icon

https://tvnoviny.sk/ekonomika/clanok/880424-dan...
Čítali ste? Mňa ako slobodnú mamičku to vôbec neteší, ledva vyžijem z výplaty... 😔

avatar
Autor komentár zmazal
avatar

Ale veď toto nie je žiadna novinka. To že bude daňový bonus v takejto forme bolo garantované len do konca roka 2024.
Všetci čo trosku sledujú veci vedeli, že sa to bude meniť

Prepáč, ale nemôžeš čakať, že stat bude suplovať druhého rodiča. To je nereálne

Odpovedz
16. feb 2024
avatar

ale takto to schvalila este predchadzajuca vlada tj minimalne rok sa vie ako sa ma skracovat trebalo s tym proste pocitat

Odpovedz
16. feb 2024
avatar

@dzulli1980 verila si ficovi? Tak tá čakajú kruté časy zrovnavania sa s realitou

sticker
Odpovedz
16. feb 2024
avatar

Nuz to nech mozu dámy trošku viac vykřikovat že pracuju na rodicaky ostatních 🤣🤣🤣

Odpovedz
16. feb 2024
avatar

@pribinak od pondelka rána do piatku večera sa ozaj nezastavím, nestiham takéto veci sledovať... čiže je to pre mňa novinka

Odpovedz
16. feb 2024
avatar

@zvieratko31 Ja som tu pisala o danovom bonuse hned po volbach a ficovolicky ma tu isli udupat. Co akoze ste damy cakali?

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@natalienka12 tak ale daňový bonus bol schvaleny len dočasne v takej výške akej je...S tým nikto nemohol rátať že to bude donekonečna...Aj keď, žije sa lepšie, to priznávam 😂 P.S.: nie som ficovolič 😉 Ale napríklad ani koalicie ani Matelka. No taký Ódor navrhoval skrátiť rodičovsky príspevok z 3 na 2 roky, to by bolo tem na MK keby to bolo prešlo 😅

Odpovedz
17. feb 2024
avatar
Odpovedz
17. feb 2024
avatar

Ja si hovorím,že aj tých 100€ je ešte stále ok. Aby to horšie nebolo...

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@zvieratko31 vidis a ja pracujem aj cez vikend 🙈

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

Ja som nikdy nepochopila logiku, prečo nad 15 rokov bonus rapídne klesne. Obhajoba ,že dieťa môže brigádovať je dosť chaba...

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@pribinak To je tak, keď si prečítajú že vyšší bonus ale na ako dlho je schválený to už nie 😀

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@hermionazlesa presne. Ja napr. mam ovela vacsie naklady na 16-rocneho ako na rocneho. Tento rok sme menili komplet satnik, zacal chodit do mesta na strednu, stale mu cosi treba a zje ovela viac. A brigadovat este nemoze, kym nema ukoncenu povinnu skolsku dochadzku.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@zvieratko31 a odkial si sa dozvedela o novom DB? Z vyplaty? Vzdy o tom hovorili ked sa spominal zvyseny, ved bol okolo toho velke halooo. Len treba citat s porozumenim.
Keby ho Matel nezvysil, musela by si si poradit.

@pink_lady vies, keby nevykrikovali mamicky ako malo maju rodiny s detmi, mozno by tie druhe, co nemali rodicaky 4 roky a vo vyske anilen tretiny minimalnej mzdy nie celej ako teraz ,by im neoponovali.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@hermionazlesa ved nad 18 je 50e uz teraz. A ano dovod moze si zarobit. Ja zas tvrdim, ze aj matka na rodicaku si moze zarobit.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@natalka13 ale dieťa môže brigádovať až po ukončení školskej dochádzky a ked malo ešte odklad,môže to robiť aj dva roky po 15ke. Plus zabúdame na dieťa ktoré nie je celkom zdravé,na matky samozivitelky, na to ,že nie každý zarobí dostatočne aby dostal maximálny DB,nie každý si môže dovoliť pracovať na plný úväzok... ale z druhej strany nedá sa nikdy vyhovieť všetkým a absolútna spravodlivosť neexistuje

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@natalka13 vieš a názor, že na rodicaku si môže zarobiť každá....ako? Taký.priemerny človek so strednou školou z fabriky ,keď je jednorodic,mnohí už nemajú starých rodičov na opatrovanie ,deti často chore...neviem kde existuje taky.zamestnavatel ,ktorý by tolerovať časté choroby dieťaťa alebo dieťa v práci.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@zvieratko31

ale stat nezaujima, ze nemas partnera/muza. to je tvoj problem. myslim ze aj tych 14 0 euro bolo cez ciaru ale samozrejme, ze potesi.
( aj ked chapem ze pre slobodnu maminu to musi byt narocne)

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@lilinka88 vratia to spat na 40 euro a rodicak na 225 :D a pridavok na 20 euro.
a prezili sme.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@natalka13 suhlasim, dieta moze od 16r pracovat. ja som mala 3 brigady a som tu .

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@bublinka1426 tak zas taký extrém nedajú....
Ale rodicaky by sa kľudne mohli skrátiť na dva roky alebo teda ako je v ČR, jedna suma za celé obdobie a nech si žena vyberie či ju chce čerpať 2-3-4 roky...

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@lilinka88

jasne ze nedaju, myslela som obrazne.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@bublinka1426 chápem. Isté je,že to ani nenechajú... ani takto,ani tých ponížených 100€.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

co sa rodicaku tyka, deti su rozne. podla mna aj v tomto pripade by to malo byt individualne. su deti co v 2 rokoch v pohode odidu do zariadenia a deti, co ani v 3 rokoch nie su pripravene. takze si myslim ze lepsim riesenim ako pausalne znizit rodicak na 1,5-2 roky by bolo bud to, ze sa da suma naraz a ludia si to rozlozia na 2 roky, na 3 roky... alebo ze bude rodicak sice vyplacany len povedzme 2 roky, ale miesto bude mat zena drzane 3-4 roky a ked si pred materskou napriklad nasetri, moze ostat doma aj po dvoch rokoch veku dietata. lebo ani tu vysoku chorobnost deti v skolkach nemame poriesenu. zena nastupi do prace a kazdu chvilu je na ocr s chorym dietatom...
a to uz nevravim o polovicnych uvazkoch. lebo je rozdiel dat rocne, dvojrocne dieta do jasli na 4 hodiny a rozdiel na 8-9 hodin...

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@chillibubble ono s tým rodicakom by sa zároveň mali poriešiť aj predškolské zariadenia, keďže aj s tým je problém

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@lilinka88 ano, presne. mne kolegyne blahozelali, ked mi dceru vzali do statnej MS, co je hrozne. teraz dufam, ze mi ju vezmu do zs kde by som ju chcela dat...

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@chillibubble veď to,že pre 3 ročne deti miesto takmer nie je. Celý tento systém by potreboval obrovskú reformu, nie iba chvíľkové latanie kadejakými predĺženými rodicakmi, ktoré miesto pomoci naopak motivujú matky ostať doma. Lebo to je ďalšia kapitola,že matky sú radšej s milión výhovorkami doma a využijú predĺžený rodicak, maximálnu podporu a pod alo ísť do práce

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@lilinka88 Ja som tu už čítala, ako ženská písala ze to ze 3 ročne dieťa neberú je výmysel, lebo tam kde býva beru aj 2 ročné 😀 Ono ale darmo niekomu kde sú radi za každé dieťa vysvetľovať situaciu kde tých deti je pretlak lebo domy sa stavajú ale skolka sa nerozširuje.

V škôlke u nás keď si človek aj pozrie skladbu detí tak triedy sú od 4 rokov. Že 4-5 rocne 2 triedy, jedna trieda 5-6 a jedna 5-6-7 ročné.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@natalienka12 nemyslim ;) ale mne je to fuk, mne uz rodicovska konci 😂

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@lilinka88 podla mna urcite budu znizovat a ked pojdu sockou cestou tak nakoniec sa budu mat lepsie ti co nebudu nic robit. podrlbany stat.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@lilinka88 hlavne ze dovolia developerom skupovat orne pody, menit na stavby a nik sa nezamysla nad statnymi skolkami, lebo sak, co, bv ramci developerskeho planu bude skolka ale sukromna.
sak ludia platte.
cela tato politika je totalne na hlavu.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@hermionazlesa presne..pritom..taky stredoškolák potrebuje viac peňazí ako dieťa na základnej..aspoň teda nás.. vyššie poplatky, viac precestuje, viac preje

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@hermionazlesa ale matky samozivitelky maju cloveka, ktory im snad posiela vyzivne ( aj ked chapem ze to je niekedy na tahacky cez sud ) ale snad dake peniaze ma aj od otca dietata ( teraz nepisem o vdovach...),,,,

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@bublinka1426 len s tými otcami je to väčšinou tak,že ten, ktorý platiť chce, platí aj bez súdu a ten, ktorý nechce, si zariadi veci tak,aby neplatil, resp mu súd určí výživné 30-40€, čo tej matke veľmi nepomôže. Pravda je,že aj v tomto smere je je to zlé nastavené,lebo ozaj keď pozriem koľko žien, ktoré robiť môžu, poberali pandemicku očr, predĺžený rodicak, maximálnu podporu, koľko otcov poberá maximálne materské... A matky samoživiteľka keď chcú výživné, tak im je odklepnute fakt minimálne alebo sa naťahujú roky

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@lilinka88

to je zle. tak ja chapem ze logicky by to malo byt od vysky prijmu. ale zial, chapem ze v takom pripade zrazu kazdy foter maka len na dohodu aby platil co najmenej. na toto by si mali posvietit. urcite by s tym vyzivnym mali daco robit.
a tie bohapuste rozdavacky pocas pandemie, to radsej nejdem komentovat, cele ZLE.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@zvieratko31 tiež chodím do prace, venujem sa rodine, ale večer si nájdem čas prečítať si aspoň základne spravodajstvo, aby som bola informovaná čo sa deje v krajine v ktorej žijem

Skús si nájsť sem - tam čas, je to dôležité,

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

Celý daňový bonus v takej výške bol schválený len dočasne. To sa vedelo už pri schvaľovaní.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

Mne sa páči ako sa tu mamicky biju do prs že odvadzaju statu nemale daně...ale zaroven tie dane beru aj spat 🤣🤣🤣

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@martinkatinka ja tak isto, aj keď len každý druhý

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@bublinka1426 k tomuto napíšem tolko, ano, mam peniaze aj od otca dcérky, sme sa dobre, bez súdu. Ale? Dcérka potrebuje strojček a lacnejší ako 3000€ nie je. Čiže tie peniaze, čo mi dáva, si odkladám, ešte je čas pár mesiacov, než jej vyrastú dva zuby. Veľmi ťažko sa mi žije bez stáleho partnera, ozaj veľmi, ale "plakať" mi nepomôže. Na nič nemám nárok, samé kočky na sociálnke mi povedali, že nemám správnu farbu... vieš. Navyše bývam tak, ako by nikto bývať nechcel, nebudem popisovat, ale na viac žiaľ nemám. Mrzí ma to kvôli dcérke, no čo si pomôžem. Nemôžem ani dcérke nič kúpiť, peniaze z výplaty mi nestačia.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@zvieratko31 ono takto- ziju podla mna aj vela rodin co maju muza pri sebe. tiez ziju z vyplaty do vyplaty ( napr strata zamestnania, ci dlhodoba PN...) niekto ma stale partnera a nic z toho...

drzim palce aby sa ti v zivote postastilo, a nasla si muza ktory vam bude v zivote oporou a podporou.

skoda ze nie su ulavy ako to maju napr v Rakusku, neplatia poplatky za TV ( vola sa to Gis cca 20 eur mesacne, znama si vybavila elektrinu na cely rok zadarmo atd atd)

nas stat nema taketo zvyhodnenia pre osamelych rodicov zial.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@bublinka1426 nevravím, určite žijú takto aj úplné rodiny, no ako sa vraví, ve dvou se to lepe tahne, tak to je, vrátane opory, ktorá robí veľa (viem ale, že veľakrát to tak žiaľ medzi manželmi/partnermi nie je).
Ja teda obdivujem slobodné mamičky, keď to dávajú. Ďakujem Ti, stále to nevzdávam a verím, že sa s tým pravým pre mňa raz stretnem 🙂

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@zvieratko31 pozri radsej sama ako s debilom
a to znamena ze ten dalsi len este pride ;)
urcite sa nevzdavaj. kolki sa zamilujeme viac x za zivot je to normalne. 🍀

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@zvieratko31 treba sa nastaviť tak,že všetko zvládaš aj sama a nestresovať,že znížia daňový bonus,ale myslieť na to,že peniaze získaš inde, možno nejaká iná robota

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

Tak je pravda,že ten daňový bonus v takej výške bol schválený tuším len do konca tohto roka,ale myslím,že veľa rodinám to pomohlo,naozaj to bolo cítiť na výplate. Hlavne,ze oni si mali z čoho zvýšiť plat,resp tie paušálne výdavky,či ako to nazvali a chudakom sa už pomôcť nedá.

Odpovedz
17. feb 2024
avatar

@bublinka1426 určite máš pravdu, debil po mojom boku by ma len vyčerpával. Ja už si dávam veľký pozor, koho pustím do svojho života. Viem, že príde...
@lilinka88 ano dobre píšeš, hovorím si vetu (volá sa to afirmácia) mám peniaze na všetko čo potrebujem. Prácu musím nájsť novú, táto je veľmi ťažká a stresujúca a odzrkadľuje sa to na mojom zdraví a psychike

Odpovedz
18. feb 2024
avatar

@zvieratko31 je úplne zbytočne sa teraz stresovať nad tým,čo bude o rok, zvlášť, keď ten daňový bonus pravdepodobne neznížia na tých 100€, ale úplne zmenia. Ty s tým neurobíš nič. A možno sa zmení v tvoj prospech....
Čo sa týka tej afirmacie, zmenila by som ju,lebo na všetko čo potrebuješ, máš z istého uhlu pohľadu aj teraz. Akurát žiješ od výplaty k výplate. A celkovo mne sa z Tvojich komentárov zdá,že nie si nastavená na hojnosť, takže v prvom rade musím robiť svoje myslenie, dopriať si. Ak by si verila,že máš dosť peňazí na všetko,čo potrebuješ, tak by ťa nerozhodila informacia,že o rok sa zníži DB. Pozri, mne sa tiež zníži plus by mi mali zmraziť platy, plus prídem o nejaké príplatky, ktoré mám dočasné. Tiež som si najprv povedala,že klesnem s výplatou cca o 200€, čo nie je nič príjemné,ale verím,že to tak zlé nebude a že prídu financie z iných zdrojov alebo sa to vyrieši inak. Nestresujem teraz pol roka-rok čo bude potom

Odpovedz
18. feb 2024
avatar

@lilinka88 mám veľa práce, tak napíšem teraz len toľko, že som komunikovala, aj komunikujem s koučerkou (neviem, či som to správne napísala) a snažím sa robiť, ako mi povedala. Hlavne každé ráno, aj počas dňa, keď si pri tom zhone spomeniem, ďakujem. Keď platím, poviem ďakujem a vráťte sa mi 🙂 vyzerá to ako fantasmagórie, ale niečo som počúvala aj od Drienika ak poznáš a on toto vravel. Je treba žiť tu a teraz, aj keď je to niekedy ozaj ťažké...

Odpovedz
18. feb 2024
avatar

@zvieratko31 bol to len poj postreh a pohľad na vec... nehovorím,že robíš niečo zle. Len mám tiež v tomto smere čo to prečítané. Jedno je potrebovať a druhé je dopriať sebe a deťom aj nad rámec potrieb. Nemyslela som to ale v zlom

Odpovedz
18. feb 2024
avatar

@lilinka88 ja kritiku neberiem v zlom, viem, že si to myslela dobre 🙂 a zďaleka nerobím všetko tak, ako by sa malo, mám tiež veľa načítané (stále sa však mám čo učiť), ale to je to, že veľa vecí viem teoreticky, no v praxi ich až tak používať neviem. Musím na sebe stále pracovať.

Odpovedz
18. feb 2024
avatar

@andrea_82 presne tiež mám viac výdavkov na 13rocnu dcéru ako keď chodila do škôlky alebo na prvý stupeň ZŠ.

Odpovedz
2. mar 2024