• Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO
  • Odporúčame: Mojasvadba.skModrastrecha.sk
  • Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO

Vegetariánske dieťa. Skúsenosti, postrehy

24. septembra 2016 
18. jún 2014 o 20:52  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Nie všetko musí byť len v Bratislave prípadne Košiciach :slight_smile: - odporúčam, ak je niekto z tak trochu "zabudnutého" kraja - Rožňava - prednášky profesora Scharffenberga

http://www.majgemer.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=3271:profesor-john-scharffenberg-v-roznavskej-kniznici-o-prevencia-proti-rakovine-vplyv-stravy-na-mozog-cloveka&catid=103&Itemid=186
19. jún 2014 o 07:59  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
tak trochu nahliadnutie do výroby tofu a výrobkov zo sóje, ale i o tom, keď sa namiesto frflania rozhodne niekto radšej niečo dobré urobiť

http://tv.sme.sk/v/30229/vyrabal-zdrave-jedlo-ked-este-nebolo-v-mode.html
25. jún 2014 o 12:41  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
ak chcete, môžete sa zapojiť do zaujímavej akcie „Sčítanie vegetariánov, vegánov a RAW“ na stránke: http://statistics.tomasknapek.cz/

Text k aktivite, ktorá trvá od 7.7. do 14.7.2014:
Kdo chcete, tak klikněte do mapy tam, kde bydlíte (mapu lze zvětšit např. kolečkem), pak napište své jméno, věk a typ stravy. Ideální aplikace pro seznamování se sousedy, které neznáte (můžete je pak vyhledat třeba na FB :slight_smile: Pro případné žádosti o smazání: knapeto@gmail.com
PS: Prosím pozvěte k události i své kamarády, o kterých si myslíte, že by se chtěli také naťukat do mapy :slight_smile:
ODKAZ NA MAPU: http://statistics.tomasknapek.cz/
7. júl 2014 o 11:04  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (2)
@nat28 aj ja som sojofil ,ešte stále ma to neprešlo :grinning: niekomu chutí čokoláda,inemu kekse,dalšiemu rezen ,či majoneza no a mne soja ,ja sa neviem a ani nechcem vzdať ani strukovín ,totiž niekto aj na strukoviny pozerá cez oči,celkovo..kadečo sa dočítame ,,
milujem sojové pomazánky,tofu ,soju na všetky možné aj nemožné sposoby a čo sa týka Bukovskeho ja ho mám rada,vezmem si od neho ,to čo potrebujem,iné neriešim a v mojich očiach je ako niekto,kto sa nebojí rozprávať o "zdravších alternatívach " a nevadilo ,že mu klepali na čelo,celé roky je na obrazovke a či si to pripustíme,či nie ,aj on je takou výraznou kvapkou v mori,pre mna určite ,pekný den ľudia ,
idem si sem troška prelustrovať receptíky ,či tu niečo mnam opať pribudlo :slight_smile:
8. júl 2014 o 13:54  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (2)
@barcelona94901
čo sa týka sóje, neviem, či som to už písal sem, ale odporúčam, ak vieš dobre po anglicky (ja zatiaľ príliš nie) rozhovor

Mark Messina PhD - Benefity sóje pre zdravie: Oddelenie faktov od domnienok
http://www.prescription2000.com/Interview-Transcripts/2010-05-13-mark-messina-soy-foods-transcriptpdf.html

prípadne skúsiť aspoň orientačný preklad:
https://translate.google.sk/translate?sl=en&tl=sk&js=y&prev=_t&hl=sk&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.prescription2000.com%2FInterview-Transcripts%2F2010-05-13-mark-messina-soy-foods-transcriptpdf.html&edit-text=
8. júl 2014 o 16:27  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
Preco sa mi strukovinove polievky s obilninovym mliekom niekedy zgrcnu?
10. júl 2014 o 22:55  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
I. Bukovský, AKV - Prečo nejesť sóju? Naozaj? (reakcia na článok)
http://www.akv.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=1026&Itemid=30
16. júl 2014 o 10:04  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
a ešte jeden:
http://www.akv.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=1025&Itemid=30
Konzumácia mäsových výrobkov vedie k zlyhaniu srdca
16. júl 2014 o 14:44  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@didulka85 robim take dost casto, nikdy sa mi nic nezgrclo. Pouzivam mandlovu alebo ovsenu smotanu (pripadne madlove, ovsene mlieko)
16. júl 2014 o 15:01  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
ahojte, mam ročného chlapčeka, prosím vas, kedy ste začali do stravy dietatka pridavať orechy? Na jednej strane viem, že je to alergen, ale na druhej strane je mi luto, že by bol ukratený o take prospešne tuky, mineraly, ktore orechy obsahuju. veľmi rada som vzdy čitala vase diskusie, velka skoda, ze už tu málokedy niekto prispeje. dakujem za vsetky rady:slight_smile:
18. aug 2014 o 23:15  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@motyyylik pri orechoch je naozaj tak trochu široké rozpätie názorov, kedy ich pridať - najmenej prísne zhruba po roku, najprísnejšie od 3 rokov.
Asi je dobré vziať do úvahy výskyt alergií v rodine (rodičia, starí rodičia...) a ak sú, tak byť prísnejší, inak opatrne malé množstvo pomletých vyskúšať. Záleží tiež aj na druhu orecha. Možno by bolo dobré tiež orechy namočiť a dať dole šupku (mandle, vlašské...).
Kedy sme začali dávať dcére my si žiaľ už veľmi nepamätám, ale určite skôr ako od 3 rokov. A asi aj skôr ako od 2 rokov.
18. aug 2014 o 23:56  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@jaron dakujem za rychlu odpoved, ja som velmi opatrna, čo sa tyka alergénov, manžel je alergik, tak som obozretná:slight_smile:. Teraz sme zaradili lanove semienka, slnečnícove, skusim o chvilu tekvicové. s tymi orechmi pockam asi tiez do tych dvoch rokov. Stále rozmyslam, či ma maly v strave všetko co potrebuje. Jaron, a čo by si povedal na mak, kokos? myslis, že do ovsených, pohánkových ...kaší by som mohla uz po troske pridávať? dakujem ti:slight_smile:pekny den
19. aug 2014 o 10:23  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@motyyylik ja som skusala po roku,mozno skor v roku a pol..mlete vlasske..nastastie bez reakcie..treba troaku vyskusat....
Kokos som davala asi po roku a pol,moji nemali nic..mak by sa mal tusim az po druhom roku ci tretim,ale mala ho uz mala aj skor. Nedala som jej ho prve razy vela,len na postrasenie a naposledy,ked uz mala cez dva,dostala trochu viac..im chuti a nic po nom nemali.
Akurat po maku to utieranie hovienka rozmazaneho v plie ke po ritke je take..no...treba ich strcit do vanea vysprchovat,lebo to ide tazko dolu...
19. aug 2014 o 10:46  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@motyyylik orechy, mandle a kolos som v malickom množstve pridavala ešte pred rokom. Pomlete a zamiesane do kaše. Keď je muž alergik, testuj každú jednu potravinu niekoľko dní a sleduj, čo sa deje. To sa týka napríklad aj kravského mlieka - veľa detí ma alergiu na bielkoviny kravskeho mlieka. Vsimaj si kožné aj tráviace reakcie.
19. aug 2014 o 12:49  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@siska53 dakujem za skusenosti:slight_smile:, veru vana je vzdy najistejsia:slight_smile:
20. aug 2014 o 19:16  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@demo dakujem, veru davam si pozor a vsetko niekolko dni sledujem, az si okolie myslí, že mu vsetko len zakazujem, ale co uz , je to moje dieta a jeho zdravie je pre mna najdoležitejsie
20. aug 2014 o 19:18  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@motyyylik my sme davali okolo roka uz... Okrem arasidov. S tymi ma problem starsia.
Davam uz aj mak.
S orieskami je najvacsi problem, ze mozu zabehnut. Takze na take zobanie by som sa bala.
20. aug 2014 o 21:46  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@didulka85 no to by som sa aj ja bala, najlepsie pomlieť a je to:slight_smile:
21. aug 2014 o 10:51  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@motyyylik mak, sezam, kokos... ja by som pridával, ale vždy iba jeden druh a ďalší aspoň o nejaké 3 dni, aby si v prípade nežiadúcich reakcií, vedela priradiť ju k potravine
21. aug 2014 o 12:57  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
dakujem
21. aug 2014 o 19:09  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jaron ahoj, idem po dlhšom čase po radu, odkedy som tu bola naposledy, tak musím povedať, že sa vegerariánstva stále držím. i keď priznám, že stále sa mi nedarí zaradiť dostatok strukovín a orechov do potravy. Lenže nastal problém, bola mi zistená silná intolerancia kravského mlieka a stredná kvasníc. Čiastočne som načítala, čo by som všetko mala vynechať, ale ak by si mal nejaký vhodný článok k tomuto, čo by mi pomohol, prípadne nejakú radu, bola by som veľmi vďačná.
1. sep 2014 o 09:59  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@monr Ahoj, neviem, ako to konkrétne myslíš, lebo pokiaľ máš silnú intoleranciu kravského mlieka, tak ti nepomôže žiaden článok a pod., ale jednoducho ho musíš vynechať. Taktiež všetko, čo obsahuje kvasnice, i keď píšeš, že intolerancia je stredná, neviem, čo to v praxi znamená, teda či nemôžeš vôbec v žiadnej podobe (ani chlieb), ale v určitom množstve môžeš atď.

Pri vynechaní mlieka je potom samozrejme dôležité nezanedbať živiny, ktoré by si potenciálne mohla prijať z mlieka a mliečnych výrobkov (neviem, či si sa práve na toto chcela spýtať).

Klasika je vápnik - iné zdroje biela fazuľa, sezam, tahini, mak, sušené figy, tofu, sójové mlieko obohatené o vápnik, brokolica, kapusta, čínska kapusta, kel, ružičkový kel a pod.
B12 (ak neješ mäso a vajcia pravidelne) tak doplnky prípadne obohatené potraviny (sójové mlieko, cereálie...).
Vitamín D - v lete primerané slnenie, inak (zimné obdobie) okrem vajec a rýb (ktoré asi pravidelne neješ, alebo vôbec) obohatené potraviny (sójové mlieko, margarín...) a doplnky
Vitamín A - betakarotén v ovocí a zelenine
atď.
1. sep 2014 o 20:26  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jaron jej, vďaka, presne to som myslela, ako nahradiť tie chýbajúce vitamíny. Musím vynechať všetky mliečne výrobky + všetko, čo sa okolo kravského mlieka mihlo, a to isté aj s kvasnicami, aj ocot, a pod. Zatiaľ mám nariadené na 3 mesiace, takže potom sa uvidí, či mi problémy ustúpia, alebo ako ďalej.
Vajíčka jem málo, ale teraz ich pridám do jedálnička viac, tahiny, mak mám doma stále, tak hádam to bude v pohode. sójové mlieko pridám, to som zvykla pomenej.
ešte raz vďaka za radu.
2. sep 2014 o 19:17  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
pri sójovom mlieku je dôležité, aby bolo obohatené o vápnik a výborným zdrojom vápnika je aj už spomínane tofu (Alfa Bio má 200 mg vápnika na 100 g, jedno balenie má zhruba až 360 mg vápnika).
dobrá je tá kapustovitá zelenina - vápnika má trochu menej ako mlieko, ale je najlepšie využiteľný (okrem špenátu, mangoldu a pod.) - takže je dobré robiť z nej šaláty (čínska kapusta) alebo upravené na pare (brokolica, karfiol...)

takže nemôžeš ani kvasený chlieb, pečivo a pod.? a týka sa to aj fermentovaných potravín (napr. sójová omáčka), keď píšeš, že ani ocot nemôžeš?
2. sep 2014 o 20:34  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jaron oznamili mi, ze aj sojova omacka, kecupy, dokonca aj tofu spominali, i ked priznam, ze to si kuknem aj na obale, bo tofu mam velmi rada.
kapustu, kel zial nemozem zas kvoli inym problemom, ale brokolica a spenat su u mna top :wink:
klasicky chlieb, pecivo by som nemala, jedine ak by som si doma piekla kvaskovy chlieb.
bude to sranda vyspekulovat, aby som stale nemenila tie iste jedla dokola. Ale zas z druhej strany to beriem ako vyzvu a hlavne verim, ze mi to pomoze. :slight_smile:
2. sep 2014 o 21:37  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@monr by ma zaujímal ich dôvod vylúčenia tofu, vyrába sa povarením a rozmixovaním sójových bôbov, precedením a zrazením sójového mlieka, ako zrážadlo sa používajú podľa výrobcu napr. vápenaté soli (používajú sa vlastne aj na obohatenie potravín vápnikom) alebo určitým druhom morskej riasy. Nemá to však nič spoločné s fermentovaním a kvasením. Tak neviem, či to nie je omyl.
2. sep 2014 o 22:20  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@monr dúfam aj ja, že ti to pomôže
2. sep 2014 o 22:20  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
Ahojte,

pokiaľ to máte blízko do Bratislavy, tak by vás mohli zaujímať tieto prednášky:
http://www.zivotazdravie.sk/aktuality/a-kz-ba-2014-ii/

Hlavne:
22.10.2014 o 18.00
Je vegetariánska strava pre deti nebezpečná alebo zdravá? - MUDr. Janka Nosková, MPH
19. sep 2014 o 18:30  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Choď na stranu:   Zruš
Tvoj príspevok