icon

Akú máte momentálne situáciu u pediatra?

13. jún 2022

Ahojte, zaujima ma, ci tak, ako sa dalo do poriadku vsetko okolo uvolnovania opatreni, su koncerty, podujatia, restiky, obchody otvorene... aku mate situaciu u pediatra? Funguje uz tak ako volakedy? Ci si nadalej drzi system, do ktoreho nabehli pocas korony? Cize kontaktovat iba telefonicky, takto posudia stav, a pripadne liecba na dialku a pod? A reakcie Vasich pediatrov? Su v pohode, alebo nevedia kde im hlava stoji? My zaciname mat situaciu, ze pokial dieta "neumiera" tak nam ani nevolajte... Prestava mi to byt vtipne.

Strana
z2
avatar
sim_simonka
13. jún 2022

Funguje normálne. Keďže sme koronu nemali a ani sme pediatra cez tie 2 roky nemuseli navštíviť tak z môjho pohľadu funguje tak isto ako pred koronou a teda počas nej neviem posúdiť ako to bolo.

avatar
rachel36a
13. jún 2022

Nasa pediatricka je stale ako na hlavu...stale ide v rezime ako ked bol kovid...cize objednava, vysetruje v cakarni, takze tam nepusti pacientov, ale musime cakat na schodoch s chorymi detmi kym nas zavola...to by ani tak nevadilo, ako to, ze ten objednany cas nie je vobec realny a na schodoch cakame aj hodinu az dve....

avatar
veronika3110
13. jún 2022

žiaden problém, cez ecasenku si objednam číslo na ten deň, alebo na iný, vyberiem si číslo a prídem… ak sa chcem len niečo opýtať, majú vymedzený čas kedy dvíhajú telefóny.. bud poradia, predpisu, alebo povedia, že mame prísť..
ak sa mi neujde číslo na ecasenke, prídem ráno a poviem čo je vo veci… nikdy ma neodmietli ani neboli nepríjemní

avatar
adela34
13. jún 2022

Naša Pediatricka v Pezinku tiež funguje cez telefón, dieťa nevyšetri, pokiaľ to nieje nič vážne,Max mi poda cez okno OCR alebo priepustku,keď potrebujem. Začína mi to vadit, už viackrát som rozmýšľala, že si zistím,kde fungujú normalne a zmením dr, lebo toto sa mi vôbec nepáči.

avatar
evkamotka
13. jún 2022

@adela34 nasa v pezinku funguje normalne, jedine co sa zmenilo je, ze objednáva na presny cas, netreba cakat v rade. To sa mi paci (Herbanska)

avatar
54tinka54
13. jún 2022

Už funguje normálne ako pred koronou.

autor
13. jún 2022

@adela34 Aj u nas sa nevedia vymotat z toho rezimu, nervozni, 2 maily posielam, ziadna reakcia, volam, nedvihaju, obsadene, alebo ma rusia, vraj maju toho vyse hlavy a pytam sa, ako to vznika?

autor
13. jún 2022

@adela34 o priebehu komunikacie ani nehvoroim, "lieci nas" sestricka, ked sa ohradim, tak si vypocujem hubovu polievku od doktorky. Taka bola super, ale toto uz je mimo.

avatar
tamvtme
13. jún 2022

funguje lepsie, paradoxne, lebo pred koronou neobjednavala na konkretny cas, trebalo prist, sadnut do cakarne a cakat a to bolo s malym deckom niekedy na facku....od korony treba zavolat a da konkretny termin....my sme sice neriesili nejake zavazne zdravotne problemy ale ked bolo treba, poriesili sme vsetko, aj osobne boli, nie len cez telefon

avatar
zuzanka.zuzu
13. jún 2022

ani cez koronu nefungovala inak 🙂 iba prisiel 2x mail - prvy mail aby sme chodili nacas a tak sa s nikym nestretli v cakarni (pred mesiacom sa tam uz hrali 3 deti takze uz normal) a druhy mail aby rodicia zvazili navstevu lekara ak su v karantene nakolko aj ona potom musi ist do karanteny a musi ambulanciu zatvorit (to sa stalo 2x hoci ani lekarke ani sestricke nic nebolo tak ordinovala aspon cez mail/tel)

hrozne to zacalo byt az s prichodom ukrajincov 😡 neda sa tam dovolat, na mail neodpisuje, nic nestiha ☹ a tie jebn*te matere sa dozaduju prednostmych terminov lebo u nich je vojna a neda sa jej pockat do 11h, musi byt vysetrena uz o 9h a ja vlastne zavidim vojnu...... skoda slov

avatar
elenita
13. jún 2022

A z akeho ste mesta? Velmi mi to nieco pripomina...

autor
13. jún 2022
avatar
elenita
13. jún 2022

Aha, tak to nie je ta pani dr, co myslim, ale viem, ze vo vela mestach je situacia velmi podobna.... 🤷‍♀️

avatar
saxana000
13. jún 2022

Ja najprv volam odjakziva.ci bola korona alebo nie..navstevu zvazime v pripade ze treba spravit crp alebo odbery/vytery kontrolu po dlhsej chorobe vypisat ocr v cakarni okrem svojej choroby moze chytit dalsich 10 s beznym soplom teplotou kaslom 2 dnovou hnackou grcanim tam nechodim to zvladame doma.ale vsetko konzultujeme po telefone zdvihnut nema problem nikdy..teraz sme tak riesili kiahne 10 dni vsetko telefonom fotky mailom kontrola presny den presny cas cakat budeme plus-minus max10 minut..my tam naozaj casto nechodime ale su deti ktore byvaju viac aj vaznejsie chore a vtedy je ziaduce aby lekar realne dieta videl popocuval vysetril skonzultoval urobil odbery a to sa po telefone neda.
Toto co opisujes ale vobec nie je v poriadku.ak mi dieta 'umiera' letim na pohotovost necakam do druheho dna ani 2 hodiny v cakarni kym sa uracia nas vysetrit.ak sa ti to nepaci zvazila by som hladat ineho pediatra..
Bohuzial viem ze v tomto systeme funguje moja obvodacka ale tam chodim naozaj tak malo ze mi je to v podstate jedno..staci ak mi po telefone napise lieky a napise PNku..samozrejme ak by som riesila zavazne zdravotne problemy tak by mi to urcite vadilo.

avatar
viestta
13. jún 2022

Naša funguje tak ako fungovala cez pandémiu. Dá sa s ňou konzultovať po telefóne v podstate kedykoľvek, ak treba dohodne sa čas kedy mame prísť. Mne to maximálne vyhovuje, že nemusíme vysedávať v plnej čakárni. Odbery objednáva na čas, preventívky a očkovanie tiež. Akútne stavy vyšetruje aj bez objednania.

avatar
didi2102
13. jún 2022

U nás v meste sú 2pediatricky , aj počas corony boli super a už veľmi veľmi veľmi daaaaavno vyšetrujú normalne ,dokonca naša bola ochotná prísť popocivat covidove dieťa domov keď by bolo zle , mne sa ale zapáčil systém že stačí zavolať a konzultovať aj takto,napr syn chodil cikať často tak sme skonzumovali, ja sama som doniesla moc, potom som opäť len zavolala o výsledky a skonzumovali sme , nemusela som íst s zdravým dieťaťom do čakárne
Inak funguje ako pred covidom , prídeš vezmeš číslo a čakáš

avatar
basska_b
13. jún 2022

U nas v Devinskej v Bratislave su tri pediatricky. Najstarsia z nich, ktora by sa mohla korony najviac bat, po cely cas vysetruje normalne, neni problem k nej kedykolvek ist. Dalsie dve, 50tnicky, to je hroza. Jedna robi len cez mail, prijima pomaly len babatka do 1 roka. Bagatelizuje a nelieci zapaly priedusiek. Druha vyzaduje test dietata pred navstevou. To je ta uzasna expertka na pediatriu UVZ, pani Prokopova.

avatar
choco6
13. jún 2022

Mne sa to paci aj nepaci, na jednej strane staci zavolat a vypise OCR poradi, predpisr e recept. Na strane druhej by sa zislo aspon popocuvat to dieta pozret do hrdla, zobraz stery ak je dlhsir chore a to uz musim ja vypisovat ci mozme prist na krv, na kontrolu atď.
Alebo potom doma vymyslam, cibulove lektvary tymianove sirupy, mentolove maste na hrudnik a vsetko co vygooglim 🙈🤣 Ale tymian a cibula fakt pomahaju 👍👌

avatar
marrilyn
Autor odpoveď zmazal
avatar
marrilyn
13. jún 2022

Nasa funguje normalne, teda aspon myslim, lebo boli sme tam len raz, odkedy sa covid ukludnil trochu. Dokonca, ked sme boli doma vsetci pozitivni zaciatkom marca, tak bola ochotna mi maleho vysetrit a popocuvat, lebo sa stazoval na bolesti na hrudniku. Nakoniec sa mu stav zlepsil, tak sme nikam nesli, ale na kontrolu po covide si nas zavolala, aby si bola ista, ze je drobec v poriadku.
V case ked covid vrcholil tak fungovala hlavne cez maily a telefon, co mi ale vyhovovalo, lebo sme nemuseli s ekzemom ist medzi chore deti, poslala som fotky, popis mailom a do 1-2 hodin som mala odpoved aj s receptom. Aj telefonicky sa dala zastihnut, resp. teda sestricka a ak to bolo vaznejsie, tak vzdy konzultovala s lekarkou, neordinovala ona sama cez telefon. Clovek ale musel aj brat ohlad na to, kedy volat a potom nebol problem.

avatar
adela34
13. jún 2022

@evkamotka no naša nie,vadí mi to,treba vždy len volať,dieťa ani nevidí,len cez okno poda OCR, priepustku ...v čakárni som bola naposledy pred koronou.. nepáči sa mi to...to čo mi povie cez telefón viem naordinovat aj sama. Vždy idem len ku oknu kvôli dokladu do prace

avatar
saxana000
13. jún 2022

@didi2102 skonzultovali nie skonzumovali..to by ste zjedli tu skumavku 😆

avatar
simca06022011
13. jún 2022

nasa na tom velmi rada ostala nabehnuta, mat male dieta menim pediatricku... samozrjeme, s nicim netreba chodit podla nsej a nic nie je vazne, dolezite a nutne vidiet/pocut/vysetrit

avatar
jumama
13. jún 2022

Ja mam pohlad od dvoch lekariek, ktore su nesmierne vycerpane z pristupu ludi. Jedna dospelacka, jedna detska.

1. Ludia si navykli, ze lekar im vysvetli vsetko cez telefon, mailom, nielen diagnozu, ale vsetko, rozne legislativne veci a pod. Hocikedy, uprostred vysetrenia ineho pacienta, uprostred noci... Ak lekar nedviha telefon okamzite ako si zamanu, tak je zle. Pritom skutocne lekar vysetruje, musi sa sustredit a nie odpovedat na telefonaty... Kedze cez koronu museli vysvetlovat telefonicky, ludia to ocakavaju stale. Volaju im aj ohladne roznej legislativy, veci ktore by si mali zistovat inde, nie u lekara. Volaju im s kazdou zvysenou teplotou, s kazdou vyrazkou, ktora sa cez telefon vyriesit neda, ked nevidia pacienta nazivo... A potom sa na naozaj chorych nedostane.

Obe lekarky z tohoto dovodu zrusili telefonne cislo, lebo ludia ich bez ohladu na pracovnu dobu uhanali zo vsetkym moznym. Na nove telefonne cislo posadili sestricku, len v pracovnej dobe, potom sa telefon vypina. Lenze aj tu sestricku to pretazuje, ona tiez ma mat inu pracu... resp. potom si musia platit sestricky dve.

2. Ludia az prilis veria veciam z internetu a sami si alebo svojim detom stanovuju diagnozy aj postup liecby a casto potom "nariadovali" lekarkam postup, ako liecit. Nezaujimal ich postup lekarky, diagnostikovanie lekarky, dozadovali sa niecoho, co si precitali na internete, ze tak to ma byt. Poucovali lekarku - akoby si iba prsli ku nej vybit nejaku frustraciu, neprisli sa nechat liecit jej sposobom.

Samotna pandemia, sposob liecby, ockovanie-neockovanie velmi rozdelilo aj mnohe rodiny, pribuzni maju rozne nazory a narobilo to strasnu sarapatu v rodinach. A predstavte si takto protichodne naladeneho pacienta, ktory lekarovi, ktory ho lieci podla najlepsieho vedomia a svedomia nariaduje nieco ine, lebo veri intrenetu najviac, diktuje zoznam liekov, diktuje vysetrenia... neraz si vypoculi aj hrube nadavky.

Obe tieto lekarky pritom nesmierne vela sluzieb sluzili aj pocas covidu, pomohli stovkam ludi, dobrovolne chodili testovat a ockovat a vysledok obetavosti - nespokojnost pacienta. Alebo ochorenie na covid, tazku formu, lebo nektori pacienti sa odmietali chranit...

Tak ako bezny clovek, aj oni su vycerpane a vyhorene z pandemickeho obdobia a ak sa k tomu prida spravanie pacientov a potazmo rodicov malych pacientov popisane vyssie, to vyhorenie a znechutenie u nich len rastie.

avatar
didi2102
13. jún 2022

@saxana000 😄😄👍 to je tak keď mi opravuje slová a nevšimnem si

avatar
silvike
13. jún 2022

Ja som si vsimla jednu zaujimavu vec. Ze kym pred koronou bola cakaren plna malych deticiek (nemyslim tych novorodencov co si ich objednava na preventivky a klasicke poradne ale takych chorych skolkarikov) tak teraz akoby som mala furt stastie ze v cakarni su sami pubertaci, nechapem tento ukaz 🙂 Pocas korony bolo vsade prazdno, to bolo super, ziadne cakacky, furt na cas presne nikde nikoho. Ked uz teda trebalo ist k dr. s niecim. No a teraz sa Dr. nemoze poriadne ani pacientovi venovat bo v kuse dviha telefony a ordinuje cez telefon. Takze kym ja tam cakam s dietatom v polke vysetrenia tak ona medzitym 2-3 telefonaty vybavi. Na toto sa uz dost stazuje ze takto sa neda normalne vysetrovat ked v kuse telefony zvonia. No, ludia si uz asi cez koronu skratka zvykli vsetko vsetko radsej konzultovat s Dr. Len teraz uz ma tych pacientov viac aj osobne, tak uz to nestiha tak vsetko naraz.

avatar
bubik6x
13. jún 2022

V zahraničí to takto fungovalo aj funguje stále ako na Slovensku počas korony, volaj len keď umieras aj to musíš umierať minimálne 2 dni a každé 4h si vziať paralen a objedná ta až o týždeň, vlastná skúsenosť: pred týždňom ma seklo v chrbte tak, že som od bolesti odpadla a pri páde som narazila do rohu skrinky, vedľa oka otvorená rana nie až taká veľká a oko farebné ako dúha, volala som doktorovi a odpoveď? Príďte budúcu stredu.....ďalšia skúsenosť: dcéra mala 2 dni teploty 39, nejedla, nepila, volám doktorovi a jeho odpoveď bola: dajte jej paralen a preckajte, keď sa zhorší večer na pohotovosť, ale k sebe nás neobjednal......takže asi vo väčšine krajinách to funguje podobne......

autor
14. jún 2022

@bubik6x Ale to vlastne nie je dobre, vsak? Nemali by sme tam smerovat.

Mne tiez vyhovoval system, ze staci zavolat a skonzultovat, urcite lepsie, ako vysedavat v cakarni. Ale ak uz je to v stadiu, ze sa nevies dovolat, na maily nereaguju, tak co mam robit? A nie vzdy ide o zivot ohrozujucu situaciu. Ak proste potrebujem iba ospravedlnenku do skoly, alebo si overit davkovanie volnopredajneho lieku, lebo dieta ma napriklad dlhodoby zdravotny problem, ktory by mohol byt kontraindikaciou na uzitie lieku, tak to kde mam zistit? Najmä ak mam rovnako "uzasnu" skusenost v lekarni (na podporu laktacie mi odporucili liek, ktory, ako som sa doma docitala na pribalovom, laktaciu utlmuje), tak tam sa teda rozhodne radit nebudem.

avatar
kris_tin257
14. jún 2022

Aj u nás liečba hlavne cez telefón a mail, posielam fotky keď sa vyhadze opuchne a opisujem cez telefón. Muž sa nahneval minule prišiel tam s malým nech ho pozrie no sestrička skoro z kože vyletela

avatar
lucia147852
14. jún 2022

Naša funguje normálne. Má ecasensky s čím som max spokojna.

Strana
z2