Lieky, výživové doplnky po expirácii.Môžem ich užívať?

tin007
7. nov 2009

Ahojte, zakladam tuto temu, pretoze som nenasla ziadnu podobnu. Rada by som sa poradila s farmaceutom/lekarom v otazke pouzivania liekov, vyzivovych doplnkov (vitaminy, bylinne preparaty a pod.) po datume expiracie. Napr. mam Ibalgin, ktory expiroval 8/2009, krem Canesten exp. 11/2008, Benosen (vyzivovy doplnok na spanok) exp. 5/2008, liek Famotidin exp. 2/2008, Stadalax exp. 8/2008, octanovu mast exp. 10/2008 a pod. Chcem sa spytat ktore z uvedenych este mozem pouzivat a preco, a ktore nie a preco. Dakujem

mirka1308
7. nov 2009

Ahoj tin007, no ja síce nie som odborník ani žiadny farmaceut, ale po expirácii nepoužívam žiadny liek 😨
určite je tam ešte nejaká rezerva časová, ale prípravky, ktoré mali expiráciu v 2008 by som určite vyhodila!! 😠
A aj ten Ibalgin by som šlahla do koša, lebo nový predsa nie je až taký drahý 😅

ikke
7. nov 2009

...stare lieky zanes do lekarne 😉

titkovamiriam
7. nov 2009

do kosa nie do lekarne!!!!!!!!!a nic co je liek ci niaky doplnok by som uz nepouzila 🙂 po zaruke

ikke
7. nov 2009

preco nie do lekarne? pokial viem, lieky po zaruke sa zbieraju v lekarni kvoli likvidacii setrnejsej k ziv. prostredu... 😨 kedysi sa to aj zvyklo na liekoch pisat

babula90
7. nov 2009

aj ja dávam lieky po expirácii do lekárne a vždy mi ich zoberú.

mywiel
7. nov 2009

Spytam sa mami, je farmaceut a dam vediet. 😉

susik77
7. nov 2009

ahoj, nepouzivaj ani jeden z liekov ani masti. po expiracii sa ucinne latky rozkladaju, takze z toho mozes mat velke zdr. problemy. asi by som sa nebala nej. masti-gelu, keby bol mesiac po expiracii, ale tie rok stare lieky zanes do lekarne. nevyhadzuj to ani nesplachuj do zachoda, lebo sa to dostane do pody a do vody. z lekarne to odvazaju firmy, kt. to bezpecne zlikviduju 😉

certica
7. nov 2009

bez debaty vratit do ktorejkolvek lekarne

titkovamiriam
7. nov 2009

to malo byt do kosa nie,-do lekarne 🙂

tin007
autor
7. nov 2009