Aké mlieko dávajú vašim deťom v škôlke?

alu123
7. sep 2013

Ahojte mamičky, zaujímalo by ma aké mlieko podávajú Vašim deťom v škôlke? Ďakujem za odpovede. Trvanlivé - čerstvé. Plnotučné - polotučné.?

zuzi79
7. sep 2013

trvanlivé - polotučné

kamka277
7. sep 2013

@alu123 Ahoj, v škôlke sa detičkám podáva mlieko podľa materiálno spotrebných noriem určených pre MŠ a to s obsahom tuku 1,5%, buď čerstvé alebo trvanlivé, tak isto aj napr. smotana na varenie 12% alebo 16%. Smotana klasická na šľahanie 33% sa v škôlkach nepoužíva. Výhodou je, že mlieko je v škôlkach dotované cez EU Fondy, čiže rodič uhrádza len 25% z reálnej ceny mlieka. Keďže v pracujem ako vedúca jedálne v materskej škôlke, kupujem 1l mlieka za 0,16€ a jedna porcia pre dieťa t.j. 0,2dl vychádza na 0,032€, takže deti mliečko pijú každý deň 🙂

emily_666
7. sep 2013

@kamka277 a rodičia môžu povedať niečo do toho, aby sa nekupovalo trvanlivé ale čerstve?

zuzanockamt
7. sep 2013

@kamka277 a preco nemozu mat plnotucne?

kamka277
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
kamka277
7. sep 2013

@zuzanockamt plnotučné mlieko z obsahom tuku 3,6% je pre vývoj a rast detí určite dôležité, ale my máme nariadenie cez ministerstvo a musíme sa držať noriem, že polotučné mlieko je ľahšie strávitelné.

zuzanockamt
7. sep 2013

@kamka277 aha, len tak sa pytam zo zaujmu, lebo v skolke som si nezistovala, ake mlieko piju ... doma davam plnotucne kravske a kozie, to mi stiahne za den takmer liter 😝

kamka277
7. sep 2013

@zuzanockamt my v podstate musíme dodržiavať zásady správnej výživy a nie je nám výslovene zakázané, aby sme deťom nepodávali plnotučné mlieko, ale skôr by som to dala to tej roviny, že sa neodporúča. Mávame schôdze aj s hygieničkou a tam sa preberá aké mlieko sa má alebo nemá podávať, ale čo poznám vedúce aspoň z nášho mesta, každá používame v škôlkach polotučné mlieko.

barcelona94901
7. sep 2013

@emily_666 to ťažko,tam má hlavné slovo hygiena a to by neprešlo

kuriatko84
7. sep 2013