Poradíte mi ohľadom výživného na plnoletú?

19. mar 2019
Dobrý deň,

mám 2é rokov a nedávno som sa súdila so svojim otcom o výživné. Študujem denné štúdium. Z pôvodnej sumy 50 eur mi súd priklepol zvýšenie na 130 eur plus platenie nedoplatkov v podobe 50 eur.

Otec ale ani tých 50 eur nikdy poriadne neplatil. Dnes mi prišlo odvolanie, v ktorom v podstate požaduje preverenie vecí, ktoré už raz boli preverené. Ako príjem matky, môj príjem a podobne. Oboje uvádza naozaj nepravdivo vysoké. Píše rovnaké argumenty, ktoré použil pri prvých súdoch, že sa nevie dlhodobo zamestnať, že bol v minulosti trestaný a podobne. Vlastne nepovedal nič nového, len ja som z toho už zúfalá, keď to mám riešiť znova a s tými istými argumentami.

Keby som tie peniaze nepotrebovala, tak ich nepožadujem. On uvádza v odvolaní nepravdivosti, klamlivé informácie ako o platoch, tak aj o cene internátov a podobne. Ja osobne viem, že zamestnaný je, ale načierno. Bohužiaľ inak ako súdnou cestou sa s ním ale rozprávať zjavne neviem. Píše tiež, že nie je majiteľom žiadnej nehnuteľnosti, ale býva v byte, ktorý vlastní jeho brat a vlastnil aj auto, kým mu nevzali vodičák.

Je možné, že budem znova predvolaná na súd?

Študujem na druhom konci Slovenska a je pre mňa dosť problematické kvôli škole ťahať sa po súde. Už predtým sme mali tri pojednávania. Uvedomujem si, že má právo sa odvolať, ale ja z toho už naozaj šediviem.

A ak áno, budem znova musieť dokazovať tie isté vydávky?

Vopred ďakujem za odpoveď
Dobrý deň,

ak Váš otec sa počas konania o zvýšenie výživného bránil určitými argumentmi, ktoré súd prvého stupňa (okresný súd) nevzal do úvahy alebo prípadne ich vzal, ale nie do takej miery, ako požadoval Váš otec, tak odvolací súd sa musí zaoberať iba tým či sa okresný súd s týmito skutočnosťami dostatočne zaoberal a či z nich vyplynuli správne závery.
Preto odvolací súd nebude opätovne otvárať dokazovanie, ale len posúdi vec.