Ako to je s materskou, keď som slobodná mamička?

roksana
9. jan 2011

Ahojte, chcela by som sa opýtať, či neviete ako je to teraz po novom roku s materskou.
Môj prípad je taký, že nie som zamestananá, ani som doteraz nebola. Som študentka VŠ. S priateľom nie sme ešte zobratí, takže som ,,slobodná" mamička. Neviete ako je to v mojom prípade s papierovačkami?

kvetinka211
9. jan 2011

@roksana Ahoj, ak si si neplatila dobrovolne nemocenske poistenie, tak na matersku ako studentka nemas narok (po novom ani po starom), cize budes dostavat hned od zaciatku rodicovsky prispevok (po novom vo vyske 190 eur mesacne, po starom by si mala len 164, cize pre teba sa to zmenilo k lepsiemu). Co sa tyka konkretnych vybavovaciek, riesi sa to na urade prace a asi budes potrebovat aj papier zo socialky o tom, ze nemas narok na matersku. Okrem toho mas narok na jednorazovy prispevok pri narodeni dietata+priplatok k nemu (cca. 800 eur), pridavky na dieta (22 eur mesacne) a mozno aj na nejake dalsie pridavky, treba sa popytat na urade prace v mieste bydliska. To, ze si kvazi slobodna mamicka ti myslim v tvojom pripade nepomoze, tam je rozdiel iba v dlzke materskej, na ktoru aj tak nemas narok. Ale mozno spadas pod pripad hmotnej nudze, zrejme vsak budes este posudzovana spolu s rodicmi ... v tom pripade ak je aj priatel student a nezaraba, by bolo mozno vyhodnejsie byt vydata ...

roksana
autor
9. jan 2011

Ahoj,
ďakujem za odpoveď, vlastne som mala na mysli rodičovský príspevok, nie materskú, jasné. 😀

Priateľ je zamestnaný, no práve že sme rozmýšľal, či to bude výhodnejšie keď nie sme manželia, no aj mne sa vidí, že asi nie.

margotka_ja
28. jan 2011