icon

Izolácia verzus čiastočná voľnosť

72catherine72
2. dec 2016

Ahojte, obraciam sa na vás s otázkou, čo si myslíte o pozvaní na kávu s cudzím človekom. Mám priateľa už asi 5 rokov, avšak je dosť žiarlivý. Samozrejme nemá dôvod a ani nikdy nemal. Nakoľko ja ešte študujem a on pracuje, on sa akosi nevie zmieriť že mám aj spolužiakov (prevažuju muži). Stále som bila bandu viac s chlapcami ako s dievčatami, avšak ak by som mu povedala že napr. bola som s kamošom v meste hoc len dačo kúpiť, hľadal by za tým niečo zle. Potom som sa to snažila riešiť, a to tak, že radšej som si vymyslela že boli sme celá partia alebo s kamoškou, len aby nevyzvedal prečo som bola s tým a s tým sama a kto to je atď. No keďže klamať neviem, prišiel mi parkrát na to a samozrejme vyzeralo to ešte horšie. Trápi ma to však, pretože ja si neviem predstaviť že by som so svojimi kamošmi prerušila akýkoľvek kontakt, a to aj keby sme si mali hoc len písať (keďže však aj to sa priateľovi nepáči). Taktiež mi z času načas pomôže rozhovor s inými ľuďmi, porozpravať sa o živote o práci, vyčistiť kus hlavu....V práci kde popri škole robím, je bežné že sa chodí na firemné teambuildingy, večierky atd. Ja som nebola zatiaľ na žiadnom, avšak každý na mňa divne pozerá a samozrejme že si myslia, že ma priateľ nechce púšťať, aj keď si stále vymýšlam výhovorky. Počúvam šak zo všetkých strán, že v zdravom vzťahu je istá voľnosť bežná, že nie je zdravé dištancovať sa od každého, ani od opačného pohlavia, samozrejme ak o nič nejde. Koľkokrát sa kolegovia a kolegyne vezmu do mesta a idu niekam sadnúť, pokecať. Je v pohode ísť s niekym len tak na kávu napr.? Lebo ja to už automaticky vnímam ako dosť osobnú záležitosť, napr. rande. Taktiež som dostala pozvanie na kávu od jedného známeho za sprostredkovaný kšeft, ktorý je tiež zadaný, no ja sa v takých prípadoch dostávam do situácie, kedy neviem ako reagovať a teda, či som trošku mimo a beriem to príliš vážne....čo si o tom myslíte? Ako to praktizujete vy vo vašich v