Uvedomuje si chorý človek svoju psychickú chorobu?

lilitela
11. aug 2017

Mám podozrenie u jednej osoby v rodine na nejakú formu psychickej poruchy. Nie som odborník, nevyznám sa v tom, ale ide zhruba o chorobnú snahu vychádzať vždy zo všetkého dobre (a často s tým spojené nenápadné očierňovanie druhých), prekrúcanie faktov k podpore svojej teórie dobroty (a odmietanie iných názorov), absolútna neschopnosť si priznať chybu, robenie obete zo seba a pod... pointa môjho podozrenia je, že keď takýto človek údajne chce každému iba dobre, či si vôbec uvedomuje, ako sa odkláňa od skutočnosti - ako vidia tie isté veci ostatní príbuzní. Neviem, či som to vysvetlila jasne, nechcem totiž uvádzať konkrétnosti kvôli anonymite.

A preto ma zaujíma od tých, ktoré z Vás sa stretli u niekoho blízkeho s nejakou poruchou (potvrdenou následne u odborníka - psychiatra, psychológa), napr. obsedantná, schizofrénia, paranoja a pod.), či si títo ľudia uvedomujú svoju poruchu, ako ste ich presvedčili, že by mali vyhľadať odborníka, ako dlho to trvalo.
VĎAKA

loginexistuje
11. aug 2017

Neuvedomuju vsetci ktori so myslia ze maju psych problem su divni a on I su lietadlo

maciatkolulu
11. aug 2017

@lilitela tak tato tebou opisana "diagnoza" vychadza tak na svokru,pripadne svagrinu😀 a ma ju velka vacsina tychto rodinnych prislusnikov minimalne tu na MK😂

veronka1234
11. aug 2017

Ahoj, niekto si svoju poruchu uvedomuje a niekto nie 🙂 ide o to, co je to za diagnozu a v akom stafiu. ale co za chorobu by malo akoze byt to, co opisujes ty? Mne to nepripada ako ziadna psychicka choroba, skor podla toho co pises, je to proste taka povaha cloveka - intrigan alebo pokrytec alebo co 🙂

daninka2
11. aug 2017

@loginexistuje 😂 oni su lietadlo 😂 umieram

pininka
11. aug 2017