Problém s reklamáciou

baby221
13. jún 2018

Ahojte,
možno Mal niekto podobný problém a bude mi vedieť poradiť..
mala som v podnájme byt. Teraz mi bola doručená faktúra za nedoplatky. Z nej však vobec nebolo jasné ako ich vypočítali a na základe čoho žiadajú danú sumu. napísala som im teda reklamáciu kde som žiadala predložit' výpočet a vysvetlenie. Ako odpoveď mi prišiel vulgárny email. Viete mi niekto poradiť kde sa mám obrátiť, aby sa situácia čím skor vyriešila? komunikácia so spoločnosťou, kt. mi ho prenajala nikam nevedie..
Ďakujem za každú odpoveď

lucinka33
13. jún 2018

všetko záleží ako bola postavená zmluva.

chvostik1
13. jún 2018

Byt si mala prenajaty cez nejaku agenturu ked spominas, ze komunikacia so spolocnostou nikam nevedie?

Ako dlho si tam bola v podnajme? Je to neprijemna situacia pretoze ak asi tam nebola aspon rok, bude sa tazko dokazovat, ze tie nedoplatky mohli byt sposobene aj predoslym najomcom.

Najomnu zmluvu mas koncipovanu ako? Predpokladam, ze vyska najmu zahrna aj rezervu pre pripad nedoplatkov.

Mas v zmluve dodatok (bod) v ktorom je jasne definovane, ze v pripade nedoplatkov si povinna ich uhradit?

Ja som pocas VS byvala na private, ale vyska najmu a pocet osob v byte najomcovi zabezpecovat rezervu na pripadne nedoplatky a este na nas slusne zarobil (raz nam prislo na byt vyuctovanie, tak sme videli vsetci co sme tam byvali kolko na nas najomca zaraba).

Ja by som sa obratila na centrum pravnej pomoci. Nech ti pomoze namietku spisat niekto, kto sa v tom vyzna a pouzije aj par paragrafov ako argument, preto s fa nesuhlasis).

baby221
autor
13. jún 2018

takto, aby som upresnila. nemam problem pripadny nedoplatok zaplatit, len chcem, aby bol spravne vypocitany, so spolocnostou, kt. mi byt prenajimala sa neda o tom normalne bavit

baby221
autor
13. jún 2018

@chvostik1 dakujem, skusim kontaktovat centrum pravnej pomoci

chvostik1
13. jún 2018

@baby221 Ak si dostala na logicku poziadavku vulgarnu odpoved, je celkom mozne, ze nedoplatok mozno realne ani nevznikol a ak aj ano, tak nie v takej vyske aku od teba spolocnost ziada.

Ak je to korektna a seriozna spolocnost, osobne si myslim, ze by si dostala zrozumitelne vyuctovanie rozpisane polozku po polozke, alebo by im nerobilo problem zaslat ti ho (ak o neho ziadas) a oni nemaju co skryvat.

chvostik1
13. jún 2018

Napis im reklamaciu aj formou doporuceneho listu a odosli na sidlo spolocnosti. Tam su ti zo zakona povinni odpovedat do 30 dni.

baby221
autor
13. jún 2018

@chvostik1 ja som im to hned poslala doporucene na adresu. odpovedou mi bol zatial len ten email. takze teoreticky by som este mala pockat dokym prejde 30 dni ci sa nevyjadria? a ak nie potom skusit pravnu pomoc? alebo je nejaky kontrolny urad kde mozem podat staznost?

chvostik1
13. jún 2018

@baby221 Ja by som sa v tvojom pripade obratila na CPP uz hned a necakala. Ta vulgarna reakcia je len vizitka celej spolocnosti, takze odpovede na list by si sa nemusela dockat kedze maju k celej veci taky postoj ako maju. V centre ti uz poradia ako postupovat dalej ked im objasnis celu situaciu.

simsalabim
13. jún 2018

@baby221 mozno aj toto ta nasmeruje https://www.etrend.sk/financie/kedy-moze-byt-vy...

Zrejme vo vyuctovani nemas napsiane polozky, cize nie je vidno, za co nedoplatok vznikol a v akej sume. Toho by som sa domahala.

chvostik1
13. jún 2018

@simsalabim Ja si osobne myslim, ze vlastnik bytu ma to vyuctovanie presne v takej forme ako ma byt len mam dojem, ze najomnicke ho nezaslal v takej forme ako bol povodne doruceny jemu

truthy
13. jún 2018

@baby221 pockala by som tych 30 dni a ked sa ti nevyjadria, tak by som kontaktovala to centrum a uz uvidis, co ti oni povedia..

baby221
autor
13. jún 2018

@simsalabim @chvostik1 ano, problem, je medzi mnou a prenajimatelom, nie mou a bytovym druzstvm

lula313
13. jún 2018

@baby221 ja by som pockala, kým ti doručia normálnu odpoved. Medzitým im mozes poslať daňovú kontrolu za take jednanie🙄

chvostik1
13. jún 2018

A na co ma cakat? Ak je to neseriozna firma, tak za tych 30 dni moze voci nej podniknut kadejake kroky aby sa dopracovala k uhrade fa za nedoplatok (ak sa budu tvarit, ze nepoznaju zakon zo strany kde oni maju respektovat a plnit povinnosti). Informovat sa moze uz teraz. CPP je bezplatne, takze za to nic neda a je lepsie byt pripravena ako sa potom nahanat v strese ak jej dorucia pofidernu "vyzvu" na uhradu.

lula313
13. jún 2018

@chvostik1 podala reklamáciu, ak sa do 30 dni nevyjadria, nebudu mat predsa nárok na nič.

lubbi1
13. jún 2018

necakala by som, aby toho nevyuzili este v tvoj neprospech. radsej sa hned obrat na prislusny urad a domahaj sa od prenajimatela toho, ze chces mat vo fakture uvedene presne polozky, hlavne aby boli rozpisane, za co ti vlastne ten nedoplatok vznikol

chvostik1
13. jún 2018

@lula313 Oni sa vyjadrili. Poslali jej mail kde jej vulgarne vynadali. A nie som si ista ci sa spolocnost zmieri s tym, ze ak jej neodpovie, tak zanika narok a uhradu fa. Neviem odkial mas tuto informaciu, ze to takto funguje. A podotykam, za to, ze sa pojde opytat sa nic nestane. Oni poradia ale neohlasia druhej strane "Bacha, bola sa pytat ako vas riesit ak..."

baby221
autor
13. jún 2018

dakujem dievcata za pomoc! Myslim, ze mate pravdu, ze sa treba ist cim skor poradit. ja sa v tychto veciach nevyznam a ani netusim ake moze mat co nasledky a ako treba postupovat, aby to bolo spravne aj po pravnej stranke. ak by mi este nahodou zaslali normalnu odpoved, bola by som len rada, aj ked uz moc neverim ze sa tak stane

simsalabim
13. jún 2018

@chvostik1
@baby221 aha...no zaujimalo by ma, ako je to v zmluve. Ja prenajimam dlhe roky a najomnikom posielam preskenovane vyuctovanie od bytoveho drzuzstva, plynarni aj elektrarni. Niekedy maju preplatok - ten komplet vratim a niekedy maju nedoplatok - to zas komplet zaplatia oni. mam to tak napisane aj v zmluve.

chvostik1
13. jún 2018

@simsalabim Ano, takto by to malo byt. Ale bohuzial cestnych najomcov ako ty je ako safranu 🙂

natalienka12
13. jún 2018

@baby221 na poskytnutie poradenstva v CPP nemas pravny narok, musis splnat iste podmienky. To si iba ludia myslia, ze pravne rady su zadarmo. Je to len pre nizkoprijmove skupiny obyvatelstva. Co sa tyka najmu, bez zmluvy ti tu nikto neda odpoved. A za dalsie, neviem kto tu berie 30 dni na reklamaciu. Zalezi kto byt prenajal a ci islo o spotrebitelsku zmluvu alebo nie.

chvostik1
13. jún 2018

@natalienka12 Ty v takom centre pracujes, ze sa v tom tak vyznas? Myslim, ze aj tam pracuju ludia a nie zvery, takze ak sa tam pojde informnovat (uz len s otazkou ci by jej vedeli s jej problemom pomoct) tak jej snad vedia slusne odpovedat ano ci nie.

natalienka12
13. jún 2018

@chvostik1 Nie nepracujem, ale ten zákon poznám. Či jej poradia, dosť pochybujem, to je štátna rozpočtová organizácia, nie advokátska kancelária.

dominika7990
13. jún 2018

Takto nejak mi to poslal aj jeden majiteľ bytu že nedoplatok 800€ v byte md skoro ani neboli keďže obaja sme pracujúci a zálohy na energie boli 150€. Vyžiadala som si od neho originál vyúčtovanie a rozpísané koľko presne za nás platil on z tých energii... jasne že mi to odmietal dať bil sa do prs že jeho výpočty sú správne atd... tak som ho poslala do riti že pokial neuvidím originál nedam mu ani cent...vyhrážal sa právnikom cca dva týždne potom stíchol a právnik sa zatiaľ ani po 4-och rokoch neozval 🤔

flientica
13. jún 2018

Ja by som tiez asi normalne riesila s pravnikom, oni si nemozu dovolit ti pisat nejake vulgarne maily len preto, ze sa pytas... Podla mna keby je to opravnene tak by ti normalne odpisali ako to vyratali a hotovo...

baby221
autor
13. jún 2018

volala som do CPP, avsak nespadam do kategorie ludi, kt. zastupuju. Asi skusim este raz prenajimatelovi slusne napisat a ak budu reagovat rovnako, poradim sa s pravnikom. Nikdy mi nenapadlo, ze budem musiet riesit taketo veci ;(. Este mi napadlo ci by nepomohla aj nejaka medializacia typu lamparen, co myslite?

chvostik1
13. jún 2018

@baby221 V akom pripade budes spadat do ich kategorie? Ked uz budes mat na krku exekutora alebo sudne predvolanie? Slusne najomcovi napis, ze si prosis original kopiu vyuctovania ako spiminala dominika, pripadne sa obrat na poskytovatelov energii ci by ti nemohli poskytnut aspon nahlad nakolko si v tom byte byvala a podloz to nakomnou zmluvou. Neviem. Ja by som skusila vsetko

natalienka12
13. jún 2018

@chvostik1 Nespadá preto, lebo má vyšší príjem, ako oni poskytujú právnu pomoc. Právna pomoc nie je zadarmo, treba si za ňu zaplatiť.
@baby221 medializácia ti nepomôže. Napíš mu list, že žiadaš o predloženie vyúčtovania. A dobre si prečítaj nájomnú zmluvu ako tam máte riešenie náklady a energie. Ja som robila veľa nájomných zmlúv takže to tam musíte mať.

sardinka32
13. jún 2018

@baby221 Skus spotrebitelske centrum kontaktovat, napis, co sa Ti stalo, oni maju bezplatne zastupovanie pri reklamaciach, ak nie je mozne sa dohodnut s druhou stranou. My sme tak riesili jeden spor a pomohli nam, len vdaka nim sa veci pohli a k nasej spokojnosti.

henriettak
13. jún 2018

Reklamuješ to kde? Priamo u dodávateľa alebo u majiteľa byt kde si bola v podnájme?