Reklamácia v Lídli

siusinocka
24. jún 2012

Ahojte. kupovalal som výrobok v lidli a pokazil sa do mesiaca od zakúpenia. bola som ho reklamovať, vypísali mi papiere. v piatok prišla sms že reklamácia je vybavená a mam sa zastaviť na predajni. v sobotu som tam zašla a pani mi povedala že žiaľ, ale ona to tam ešte nema a mam prísť v pondelok.... podotýkam že už vo štvrtok ubehlo 30 dní od podania reklamácie. ked tam dnes pojdem mam nárok na vrátenie penazí ihned? alebo musím aj tak čakať do pondelku? dik z

poleva
24. jún 2012

áno máš,mne tak vrátili v pietro filipi a to bolo okolo 100 eur
meškali s vybavením 2 dni.

jk77
24. jún 2012

@siusinocka mas narok na vratenie penazi, poziadaj si o ne hned dnes, zajtra to uz tam bude a prevezmes si tak jedine opraveny tovat. Bez diskusie peniazky!!!! 🙂

kaby
24. jún 2012

@siusinocka po uplynutí 30 dní mozete okamzite odstupit od kupnej zmluvy. Opraveny tovar po tejto lehote prevziat nemusite a mozete trvat na tom, ze pozadujete vratenie penazí, musia vam ich vratit, ci tam ten tovar opraveny je alebo nie je.. . Pozor vsak na pocitanie lehot. Pokial 30 den pripadne na sobotu, za posledny den sa povazuje pondelok, cize sobota sa nerata... A vo Vasom pripade este jedna dolezita vec a toto Vam potvrdí aj Zdruzenie spotrebitelov Slovenska - SMS nie je podla zakona vybavenim reklamacie !!
A ak uplynul 30 den uz vo stvrtok, absolutne nemusite cakat na pondelok, uz v piatok ste mali narok na vratenie penazi...

papuka
24. jún 2012

tak to som prekvapená, v BB aj v ZH v LIDL s reklamáciami nerobia vobec žiaden problém, hned ako to reklamuješ v ten den ti vrátia peniažky 😎

siusinocka
autor
24. jún 2012

@kaby reklamovala som to 22.5, takže21.6 bol už 31 deň ak rátam aj toho 22. 5 a maj mal 31 dní... čo bol štvrtok. stavila som sa tam už 19 ale ešte to tam nemali a ked som prišla v sobotu 23 tak mi povedala že musím prísť v pondelok, že to tam ešte nemajú a ona musí volať do servisu v prešove aby jej poedali ako to vlastne riešili, či posielajú opravený alebo nvý alebo vrátia peniaze...

kaby
24. jún 2012

@siusinocka ano, 21.6. bol 30-ty den. 22.6. ste uz mali narok na odstupenie od kupy a teda aj vratenie penazi. Je to len na vas, ci chcete po tejto lehote opraveny, ci vymeneny tovar.... Kludne tam chodte aj dnes a povedzte im, ze 30 dni na vybavenie reklamacie uz uplynulo a ziadate vratenie penazi. Trvajte na svojom, nech si vravia co chcu. Ak by robili problemy, spomente obchodnu inspekciu.....
Vas uz po 30ich dnoch absolutne nemusia zaujimat vyjadrenia ohladom tovaru, kde je, co je, atd... 😉

siusinocka
autor
24. jún 2012

@kaby dakujem poitom dam vedieť ako sme dopadli

kaby
24. jún 2012

@siusinocka niet za co. Som zvedava ako to dopadne 🙂

siusinocka
autor
24. jún 2012

@kaby tak muž sa rozhodol, že pojdeme až zajra, že ked tá sms príšla až den po 30 dnoch, tak si aj tak budeme žiadať peniaze... tak som zvedavá ako to dopadne. a nevieš náhodou kde nájdem ten zákon o reklamáciach?

lenka311
24. jún 2012

@siusinocka To je zaujímavé - mne vrátili peniaze úplne ihneď pri pokladni, vôbec som nečakala, ešte som aj bola prekvapená ústretovosťou predavačky.... 😒 😒 😒
Reklamovala som vtedy fit loptu - až skoro po dvoch mesiacoch. Mal to byť darček k Vianociam pre dcéru a po nafúkaní /dovtedy bola odložená len v skrini/ sme zistili, že tam chýba poistný ventil... Nevedela som či ho tam zabudli dať, alebo ho niekto odtiaľ z tej krabice ukradol, no každopádne nerobili žiadne caviky a keďže už tie lopty nemali vrátili mi okamžite peniaze...
Keď spomenieš obchodnú inšpekciu, tak sa to veľmi rýchlo vybaví si myslím....
Ja som nemusela, to som bola rada...

kaby
24. jún 2012

Ta sms je bezpredmetná, akoby ani nebola... Ide o zákon o ochrane spotrebitela 250/2007 Z. z. Najaktuálnejsie znenie najdes na jaspi (daj do googlu), alebo mozno aj na portali www.najpravo.sk
🙂 držím palce

lenka311
24. jún 2012

@siusinocka ja mám zase problém s Deichmanom... Reklamovala som tam pomerne drahé topánky, ktoré sa mi v pribehu mesiaca rozpadli, síce mi ich vyreklamovali, ale štýlom, vyberte si iné - no a vybrala som si za ne dvoje a obidvoje sú kupodivu nahouby, tak teraz neviem či sa tam mám ísť trapošiť znova - do jedných mi tečie cez podrážku - stačí keď je trochu mokro zospodu mi to premoká a druhé pri chôdzi vydávajú taký nepríjemný pukotavý zvuk /vyzerá to ako keby som mala vetry 😀 😀 😀 / - no a teraz čo???? 😎 😎 😎 😎

kaby
24. jún 2012

@lenka311 reklamovať 😀

lenka110611
24. jún 2012

zo zákona: ak nie je reklamácia byvavená do 30 dní, obchod je povinný vrátiť peniaze

merylivi
24. jún 2012

máš nárok na okamžité vrátenie peňazí, nakoľko tvoja reklamácia nebola vybavená do 30 dní...

lenka311
24. jún 2012

@kaby Viem, len musím nabrať odvahu - sa tam na mňa budú pozerať, že si chodím vymieňať len topánky, lebo zase mi budú núkať druhé 😎 😎 😎 😎 a ak si znova vyberiem nejaké "vadné" tak budem Deichman obchádzať veeľkým oblúkom, lebo fakt nemám slov... ale namiesto jedných mám dvoje a obidvoje nahouby... no to už je aká náhoda... 😀 😀 😀 😀

siusinocka
autor
24. jún 2012

@lenka311 tak chodí aj moja svokra... a nepoučí sa... stále sa jej pokazia, prasknú, tečie do nich a pod a stále si tam nejaké kupi, lebo majú pekné vzory... ale reklamuj hned

siusinocka
autor
24. jún 2012

Výsledok: nakoniec som tam zašla dnes. Pani vedúca mi povedala... ,,ale ved som Vám včera povedala že máte prísť až v pondelok, že ja to dnes nevybavím, musím volať do Prešova a tam dnes nikto nie je".... tak som jej povedala nech mi vystaví potvrdenie že som tu bola a že reklamácia ani po 33 dňoch nebola vybavená. že mna nezaujíma čo je s tovarom a ako reklamácia dopadne, že ja mam nárok na vrátenie penazí.... zostala taká zaskočená, že hned povedala : ,, mne je to vastne jedno, ja vam tie peniaze dam" zobrala papiere a za chvíľu prišla s peniažkami.. takže som bola vybavená k spokojnosti.. len dúfam, že mi zajtra nebudú volať 🙂 🙂 🙂

lili_mia
24. jún 2012

tiež som bola zaskočená prístupom v lidl .. kúpila som zahrievaciu hlaviu podobnú biolampe, už neviem aké to malo funkcie.. krabica bola zalepená, tak som nepozerala dnu, zaplatila a doma .. hups, chýbalo tam dosť vecí .. smalou dušičkou som šla naspäť, že tam nie sú časti ako uvádza popis, predavačka vzala krabicu, bloček a vyplatila ma ... až som čumela .. a bez rečí, nie ako v obuvi, že v botaskách nemám chodiť na zumbu, ale kúpiť si lepšiu obuv do telocvične

bodka13
24. jún 2012

@lenka311 ale ty vôbec nemusíš súhlasiť s výmenou tovaru....sklamali tvoju dôveru= chybné sú v krátkej dobe 3 páry topánok 😉
@siusinocka však volať môžu,ale len ak by sa ti chceli ospravedlniť za prekročenie reklamačnej doby 😀

siusinocka
autor
24. jún 2012

@lili_mia ked som bola reklamovať textil tak to bolo rovnako bez problémov, hned dali peniaze.. ale kd sa nam pokazila pekárň chleba a teraz toto čerpadlo tak to bolo rovnaké. pekáreň som reklamovala 3 krát.. ale potom dali peniaze... a teraz to nestihli doniesť na predajńu 🙂

kaby
25. jún 2012

Nezabudajte, ze zakony su pre ludi.... ano, castokrat na to, aby sa porušovali. Ale prave preto tu existuje zakon na ochranu spotrebitela. Ked si niekedy nie ste isty postupom riesenia reklamacii obchodnikom, kludne sa s otazkami mozete obratit na Zdruzenie spotrebitelov Slovenska. Rovnako ked si neviete vylozit uz spominany zakon, radi vam poskytnu kompetentnu odpoved.

Ja som sa v minulosti stretla s tym, ze obchodnik mi pri reklamacii vzal original pokladnicneho dokladu (podmienoval tym prijatie reklamacie). Predajca NEMOZE prevzatie reklamacie podmienovat odovzdanim originalu predajneho dokladu – ste povinní ho predlozit ale mate si ho po jeho skontrolovani ponechat..... Ked pridete do kolizii zaujmov pri rieseni reklamacie, nemali by ste ziaden doklad o tom, ze ste tam tovar kupovali ..... Treba mysliet na vsetko. Bohuzial, na Slovensku je este stale vela neserioznych obchodnikov....
Dalej na reklamacnom doklade musi byt jednoznacne urcene, ze ide o reklamaciu. Ak vam tovar opravia, zapamatajte si, ze doklad zo servisu nie dokladom o vybaveni reklamacie – ten musi vystavit ten, kto reklamaciu prevzal..
Takisto si pamatajte to, co som uz pisala - SMS NIE JE PODLA ZAKONA VYBAVENIM REKLAMACIE......

molka
25. jún 2012

@kaby ale ak dostanem 30. deň sms o vybavení reklamácie, tak to je v rámci zákona, či?

nice202
25. jún 2012

a musia ma oni informovat o vybaveni reklamacie? lebo v obuvi mi povedali, ze ja sa mam o dva tyzdne prist opytat, alebo zavolat, ci je to hotove.

kaby
25. jún 2012

@molka nie nie je... ani keby ste ju dostali na druhy den.

molka
25. jún 2012

@kaby a ako má obchodník informovať zákazníka o vybavení reklamácie?

lucik194
25. jún 2012

v lidl nikdy nerobia problemy, vzdy (aspon teda v BA) vratia peniaze hned... naposledy sme vratili zasterky (tienitka ) na auto - boli male, nezakryli ani 1/2 okna, tak sme ich vratili, hned nam dali peniaze spat....

katrinka8
25. jún 2012

Ani u nas v Lidli nerobili problem - mm kupil potahy do auta. Blocek z nich vyhodil (pravdepodobne) do ich kosa, lebo sa pomylil, dali mu totiz k nemu dalsi listok na akusi zlavu pri tankovani, a on namiesto toho listka vyhodil blocek. Prisiel domov, otvoril potahy, a tie boli na 2 veci - nesedeli na nase auto (bolo tam sice pisane, ze univerzalne atd., ale nevsimol si ich nakres, kde bolo nakreslene, ako vyzeraju - tam by si vsimol, ze nesadnu kvoli cleneniu zadnych sedadiel). No a tak sa bez blocka pobral naspat do obchodu. A na moj (a aj jeho) velky udiv mu mile panie predavacky vratili peniaze. Vraj sa aj skusali hrabat v tom kosi, ale blocek nenasli. Ale presvedcil ich vraj ten listok na tankovanie.

vivusika
25. jún 2012

@siusinocka ja som reklamovala kosačku - priniesli sme ju, doložili doklad o kúpe a bez problémov ihneď vrátili peniaze /na info mi povedala, že s dokladom o kúpe vrátia do 30 dní od nákupu/ 🙂

zuzkat1
25. jún 2012

@lenka311 urcite reklamuj aj ked deichman nie je znamy kvalitou obuvy🙂 tam ja kupujem len ked chcem nieco moderne a staci mi to na jednu sezonu....inak idem radsej niekam inam... najcastejsie tam kupujem malej topanky ktore moze pokojne znicit an ihrisku...