Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Skúsenosti spotrebiteľov so spotrebičmi a trvaním záruky

stano4000
10. feb 2013

Rád by som sa podelil o moju skúsenosť ako spotrebiteľ. Máme práčku od slovenského popradského výrobcu. Práčka je v poriadku, perie, o čo sa chcem podeliť je skúsenosť, ktorá sa stala pred uplynutím záruky. Cca 1 mesiac pred uplynutím záruky sa na práčke "pokazilo" to koliesko ktorým sa nastavuje program prania. Pod "pokazilo" myslím, že sa prestalo dať nastaviť program na pranie. Proste koliesko nezapadlo do polohy v ktorej mal byť program. Samozrejme, že po reklamácii u predajcu prišiel reklamačný technik, ktorý vymenil vnútornú časť mechanizmu.Stihol som si všimnúť, že prevedenie toho vymeneného mechanizmu je povedzme "odolnejšie". Starú súčiastku mi nechcel nechať, vravel, že mu neuznajú výjazd a že nedostane zaplatené. Okrem toho ma začal nahovárať na predĺženie záruky o 3 roky, za cenu, ktorá predražila práčku cca o 1/5. Po tejto skúsenosti som samozrejme záruku predĺžil.

Viem, že výrobcovia montujú do svojich zariadení tzv. "jebítka", ktoré majú presne tento účel čo opisujem. Aké sú vaše skúsenosti so spotrebičmi a ich záručným servisom a všetkým čo by mohlo patriť pod túto diskusiu? Ďakujem.

sisaha
10. feb 2013

@stano4000 kupujem iba zahranicne kvalitne vyrobky a zatial sa mi nestalo, ze by sa nieco pokazilo tesne pred alebo tesne po skonceni zaruky..

xenicka13
10. feb 2013

nam na wirpulke pracke po mesiaci museli prist vymenit dost drahu suciastku, stava sa to

dada1212
10. feb 2013

@stano4000
je to o nás spotrebiteľoch, lebo chceme čo najnižšiu cenu, prípadne ak máme vyšší rozpočet ako je najlacnejší spotrebič, tak skoro nikto sa nepozerá na odolnosť materiálov, vyhotovenie, ale na to koľko to má funkcií, aj ked reálne nevyužijeme ani polovicu z tých funkcií.
takže ak vieš, že spotrebitelia bud hľadajú najlacnejší výrobok alebo ten čo má najviac, často aj nepotrebných funkcií, tak by si ťažko začal vyrábať niečo, čo by toľko funkcií nemalo, bolo by drahšie oproti iným podobným výrobkom, lebo by ti to nikto nekúpil.
lebo skoro nikto nerieši, že z čoho sa každá súčiastka na spotrebiči sklada a či ide o odolný alebo neodolný materiál

ichbinich
11. feb 2013

V principe plati pravidlo, ze cim lacnejsi vyrobok, o to "drahsie" zan zaplatime, lebo sa pokazi 😝
Ako vravela este manzelova babka, nie sme taki bohati, aby sme mohli kupovat lacne veci. A najma pri elektrickych spotrebicoch to plati!
Mali sme napr. ponorny mixer z Tchiba. V principe som s tymi vyrobkami spokojna, ale ten mixer a prislusenstvo sa zacal rozchadzat. Tak som uz nekupila nejaky lacny az stredne drahy, ale investovali sme do znackoveho mixeru. Ten zatial drzi 😉
Velky kuchynsky robot, co mame, nasi kupili niekedy v polovici 90-tych rokov(!!!). Manzel iba zase nasadil spravne jedno ozubene koliesko, a funguje super dodnes. A to prezije take akcie ako mletie 3-4 kil masa, slahanie 25(!) bielkov, vyrobu domacich cestovin, domaceho marcipanu a podobne sialenosti. Dufam, ze bude este dlho drzat.

Ale sledujem trend, ze sa vela, aj drahsich vyrobkov, pokazi just po skonceni zaruky. V nemcine sa tomu hovori, ze montuju tzv. Sollbruchstellen, aby sa nejaka suciastka pokazila po urcitom case. Uz sa bohuzail nevyrabaju pristroje tak, aby sa dali opravit, ale aby ich konzument musel vymenit za nove. Len si vsimnite, kolko vyrobkov sa ani len neda otvorit, uz nemaju ziadne srobky. Vsetko je to zaliate v umelej hmote a clovek sa k tomu ani nedostane. Ten stary spominany robot mal este (sice specialne, ale zohnali sme srobovak na ne) srobky a da sa otvorit a opravit.

Ja mam skusenost s prackou. Indesit, prackosusicka, za 400€. Ako studenti sme proste viac investovat nemohli. Bola super, bola som spokojna. Kym sa po zaruke nezlomilo lozisko. Robila straaasny ramus pri zmykani. Teda som prala iba za bieleho dna a nie pocas casu kludu 😉 (byvame v panelaku). Ale vedela som, ze opravar si zauctuje stovku, ked mi este len poda ruku vo dverach, plus suciastka za asi 30€ plus hodina roboty, a to su 200, teda polovica ceny pracky. (Svokre sa tiez zlomilo lozisko na jej pracke, ale ona mala znackovu drahu, tak ju raz opravit dala). Tak sme potom kupili novu, AEG/Electrolux.

Dalsia skusenost: projektor Dell. Nebol to ziaden lacny spas. Mesiac po zaruke ostal tmavy. Kedze to bolo uprostred leta, mysleli sme, ze mozno poskodeny bleskom, byvali casto burky. Sme to nahlasili poistovni. Znalec si ho zobral a fakt dosledne skontroloval. Ano, bol tepelne poskodeny, ale nie bleskom. Proste vnutri sa nejaka suciastka prehriala. Dell nam ponukol za cenu takmer fungel noveho iba opraveny stary projektor. Tak sme sa na nich vykaslali. Mali sme stastie, predali sme ho na nahradne diely cez Ebay, tak sme ziskali aspon 10% z ceny noveho.

Kde sa neoplati setrit, su spotrebice ako vrtacky a pod., ak je clovek aspon trochu "domaci kutil" a nepotrebuje 3 diery za rok. Pri vrtani do nasho zelezobetonu sme spalili 2 lacne no-name vrtacky. Tak sme sa nastvali a kupili sice nie Hilti, ale vyssiu strednu triedu. Po prve vrta aj do toho zelezobetonu ako do masla a po druhe ju mame uz niekolko rokov, a poziciavame ju v celej rodine, ked niekto potrebuje vrtat inde ako do sadrokartonu 😀

Takze my kupujeme vyssiu strednu triedu, by som to zhrnula. Napr. Miele pracky stoja ale este o dalsich 50% viac, a to uz je prilis vela. Velke spotrebice mame Siemens, Bosch, AEG, ale nie tie jednoduchsie serie, uz tie vyssie. Nie som presvedcena o tom, ze tych 50% az 100% viac za este luxcusnejsie vyrobky/znacky naozaj znamena 50-100% vyssiu kvalitu a trvacnost.

Ale clovek moze vzdy mat smolu a natrafit na tzv. pondelkovy vyrobok. To ale nik nevie popredu, tak sa potom clovek iba hneva a reklamuje, opravuje...

linaka
26. apr 2016

Rada by som sa podelila so skúsenosťou s predĺženou zárukou na TV v predajni Planeo. Po 2,5 roku po zakúpení TV sa nám samovoľne vylomila 42" obrazovka z držiaka na stole. Na šťastie telka funguje, len v rámci záruky sme žiadali o preverenie technikom a vymenenie držiaka. Zaslali sme im fotky, kde bolo vidieť, že sa telka vylomila sama. Proste odišla umelá hmota, kde držali šrauby Z poisťovne sme dostali odpoveď, že na mechanické poškodenie sa záruka nevzťahuje. Zaplatili sme 56 EUR za záruku a teraz môžeme aj tak na vlastné náklady zháňať držiak. Poisťovňa si vždy nájde zámienku, aby nemusela platiť.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli