Je možné pracovať v školstve bez ukončenej školy?
Dobrý deň, mám otázku, aj keď neviem či tu nájdem odpoveď, no budem vďačná za akúkoľvek odpoveď. Som študentkou bakalárskeho ročníka na pedagogickej fakulte. Keďže mám tento rok už len minimálne množstvo predmetov, chcela som získať nejakú prax, a tak som si hľadala prácu v škole, čo sa mi nakoniec aj v jednej súkromnej škole podarilo. V podstate mi to vychádza tak, že som 6 hodín ako asistentka, učím jednu hodinu výtvarnej a som každý deň v družine, čo vychádza ako plný pracovný úväzok ak sa nemýlim. Začala som ale na brigádnickej zmluve a stále ju mám, no žiaľ to pre mňa nie je finančne výhodné, nakoľko sa mi do platu zarátava iba čistý čas s deťmi a žiadna príprava. Od začiatku som chcela pracovať na plný úväzok, no vedenie to stále prekladalo a pri našom poslednom stretnutí (tento týždeň) mi riaditeľka povedala, že ma na plný úväzok nemôže zamestnať.
No a tu sa dostávam k mojej otázke. Vlastne mi povedala, že ešte nevidela, že by v školsve pracoval niekto, kto nemá ukončenú školu, a že ak by ma chceli zamestnať, tak by na moju pozíciu museli vypísať konkurz, aby mohli transparentne preukázať, že nikoho lepšieho ako som ja nenašli. A teda, že na moju pozíciu mali a majú aj iných uchádzačov (rada by som podotkla, že som bola na pohovore v júni na základe ponuky práce na internete a v septembri som nastúpila, čiže podľa mňa to ten "konkurz" bol).
Ja som v živote o ničom takom nepočula a poznám ľudí, čo začali pracovať v škole bez potrebného vzdelania a postupne si ho dorobili. Niekto mi hovoril, že je problém, že som denná študentka, no to som pozerala na internete a aj študent môže robiť na plný úväzok.
Vedel by mi niekto prosím povedať, či je to s tým konkurzum pravda? Alebo či ste sa už stretli s podobnou situáciou?