Mám nárok na výživné pri externom štúdiu?

katherin227
12. jún 2011

Ahojte, študujem externe vzhľadom na to, že na denné štúdium sa mi nepodarilo dostať. Popri tom mám občas brigádu, aktuálne ma firma zamestnala ale len do konca mesiaca čiže na dobu určitú. Potom prácu nebudem mať. Možno len občasné brigády. Aby sa mi však lepšie hladalo brigády potrebné aby som si mohla zaplatiť školné, odišla som na privát z dediny do väčšieho mesta (o nájomné sa delíme 4ria).

Môžem žiadať od ,,otca" ,ktorý má voči mne súdom stanovenú vyživovaciu povinnosť aby mi ďalej platil výživné? podľa mňa sa pripravujem na budúce povolanie ,nie som riadne zamestnaná na TPP a úplne schopná sa sama živiť.... On však požiadal o zrušenie výživného na súde...

Poradíte mi prosím????

lenka311
13. jún 2011

Nie, lebo máš externé štúdium. Môžeš ho poprosiť len osobne, ako človeka... Rozumieš...

jahodnicka
13. jún 2011

Nárok na výživné opravdu nemáš...platí jen při denním studiu na VŠ, né při dálkovém (externím), to že nemáš práci v tom roli nehraje..

katherin227
autor
13. jún 2011

Z môjho pohľadu to nie je úplne fér, síce chodím do školy menej, ale učím sa rovnako veľa a ešte aj musím platiť za školu.

tak to zrejme nechám tak ,nech si ,,užije" tie peniaze...

sisaha
13. jún 2011

@katherin227 a neda sa povedzme po skonceni semestra poziadat o preradenie na dennu formu?

andzi
13. jún 2011

@katherin227 netrvdila by som to, čo baby vyššie. Podľa môjho názoru nárok máš, lebo ešte nie si schopná sa sama živiť, brigáda je na privyrobenie nie na samoživenie sa. Ale z praxe ti poviem, že súdy na to nemajú jednoznačný názor, poradila by som ti však napísať dobrú sakra dobrú právnu argumentáciu, možno to na sudcu zaberie.

sisaha
13. jún 2011

@andzi tiez si myslim, ze narok ma, ale na sude sa bude argumentovat, ze sa moze zamestnat, tak ako vsetci externe studujuci ludia. Samozrejme zohrava ulohu aj vek.. No, v kazdom pripade by som to skusila, ak sa s nim nebude dat dohodnut po dobrom

ela2710