Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Prečo sa nám banka už mesiac nevyjadrila k refinancu?

Zodpovedané
19. aug 2021

Dobrý deň,

riešime refinanc a už skoro mesiac je naša žiadosť v banke a bez vybavenia.

Mám to brať tak, že banka to takto naťahuje a nie sme pre ňu vhodní?

Čo nám odporúčate?

Ďakujem

Dobrý deň,

v poslednom roku som mal niekoľko prípadov, kedy schvaľovanie, resp. finálne stanovisko trvalo aj viac ako mesiac.

Z mojich dlhoročných skúseností (keďže som bol aj na strane banky a videl som vnútorné procesy), tak môže k tomu dôjsť spravidla v týchto situáciách:

  • Chýbajúca dokumentácia - čas schvaľovania naťahuje vyžadovanie chýbajúcej dokumentácie, čo môže vyplynúť zo schvaľovania alebo z chybného poradenstva (od poradcu v banke či finančného sprostredkovateľa), kedy sa doklady nedodajú hneď ku žiadosti. Žiadosť sa vždy pozastaví a banka neráta čas, kedy má žiadosť na stole, ale ráta len čas, ktorý reálne úver schvaľuje - pre banky je tak všeobecne akceptovaný čas okolo 2 týždňov, ak je to viac, tak už si to väčšinou aj urgujú interne.
  • Personálne výpadky alebo nedostatok pracovných síl - môže ísť aj o kombináciu, kedy sa stáva, že zodpovedný zamestnanec na pobočke má dovolenku a informácia "čaká" u neho (čo by sa v praxi nemalo stávať, alebo bohužiaľ sa to stáva), alebo aj na schvaľovaní majú obmedzené ľudské kapacity, čo môže spôsobiť tiež dovolenkové obdobie alebo aj veľké množstvo žiadostí zadaný v rovnakom období (schvaľovacie oddelenia fungujú centrálne a zbierajú často žiadosti z celého Slovenska, pritom tam pracuje často málo ľudí).
  • Nekorektné informovanie zo strany pobočky - zriedka sa stane, že proste ide o pochybenie ľudského faktora alebo za nejaký blog, kedy pri zamietnutých žiadostiach, kde nie sú úplne zrejmé alebo komunikovateľné dôvody zamietnutia, proste sa ľuďom nedá vedieť info, alebo sa tomu vyhýbajú a čakajú napr. kým príde niekto poverený (napr. aj riaditeľ banky či zástupca) a odkomunikuje to až on.


Váš prípad neviem posúdiť. Ak sa teda neustále niečo z banky vyžaduje, je to bežné a banka má právo si dožadovať ďalšie podklady na posúdenie. Resp. Vy máte práva žiadosť stiahnuť a dať ju riešiť niekde inde (zo skúseností viem, že vtedy sa akosi aj často rýchlo všetko vyrieši a odkomunikuje, keď už klient pritlačí, že žiadosť sťahuje).

V každom prípade by som to riešil čím skôr na danej pobočke alebo cez sprostredkovateľa, ktorý Vám úver rieši, avšak treba dať jasne najavo, že ak nedostanete relevantné info, čo je dôvodom pre "naťahovanie", tak si to budete riešiť inde.

Ja vždy dávam posudzovať žiadosť do viacerých bánk súbežne, toto vždy aj odporúčam zvážiť, pretože je to za mňa najrozumnejší spôsob ako sa dostať k dobrej ponuke a aj vedieť porovnať alternatívy (nielen prvotné a predbežné prísľuby).

Držím palce


Ing. Michal Ducký
www.finporadna.sk
email: posta@finporadna.sk
tel: 0901 923 111