Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Prečo má 5 mesačný syn hrčku mesiac po očkovaní?

Zodpovedané
20. aug 2019

Dobrý deň,

chcela by som sa poradiť ohľadom očkovania. Pred mesiacom sme boli s dieťaťom na očkovaní v 5. mesiaci. Syn má šelest, tak ho očkovali do jednej nožičky a o mesiac do druhej. Keď ho sestrička pichla, tak hneď dostal reakciu na látku. Mal to červené a opuchnuté, sestrička ho ihneď ošetrovala. Dala mu kvapky a gél Fenistil.

Teraz po mesiaci som mu tam nahmatala hrčku nad vpichom. Začervenané to nemá. Horúčku syn nemal.

Prečo má syn hrčku mesiac po očkovaní?

Za odpoveď ďakujem

Dobrý deň,

začervenanie a opuch bezprostredne po očkovaní je absolútne bežná reakcia na očkovanie.

Zdúrenie - "hrčka" v mieste, respektíve v blízkom okolí miesta aplikácie očkovacej látky patrí medzi možné nezávažné reakcie očkovania. Takáto hrčka je reakciou na niektoré prídavné látky očkovacej vakcíny. Zvlášť sa tvorí vtedy, ak vakcína v priebehu skladovania v chladničke zamrzla. Zdúrenie spravidla nebolí, nie je červené a nie je bolestivé na bežný tlak.

Hrčka sa niekedy stratí až za dva mesiace. Urýchliť vstrebanie by mohlo jemné masírovanie s použitím krému. V prípade nemiznutia je možné spraviť sono "hrčky".


Prajem pekný zvyšok dňa.
MUDr. Denisa Jaššová
Instagram: @pediatricka_denjas