Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Ako donútim trojročnú dcéru, aby sa vyprázdnila?

Zodpovedané
2. feb 2021

Dobrý deň,

mám dlhodobý problém so svojou trojročnou dcérou ohľadom vyprázdňovania sa. Problém pretrváva už vyše roka. Dcéra vedome a nasilu zadržiava stolicu. Je schopná to robiť aj 11 dní dokým sa jej to podarí. Vyprázdni sa až keď už nevládze stolicu udržať.

Boli sme už 2x hospitalizovaní, taktiež sme 3 mesiace chodievali pravidelne na klystír. Dokázala zadržať aj klystír. Na záchod sadne,ale stolicu nepustí. So stravou má taktiež problémy. Zje len to, čo jej vyhovuje a s jedlom vymýšľa. Stravu mala upravenú.

Užíva sirup s vlákninou, no nič nepomáha. Ani glycerínový čipok a ani klystír. Na gastroenterológii nám s klystirom už odmietli pomôcť.

Ako ju mám donútiť vyprázdniť sa?

Je to psychický blok v hlave, ktorý si vedome vytvorila?

Ako jej pomôcť prekonať to?

Ďakujem

Dobrý deň,

ocitli ste sa s dcérke vo vážnom probléme, ktorý je potrebné neodkladne riešiť s odborníkom - detským psychológom. Tento vám pomôže preskúmať a nájsť cestu ako pomôcť dcérke z náročného stavu von.

Niečo z Vašej problematiky nájdete aj v mojej odpovedi s názvom
32 mesačný syn nechce kakať do nočníka a ani do záchoda. Čo nám odporúčate?
tu je prekopírovaná:

Dobrý deň,
ďakujem za popis rozpoloženie vášho synčeka. Vyprázdňovanie a problémy s tým spojené sú podmienené fyziologickými a duševnými faktormi dieťaťa celkovou atmosférou prostredia rodiny , v ktorej sa dieťa vyvíja. Tlaky a nároky, ktoré sa na dieťa v tejto oblasti vyvíjajú, môžu sa stať zdrojom pocitu menejcennosti v prípade, že sa mu nedarí podľa našich predstáv a je konfrontované s neúspechom napriek tomu, že robí, čo vládze.
Dôležité je uvedomenie, že samostatného ovládanie vyprázdňovania je neurobiologicky podmienené a keďže každý človek je jedinečný aj jeho priebeh tomu zodpovedá. Schopnosť ovládať zvierače pri vyprázdňovaní je komplexná a nie jednoduchá vec. Dieťa musí byť neurofyziologicky zrelé na to, aby dokázalo vedome ovládať zvierače, a to zároveň znamená, že by malo byť aj rozumovo dostatočne vyvinuté na to, aby chápalo príčinnú súvislosť medzi akciou a následkom. K tomu sa pripájajú aj primárne vývojové úlohy medzi 18.až 36. mesiacom života, ktorými sú nácvik samostatnosti v oblasti čistoty a osamostatňovania sa od mamy. Dieťa potrebuje vynaložiť veľa úsilia na to, aby dokázalo prekonať svoju úzkosť, ktorá vyplýva zo separácie od primárnej vzťahovej osoby- mamy a vysoko autonómnym činom je aj to, že samé rozhoduje o tom, čo pôjde von a čo ostane vnútri. Vo vašom prípade ďalším stresorom je aj príchod sestričky a s tým spojené jeho existenčná istota v rodine.

Preto treba osamostatňovanie sa a vyprázdňovanie oprostiť od akéhokoľvek nátlaku a brať ho ako prirodzenú záležitosť, ktorú potrebuje synček zvládnuť ako bežnú súčasť života. Nehody nekomentovať, pomôcť mu upratať si po sebe, obliecť čisté slipy, Nemáte ho ako motivovať a ani prečo kritizovať je taký aký je. Tým vytvoríte bezpečnú, prijímajúcu a podpornú atmosféru. Skúste sa upokojiť a oslobodiť od strachu, že to nezvláda. Váš pokoj sa môže stať spúšťačom dôvery v jeho vlastné schopnosti zvládnuť tento problém. Dbajte na to, aby pil dostatok tekutín a v strave mal veľa vlákniny (zelenina, ovocie). Nástup do škôlky by som zvažovala, keďže synček sa javí uprostred intenzívneho vývoja, ktorý je dôležité, čo najviac podporiť láskavým a rešpektujúcim vzťahom k synčekovi. Získa tak viac sebadôvery v tomto pre neho náročnom čase.

Držím palce.