Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Užívam antikoncepciu a mám bolesť v lýtku. Ide o trombózu?

Zodpovedané
18. aug 2020

Dobrý deň,

od februára 2020 užívam hormonálnu antikoncepciu. Posledné dva týždne pociťujem jemnú bolesť v lýtku a pod lýtkom. Nie je červené a ani to nevyzerá byť opuchnuté.

Bolí to vtedy, keď čupím a keď šoférujem. V noci mávam často kŕče v nohách.

Ide o trombózu?

Čo mi odporúčate?

Ďakujem

Dobrý deň,

podľa popisu Vašich ťažkostí si nemyslím, že ide o hlbokú žilovú trombózu, pretože noha je v tomto prípade na dotyk bolestivá, koža zvykne byť červenšia oproti zdravej nohe a takisto je prítomný aj viditeľný opuch.

Vaše ťažkosti mávajú pacienti s kŕčovými žilami. Avšak diagnóza hlbokej venóznej trombózy je založená na sonografickom náleze a krvných testov, preto by ste mali s Vašimi ťažkosťami navštíviť Vášho lekára.


Pekný zvyšok dňa želám.
MUDr. Milada Madleňáková