icon

Babulky kolko km najazdite za rok? Bola som dat auto do servisu a nejako pozerali divne ze 23000km za 8 mesiacov je dost.. viem,ze je to prudko individualne,ale trochu ma to zaskocilo, vraj budem musiet vymenit auto skor,ako za dva roky...ze nesmie mat tolko km ked ho odovzdam😏 Co je taky rocny priemer pri dennom pouzivani auta? Nikdy som sa nad tym takto nezamyslala🥶

avatar

Ročne cca 20000 km.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Mozno blba otazka ale kam auto odovzdate? Je to snad vase auto a ak by ste urobili aj 100 000km rocne je to vasa vec ci?

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@amalienka sluzobne auto prave.. menim cca kazde dva roky. Oni ich potom predavaju dalej tak nechcu tolko km najazdenych,asi (?). Len doteraz nikdy nikto km nekomentovall a nemam pocit,ze jazdim viac ako po ine roky hmmm

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

ja tych 17 tis.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 a to mas fakt dost 23 rocne..., ja mam pocit ze auto som za vlastne nohy vymenila tolko v nom sedim a vsade len autom sa presuvam, ale tvoj limit je teda dobryyy👍🏻

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Ja za 10 mesiacov 17000km, bezne tych 20000km za ceky rok

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@miuskam prave ze som ho dostala tyzden pred velkou nocou,takze Rok este ani chudak nema😅Cakaju ma viacere dlhe trasy v dohladnej dobe,tak sa to este nazbiera ;( Menit ho nechcem, malokedy sa mi podari ulovit takuto konfiguraciu 🥶Sa asi budem vyhybat nasmu servisu Ako sa Len Bude dat😅🤣

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 tak ale asi vyuzivas aj na sukromne ucely, napr na dovolenky co su dlhsie trasy , tak? a potom sa ti asi nazbieraju km jasne....

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@miuskam ano je aj na privatne ucely tak sa to nazbiera. Len prvy raz to niekto takto komentoval🫣

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Aha tak uz chapem.ale tak pokial mas dovolene sukromne ucely a vramci sluzobnych ucelov mas dlhsie trasy tak nechapem comu sa divia

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 veď ak je firemne, tak asi vedia, kade chodiš ??? Ak to máš aj na osobné použivanie, tak potom mali urobiť nejaký mantinel, čo už je veľa

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

inak, to ti aj tankujú? 😲 lebo však nebudeš jazdiť firemne cesty za svoje ?

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@mooonika1975 prave ze sluzobne trasy Su kratke a sukromne dlhe🫣 Ale vravim v zmluve neni ziaden Limit,Len teda ze treba menit pravidelne auta. A ano tankovanie je zapocitavane do mzdy pred zdanenim.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Tak to je taká otázka... zober si iba kolko máš detí a rozvážaš ich kade-tade , už len tam mesačne sa to pekne nazbiera . ČIže porovnávať to ozaj nemá zmysel . Ja málo km ročne dám, nakolko mám aj prácu , aj školu pár km od domu a deti už mám úplne samostatne aj čo sa týka chodenia na krúžky . Teraz som predávala auto , čo som mala 4 roky a na ňom som nabehala necelých 30 000 km .
A na výlety, doovlenky atď chodíme mužovým autom

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 hezkyyy... to sú vymoženosti, to je super. Možno sa im to zdalo už dosť. Nie je to tvoja stará firma ? Možno, ak už odchádzaš, tak im to trochu vadi, či ?

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 ved si sama pisala ze decka maju dost kruzkov a si ako taxikar. Je to vela, na dvojrocnom aute sme mali menej ,no 🤷

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Mame nove auto od 17.decembra a už ma vyše 1900km. Tiež ma to šokovalo, ze dost vela 😁

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@mooonika1975 praveze auta mame cez muzovu firmu (dve sluzobne auta ma narok).. Ja mam von firme narok tiez,aj v novej,ale tak na co...ked muz pojde do oficialneho dochodku Tak budeme mat narok "Uz Len" na jedno a ja Si vezmem z mojej Firmy .. zatial beriem radsej vyssiu musi ako kompenzaciu🤣🤣Nemecke zmluvy a zamestnavatelia maju niektore tie zamestnanecke bonusy Fakt fajne.muz inak tankuje uplne zadarmo co firme🫣Moje tankovanie sa zdanuje nejako,Kazdopadne to vyjde pod ciarou laacnejsie.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 nam to napr ani nedovolia.... mozno by urobili vynimocne vynimku, ale inak nie

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 jaaaj, takže to je na chlapa, nooo, tak to nerieš, mali by to riešiť oni, ak im to vadi... Je jasné, že veľa najazdiš, ak bývate na dedine a presúvate sa stále autami. To sa nedá porovnať s nami tu na Slovensku, kde sa točime väčšinou na mieste 😂

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@mooonika1975 netocim sa na mieste, beham po Sk ale neriesim dovolenky sluzobnym autom, v tom je rozdiel-cize neporovnavat

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@miuskam však práve, ona to má tak , preto sa to nedá porovnávať. Logicky

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@mooonika1975 No uvidim ked Po Auto pojdem ci to Bola Len taka blbsia poznamka Alebo fakt musim objednat skorej a upravia mi dobu drzania vozidla🫣Malokedy som s autom Taka spokojna Ako teraz👍

Odpovedz
4. jan 2023
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

ja mám len jedno dieťa, ktoré nikam nemusím voziť, chodím len do práce, na nákupy a späť. Bývam cca 10 km od práce a cez leto sme boli autom na dovolenke v zahraničí. Najazdila som za rok asi 9.000 km.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Do 25 000 rocne som jazdila, ked som chodila do prace

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Asi im vadi, ze na sukromne ucely je to az prilis km...

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 mohla firma prejst na nove leasingove zmluvy. V zmluve sa vz du uvqdza kolko kozes najazdot rocne a ked je to viac tak auto odovzdas skor a firma zial dalej plati leasing (leno auto patri leasingovke ktora ti neodoberie auto ked je prilis ojazdene). Treba citat interne smernice ku tomu

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Naša Cecila ma skoro 500000km a ešte drží ..nechceme ju meniť lebo je spoľahlivá ...

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Ved si pisala, ze koncis v praci tak uz ti to bude asi jedno, ci? 🤔 kazdopadne my tak cca 23000km rocne ale malo kratkych jazd 🤷‍♀️

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@agatulienka82 Auto mam cez muza,takze nie veru, Este Par rokov cez ich vozovy park.vychadza to Tak najlepsie financne. Cez moju novu firmou by to slo jasne tiez,ale podmienky su ine.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 jaj ja, ze z tvojej prace… no tak im povedz, ze auto mas na jazdenie nie na statie v garazi 🤷‍♀️😉😂

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Manžel má za rok tých cca 10 000km, ale je pravda že prácu nemá nejak ďaleko a aj nákup potravín riešime donáškou domov, inak by to bolo omnoho viac.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@agatulienka82 dnes to nedokoncia Ale zajtra sa popytam lebo v zmluvach je Len dlzka drzania auta a nie Kilometer,nikde to nepisu,Ale mozno nejaka interna smernica zas🥶

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

ja za rok 30tis

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

My máme za štyri roky 49000 km 🙂

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

My okolo 20tis. Byvame na dedine,a teda skola,nakupy,praca... tiez som sa cudovala,ze len tu sa beha max nejaky vylet par krat v ramci slovenska a tolko to urobi.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

My mame necele 3 roky auto a najazdene skoro 70tisic...vyuzivame ho naplno,preto sme ho aj kupovali..casto chodime do domu,co je 72km,tam kazdy den k svokre 10+10km,manzel do prace na nom chodi (v meste),takisto po navstevach,na sluzobky ked ide..raz-dva sa to nazbiera 🤷‍♀️

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@anjelicek26 ja na mojom tak 25 tis plus muz ma svoje a to starsi uz zo skoly chodi sam. Takze pri 4 detoch mi tych cca 32 tis na rok vychadza v pohode.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Muz denne 150 km

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Ja som dala 15tis za 8mes, ratam do roka to bude 20k

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Nepride mi to vela…robim “servisneho technika”polovicnemu poctu deti a mam to okolo 20 000 rocne

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

my nechodime denne, raz dva krat do tyzdna idem na nakup… a potom mame niekolko ciest na slovensko a fr rocne, nejaka dovolenka… nam to vychadza cca 25 tis rocne…

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Robím z domu, takže máličko, nejakých 7 000km ročne. Ale myslím, že 30 000 a viac ročne je dosť a chápem postoj firmy, asi budeš musieť obmedziť súkromné cesty tým autom. Podľa mňa bežný človek najazdí od 10 000 do 20 000 ročne. Záleží aj od toho či má prácu 3 km od bydliska alebo 30 km od bydliska.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Tak ja mam auto 3 roky a ma 23 000 a to sme raz na ňom dali aj Bulharsko tam aj späť. Ale zas bývam v meste a do školy a práce chodím výhradne autom.
Na nákup tiež. Akurát že manžel má vlastné auto do práce a on ma nájazd cca 1000 Km mesačne

Odpovedz
4. jan 2023
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@marsmykkok presne ako pises,,je mozne najazdit aj 20 ooo km bezne.a ja dodavam,ze ..ale aj 50 000 km. zalezi na tom,kd ekto jazdi akolko . Mna len prekvalilo,/vychadzam z informacie autorky/ ze firma uzatvori zmuvu ,ktoru by ani poslucchac prava by takto neuzatvoril.....bez jasnych uvedenych podmienok uzivania vozidla... A ked ma pracovnik zmuvu o uzivani auta,tak ma byt jasne definovane,na aky ucel sa smie pozit a su tam limity aj km.. Aby sa nestalo,ze si urobi prcovnik vylet do zahranicia . Pretoze nejde len ok km.. Ale aj o ine prvky.. odcudzenie napriklad. AJ pozicnoe aut maju do niktorych krajin v zmluve zakaz iste znaky aut.pozivat... kvoli kadeziam aj problemom s vymahanim poIstenia . pri nehode a pod...
Takze toto by malo byt v zmluve jasne uveden. suhlas ci nesuhlas s o sukr. pouzivanim vozidla do zahranicia....

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@f333 No tiež nechápem, napríklad ak by manželka mala nehodu ako je to s poistkou? Nie je zamestnancom firmy. Rovnako cesty do zahraničia. A rovnako benzín alebo nafta je len zanedbateľná čiastka za kilometer jazdy autom, každým kilometrom sa auto opotrebúva a vyššie náklady sú na servis, teda aj tu sa čudujem, že to obmedzené nie je a v podstate by rodina zamestnanca (môže to byť napríklad starší zamestnanec čo má manželku a 2 deti dospelé čo majú už tiež vodičák) mohla najazdiť ročne aj 100 000km a mať auto na ceste skoro nonstop?

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

No my sme dávali tak 25 000 ročne, ale teraz už som znova začala chodiť do práce, pribudlo nám doma jedno auto (na konci mája, brali sme ho so 60 km) a už máme na ňom najazdené 18km a to je vyslovene auto na jazdy do práce + nákupy, žiadne extra dlhé trasy. Počítam, že my sa budeme pohybat na nejakých minimalne 45 000km ročne na oboch autách spolu. Takže za mňa je 23 000km/rok úplne normálny nájazd.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@marsmykkok presne..Mna by cisto z pravneho hladiska ta zmluva zaujimala .... Ako to tam je prsne definovane.. Pretoze ludia casto nedoakzu ani zmluvy pochopit .. CO s a tyka poistky,tak auto je asi poszene na majitela.... cize firmu.. apravdepodbne je aj havarijna poistka uzatvorena. Lenze prronlem je,ak ide s do karjiny,kd e nie su sucinni pravne s postovnami....Takze zmuva je na zamestnanca :doilezite je vediet, ci v zmluve je osetrena pozivanie auta rodinnym prislusnikom....
Ano,jasne,ze firme tymto vznikaju naklady....ak si si vsimla,polo uvedne,ze zametnanec ma plateny aj benzin.. ci naftu... teraz je otazka,ci neobmedzene.....
Ci vetko co aj ty uvadzas je v zmluve neobnedzene.....
Takau zmuvu som jA estenevidela pocas mojej praxe....

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@f333, @marsmykkok
Toto riesite uplne zbytocne, viete, ze autorka zije v DE a tu su uplne ine zakony, Slovaci sa cuduju milion veciam, ked nieco rozpravame znamym ako funguje v DE.
S tymi sluzobnymi autami je to v DE uplne inak ako na SK. Mnohe firmy ich davaju vacsine administrativy ako benefit. Pre firmu je to vyhodne, pri kupe vacsieho mnozstva ziskaju vysoke zlavy a nasledne ich o rok-dva podla zmluvy predaju este drahsie ako ich kupili.
Zamestnanec to ale nema uplne zadarmo, plati 1percento z ceny auta mesacne. Samozrejme, poistky a z casti pohonne latky neplati, preto je to velka uspora v porovnani s tym, keby si to auto mal kupit sam. Pouzitie je prakticky okrem poctu km neobmedzene.
Absolutne neplatia tie zakony ako na Slovensku, ze auto moze riadit iba ten jeden, ktory dostal sluzobne auto.

A k veci.. Tak ja za posledny rok 116 km denne v priemere do skolky a prace. Za rok iba cesty do prace a do skolky 30tisic. K tomu sukromne cesty okolo 5-6tisic na mojom aute. Od decembra pracujem ale blizsie a viac home office, takze sa mozno zmestim aj so sukromnymi cestami do 20tisic 😄 V aprili ideme toto auto odovzdat do leasingovky naspat a s odretymi usami sa zmestim do 75tisic km, co sme zabookovali na tie 3 roky.

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@sissi2183 Ja zijem v De.takze pisem to,co je pravne relevantne v De... ja som nepisala,ze auto moze uzivat len ten,kto ma zmluvu na jeho uzivanie.. Mna zaujima konktena podmienka v zmluve Ci konkretne je to upravne v danej zmluve a ako.... to s tyka vsetkych zalezitosti zmluvy...Pretoze kazda zmluzva je ina....Nie su ako cez kopirak.T to prvaidlo plati v kazdom prvanom state. Aja ja viem,ze taketo nalezitosti su bezne v kazdej takejo standartnej zmuve. Dokonc aju maju i specvkovi manageri ,/ktorych prijem sa pohybuje v milionoch eur za rok/.. tam samozrejme je ina exkluzivita zmluvy.....
.To na vysvetlenie,keze si bola v omyle o pravnom statuje ,o akom tu debatujeme....

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@sissi2183 A pesne pisem aj ty.. pozitie auta okrem poctu kilometrov meobmedzene.... presne o tom som aj ja pisala......zeby som chcela vidiet tu zmuvu,kd eeje napisane,ze neobmedzeny pocet kilometrov mozno najazdit ....
A o tomto cela debata je....

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@f333
@marsmykkok ja mam tiez firemne auto aj na sukromne ucely a moze na nom jazdit aj manzel (jedine, co bolo treba bol jeho vodicak)

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@bambicka
Masi zametnanci tiez maju auta,ktore mozu pozivat aj na sukr.ucely.Ale ma to svoje podmienky v zmluve....A asi aj ty ma snejaku zmluvu avnej site podmienky....A v tejto debate ide o prave tie podmienky.. ake tam su ci nie su.....

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@sissi2183 to nie je útok na autorku ani nič. Respektíve možno ak sa firmám darilo bolo im to fuk, aspoň bolo čo dať do nákladov. Ale ako je covid, ekonomická kríza tak zjavne už riešia, že ak napríklad na ňom veľa najazdia predaju ho výrazne so stratou. Takže zjavne aj podľa toho čo píše anjelicek firme to úplne jedno nie je. A myslím že ak nejaké podmienku nie sú, tak je možné že vplyvom toho čo sa deje posledné roky ich firmy zavedú..

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@f333 z tvojho komentara skor vyznelo, ze nemas sajnu o tychto pomeroch v DE a rovnako z komentara marsmykkok.
Lebo uzivanie sluzobneho auta na sukromne ucely a sukromne cesty do zahranicia je absolutne bezna vec. Nepochybujem o tom, ze to nie je zmluvne osetrene, narazala som iba na poznamky ohladom poistky, ciest do zahranicia, soferovania sluzobneho auta manzelkou, atd.
Moj komentar nemal mat utocny charakter, len doplnujuci ohladom pomerov v DE 😄
@marsmykkok

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@sissi2183 z tvojho komentara ja naopak mam dojem,ze si nepochopila, ze vec ma predovsetkym pravny charakter.... az potom nastupuju pomey vo firmach momochodom o corporate piseme teraz.....
Mozno ti povemnovuinku,ale pouzivanie sluzobneho auta aj na sukr.ucely je bezne v v celej EU.... nilen v de. teda ja na sk.aut desatrocia...... Problem ako som pisla je prvabny v tejto debate. To znamena,aka zmuva// asky charakterama/ je uzatvorena, ake su vnej nalezitosti ...
managerska /
Tu atorka nabudila dojem,ze zmluva je exkluzivna zmuva na bezodplatne uzivanie zluz.vozidla neobmedzene...aj na sukr.ucely.Taketo zmluvy maju spickovi manageri ako som uz uviedla...
To,co si ty popisala sl,je bezne zamstnanecna zmluva na uzivanie mot.vozidla sluzovneho aj pre .ucely..... ale nie bozutplatne.aasno,vyjde to lacnejsie,ako kupit svoje auto.......a ano,corporatne firmy tot co si popisala takto rpktikuju.ci v Ch ci Holland ci v De.......Aj na sk ako v de aj male fiormy toto normalne poskytuju svojim zametnnancom.ale nie odpolatne to je ina forma zmluvneho vzhatu....
Rodinna fima to tiez poskytuje v de....moja zametnankyna ma k dispozicii auto sluzovne aj na sukr.ucely.ale mame zmluvu,a tam jasne vymedztene iste podmienky..
Takze znovu sme na zaciarku. Ideo pravny problem,ci vzmluve su ci nie su ste podmienky aj co sa tyka kilometrov .
A co sa tyka poisitenia, ci toho,kto ma opavnenie pozit vozidlo tak to zalezi na druhu zmuvneho vztahu.... znovu sme pri prave...
Vysvetlila som to dost jasne?

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@f333 tento tvoj prispevok si sa unuvala pisat zbytocne. Pises ako „hotentot“ nie ako profesional na akeho sa hras!!! Napisala som to dost pochopitelne???

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

@sissi2183 Ja posudim,co je zbytocne a co nnie... Hoci tcoje sprvanie je neadekvatne a je len vizitkou tvojej osobnosti.......... Akokolvek,zelam spokojnu dobru noc .

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Kamoska byvala pri ba a denne rozvazala deti do skoly,skolky,kruzky,plus ona do práce a za den dala 100km bezne takze za rok s vikendovymi vyjazdami a cestou do ziliny za rodinou to dala úplne s prehľadom takze ano aj na bezny zivot vies tolko dat..

Odpovedz
4. jan 2023
avatar

Mam sluzobne auto a podmienky u nas su: menime po 10 mes alebo najazdenych 30 000 km, co je skor. Vyssi manazeri maju tiez narok na 2 sluzobne auta (aj pre manzelku). Nemecky korporat na Slovensku. Ked som nemala detitak som najazdila cca 30 tis za rok (byvaly partner nevedel soferovat a mali sme jedno auto). Teraz ked mam 2 deti, pracu 8 km od domu tak mam okolo 20 000 rocne. Ale muz ma druhe auto a najazdi este viac ako ja. Vyuzivame obe auta.

Odpovedz
5. jan 2023
avatar

U nas tak 25 tis... ale mame rodinu 5hodin cesty plis dovolenky ,,tyzdene cez rok cca 600-800km .. ale jinak moj muz taky meni auto kazde dva roky a on nabeha za tie dva roky skoro 250000 🤣🤣🤣🤦‍♀️🤦‍♀️ a tera, ked he nedostatok aut uz ma cez 300tis. Ale predaju tiez vzdy..

Odpovedz
5. jan 2023
avatar

Neviem ako velmi vyuzivas auto (dlhe trate, rozvoz deti, vzdy a vsade iba autom, zdielate jedno auto v domacnosti….) nam to vychadza na cca 15 000km rocne, ale je to nase “hlavne” rodinne auto takze vsetky dovolenky, predlzene vikendy, manzel do prace, obcas hodil aj mna, rozvoz skolka a skola …
medzitym som ja mala este cca rok jedno auto iba na cestu do prace + dalsie auto na materskej kedy som rozvoz starsej zabezpecovala zase ja - to boli km navyse ktore by sme inak nabehali na tom hlavnom aute ale aj tak by sme sa nedostali na 23 tis km

Odpovedz
6. jan 2023