icon

Dcera pojde do skoly v prirode, ucitelka ziadala, aby sme detom nedavali mobil zo sebou, ze telefonaty domov len zvysuju smutok za rodinou. Ako ste to riesili vy? Mne je blbe jej ten mobil zo sebou nedat, predsalen, keby nieco je, moze vecer zavolat... ved ked si ho necha na izbe nema ucitelka co riesit, ci?

avatar

nedavaj jej ho, je to hrube nerespektovanie stanovenych pravidiel

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

moj bol 2x, ale ani raz mobil nemal, podla mna zbytocnost... a dalsia vec, ked ti trebars vecer zavola ze mne sa tu nepaci, nechcem tu byt... co urobis? budes utekat pre nu? neviem, podla mna tam mobily nepatria

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

My sme sa na rodicku dohodli, ze mobily so sebou brat nebudu, aby ich to zbytocne nerozpytovalo. S ucitelkami sme mali dohodu, ze im vecer mozeme cinknut na ich mobil. Keby sa doma nieco stalo, oni mali mobil pri sebe stale a keby sa stalo cosi tam, tak nam hned volaju. Ja som bola tejto moznosti "nebrat telefon" velmi naklonena. Mala tyzden aspon oddych 😀

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

No ja by som asi neprežila kebyze mi dcera nemoze zavolat a naoapak. Dala by som mobil, nic v zlom, ale co ma co učiteľka riesit taketo veci?

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

moja bola ako prvacka a bez mobilu.zakaz :/ respektovala som to

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

podla mna ma ucitelka pravdu. Mobil do SVP nepatri. Keby bolo treba, ucitelka sa s vami spoji. Si zober, ze par deti bude volat s rodicmi a ako to budu znasat tie ostatne? Bude im smutno...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Dcera nie je dieta, co by nejako fnukalo za rodinou... tohoto sa vobec nebojim... ale predsa by som radsej, keby ho ma, ja vam neviem :(

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

podľa mňa je to fajn nech si pretechnizované dnešné decká trochu oddýchnu od techniky a určite budú učiteľky v strehu a keby niečo zavolajú...my keď sme chodievali po táboroch a podobných veciach sme mobily nemali vôbec a bolo to super

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

teraz prave riesi kolegyna, lebo tiez ma 10 rocneho a isiel na lyziarsky kde im tiez kazali nech nedavaju. dali im a kedze prsi co robia deti? su nonstop na facebooku a na mobilocho stale vidi ako nieco zdiela, komentuje. myslim ze keby tie mobily tam nemali vedia sa aj inak zabavit.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 Tak nech ho ma, ale vypaty v taske a nech vola len fakt v najnutnejsom pripade a mate dusu na mieste...Je to sice porusenie, ale asi by mi tiez nebolo vsetko jedno.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@miims tak ona uz tri krat v skole prirode bola bez... len teraz ma a chce si ho vziat, napisat mi, co robili, poslat fotku, aspon to mi ona vravela...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Zalezi kolko rocne dieta ale tiez by som mobil dala.... co je zle na komunikacii s rodicmi??

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@michalamala tak Saska nema internet v mobile... je to vyslovene na sms a telefonaty...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 j si myslim ze je to aj preto, co a mobil strati....rozbije a pod...nikdy nevies....dohodni sa s ucitelkou urcite najde riesenie💠

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 ja vieeem úplne to chápem to sa ľahko povie ale napr. neviem či ja by som išla napr. na dovču bez toho aby som mala mobil...nuž neviem najlepšie sa aj tak rozhodneš ty sama 😉

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 treba rešpektovať učiteľky, ak nevydržíš , zavoláš učiteľke, či je všetko OK, ale ako sa budú cítiť iné deti, ktorým rodičia nebudú vyvolávať? veď tam budú plačkať, a neboj sa tam budú mať program, a ani si nespomenie

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@polacka ja som chcela, aby ho mala na izbe, na vecer bud zavolat alebo sms napisat, ako sa mali... resp. ja jej napisat, ze mi chyba... hrozna som no... stale je to moje babo...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

My sme mu mobil dali. Celý deň ho mal vypnutý a večer sme si zavolali tak na 5 minút. Všetko možné mi vyštebotal a bol šťastný, že je v kontakte so mnou. Práve naopak to, že mal mobil so sebou mu dávalo pocit istoty, že som nablízku. Nikoho ním neotravoval iba sme si večer vždy na 5 minút crnkli a obaja sme boli šťastní. Mal staručkú Nokiu.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@arasidka11 mne je skor blbe vyvolavat a otravovat ucitelku, ked viem, ze ju tam netyraju xixi

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

nas to caka v maji....mobil dam urcite, idu dost daleko od domu, vela km a taktiez si neviem predstavit, ze ho nema....bude ho mat cely den vypnuty, len vecer si ho zapne a zavola aky mali den....tak to funguje bezne ak idu od nas deti do skoly v prirode...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

hlavne je dôležité, aby keď už sa dohodnete, že bez mobilu, tak určite všetky deti... brat bol v škole prírode, kde bol mobil zakázaný.. samozrejme mu ho mamina nenabalila. no a spolubývajúci mal, stále volal domov a deckám to bolo lúto.. proste cítili nespravodlivosť..

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@michalamala toto som chcela napisat, ked sa ucitelia boja, ze budu visiet na mobile, tak dam dietatu tlacitkovy mobil storocny, a nebude mi luto, ked sa rozbije, a nebude visiet na netenete. A o tom akoze hrubom porusovani nejakych pravidiel - bohynu vsak na to neni zákon, je to moje dieta, a ked ho chcem pocut, tak mu mobil dam a je mi jedno co na to ucitelka, nie?

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 čoby ju týrali, ale iba či je všetko v poriadku, a to som nemyslela každý deň volať, ale tak v strede týždňa sa spýtať, a naše učiteľky boli maximálne ochotné podať info

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 Ja by som bola taka ista. Chapem. Pokial nebude mat mobil na net, ale len na sms a volanie, podla mna to nieje nic hrozne. clovek nikdy nevie...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Moja neter bola raz v tábore a volala celej rodine s plačom ze chce ist domov ... Ked uz zavolala asi 50x tak sestra sla po nu a povedala jej že do toho tábora viac nepojde ... Paradox bol ze v lete bola v tábore s koníkmi cca 20 km od nas a toto leto ide zas... Darmo, nie všade sa deťom páči ☺️

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Ja si osobne myslim že je to len na tebe.Ty ju poznáš najlepšie,myslím že je rozumná a nebude behať s mobilom v ruke celé dni a večer ti vyvolavat že chce ísť domov.Pre prípad núdze by som sa s ňou dohodla tuto bude v taške a ak bude stav núdze tak volaj.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Marti, vydrzela to 3x bez a vydrz aj 4x..... Ide an o to, ze vecer, zavola, napise, uvidi to kamoska, kamos a spusti se lavina...☹ nech ti kresli obrazky co kazdy den videla, delali, nech si veme s sebou sesit a pise su to vse a pote ti da precitat, daj je to ako bojovy ukol 😉 trda aspon tak bCh zkusila ja....

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Martus bude pod dozorom a ucitelka vie zavolat, pripadne keby nieco Saska popyta o telefon a zavolanie... mobily deti rozptyluju a potom chce volat kazdy ked moze ten a ten... je dobre nech si tu prirodu uziju, nic sa im nestane a mobil ju aj tak nezachrani... aj nas Matej ide, ale ten o mobile ani nesniva 😀

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@lucik_93 on chodi na sutaze kazdy vikend mimo SR a nenosi teraz prvy krat zobral . inak volaju trenerovi oni vecer ci dosli ci je vsetko ok. ci internet ci nie deti sa hraju na mobiloch a nebavia sa medzi sebou.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@strihalka hm no uvidime, este mam chvilu cas si to premysliet. Mne skor bude chybat ona, ako ja jej xixi

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@michalamala kupim v orangei dochodcovsky telefon a hrat sa nebude mat na com. A ja budem mat srdce na pokoji 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Ako dieta som bola a mobil som mala, mala som cca 9 rokov, asi ako jedina z triedy som ho mala a dobre mi padlo ked som mohla vecer zavolat rodicom 😊

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Martus u nas je to povolene,aj moja ide,maju povolene volat medzi 19-20hod..tiez si neviem predstavit byt bez kontaktu,je to predsa je to
moje dieta!!

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@lucik_93 pozri my sme boli bez mobilov ani neboli mobily. a tu sme. ja to beriem tak , ze ak sa nieco stane uc. zavola. stale sme vecer volali z budky vsetci povinne. ale tak je to na kazdom. ako kazdy uzna za vhodne.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@noemka2006 ved ja nevidim rozdiel zavolat vecer jej a zavolat vecer ucitelke, nech mi ju da k telefonu, ja ti neviem... ved aj my sme zo skoly v prirode ako krpci obcas volali domov, z ubytovne z telefonu.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 presne som si myslela....neboj bude je tam dobre saska je mudra....takyto kontakt vas vpred....💠

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Veľa záleží od dieťaťa samotného. Ten môj bol poučený, že si ho má zapnúť vždy okolo 21 hodiny.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@michalamala ano to mas pravdu 🙂 zalezi od maminky

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Ja som učiteľka a prvý rok, keď sme robili školu v prírode sme mobily neriešili, ale nebolo to dobré, večer, keď deťom volali rodičia a mali sme nejaký program, deti stále odbiehali, zo spoločného programu nebolo nič a takmer všetci najmä prváci a druháci plakali za rodičmi. Rodičia vyvolávali celý deň, vôbec nerešpektovali, že majú volať v stanovenom čase, bol z toho iba chaos. Na ďalší rok sme už mobily zakázali, volalo sa vo vyhradenom čase a bolo to oveľa lepšie. Veď my sme kedysi mobily tiež nemali, chodili sme do táborov a vydržali sme, je to len o tom, že teraz deťom dovolíme všetko a potom skáču po hlave nielen rodičom, ale aj učiteľom. Určite, ak majú mobily zakázané, tak by som to rešpektovala, učiteľky sú tam za deti zodpovedné a keď si tam dieťa pustíš, tak by si mala súhlasiť s pravidlami, ktoré si zaviedli 😉

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

ja by som jej ho nedala- učiteľka povedala že nie, tak nie a hotovo... samozrejme, že Saška by to mohla všetko zvladnuť uplne v pohode, ale mohlo by to mať napríklad zly vplyv na ine deti, ktorých rodičia pani učiteľku psoluchli... to, že nebude moct posielať fotky hadam nejako prežije, ba by som povedala že jej to bude k užitku 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@fra tak len tri deti v triede vobec ten mobil maju, ze ano. Aj to je asi zohladnitelny bod.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@lucik_93 zaraza ma tvoj postoj k ucitelom ☹

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Pokiaľ vás učiteľka požiadala, mali by ste ako rodičia to rešpektovať, pokiaľ má rodič pocit, že to rodič alebo dieťa nezvládne tak ho nedávajte do svp... bežne chodia aj škôlkári do švp a nemajú mobil a prežijú, nejde možno ani tak o tvoje dieťa, ale o to, že tam budú deti , ktoré mobil nemajú a zbytočne im to bude ľúto, že jeden vola a druhý nie, treba sa dohodnúť s učiteľkou, kedy im môžete zavolať... neviem čo je to to za dobu, že rodičia už nevedia rešpektovať požiadavku učiteľa, bez mobilu už nevieme ani existovať...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Ja pracujem v ŠVP a viem že keď k nám prídu malé deti tak mobily zo sebou nemajú...Rodičia majú telefón na učiteľky a môžu zavolať priamo im keby niečo

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

V lete som bola ako veduca v tabore a trvala som na tom ze mobily NIE. Rodicia mi mohli kedykolvek zavolat a informovat sa, fotky som robila ja a deti ich mohli dostat. Je to dost dolezite kvoli tomu, ze deti boli same za seba, neriesili kazdu blbost telefonatom rodicovi, vecer ked boli niektore mensie deti smutne, nerozcitliveli sa este viac hlasom mamy a my smr ich v pohode dokazali upokojit. Ak je taky pokyn zo strany skoly, treba to respektovat.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Je to odporucanie... zakazat priamo ich nezakazala, vraj to ani zakazat nemoze vravela... ale chapem pointu baby, tak mobil asi fakt nebude :(

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@katasa To nie je o postoji k ucitelom, ale o postoji a vztahu s mojou dcerou 🙂 pretoze ked ma moje dieta bude chciet pocut, alebo naopak, ani valne zhromazdenie by mi to nezakazalo 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

ja mám skúsenosť, ked chodia deti na lyžiarsky, prípadne v lete na sústredenie, ked teda boli ešte taký na 1. stupni tak im tie mobily aj tak zbierali a nedali im ich a je pravda, že sa mu trošku zacnie zavolá ti a si nahratá, stále budeš rozmýšľať, že čo sa deje. Potom ona sa 5 minút si to rozmyslí už jej je dobre, ale ty stále rozmýšľaš. Podľa mňa to nie je dobré.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Ucitelke za navrh TLIESKAM!!! Moja sestra bola v SvP-odchadzali v pondelok o 9 hod rano a vratili sa v sobotu o 13 hod...a na co im tam boli mobily????? Ked neratam cestu-boli prec z domu 4,5 dna a nie na Antarktide,ale tu na SK...a kazdy den mali poobede 1 celu hodinu vyclenenu na telefonovanie...ja som bola ako 10-rocna spolu so sestrou v letnom tabore vo Vrsatci pri Ilave na cele 3 tyzdne a fungovali len LISTY...dneska sa uz clovek-ci dospely ci dieta-nejde bez mobilu ani v.y.s.r.a.t...bez pardonu...a pekny den vsetkym 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Nechapem preco nevyuzit moderny svet a preco bojovat proti technike.. ja ked som bola v taboroch,mobil som nepotrebovala ani nic ale mama bola na nervy z toho ze nevedela 10dni o mne nic....teraz je super ze s dietatom mozem byt aj cez pol sveta... a volat ucitelkam? Hmm neviem si to predstavit ze 30rodicov bude volat napr.vo vyhradenej hodine.... proste staci urcit cas a povedat ze nech mimo casu nevolaju ze deti mobil vtedy pri sebe nemaju a vybavene.... ja by som urcite mobil dala ...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@toscania ona taka nie je... mobil pravidelne vybity niekde v kute, ani tam nema internet... kazdopadne tych pravidiel je viac... stanovili maximalne vreckove, zakaz vlastneho jedla ci hier v kufri atp...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Môj mal 5,5 roka, bol v škôlke v prírode. Mobil ešte svoj nemá, takže sme mali dohodu, že volám učiteľke. Zakaždým, keď som mu zavolala s malou dušičkou a bála som sa, že mi bude plakať do telefónu, ma zrušil, že sa niekam ponáhľa a nemá čas so mnou sa vykecávať 😀 A učiteľky poznám, dôverujem im, viem, že keby sa čokoľvek dialo, zavolajú. Ak raz je nejaké pravidlo, tak ho rešpektujem, ak mi nevyhovuje, dieťa nechám doma.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

bohuzial nie stale ak dieta chce pocut rodica je to mozne. ci v skole ak by ta chcelo pocut pocas hodiny tak to nie je mozne. kazde dieta sa musi naucit aj respektovat pravidla tak ako aj rodicia. a ako pisu aj ucitelky zo skusenosti ako to bolo tak deti to nerespektuju.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@evelynm ....toto je hrozna doba....nas dali do tabora,napisali sme jednu pohladnicu,ktora prisla domov az po nas😁😁😁😁...treba viac verit ucitelom,a ak sa nieco stane,urcite by kontaktovali rodicov....a oddych deti od rodicov nikomu neuskodi,skor to tie deti posilni.....

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@zeleny_cajik v skole uz na vyber nemas, ze necham doma xixi

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@michalamala uz pleties jablka z hruskami, bavime sa o svp nie o hodine matematiky.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@katasa co takeho povedala ze ta to zaraza? Ma pravdu je to moje dieta....to je ako ked si najmes pestunku pre dieta a ta ti diktuje co tvoje dieta moze a co nie....ja mam skor pocit ze ucitelkam obcas nieco vadi a zakazuju to len aby
to zakazali

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 na Slovensku máš na výber,deti potom proste chodili do školy,šupli ich do inej triedy 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 ja som nedala synovi mobil,ale nam kazdy den ucitelka posielala fotky,sms,co robili,ako sa maju a pod.ked som chcela,zavolala som jej,nebol s tym problem.dokonca deti posielali aj pohladnice domov 🙂 bolo to take zvlastne,ale dalo sa to zvladnut 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@lucik_93 prepáč, ale tvoje slova to svedcia

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@helencek aha, no to by som jej nespravila, ona sa tam tesi. A ani strapnovat kazdodennymi telefonatmi ucitelke ju nebudem haha Ked tak uz bude musiet vydrzat tych desat dni bez nas uplne, co uz.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 tak potom si si odpovedala 😉 Pripadá mi to, že to skôr vadí tebe ako Saške. Malá to prežije. Keď ako matka spochybníš autoritu učiteľky, narobíš viac škody ako úžitku.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 ked bude mat ona mobil,rak budu chciet aj druhe deti..namiesto zavolania nech si napise do dennika,co robili a potom si to mozete spolu precitat, ked sa vrati..

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@zeleny_cajik mne je to jasne, ze to vadi skor mne ako jej haha Hrozna som...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

vacsinou je to tak ze tie deti ani nevolaju rodicom ale rodicia volaju detom 😀 ze mami neotravuj tak im chybame ked su bez nas 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@mima88 minule razy mala fotak a podla fotiek mi potom vravela, co kedy kde robili, sme to aj vytlacili a spravili dennicek zo skoly v prirode, asi to aj teraz tak urobime.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 tak tu chodia len na 5 dní,a môj mal tiež vždy mobil,no prvý rok mu to bolo aj tak nanič,nemali signál..🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@alk05 ucitelky nie su pestunky a ide o to, ze ich budu mat v plnej zodpovednosti 24h denne. Ako moze jedna rozumna zena, matka napisat a je mi jedno, co na to ucitelka. Alebo, ze co s tym ma ta ucitelka

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

bolo by zaujímaví vedieť kto z vás protimobilových už má dieťa v takom veku resp. už bolo v švp..ja som bola ako zdravotník a aj syn tam chodí..bez mobilu by som tam dieťa neposlala,ale s istými pravidlami-zavoláš mi po obede,povieš čo ste robili ,čo budete robiť večer,či si zdravý,nemáš mokré topánky,či si zobral lieky .....ja ako matka tiež nekomunikujm,že chuďatko moje maličké,už tam len vydrž to trápenie.....ale super sa tam máš,si veľký,máš kamošov,skvelý program,och,aj ja by somchcela chodiť do školy ešte..a naše telefonáty sa končia smiechom a obojstrannou spokojnosťou

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 nie si hrozna 🙂, ako mama ta chapem, ako pedagog to vidim zas v sulade s ucitelkou. Mne vobec nevadilo, ked mi rodicia deti volali kedykolvek a odpovedala som im tak, ako by som si to ako mama predstavovala od veducej tabora ja. Nuz a vsetky deti v jedno popoludnie pisali domov list. Bola to velmi zaujimava cinnost, pre deti priam atrakcia, lebo to uz dnes deti vacsinou nepoznaju 🙂 . Kazdy hodil svoj list do schranky a rodicom sa to velmi pacilo, pri navrate z tabora hovorili, aki boli radi

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@janinah väčšina z nás protimobilových chodila celé detstvo 3x do roka do táborov, ŠvP bez mobilu a zjavne sme to prežili 😉 a tie listy, pohľadnice zo ŠvP majú moji rodičia stále odložené (narozdiel od sms-iek), malo to svoje čaro 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Marti tiez by som respektovala odporucanie uciteliek (haha dobre sa mi vravi, ked mam este male deticky a nemusim taketo riesit 🙂) tiez som robila viackrat veducu na taboroch a mozem potvrdit, ze mobili robili len sarapatu

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@zeleny_cajik boli časy,boli,ale sa minuli...pohľadnicu zo švp píše aj môj syn,učiteľky sú stará škola,vedia,že mamky si to odkladajú,jamám na to"krabicu spomienok"

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 nádych, výdych. Nebuď helicopter mom 😉

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@zeleny_cajik pracujem na sebe

sticker
Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@katasa v svp plnia aj ulohu pestunky kedze sa tam o deti staraju..

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

🙂 daj jej fotak a moze ti potom vsetko porozpravat a ukazat...alebo nech ti posle list, ako sme posielali my kedysi, ked este neboli mobily🙂 to zvladnes🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@alk05 teraz od témy pisateľky...nič v zlom, ale vieš si predstaviť ako by vyzerala úroveň žiakov triede, keby každý rodič mal takýto prístup, ako si napísala ...je to moje dieťa a učiteľka mi nebude diktovať co môže moje dieťa a co nie? ak nebudú platiť a dodržiavať sa isté pravidlá tak ako to bude vyzerať v triede?

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Ked je odporucanie, tak nedavat, potom sa tu len mamicky stazuju, ze su deti furt na mobiloch, no bodaj by nie, ked same matky im tie mobily davaju, no ved chudacik dieta neprezije

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@moni244 vravim ona internet v mobile nema. Ani hry. Je to vyslovene vysielacka smer mama haha

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

2 roky dozadu som bola s muzom na dovolenke v Tatrach a v nasom hoteli sa ubytoval lyziarsky zajazd...cakanie na veceru vyzeralo tak,ze sedeli decka v hlucikoch vo fotelkach pri stolikoch pri recepcii a kazde jedno do radu tukali do mobilu...kazde jedno a bolo ich tam aspon 50...otazne bolo, ci si tukali nejaku hru alebo pisali rodicom,alebo si pisali medzi sebou navzajom ...smutne...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 nejako to zacina, ten pocit, ze mobi lmusi mat stale so sebou, postupne pribudne vacsi, lepsi a uz to ide

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@zstachurova súhlasím, teraz keď dieťa a to ešte malé, nemá mobil , preboha ako sa s ním skontaktujem, ja som mala prvý mobil ako 27 ročná a o čo som prišla, alebo rodičia? hádam sme sa nekontaktovali???

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@toscania presne a nevedia ani medzi sebou normálne komunikovať

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@moni244 tak ona jazdi autobusom 10km dalej ma skolu, tak som rada, ze ho ma. Uz par krat zmeskala a sla som po nu, ona je v tomto suchtadlo...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@janinah ....mam5a3rocnych,sami sa zbalia a idu na tyzden ku kamosom,k starkym,k telefonu ma ani nechcu....nie preto lebo ich tyram a boja sa ma ale preto lebo ich vediem od zaciatku k vedomiu ze ked ich niekam pustim,bude im tam dobre a nic sa im nestane......

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Tiez nam takto povedali nedali sme,ucitelka povedlacze mozme zavolat jej,ked dosli zavolala som jej aby som sa uistila ze je vsetko ok,inym mamickam som tiez dala vediet ze dosli aby teda nevolal kazdy tak sme boli dohodnute co sme mali na seba kontakt, prizili to deti aj my, tiez mi nebolo vsetko jedno,su tam ucitelky maju za nich zodpovednost tak sa neboj😊

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Moj syn ide na konci skolskeho roka na tyzden do skoly v prirode. Je predskolak. Ani v pate som nemala ze by som dala dietatu mobil. Plne dooverujem pani ucitelkam ich tam bude dost a kazda jedna bude mat mobil. Tesim sa ze bude mat maly zazitok.
@lucik_93 ty keby si mohla tak mu na celo namontujes kameru a do zadku gps.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 ked sa uz pohybuje sama skola,kruzok a pod tak samozrejme tam je uz mobil podla mna potrebny stat sa moze cokolvek. Ale ked pojde do skoly v prirode kde ju odovzdas ucitelke a potom si ju prevezmes od nej tak to by som respektovala ucitelku a mobil by som jej nedala.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@rebeka25 staraj sa o seba radsej mudrana 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Dievcata,ale kazdy na na to svoj nazor,tak to respektujte a nevyvolavajte zvady..

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@rebeka25 Tlieskam moja!!!!!

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@rebeka25 btw. minuly rok chodila este do inej skoly a stratili sa im 4 deti, tam by to mobil dost zachranil, odbocili pri prehliadke mesta mimo, hladali ich cez hodinu, ale to je o inom...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 v prvom rade by to asi zachránili učiteľky, ktoré si vedia deti ustrážiť a deti a deti, ktoré sú naučené, že sa majú držať v skupine a dávať pozor. Mobil až v druhom rade. Je to o dôvere v človeka, ktorému zveruješ svoje dieťa aj o tom, že dieťa naučíš, ako eliminovať takéto riziko.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 Všeličo sa môže stať, to máš pravdu, ale nemysli na to, mysli na to, že dcérka si to tam užije, ja som ten antimobilový rodič tiež 🙂 - naši ich stále ešte nemajú a to do školy dochádzajú do mesta (aj keď malého) , aj tábory aj ŠVP zvládli bez nich, je to na Tebe, ako sa rozhodneš, všetko, čo budeš potrebovať "akútne" vybaviť môžeš cez učiteľku. Ale rozhodnutie je na Tebe 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@zeleny_cajik ved jasne, nasa sa drzala skupiny ;)

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 stale mam pri tomto statuse reklamu od T-mobile😀DD o skolskom vylete🙂)) urcite vies, ktoru, haha

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

v hlave...🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Sama pises ze mala nie je mobilova a ze ho ma vybity v kute. Co keby na ten mobil zabudla a vybil sa jej a ty by si sa vyplasila , potom by si aj tak volala ucitelke , mozno by padla vycitka.. a este som pochopila ze maju z triedy iba tri deti mobil ? Tak potom tam nebude jedina.. a znovu ako to niekto pisal ze mobil podla urcitych pravidiel pouzivat.. ved pravidlo je byt bez telefonu. Uz toto je porusene.. akoze fakt aky je rozdiel zavolat na ucitelkyn mobil v urcitu hodinu miesto detskeho ? Alebo naco kupovat decku stary telefon kvoli svp? Niektore nazory mi pridu divne.. matka nerespektuje zenu - ucitelku co sa jej bude starat o dieta par dni.. tak naco tam to dieta pustat potom ?

Odpovedz
2. mar 2016
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

tiez by som respektovala odporucanie ucitelky, ako deti sme chodili bez neho a prezili sme 🙂 ucitelky vzdy urobia pestry program, aby sa deti nenudili a aby ich ustvali nech vecer odpadnu 🙂 keby sa nieco dialo doma ci tam ucitelky mobily maju nie je problem sa skontaktovat obojstranne. Podla mna velmi dobre vedia preco radsej odporucaju bez..

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

a este by bolo uplne normalne ze deti by na mobil v zapale hry zabudli , lebo trebo ratat, teda dufam, ze vacsina rodicov ucitelku respektovat bude, alebo ho vybili atd a aj tak by ste vy co ste za mobil museli volat tej ucitelke. ja byt na jej mieste just by som nedvihla. ved dieta ma vlastny telefon a ja mam co robit s rodicmi a detmi ktore mobil nemaju 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@bonnie1 esteze ta nemame za ucitelku. Keby mi nedvihne mobil viem, ze ho ma vybity, hotovka, pousmejem sa na jej zabudlivosti a ide sa dalej... ale uz sa to doriesilo, ziadny si neberie, treba citat.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 citala som zo zaciatku ale potom uz toho bolo moc. nad niektorymi komentami som sa aj ja pousmiala a ze dufam ze takych rodicov mat v ,,triede,, nebudem .

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 moje prave vcera odisli na tri tyzdne a mobily su doma. Chvalabohu tam ani signal neni. 😂 tak to bolo lahsie. Ale ani minuly rok si nebrali. A zakazali mi aj volat tam. Ze im ostane smutno potom. Tento rok mi povedali ze volat mam. Ze mi nebudu plakat do telefonu. Ale aj tak sa toho obavam. Pideme si listy,to ich bavi...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Mne baby zakazovali im volat aj ked su len u otca na vikend. 😂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@bonnie1 prepac necitala som cele... ale ako mozes napisat, ze na just nezdvihnes... ved ona ma deti zverene a je jej povinnost informovat a komunikovat s rodicom.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@lucia20 tu islo o to ze sa nerespektuje ucitelka. proste ucitelka ich poziadala by detom nedavali. a niektore komenty boli trosku odveci, nehovorim ze od autorky. a pre mna nelogicke. napr. dam dietatu mobil ale s pravidlami. ze bude mi volat vtedy a vtedy. nechapem..ved vtedy sa da i z ucitelkineho a ukaze sa i respekt. takze ked si predstavim situaciu ze ja poziadam aby deti mobil nebrali, rodic ma nerespektuje a i tak mu ho da, mozno sa taky najdu jeden dvaja, ako im ukazat aby nabuduce brali ohlad na mna, na pravidla, na ostatne deti atd? je to vsetko hypoteza. a stale ma tesi ze 90ˇpercent komentujucich mamiciek ukazalo sudnost a mobil by dietatu nedali. a moze sa kludne stat , ze niektore just mobil daju, dieta nezdvihne a este zdzubu ucitelku , ze ma dohliadat na deti aby brali telefon..

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@bonnie1 len ja si napr. neviem predstavit, ze ci ucitelka nebude s toho na prasky, ked jej 15 rodicov dajme tomu bude volat behom hodiny na to urcenej, jeden za druhym a otravovat ju s tym, nech hlada ich dieta a dam im ho k telefonu... zasa je tiez len clovek a ten mobil ma sukromny, ziaden majetok skoly to nie je, ze ano...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 ucitelka z toho na prasky nebude lebo dajme tomu da detom volat podla abecedy domov a kazdemu vycleni par minut. je to jej prva skola v prirode ze uz nevie co a ako? a jasne ze tie deti v urcitu hodinu bde mat pri sebe niekde v spolocenskej miestnosti

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 u nas je dana hodina odkedy dokedy sa da volat. No ale uz sa na to tesim jak hodini vyvolavam na jedno cislo na ktore prave vola xy dalsich rodicov. Och...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@bonnie1 len aky je to rozdiel volat s ucitelkinho mobilu a zo svojho? Len, ze tym budem otravovat ucitelku haha Proste volat sa nebude a hotovo, ona neni to dieta, co to nezvladne a bude po nociach fnukat... len ja budem po nociach fnukat, ale tot moj problem ;)

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 ucitelka si vie svoj mobil ustriehnut. a ako pisem rodicia su hocjaki. mozno chcu zameedzit triednym rozdielom, aby sa deti medzi sebou nevytahovali kto ma lepsi, mozno aby sa deti cele dni nehrali na telefonoch, aby ich rodicia nevyrusovali, aby nemuseli este davat pozor aj na mobili... ved to musela logicky zdovodnit take odporucanie.. a to ze budes,,fnukat ,, po nociach ci bude mat mobil ci nie to je jedno. aj tak by si jej po nociach nevolala ze ti chyba 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@bonnie1 to fakt neviem, na rodicovskom bol muz ;) A s neho je to tahat ako s chlpatej deky, som rada, ze doniesol aspon zoznam haha

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 a este posledna vec my na skole kde so ucila sme mali sluzobny mobil, ktory si ucitelia brali so sebou a preplacala ho skola. cize nie zeby ucitelia volali na svoe naklady alebo take nieco 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@janinah tak naši štyria boli dokopy asi 100x v školách v prírode a táboroch- na prvom stupni tam mobily určite nikdy nemali, no a na druhom stupni vlastne ani neviem či ano alebo nie, lebo domov rozhodne počas celeho tabora či švp nevolali ... nemyslím že by tým o niečo prišli oni alebo my, od mobilov si treba aspon z času na čas oddychnuť ... a za prípadné branie liekov predsa zodpovedajú tam prítomné dospelé osoby, či? 🙂

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Nechce sa mi velmi citat vsetky komentare, ale mam viacrocne skusenosti z taborov. Nerobilo dobre, ked mali deti telefon so sebou. Rodicia mali cisla na nas, my na nich, nebol problem, ked obcas vecer rodic zavolal a vypytal si na par minut diete. Ak by sa nieco stalo, v prvom rade su tam na to ucitelky/vychovavatelky, aby im to deti oznamili. Stalo sa, ze dieta hned rano, velmi skoro, volalo rodicom, ze sa nudi. Bolo asi pol siedmej rano. A potom sa vycitalo nam, preco nemalo co robit... Keby prislo za niekym z nas, urcite by sme mu aj takto skoro nieco nasli, nejako ho zabavili. Takto, ked maju telefon, len vznikaju neprijemne situacie. Svp su aj na to, aby si dieta zvyklo byt par dni bez rodicov, aby bolo samostatnejsie. Navyse, dnes, aspon tu, decka potom travia s telefonmi cely den a to samozrejme nikto nechce. Za mna teda rozhodne nie, ak sa nieco stane, ucitelka ma cislo na rodica, naopak to tiez funguje. ;)

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@felycity to je uplne nieco ine,lebo je rozdiel ked ma dieta posluchat v skole a potom je doma a je rozdiel ze kvoli ucitelke nebudem dieta pocut trebars tyzden.... citaj pozorne ja som neni proti respektovaniu uciteliek ale odtial potial. Co sa tyka zakazu mobilu zda sa mi to kravina....preco to zakazat? Ked ma dieta napr.volny program alebo volnu chvilu co je na to aby zavolalo rodicom?? Navyse co to ma co komu
vadit...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 a nemozete volat na ucitelkyn? ked ju da k televonu na minutu ze je ok, aj to funguje 🙂 ci?

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@alk05 ono keby v minulosti boli mobily, tak mna "taborove dieta" kazducky rok aspon 3-4 tabory by ma to uchranilo od uchvatnych zazitkov... kde to vychovavatelky nejako zachranovali a pre pana, nech sa to nedozvedia rodicia... od tabora bez vareneho jedla a bez kucharky, cez tabor, kam vyslali hadam cely detsky domov z okolia kosic, co nam vykradli hadam vsetko, co sme si doniesli - az po nahananie medvedmi, vsetko sme si zazili... dnes mi to prijde "vtipne", vtedy veru nebolo...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@monika15 ano len si neviem predstavit v praxi otravovat ucitelku, lebo mi dieta chyba, trapas ako svet haha Kaslem na to radsej, ved prezijeme dajako, asi si robim privelke starosti...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 vsak jasne 🙂)))) zlata si uzije tam s detmi na kolko dni?

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@monika15 idu na desat dni 🙂 Uz sa na to strasne tesi, uz presne vie, s kym chce na izbu a s kym nie xixi

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Aj Lili ide v juni a to ma 5 rokov..bojim sa o nu a tiez zakazali telefon

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@alk05 neviem, či máš školopovinné dieťa, ale u nás podľa školského poriadku je zakázané používať mobily počas vyučovacieho procesu, naše deti na 1. stupni, nemôžu mať zapnutý mobil a svojvoľne voľať ani počas prestávok. Iba vyslovene ak im učiteľka povie, že v daný deň majú nejakú aktivitu a neučia sa tak si môžu zobrať mobil, t. j. že aj keď sa ti to zdá ako kravina tak učiteľ má na toto právo a z nejakého dôvodu vie prečo žiada rodičov, aby nebrali mobil. Určite v rámci svp je zabezpečené, že rodič može zavolať učiteľke a informovať sa, či je všetko v poriadku... ak sa bojíme deti dávať do táborov a švp, lebo nevedia byť pár dní bez rodiča, potom rodič nech zváži účasť dieťaťa .... toto je jeden zo spôsobov tiež ako viesť deti troška k samostatnosti...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 wow 10 dni?koko ma rokov neni to dlho?

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@monika15 - ma 9... a ano prijde mi to dlho, na druhej skole chodili na tyzden.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Citala som len polovicu komentov.niektory by dali a niektori nie.ale ked rodicia nerespektuju ucitelky,ako ich maju respektovat deti?toto je podla mna na debatu s u,preco obchadzat to co povedala?

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 Robit si starosti je uplne v pohode a aj zavolat ucitelke je uplne v poriadku ;)

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 juuuj zlaticko 🙂 ale za to ked mobil nemoze tak je to dost dlha doba aby rodicia nci nevedeli vsak mju len 9 =(( ja strasne citliva na deti hehehehe

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@monika15 vsak to, ze je to dlho... najdlhsie chodia k nasim na leto na 2,5 tyzdna boli teraz v lete, co sa narodila malicka a teda chybali... riadne a aj my im...

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Z vlastnej skusenosti ti poradim nedavaj. Nasa 8 rocna bola teraz na vikendovke zo skautingu a mala si vidiet tie vecerne uslzene telefonaty ako je jej smutno. Aspon mam poucku-nabuduce urcite bez mobilu. Keby cosi ich vodca mi vola....takze tak 😉

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Ked si to tak vezmes, nasa generacia chodievala na vylety, lyziarske, SVP bez mobilov a chybalo nam nieco? Ked nam bolo smutno za mamou, tak sme im pisali listy a pohladnice a zvladli sme to aj my aj rodicia.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 ja ta chapem, ako dieta som absolvovala skoly v prirode aj tabory a kedze v tej dobe mobiky neboli tak nebolo na vyber. Ale co ja by som zato dala mat moznost mamine napisat alebo zavolat na pr minut denne. A argument ze budu deti smutne? Ved su to este deti a je normalne a prirodzene, ze ked su odlucene od rodicov tak im je aj smutno, radsej sa budeme tvarit ze smutok je zly a treba ho potlacat? Ja by som mobil dala, ak by moje dieta chcelo a dohodli by sme si pravidla telefonovania tak, aby to nekolidovalo s ich spolocnym programom.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

My sme boli v škole v prírode 3 týždne a rodičia prišli pozriet len cez víkend. Cely týžden o nas nic nevedeli. A bolo nam super 😃😃😃. Hold, doba je iná a my sa oveľa viac strachujeme o deti. Ja niesom výnimka. Neriešim teraz ci by som dala ci nedala. No podľa mna je dôležitejší môj strach, moje pochybnosti, ako rešpekt učiteľky. Treba sa chápať navzájom. Ja som rodič, nie učiteľka.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

v zasade, ak ide o takuto akciu, treba si polozit otazku, ci chcem ,aby moje dieta za podmienok ake su stanovene a odporucani,ake su dane, islo na tutu akciu.ak ano, je dobre dodrziavat odporucania odbornikov.... pretoze ti maju na to svoje dovody. treba sa spytat konkretne ucitelky na dovody odpocucania nebratia mobilu a potom sa rozhodnut, ci to chcem akceptovat a teda tam dieta poslat
treba si zvazit pre aj proti ale ked sa rozhodnem dieta tam poslat, tak so vsetkymi nasledkami.cize aj s tym,ze budem respektovat odporucanie uciteliek ako odbornicok...
tu mepomozu rady inych matiek ,ale treba sa riadit vlastnym rozhodnutim..
ja za seba sa takto chovam. to je to iste,ako ked ideme taborit.. tam tiez treba dvat v zaujme vlastnej bezpecnosti a pohody a uleclu kempu na rady a odporucania odbornikov
a nie je to ine ani v tabore pre deti....

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@felycity ja mam pocit ze necitas...ja nepisem ze maju vyvolavat cez vyucovanie ale cez svoju volnu chvilu a na tom snad nic neni....ja osobne volam s mojimi rodicmi kazdy druhy den cca a to som dospela....a teda nic zleho na tom nevidim,tak nechapem preco aj moje dieta nemoze so mnou volat lebo si ucitelka nieco zmysli

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@alk05 Zbytočne sa hádaš. Keď ti vadia pravidlá, tak tam dieťa neposielaj. Situáciu môžeš riešiť iba za seba. Ved si hádam dospelá žena a nie rozmaznané malé decko, ktoré musí mať všetko podľa seba.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

Daj jej ho s tym, ze nech ho pouzije iba v surnom pripade s tym, ze si ho niekde schova. Teda ak veris, ze ta posluchne 🙂 cokolvek sa moze stat a moze sa jej zist.

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@zuzitko74 ale ja sa nehadam a vyjadrujem nazor sama za seba a ten je presne taky ako moje komenty

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

nedavaj,ani ja som Patkovi nedavala.... nerobi to dobrotu... A este jej ho moze niekto ukradnut.... je to ine ked po 5dnoch vidis a pocujes svoje dieta,a to privitanie.. ozaj vyskusaj... je k nezaplateni

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 ja som telefonovala s ucitelkou,kazdy druhy den... je to moja kamoska.... tak som vedela co sa deje....

Odpovedz
2. mar 2016
avatar

@anjelicek26 u nas boli mobily tiez zakazane... moja malinka doteraz spomina na dobrodruzstva co zazili - mala 7 ked boli a uplna pohoda - prezila ona aj my... na druhej strane teraz bude mat 9 a mobil stale nema - nepotrebuje ho... uvidime ako dlho este dokazeme odolavat jej natlaku a tejto dobe🙂

Odpovedz
3. mar 2016
avatar

@anjelicek26 tvoja saska je aspon rozumna mo v maji budem trpnut co Lucia

Odpovedz
3. mar 2016
avatar

Nas to v maji caka prvy krat, nebude to daleko ale tak dlho od nej som bola len v porodnici ale to prisli kazdy den

Odpovedz
3. mar 2016
avatar

@ullala nemyslim, ze je spravne ucit dieta klamat

Odpovedz
3. mar 2016
avatar

@evelynm to nie je klamstvo. dieta by malo vediet, ze v zivote sa este vela krat stretne s nezmyselnymi prikazmi, tak nech do buducnosti vie, ze ma vtedy pouzit vlastny rozum. A hlavne, ked vie o svojom dietati, ze nebude saskovat cely den na mobile pri internete alebo hrach. Ten zakaz je podla mna hlavne kvoli tomu, aby deti venovali pozornost prirode miesto cumenia do mobilu. Lebo su deti, ktore od mobilu neodtrhnu cely den oci. Takemu by som asi ten mobil dobrovolne a s radostou nedala.

Odpovedz
3. mar 2016
avatar

sara ma buduci tyzden klassenfahrt 3 dni a my rodicia sme sami poziadali jednohlasne o handyverbot)))

Odpovedz
8. mar 2016
avatar

Ucitelka ma pravdu. Nedavaj jej ho. Ak by sa nieco stalo, zavolali by a vecerne volanie len vyvola plac, alebo smutok. Dieta by to malo zvladnut tych par dni bez volania rodicom. My ked sme boli mali , mobil sme nemali a sme tu 🙂

Odpovedz
13. mar 2016