icon
avatar
bjnr
3. máj 2020    

Dáni mali dva týždne otvorené školy a škôlky. Počty nakazených významne nenarástli

Dánske rozhodnutie otvoriť školy už v polovici apríla vyvolalo vo svete rôzne reakcie. Dokonca ani Dáni neboli jednotní, či ide o správny krok. Niektorí rodičia sa tohto rozhodnutia obávali, zatiaľ čo iní ho považovali za rozumné. Najnovšie Dáni hlásia, že šírenie vírusu otvorenie škôl neovplyvnilo.

https://eduworld.sk/cd/eliska-herinkova/7075/da...

avatar

Ja som všetkými 10 za otvorenie. Táto prehnaná izolácia a dezinfekcia všetkého povedie akurát k tomu, že väčšina deti sa zaradí do skupiny, kde boli doteraz len chúlostivé deti uzkostlivych matiek žijúcich v sterilnými podmienkach a pri každom styku s vírusom alebo baktériou sa zložili a sú 2 týždne choré. Ďakujem, ja dieťa nechcem držať v tejto izolačke

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

Súhlasím , nie je vôbec dovod držať deti doma , veď sa imunizujú uz teraz vonku bez rúšok , ich chorobnosť je priam nulová .Úprimne toto čo sa robí , je choré a ak to neskončí to bude mať ešte horšie následky ako corona , ktorá na sk neprepukla ani do žiadnej lokálnej epidemky.Viete o tom , že su zastavene i RHB , viete , že napr.deťom s facialom sa nedostane pomoc a skoncia ochrnute , deti s hypotóniou strácajú vďaka uz neopodstatneným opatreniam , svoj drahocený čas , aby sa zvrátil ich stav ...prečo stojí celé zdr.pre ani nie epidemku na sk , prečo izolujeme deti , čoho následkom je stúpanie psych .porúch ...toto nikomu nevadí ...

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka pretože na sk je kult život za každu cenu, je jedno že nie je plnohodnotny , žije jedno ako

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

A maju danske deti rovnake podmienky v skole ako nase? 28 deti v jednej triede?

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

Dánski stredoškoláci často chodia na internátne školy. A tam spolu fungujú ako veľká rodina. Čiže aktivity 24/7. ;)

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

Dani školy zatvorili neskôr ako my a už ich otvorili.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

vsak nech otvoria ale nech to daju ako cesi.. pokial viem oni dali ze len kto chce dat dieta.. cize dobrovolne

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

dáni napr viac saunuju, maju iny životny štýl, školsky systém maju zaručene iny a napr integráciu tam majú absolútne niekde inde ako tu,

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

Bud ista , ze moje tam budú ako prvé a hlavne treba otvorit zdr.čo deň , to obrovske skody na zdraví .

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

ze su od seba minimalne 2 metre🤣🤣🤣cize u nas bude v triede 5 deti to znamena ze 1 triedu musia rozdelit do 5tich tried a najat dalsich ucitelov... a napr. v speckach ako dodrzime odstup ked tie deti ani nesedia.. a su mega kontaktne kedze ich krmime, chodime s nimi na wc atd

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 ziadne odstupy nie sú treba , vírus nie je tak virulentný ako popisujú média a koluje u nás omnoho dlhšie ako sa prijali opatrenia ...netreba žiadne bu bu , tebe a tvojmu dietatu hrozia omnoho horsie choroby , ktore tu koluju ....len sa o nich nepíše.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka to je tvoj nazor.. ja si ale deti aj tak necham uz teraz doma.. na posledny mesiac je aj tak holy nezmysel vracat deti do skol.. nezavisle na virusoch... nie je to dobre na nic.. akurat tak na setrenie na ocrkach

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka a este mi chces povedat ze sa neprenasa slinami napriklad? lebo s tymi som v robote v kontakte pozehnane..

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 A koľko chcete zostať doma? Myslíte, že v septembri sa už budete cítiť bezpečne? Či akú máte predstavu?
Mesiac v škole pre deti nič neznamená? Veď môžu byť s kamarátmi, dovysvetluje sa učivo, dôstojne sa rozlúčia, odovzdaju učebnice, dostanú vysvedčenie, porozprávajú si všetky novinky s kamarátmi.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@abbey1 keby bol oktober alebo februar nic nepoviem ale jun uz naozaj nic neznamena.. nic sa vysvetlovat nebude.. tyzden budu vyskat ze ujuuu skola.. potom ich budu tyzden davat dokopy a uz je koniec roka... s kamosmi moze telefonovat ak chce.. ma o to zaujem asi tak raz za 10dni.. a veru nic nezameska.. uci sa doma.. ma vyucko aj cez zoom.. aj ulohy si robime.. a mensia je predskolacka.. cize tam fakt neni o com.. a nie ani ony sa nehrabu do skoly.. dobre im je doma

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@abbey1 a precitaj si tie podmienky za akych tam tie skoly fungujú.. to na sk nedocielis

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 To sú tvoje deti a ty. Pripustiš, že sú aj iné názory? Podmienky som čítala, ak myslíš tie v Česku. Čo z toho sa u nás nedá zrealizovať? A neodpovedala si mi, či v septembri sa už budeš cítiš v bezpečí? Vírus zmizne? A aj ostatné vírusy atď, ktoré sú tu bežne s nami?

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 virus je tu navzdy a aj nam v praci s chorymi je teplo v rúškach , deťi by nam v nich kolabovali ...virulencia virusu je nizka , nie ako popisuju média , vsetci z fachu vieme , ze je z toho nafúknuta bublina , nimto nechápe o co statom ide ...zabíja kazda chrípka , nasa tradicna dokonca viac ako covid a to vo vsetkych statoch ....hm ..boj sa , ja viem , ze sa nemam čoho , sú omnoho horsie dg.ktore mne a mojim detom hrozia a tou je aj izolacia a nasledne psych .poruchy ci choroby ....

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@abbey1 myslim tie v dansku.. z toho clanku
v septembri to iz bude nutné.. a su nazory ze ani vtedy by to nemalo byt naplno (epidemiologov)
nejde o to ako sa citim ja ale o to ze nechcem teraz pred letom ohrozovat celu rodinu.. rodicov napr. a jasne ved su ine nazory.. ved aj pisem vyssie ze nech otvoria ale nech to daju ako dobrovolne..

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka Tak ma teší, že sme konečne našli tému, v ktorej sa zhodneme. ;)

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 to nie su nazory , to je realita .

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka toto ale nie je chripka.. a kazdy z fachu asi nie.. poznam dr co to neberu na lahku vahu

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 No, mohla by som ti poslať fotky a videá, ako aspoň niektoré školy v Dánsku fungovali a fungujú aj teraz už úplne normálne.
Aristky sa musím zastať. Mám zopár kamarátov lekárov priamo ošetrujúcich pacientov s Covid a majú úplne rovnaký názor.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@abbey1 vsak moze mat taky nazor.. ja zas pisem ze poznam dr co maju iny nazor..
ja len hovorim ze na jun je nezmysel otvarat skoly podla mna a nejde tu vobec o deti ale o usetrenie na ocrkach.. mozno sa mylim a budem prijemne prekvapena ak moznost ocr ponechaju ale pochybujem

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@abbey1 a ta letna skola je uz holy nezmysel

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 realita je pocut zdr.priamo s prvej linie ...to aso nebudu oni ..hm

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

Kto chce nech si drzi doma deti aj rok ja by som svoje poslala uz zajtra, tato hysteria a strach z nejakej druhej tretej vlny to je uplne chore uz...toho sa nebojite ze nebude na vase platy, ocr, ci pn alebo na dochodky??? Budte doma ale na vlastne naklady lebo toto Zostante doma narobilo viac skody ako osohu....prestante uz sledovat spravy, stonasobne prehnane grafy, media ktore z vas narobili otrokov..denne umieraju miliony ludi na celom svete to ste doteraz nevedeli???
A vlastne nechajte si tie svoje deturence domka aspon ich v tej skole bude pomenej a bude lahsie dodrzovat nejake zasa zbytocne opatrenia...ano zbytocne ziadne 2 metrove rozostupy a 5deti v triede nie su potrebne..ale tak keby to nepovedali sami sebe popol by sypali na hlavu...ze ludi drzia v strachu zamerne...
A este jedna vec byt nakazeny vo vacsine pripadov neznamena byt chory a uz vobec nie zomriet...vo vacsine pripadov to neznamena nic..iba cislo..a nespominajte tu taliansko atd..to je uplne iny pripad vzhladom na polohu, pocet migrujucich cudzincov at atd...

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@abbey1 uprimne , uz sa fakt nevieme kam ozvat bijeme na poplach , keďže fakt stojíme a je to čisté zufalstvo a neodôvodnene .Deti su doma zbytocne , my do prace , info z medii cele skreslené ...a dokedy , je sebecke od matiek , kedže im tento stav zjavne vyhovuje , držať deti doma , čím dlhšie , tým väčšie následky ...

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka tiez mam znamu priamo orva linia na plucnom v brne pise mi, je to pruser uz vyse 5 tyzdnom nic nerobime iba cakame na naval...a to nie je jedina...ludia zobudte sa fakt a zapojte ten sedliacky rozum...

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka a teba ako obmedzuje ze su deti doma.. z mojho okolia ani jedna matka nepobara ocr napr. maju homeoffice.. ak ti ide o to
@apolka77 presne to hovorim aj ja.. nech je volba.. kto chce nech posle dieta do skoly a kto nechce tak nech ma tu moznost

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

Ja mam uz pocit ze podla toho co aj tu citam to vyhovuje aj ucitelom nechodit do prace a robit sa aku tu mame pandemiu...kde preboha? Sa vela ludom zapacilo a nemyslim tym len ucitelov dostavat platy a byt akoze homeoffice,,,a ocr a pn...si uvedomte ze fakt tu kvoli vam padne cely system...

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

že vás to ešte baví,stále dokola točiť o tom istom....kde už otvorili,školy a prečo u nás ešte nie...čo by mali a čo nie a stále sa tu hádať....príde mi to smiešne....Ved ako krízovy štáb u nas rozhodne tak bude a všetci sa tomu musia prisposobiť....tak načo vkladať zbytočné emocie do niečoho čo ani jedna z vás nemá možnosť ovplyvniť....

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 ja nemam homeoffice , som v práci pod hrozbou 3000 tis.eur pokuty a zo zdravým rozumom a teda ty si urcite na homeoffice neni , pretoze mamicky , ktore musia byt za počitacom a doma skolaci ..hm , ciste zufalstvo .Je to neodvôvodnené .

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka Toto ja už dlhšie všade hovorím a píšem. Keď už lekári priamo z nemocníc kričia, tak pre Boha počúvajme ich. Nemocnice 2 mesiace čakajú, kopa pacientov nedostáva liečbu, kola pacientov sa nedostáva na vyšetrenie. A premiér dnes napíše na FB, že to nie je pravda??!!

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@arpisko nerozhoduje krizovy stab , to su len babky na vystavu premiera a hl.hygienika , prvy adovolim si povedat najskusenejsi im uz zutekal.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@abbey1 je to pravda , bohuzial.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 Mňa moje dieťa neobmedzuje. Moje deti mali 2 roky domáce vzdelávanie. Ja pracujem v podstate z domu. Ide tu predsa o niečo iné.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka predstav si ze som.. ucim autisticke deti a tie ani nemaju ucebnice cize pracovne listy im doma kreslim a vyrabam.. skenujem a posielam... nemam homeoffice ze od 8mej do 5tej..urobim to vtedy kedy mi vyhovuje ale robim.. k tomu kopu byrokracie ktora pribudla vdaka tejto situacii ano mam vyhodu ze si to urobim kedy mi to vyhovuje.. vacsinou vecer ked uz deti spia

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka A to nehovoríme o fakte, z čoho chce štát ďalej fungovať. Kde bude ďalej šetriť, ak nie na školstve a zdravotníctve. Stopnú sa výskumy, onko, kardio programy, v školstve inovatívne veci, rôzne programy,... To ešte len uvidíme následky.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzkat1 takze sa hrajkas ...tu hore sa píše , ze aj poniektorym uckam to vyhovuje , co je smutne , kedze oni by mali v prvom rade vediet ake tazke dopady izolacia ma.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka jasne hrajkam sa... na toto sa neda nic povedat.. fakt obmedzeny nazor

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@arpisko vies co mna to uz nebavi pojdem spat
Ale neodpustim si, je velmi velmi diskutabilne ci naozaj v plnom rozsahu su naplnene umysly krizoveho stabu alebo plnia co povedia tam ti hore a druha vec ked ti akoze krizovi stab povie skocit z mosta, skocis??? Ked ti nariadia povinne ockovanie cisto teoreticky das sa?? Lebo tu sa pohybujeme uz na tenkom lade...takze mame pravo o tom diskutovat ...ked ta nezaujima co ta kto a ako riadi tvoja vec,,,ja si myslim ine...som svojpravna zatial..

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka to nie je podstatné , kto o tom rozhodne ,ak sa raz rozhodne , že školy sa otvoria tak tam deti pojdu.....mne pride smiešne sa tu o tom hádať kedy sa otvoria, ked nikto tu nie je kompetentny o tom rozhodnut.....tak načo sa zbytočne rozčulovať

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@abbey1 nehovoriac,ze vo vsetkych sferach zdr.mame čo dohanat , ale uz asi nedobehneme.

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@arpisko o slovensku nemozu rozhodovat dvaja ludia , co sa teraz deje .

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka ok, a vieš to ty nejako ovplyvniť??

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

Opatrnosti nikdy nie je dost, ale ...virus uz zakotvil vo svete a bude tu kolovat.... preto nebude bezpecne otvorit skoly ani v septembri ani v novembri.... Lenze samozrejme takto fungovat nemozeme, ze sa non-stop budeme bat toho rizika. Alebo si kazdy moze zacat robit svoje policko, sadit svoju zeleninu, sit svoje saty, a uz nikdy nevystrcit nos z mesta ani republiky....

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@apolka77 myslím, že zbytočne tu vylievaš vela emocii, ale tvoj život, ved si svojpravna...
🙂

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

Treba o tom hovorit a verit , ze ako sa ľudia zomkli napr.vo vyrobe rúšok , mali by sa zomknút , ze stacilo a musime zit ďalej , nazvyme to previt nevôlu.....len mi je lúto , ze sa stale prejavuje akasi sebeckost (vyhovuje mi byt doma) a doplatia na to , ci uz doplacaju napr.ine deti .

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

Napr.poškodením zdravia....

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@arpisko nechapem naco minas energiu ked citas nieco co sa ti nepaci..je normalne diskutovat....ty sa tvar aj nadalej ze o nic nejde,,

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@aristka vsak ked prestanu dostavat ocr, pn, materske , ked nebude na nic tak zbadaju,,,bude uz neskoro,,,

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@apolka77 je mi to smiešne, nehnevaj sa .A s kym chceš diskutovať? Tu na modrom koniku sa hadať,? myslíš Ponukni svoju pomoc vlade, možno ocenia tvoje rady.
Tak len dalej diskutuj, ja nemám o čom ,.....dobru noc

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@abbey1 🙂
@aristka ja tiež som s tebou takmer vždy nesúhlasila..ale s týmto súhlasím na 100%👍

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@sisaka Aj v Kanade máte zavreté školy?

Odpovedz
3. máj 2020
avatar

@zuzitko74 ano, už nejakých 6 týždňov, podla premiéra majú otvárať v druhej fáze, ale ministerstvo školstva hneď na začiatku hovorilo, že až v septembri, situácia podobná tej slovenskej, niektorí rodičia by najradšej držali svoje deti už navždy doma, niektorí by už poslali zajtra do školy...

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@zuzitko74 Tak akurát som čítala správy, deti sú v našej provincii doma už 7 týždňov, začínajú 8. U nás je problém, že zdravotnictvo aj skolstvo spadajú pod jednotlive provincie, takze kým v našej sa uvažuje skôr o septembri, v provincii kde mame drvivú väčšinu prípadov, by mali deti ísť uz v polke mája, takze nástup do škole zdá sa nebude jednotný

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@aristka Ty si z fachu, teda odbornicka na imunitu alebo virusy?

Ako teda vysvetlis polne nemocnice, ktore stavali v IT, UK ci USA? Kedy naposledy sa pocas chripkovej sezony stavali?
Vdaka.

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

Inak, zeny, tvarite sa, akoby tato situacia bola iba na SK.
Vo Francuzsku tusim do jula predlzili vynimocny stav.
V IT maju dovolene vyjst z domu nanajvys na 200 ma a iba jeden z rodiny, ak som dobre pocula.

neviem, ci aj tam ludia placu, ze uz chcu dat deti do roboty. Ekonomika na celom svete predsa bude padat. To sa netyka iba nas.

My mame jedine stastie, ze nemame tolko obeti na zivotoch. A ano, mozeme sa pomaly vratit do normalu, ale nechat hranice zatvorene a pokracovat v povinnej karantene.

A este ohladom imunity. Furt tu ktosi melie o tom, ako imunita deti bude nizsia, bla bla bla.

A ked su deti v skolke a v kuse su chore, v kuse soplia, kde je potom vina? Moja dcera v skolke tyzden bola doma a tyzden v skolke, lebo furt si stamadial nieco doniesla. Preco nemala posilnenu imunitu, tak ako tom rozpravaju *odbornicky*? A z toho, co tu sledujem kazdy rok na jesen, to nie je ojedinely pripad.

Posledna vec...tie vase otazky, ze kedy si predstavujete navrat do roboty, akoby na tom zalezalo. Ked sa raz povie, ze sa otvaraju skoly, tak sa otvoria. Ale to, ze budem pisat niekomu argumenty, kto si ich ani nedocita do konca a hra sa so slovickami, hra sa na najvacsieho odbornika, nic neovplyvni. Zavisi to od odbornikov hore. Takze my mozeme iba diskutovat, ako to bolo vyssie spomenute.

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@adri266 tie nemocnice sa stavaju hlavne preto aby infikovaných ludi oddelili , o tejto chripke stále nič poriadne nevedia učia sa za pochodu ,lebo ano začiname si len buduovat imunitu preto tie polne nemocnice, keby si si zobrala počty takej väčšej klasickej chripky bolo by to približne rovnaké, a tiež kopu ludi ak nepotrebuje pn ani nejde s nou paralen a kvapky do nosa si vieš kupit aj sama
klasiku chripku ako máme teraz bežne nechávaju prejst aj ked ludia zomru na podobné veci ako zapal pluc, infarkt atd
ale klasická chrípka tu kolovala predtým ako potivá nemoc,potom odnož španielskej chripky tam tiež neskutočné množstvo ludi zomrelo kym sme sa dostali do fazy že je to tak každu zimu a zvládame ju lepšie

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@sara07 toto nie je chripka

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@adri266 Prečo ti vadí diskusia? Koľko priateľov, kolegov máš v spomínanom Taliansku, Nemecku? Možno by si bola prekvapená, aké nálady prevládajú i tam.

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@zuzkat1 je to vírus , ty si to nazvy ako chces a zamkni sa teraz do konca zivota doma , my ostaní chceme a budeme ziť ...
@adri266 niekde stavajú polne stany , niekde vyclenily nemocnice , kazdy si nasiel cestu , my mame dost lôžok v spitáloch oproti spomenutým štatom , takže nam stačilo vyhradit odd.Teraz sa nam vyplatilo , za co sme boli kritizovaní tj.počet lôžok na počet obyv., no len horšie je , že i napriek prázdnym vyhradenym lôžkam pre covid pac.su prázdne aj zvysné lôžka , ambulancie , RHB .

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@aristka ano je to virus.. ale tych je milion.. aj HIV je virus ale preto este nebudem covid volat aids
ved zi.. a nechaj zit kazdeho ako sa mu paci

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@aristka asi aj máme iný system a prístup k organizácii zdravotníctva, k liečbe, k vyhodnoteniu situacie..tam v IT - najprv neriešili, potom nemocnice prepchali aj lahko chorými, potom sa im ten system celý zahltil, lekári bežneho kontaktu nepoužívali poriadne ochranné prostriedky, neboli informovaní a tak aj oni prispeli k šíreniu..aj v tých domovoch opdobne..

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@zuzkat1 hallo , sa zobuď , cesty prenosu ti nieco hovoria , zjavne nie ...videla si cloveka na umelej plucnej ventilacii po ,,klasickej chrípke'' čo sa deje , dokonca zomrú ...vieš o tom , ze na svete je pandémia psych.chorôb ....čo s tým ...

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@aristka viem ze aj na chripku sa zomiera... sama som bola 3 mesiace mimo po nej.. kedze mam slabe pluca a chytila som zapal pluc.. ale toto proste nie je chripka je to iny virus.. aj ked ma podobne prejavy

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@luba41 tam zlyhali na plnej čiare , mozno je to ich temperamentom , toto nie je prvý problém na svete ktorý sa nás týka a vždy sme to zvladli avedeli kedy dosť , bohužial , nenadarmo sa šušká v kuluaroch , že za týmto je toho viac ....

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@zuzkat1 pozor aj samotný SARS tu mame každý rok , ale nebudem prehlbovať tvoju obcesiu .

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@aristka ano ja viem... predstav si viem ze aj nadcha je koronavirus.. 😲

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@abbey1 Ale praveze mne vobec nevadi diskusia, to si zle pochopila. Co mi vadi je to skatulkovanie.

Ty sa zavri a ostan zavreta do konca zivota!!!!

🙈 to co ma byt? Preto, ze mam iny nazor na vec, tak okamzite robi taketo zavery? Dobreze sa cez wifi nepretiahne na druhu stranu PC a nerozdava facky 😖 Takto diskusia predsa nevyzera.

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@adri266 asi si tu prvý krát , inak by si vedela , ze casto sa pochopia písané slova inak ako boli podané a potom z toho robís svoje závery , či su z toho zbytocné roztrzky ...

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@zuzkat1 vazne , vies o tom , ze i bacil sposobí nadchu.Vies o tom, ze i strach oslabuje imunitu a zabíja.

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@aristka predstav si ze viem...
skusim este raz a naposledy... v podstate s tebou suhlasim.. z casti.. je to prehnana panika ale nie nienje to chripka... robia sa opatrenia lebo ludia nevedeli co cakat... stale nevedia ake to ma dopady.. ano u nas je to ok lebo boli opatrenia ake boli a najma zavreli sa hranice... mne nevadi ak sa uvolnia opatrenia ale hranive maju ostat zavrete... a v neposlednom rade... napriek vsetkemu povazujem za nezmysel otvaranie skol lebo na posledny mesiac je to proste zbytocne.. deti sa uz nic nebudu ucit.. budu sa parit v horucavach.. jun je odjakziva mesiaclen taky ze este treba chodit do skoly ale uz ju nikto neberie vazne.. mozno len ti co maju nerozhodne hodnotenie... navyse sa otvoria presne s tymi podla teba zbytocnymi opatreniami cize v horucave ruska.. ako budu pit ako budu jest.. mini satne mini triedy... proste na nic cele... navyse obmedzena prevadzka.. cize komu to pomoze?? moze ist rodic robit ak ma ist pre dieta na 12tu?? dufam ze uz chapes o com rozpravam.. nepanikarim ale rozmyslam... proste ten mesiac uz nikomu v nicom nepomoze...

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

O tých opatreniach by sa dalo diskutovať a polemyzovat a deti ak majú ísť na mesiac do skoly , nech idú a bez rúšok , či rúška naoko , nosí uz pol slovenska , vedia prečo a ja tiež.

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

Inak náš p.premiér chce deti poslat do skoly v lete ...to len na okraj.

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@aristka ano viem ze chce... ved to tu aj pisem.. ze je to chore... hlavne ze minister skolstva hned na zaciatku vravel ze letna skola nebude.. vacsina deti sa fakt uci.. aj moja ma online vyucko stale nejake testy.. aj teraz mi pipol test z angliny.. zda sa mi velmi nespravodlive aby take deti sli do skoly.. a tie co sa neucia teraz nebudu sa ani v lete.. lebo pri takych detoch to nezalezi na ucitelovi v 99% pripadov

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@zuzkat1 nikde som nepisala že je to klasicka chripka, ja neviem je tolko toho popísané, nehovoriac z akého kmena a neviem čo,

toto je klasická chripka definicia ktoru tu máme každy rok
Chrípka je infekčné ochorenie, ktoré vyvoláva rýchlo sa šíriaci a premenlivý vírus. Prebieha ako akútne zápalové ochorenie horných dýchacích ciest. Nástup chrípky je náhly, z plného zdravia. Často začína zimnicou, triaškou, bolesťami hlavy a prudko stúpajúcou teplotou na 39 – 40ºC. Chorý má bolesti svalov a kĺbov, suchý, dráždivý kašeľ, pocit sucha a škriabania v hrdle, nádcha začína 1-2 dni po začiatku ochorenia. Ku klinickým príznakom dochádza už v priebehu 1 až 3 dní od infikovania sa. Pokiaľ nevzniknú komplikácie, príznaky po 3 - 5 dňoch odoznejú, k úplnému uzdraveniu dochádza po 2 až 4 týždňoch. Najčastejšie komplikácie chrípky sú zápal priedušiek, zápal stredného ucha, prínosových dutín a zápal pľúc. Komplikácie často vyžadujú hospitalizáciu v nemocnici a u vysoko rizikových osôb (starých ľudí a ľudí trpiacich na chronické ochorenie srdca) môžu spôsobiť až ohrozenie života.

a covid to snád čo to je vykrikujeme už aj zo spánku
Nový kmeň vírusu, ochorenie sa prenáša kvapôčkovou infekciou.
Uprimne nechce sa mi natahovat sa o slovička doslova, ked nič iné priznaky su rovnaké navyše korona má len hnačky a strata čuchu a chuti ale uprimne to mávam ja aj pri bežnej lebo som schopna si dat do čaju cely citron ked mi je lepšie taky čaj už nezvladam

to že sa to nevolá sars 3 alebo inak netopieria alebo činska chripka je tlak činy na who a zákony že sa nesmie pomenovat činska chripka lebo činsky lud za to nemôže atd
čina si presadila aby sa volal tento virus uplne inak

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@adri266 každý sa na to pozerá svojou optikou. Moje deti boli chore prvý rok škôlky a potom sa ich organizmus naučil bojovať či už s baktériami alebo vírusmi, syn nemal atb 9 rokov, dcéra dospela, mala minuly rok po vyše 10. rokoch (mala UTI) Chrípku, ak niekedy mali, tak o tom neviem, musela mat taký mierny priebeh, že sme ju nezaregistrovali, ja som oficiálne mala chrípku pred vyše 20. rokmi
Určite vieš, ake je nevhodné používať antibakteriálne mydlá, čo sa robí teraz všade? Všetko sa dezinfikuje, s baktériou či vírusom už pomaly neprídeš do styku, lebo sme všetci v izolácii, nákupné vozíky sú dezinfikovane, všetky nákupné plochy sú dezinfikovane, čítačky bankových kariet sú dezinfikovane, niektorí ľudia dezinfikujú doma cely nákup, kuchyne, dlážky, neustále ruky.... V práci si dezinfikujem ruky (Musím - zdravotnictvo) toľko krat, že to reálne nemôžem zrátať, toto neostane bez následkov...
V niektorých krajinách to prepuklo naplno, treba zistit prečo a poučiť sa, v iných krajinách sa včas reagovalo, včas sa urobili rôzne opatrenia, ktoré zabránili katastrofickým scenárom. My mame mnohé provincie, ktoré sú na tom oveľa lepšie ako Slovensko, pár prípadov všetko sa podchytilo, všetci už vyliečení... na kieho budú tieto provincie ešte xy mesiacov zavreté, ekonomika stáť a deti doma? To bude mat nedozierne následky na ekonomiku (áno treba myslieť aj na peniaze a nie štýl nejako bolo, nejako bude) a mentálne zdravie populácie
Tak ako Slovensko - nemocnice sa pripravili na katastrofu, v našej provincii, podobne ako na Slovensku sme zastavili operácie, pozastavili preventivky, dokonca mame poľnú nemocnicu (prázdnu), uvoľnili sme neskutočné kapacity voľných posteli, nakúpili ventilatori, rozšírili JISky, zväčšili ER (to sme provincia, ktorá ma tisíce prípadov) ani najoptimistickejší scenár sa nenaplnil, v počte hospitalizovaných pacientov sme hlboko pod najoptimistickejšimi grafmi. Je načase zobrať ako fakt, že katastrofickému scenáru sme sa vyhli a postupne všetko otvárať. To, že sa niečo otvorí, ešte neznamená, že tam musím prvá utekať, ak ma niekto vážne zdravotné problémy, ako napríklad ty, tak treba naďalej pokračovať v izolácii, ale očakávať, že sa teraz 90% populácie zabarikaduje v ich domoch a už nikdy nebudú chodiť na ihriska, kúpaliska, cestovať, aby sa náhodou v populácii neobjavil další nakazený je nereálne, drvivá väčšina ľudí ma len mierne príznaky, treba sa pozerať na to, koľko percent populácie, ma vážne problémy, o akú populáciu ide (rizikové faktory: obezita, vysoký krvný tlak, respiračné ochorenia, ľudia na imunosupresivach, onkologickí pacienti) tí musia prijať opatrenia, aby sa znížili riziká ich nákazy.
Provincia sa síce začína pomaly otvárať ale aj tu mame skupiny ľudí, ktorým tento stav vyhovuje, dostávajú podporu od štátu, sedia doma na zadkoch a brali by tak fungovať ešte další rok, však nech sa štát stará.

Na záver fakt: priemerný vek ľudí, ktorí zomreli v našej provincii (už sa blížime k 100, takze nehovorím o pár prípadoch) na Covid-19 je 82 rokov! Nechcem zľahčovať ich smrť, ale sú to ľudia na konci svojej životnej púte a vieme, že ich ľahko skolí hocičo či už chrípka, alebo teraz covid-19.

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@sisaka presne to hovorim.. necha sa otvara ale nech je to este aspon teraz dobrovolne.. myslim skoly v juni.. jasne ze od septembra uz musi ist kazdy nejak sa to dovtedy vyvrbi.. ale ten ju nech uz nechaju na rodicoch ci daju deti alebo nie.. a neotvarala by som zariadenia kde je hygiena nulova lebo proste ina nebude vzhladom na klientelu...

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@zuzkat1 Najväčší problém je v tom, že ten vírus nezmizne a osobne si zatiaľ neviem predstaviť ani čo nastane v septembri, ake opatrenia sa zavedú a aký to bude mat vplyv na cely školský systém. Čoho sa ja najviac obávam, že návrat k normálu, aký poznáme, nenastane 😔
Čaká sa na vakcínu ako na nejaké spasenie, ja nie som antivax, ale toto narýchlo zbúchané, bez riadneho testovania, by som nedala pichnúť sebe, nieto ešte deťom

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

@sisaka to ani ja nedam ani sebe ani detom

Odpovedz
4. máj 2020
avatar

Super dobrá správa pre všetkých, práve som čítala News - Austrália robila výskum týkajúci sa šírenia vírusu medzi detmi, kedze tam mali mnohé školy otvorene, podľa záverov to vyzerá tak, že deti medzi sebou vírus nešíria tak ako dospelí, v prípade napríklad chrípky sú považovaní za “super roznašačov” čo vraj v prípade coronavirusu sa nepotvrdilo. Na základe aj tohto výskumu otvárajú školy v provincii Québec už čoskoro a budeme môcť potvrdiť/vyvrátiť závery vyplývajúce z austrálskej štúdie. Som rada, že sa naši lekári tým zaoberajú a potvrdzujú, aj podľa prípadov, ktoré mame, že detskú populáciu zasahuje tento vírus len minimálne čo môže spôsobovať práve to, že deti nie sú dobrými prenášačmi a hostiteľmi vírusu
Ak si chce niekto prečítať, tu je článok https://www.google.ca/amp/s/www.cbc.ca/amp/1.55...

Odpovedz
4. máj 2020