icon

Úprimne ma zaujima jedna vec

Keď sa po pár týždňoch väčšina ľudí sťažuje na ekonomickú situáciu a ako nemajú peniaze a podobne, ako môžu tí istí ľudia riešiť že dúfajú, že v lete pôjdu k moru? 😂😂🤦

Neberie mi to rozum....a neberie mi ani to, že po 5tich týždňoch sa môže niekto sťažovať na zlú ekonomickú situáciu a nedostatok peňazí...to tí ľudia nemajú žiadnu rezervu?

Toľko môj dnešný výlev 🙂

avatar

ano, su ludia, co nemaju ekonomicku rezervu-bohuzial ziju od vyplaty do vyplaty, preco to tak je nebudeme riesit...
nemyslia to skor do buducna s tou ekonomickou situaciou? alebo vo vseobecnosti kedze kriza postihne skoro cely svet, niekde mensia niekde vacsia..

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Vola sa to finančná gramotnosť. Ktora je na SVK bohuzial biedna.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

doobeda som pocuvala radio na tuto temu... ludia si udajne beru pozicky na to, aby mohli na exoticke dovolenky aj 2x rocne. Beru si ich aj na veci, ktore absolutne nepotrebuj, ale chcu vyzerat dobre. Z toho jasne vyplyva ako velmi su financne negramotni a nie je sa comu divit, ze teraz maju problemy...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza ja mam znamych ktory takto funguju, vezmu v juni, v juli idu do chorvatska (keby aspon niekde inde), potom cely rok splacaju a o rok znova...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

To je presne tá finančná negramotnosť poniektorých ľudí. Sú to presne tí, ktorí si na letné dovolenky berú pôžičky a nemyslia na budúcnosť.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza Presne tak. A to hlavne ludia co žijú od výplaty do výplaty, nadávajú ze nemajú z coho odložiť. Hlavne ze na splátky na nový iPhone ci TV ci do dovolenku sa najde...
Ako hovori stare príslovie-prikryvam sa len takou perinou na aku mam.😉

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Áno toto som už aj zažila že si vezmú pôžičku na dovolenku ľudia... No ťažko mi to pochopiť.. Pôžičku by som brala v prípade núdze.. Alebo na nejaké dokončenie stavby ci tak...ale na dovolenku? Ôk s výnimkou že napr. Mam dieťa choré a more mu pomáha.. To dokážem pochopiť... A to ze ľudia žijú od výplaty k výplate, veru je veľa takých.. Niektorí jednoducho majú tak nízke príjmy no mnohí skôr žijú nad svoje pomery... Mozno teraz ich to kruté poučí. Ale ja by som si želala aby nikto nemusel triet biedu

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Ludia ziju na hrane. Vydavky su nastavene podla vysky prijmov. A hop - prijem prvy mesiac neprisiel, ale vydavky platit treba... ludia sa boja, ktovie ako dlho to potrva, a ked aj niekto ma rezervu - zalezi aku velku... mesiac/dva mozno ok, ale ak to potrva dlhsie... 😕

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Ja zas chapem, ze vela ludi ma minimálnu rezervu.. je vela rodin, kde maju obaja skoro minimalny prijem a pri detickach a hypo atd je tazke odkladat este bokom. Potom su tu rodiny ako napr ja, som zamozivitelka a teraz som ostala bez prace, ziadna ocr, ked ze je dcera velka.. ale celkovo pre samozivitelov neni az tak lahke odkladat, pokial prijem neni nadstandardny.. Su aj rodiny, kde jeden prisiel o pracu, ale platby platit treba a deti zivit treba... Ono sa podla mna lahko hovori, ak su dvaja dobre zarabajuci, bez hypo napr, tam neni problem odlozit, ale vela rodin na tom neni tak.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Druha otazka, ano u niektorych rodin ziaaaadna rezerva , aj u tych kt.by si ju kludne mohli spravit , ale naco..

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Sudit niekoho situáciu.... To je fakt uz vrchol, nikto nevie preco ten clovek nevychádza, alebo nesetri, co rodinu postihlo a podobne. Mozno to ten prave kto to riesi pochopi az ked sa mu to stane.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina to ale potom treba nastvait vydavky tak, aby ti nieco ostalo. Presne pre taketo pripady.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Viem pochopit majitelov obchodikov alebo firiem, ktori maju zamestnancov a peniaze tocia vsetky do firmy.

Neviem pochopit majitelov firiem, ktori sa prevazaju na porshe, maju zo tri domiska kdesi v Arabii, ze teraz placu a chcu podporu od statu.

Pacilo sa mi, ako minule ukazovali jedneho herca, nespominam si meno a vravel, ze nechape kolegov, ze on si peniaze priebezne odklada, ze od statu nechce nic. Ved ked dokazu brat za jedno vystupenie aj 5 tisic Eur, tak kde maju tie peniaze?

Ja som sa tesne po vypuknuti korony u nas vo svojom blogu pytala, ci by dokazali ludia prezit nejaky cas bez vyplaty. Este som netusila, ze budeme doma. A fakt som sokovana z toho, ze ludia si nesetria.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Baby, vezmite si priemyselne parky. A Plat, ktori tam ludia dostavaju,nevydrzi ani na pokrytie nakladov na zivobytie.
A teraz zatvorili vyrobu, VSZ prepustili cez 1000ludi.....je super, ze mate rezervy na x rokov, no mnohi nemaju a casto za to nemozu.
Je super odsudit.
Kopec ludi prisla o pracu.... Maju hypo, deti, jest musia....
Tieto prispevky su naozaj velmi rozumne.... Asi tak, ze "nevidim si po koniec nosa a o zivote viem.... viete co" .

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@kofollka242 a? Splacuju a nekradnu tak?

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@daniela022 len je to pre mna divne brat si pozicky na veci ktore nevyhnutne nepotrebujem, nemam na to nejdem nekupim si...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Sú rodiny, kde prijem je naozaj minimálny a žijú od výplaty do výplaty. A nemajú možnosť urobiť si rezervu.
Ale bohužiaľ sú aj rodiny, ktoré berú pôžičky na všetko, lebo chcú mať lepšie auto, dovolenku, lepšiu väčšiu telku atď. a potom žijú od výplaty do výplaty, lebo veľa z príjmu ide aj na splácanie pôžičiek, ktoré nemuseli brať. Ja poznám takých bohužiaľ veľa ☹️

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@kofollka242 kazdy si plni sny ako vie, ako pisem pokial nekradnu preco to riesit

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@amel vies ja som tu par dni dozadu napisala tiez ze nerozumiem ludom kt. Si naozaj odlozit maju z coho a neodlozia a potom fnukaju a vtedy je to aj ich chyba lebo na sprostosti sa vzdy naslo. Dostala som koment ako ty pises ze si nevidim dalej od nosa. A musim nesuhlasit lebo su ludia kt. Sa narodili v skromnych podmienkach ako napr.ja , takze viem uz cosi o zivote a biede a prave Ta bieda ma donutila k tomu aby som si vytvotila taku rezervu nech sa nemusim spoliehat na štat a nikoho v takomto case

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@amel tak preco tam pracuju?

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@daniela022 jaaaj,tak oni sa nezadlzuju, oni si vlastne plnia sny? 😂 tak ok,len potom nech nevyplakavaju,ze nemaju co zrat. A preco im stat neda. Sny sa plnia inak ako na pozicku. A ten,kto to nevie,nech odvzda OP.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza prepac, ale ak rodina ledva utiahne hypo, stravu a vydavky, tak z coho odkladat, aby mali na par mesiacov vystarane?? Všetci vieme kolko stoja potraviny a ked chce mat clovek vlastne byvanie, tak hypo sa malo kto vyhne a to tiez nie su najnizsie sumy mesacne.. plus skola a ine vydavky. Ci maju byt ludia radsej v podnajme, lebo pre niektorych naco si brali hypo, ked nevedia odkladat na rezervu atd.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ivik4 Presne tak. Ja tiez ked napíšem ako ty tak dostanem naložené ze nie každý sa narodil do bohatej rodiny a dostal bývanie od rodicov. 🤣
Pritom presne viem co je to bieda, žila som roky ledva ako pises a nikdy mi nič nikto nedal zadarmo a to co mame mame len vlastnou prácou a zásluhou. Ale ťažko vysvetlis obom stranám.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@daniela022 Sny si plnim ked na ne mam a nie ich splácať a mat s prepacenim hovno ak sa nieco stane.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@stanulienkat 👍👍👍

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza zeby nemali inu moznost???
Zase netvarme sa, ze zijeme v Belize....
Samozrejme, ze su i ti nezodpovedni.... ale rozhodne by som nehadzala vsetkych do jedneho vreca.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar
doda818
autor

@ofzuza presne toto, akoze to nikdy nepochopím že si niekto vezme pôžičku na dovolenku🤦

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina tak je niekde chyba. Bud treba hladat lepsie platenu pracu alebo si znizit vydaje.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@amel moznosti mame velmi vela. Len nie kazdy chce menit svoje zabehnute.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ivik4 ale ved ty sa tu chvalis,ze nikde nerobis,ze si doma,tak z kadial ta rezerva?hm

Odpovedz
19. apr 2020
avatar
doda818
autor

@luizina áno ale nemyslím si že keď ste v takej situácii tak riešite že kam v lete k.moru, alebo sa mýlim? Narážala som najmä na to,že vyplakavaju,ale vyskakujú čo majú a vlastnia a na všetko pomaly úver

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza kazdy ma na to svoj nazor.
V cinzaku sa lahko tvori rezerva a s manzelom, ktory sa postara. Asi tolko.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Ja mam niekedy pocit, ze tu na mk ziju same zeny bez chyb, so super pracou, super manzelom, super vzdelanim, super financnou gramatnostou, super povahou a neviem co este 😀

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam a bola by si schopná aj v tej dobe, ked si zila ledva, urobit si rezervu na pol roka?

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@doda818 ja sa malokedy stretnem s tym, ze vyplakavaju ti, co nemaju..... Vacsinou sa mi potvrdil prave opak

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 Tebe do toho nic nieje hadam ,ja niesom tvoja kamoska ani rodina aby si mala byt oboznamena o tom ake velke a odkial mam ja rezervy. A prave vdaka tomu ze nieco mam/e mozem byt teraz ked to potrebujem doma

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam pozri sa, v živote som nemala nic na splátky, ale ani tychto ludi neodsudzujem, pretoze kazdy zije ako vie a nikto nema pravo ho sudit

Odpovedz
19. apr 2020
avatar
doda818
autor

@amel áno súhlasím, presne o Tom je aj môj status, že vyplakavu ako nemajú a nemôžu a o kóme tar ďalej že dúfajú že aspoň Chorvátsko na leto otvorí hranice aby išli k moru keď už inde nie🤦🤦 mne sa rozum zastavuje nad tým

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina rodina sa zaklada tak ze sa dvaja zoberu. Pracuju. Pracuju. Pracuju. Platia hypo,nieco setria a robia si rezervu. A nasledne planuju dieta. Vacsina to ale robi tak,ze slecna sa necha po par tyznoch zbuchmut denilom,co nic okrem dlhov nema. Ak ma,tak je to vacsinou vyzivovacia povinnost na ine dieta. Bud sa mu robit nechce,mozno ani tej slecne. Chodia po podnajmoch. Medzitym si "zrobia" dalsie deti. Medzitym im hnusny stat nechce davat ziadne davky navyse. No medzitym slecna operuje tym,ze je slobodna mamicka a ma narok... A pokracovat nebudem,lebo ma ulamenujete. Chcem podotknut,ze okrem vynimiek,co mali fakt smolu v zivote. A nie,nenarodila som sa do bohatej rodiny,skor opacne a plat mam podpriemerny. No zakryvam sa perinou,na aku mam.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 Myslis ze musis len robit aby si zarobila?😀😉 Nic v zlom. Presne o tom pisem v prvom príspevku.😉

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza ty mas pocit, ze tu na Slovensku cakaju napr na matku samu s detmi na lepsie platenej pozicii?? Mna ako matku samozivitelku napr prave pre toto raz prepustili a ver ze tieto zeny idu ako prve, ked sa prepusta a to nehovorim o tom, ze u nas su tie platy proste naozaj biedne, ale vydavky stale vyssie a vyssie.. ale kazda to zjavne vidime z ineho uhla.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@amel to je jedno ci s manzelom ci bez, ci v dome ci v bytovke. Vieme sa stahovat, vieme menit pracu. Lenze to sa mnohym nechce, lebo rodina, lebo kamosky, lebo strach, lebo pohodlnost, lebo neviemco.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina zalezi ako sikovna ta matka je.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@doda818 ano, len kopec superwomen tu, ktore si zarobili na svoj spolocensky "status" vlastnou pip odcudzuje tych, o ktorych vedia h... o.
(bez vulgarizmov by to v tomto pripade nebolo ono)

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina No vzdy som sa snažila niečo odlozit. Ale bolo to ťažké...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam nie ta otazka na nieco smerovala,ale radsej to necham tak 😂

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ivik4 nepytala som sa ake velke mas,to ma ani nezaujima vobec 😂

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@daniela022 Ale ja nikde nikoho ani nesudim ani neodsudzujem. Len to proste vidis okolo seba-cest výnimkám. Tam taká "hračka" tam onaka. Tam ma plat ledva 1000Eur ale kúpi si auto so splatkami 700...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Ako bolo vyssie pisane, Slovaci su financne negramotni. Nerozumeju, ze skakat maju len do vysky svojich prijmov. Ja mam 22, otehotnela som v 19, nedokoncila VS a mam rezervu na pol roka- a hovorim len o mnou zarobenych peniazoch, nie o peniazoch mojho muza, ktory mimochodom je maly podnikatel a sebe dava minimalku, zvysok zerie podnik, takze naozaj nezijeme z jeho zavratneho platu. A ani od rodicov som nedostala nic, ti maju vlastne vydavky. Dokazala som to uplne jednoducho, od 17 som nonstop pracovala, pocas tehotenstva som mala 2 brigady, dokial som toho fyzicky bola schopna a na RD som opat pracovala, az teraz nerobim, kedze kvoli korone je zavrete. A kedze viem, ake mam prijmy, velmi lahko si viem vyratat, ake vydavky si mozem dovolit. Takze idem uplne do vyvrtky, ked niekto narieka, ako sa "neda". Druha vec je tazka choroba, uraz, dlha liecba, to su velke vydaje, ale to je situacia u velmi malo ludi. Zvysok venuje viac energie vymyslaniu vyhovoriek nez vymyslaniu moznosti.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina No toto tiez závisí len od toho co ta matka dokáže zamestnavatelovi ponuknut.😉

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@stanulienkat tak ja som presne slecna z tvojho popisu.. Bohuzial som sa zalubila ako mlada a nevedela som, ze mam pozerat na chlapov prijem a financne zazemie a neplanovane som otehotnela a si to predstav, aj v podnajme sme museli žiť, kym sme si byt kupili a casom som zistila, ze chlap proste nechce nic viac v zivote a nebude si hľadať pracu lepsie platenu a tak som sa rozviedla dokonca si to predstav, nikdy som od statu nechcela nic navyse.. Nie kazda ma stastie na princa na bielom koni.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam nepochopila som tvoj komentar.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Ako keď si niekto zoberie pôžičku na dovolenku, tak OK pochopím, že celý rok makajú a chcú si ísť aspoň na 2 týždne v roku niekde oddýchnuť. Ale nepochopím ľudí čo si zoberú pôžičku preto lebo si chce kúpiť nový Iphone. 🤦‍♂️

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina To nevadi.😉

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@cayz to, co minu na splatkach dalsi rok, mozu odkladat rovno z platu pred dovolenkou a budu to mat bez urokov za pozicku.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@cayz Oddychnut si môže aj bez pôžičky a pekne napr.na SVK. Ale prečo sa nepochválit ako sme boli letecky neviem kde lebo bol aj Fero od susedov....A potom ked sa nieco stane tak mat ledva na suche rozky. Ale boli na dovolenke.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina no vidis a si priklad,ze sa to da. Preco to potom nedavaju aj ine? Tam bude chyba asi aj v mentalnom nastaveni. A tych princov na bielom koni je malo. Ani to sa uz neda spolahnut.😪

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza som sikovna, pracovita, nikdy som v praci nevymeskavala pokial to nebolo nutne.. len pri prepustani mi bolo proste povedane, ze ako matka sama s dietatom som proste pre nich rizikovejsi pracovník, ako ti bezdetni.. Nechapem co to ma spolocne s tym, aka som sikovna.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Ja som s malou sama, ešte stále oficiálne vydatá, pretože súdy majú čas. Otec malej sa nezaujíma a neplatí,(čaká za rozvod a rozsudok), že dovtedy nemusí. Finančnú rezervu mám tak na pol roka, keď počítam s podporou, ktorú by som dostala. Lenže tá rezerva sa tiež sama neurobila, odkedy sme samé (posledné dva roky) som odkladala či sa dalo, žiadne dovolenky, žiadne veci navyše, išli sme len na úsporný režim, zaplatiť účty, bývanie, auto a jedlo. Oblečenie pre malú buď zo sekaca alebo z charity, ja som si nič nekúpila na seba už dva roky, žiadne chodenie von, kozmetičky, kadernicky, zábava, výlety, atd atd. Vedela som, že kým nebude rezerva, tak nepovolim...bola som sa divnu, že si nedoprajem....a zrazu hop. Tí, čo sa mi čudovali nariekajú, lebo ktovie, čo bude a ako bude. A boli mesiace keď sa mi nepodarilo odložiť nič a na jedlo sme minuli max 80 € za mesiac

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@kofollka242 najhoršie na tom je to, že sa ešte chvália, že si na ňu vzali pôžičku 🙈 keď raz na to nemám, tak sa zariadim podľa možnosti a nie toto ...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@cobhan klobuk dole. Takto mysli rozumny clovek. Len mnoho ludi rozmysla do horizontu 5 dni.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam takych susedov som mala,kupili si auto splatka asi 450,detom len znackove handry,nie radsej kupit viac za menej,ale jednu mikinu na pol roka,lebo ma znacku,potom na ne hucat preco si to zaspinili,co im ona da do skoly,teraz bude musiet vecer prat,synovi taky telefon,taky tablet a najom a ostatne na to im uz neostalo....ale to nevadi,lebo vsak ostatny nech vidia ako sme na tom super...teraz si zobrali dalsie auto,to prve ked splatia,hned im ho zoberie exekutor-takychto ludi ani ja nechapem a potom sa ta jej dcera bude vysmievat mojmu,ze ma starsi telefon,lebo to vidi doma-najnovsie znacky atd.len nech vidia,mozem detom kupit drahy telefon,ale preco by som to robila,ked maju sice starsie po nas,ale funkcne a taka sa bude vysmievat takym co maju,ale aj rozmyslaju

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina Nemusíš mat šťastie na princa na bielom koni. Staci sa nenechať nabuchat hned po par mesiacoch z "velkej" lasky.😀😉

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina tak potom je tam asi viac rovnako sikovnych a sikovnejsich.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Este aj tie rozky chodila pytat po susedach,lebo zabudla kupit detom do skoly

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@tetaandulkova ja sa v principe nestaram, do toho kto co robi, len som okomentovala tento status a zrejme vyssie pani trosku nasrdila. len jednoducho nie som vychovana tak ze si na nieco poziciam, ak to nevyhnutne nepotrebujem. bud na to mam alebo nemam, zvlast ak ide o dovolekubez ktorej clovek prezije. ale ked ludia poziciavaju na vianocne darceky tak preco nie aj dovolenka...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@kofollka242 Presne o tom pisem a k tomu učíme aj svoje deti. A ano mam aj na neviem kolko eurovy Iphone ale na čo? Prečo?

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam
@ofzuza mate pravdu.. Vidim, ze ste dokonale obe a mate patent na vsetko, tak nech sa Vam dalej dari a prosim, nechajte si tie klapky na ociach. Krasny den prajem.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Ženy nebláznite,nie každý môže robiť programatora,menežéra..niekto robí aj predavačku,mechanika alebo proste za pásom...za menej peňazí,s výdavkami primeranymi a aj tak neušetrí...možno sa stará o chorého súrodenca či dieťa,možno opatruje babku..možno berie lieky,ktoré ho obmedzujú vo výbere práce,možno minul rezervu na liečbu...nie je vsetko biele alebo čierne...stačí zlá investícia,zlá kúpa auta,do ktorého treba vraziť peniaze...čokoľvek...a je po rezerve...jednoducho je istá nerovnosť a vždy to tak bolo aj bude...
Ja nechodím ku kaderníčke,kozmetičke,na nechty ani dovolenky...škrečkujem a teda slávne to nie je....vždy niečo treba...milujem svoju prácu,moja práca má rada mňa a keďže niekto ju robiť musí,tak si myslím,že je v poriadku,že ju robím ja,keďže ju robím rada..aj keď ako manažér alebo itčkár by som zarobila viac....

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina Vidim ze ďalšia vzťahovacna osoba. Nie, nie som dokonala a klapky ci skor ružové okuliare som mala tak mozno do 20siatky. 😀
Vďaka a aj tebe krasny zvyšok dna.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@stanulienkat ja netvrdim, ze sa to neda, ale tiez viem ake tazke to je na Slovensku a ze malo kto tu ma naozaj dobre platenu pracu. Samozrejme su ludia, ktori ziju nad svoje pomery, ale su mnohi taki, ktorí obracaju kazde euro a aj tak nie su moc schopni odlozit. Nie kazdy ma vzdelanie na to, aby bol iteckar, alebo riaditel, alebo proste na mieste, kde lepsie zarobi..

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@demartka Nie som ani managerka ani ITckarka a ani muz nie. 😀😉

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam nie som vztahovana ani nahodou a tak ako ty, aj ja som mala tak mozno do 20-22 klapky na ociach, ale vidim, ake platy tu ludia maju a kolko stoja potraviny a ostane veci.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam aj ja ho mam a ano mam ho k pausalu ze nie je kupeny za hotove ale jendoducho viem ze keby sa cokolvek stalo a musela som ho zajtra cely vyplatit-mam na to. je to jediny "uver" alebo "pozicka" ktoru mam, niektore moje kamosky isli do manzelstiev s tym ze ona pozicanych 3 tisic eur, on 6 tisic eur...nechapem

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina Aj ja to vidim a veľmi dobre viem. Žijem tu. Zvyšok som uz napísala.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina rozhodne nie som dokonala. Keby mam klapky na ociach, tak som ta co si mysli, ze sa neda. Mam naopak oci dokoran otvorene a hladam moznosti.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam myslela som to obrazne,ako príklad..povedzme oproti upratovacke,kuchárke,predavačke a pod...určite nerobíš za minimálku...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@demartka jasne, ze sa moze cokolvek stat. Ale malo by to byt minimum pripadov. Proste vydavky musia byt nizsie ako prijmy. A je jedno kolko zarobim. Nemozem si vziat hypo, ktora si viac nez polovica mojho prijmu a pod.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza opakujem, ja netvrdim, ze sa neda, ale viem ze je to pre mnohych tazke, az nemozne.. ale vidim, ze kazda si ideme len svoje, tak ze nema vyznam sa tocit okolo toho isteho. Kazda to vidime len svojimi ocami.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Za mna zodpovednost je aj v tom ze ked mam hlboko do vrecka,nespravim si 2-3-4 deti ale ostanem pri tom jednom 🤷🏻

Najviac ma dorazilo ze cudziu zenu zaujima odkial ma ina rezervy 👏🏻

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina ano, moze to byt tazke. Lahke to mal v zivote asi malokto.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

A ešte-z rodiny,kde sa robí od výplaty k výplate rastú deti,ktoré idú tak isto...nie,všetky,ale väčšina...nemá ich kto posrčiť,pomôcť im,navigovať či povzbudiť,že to dokážu...
19 ročná pred maturitou s kočíkom-no ťažko sa jej bude hľadať práca-bývajú u rodičov v bytovke...s dvomi mladšími súrodencami...
17 ročná s dieťatom-u mamy samoživiteľky...
Keď zlyhá rodina,tak je zle...naozaj je málo takých detí,ktoré to zvládnu...nie je to jednoduché..dokonca aj keď chcú...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@kofollka242 ale áno, veď tak to je. Ja sa tiež nestarám do druhých, pretože som si neprešla ich životom, ja len vyjadrujem svoj názor. Týmto príspevkom som si len spomenula na reklamu z Poštovej banky kedy ponúkali pôžičky na dovolenky, večne mi tá reklama zdvihla tlak, ale hold...aj banky musia z niečoho žiť, len mne bolo ľudí ľúto. Jednoducho povedané, ak človeka nenaučia základom finančnej gramotnosti rodičia a nie je dosť inteligentný aby pochopil, má smolu. A dosť veľkú. Tiež som si zažila svoje, po skončení strednej som ostala doma sama so sestrou. Mala som 2 brigády, kde som z jednej utekala poobede do ďalšej do neskorej noci a tak som sa točila celý týždeň, len aby sme mali z čoho zaplatiť inkaso a na stravu. Až časom som si našla prácu na trvalo kde som dodnes, a kde sa mi chvalabohu podarilo dostať vyššie. Ale to je jedno, každý z nás má horšie a lepšie obdobia. Aj tie zlé sú na niečo dobré. Mňa to zlé obdobie naučilo robiť si rezervu typu "čím viac zarobím, tým viac odložím ". A vážiť si to. Pretože stať sa môže čokoľvek.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@lindusa666 no ano to som sa opytala ja a?co je na tom take zle,nepytala som sa kolko ani nic take,mohla napisat robila som,odkladala som si...atd

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 a v com by Ti dajme tomu odpoved odkladala si z vyplat ked robila , pomohla ?? Ci by si to potom prekrutila? Lebo mne tvoja utazka pride dost ustipacna , este aj povzdych si na konci nezabudla dat 😉

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@lindusa666 ano malo to byt ustipacne,za to som tam ten povzdych aj dala 😂 nie prekrucat som nic nechcela,za to som aj dalej v konverzacii nepokracovala,opytala som sa,dostala som odpoved aku som dostala, len som sa v niecom chcela utvrdit 🤔

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 A v com konkrétne si sa utvrdila z takej odpovede?

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 mozem ti povedat ako to robim ja. Ked mi pride vyplata, prve co urobim, ze poslem cast na sporiaci ucet. Nechavam si na beznom to, co mesacne potrebujem zaplatit + nieco navyse na "hluposti". Vacsinou si dopredu stanovim, ze za x mesiacov chcem nasporit sumu y a podla toho pocitam kolko mi ostava na "hluposti"

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@imfka presne tak...poznam cloveka, kt.ma 3 domy, 2 auta, 1 byt dieta chodi na britsku skolu, kupuju drahe veci, hlavne, aby boli znackove, fonolenka sem, dovolenka tam..ale dlhy 540 000€...o com je taky zivot?..o splacani dlhov...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza 😂 dakujem,viem ako odkladat a teba som sa ani nepytala 😂

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam typicke pre mamky z kona, vediet dokladnu analyzu clovek ked cudzej pani neodpise na otazku odkial mam rezervy ale napise ze to je jej vec. Automaticky budu peniaze kradnute, alebo ma clovek dobru startovaciu drahu v zivote, zlatokopectvo , prizivovanie sa na chlapovi a podobne. Ja som si podobne napocuvala tiez a to som si ozaj odkladala , kto si neprepije aj ma

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 jaaaj sorry. Chcela som napisat, ze som nastupila do prace, zviedla som kolegu, co dobre zaraba, popri tom som sa vyspala s celym vyssim manazmentom a zabezpecila si tak dobru poziciu vo firme.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@lindusa666
@ofzuza boze baby vy na com ficite? 😂 spytala som sa,odpoved som dostala,tak akoze nechapem co tu teraz riesite?

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 len nadvazujem na to ze kedze Ti nenapisala odpoved, co ani nemusi tak ty si sa v nieco utvrdila pritom s prepacenim naozaj hovno o tom vies. Teda ak sa nepoznate

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 momentalne na cerstvom chlebe, ale asi uz vino nalejem. Sranda tu 😂

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza 😂 jaj boze

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@lindusa666 ved ok,ale preco ides na mna hned tak zostra 😊 aj Ty vies s prepacenim tiez hovno o mne a hned vies na co som narazala a odpoved som dostala
@ofzuza niee este je skoro na vino,pokracuj s tym chlebom 😊

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 Ziadnu odpoved si nedostala ale si sa utvrdila.😀👍 Ty na com ficis?

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 Ved nam uz konečne prezrad na co tolko narazas asi utvrdena....

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam odpoved som dostala,ci aspon jednu som si precitala 😊 tebe to neda a neda 😂

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 Mne je to úprimne jedno. Len ma fascinuje ako z nicoho si utvrdena v správnosť tvojich- neviem-dedukcii...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam no vidis,tak bud fascinovana,to je zas uprime jedno mne a ani ti nemusim vysvetlovat,ako som z nicoho,prisla na moje dedukcie 😊

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina na to aby sivrobila toho itckara, ako pises, nepotrebujes vzdelanie, ale hlavu

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 Iste ľudí co si vedia domyslat je veľa.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@evittam to teda ano,takych je az az 😊

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@enya00 no ty musis mat vysoke iq, lebo ja si na zaklade nicoho neviem len tak spravit dedukciu o niekom 🤢

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@erikavesela bez toho vzdelania to uplne nepojde

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza poznam dost ludi, kt.maju iba gympel alebo nejaku inu strednu skolu a zarabaju ako iteckari...ono je to v hlave a hlavne o samostudiu...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar
Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@erikavesela aj to je studium 🙂

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza to ano...ale ona pisala o vzdelani a nie samostudiu...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@erikavesela gympel je vzdelanie. A lahsie si najde pracu v it taky co to ma bud ako hobby a nieco o tom vie a ten, co to studoval nez taky co si pri praci za pasom (aj ked inteligentny) povie - ej, idem sa zamestnat ako ajtak.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@erikavesela to ako ze iteckara mozes ist robit hocikto, len tak, lebo sa rozhodol?? Fiha, to som sa zase dozvedela nieco nove.. tak ze na to netreba minimalne SŠ, alebo prirodzeny talent plus studium.. alebo prax. Len tak moze prist napr automechanik a ziadat o pracu itckara, lebo ma na to hlavu?

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@luizina ty vies citat?..ano, ak vies tu pracu robit, nemusis mat ani maturitu...staci ti hlava na to a samostudium...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ofzuza mne skor ide o to, ze vzdelanie ako itckar mat mozes, ked ti to ale nepali a nemas na to, tak tu pracu nikdy robit nebudes...

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@erikavesela pochybujem, ze bez praxe, s ucnovkou a len po samostudiu zoberu niekoho na tuto poziciu, ale to je jedno.. Ja som nepisala len o tomto jednom zamestnani.. bolo spomenute medzi inymi a pointa bola tiez inde.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@erikavesela ech... By si sa divila co za exemplare mame vo firme.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar
Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Nie nemáme rezervu. Žiaľ žijeme od výplaty k výplate a to pracuje len môj muž momentálne takže rezerva čo aj bola je už fuč, ale bude lepšie 🙏 našťastie nemusíme žiadnu hypotéku platiť

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ivik4 nepísala si náhodou nedávno, že ste vyhrali väčší obnos peňazí??? 😉

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@adula3334 ano 🙂 ale bavime sa o rezerve , nasa vyhra nieje pre nas ako rezerva

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Súhlasím s väčšinou co je tu napísaná. Ludia nevedia šetriť a žiť z toho co zarobia. Dnes je doba internetu a každý musí mať všetko aj keď na to nemá. Lebo pol koňa a kamošiek na FB ma tak musím mať aj ja za kazdu cenu. Moji rodicia tiež dreli a stále dru za smiešne peniaze. Otec zdravotné problémy, niekoľkokrát prišiel o prácu. Ale nikdy nám nič nechýbalo lebo rozmýšľali a fungovali s tým co mali. Mama plakala od šťastia keď nás zobrali prvýkrát k moru na dovolenku. Bola to jej prvá dovolenka v živote. Šetrili na ňu roky. Keď sa dalo si dopriali keď nie tak sa uskromnili. Odkladali vtedy 10koruny do pokladničky a boli časy keď z nej ku koncu mesiaca vyberali na nákup. A napriek tomu sme obaja s bratom skončili VŠ. Síce u nas nie je škola platená ale niečo to stojí. Lenže učili nás finančnej gramotnosti od mala. Nikdy sme nemali vreckové. Keď sme niečo chceli tak nám dali ale teda museli sme si zasluzit. S bratom sme chodili na brigady od 15tich, neoficiálne ešte skor. Peniaze sme si vážili. Aj počas VŠ sme si privirabali. Ja som na brigádach zarobila mesačne viac ako mal môj otec plat! A napriek tomu dokázali odložiť. Ale dnes ľudia chcú všetko aj to na čo nemajú. Kamoška večne uplakana 35 ročná žije s mamou. Nič neušetrí, lebo malo zarobí. Nemôže sa osamostatniť lebo nedostane úver. A len plače. A fajčí ako dúha. Keď poviem odlož peniaze za cigarety bokom postupne sa nazbiera. To kde, to sú drobné, keby nefajčí minie na iné. Tak nech neplače. Moja mama tvrdí kto najviac plače tomu treba zobrať. Čím dalej tým viac som presvedčena že je to pravda.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@janka_14 paci sa mi tvoj komentar a suhlasim
Ja takisto , z kazdej brigady som si ako puberta odkladala vzdy vsetko, uplne vsetko . Ked som zacala robit uz po skole na tpp a este byvala s rodicmi, mamine som dala 100-150e za najom podla toho kolko potrebovala a zvysok som si odlozila, nemusela som mat ziadne nechty, drahu kozmetiku, solarka, handry, co som mohla som si odkladala , brala nadcasy . Pre niekoho mozno chore ,zarobit a nic si z toho neuzit,fakt ze ani euro pomaly, pre mna normalne. Hej nevravim, mozno vyhoda nas zien ze som mala priatela, s nim som ked tak cestovala takze uplne bez aktivit som nebola, ale nedalo sa to rovnat s mojimi rovesnickami a ich zabavkami kde minali cele vyplaty. Ked som sa jedneho dna prestahovala s terajsim manzelom do nasho bytu, z odlozeneho som mohla kupit komplet zariadenie a nelamat si hlavu nad tym kde vziat prachy + mat vtedy doma novorodenca a peniaze na jeho potreby . Vela penazi mi este dlho ostalo,teda dodnes..ked som sa casom na materskej nudila sla som na cas robit, aj to som vsetko odkladala + samozrejme s mojim manzelom a minala som peniaze len z rodicaku . Vies za co som este vdacna ? Aj za to ze mam rovnako zodpovedneho a tak sikovneho manzela pri ktorom nam nic nechyba a ja v klude teraz ked to naozaj chcem/e ( lebo milion dovodov) mozem byt doma.
A mimochodom aj tvoj komentar ze nemusis len robit a mozes zarobit sa mi paci, cim som starsia tym viac sa priklanam k tomu ze ked clovek chce, dokaze co si zaumieni a nemusi pre to muklovat od rana do vecera . @evittam
A tu poslednu vetu nech si vysvetli kazdy po svojom, ohovaranim ,dristanim a namyslanim si niecoho o druhych sa este nikto nikam vo svojom zivote neposunul 🤷🏻.
A v poslednom rade velky obdiv kazdej slobodnej mamicke

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@janka_14 pridavam sa, ja rovnako
Uz ako stredoskolacka som so sestrou makala , peniaze som vzdy vedela odlozit a vsetko som si vybudovala sama. Tiez sa najdu ludia co si myslia svoje, bohvie odkial to mam, ale taky ma nezaujimaju, to su komplexy tych co zodpovednost nemaju a prehajdakaju. Potom sa cuduju ako je mozne ze niekto ma

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Úplný súhlas mala som to rovnako. Tiež som popri skole pracovala a to som na VŠ denne dochádzala do iného mesta. Spolužiačky bývali na intraku. Ani jedna nerobila. Len otrcili ruky rodicia dali peniaze. Ja som už v tom čase chodila s terajším manželom. Žil a študoval v inom meste 4 roky sme sa vidali len cez víkendy. Obaja sme popri tom pracovali. Tiež som našim prispievala na domácnosť. Keď som za zamestnala na top šli sme spolu bývať, o rok sme sa vzali. Všetko sme si platili sami od rodičov sme nechceli ani korunu na svadbu. Okrem klasického daru. Moji rovesníci nerobili, svadby im platili rodicia a čudovali sa prečo ja mam nasetrene. No lebo nesedím na riti a čosi robím. Keď som mala 23 po bakalarskych skúškach sme šli s terajším manželom na dovolenku do Tuniska. Boli to najkrajšie minute ťažko zarobené peniaze. Spolužiačky boli doma, ani len cez leto nepracovali. A tak to aj teraz vyzerá. Čakať kto mi co dá.
Samozrejme ze su aj ťažké životné situácie, slobodné mamičky, ťažké choroby. Život sa môže hocikomu obrátiť naruby za sekundu. Ale čo vidím väčšinou naozaj nariekaju ti co nemusia. Kamarátka slobodná mamička, otec neprispieva ani korunu. Sama s 2 ročným žije vo svojom byte platí úver. Jediný raz sa mi nesťažovala že nemá. Rovnako si popri skole zarobila ušetrila. Vyrastala si dokedy môže byť doma so synom a čerpať z takýchto rezerv. Od septembra ide do prace. Ani raz neplakala že nema, žije skromne. Rodiča na ID čiže ju finančné nepodporujú. Je ale veľmi veľmi šikovná a to veľa ľudí nevie.

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

@ivik4 to patrilo k tvojmu príspevku 😊
Rovnako aj k tvojmu
@lindusa666
Je to presne tak. Kto makal ten mal kto nie sa čudoval odkiaľ na to brali

Odpovedz
19. apr 2020
avatar

Raz dávali prieskum, 1 pätina má rezervy na dlhšie, 1 pätina nič , 3 pätiny tak na 2, 3 mesiace. Ja zase mám dosť . ale treba prerábať dom, do budúcna bude treba druhé auto, hopodarim rozumne, ale príjmy mám nízke a teda nie som nadšená aby išla ekonomika dole a sedela som doma na riti a nudila sa a vyčerpala väčšinu rezervy, lebo viem že peniaze potom znova tak ľahko nenabudnem a budem ich potrebovať

Odpovedz
19. apr 2020