icon

MATKY A PROSTRIEDKY MHD?!?!
Cez vikend som sa so svojimi dvoma radosťami vybrala do censtra nášho hlavného mesta. Dostali sme sa tam električkou, pričom napriek tomu, že cez víkend chodí menej spojov, ani jeden z nich nebol nízkopodlažný.
Neviem ako vy, ale ja, keď nejdem s niekým ďalším, mám z toho vždy stres navyše. Či bude na zastávke niekto ochotný pomôcť, alebo aspoň neodmietne reagovať na moju prosbu. Nechcem iných obťažovať svojimi deťmi, ale ozaj s nimi čakať v chladnom počasí na nizkopodlažný spoj pre mňa nebola alternatíva.
Cestou domov som sa porozhliadla po nejakej pomoci, ale najbližší chlap sa strategicky posunul k ďalším dverám a ja som pri tých prvých ostala stáť s jednou babkou. Nuž, veď poprosím šofera. No ale to som ešte nevedela, čo zažijem.
Pán šofér na mňa zrukol, či som bola sama na zastávke a keď som sa nezmohla na slovo z toho šoku, poslal mňa na druhú stranu kočíka, aby nemusel on vystúpiť a potiahol ma aj s kočíkom tak prudko, že som skoro na tých vysokých schodoch spadla. Veľmi bol nahnevaný a ja preľaknutá, iba som skonštatovala, že: "Preboha, akože..." a so slzami v očiach som si sadla na sedadlo. OZAJ som sa skoro rozrevala, keby som sa nebála, že si to všimne môj syn. Tak som aspoň chytila telefón, že napíšem na Dopravný podnik sťažnosť. Ale predtým mi napadlo, že si pozriem prepravný poriadok.
Na moje prekvapenie, matky si kočík majú poriešiť vo svojej réžii, takže som mohla byť vôbec rada, že nás nenechal v tej zime čakať na ďalší spoj, ktorý, mimochodom, tiež nebol nízkopodlažný.
Doteraz som mala viac menej iba dobré skúsenosti so šoférmi, preto mi ani nenapadlo riešiť, či to majú alebo nemajú v prepravnom poriadku. Ale už budem obozretnejšia, pretože sa na láskavosť šoférov neoplatí spoliehať. Sme podľa vás ozaj takou príťažou pre šoférov prostriedkov hromadnej dopravy???

avatar

Uprimne, toto na Slovensku nechapem! A uz vobec nie,. ze to tak je v prepravnom poriadku. Co som ja cestovala autobusom v DE ci v USA, tak sofer nielenze z autobusu vystupil a pomohol ked bolo treba, napr. osobe na vozicku, ale tam aj kazdy autobus je nizkopodlazny. To len na Slovensku si akosi neuvedomuju, ze sofer je tu pre cestujucich. On im ma sluzit a byt k nim zdvorily a slusny. Nehovoriac o tom, ze v zahranici sa aj s cestujucimi zdravi pri nastupovani.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Podla mna je to o cloveku ! Je mi luto co sa ti prihodilo.. za toto by som ja nemohla chodit s autobusmy alebo inymi dopravnymi verejnymi pristriedkami..

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Poznam velmi dobre ochita ludi nula bodov tiez som par krat isla z malinkou autobusom a ked mi mal niekto pomoct s kocikom kazdy sa tvaril ze nas nevidi no ja som zakricala uz jed som poorosila nic a ked som zvysila hlas niekto sa nasiel a podotkla som raz takym babam co sa tvarili ze ma nevidia mohe zlate raz aj vy mozte byt v mojej situacii a nik vam nepomoze potom si spomeniete a asi sa trochu potom uvedomili sa zacervenalil..dalsia skusenist ked mala mala 3 mesiace cakam na bus prisiel taky ako keby na zajazd dvere uzkeca miesto na jocik ziadny .a autobusar povie ze ma nezoberie ze sa tam nedam jedine aj chcem nalinku zobrat na ruky a kocik do kufra no predstava ze dezim malu na rukach a nedaj boze prudki zabrzdi a vyleti mi som povedala nie..a cakala som dalsie dve hodiny na dalsi bus hruza

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Zijem dlhsiu dobu v zahranici a popravde som doteraz bola presvedcena o tom ze je to soferova povinnost aj u nas na sk. Zial je to smutne ale pozorujem to uz dlhsiu dobu, ze ludia u nas doma su tak akosi automaticky zle naladeni, a ked sa ocitnete v situacii kde by sa mali usmiat a urobit mile gesto tak na vas nahucia. A ked vam aj pomozu tak na vas alebo aspon zazeraju stylom ty chudera, teraz bud rada ze som pre teba nieco urobil. Naozaj neviem preco to inde ide a u nas nie nechcem zovseobecnovat ale proste take mam skusenosti.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

V grafikone je napisane kedy chodi nizkopodlazna elektricka mozno Ti to nabuduce pomoze a nemusis nikoho prosit aj ked to neospravedlnuje nasich spoluobcanov

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

och , to sa tak hrozne číta. Presne z tohto cestovania MHD mám stres už teraz a to sa mi dieťa narodí v máji🙄

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

No doteraz som si tiež myslela že je to ich povinnosť. Ja MHD nechodim ale SAD mi vždy niekto pomohol okrem jediného razu. Našťastie som mala/ mám ľahký kocik kt. cely dvihnem. Musela som 1,5 m. chodiť verejnou dopravou.

Btw. autobusy nechodili často tak vyberať som si nemohla.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Len taká otázka žienky, prečo ste si mysleli že je povinnosť šoférov /vodičov pomáhať vám napr. pri nastupovaní? Resp. že šofér je tam pre cestujúcich? Lebo šofér je tam len od toho aby vás v rámci cestovného poriadku prepravil z bodu A do bodu B. Tiež mám malé dieťa ktoré je ešte v kočíku, ale veru nečakala by som pomoc od šoféra kebyže musím ísť napr. autobusom.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Mne sa to nikdy nestalo...prave naopak.Ani som pomoc nepotrebovala a sofer s usmevom pomohol.A nie raz😊 Napisala by som im,no nie staznost,ale obycajny list.Lebo prepravny poriadok je vec jedna a spravanie sa zamestnancov vec druha.
Dokonca spm zazila,ako sofer pomaha pri nehode,naozaj to nebola jeho povinnost.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

My mame nizkopodlazne autobusy a napriek tonu mi stále chcel niekto pomoct nastastie. No mne sa stava, ze autobusar jazdi ako s hydinou. Naposledy tak prudko vybral zakrutu, ze mna a j syna normalne vysypalo do ulicky z vyssich sedadiel. Ja som mala obrovskú modrinu na stehne a maleho mi nastastie zachytila pani dole hlavou ako visel zo sedadla, inac by si polamal asi vazy. Ked som sa chcela sťažovať treba poslat oficialny list s podpisom a kontaktne udaje na svedkov. Jasne, ze som nemala.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Ja v ba chodim mhd casto s kocikom ano su to nizkopodlazne busy do ineho ani nenastupujem a sice sofera som nikdy neziadala o pomoc ale aj ked to zvladam vacsinou sama stane sa ze su ludia ochotni aj sami od seba. Mna co vytaca ked musím ludi upozornovat nech mi uvolnia miesto kam ten kocik v buse patri.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Ja, pokiaľ musim ist elektrickou, vyberam spoje, ktore su garantovane nizkopodlazne. A vzdy mi sofer pomohol, ked este nechodili elektricky. Ale ja som nerada chodila elektrickou, vyberala som si radsej autobus

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

@c15211b8 napisane moze byt, ale ta elektricka taka ist nemusi. Stalo sa mi to neraz

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Ja Ti napisem len k tvojej otazke poslednej ze ano matky s kocikmi su pritazou a nielen soferom ale aj vela ludom naookolo🤷🏻 . Skrz cestovanie som si vybrala byt v centre nech sa vsade trepem len pesi s kocikom a teraz s vodicakom chodim uz len autom. Bohuzial je to tak 😕😕😕😕😕 cestovala som z donutenia busom s kocikom asi 2x a nikdy viac

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

@pietrins pretoze dopravny podnik ponuka urcitu sluzbu a ja predpokladam ze v ramci toho chce vyhoviet co najviac zakaznikom a snazit sa im ulahcit a sprijemnit cestovanie.. a sofer ma k tomu dopomoct. Kedze tam ziadny iny zamestnanec na to nieje. A pretoze ano napriklad v zahranici som bola bezne svedkom toho ze sofer vystupil pomohol ak to bolo potrebne. A slusne spravanie a usmev povazujem za automaticke v kazdej situacii hukat moze doma na manzelku a nie v praci na cestujucu

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Ja som bezne cestovala bratislavskou mhd s dvojkocikom a nikdy nebol problém. Vždy som niekoho poprosil na zastávke alebo mi pomohol šofér. Stačilo otvoriť ústa a poprosiť. Nikdy som nemala pocit, že by som bola na príťaž.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

@selest zahraničie sa s domácim prostredím porovnať nedá. Dopravný podnik ponúka službu - áno súhlasím. Ale asistencia cestujúcim k tomu už nepatrí. Nieje povinnosťou vodičov nakladať batožinu, ovládať spoje v rámci mesta, atď. Áno bolo by v rámci slušného vychovania pomôcť žene s kočíkom. Lenže jednak mu to môže byť na obtiaž a treba si predstaviť aj koľko krát za deň to po ňom niekto žiada. Môj manžel je šofér na prímestskej linke a viem že on pomôže žene sám, bez vyzvania či už s kočíkom alebo veľkou batožinou. Otec, ktorý robí vodiča na diaľkovej linke, by sa pravdepodobne s frflanim a neochotou postavil a spoza volantu, lenže treba brať do úvahy že má jednak už svoj vek a zdravotné problémy kvôli ktorým sa ledva zohne. To je tiež ďalšia vec na ktorú treba brať ohľad

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

mam odcestovane MHD s kocikmi 6 rokov, aj s hlbokymi aj sportiakom,,,,, nemozem povedat ani jedno krive slovo (MHD v BA).....
moznoze si len mala smolu, kazdy ma z casu na cas zly den....
nie nie je to ich povinnost, ale ked viem ze idem MHD tak si omrknem aky mi ide autobus..... resp elektricka.... a tiez ja som si vzdy omrkla chlapov aby mi pomohli s kociarmi a ver mi ani jeden mi nepovedal nie, a ked neboli chlapi tak mlade baby, tie pomohli tiez vzdy.... a x razy mi aj sofer / soferka pomohli....
za mna cestovanie uplne v pohode....

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

To ze to sofer nema v popise prace je chyba dopr.podniku. to ze sa sofer chova hrubo je tiez chyba podniku pretoze aj slusne soravanie by malo byt sucastou pracovnych povinnosti. A ked uz je to tak ako to je tak aj odmietnut sa da slusne ale to je o ludoch. Ano mas pravdu neda sa to porovnavat slovaci su v sluzbach daleko pozadu.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Este jedna prihoda z mhd ba z minuleho tyzdna. Isla som s malym elektrickou bez kocara v case okolo 10hod cize mimo spicky. Kym sme si stihli označiť listok ludia posadali ale tak ze nikde nebolo volne dvojsedadlo (lebo ved kazdy sam chce sediet) tak som len maleho posadila ja s bruchom 🤰vedla neho s ruksakom na chrbte cize sadnut si spolu by bolo dost narocne a kocka mlada oproti nemu na sedadle este sa jej maly prihovaral... Myslíte ze ma pustila sadnut? 😂😂😂😂Samozrejme ze nie. Pockali sme par zastavok kym sa uvolni a presadli si. Ale toto je uplna normalna vec. Pre mna uz nic prekvapujuce.

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

Aj ja som mala doteraz ozaj viac dobrych skusenosti a to jazdim s kocikom v Ba MHD uz tri roky a hej beriem to ako nestastnu nahodu na nasrateho sofera, kory bol v strednych rokoch, kus chlapa (pre porovnanie, ked sme sli do mesta, tak nam z elektricky pomahal starsi pan 65+, ktory sa sam ponukol, a este som sa pytala jeho zeny, ci mu kocik nebude pritazky a cestpu domov tak, ako som pisala. Jaj a k ikonkam na grafikone. Jasne ze sa snazim sledovat nizkopodlazne, pripadne si aj pockat, ale niekedy veru deti cakat nechcu,alebo je zima (ako bola v sobotu) a najblizsi nizkopodlazny spoj siel o polhodinu 🤔

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

@dominika_sv16 treba si pozriet skor na internete doma a podla toho naplanovat cestu. Z karlovky ide 4 vzdy nizkopodlazna

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

@beky1813 asi viete s dvoma detmi lepsie planovat... mne to este velmi nejde... ale davam si to ako vyzvu na nadchadzajuce tri roky ✌💪

Odpovedz
15. apr 2019
avatar

@dominika_sv16 tak bez planovania mhd nejdem 😃

Odpovedz
15. apr 2019