icon
1 / 1
avatar

A nieje to každého osobná vec? Ja osobne by som na potrat nešla aj keby neviem ake prognózy malo babatko (nepíšem nikdy, lebo ako sa hovorí "nikdy nehovor nikdy") ale takéto rozhodnutie je na danej osobe a je len a len jej vec prečo sa tak rozhodne..

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

Zas ty a toto?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

A ja sa realne priznam k tomu, ze keby mi povedia, ze dietatko je chore a nebude zit, asi by som si ho dala vziat...nie z pohodlnosti, ze nemusim porodit choručke dieta, ale z toho, ze kebyze porodim dieta, par dni si ho mojkam a ono mi odijde na druhy svet v naruči, nezvladla by som to psychicky... aj potrat zenu boli na duši, ale je to asi ine, ked jej malinke ani neukazu... mozno som psychicky labilnejsi clovek, ale nedala by som to..a teraz šup do mna

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Už zase 🙏

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@miahavash
@ja2407
To nie je pravda a je vrahovo rozhodnutie strieľať na ľudí jeho OSOBNÁ vec?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Už takéto príspevky🙄🙈

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 daj sa liečiť

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Hlavne porušuješ pravidla tým že zverejňuješ jej meno a fotku

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@dopolbokaodrata preto, že som vyzdvihla jednu normálnu matku?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 trieskaš také sračky že až🙈

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
fazula1
autor

@ounia však ona to verejne priznala na sociálnej sieti, tak o čo ti ide? Tam si to môžeš prečítať aj ty, tak isto ako aj tu🤗

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Ano je to kazdeho osobna vec. Kazdy sa s tym vysporiadava inac.
Osobne by som nedokazala zabit a zit s tym pocitom. Pre mna nie je horsi pocit a myslienka nez toto ☹
Ale ak niekto s tymo nema problem.... 🤷🏻‍♀️

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

to ze je ona moralna jej ale nedava pravo sudit inu zenu. hlavne ked nepozna jej srdce a pribeh. ten pozna iba Boh a ona

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 ty sa fest nevies s niecim vyrovnat.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Je to každého osobná vec...nikto nemá právo súdiť druhého... Máš s svoj názor ôk ale nemusíš ho vnucovať ostatným ale áno ty to veľmi rada robíš...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@idame nikdy sa nevyrovnám, ako to všetci beriete na ľahkú váhu. Život pre teba neznamená nič?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@dzanka123 Pozri si jej profil. Ja keď som raz nesúhlasila s jej názorom tak zacala ľutovať môjho syna :D

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 napríklad ten tvoj pre mňa neznamená vôbec nič.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Neviem co je horsie porodit nevyliecitelne chore dieta ktore bude trpiet v bolestiach a nakoniec zomrie alebo ho usetrit utrpenia. Naozaj neviem.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 skoda pismen na teba a tvoje fanaticke myslienky. Absolutne nevies rozlisit podstatu.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@klarissa25 neviem či môj názor iba som skopírovala post ktorý ma zaujal

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@jarka26011 súhlasím s tebou. Minule sme sa o tom bavili s mužom. Že čo by bolo keby. Zhodli sme sa na tom, že by sme choré dieťa, nie že nechceli, ale nezvládli. Keď vidím všade tie choré detičky dávam klobúk dole pred ich rodicmi že to zvládajú. Mám dve zdravé krásne deti a neviem si ani predstaviť tu bolesť porodiť a o pár hodín vidieť umierať svoje vlastne dieťa. To by mi srdce puklo od žiaľu. Radšej si ja vytrpim potrat ako trpeť spolu s chorým dieťaťom ktoré v konečnom dôsledku trpí viac ako ja.
A som toho názoru že každý rodič ma pravo rozhodnúť o živote či smrti resp potrate svojho dieťaťa.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@idame ty si tú podstatu vôbec nepochopila. Prajem ti pekný deň

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 hlavne ti nedochadzaju dosledky. Vnimas celu problematiku len ces svoje ego a samolubost.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@jarka26011 Je to tazke no ženy ktoré sa rozhodnú pre potrat lebo majú chore doeta často nezlučiteľné zo životom chapem.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@misinka0611 to ako fakt 😦

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@idame myslím že tu teraz ide o tvoje ego, asi si fakt prežila niečo veľmi zlé, pichla som do osieho hniezda?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@ivka232 Neviem na čo teraz narazas.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 pozri, maj si svoj názor ale nevnucuj ho tu každému, lebo to nikoho nezaujíma. Tvoj názor nie je posvätná krava a tak ako ty ho tu môžeš prezentovať, my ostatní máme právo ta s tvojim názorom poslať vieš kam.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

Je lahke pisat ked nevies ake to je mame znamych ktori mohli sa rozhodnut . Dieta ma 26 rokov stale v ploenke w nemoze ani na vzduch elbo unre . Rodicia jej uz su na bode mrqzu zena matka stale len s dietatom. Nie je to zivot ani pre to dieta ani pre tu matku.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@dopolbokaodrata ja ti nenútim svoj názor, len som vyzdvihla jednu statočnú ženu, ktorá nepodľahla tomu že dá svoje dieťa zabiť, aj napriek tomu že sa narodí choré...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@miahavash
@ja2407 Baby, osobna vec by bola, ak by ste sa rozhodli pre eutanaziu. Ale dieta je predsa iny tvor, nemyslite?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@ivonluk Ale ked tak uvazujem, neviem, ci by existoval rodic, ktory ma postihnute dieta, aby chcel, aby to dieta umrelo, lebo to nezvlada.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@melani19 určite ho ako matka má rada aj napriek tomu, obetuje mu život a svoje pohodlie a bude za to odmenená ❤️

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@adri266 No sú ženy ktoré detom hľadajú zariadenie kde sa o ne postarajú. Ja osobne som veľa videí videla na tuto temu. Ti rodičia starsi ktorí sa starajú o dieťa ktoré má 20 r. stále hovoria že nevládzu nemajú sily a boja sa strašne toho dňa keď zomrú že čo bude s tým dietatom. Človek zvladne lebo musí ale čo sa deje v jeho vnútri to nevieme. Tusim bol aj pripad kedy otec odpojil od prístrojov dieťa lebo bol už komplet hotovy.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 každá žena má právo rozhodnúť sa. Nikto jej nemá právo diktovať čo má robiť.A najdôležitejšie je aby sa každá starala sama o seba!!!

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@adri266 nemôžeš porovnávať už narodené dieťa, s možnosťou voľby to naozaj nie

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@adri266 bol prípad keď otec zabil svojho postihnutého syna lebo nezvládal starostlivosť, neviem či si spomínaš,na Slovensku.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 tak radšej nechala dieťa tri dni trpieť v bolestiach. A trpieť aj počas vyvoja v bruchu. Hrdinka. Ozaj.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@dopolbokaodrata ako vieš že to dieťa trpelo? rozprávala si sa s ňou o tom?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@dopolbokaodrata rozprávala si sa s tvojou matkou o tom, či dieťa v bruchu trpelo? Prečo ju verejne urážaš?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1večná škoda, že zdravý rozum nebol aj tebe dopriaty...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@dopolbokaodrata áno, písala som jej

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Už keď sa tu začala takáto kontroverzná téma, tak ja osobne som proti potratom úplne, či postihnuté dieťa, či zdravé, či blbá finančna situácia, či znásilnenie. Vždy je to vražda. Ako môže niekto rozhodnúť o živote a smrti niekoho iného? Aj keď je to jeho matka, nemá pravo. Ten život vznikol z nejakého dôvodu a ten by sa mal naplniť, aj keď ho caka zdanlivo nepekný osud. Každý kto zabije by mal za to nie niesť následky.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 a ty vlastne máš deti? Či ti len preskočilo z toho že nemáš?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@sissy27 takže ten kto bráni nevinných nemá zdravý rozum? Baví ťa urážať ma? Daj si ty svoj príspevok že schvaľuješ potraty, a uvidíš aké veci sa budú diať... Prajem ti pekný deň

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@dopolbokaodrata baví ťa urážať druhých,? máš asi veľmi smutný a nezaujímavý život.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@misinka0611 ze ked si nesuhlasila tak lutovala tvojho syna???

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 takže som uhádla. Nuž, to veľa vysvetľuje.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@dopolbokaodrata zaujímavý názor 🤣
nikdy som si nikomu nedovolila povedať, keď má iný názor že mu preskočilo, to je silná káva, ale vypijem ju do dna...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@ayfer odsúdili ho nakoniec, nevieš?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@ivka232 Ano presne tak 🙂 No ja som sa nad tým len pousmiala 🙂

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

teba za to platia ze sem stale postujes prispevky s touto tematikou? Kludne postuj,ale nazor zien nezmenis.Ak raz niekto chce ist na potrat,pojde na neho a nebude ho zaujimat nazor fazule z kona

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@maca1984 Škoda dúfala som že aspoň jedno ❤️ obmäkčím, ale to tvoje asi nie je...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@maca1984 prave to idem napisat pozrela som si profil a naozaj same prispevky s touto tematikou a vsade milion komentarov zien ktore sa len hadaju pretoze kazda ma iny nazor a kazda ma pravo vyjadrit si ho a urobit podla seba ....

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 moje urcite nie.Ja mam OP a nie som zbavena svojpravnosti,rozhodujem sama za seba ,presne tak ako kazda ina zena ktora zbavena svojpravnosti nie je

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Chlapcek, hluchy, slepy, hydrocefalus, epilapsia a dalsich milion diagnoz. 13 rokov prezival na posteli napojeny na pristrojoch. Radsej ist na potrat ako darovat niekomu taky zivot.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@amelie2017 vždy sa nájdu takéto prípady,jeden z milióna nikdy nevieme komu sa to stane, preto budeme zabíjať aj zdravých??

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 ale v 20 ci 24 tyzdni ta nik nenecha zabit zdrave dieta.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@ivka232 ak si si všimla ja nevnucujem názory iným, len sa pozerám na tento problém inými očami ako ty...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@amelie2017 aha tak vy ho zabíjate až keď zistíte že je chorý?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@amelie2017 myslím, že tri štvrtiny týchto prípadov sú zdravé deti 😭 proste sú nepohodlné pre svojich rodičov práve v tejto chvíli ich nepotrebujú...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 ak sa mozem opytat, ty si matka?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@anelehka však to vidíš v profile že som matka... Máš s tým problém?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 nie, prepac, nepozrela som profil

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@misskate1 áno,ale nie za vraždu, dostal 8 mesiacov a niečo, už je na slobode.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@ayfer ďakujem. Pamätám si ten prípad ale nevedela som ako to nakoniec dopadlo

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@maca1984 nazor fazule z kona 🙏😂😂😂😂😂

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Skús mi reálne odpovedať, čo myslíš, že sa stane s ťažko postihnutým človekom, keď jeho rodičia zomrú? A to už nehovorím o tom, ze väčšina ťažkých postihnutí je spojena aj s veľkými bolesťami. Už len také dekubity, ktoré pozná takmer každý ležiak, sú utrpenie.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@thoughtfulweirdo a ty presne vieš kto koľko bude žiť ? či nezomrie on skôr ako jeho rodičia? určite sa o neho boja a budú sa snažiť mu zabezpečiť adekvátny život, každý prípad je individuálny, prečo sa vždy snažíte chorých hádzať do jedného vreca?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 citam tu reakcie na prispevok a dam ti otazku teda: myslis si ze ked ti zomrie babo pri porode bud chore alebo zdrave ze je to pre tu zenu matku nejako citovo lepsie? Ze nebude plakat nad stratou, ale sa bude utesovat vedomim ze ho porodila...vytesovat nad jeho hrobom...?! Je to este viac psychicky narocne pre zenu ako ked sa rozhodne tehotenstvo ukoncit v rannom stadiu, pokial teda nedojde k prirodzenemu potratu.
Nie je umenie odsudit zenu ale umenie starat sa o postihnute dieta 24h denne.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 Bola si niekedy v situacii že sa ti malo narodiť ťažko postihnuté dieťa? Či máš doma zdrave deti nikdy si nemusela riesit taku situaciu a h pohodlia domova ideš dávať kazen čo má kto robit a tým to pre teba hasne.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@ganatovci stále tu hovorím to isté to dieťa sa nepýtalo na svete, vy ste ho počali, nuž je vašou povinnosťou ho donosiť, porodiť a starať sa oň, tak ako sa starala vaša matka o vás... Keď to to zvládneš dostaneš aj silu starať sa o takéto dieťa...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Osobne by som rešpektovala každé rozhodnutie. Kto som ja aby som sudila? Nikto nevidí pozadie. Potrat či už spontánny alebo rozhodnutie je vždy bolesť, tak ako pozerať na choré, trpiace dieťa. Nič z toho nie je "lepšia voľba".

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@misinka0611 a je to pre teba tak podstatné? Snažíš sa ma len zhodiť, tvoj názor potom bude inakší? Nejde tu o mňa, ani od teba ale o tie deti, už si to uvedom...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 ja ti niečo napíšem mám susedu má 2 deti a mladší je postihnutý má už 35r a je v ústave od mala, lebo nedal sa zvládať nevie o sebe nikoho nepozná je mentálne retardovany plus ďalšie choroby. Muž sa s ňou rozviedol a keď ešte mala chlapca doma bolo to strašné. Stále chodí každú nedeľu za ním do ústavu aj keď on nevníma. Starší syn nikdy s ňou za ním nebol a ona už teraz sa bojí čo bude s ním, keď ona nebude vládať a zomrie. Mala by si ju vidieť jedna psychicky zničená žena, negatívna depresívna. V živote zažila veľmi veľa a povedala, keby jej vtedy povedali ze chlapec bude taký aký je pôjde na potrat. A ci sa Ti to páči, alebo nie ja ju plne chápem!

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@gir všimla si si ja nesúdim, týmto príspevkom som vyzdvihol jednu statočnú matku...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 si vyzdvihol? Doteraz si tvrdil že si matka

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 Kde vidis že ta zhadzujem? Ja sa ta len pytam lebo jedna vec je pisat o niecom čo si človek nezažil a ina vec je si to zažiť. Nikdy neodpovies priamo ale teda podľa odpovede si si to nezažila a doma máš 5 zdravých deti.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@fazula1 Slušne som ti položila pragmaticku otázku, ktorú musí vyriešiť každý rodič postihnutého dieťaťa. Bavime sa o ťažkých postihnutiach, kde sa ten človek reálne nedokáže o seba postarať, to je jedno, aké konkrétne postihnutie má. A nepoznám nijaké postihnutie, ktoré nesprevadzaju bolesti. Ako by si ty zabezpečila život svojmu trpiacemu postihnutému dieťaťu? Najmä, ak nemá súrodencov. A ak ma, tak je to strašné bremeno, ktoré je na nich prehodene, lebo keď sa bavíme o naozaj ťažkých postihnutiach, starostlivosť o nich je ohromná finančná záťaž, ale najmä psychická a ani na osobný život veľakrát nezostáva priestor.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@thoughtfulweirdo ja som ti už neodpovedala alebo to vidíš inak? To ma mrzí

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 Ano ide o tie deti , práve o tie deti ktoré majú nulový život. Ja keby sa mám narodiť s tým že budem cely život leziakom a mat bolesti, mama by bola psychicky znicena tak nech sa radsej ani nenarodím.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Baby, nekrmte troll, idem hi nahlásiť. To je nejaký uchyl, pred chvíľou sa prekecol že ani nie je zena.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 tak sa mylis ;) sama povedala keby s mohla rozhodnut tak sa uz rozhodne opak lebo vidiet vlastne dieta ako sa trapi ako kazdy pohyb co spravy je pr enj obrovska bolest .

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Čo takto "vyzdvihovat" takéto Tvoje príspevky napr v Novom čase 😉...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 Nie, neodpovedala si mi. Zaujíma ma konkrétne riešenie. Pôjde do ústavu? Kto to bude platiť? Myslíš, že sa v ústavoch o tých ľudí príkladne s láskou starajú?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Keď tu všetky tak zastávate potrat postihnutého dieťaťa, to naozaj máte taký názor, že postihnutý nemá plnohodnotný a pekný život? Mne keď sa narodil zdravý syn a v piatom mesiaci jeho života ostal postihnutý, to som tiež mala uvažovať nad jeho smrťou? Zabitím? Až tak na tom nezáleží, či ho matka zabije v 20tt alebo v 20 týždni života. Stále je to človek!

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 Ty sama si raz zhodila mna keď si mi napísala že ľutuješ môjho syna že má ma za matku 🙂 Takze ty slovo zhodiť nepoužívaj.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@dopolbokaodrata diktujem to cez mikrofón chybička sa vloudila 🤣

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 žijeme v 21 storočí každá žena má právo rozhodovať o sebe sama!!!

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 napíšem ti prípad, veľmi dobrej kamarátke sa narodilo veľmi ťažko postihnuté dieťa, bola som pri nej keď plakala a prosila aby to dieťatko bolo zbavené utrpenia. Posledné dni bolo na morfiu. Bábätko zomrelo a kamarátka sa vyrovnala s jeho smrťou, že radšej smrť ako utrpenie.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

Nechápem prečo sa má snažíte zdiskreditovať... Jediný dôvod? Tak strašne vám vadí pravda?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@silviazlatka presne o SEBE to dieťa nie je ale ona

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 na každej žene je či si dieťa nechá, alebo nie.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

Nestíham všetkým naraz odpovedať, to aby som si zobrala v práci voľno😮

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 Tebe sa narodil zdravý syn, tu sa bavime o tom ked matke povedia že sa jej narodí ťažko postihnuté dieťa.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@misinka0611 tu môže odpovedať len ten kto má postihnuté deti?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@misinka0611 aký je rozdiel v tom rozhodnúť sa zabiť dieťa v sebe a rozhodnúť sa zabiť dieťa narodené? Stále vidím smrt

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@silviazlatka a toto je veľká chyba, že ženám dali takú moc, rozhodovať o živote ineho

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Som odporkyňou potratov, ale tvoje príspevky mi samej už lezú na nervy. Toto vonkoncom nie je dobrý spôsob osvety... Má to žiaľ, celkom opačný efekt.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@cistykvietok tak to ignoruj, aj toto bude tvoje rozhodnutia

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 tak to má byť kto je svojpravny má OP má rozhodovať sam za seba a nie aby za neho niekto rozhodoval.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

je to hrdinstvo priviesť na svet dieťa s vedomím, že zomrie lebo je ťažko postihnuté aby prežilo? celé tehotenstvo sa ,,vyrovnávať" s tým, že dieťa, ktoré sa mi narodí nebude žiť a mám sa pripravovať na jeho smrť?
to čo je??
ja som prežila niečo blízke tomuto. 20. skoro 21.tt.som sa dozvedela, že dieťatko by sa narodilo ťažko postihnuté. Čakala som na zázrak, že sa to nejako upraví, mala som ešte čas... bolo by ťažké sa rozhodnúť, ale vyriešila to za mňa príroda...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

mňa by len zaujímalo ,že tí ktorí toto hlásia o koľko takíchto detí sa starajú sú ich plné ústavy ,takže radím múdrej autorke vezmi si jedno a potom pretláčaj takéto názory, minule mi kamarát policajt hovoril o prípade ktorý riešil v dedine v dome po smrti matky ostal muž bývať sám ,nastali hádky o dedičstvo až hliadka ,ktorá tam prišla cítila smrad a nechcite vidieť čo tam našli,videla som fotky a rizrevala som sa na ulici...osvienčim dnes adi 50ročný muž len kosť a koža slepý a hluchý ,vo vreci a vlastných výkaloch ako zviera v klietke, nemohli ho odtial ani zobrať bohužial ho vedel upokojiť len hlas svojho otca .... žil tak pravdepodobne dlho predlho😥 takže milá autorka choď a miesto kecov na nete začni pomáhať

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 Vďaka za tip. Už som si ťa dala na zoznam ignorovaných užívateľov.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 Ja tam rozdiely vidím, minimálne tie biologické. Či ako ty čo narhuješ? Nech tie ženy idú do basy? Vyššie si sa vyjadrila, že majú niesť následky. Aké? Vieš ako sa toto môže dotknúť žien ktoré museli stát pred touto voľbou? Posledné čo potrebujú tu takéto veci čítat ako tu píše fazula.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 aká pravda, to je názor tvojej chorej hlavy, nie pravda

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

My sme zo skoly praxovali v zariadeni pre tazko postihnutych-leziacich..Naozaj "skvely" zivot nevediet kde si,co si,len same hadicky,pristroje,plienky a lezat cely zivot vo svojich vykaloch,ani nevies,ze prisli na navstevu rodicia,rodina...A ten ustav bol PLNY.Mila autorka,neviem kde pracujes,ale ked robis takuto osvetu,tak skus zmenit pracu a ist pracovat do takehoto zariadenia.Mozno sa ti otvoria oci a pochopis preco xy zien,rodin podstupuje pri takychto prognozach na "zivot" svojho dietata radsej potrat

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 ty nebrániš nevinných. Ty si jedna fanatická, agresívna a hlavne netolerantná osoba.
Ja potraty nechválim, ale ani ich nikomu nevnucujem - na rozdiel od teba. Každá žena sa musí v tomto rozhodnúť sama za seba, pretože nech sa rozhodne akokoľvek, tak ona bude jediná, ktorá si následky ponesie po celý život, bez ohľadu na to, či sa rozhodne dieťa donosiť, porodiť, vychovať, dať na adopciu alebo podstúpi interrupciu.
Kto si ty, aby si si tu otvárala hubu a súdila druhé ženy, delila ich na múdre a tie ostatné ?? Koľkým ženám si reálne pomohla - postarala sa o ich dieťa, ktoré nechceli mať, koľkým si zaplatila terapie pri ťažko postihnutých deťoch, koľkým rodinám chodíš po víkendoch vypomáhať s postihnutými deťmi? Nikomu. Plná huba rečí a hotovo.
Interrupcia je možnosť, je to slobodná voľba, nie povinnosť. Ale vždy máš možnosť zdvihnúť svoju ctenú zadnicu a odsťahovať sa do krajiny, kde je to nelegálne (a aj tak sa to tam vykonáva) a byť šťastná tam.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Ešte mám jednu otázku. Vygoogli si Brittle bone disease. Ide o postihnutie, pri ktorom majú deti v najťažšom štádiu tak krehké kosti, že sa im lámu pri pohyboch ešte v maternici. Zlomená kosť boli. Aj dieťa v maternici cíti bolest. Ty by si si kľudne žila s tým, že tvoje nenarodené dieťa trpí pri každom pohybe? Neviem, či si niekedy mala niečo zlomené, či vieš, aká to je bolest. Hneď medzi prvými odkazmi ti hodí článok o bábätku, ktoré sa s tou chorobou narodilo a pri pôrode si zlomilo 6 rebier, obe stehenné kosti a aj pár ďalších. Vieš si predstaviť cítiť toľko zlomenín naraz? Vieš, ako boli zlomené rebro pri každom nádychu, nieto ešte ŠESŤ rebier? Ďalej článok pokračuje, že si po narodení to bábätko zlomí nejakú kosť pri každom kychnuti. Moja napríklad ako bábätko kychala niekoľkokrát za deň. Vieš si to predstaviť?? Príde ti správne nechať nevinné dieťa takto trpieť?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@maca1984
@sissy27 potrebujete môj životopis podľa toho budete reagovať na moje príspevky?
Tu nejde o mňa ale o nenarodené deti

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@thoughtfulweirdo a ty keď počneš takéto choré dieťa, vieš aký ho čaká život či bude mať päť kostičiek alebo šesť rebier? Alebo sa napriek prognózam narodí zdravé?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 nepotrebujem od teba absolutne nic.Na otazky neodpovedas,reagujes len na to,co sa ti hodi.Toto nie je diskusia,ani osveta,toto je cisty fanatizmus ale zaslepeny.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 myslím si, že už bolo toho až moc 🤦🏼‍♀️

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

Tu na modrom koňovi sa stáva normálnosť nenormálnosťou a zvrátenosť pravdou...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@silviazlatka prečo potom všetky ženy obhanaju mužov čo ich nechali samé s dieťaťom, aby im platil výživné a pod.? Veď aj on má právo sa rozhodnúť že to dieťa nechce, tak ako ho dieťa môže zabiť, tak ho on môže opustiť.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

lebo len ten tvoj pohlad je normalny a tie zeny co maju iny pohlad su lietadla...ze?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 ono myslím, že ten príspevok skopírovaný z fb bol o tom, že žena čakala dieťa, ktorého zdravotný stav bol nezlučiteľný so životom, teda po narodení žilo pár hodín, dní, a vedela to vopred. Sama neviem, ako by som sa rozhodla, našťastie som to nikdy nemusela a snáď ani nebudem musieť riešiť. Ale chápem aj to, ak sa žena rozhodne dieťa donosiť, porodiť a možno do poslednej chvíle veriť v zázrak, nechať to na prírodu a takisto chápem aj tie, ktoré sa rozhodnú to utrpenie zbytočne nenaťahovať a ukončiť to skôr. Ani jedno z tých rozhodnutí nie je ľahké a ani jedno z nich nie je lepšie alebo horšie.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@misinka0611 za to, že našli v sebe silu postarať sa o choré dieťa? To je ich zbabelostvo. Nech sa cítia dotknuté, oni sa vzdali a zlyhali

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

*nenašli tam malo byt

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 zajtra si daj sedenie u psychologa na temu potrat. Ak si neprezila smrt a tazku chorobu maleho babetka tak sa nevyjadruj k tejto teme, lebo nevies o tom nic.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

stale tu bude ZA a PROTI

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 To nie je len prognoza. Táto choroba sa dá ultrazvukom úplne jasne diagnostikovať a aj jej štádium. Tie ľahšie nie sú katastrofa, ale toto tretie je. Aj na bežnom ultrazvuku je vidno zlomeniny a v tom prípade už nie je žiadna pochybnosť. Pokiaľ si dieťa dokáže zlomiť kosť chránené plodovou vodou, čo ho asi tak čaká bez nej?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 ty čo píšeš o výživnom, keď reč a výživnom nie je

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@fazula1 tam sa pozri, koľko narodených, žijúcich detí je v ústavoch, na uliciach, v osadách v neľudských podmienkach, tým pomáhaj, tie zachraňuj, tie to potrebujú v prvom rade. Seriózne sa pýtam, ako a kde nejak zmysluplne pomáhaš (toto tvoje tliachanie na internete pod rúškom anonymity sa za pomoc považovať nedá).

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@thoughtfulweirdo keď si si tak všetko všimla tak si pozri môj starší príspevok kde žena donosila dieťa žilo pár dní aj napriek tomu bola veľmi šťastná že ho mohla vidieť a zažiť, všetky ste to vtedy schvaľovali a fandili jej a tu taký istý príspevok a zhadzujete sa?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

@sissy27 všetci ma posielate do terénu ako viete čo ja robím ako žijem prečo nma súdite stále tu vravíš že súdim ja nie ty súdiš

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 nekecaj a ukáž reálne ako si pomohla ,veď choď napr. medzi závislé šlapky ,féťakov zober si pod svoje plecia nejakú takúto tehotnú a pomôž jej ,takéto printy si strč vieš kde ...poznám ženy čo boli na potrate a nikdy ich ja súdiť nebudem,rozhodli sa ,oni samé sa tým trápia celý život o to sa ty neboj,žiadna a bolo to tu milionkrat neberie potrat ako niečo ľahké,každá ráta v duchu kolko by malo akoby vyzeralo ...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 Ja som si nevšimla všetko. Akurát poznám túto diagnózu a zaujíma ma, či by si odporovala potratu aj v prípade takého utrpenia dieťatka.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

vsetky sme schvalovali a fandili? ja tam seba teda nevidim...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@silviazlatka aby si pochopila, že nerozhodujes ani ako matka ani ako otec za dieťa, nemá nik na to právo

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 Ty píšeš ze našli silu sa starať o postihnuté dieťa, iny napise ze nasli silu nedat nulovy zivot a bolesť dietatu.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
fazula1
autor

Myslím že stačilo, príspevok bol o statočnej žene a vy ste z toho urobili cirkus. Ďakujem za tlieskajte si. Prajem vám všetkým deň bez nenávisti

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@sissy27 Suhlasim, tu robi osvetu ale namiesto toho moze byt niekde ako dobrovolnik.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@misinka0611 ako môžte vedieť že by to bol nulový život? Aj čo sa týka bolesti, v dnešnej dobe? Rôznymi spôsobmi sa dá bolesť tlmiť dokonca úplne odstrániť. Slovensko je v tomto ešte veľmi pozadu a o mentalite radšej ani nehovorím...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

tu "nenavist" tu vyvolavas jedine ty svojimi prispevkami kt.sa snazis robit osvetu ale bez toho,aby si ukazala "dokazala" ze tu osvetu robis aj inde ako len mletim prstom po klavesnici.Jedine co tymto dokazes je to,ze proti sebe postves xy zien,pretoze ty nemas pravo "rozhodovat" za niekoho a vnucovat svoje nazory.Nazory inych,pohlad inych neberies-vsetko znegujes,lebo beries len to, ze len tvoj nazor je spravny a hotovo

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 ešte raz aby si pochopila každá sa rozhodne či dieťa donosi alebo nie. Je to každej osobná vec a tobôž keď má mať postihnuté dieťa. Nech sa každá rozhodne. Je to jej rozhodnutie a následky si bude každá niesť sama.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 prosim ta a co ma ten tazko postihnuty leziaci clovek napojeny na hadicky od krmenia,cez dychanie,v plienkach,bez vnimania zatvoreny v jednej izbe,cumiaci do stropu,odkazany na to ,ze mu dakto tu sondu vycisti,ze ho dakto prebali a umyje,nakrmi ,otoci,za zivot?aj tie lieky od bolesti mu musi dakto pichnut

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@maca1984 toto je trošku iná téma, keď ten človek vlastne ani nežije. Iné je ak vníma.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 v poslednom príspevku si ten tvoj alibizmus presne ukázala ,žvásty o nenávisti a prianie pekného dňa 😄

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@silviazlatka áno máš pravdu, každá nech si nesie následky sama 👍

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 Tak fajn, odstrani sa bolest, liekmi? Jest cely zivot lieky? Dakujem pekne, možno sa bolest odstráni ale tie lieky ti tak kvalitne znicia organy a organizmus ze sa ti pridruzia dalsie problémy. To nieje ako ked si das raz za cas liek na horucku. A áno prave tie deti sa tu riesia takéto postihnutia, kedze autorka odcudzuje aj takéto zeny ktore sa rozhodnu pre potrat. Keby aspon povedala OK su tam vynimky a pri niecom ten potrat akceptujem. No ona tu neakceptuje nič a nikoho.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@fazula1 kde ja koho súdim? nikde nikoho.
A nie, nevieme či a ako reálne pomáhaš, tak smelo do toho, pochváľ sa, ak je čím, za také skutky sa netreba hanbiť, práve naopak. A nemyslím to ironicky, myslím to úplne vážne - ukáž nám, ako naozaj pomôcť, som si istá, že to bude pre niekoho skutočne inšpirujúce.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 každá žena má právo rozhodnúť sa. A kamarátka také rozhodnutie urobila nemá psychické problémy, lebo vie, že dieťa a aj ona ako aj celá rodina by trpela a vie, že dieťaťu by nepomohla... Takže každá ktorá je aj za narodenie postihnutého dieťaťa by di mala z ústavu zobrať také dieťa aspoň na mesiac a potom písať...

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@misinka0611 veď aj lieky na choroby srdca a iné musia koľkokrát jesť bábätká od narodenia až do konca zivota. V tom by som až takú prekážku nevidela, za život im to stojí. Ja zastávam jej názor, že tiež neakceptujem žiadny dôvod potratu, pre mňa je to stále vražda a nič ju neospravedlní. A keď sa tu naráža na neplnohodnotny život, tak radšej dať matkám možnosť odpojiť dieťa od prístrojov keď vlastne ani nežijú.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@sissy27 kdo naozaj pomáha,nepotrebuje o tom vypisovať na MK

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 nie,je to ta ista tema nakolko autorka zatracuje kazdy potrat a vidi zmysel v kazdom "zivote" aj v tomto pripade ako som popisala

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 Ved aj to je vražda.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@maca1984 Tak ani kikuska neakceptuje ziadny dovod potratu ..

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 a to co pises,odpojit dieta od pristrojov nie je vrazda? prepac ale nechapem..tak si proti potratom v akomkolvek pripade ,zena ma dieta porodit,nechat ho na pristrojoch neviem ako dlho a potom odpojit.Logika sa mi niekde stratila alebo tam ani nebola?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@silviazlatka mne naozaj nemusíš vysvetľovať aké to je starať sa o postihnuté dieťa a o tom vyskúšanie si toho. Skôr by som každej čo zvažuje potrat z dôvodu postihnutia dieťaťa dala jedno také na pár hodín, vidieť ho, hrať sa s ním, objať ho, aby videla čo také dieťa má v sebe a o čo je výnimočnejšie ako obyčajne deti. Možno potom by vedela čo vlastne zahodí, zabije.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@maca1984 vlastne ani nebola, tu sa logicky nič nedá vysvetliť. To by ste museli vidieť veci inak, aby ste chapali

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 ako inak? nerypem..normalne slusne sa ta pytam.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 vidíš ty si sa tiež slobodne rozhodla tak, ako sa môže rozhodnúť každá jedna žena

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 nik tu netvrdi ze x dieta ktoremu sa zisti postihnutie musi ist zena na potrat.Su aj lahsie formy, pri ktorom dokaze rodina fungovat a je postihnutie pri ktorom za dieta ziju pristroje a ani nevie ze mu pri posteli stoji mama a rodina.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@ayfer ja som sa jej na to opýtala, lebo ma to úprimne zaujíma. Odpovedi sa vyhýba, prečo - to si každá vieme domyslieť.
A myslím, že nie je hanba pochváliť sa tým, že niekde pomáham - postrehla som tu viacero takých báb a za mňa 👏 👍 ani jedna sa nechválila v zmysle "aha čo ja robím, chváľte ma", ale vždy sú to príspevky buď o pekných výsledkoch, alebo s prosbou o pomoc, zapojenie sa, atď. Od tejto osoby tu nič také nevidím, akurát tak postnúť stiahnuté obrázky, texty a súdiť druhých, to jej ide.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@maca1984 trošku pochopiť ako funguje zrod života po energickej stránke, čo to má v budúcnosti energický ovplyvniť. Ako všetci vieme všetko funguje na lomoch svetlá, energií, zoskupení molekúl a atómov. Všetko z toho na svoju energiu, ktorá je súčasťou ďalšej energie, celku a hra tam svoju úlohu. Tak aj ten plod má svoju energiu a bola tu "náhodne stvorená" za nejakým účelom aby fungovala v celku. A my ľudia sa stále správame ako vírusové bunky, ktoré slabšie energické zhluky len tak zničia, lebo im nevyhovujú. Pričom tá energia mala niečo tvoriť, bola vzniknutá malým zázrakom, ako to väčšina z nás matiek nazýva, a my ju znicime, lebo sa nám v tomto materiálnom svete nehodí. Nezapadá do našich plánov. Pritom energický mohla vytvoriť niečo obrovské. ❤️

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Nečítam príspevky...ak neviete,že sa narodí choré dieťa-zabijú ho?ak ochorie-zabijú ho?nie,budú ho liečiť a doslova sa modliť,aby bolo zdravé...poznám rodinu,kde všetky testy boli ok a dieťa sa narodilo choré...a poznám aj takú,kde dieťa malo mat drobnú chybu srdca a je vážne postihnuté...obidve rodiny to zvládajú,zatiaľ,snažia sa pre svoje deti urobiť všetko a obe vravia,že pochopili,že práve toto malo byt ich dieťa-kto ho bude ľúbiť,ak nie my?a áno,vedia,že čas sa kráti a o to viac ich milujú..

Odpovedz
30. jan 2020
avatar
Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@sissy27 veď tak som to myslela,ale tu sa budeš zbytočne pýtať,aj tak si bude len to svoje mlieť dokola

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 A ty si v akej sekte?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@jarka26011 Suhlasim s tebou

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@cistykvietok nemusíš byť v sekte, stačí chápať fyziku 😉

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 Jednoznačne. :D

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 fuuu...🤔mozes mi povedat nieco blizsie k chapaniu fyziky vo vztahu k potratu a ten lom svetla?
Ako kazdy atom ma uz svoju urcitu energiu ale aky ma suvis lom svetla s tehotenstvom?
Studovala som na VS fyziku,fyzikalnu chemiu,fyziku statiku a fyziku kinematiku ale asi mi nieco uslo..?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 z fyziky som bola vzdy blbec,to si priznam,takze ani netusim o com pises😂

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@maca1984 nič si z toho nerob 😉Ja som bola z fyziky výborná a tiež netuším

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@ganatovci píšem: "všetko funguje na lomoch svetlá, energií, zoskupení molekúl a atómov." Všetko. Ďalej v súvislosti s tehotenstvom píšem o energii, nie o lome svetla. Vymenované veci píšem k podstate fungovania celku.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212...hmm🤔 .
Dakujem za objasnenie ako to myslis.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

čiže,keď vznikne zhluk má sa nechať ďalej všetko na prírodu,ako potom vysvetlíš to čo sa odjakživa deje v prírode,že samica ,keď porodí choré mláďa zožere ho alebo zabije ,lebo vie že neprežije ,to je tiež prirodzený inštinkt...môžme ďakovať vede, z
že dnes tolko toho dokáže ,viď predčasniatka atď takže dalo by sa polemizovať ,hm
@kikusha2212

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@babu11 a čo mi sme zvieratá, že máme odstraňovať slabé jedince? Tak potom nie len v brušku, skúsme aj tých čo sa nám na nich zle na ulici pozerá... Odpadnem ja už z tohto.... každý má svoju pravdu, svoj názor. Končím a prajem pekný večer 🙂

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

@kikusha2212 nie sme zvieratá ,ja len na margo tej tvojej teórie zhlukov atď. jasné ,že neodstraňujeme slabé jedince,ale veda veľmi pokročila a snaží pomôcť,len neviem či by sám človek čo je celý život ťažko postihnutý chcel sám žiť taký život,tlmenie rôznych bolestí ,to je velká polemika,nech si to každý predstaví sám za seba ,čo by chcel,že?

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Jaaaj tieto komentare a mentalita ludi... casto sa s tym stretavam ze sa ludia nazivo smeju choremu - postihnutemu dietatku, pritom to dieta dokaze dat omnoho viac ako ti ktory nan ukazuju..., pripadne sa naneho pozeraju ako na skazu spolocnosti.... pritom to dieta je darom tak ako zdravy clovek, ktory prave preto ze dokaze rozmyslat je sebecky, lakomy, zavistlivy, a konci to neraz tym ze niekoho zabije, ublizi, a to len preto ze dnesne moderne pristroje nedokazu zmerat mentalitu ludi, ak by toto bolo mozne, tak narodit sa by bola vynimocnost....a zial to si ludia neuvedomuju...myslia len na svoju pohodlnost, svoje potreby....dakujem vsetkym matkam ktore nezabili svoje deti aj ked su chore, nikto totiz nevie kedy moze byt chory on napriek tomu ze sa narodil zdravy a naopak. Ale zial dnesna doba vidi len zdravy, chory a koniec. Nevidi kopec vyliecenych deti aj take ktore mali dozivotne postihnutie. Nevidi zazraky, pretoze ich vidiet nechcu.

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Tak podla mna je dobre, ze sa zena na Slovensku moze rozhodnut, ci pojde na potrat alebo nie. A najlepsie by bolo keby sa nesudili zeny navzajom, pretoze prezivaju rovnaku bolest. Skoda ze sa na Slovensku nemozu ludia rozhodnut aj v pripade eutanazie ....

Odpovedz
30. jan 2020
avatar

Ja napíšem len toľko,že ja som v takej situácii bola, stala som pred rozhodnutím či ukončiť tehotenstvo z dôvodu postihnutia alebo pokračovať. Žena ktorá si tým neprešla toto nikdy nepochopí,lebo presne tak isto som ja bola odporcom potratov z akéhokoľvek dôvodu kým som si tým sama neprešla...takže nesudte,pokiaľ ste neboli v rovnakej situácii.

Odpovedz
27. mar 2021