icon
avatar
gerrwie_girl
Správa bola zmenená    15. jan 2021    

Dievcata, mate aj vy 3 rocne dieta ktore vobec, ale ze vobec neposlucha? (prosim vas nereagujte tie, ktore mate nazor ze dieta nema posluchat, ze je to rovnocenny partner a podobne blbosti 🙂 ) Ja sa uz citim ako debil, vcera mi uz aj riaditelka zo skolky povedala, ze on si vobec po sebe neuprace hracky, ze sa nechce sam prezliekat a papat...ze akoby nepocul co mu hovoria. Ja ale viem ,ze pocuje vsetko a dokonca niekedy aj viac ako treba :D . Naozaj nechce papat, priatel ho radsej nakrmi ako keby mal nad nim sediet hodinu kym sa naje sam, ja som zase taka ze tam tu hodinu s nim sediet budem. Ked chcem, aby sa prezliekol, tak strasne vyvadza, trva nam to aj 20 minut, lebo stale robi daco ine, pyta sa na vsetko mozne okolo seba, hadze sa na posteli, smeje sa, krici...ked si ma upratat hracky, tak tiez to trva strasne dlho....je to len take obdobie alebo vsetky ostatne mate poslusne deticky a len to moje je taketo ci co? 😀 Alebo mate nejaky tip co s nim?

avatar

Ano, len to tvoje je taketo 🙈🙈🙈 Dieta je odrazom svojich rodicov.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ja tiez mam take, 4,5 rocne. Vsetko milionkrat hovorit, aj tak to nerobi. V skolke hovorili, ze 2/3 deti je takych.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@barberry dakujem za skvelu radu 👏

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Možno obdobie vzdoru..na nete je kopa článkov od psychológov prečítaj si niečo a možno zistíš ako na neho..

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@barberry a porom preco, ked niekto ma viac deti, jedno je uplne bezproblemove a druhe je narocne na vychovu?

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@corola toto je jedna z tych mudrlantov, ktora ma prave celkom dobre dieta a tak tu ide mudrovat a pritom vie hovno o tom aka som matka 🙂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Svagrina ma takeho syna.vsetko na 1000krat hovorit..teraz ma 8r a podla mna stale to iste..mamu ma totalne na haku.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@barberry to je urcite aj o povahe dietata niekto dieta vychova najlepsie ako vie a aj tak z neho vyrastie vrah alebo iny psychopat nasilnik ci alkoholik

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Urob si doma na tabulu bodovaci system, dobre a zle body a riadne mu to vysvetli. Napr. 3 zelene body bude odmena nieco, 3 cierne body trest taky a taky... U nas chvilku fungovalo. Doteraz najhorsi trest je ze nemoze pozerat oblubenu rozpravku pred spanim...U kazdeho nieco ine zabera. Sladkosti ako odmenu neodporucam. Drzim palce, nech sa to aspon zlepsi 😉.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Je to obdobie,netráp sa.
Moja má čerstvé 3 roky a veru sa jej obliekať nechce....a my nebehame doma holi😜
Ja som názoru,že občas je potrebné zvýšiť hlas.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ja mám to isté,mám dvoch,kazdý je úplne iný.Takže výchovou to urcite nie je.Dufam,že je to len obdobie.😕

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@popoluska123 ale nechapem to. Nepoviem keby som ho ignorovala. Ale ja mu vsetko krasne vysvetlujem, vela sa rozpravame, on je inak bystry chlapec, velmi chapavy, ale totalne ma na haku prikazy.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Buď to prejde vekom, alebo budete mať časom nejaké poruchy. Kamoška má syna a tiež je zložitá povaha, vekom to neprešlo a v škole majú rôzne úľavy. Doteraz s ním prechádza vecindo školy a pomáha mu pri učení, lebo ak by pri ňom nesedala, panko si nič neurobí. Veď načoooooooo....

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

skus knihu samostatne dieta a ako byt leniva mama, su tam dobre rady aj k tomuto

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@lune dakujem ,vyskusam 🙂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@amel u nás fungovalo počítanie do troch a potom vyfasolo dieťa na zadok (nič hrozné), ale málokedy som prišla po číslo dva. Už vedelo, že keď som začala počítať, tak je zle

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl moj synovec je taky..... Zda sa mi, ze ked nanho hovorim, nepocuje. Ale ked poviem nieco, co ho zaujme, to uz vyskoci.... Ma 3,5 a zacal chodit do skolky.... Odvtedy sa to zlepsilo, akoby zacal chapat autority. Skoda, ze zatial iba tie v skolke

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl moj synovec je taky..... Zda sa mi, ze ked nanho hovorim, nepocuje. Ale ked poviem nieco, co ho zaujme, to uz vyskoci.... Ma 3,5 a zacal chodit do skolky.... Odvtedy sa to zlepsilo, akoby zacal chapat autority. Skoda, ze zatial iba tie v skolke

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@lune odporucam vyskusat, toto zaberalo aj u nas v 6 rokoch, najvacsi trest bol zakaz telky a zakaz sladkosti

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@martinkatinka lenze tento moj velmi dobre pocuje, mam to uz overene ako ho tak sledujem :D Len ma v pazi. Ked som ja bola mala a neposluchala som, dostala som bitku. A to nie taku ze pozadku iba.... ale toto nechcem u neho. Snazim sa tomu vyhnut.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Inak baby mám taký pocit, že veľakrát je to deťoch, s ktorými sa veľa rozprávať a vysvetľuje. Rodič a ním diskutuje, namiesto toho, aby rozhodol ako autorita a dieťa sa musí prispôsobiť.
Tým nechcem rozprúdiť nejakú diskusiu, len mi to tak príde.
Pokiaľ rodič určí a dieťa musí počúvať, málokedy v škôlke odporuje, lebo vie, že sa musí počúvať.
Len nájsť nejakú zlatú strednú cestu, aby rešpektovalo dieťa autority a zároveň malo sebavedomie a nebolo v budúcnosti utláčané... To je oriešok.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ja mam 4,5 rocneho a vsetko mu neskutocne trva. Vcera som uz vypenila a akoze som odisla z domu bez neho. Povedala som mukam ideme v dostatocnom predstihu. Predtym som mu nachystala veci. Uz ked sa blizil cas ist som zacala ze nech sa oblieka. 300krat som pocula ano a nic. Ok obliekla som sa obliekla som mensieho a ze dovidenia. Hned bol vonku pri aute 😂
Ked nechce jest to uz ignorujem ale poviem tri krat a potom mu beriem tanier a nedostane nic az dalsi chod ked je cas. Uci sa zrychlovat ale...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Hra sa.. Neuprace si? Zobrať mech hračky zobrať a odložiť.. Nevyjednavat.. Poviem, raz, dúhy krát beriem.. Atď. Pochopí, že skratka bude tak ako sa povie

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl akoze aj tento Ferko pocuje, lenze iba to, co chce... Inak sa tvari, ze nepocuje....ked je u nas s mamou, neposluchne vobec..,

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@amel veru, presne, je občas potrebné zvýšiť hlas. Aj naši takí boli...a aj na zadok občas dostali. 🙈Aj zopár trestov v podobe: nedostaneš hračky, nebude telka a podobne. Dieťa musí vedieť, kde sú isté hranice. Dnes môžem povedať, že mám slušne vychované deti.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@ljzozv presne toto..svagrina sa ho na vsetko pyta... No vravim, co sa ho furt vypytuje, nech mu aj nieco nariadi, oznami.... a proste spomenie, ze ked si neuprace hracky, ziadne mat nebude....

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Mozno trochu prisnosti by nezaskodilo mame aj my v rodine dievcatko 3 a pol roka a rodicia jej len pekne dohovaraju vysvetluju a bez uspechu, ale zasa neterka bola podobna a ked dostala trest mala este viac v pazi 😂😂 moj syn pod hrozbou trestu alebo ze sa budem hnevat posluchne. Takze je to asi o ppvahe a o tom co na ktore dieta plati a hlavne si myslim ze Je to obdobie v tychto 3 rokoch

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@mima1 problem s jedenim u mojho je taky, ze on skoro nic neje..je po mne. So mnou mama bola niekolkokrat v nemocnici na infuziach ked som bola mala, lebo som uplne odmietala jest. Takze sa mi to vratilo.... som stastna vzdy ked aspno nieco zje. Ak by som mu vzala tanier, jemu by to vobec nevadilo.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@ljzozv presne, u nas pocitanie funguje fantasticky uz roky. Stacilo zopar krat splnit co som sa vyhrozila ak neurobi kym napocitam do tri, (vypla som telku, nesla som s nim von, alebo zobrala hracku) a taaak to funguje ze az. Len k tomu dodam, ze rodic musi byt presvedceny a aj splnit co sa vyhrozi, inak to nema absolutne ziadnu cenu.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@ivulik211 to zas nie. Ja som to nemyslela tak, ze ja sa s nim dohadujem o niecom ked nieco ziadam. Myslela som vseobecne ze sa mu venujem a vela sa rozpravame. Ja praveze mu nieco prikazem a stojim tam kym to neurobi. Ja viem byt prisna. Nie som rozhodne z tych mamiciek, co budu prosit syna, aby nieco urobil.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl s tym jedenim to chapem. Moj ma 9 a teda na prstoch 1 ruky spocitam co zje... A to akoze fakt sa mozem aj na hlavu postavit a nezje... Bude hladny, bude aj pol dna sediet pri tanieri..
.. skusala som fakt vsetko

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl s tym jedenim to chapem. Moj ma 9 a teda na prstoch 1 ruky spocitam co zje... A to akoze fakt sa mozem aj na hlavu postavit a nezje... Bude hladny, bude aj pol dna sediet pri tanieri..
.. skusala som fakt vsetko

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@liv1 toto sú super napísala, úplne sa s týmto stotožňujem😘

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Obliekanie som ja s malym priblizne pred rokom , cize ked mal 3 ako tvoj, vyriesila tak..ze som sa obliekala s nim..ja som si dala nohavice, on si dal nohavice..atd..😊 potom som povedala napr, ze teraz si dam ponozky na ruky...strasna sranda pre neho, takze sme sa aj zabavili 😁 do teraz sa niekedy tak obliekame..spolu,veselo...ale viem, ze nie vzdy je na to cas,nalada atd..ale u nas to zabralo...upratovanie hraciek...hrame sutaz, kto viac uprace, jasne, ze chce vyhrat, takze mame upratane hned...👍🏻 ked toto nezaberie..tak ho pekne poprosim nech mi ide pomoct upratat hracky..nevyzadovala som nikdy nech to urobi sam...dieta sa uci od nas, takze my mu musime ukazat ako sa to robi..mozno aj viac krat..a dieta sa to nauci..samozrejme mu potom podakujem,ked mi pomoze...take malickosti..ale musim povedat, ze moj 4 rocny je slusny,pomaha, vie poziadat o pomoc, podakuje..samozrejme ma svoje obdobia hnevu..ale tie prejdu ako vsetko 😊😊 drzim palce

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ja som zaviedla pocitanie do 5,ak napr.dovtedy nie su v posteli hasim a dovi dopo.ziadna pusa nic.pokial sa niekam ponahlam a zavelim ze maju 5min.a odchadzam aj ked nie su hotovi tak su teda rychli...prosto nevyjednavat.povedat raz a hotovo.tiez som skúšala systém ze vysvetľovať a dcéra ma mala na háku..ja poviem majú par minút nato aby sa prisposobili...neposluchnu pride trest(nie fyzicky,ten malokedy daco riesi) prosto nechce jest-fajn,nezjes budes hladny nic ine nedostanes,ani keksy ani chleba,nic.neupracu a ja im to poviem a ignoruju.v izbe pristane vrece na odpadky.za chvilu je upratane.ale ze nepocuva v skolke to by si mala kocirovat učiteľka

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@liv1 veru,aj ja som svojho času počítala a pomáhalo 😀

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ked to po dobrom nepomoze, treba ist po zlom. 3 rocne dieta je uz dobre chapave. Treba mu dat na vyber, 2 dobre alternativy pre teba a 2 zle pre neho 😂 U nas si deti nechceli upratovat doma hernu, kazdy den sa neporiadok zvacsoval. Az som sa nastvala a nahadzala im vsetky hracky aj z policiek na zem s tym, ze ak neupracu vyhodim. Ked sa stalo 4x, ze pol dna upratovali hracky pochopili. Teraz si este medzi sebou povedia, ze podme to upratat, lebo nam ich mama zase nahadze vsetky na zem... detu maju 2,4 a 6r. Chape aj najmladsi

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl zaujalo ma, že aj ty si bola nejediace dieťa (áno, aj ja). Ako to s tebou mama riešila? Stála nad tebou, dokedy nedoješ? Lebo mne napríklad toto rodičia nikdy nerobili. Ak si to sama prežila, skús si spomenúť, čo by ako decku pomohlo tebe...
Nemyslím si, že robíš niečo zle, len máš taký typ dieťaťa, zo zásady odporujúci, ani nevie prečo...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@veronikka0123 no toto ja praveze vsetko robim. Aj s tym upratovanim..presne. Ideme to spratat a poviem mu ze mu pomozem s tym. Ja podrzim vrecko kam idu kocky, on ich tam dava.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl tak potom len cakat kym to pochopi kazde dieta je ine chce to trpezlivost. Neustupovat. Moj syn tiez nic neje napriklad ma 8 rokov trapime sa s jedlom. A ako sa to u teba zmenilo ze si zacala jest ak sa smiem opytat? Drzim palce s malym👍

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@0silvia0 a ako sa to zmenilo u teba konkretne s tym jedenim. Ja syna nenutim jest co nechce ale mam nejaku nadej ze raz sam od seba zacne ochut utnavat a bude mu chutit aj ine ako suche cestoviny? 🙈😂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@jvlo asi musim byt prisnejsia veru a daco take vymysliet ako si ty vymyslela.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl
Mam doma priklad dietata, ktore si da vsetko vyvsetlit - syn. Uz od malicka skor platila logika, vysvcetlenie a nie oblbovanie.
U dcery som robila vsetko tak isto a je uplny opak. Neplati vysetlit, neplati nahucat, poprosit, vyjednat, capnut po zadku,... Proste je ina.
Medzicasom ma sice ADHD diagnozu, co bol najprv sok. Ale cim viac o tom viem, postupne vsetko dava zmysel a chapem. Co ale neznamena, ze tvoj syn to ma tiez!
My sme sli ku psychologicke, lebo ulohy cez lock down boli neunosny boj. ADHD bol sok.

Ale k tvojmu synovi - ak neuprace vecer hracky, odlozis ich (do pivnice, na tyzden napriklad). Potom bude stacit zobrat cierne vrece 😉 (Aspon tento trik na dceru fungoval)
Takisto suhlasim s bodovym systemom - presne definovat, za co su "zle" body a co znamenaju.
Naopak, na pozeranie vida mal syn pody na cely tyzden, jeden bold bolo asi 10 minut rpzpravky. Ked si ich minul v pondelok a utrok, smola. Reset bol vzdy v nedelu.
Obliekanie - nech ide polonahy. My sme syna niesli v pyzame do jasli. Presne raz. A ano, bola zima vtedy.
Je to strasne o slucku, viem. Ale v 3 rokoch je to este stale odbobie vzdoru.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@ivulik211 ja mam nadej uz par rokov 😆

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl este dodam ze veeela zalezi od povahy dieťaťa,syn si dal vysvetliť veci aj dohovaranim a vysvetlenim.ked som mu povedala že nechod do tej mlaky lebo budeš mokry tak chapal.hlavne keď sa raz zamocil.dcere by som mohla rozpravat spravi to natruc.musis urcit hranice a nepolavovat

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@0silvia0 nasi so mnou chodili do nemocky a este si pamatam na jedno jedenie, kedy mi oco nasilu daval hovadzi vyvar. Strasne mi to utkvelo v pamati 🙂. Nestihala som to jest, totalne som plakala pri tom. Takze toto ja nerobim, lenze on musi naozaj aspon daco zjest. On aj povie, ze je hladny a nakoniec to aj zje, leno to priserne dlho trva. A papa teda viacmenej iba chlebik, ryzu, jogurty, syry, jablcka a banany... maso doteraz nejedol.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@ivulik211 mne sa to zmenilo samé v puberte, v puberte som začala mať konečne chuť na jedlo. Asi hormóny, moji rodičia to nijako neriešili, nenútili, nebehali so mnou po lekároch. Ja som doteraz taký typ človeka, že nie som labužník, nechce sa mi jedlo príliš prežívať, vychutnávať. Dokonca mi lezie na nervy, keď niekto stále rozpráva o jedle a príliš to prežíva. Celý život som štíhla, asi som proste nepotrebovala jesť, neviem...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@ivulik211 ja mam nadej uz par rokov 😆

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@ivulik211 uz si nepamatam ani presne kedy som zacala normalne jest..ale v podstate ja stale dost malo jem 🙂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

nečítala som komenty, ale môj bol v 3 rokoch podobný, všetko mu strašne dlho trvalo,nechcel jesť, nenávidel škôlku... na takéto deti platí trpezlivosť a netlačiť silou (nie násilím, bitkou, vyhrážkami) lebo to v nich vyvoláva agresiu a potom kopú, bijú a neposlúchajú ešte viac zo vzdoru
môj sa napr. tak zabral do hry v škôlke, že on sa chcel ešte hrať a učiteľka s nimi chcela už robiť iné veci, nebol zrelý na škôlku, potom ochorel (psychika?) a bol viac doma ako tam, tak som ho na polroka odhlásila a išiel znovu až ako 4ročný, to už olo o niečo lepšie
dnes má 13, stále je strašne tvrdohlavý a preagumentuje ma skoro vo všetko, ťažko na neho hľadať nejaké páky, aby robil to, čo chceme my, čiže pokračujeme v tej výchove (režim, najskôr úlohy, potom zábava) a uvidíme čo z neho vyrastie, ale učí sa dobre, autority rešpektuje, len má proste svoju hlavu a názor

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@0silvia0
@gerrwie_girl dakujem. No toto si myslim aj ja ze nema vztah k jedlu ze je len preto ze musi. Maso nejedva vobec od 3 rokov iba zamaskovane v rozmixovanej polievke. Nuz kazdopadne cakam ba pubertu 😂😂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl mna zasa rodičia chválili, keď som niečo zjedla a strašne sa tešili. Mne to jedlo tiež nešlo dole krkom, nemala som na to chuť, nechcelo sa mi to prežúvať a hltať... ale s odstupom času som si spomenula, že kedysi sa nepila čistá voda, ale vody so sirupom. Zarobila som si vodu so sirupom a mne to asi stačilo alebo čo, jednoducho moje detské telo bolo nastavené na nízkoenergetický príjem....

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@ichbinich dakujem za radu 🙂 Inak co sa tyka ADHD, uz sme aj na to mysleli s priatelom aj ked nechcem malovat certa na stenu. On ani nedokaze normalne sa na nieco sustredit a dlhsie sa s niecim pohrat. Lieta od hracky ku hracke a vsade vydrzi max 3-5 minut. Ani pri sprchovani..my ho musime obaja drzat, lebo on skace, chyta tu hadicu, silou mocou chce vypnut vodu, smeje sa, vykruca kadejako az sa bojim ze sa smykne a velmi si raz ublizi.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl ver ze vadilo. Niekedy zaberie aj sutazenie. Teraz ked davam mensiemu prikrm tak sutazime kto skor zje. Vacsinou ho necham vyhrat ake obcas aj nie aby vedel ze nabuduce musi pridat.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@0silvia0 len ja som nejedla vobec, preto ma brali do nemocnice a davali mi infuzie.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Nečítala som komentáre ale kamoška mala podobný problém so školou a dneska už jej dcéra má diagnózu autista... Ale našli jej škôlku kde sa jej náplne venujú.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@mima1 toto sme skusali, raz ho to zaujalo a sutazil s ockom kto spapa skor. Ale potom uz to pre neho nebolo zaujimave druhy krat 🙂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl
Tazko povedat, ci je "iba" zivy, alebo ci je za tym viac. Navyse, v 3 rokoch sa ADHD neda seriozne diagnostikovat. Je to seria testov a sedeni u psychologicky.

V kazdom pripade ti prajem pevne nervy! Skus rozne rady, co sa ti tu uz nahromadili, mozno najdes ten pravy trik na tu-ktoru situaciu.

Ale ked ide o zivot (ked mi deti nechceli dat ruku, ked sme sli cez cestu), zakrocim, kym som fyzoicky silnejsia - proste revude kopajuce dieta som odniesla na druhu stranu cesty. Tam na chodniku sa mohli zase svacnut o zem, ale nie na prechode na ceste... 😉
Dcera ma teraz taku fazu, ked ked nechce robit ulohy, chae ujst vonku sa hrat - to musime zamknut a schovat kluce :-O

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl možno bude športovec, u nás v KE je športová škôlka, nemáte niečo podobné v okolí? zrejme je pohybovo nadaný a potrebuje vybiť energiu

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ja mam 4.5 rocneho. V skolke robi vsetko co ma nie je problem. Ale doma ale zasadne len pri mne pri muzovi to ide ovela rychlejsie. Teraz pred chvilou doranajkoval pol rozka 🤦🏻‍♀️. Ale u nas je zavedene ze pocitam do 3 a teraz pred tyzdnom sa pridal bodovaci system na chladničku. Ale bezne ked neposluchne si idu jeho oblubene hracky pospinkat aj na tyzden do skrine. Asi to je hlavne len obdobie. Drzim palce a pevne nervy. ✊✊

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ja síce nemám 3,5 ročne dieťa ale mám 3,5 ročného brata a prechádza podobným obdobím 🙂
Netráp sa tým, len s ním nejak komunikuj, venuj sa mu a rob s ním kompromisy, u nás to tak fungovalo, je šikovný, milý, ale zabaviť ho, obliecť ho, nakŕmiť to je jeden boj 🙂 stále len s ním vyjednávame a tak to funguje. Alebo ešte take sutazenie, kto sa prvý oblečie, kto to skôr zje
A aký rodič take dieťa to absolútne nepočúvaj, veľa robí povaha dieťaťa, niekto má kľudne dieťa od narodenia a niekto nie. Vôbec to nie je tvoja chyba a tie maminky úžasne ktoré tu píšu take komentáre pod*ebovacke (prepáčte za vyraz) tak dúfam že týmto príkladom nejdete aj pre svoje deti ;) keď dieťa ako rodič

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@barberry toto je za komentár🤦‍♀️ nezabudni, ze dieťa vychovať môžeš, ale povahu mu nezmeníš 🙈

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ono hlavne si treba uvedomiť, že každé dieťa je naozaj iné. Mam dvoch synov, rozdiel 3 roky, narodení ale v ten istý deň, rovnaké znamenie a odlišní sú tak, že koniec. Starši bol podľa mňa také klasické výmyselne dieťa, ale výchovné praktiky na neho normálne platili. Mladší? Hrôza úplná. Vychovávany tak isto a s ním je to boj, vo všetkom. Upratať začne tiež až keď všetko vyhadzem a dôjdem až s taškou, že to idem vysmarit. Potom niečo uprace. Je predskolak a doteraz nevie nič poriadne nakresliť, vyfarbuje tak, ako 3r dieťa. A prečo? Lebo jeho to nebaví a robiť to nebude. A bodka. A nepohne s nim nikto a nič. Pani učiteľka v škôlke mi povedala, že aj diamant sa môže schovať oproti môjmu malému aký je "tvrdý". Keď niečo v škôlke robiť nechce, jednoducho to nespraví. A ja ozaj pochybujem, či mi ho vôbec do školy zoberú 🙈🤨

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl Snad pomoze ta motivacia v zmysle ked spravis toto, ziskas toto...im sa v tomto veku paci ziskavat body. U nas bola tabulka na chladnicke, obsahovala od spravania, posluchania, pomahania, samostatneho hrania, upratovania, samostatneho obliekania a nachystania si veci, umyvania sa...vsetky mozne "🍄problemove" polozky". V prvom rade je otazka, ci ma dieta dostatok pohybu, ked je taky superakcny...moja potrebuje min.2-3 hod. byt vonku kazdy den. Ma vela energie, ked nie je 'vybita' je otrasna.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Necitala som všetky komenty ale moja má 4,5 roka a obliekať sa vie sama ale nechce sa jej... jedine keď hráme súťaž že kto bude skôr oblečený a musím ju veľmi ale že veľmi priveľmi chváliť... lebo nabudúce sa mi na to “vykašle” a upratovanie hračiek? To zaberá jedine že poviem ideme prec( aj reálne ideme) a ty ostaneš doma ak si hračky nepoukladas... trvá to hodinu ale nejako ich trosku nahadze do skriniek ... potom ich upratujeme spolu pripadne teraz zaberá vrece na odpad keď už vezmem a začnem doňho dávať nejaké hračky ... inak je to úžasne šikovne dieťa...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl ked som si precitala este raz tvoje komentare, najma ten posledny, myslim si ze navstevou nejakeho odbornika by ste neurobili zle. Ako je maly na tom s ocnym kontaktom, pomojkanim sa? Rozprava? Je nieco co ho velmi zaujima a pri tom vydrzi? Hrava sa s detmi? (I ked deti v tomto veku sa casto hraju este skor vedla seba). Ale stale moze byt kludne len neposlusny. Viem ze zdiagnostikovat tak male dieta je celkom narocne (moja mama je psycholog), ale urcite su iste naznaky kde to vedia uz nasmerovat keby nahodou.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@lubica285 toto som si aj ja myslela. Moja dcera bola tvrdy oriesok. Ale cca od 8 rokov vidim ze rychlo dospieva, a co sme zasiali konecne zacina pomaly davat urodu. Mozes aj povahu dietata svojim spravanim upravit. Nemyslim ze robit zazraky, ale da sa to.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@lubica285 autorka polozila absurdnu otazku, ci len jej dieta neposlucha. Prislo mi to fakt vtipne, tak dostala absurdnu odpoved. Podla nej sa deti delia na problemove a bezproblemove. Akoze taka malost ducha je fakt vynimocna. Este som nepocula o dietati, s ktorym nie su starosti.
Ocividne ona nema problem s jeho povahou (ktora sa tiez dedi, takze moj komentar o zrkadleni je stale pravdivy), ale s vychovou. Ale vztahova vychova je pre nu blbost, to hned vylucuje. No tak co poradit takemuto cloveku? Zakazy, prikazy, tresty, hulakanie a vydrat to z toho dietata, ved ono sa raz uz konecne unormalni???

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@lucka_ke uvazovala som nad tym. Chceli sme ze hokej, aj ked to je dost drahy spas. Priatel kedysi hraval, tak chce aj z neho hraca 🙂. Nieco pohladam.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

No a nemôže mať poruchu pozornosťi?

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@liv1 tiež by som uvažovala o psychologicke, 5 minut by už mali deti vydržať pri takom veku, a 3 ročne dieťa kreslí na stenu tiež nie je ok, moja keď mala 3 roky a kamoškyna dcéra u nás nakreslila na stenu tak bola urazene ci to bábätko nevie sa správať že kreslí sa na papier...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@n2211 dakujem za povzbudenie 🙂 . Z toho komentara co pisala ta mudrlantka si vobec nic nerobim, lebo takych sa tu vzdy najde 🙂 . Ja myslim ze som dobra matka a vychovavat sa snazim co najlepsie. Malemu sa venujem, vzdy aj pred spanim sa rozpravame o vselicom. Je to velmi sikovny mlady chlapec a som na neho pysna inak. Len toto neposluchanie a ignorovanie autority musime este doladit 🙂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@zemiakovysalat ono sú deti a deti. Ja som mala komótne deti, sediace a kresliace a kamoška mala dvojičky, to boli ako dve blchy, skákali, behali, hlučné. Asi mali nevyzretú nervovú sústavu, lebo časom ich to prešlo a dnes sú to bežné decká...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl no vidíš, takže zdedil športové gény, je to jasné... hokej je na 3 roky ešte príliš skoro, ale skúste ísť touto cestou - veľa pohybu, plávanie keď sa uvoľnia opatrenia, bicykel, pozemný hokej s maličkou hokejkou, minifutbal na bránku - tam sa naučí aj trpezlivosti aj si vybije energiu, možno o ňom ešte raz budeme počuť

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl A este ma napadlo, ze v skolke mali napr. pri obliekani obrazky s postupom ako a co si v poradi obliect. Napr. najprv sustaky, potom topanky, potom vetrovku, ciapku a posledne rukavice...mala to dlho presne dodrziavala a az teraz ked je skolacka prestala. Im sa to lepsie pamata, skus si s nim vyrobit takuto pomocku...moze napr. kreslit on...das mu to do chodby, alebo detskej izby. Pri niektorych detoch zaberaju takeho "hovadiny"..😃

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@liv1 maly sa chce mojkat, kolko krat pride len tak ku mne alebo ockovi, objime nas a povie: lubim ta 🙂 . Rozprava az prilis, jemu sa cely den usta nezatvoria, je strasne zvedavy na vsetko, pyta sa s jednom kuse, ked chodil este do jasliciek ,tak pani ucitelka hovorila, ze vsetko ho zaujima, vela sa pyta a neskutocne si vsetko pamata. Takze ja myslim, ze je snad inak ok, len je straasne zivy a ide si svoje...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@lune no ta pomôcka s obrázkami je pre deti s adhd

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@barberry radsej prosim ta nekomentuj ked nemas co k teme povedat 🙂 Ak si si vsimla, tak som za tou vetou dala velkeho smajla, cize nie som sprosta a viem, ze nielen moje take bude. Pytala som sa aj na konkretne rady ako to ostatne riesia. Ked nemas zaujem pomoct, tak si chod dvihat ego niekam inam.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ja mám doma 2 také deti 😀. S tým rozdielom, že zo škôlky a školy na nich samé chvály, lebo na verejnosti sa dokážu správať ako anjelici, ale doma mi z nich tečú nervy. Všetko povedať 10x, kým, vôbec zareagujú, že im niečo hovorím. Ale ja som to pripisovala dvojitej výchove, ja som niečo povedala/zakázala/nakázala a chlap to isté dovolil, alebo urobil za nich. Teraz aj on zisťuje, že čím sú starší, tak už viac skúšajú na nás a začína to prerastať cez hlavu a tak aj on sa učí, že musíme byť za jedno.
Čiže - vo výchove musíte byť vy dvaja za jedno.
Čo sa jedenia týka, čo ti poviem, starší bude mať 8 rokov a váži a mieria ako jeho o 2 roky mladší brácho, lebo jesť nepotrebuje.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl Jasne, ze si dobra matka a hladas sposob ako. Rozkazovanie a krik uz nezabera a ja ich pouzivam v nutnych "zasadnych" situaciach...a je pravda, ze aj po ustach uz dostala (nie som na to hrda ale zabera to). Obcas sa daju okabatit inak a treba skusat co zabera. Kazda z nas je obcas zufala, ver mi. A vsimla som si, ze cim su deti sikovnejsie a inteligentnejsie, tym maju viac "vad v spravani", cim to kompenzuju. Je to obcas riadne na nervy ale verim, ze sa neskor zaradia do zivota a budu sikovnejsi ako ini...treba ich len usmernovat a vydrzat!

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@lauralaplant no Michal je o dost maksi na maleho, ja som skor ta co krici :D . Suhlasim, rodicia musia byt za jedno.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl no tak to su vsetko vyborne “spravy”. Co sice teda hyperaktivitu ci adhd nevylucuje, ale vylucuje to ostatne. S detmi sa da pracovat, cim su vacsie tym je to jednoduchsie

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl k teme by som mala co povedat, ale bohuzial si to uz prvotne oznacila za blbosti. Pritom urcite niekde v hlbke citis, ze ta cesta proste nevedie jednostranne v zmene vychovy dietata, ale aj v zmene tvojho pristupu a celkovo vasho vztahu. No a o tom je prave ta vztahova vychova, ta blbost, ktoru totalne odmietas.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@barberry napisat: deti su odrazom svojich rodicov mi nepride ako rada. Skor ako obycajne rypanie. Ked budes chciet nabuduce poradit, zvol iny sposob...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Necitala som komentare,nechce sa mi,je ich vela 😀 ale odporucam zacat rozne knihy o detoch citat a o vychove,podla mna to cloveku vela da

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl Myslim, ze si to vzala vztahovacne. Ak sa nad tym zamyslis, tak je to proste univerzalna pravda. Ono tazko sa to priznava, pretoze tie vzorce spravania su tak hlboko v nas vryte prave autoritativnou formou vychovy, ktoru sme dostali od nasich rodicov, ze sa tazko z toho vychadza. Ale ak sa ti to raz podari, mate s dietatom realnu sancu vytvorit si taky vztah, v ktorom sa budete citit prijemne obaja.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@barberry ja svoje dieta ale vychovavam uplne inak ako moji rodicia vychovavali mna. Ja som dostavala bitky (od nich aj od brata), klacala som v kute, kricalo sa u nas pravidelne a vela sme toho nenahovorili. Ja som sla inou cestou a s malym sa vela rozpravam, snazim sa mu vysvetlit vsetko na co sa ma pyta a maximalne tak zakricim ked neposluchne.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar
Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl tak preco je pre teba vztahova vychova blbost, ak uz realne aplikujes niektore jej principy? To, aku si mala vychovu ty, moze mat prave dosledky na vas vztah so synom, aj ked si to neuvedomujes, podvedome. Takze ja by som ti fakt poradila tu vztahovu, mozno zacat literaturou. Je tu na MK aj skupina, mozes polozit tuto otazku a opisat aj tvoje detstvo. Mozno ti to v niecom pomoze.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl Tiez som mala taku vychovu a nahlodalo to moje sebavedomie...nie je to dobre. Ale este ku teme jedlo. Co by som skusila ja (par dni). Dieta si nevsimam, ked je hladne pyta si. Porozkladam vsade tanieriky (ovocie, ovsene tycinky, chlebik, jednohubky...cokolvek) a ponukam muza nech sa paci dajme si...Mozno dietatu vadi, ked ho stale niekto ponuka a az nuti jest, ale ked si podchvilou uchmatne tycinku, alebo piskotu a nik ho nevidi (vadi mu ze sa pri jedeni na neho pozeras?) bude jest...takto by som pockala do vecere (ta by bola tepla, varena) a opat nabrat len sebe a muzovi a jest pred nim akoby nic...Mozno by sa chytil, ze kde ma tanier...od hladu by neumrel a taktika by sa mozno zmenila..nefunguje to mozno na vsetky deti ale moje ked pride z vonku by zjedlo aj klince a nechavam ju nabrat si samu...potom zje vsetko.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@barberry Mozno chcela len povzbudenie a vidiet ako sa s tym pasuju ini rodicia. Nie kazdy chce hned studovat literaturu, len si chce od starosti "ulavit". Suhlasim, ze si na zaciatku nepouzila vhodnu formu ako poradit. Kazdy mame ine dieta...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@lune toto bohuzial na neho nezabera vobec. Pravidelne jedavame tak, ze mam nalozene len ja a priatel. On beha okolo nas s hrackami, aj sa kukne co to mame, spyta sa, odpovem mu a ked sa spytam ci aj on chce, tak povie okamzite nie a ide prec. S piskotkami a tycinkami problem nema. Somarinky by vedel jest od rana do vecera 🙂. Ale normalne teple jedlo nehrozi.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Dakujem baby, myslim ze ste mi poradili dost sposobv ako na neho, vyskusam to a uvidim, snad nieco z toho zaberie 🙂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl no u mňa veru by nepochodil, kto nezje polievku a hlavne jedlo nedostane tyčinky a piškóty...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@zemiakovysalat nie nie, ja mu to nedavam ako nahradu, to len ze teoreticky by to vedel jest od rana do vecera 🙂 Ze mu to chuti, narozdiel od normalneho jedla. Ked dostane piskotku alebo tycinku, tak iba ako "dezertik".

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl no ja neviem ale prvé kroky pri stravovaní je ze stravujeme pri stole bez telky, a musí sedieť. Kto nesedí pri stole neje... Ale ja som hnusná matka, proste mam pravidlá a bodka.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@zemiakovysalat pri jedeni toho, co viem ze bude jest vzdy samozrejme sedi. Ma svoj tanierik, svoj pribor, svoj poharik, pekne vsetko nachystane. Ziadna telka, ziadny tablet. Ja som pisala len o tom, ze ked si nalozime teple jedlo ja a priatel. Jedlo o ktorom viem na 100% ze sa ho nedotkne. Zas nebudem to zbytocne vyhadzovat. Ale prave preto sa ho vzdy spytame, ci si neda a aj mu skusime dat zo svojho taniera, ale neexistuje. Neda si a mozes sa aj poskladat. To iste aj skolke. Takmer vsetko jedlo co mu platime sa vyhadzuje. A to papa tak ako kazde ine dieta. Pri stole, na stolicke....ale on to proste nezje. Tak tam asi musim pockat kym mu tie jedla ktore teraz razantne odmieta zacnu chutit.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl a tak ten deň on nechce? Akože môže mať pár jedál co neľúbi to beriem...

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@zemiakovysalat on nepapa maso, zemiaky, strukoviny, zeleninu, med, dzem, sladke napoje (ale to je len dobre ze mu neberu), z ovocia zje iba jablko, banan, ostatne vobec. Nejake hlavne jedlo ako je masko s omackou a ryzou to vobec..maximalne ryzu spapa. Tu mu vzdy nalozim na tanierik a to papa normalne s nami.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@zemiakovysalat Najhorsie je, ze on nic nechce ani skusit. Ani v skolke si s nim nevedia dat rady. Sice mi hovorili, ze tam maju aj horsich v tomto, ale to si uz ani neviem predstavit....to, co mu berie su biele jogurty a mlieko. Tak aspon ze toto

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

nečítala som všetko, čo zabralo u nás: počítanie do 3, zobratie hračiek, nechceš sa obliecť, pôjdeš v pyžame....raz sme išli von v ponožkách, lebo sa nechcela obuť, prežili všetci aj susedia a dodnes na to spomína - ma 13r

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@bzuzka 😀 to musela byt sranda. A potom sa uz obuvala v pohode?

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@bzuzka 😂 vidím aj u vás je sranda. Ja som len raz vyhrážala melej že ide v pyžame do škôlky... A povedala som jej ze deti sa budú smiať že je bábätko že v pyžame chodí a bolo po probléme..

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl hej,odvtedy to už išlo,stačilo len pripomenúť:pamätáš a úspech bol,že bola zima,tak to precítila🙂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl ja by som to nehrotila, že musí jesť polievky a varené jedlo. Ako nejediace decko si tiež pamätám, že mi to nechutilo a všetko sa mi bridilo. Jediné, čo sa mi nebridilo boli blbosti a koláče. Ja dodnes nezjem niektoré jedlá. Odpor mám k mliečnym polievkam, k viaczložkovým jedlám, kde je nakydané všetko možné. Smotanové omáčky nemám rada, mne sa jednoducho doteraz všeličo bridí. A určite by som nerobila jediaci nátlak, že pokiaľ nezješ, nejdeš od stola ako tu niekto radil. Nech si vyskúša pchať do seba niečo, čo ti nejde dolu krkom. Keď zje chlieb, ryžu, nejaké ovocie, tak je to podľa mňa v pohode. Toto zas nepochopia rodičia, ktorí majú doma deti, ktoré musia chladničku pomaly zamykať.
Ja som na nátlakovú nekompromisnú výchovu háklivá, mňa ako decko by takéto tlaky položili. Bola som veľmi citlivá.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl skus pozrieť webinare alebo kurzy nevchovy pre mňa to je super pomoc 🤗
Človek tam veľa pochopí

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

stanoviť pravidlá a dodržiavať ich. Teda to, čo poviem, platí. Dieťa sa musí naučiť, že všetko má svoj následok - či už dobrý alebo zlý. Čiže tak, ako ti radia baby vyššie.. zaviesť napríklad počítanie: počítam do 5 a ak nezačneš upratovať hračky, balím ich do mecha a odkladám a nebudeš sa s nimi napr. týždeň hrať. To isté s obliekaním... rátam do 5 a odchádzam do práce. Ak povieš, že mu tie hračky do mecha zbalíš, ak ich nezačne upratovať, tak to musíš dodržať.
Platí to tak doma ako aj v škole... ja mám v triede tiež pravidlo.. rátam do 3 a musia sa utíšiť... už pri "jeden" stíchnu 😉

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl ešte najmenšia fungovala len na syroch, pokiaľ niečo zje ,neriešiť, rozje sa raz, a vtedy, keď sa mu to nebude pripomínať, to, čo zje - ponúkať, medzi to skúsiť zakamuflovať iné a aj keď nie, nekomentovať...držím palce

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl moj ma tiez tri,vyzlecie sa iba ked ma naladu a na odlozenie hraciek mi povie,ze to mam odlozit ja. Tak sa s nim dohodnem,ze mu pomozem a upratujeme spolu. Ale vacsinou je to bieda aj s jedlom

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@mima1 moj toniste s obliekanimaj s jedenim. Cista katastrofa. V novembri mal 4

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@kkaciatko dnes z pyzama rano o 8 som mu nachystala veci. Bolo 10:45 ked sa prezliekol. Aj to pretoze som mu cez pol hodinu nic nepovedala neodpovedala na otazky.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@mima1 mojmu zasa hodinu a pol trva kym si rano uprace postel. A to mu poviem cca o osmej a idem okolo jeho izby cez obed a stale nic. Ked mu to pripomeniem zacne a ze preco si musi upratovat kazdy den postel a preco to nespravim ja :D

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@kkaciatko sorry, ale toto ani mne nikdy nedávalo zmysel, vždy som sa zamýšľala, že prečo sa má posteľ upratať, keď aj tak idem do školy, nikomu to nevadí, nikto ju nevidí a ja som mala veľký pôžitok sa vnoriť do takej rozhádzanej postele, tá uprataná sa mi nepáčila... ja som tie prežitky mala také teritoriálne ako zviera, že vraciaš sa do svojho rozhádzaného bordelíkového pelechu.

sticker
Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@kkaciatko aspon niesom sama 😂kazdy den si hovorim ze do kelu kde moze byt chyba ked vsetky deti sikovne vsetko urobia posluchnu atd len to moje nie. Teraz obeduje polievku uz pol hodinu ale uz ma len 5minut 😂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@mima1 ani nevies ako sa mi to dobre cita :D ked viem ze nie sme sami na tom takto haha

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Ako fakt nechapem poviem potichu nic,poprosim nic, slubim odmenu nic,krik nic, proste urobi aj tak kedy chce ako chce. Kym nechodil do skolky vsetko sa mi zdalo byt ok. A zhorsilo to aj to ze mame druhe a vidi ze jemu davam jest jeho obliekam atd

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

Nejdem radšej citat komentáre tak len napisem co fungovalo u nás. Počítanie do 5, bodovací systém, "ukludnovacie" miestečko resp. miesto "kde mal porozmýšlať. A naozaj dodrzať to čim sa vyhrazas. Moj robil skazu na detskom ihrisku. Prvý krát som upozornila že pokial sa neukludni ideme domov, druhy krat a ked nie tak sme sa naozaj popakovali a go domov. A keď si už fakt zasluzil tak dostal na rit. Úplne normálne. Naozaj som s 3. ročnym neviedla diskusie ci to co od neho chcem je z jeho vnútorným presvedčením a či náhodou nenaruším jeho vnútornú rovnováhu....

@gerrwie_girl

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@rebeka25 to s nim nevediem ani ja 🙂

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@mima1 🙈🙈 obed u nas riesi tatino inak by som zosedivela

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl neprecitala som celu diskusiu, zastala som tam, kde pises, ze si prisna,ze ty dieta prosit nebudes, ze nad nim stojis s prikazom...a kusok vyssie, ze tvoje prikazy ignoruje

Takze, funguje princip prikazov? Za mna nie.
Dieta potrebuje pocut PRECO ma ineco spravit. Preto ja vysvetlim a potom poprosim. Nam to funguje.
K jedlu - pises, ze sama si nejedla. Ako ta syn vidi v suvislosti s jedlom? Jete spolu? Vychutnavas si jedlo? V klude?

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@taga malemu vzdy vsetko vysvetlim najskor samozrejme 🙂 .On nema problem ze nechape. Akurát ze nechce. Co sa jedenia tyka, skusali sme vsetko ver 😊. Tu nic nepomoze, asi musi do toho jedla fakt "dorast".

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl nemyslim to tak, ze nechape. Ale tak, ze nechape, preco chces, aby nieco spravil. Priklad: varim a pod nohami mam 5 auticok, lebo u nas su auticka vsade 🙈
Keby som povedala: chalani (pouzivam mnozne cislo, ale u nas sa to teda tyka len starsieho), upracte si hracky! - garantujem, ze sa nic nestane
Ale ked poviem: Jurko, varim tu, pod nohami mam auticka, bojim sa, ze sa o nieco potknem a spadnem, prosim ta, pod pozbierat tie auticka..
On pojde a spravi to.. na 95% ano

Obliekanie: chalani kto chce ist von? (To hned obaja kricia ja, ja, ja!) Tak ked chcete ist, musime sa rychlo poobliekat... a oni sa normalne poobliekaju.
Proste v kazdej situacii to skusit pozitivnym motivovanim, nie prikazom.

Odpovedz
15. jan 2021
avatar

@taga cely jeho ďalší zivot bude postaveny na prikazoch..nikto sa s nim nebude piplat a vysvetľovať...a princip ze ja mam prosiť deti aby upratali po sebe neporiadok??to maju spravit automaticky..a ze sa nič nestane ked povieš ze upracte hracky???tak ich hod do prazdneho kosa na odpadky s tym ze ich vyhodis..

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga ale jasne ja ho vela krat tiez motivujem. Ale nie vzdy je na to cas a hlavne ani pani ucitelky v skolke sa s nim nebudu takto "prplat". Napriklad: minule ideme zo skolky a rozpravam sa s nim: "Patko, pani ucitelka mi povedala, ze nic sam nerobis. Ze sa sam neobliekas ani si neupratujes hracky. Je to pravda?" "Nie je to pravda". "Chces povedat, ze pani ucitelka klame?" "Ano klame". "Patko nemyslim si, ze pani ucitelka klame. Vies co? Vecer mas moznost ukazat mi ako sa vies krasne sam prezliect do pyzamka, dobre?" "Dobre." "Slubujes?" "Slubujem". Prisiel vecer a cas prezliekania. Patko strasne saskoval. Tak hovorim: "Patko pamatas sa, co si mi dnes slubil v aute? Ze ako sa pekne sam prezlecies?" Stuhol, pozrel na mna a povedal: "Pamatam." A zacal sa prezliekat. Bez cirkusu. Lenze nemozeme vsetko takto robit. Kazdu jednu vec. Ved by sme sa zblaznili. A to som ja ta trpezlivejsia, jeho otec uz asi zosedivie 😂

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga toto môžeš riešiť , keď máš kľud a pokoj. Presne ako bolo popísané, keď sa ráno musí rýchlo obliecť a ďalšie činnosti urobiť, nemôžeš dieťa prosiť a motivovať. Musíš rýchlo fungovať.
A ako sú deti, ktorým pomáha vysvetľovanie.. ale zároveň sú deti, u ktorých s týmto nepochodíš a dostaneš sa do začarovaného kruhu. Jednoducho rodič je autorita a keď povie, že niečo treba urobiť, tak v niektorých situáciách to dieťa aj bez vysvetľovania musí pochopiť.
Samozrejme vysvetľovať je treba, ale aj určiť hranice, kedy so mnou dieťa nebude diskutovať.
Nájsť zlatú strednú cestu

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@ljzozv prave preto to treba trenovat, ked je klud a cas. A ked je situacia, ze sa treba ponahlat, ja uz len poviem, teraz sa uz naozaj ponahlame a chceme prist na cas / chceme stihnut to a to... a deti si svihnu

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl a skusila si sa na to pozriet ocami tvojho syna? Idete zo skolky a uz to zacina: ucitelka bonzovala, ze nic neviem, neupratujem, neobliekam sa... (v preklade, nie som dobry, som zly) mama je na jej strane...

Hmmm ziadne dieta nechce byt to zle. Takže aby to vsetko poprel, jednoducho bude s tebou suhlasit, ze ucitelka klame. Ved si mu to aj podsunula krasne: chces povedat, ze pani ucitelka klame? (Co ti na toto ma povedat? Deti este tak nerozumeju konceptu klamania... ked chce suhlasit s tebou, tak povie ano, nechape, co tym vlastne povedal) ked by aj chapal, je to v podstate otazka: klames ty alebo ucitelka?
Odpoved a reakcia asi rovnaka..

Chceme u deti podporit tu ich prirodzenu chut byt dobry. Preto pri rieseni problemu pomaha zacat vzdy niecim pozitivnym. Aby dieta nadobudlo pocit, ze je vsetko fajn, nie je zle, nie je ohrozene, nemusi sa branit...naviest ho na splupracu

Idete zo skolky: Patko, pani ucitelka mi hovorila, ze si dnes vsetko pekne spapal. A pekne si sa hral s detickami. A ze teraz vam trosku dlhsie trva poobliekat sa. Vsetky deticky maju teple nohavice a bundy a ciapky a sale a rukavice.. a kym to vsetko vsetkym pooblieka, dlho to trva. Ze by velmi pomohlo, keby ste sa vedeli pekne rychlo poobliekat sami, aby ste mali co najviac casu na hru na vonku. Skusime to trosku potrenovat, aby to islo rychlejsie co povies? Si sikovny, nohavice a bundu skusis sam. Ak by ti nieco islo tazsie, povies, pomozeme ti s tym...

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@svetlusska nedocitala si moj prispevok? Asi nie. Ako totiz pisem, deti si hracky upracu, ide len o to, ako sa im to povie. A prepac, nie ja nechcem vychovat deti tak, aby cely zivot posluchali príkazy! To je velmi nebezpecne! Aby im potom rozkazoval sef v partii, aby posluchali na slovo v robote, v partii, aby si nasli zenu, ktora bude po nich kricat a oni budu posluchat jej prikazy. Chcem vychovat deti tak, aby sa zamysleli, ked im nieco niektohovori, ci to co im 'kazu' je aj spravne. Aby sa rozhodli sami. Aby vedeli zhodnotit situaciu.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga myslim ze to priserne prekrucas 🙂. Prepac, ale ja nie som na taketo psychologicke veci. Ano, viem sa vzit do koze svojho syna. Co sa tyka empatie, tej som dostala az moc. A ver, ze tieto reci na mojho syna vobec neplatia 🙂. Navyse som priserne vycerpana pracovne, doma sa staram o dalsich 3 ludi, neviem, mozno niektore mamicky maju na toto cas, ale ja nie. Mam pocit, ze keby som napisala cokolvek, tak to prekrutis a napises ako som to mohla urobit inak. Mne nasi dali facku a problem bol vyrieseny. Podla tvojho nazoru aj moja diskusia s malym je nespravna. Hold ja nie som psycholog, nemozem pri kazdom probleme zacat googlit ako spravne reagovat.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl aha, prosila si o rady, lebo mas problem. Ked niekto povie nieco, co nesedi s tvojim stylom vychovy, tak prekruca, nemas na to cas, si unavena. Hm, pekny den, idem varit 😘 chcela som len poradit, mozno tak sa na to treba pozriet. Ja ta neobvinujem, je super, ze hladas sposoby.. len treba byt aj otvorena trosku tomu

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga ja som tomu otvorena a dakujem za vsetky rady, ale ako pisem, nie som psycholog. Som uplne obycajna mama. Ano, nemam bohuzial cas si sadnut ku kazdej veci, do hlbky ju analyzovat a zvolit vhodnu reakciu. Este k tomu bonzovaniu. Nepride mi to ako ze som na strane ucitelky a hned na neho utocim. My sme sa najskor rozpravali pekne ze co robil cely den. Navyse som na neho nezvysila hlas, pekne slusne som sa ho pytala a skoncilo to tym, ze sme sa dohodli a pokracovali sme v konverzacii o niecom inom. Za predchadzajuce rady som ti vdacna, ale ano, ak mam byt uprimna, trosku ma nahnevalo ked si to prekrutila tak, ze som na neho utocila a ze to berie tak ze som na strane pani ucitelky. On totiz reagoval dobre a nemala som pocit ze sa citil nejako zle z toho.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl a este jednu vec by som ti chcela napisat: ja som sa tak rozpisala nie preto, ze som psycholog, alebo ze ta chcem prekrucat. Prepac, ak to tak vyznelo. Mam medzi chlapcami 1r8m a nevies si predstavit akym ziarlenim sme si presli, kolko som sa navrieskala, kolko kriku tu bolo. Nic nepomahalo, len to situaciu zhorsovalo. Kiez by sa vtedy nasiel niekto, kto by mi povedal: vyser sa na to nachvilu, uvolni sa, nadych vydych, zjemni svoj pristup, nerozkazuj, neobvinuj, nevyhrazaj sa. Pozri sa na to ocami dietata.
Nikto mi to nepovedal, skor som pocuvala otrepane 'musi ta posluchat', 'daj mu na zadok ked nepocuva' atd apod..

Odporucam knihu respektovat a byt respektovany. Su tam skvele myslienky, ktore ja neviem tak dobre podat, ale naozaj maju silu.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@gerrwie_girl rozumiem, vidis, mne to zas vyznelo z tvojho popisu uplne inak. Ze maly ani nevedel kam z konopi... a vidis, o tom to cele je, niekedy veci nemyslime tak, ako ich ini pochopia.

Napr situacia u nas doma vcera vecer:
Muz okupal chlapcov, potom ich obliekame na gauci, ale bolo tam x auticok (ako vždy a vsade)
Starsi zacal zhadzovat auticka na zem, bez slova.
Muz vo vyvrtke, preco to robis, okamzite si to uprac, lebo toto hento tamto, budes ma posluchat. Vieš si predstavit, klasika nasich rodicov. Prisla som z izby, vidim, ze starsi je ticho, ocividne nevie co povedat, len dalej zhadzuje auta a roztahuje po gauci osusku.
Tak mi doplo, hovorim:
* ty sa ides saunovat? (On sa tak hra, lezi na uteraku a saunuje sa 😊)
* Ano
*tak nehadz auticka na zem, rovno ich dajme sem do krabice, bude aj upratane a mozes sa saunovat.
Doniesla som krabicu, syn to vsetko vyzbieral do krabice a siel 'do sauny'
Koniec dramy, bez kriku, za 3 minuty vyriesene. Stacilo zastavit myslienku 'on ma neposlucha' a zamysliet sa 'co a preco to robi'

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga mám známu, ktorá odmalička komunikuje s dieťaťom. Všetko s ním rozoberala. Áno je úžasné, v rámci rozmýšľania, veľa vecí chápalo od mala viac na svoj vek. Na druhej strane veľa vecí na svoj vek vôbec nerobilo. Lebo , z môjho pohľadu, to s dieťaťom zbytočne riešila, dieťa si urobilo po svojom. Ja mu nedám na zadok, nebudem po ňom kričať.
Aktuálne, nie je ochotné si ísť kúpiť nejaké oblečenie, ku kadernícke, vyskúšať topánky.
To isté doma, nič nepotrebuje skúšať a potom len ráno donesie nejakú vec, že si nemá čo obliecť, lebo je malá...
Ono nechce, tak ho nikto nedonúti. Kým je malé dieťa, tak to nejako prehliadaš, ale keď je vo veku pätnásť až osemnásť, tak to prestane maminka zvládať.
Vravíš, že dieťa tlačí do kúta, keď riešia, či klame dieťa alebo učiteľ . A potom máme základnú školu (už tu to začína), že na rodičovskom sa rieši, že učiteľka sedí na dieťati, lebo nie je ochotná sa mu prispôsobovať na úkor ostatných detí. Ona tam má dvadsať detí a musí brať do úvahy všetkých, nie len jedného. A nesedí na Tom.dietati , ale vyžaduje od neho len plnenie určitých povinností ako žiaka, tak ako od ostatných.
Preto treba trochu budovať aj rešpekt voči autorite, nie na úkor toho, že bude dieťa vždy potichu, ale takisto predstava v zamestnaní, že každý pracovník si bude presadzovať svoje práva, a nikto nebude chcieť pracovať, no amen tma.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga áno, lebo ty si ho poznáš, predvídaš a máš na to čas
ale predstav si učiteľku v MŠ kde má takých detí 25, ona toľko času nemá, proste zavelí a deti idú

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@ljzozv hm, suhlasim s tebou uplne vo vsetkom. Stale len prizvukujem, nejde o to CO dietatu hovorim ale AKO mu to hovorim. Ja by som nikdy nezhadzovala autoritu ucitelky, a ked pozries moj prispevok, ani tam som to nepisala. Naopak, ja by som dietatu zdoraznila, ze tiez chapem a verim ucitelke, ze je tazke obliect 25 deti a preto jej pomozeme. Pomozeme tym, ze sa bude obliekat co najsamostatnejsie, najviac ako sa da. Proste by som len tu situaciu nehrotila tym, ze ci niekto klame, neklame a tak. Informacia od ucitelky je fakt, s ktorym treba pracovat, nie sa zamyslat ci ma ci nema pravdu (v tomto pripade. Samozrejme, keby mi ucitelka hovorila nieco, co na moje dieta fakt nesedi, tak sa zamyslam )

A to s tym obliekanim - ja nenechám dieta robit si co chce. Vzdy je to dat na vyber z moznosti, ale z takych moznosti, z ktorych OBE vyhovuju mne.. takze ja napr dam na vyber, ides si vybrat tricko sam, alebo ti vyberiem ja? Ide mi o to, aby sa obliekol, je mi fuk ci na tricku bude auto alebo labky, to nech si vyberie sam.. a ked vidim, ze nereaguje, tak proste poviem,ze ked si nechce istvybrat tak teda idem ja. A on proste bud ide alebo povie vyber mi. Ano, mozno to zatial funguje zato, ze su mensi, chapem, ze pubertiaci uz proste maju svoju hlavu. Ale autorka riesi dieta vo veku ake mam aj ja, preto som to pisala. Aj ked myslim si, ze by znama kludne mohla zavelit: ked nemas naladu ist na nakupy, vyberiem ti nieco sama ale potom to budes musiet nosit. Myslim, ze kazdy pubertiak by radsej isiel sam 😉

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@lucka_ke vies co, kolkokrat sa zamyslam, ze mam ooooovela menej casu ako ucitelky v skolke 🤣 lebo ony sa 'len' venuju detom, nemusia popri tom prat, varit obed, vysavat, vesat pradlo a do toho 'riesit' deti. Sustredia sa len na tie deti a myslim, ze vedia vela veci predvidat a predchadzat im. A riesit. Pisala som, ze u nas bola hrozna ziarlivost. Pomohla skolka. Aj ked som sa mu venovala, co to dalo, proste tam mu to asi sadlo nejako inak, deti, iny pristup uciteliek a zrazu je na brata ovela lepsi, zrazu su super partaci. Ked som to hovorila ucitelke, skoro odpadla, lebo ze v skolke nema problem s nicim a nikym, o hracky sa deli a vsetko ok. Takze ja verim, ze aj ucitelky su aj take aj take. Niektore to s detmi vedia lepsie a niektoré proste nie

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga ja som ho dočítala do konca a v zivote to nikde takto nefunguje.ziadna učiteľka nebude skákať okolo 1 dieťa.povie ze ked sa pohraje tak to musi upratat a ked nato bude cumiet tak mu to zopakuje este raz.ucitelka ma v triede 25 deti a keby takto pristupovala ku vsetkym tak skonci na psychiatrii.dieta musi vedieť akceptovať autority ci to chces alebo nie.. a co sa tyka prikazov napr.v práci sa malokedy pytaju sefovia nato ci ty suhlasias s ich prikazami, musis to spravit alebo si hladaj druhu robotu....taky je zivot.ked pridem z roboty unavena isto mam cas a chut riesit ze deti po sebe neupratali alebo preco to nespravia ked im to poviem.. dostanu úlohu a maju na vyber bud to upracu alebo alebo to ide do kosa.poznam osobné mamicku ktora ma k detom pozitivny pristup a len dohovara a vysvetľuje a dieta v škole kasle na autority,robi zle spoluziakom a sikanuje ich..a pred mamickou sa hra na neviniatko...ze on nic také nerobi.a vies co mi povedal ten ziak co sikanoval vybrane deti v triede, ze sak oni si uz zvykli im to nevadí... Vychovavatelka na ziaka bola tiež kratka,nemala autoritu.resp. tiez presadzovala pozitivny pristup a ziak si robil co chcel.. bohužiaľ museli sme to riesit az s riaditeľom ktorý ju vymenil.druha vychovavatelka ho dala do laty ale nie pozitivnym pristupom ale tym ze ma autoritu.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@svetlusska mas svoj pohlad a nemas zaujem pozriet sa na to z inej strany. Nehovorim, ze si dieta ma robit co chce, ale ide o spôsob AKO ho nieco naucis robit. Ci len na zaklade prikazov alebo z vlastneho porozumenia. Skusim z inej strany. Deti tvojho sposobu nikdy neupracu nic, KYM IM TO NIEKTO NEPRIKAZE. V praci nikdy nepridu s novym napadom, spravia len to, co dostanu prikazom. Ja chcem, aby dieta upratalo vtedy, ked vidi, ze je to potrebne. Aby premyslalo nad tym, co robi.
Inak v nasej skolke je deti 12 a ucitelka hovori, ze nemaju absolutne ziadny problem s upratovanim hraciek! Pustia si pesnicku zo spievankova 'vedie, vedie cesta nova' a deti vedia ze je to signal a treba upratat. Jej slovami: ' keby ste ich videli ako zacnu lietat po miestnosti a upratovat 😊' s usmevom mi to povedala, nemam jej preco neverit. Myslis, ze ked niekto dokaze takto pracovat s detmi, tak nema autoritu? Myslis, ze preto mi minule povedala 'vas Jurko mi vyznal lasku, tak ma to potesilo ❤'

Vies, ja nemam problem s dietatom v skolke, ani pri jedeni, ani pri obliekani.. nehovorim, ze je super truper dokonaly, ale ja sa snazim poradit autorke. Dat trosku iny pohlad. Ale nepotrebujem ta presviedcat o mojej pravde, tesim sa, ze tebe tvoj system funguje ❤ len ma nemusis presviedcat, ze ten moj mne nefunguje 😊

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@svetlusska a este raz. Pozitivny pristup nema nic spolocne s tym, ci si niekto dokaze alebo nedokaze vybudovat autoritu. A naopak, ked niekto nonstop prikazuje, neznamena to, ze ma autoritu a respekt

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga predstav si ze tiež som vyrastala tymto spôsobom a upratovat viem ked vidim ze je bordel.viem si v praci povedat aj svoj nazor.
Ocividne tvoje deti su super dokonale.nie vsetky su take.na syna vysvetlovanie zaberalo,u dcéry som si mohla jazyk vyrozpravat.mohla som aj pekne na nu.nefungovalo to...su deti a deti.a nevravím ze nonstop prikazovanie ale posluchnutie ked rodic nieco povie.ja poviem ze sa ide napr.spat a na nich vtedy pride hranie.obaja sme s manzelom vecer unaveny,skoro rano vstavame ja konkrétne o pol 4 a urcite ich nebudem prosikat ani prehovarat..

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@svetlusska neviem ake stare mas deti, ale vidis, kedy napr chodia spat? Lebo to je u nas slabsia tsranka, tak skus teraz prosim poradit ty mne.. ako na to ides a ked idu do postele a zaspia..

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga o 8 večer sa idu poumyvat,poprezliekat,rozpravka a o pol 9 su v posteli..kedy zaspia neriesim.vacsinou rychlo.v sobotu majú vynimku mozu byt hore do pol 9.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@svetlusska ok, teraz pozeram ze ty mas o dost starsie deticky. Tak snad ked budu moji starsi, tiez budu zaspavat sami 🙏

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga dcera spala od 3 rokov pri synovi v izbe a zaspavali sami.pusa,rozpravka.bru noc.od 4 rokov ma svoju izbu kde spi sama.syn spaval sam tiez od 4 rokov.nevravim stane sa ze nad ranom pricupka bud jedno alebo druhe.alebo obaja :d zaspavaju obaja pri lampicke.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@svetlusska super, to je sen 😊 my riesime byvanie, takze zatial stale spolu a mladsi sa stale dojci, takze uspavam v kuse uz vyse3.5 roka 🙈 ale zlepsuje sa to, starsi kedysi saskoval, teraz zaspi prvy a o tej pol 8 - 8 su tuhi obaja.. ale snivam, ze raz ich dam do postielok, pusa, zavriem dvere a idem 🤣

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga nooooooo... Myslím ,že práve toto u vás také ľahké nebude, Práve preto že sa veľa rozprávate.. myslím to zaspávanie.
Neviem prečo ale myslím si to.
U nás dieťa v určitých veciach nemalo na výber a nediskutovalo sa. A spánok bol jedným z týchto vecí. .ide sa spať a žiadne vymýšľanie už nebude ...
Opäť spomeniem známu, ktorá veľa diskutuje... A jej dieťa je veľakrát dlho hore, lebo mu nezvykla zakazovať, ale snažila sa len dohovárať... A už to teraz ťažko zmení.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@ljzozv tak u nas bol uspavanie boj so starsim od mala. mladsi je v pohode, ale starsi to bol zle, no prave mam pocit ze sa to lepsi. Odkedy nespi cez den, tak sa vecer chvilku porozpravame, zaspievam im a zaspi. Skor neviem ako prejdeme na to zaspavanie, ze sami v izbe. Ci sa nebudu do polnoci hrat spolu 🤣 Ale nejdem predbiehat, uvidime co bude, ked to bude aktualne.

Odpovedz
16. jan 2021
avatar

@taga držím palce, nech to budeš mať čo najskôr. Je to lahoda, keď večer zavrieš dvere s nemusíš chodiť hore dolu

Odpovedz
16. jan 2021