icon

Dievcata...ja viem, ze kedysi neboli autosedacky a prezilo sa, ale vsak aj ked sa tam detom nepaci, ma to predsa vyznam! Cez vikend sme isli z BA do Senca. Skoro som odpadla. V aute pred nami bola rodina, mam soferovala, otec spolujazdec a vzadu sedela babka a mala na rukach asi 7 -9 mesacne babo, ktore jej stalo na kolenach a o sto sest vyskakovalo hore dolu. Auto odbocilo na smer Ivanka pri Dunaji.
Musim to sem napisat, lebo ma skoro vyrutilo ked som to videla. Cesty su aj tak nebezpecne! Nechapem ako na takej kratkej trase moze niekto takto riskovat!!! Nas maly ked sa v sedacke moc durdi, zastavime a nakojime alebo hocico ine, ale skakat na kolenach to by som teda neriskovala... Vsak je tolko nestastia na cestach aj bez toho...

avatar

no je pravda ze sa niekedy prezilo bec sedaciek. ale volakedy aj jazdilo o 2/3 menej aut a nedosahovali ani zdaleka taku rychlost. tiez by som nevozila svoje dieta bez sedacky.

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

moje deti uz automaticky sadnu do svojich sedaciek. sme stale na cestach, a je im v nich pohodlne. nestazuju sa 🙂 su od narodenia zvyknute, ze oni maju autosedacky,kde sa musia pripasat, a my mame pasy.

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

ja toto tiež nikdy nepochopim..a potom druha vec take komentare maminiek, ze ake su autosedačky drahe.. ale veď mať dieťa je celkovo drahé, tak asi viem do čoho idem, a nebudem šetriť na jeho bezpečnosti..no nie?

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

naši susedia nemajú napríklad žiadnu autosedačku. muž šoferuje dozadu nastúpi jedna alebo dve ženy a 4-5 detí. to ako sa tam naskladajú a hlavne čo riskujú nechápem

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

Tak nad tymto sa mi rozum zastavuje,ja davam malu do sedacky aj ked idem do obchodu u nas v dedine.Niektori ludia ozaj nerozmyslaju,za toto by som brala vodicaky

Odpovedz
1. júl 2013
avatar
glenda
autor

@jansticka ja nechaaapem ako ta matka toto mohla dovolit....cim ty ludia uvazuju??? Ved kazdy den je to v spravach... Normalne som lutovala, ze to nemozem niekomu nahlasit lebo to je uz naozaj nezodpovednost najvyssieho razu. A volakedy bolo aj menej aut, aj sa jazdilo inac a iste aj tak sa nehody stavali...

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

Podla mna by mal asi robit nas stat viac pri propagovani sedaciek a vysvetlovani ich vyznamu. Niektore TVs to robia...ale stara babka, to nepochopi..Mama to musi chapat. V niektorych krajinach nepustia matku z nemocnice, pokial nema autosedacku pre babetko.

Odpovedz
1. júl 2013
avatar
glenda
autor

@ayfer podla mna za to by mala byt basa. Ved taka matka vedome riskuje zivot deti!!!

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

Vsak kym sa raz nieco nestane...potom si to neodpustia cely zivot. My sme len "tukli" v 50tke do stojaceho auta na krizovatke a tak nas to hodilo, ze keby sme neboli priputani, tak preletime cez sklo. Maly s nami vtedy nastastie nebol, ale keby len tak hopkal vzadu, tak urcite nevyviazne v poriadku. Ludia si neuvedomuju, ze aj ked oni jazdia bezpecne, moze do nich zozadu niekto vrazit a pohroma na svete. Zial niektori stale ziju len v domneni, ze ked ich nechytili policajti a vyhli sa pokute je to ok, ale neuvedomuju si, ze to je o bezpecnosti ich dietata, nie toho policajta. A ked niekto povie, ze nema na autosedacku, tak nech nejazdi autom, lebo to stalo urcite viac!

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

Mne sa napríklad stalo, že som mala malú mimo autosadačky preto, že sme boli už nie ďaleko od domu a malá tak plakala že už som myslela že sa nenadýchne. Tak ju mamina ktorá sedela vzadu pri nej vzala. Takže ja by som nesúdila pokiaľ nevieš čo sa v aute dialo. Nehovorím, že majú byť deti bez sedačiek, to nie ale odsudzovať a nevedieť čo sa tam deje tak to tiež nieje fér. A nezožerte ma len preto, že som povedala niečo iné ako vy!

Odpovedz
1. júl 2013
avatar
glenda
autor

No videla som, ze tam to dieta skakalo na nohach!!!! To nie je odsudeniabodne????!!!!

Odpovedz
1. júl 2013
avatar
glenda
autor

@mimuska1115 ked chces dieta vybrat inak ako ked naozaj prestava dychat, tak treba auto zastavit!!! Si myslis, ze moje dieta a ine deti sa vzdy v sedacke len usmievaju?

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

Presne ako pises,ked je problem a dieta nechce byt v autosedacke,treba najprv zastavit,az potom ho vybrat.ak na uras lenv 50tke,clovek co ho drzi na rukach ho zabije vlastnym telom.

Odpovedz
1. júl 2013
avatar
glenda
autor

kolko krat som ja kojila dieta na benzinkach kde boli odparkovani kamionisti a muselo mi byt jedno kto na mna cumi z vedlajsieho auta. a to take hladne dieta kym sme nasli najblizsiu benzinku hodnu chvilu hulakalo a rozculovalo sa roznym zadusanim atd. no, tak sme na neho pozerali, ci je ok a zastavili najblizsie ako sa dalo...inac to proste nejde...

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

No co ja som nechapala a dodnes nechapem,ked uz z porodnice odchadzali na aute bez autosedacky vraj nepotrebuju,lebo idu len kusok.a kde maju zaruku,ze sa prave na tom kusku nieco nestane? Alebo ze na cestu z porodnice je vinimka a nedostanu pokutu...tak poprve to nie je pravda a podruhe ja svoje dieta nedavam do sedacky kvoli policajtom ale kvoli jeho bezpecnosti.robila by som to aj keby to nebolo povinne. A vsetkym rodicom co nerozmyslaju by som dala pozret toto alebo podobne video http://m.youtube.com/watch?v=otgH6sFECoM

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

Och, ženy. Sa tu pozastavujete....nemáte čo riešiť asi. @glenda sedela vedľa nej moja mamina, tá ju vybrala a potom sme kúsok zastavili.....nemám pocit, že je bezpečné hoc kde zastaviť.....takže ako vždy všetko má svoje pre aj proti.....

Odpovedz
1. júl 2013
avatar
glenda
autor

@mimuska1115 ahoj, no neviem ci je uplne bezpredmetne to riesit, kedze ako tu baby pisu, stale je kopa ludi, ktori sedacky podcenuju. dieta je podla mna prvorade a nie je mozne aby rodiacia taketo veci podcenovali. Nechapem ci teda ty si v tom konkretnom pripade ktory som opisala nejako osobne zainteresovana, nemam zaujem tu mat nejake osobne hadky, to ma vobec nezaujima, len som chcela upozornit na to, ze by sa mali ludia v aute chovat zodpovedne. To auto co som videla bolo pri Metre v Ivanke, kde je obrovske parkovisko a tam by bolo iste bezpecnejsie vyberat dieta z auta ako za jazdy. A to nehovorim o tom, ze su stale ludia, ktori deti vozia len tak na verim Boha pravidelne...

Odpovedz
1. júl 2013
avatar

@glenda tak s tým úplne súhlasím, to je nezodpovedné pretože súhlasím, sedačky majú význam....

Odpovedz
1. júl 2013