icon

Takze daňovy bonus na mójho stredoškolaka 18+ rokov je 0,slovom nula.
Dakujem,don Roberto.
"Kým do konca roka 2024 platí bonus až 140 eur mesačne na dieťa do 18 rokov a 50 eur na dieťa nad 18 rokov, od roku 2025 sa tieto sumy upravia tak, že rodiny dostanú maximálne 100 eur na dieťa do 15 rokov a maximálne 50 eur na dieťa medzi 15 a 18 rokmi."

avatar

co sa stazujes, ved budete mat den prazdnin navyse, nie ...?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

A keď jeden rodič robí v zahraničí a druhy na dohodu dostaneš 💩💩💩

Odpovedz
3. feb 2025
avatar
janinah
autor

@nyusika veru...a poslem ho v ten den prazdnin na brigadu,nech čosi zarobi a da materi...ahaaa,takto to mocipani vymysleli

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

vsak o tom si snad vedela uz x mesiacov, co je to schvalene .....

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@lucik194 veru vedeli, neobjavili sme dnes teplu vodu. To len, ze popri mejdane a statnom prevrate nam pripravila socialna vlada krasne prorodinne opatrenie. Treba poukazovat na uzitocnost nasej vlady.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar
Odpovedz
3. feb 2025
avatar

Tak ono pôvodná výška 140e bola nastavená do konca roka 2024, čiže žiadna novinkách to nie je. Ale podľa mňa sa môžu hanbiť, že tie "deti" po 18ke, ktoré ešte študujú, nedostanú vôbec nič. Hlavne, že vymýšľajú daňový bonus za manželstvo 😂, pevne verím, že táto kravina im neprejde.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 to ma teda upokojilo, aj penazi budem mat viac, aj den prazdnin navyse. Dakujem, ze siris osvetu.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@hopatko aj progresivne slovensko s tym suhlasilo, citaj do konca

Odpovedz
3. feb 2025
avatar
janinah
autor

@thinna33 citaj s porozumenim,ten suhlas je tam s niecim inym

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 hovorime o dvoch roznych veciach. Jedna vec je co bolo schvalene Matovicom do konca 2024. A druha vec, o ktorej sa bavime tu, je to co schvalila tato socialna vlada....rozumieme sa?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 problémom nie je daňový bonus ale napríklad také dotovanie cien plynu, ktoré oberá rozpočet o šialené peniaze a tak či tak sa budú musieť ceny zvyšovať. Len sa to odďaľuje zbytočne... Keďže pani ministerka nebola schopná pripraviť cielené opatrenia budeme na jej neschopnosť doplácať všetci...

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@janinah mne v tomto vzdy chybala logika. Mali skolaci su nadalej podporovani, ktori toho az tak nepotrebuju. A tie velke deti, co zjedia aj za troch, platia internaty, potrebuju notebooky, oblecenie im treba dospelacke, tak ti aby isli miesto studia makat na seba.

Aha a tu sa peniazky veselo vytriasaju

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@janinah sak máš manžela, na syna ti nedajú, dajú ti na muža 😁

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@0silvia0 zase taky 15r už zostane aj sam doma, keď je chorý, 5 ročný asi ťažko a prídeš o viac ako 100e z výplaty, poniektorí, samozrejme.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@janinah ma ist brigadovat podla tu zienok konikovych.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@hopatko dostali stari rodicia, mozu dat vnucatam, co aj povacsina robi. matovic zase nemyslel na starsich. Kazde ma svoje pre a proti, tak to v zivote chodi

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@kavasmliekom ale ved samozrejme, myslis, ze ti 13-18 rocni nikdy neboli chori? Sme si s nimi odbili ocrky aj bez prispevkov a danovych bonusov.
Malo by to byt trocha spravodlive, aj velke deti su deti.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 mas na mysli mojich starych rodicov, ktori maju zamrazeny minimalny dochodok a tym padom sa im cele roky nevalorizuje? Toto je mimo realitu...ja sa mam spoliehat na to, ze ten 13. dochodok co dostali, na ktory vobec nemame peniaze v rozpocte a ani v socialnej poistovni maju dat vnucatam??? Ti stari ludia tie peniaze minaju na lekarov, drahsie potraviny, najom, oblecenie, topanky, drogeriu, benzin a vsetok spotrebny tovar, ktory je opakujem drahsi. To hadam ani nemyslis vazne...

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 akože nemyslel ?? zobral im zdarma vlaky nie, , zobral im 13 dôchodok nie, krátil im nejak 13 dôchodo nie , však im ešte pridavali .... napíš čo im matovič zobral alebo okresal ? ostalo im presne všetko ako mali
táto vlada tiež mohla pokračovat v systéme danového bonusu ako je nastavený , nemusela ho okresávat ale ho okresala riadne, značne alebo nedostanu vôbec

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@0silvia0 ja tomu rozumiem. A verím, že každému by to aspoň trošku pomohlo. Ja som si vždy dala vyplácať ročne, čo sme mali bud na dovolenku, alebo už teraz odkladám deťom na štúdium.
Nie sú to malé peniaze, a v rodinnom rozpočte aj chýbajú.
Zober si, že môjho manžela bývalá ma dospelú dcéru, ktora asi ani nikdy nebude robiť, výživné dostáva 30e 🙈 (otcom nie je môj manžel) a už ani daňový bonus nedostane na ňu, aj keď ešte študuje.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@sara07 ja vždy hovorím, že matovic je dilinko, ale aspoň sme mali. Kým bol pri "moci" mohli sme si nahrabať aspoň dačo 🤣🤣

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@kavasmliekom a tie tehotenske prispevky uz zrusili? Ani tento prispevok som dodnes nepochopila.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

Keby konečne zrušili tieto špekulácie, ako robiť za minimálku ale dávky brať z maxima, tak by bolo hneď aj na daňový bonus pre deti

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 trosku ti zopakujem, ako to bolo, az do roku 2019 bol vianocny prispevok, max 100€, tusim v 2019 to smer vramci predvolebnej kampane vyhnal na 200€ aj to nie pre vsetkych. Od 2020 to bol 13. dochodok pre vsetkych, max suma 300€.
potom nas sucasny buzident v ramci dalsej kampane olepil slovensko plagatmi, kde slubil dochodcom plny 13.dochodok, ktory vsak po volbach napriek tomu (prekvapivo) v roku 2023 nedostali, opat bola vyska dochodku 300€.
Ale bol to Matovic, kto na starsich nemyslel.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 len si zabudla, ze nasi starí rodicia mali byvanie a nepoznali co je to hypotekárny uver, co my mladí to dobre poznáme na stovky a tisíce €🤔

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

Moji rodicia dostali 600 euro v decembri 24

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 vies co je na tom celom co pises najsmutnejsie? Vysvetlim. Moj otec ma dokoncenu iba zakladnu skolu, v tej dobe musel ist pracovat hned na druzstvo a podkuvat kone na dvore. Cely zivot tazko manualne pracoval. Jednoduchy clovek, dnes ma 75 rokov. V zivote nevolil Meciara, Fica, Pellegriniho a podobnu bandu. Lebo ma zdravy sedliacky rozum a neda sa opit rozkom. Je absolutne proti 13. dochodkom, aj on chape, narozdiel od teba, jednoduchym poctom! On sa uz o seba dokaze postarat, ale ma obavy o mna a svoje vnucence. A v piatok ide so mnou proti celej tejto klamarskej bande, co tu siri strach, klamstva a hnev na namestie!

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@lalenka33 ako vies,ze robi za minimalku?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@hopatko moj otec ma 70 rokov a nepotrebuje protestovat ani sa rozculovat, este by ho porazilo. Zivot je prilis kratky, aby ho clovek prezil v hneve. Islo by to kludne aj bez tych vykricnikov

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 to je fajn, ze to bolo schvalene na dobu určitu, ale ved tato vlada sa tvarila pred volbami ako strasne socialna. nic im nebranilo to schvalit aj na dalsie obdobie, vykrikovali ako je draho za matoviča a čo robí pre ľudí.. matovič je šašo, ale tento sudruh je šialeny, vypočítavý a bezcitný autokratický klamár. matovičovci nevedelia čo robia, ale títo to vedia až velmi dobre a čo je šialené robia to úplne neskryto a na hulvata......

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 Tak pokojneho cloveka ako je moj otec si este nestretla, cisty zen. Vykricniky som dnes vynimocne musela, priamo a od srdca tebe! Potom vsetkom co si posledne dni popisala...uf, uz mi je lepsie 🙂

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@yanielka pozri, hoc aka vlada by prisla, kazda by musela v tomto roku zacat konsolidovat, je to nepopularne opatrenie.. A podla toho co som citala, europska unia vyhodnotila nasu konsolidaciu ako jednu z najlepsich.. naoriklad take madarsko ma uz od minuleho roka dan 27% na vsetko, na tovar, na sluzby, na najomne.. s vynimkou vybranych potravin 19%. Este aj tie su u nas lacnejsie ked beham pri nakupe po ochodoch a porovnavam

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@hopatko tak som rada 😉

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 to by som brala keby sebe nezvysili takmer dvojnasobne platy,premier dozivotna vymyslena renta. A este sa s uskrnom vyjadri,ze slovensko nema pre ludi peniaze. Len pre seba. Cize bezny slovak ma setrit kde sa da,platit ich zvysovanie,trpiet co vsetko vezmu. A oni si uzivaju tisice,nakupuju auta. To je to setrenie?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 aspon, ze ten jeden den prazdnin bude. Ak bude, este nie je nic na papieri. A je este nieco co tato vlada spravila pre rodiny, starych ludi, chorych, invalidov a zamestnanych? Je este nieco co tato vlada spravila pre skolstvo, zdravotnicstvo, dopravu, polnohospodarov, priemysel, drobnych podnikatelov a zivnostnikov? Je este nieco, co tato vlada spravila pre kohokolvek kto nie je "ich clovek" v tejto krajine?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

Ženy, nereagujte na
@thinna33 , ona prišla iba provokovať.
Tak hlúpa určite nie je, aby myslela vážne to, čo píše.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 a pán premiér ako konsoliduje? V Hanoji?Jajaj vlastne, on si zaslúži

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika ale je...

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@0silvia0 preco je to tehotenske taky problem? Ved to su peniaze,ktore tam dana zena odviedla zo svojej vyplaty,tak ako pn,ocr,to nema kazdy,aj vyska je ina.
To,ze nema socialka peniaze je uz o inom,ale ja zas opacne, s tymto suhlasim,ved zena vypadne na par rokov z prace,po nastupe samozrejme nedvihnu hned zameskany plat,vybava tiez nestoji 5€ v dnesnej dobe. Toto je este jedno z tych lepsich opatreni.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika kiez by si sa mylila, ale opak je pravda

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika zial mysli

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@janinah teraz je to vlastne nevyhoda ze mame az 9 rocnu ZŠ. Kedze moj najstarsi sa narodil zaciatkom novembra, tento rok bude mat 18 a to este len bude na zaciatku tretieho rocnika, do maturity daleko…. Takze bude kopec 18-19 rocnych “detí”, ktore nebudu mat ukoncene ani stredne vzdelanie, nebudu sa moct kvalifikovane zamestnat ale ani ich rodicia nebudu mat ziadnu ulavu v tom, ze este zivia buduceho obcana / platitela dani a odvodov

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@alexandra_saska pripada mi to zbytocny prispevok, tehotna zena stale pracuje, zaraba, alebo je na PN, po porode ma kocikovne (ci ako sa to vola dnes) matersky, rodicovsky, rodinne pridavky, danovy bonus (na male deti sa stale poskytuje). A ma partnera. Pripada mi tych prispevkov dost. To je moj nazor, v pohode, ze mas iny.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@0silvia0 ano,preto som sa pytala,preco sa ti to nezda,naozja nie v zlom,len som bola zvedava.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@alexandra_saska ale zas velmi sa mi paci, ze otcovia mozu matky vystriedat na materskej dovolenke, ze je otcom toto poskytnute. To je fajn.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@0silvia0 aj to a hlavne tie 2 tyzdne hned po porode. Ked sa rany tazko hoja,toto je obrovska pomoc.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@alexandra_saska máš to pomýlené.
Z toho, či vo veku zariadil, bol vyplatený daňový bonus - čím viac zarabas (a tým pádom odcvádzaš), tym pádom máš nárok na vyšší bonus - strop 140 eur na dieťa.
Teraz je to naopak - zarobíte veľa - prd dostanete .
Lebo sa príliš snažíte a to je no-no--no, také kapitalistické

Tehotenské je sociálna dávka vyplácaná zo všetkých sociálnych odvodov, aj z môjho...a jediným účelom tejto darmožráčskej dávky je zalepiť oči budúcim voličom tejto bandy.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@0silvia0 kľudne môžete zrušiť kocikovne, tehotenské, predĺženy rodičak (bez naozaj vážnej zdravotnej indikácie)
Plus vydieračské rekreačné poukazy a príspevok na športovú činnosť.

Daňový bonus bola jediná spravodlivosť vw pomoc.
Zarábas viac - disyan s viac, lebo to ide z TVOJU oplatí, ni z plastu každého z nás.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika sorry, neviem to po tebe prelustit. Neviem ci mi nadavas, ci co😄

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 naozaj? to som rada za toto zhrnutie, lebo vidim ako konsolidujú na svojich prijmoch. Pred volbami nevedeli, ze bude treba konsolidovat? ze slubovali hory-doly pre ludi? tak zatial si odsuhlasili náhrady 5000 eur, sudruhovi dozivotnu rentu, suhaj estok si chodi na formulky a na futbal do nemecka, ficiak do hanoja, tak som rada, ze idu ludom prikladom....a este posledna vec, ja uz som staršieho dáta a ešte mečiar nám tu sluboval male Švajčiarsko, takže si to zhrnme, za 36 rokov od revolúcie nepočúvame nič iné iba, že si musime utahovat opasky, za tú dobu bol vacsinu casu pri moci terajší sudruh, takže čo sa rozkradlo rozkradlo sa za neho však? to musíš uznať, takze kedy už konečne bude dobre????? že už nebudú musieť ludom zdanovať aj vzduch, ktorý dýchajú?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 moje deti majú 1 starého rodiča. Od koho by si mali pýtať peniaze podĺa tvojej rady?
Zrušila by som všetky tieto blbosti-prvákovi 100 eur? A nosí tašku 10 rokov? Lebo aj siedmakovi treba tašku, zošity a spol. Aj tomu 18r tretiakovi na strednej. Táto vlada keby skonsolidovala svoje platy, lety, záhrady, okná, tak by bonusy vyleteli do výšin🤢

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika zena pozor ☝️o 16.47 dnes si bola v deliriu😄

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika ani nahodou teda nebudem volit tuto bandu,ked uz ide o to,potom aj moju pn,ocr platis a to nemozem byt ani chora? Ja tak isto platim tvoju.
Proste mne ide len o to,ze ok,aspon ten clovek nieco odviedol,tak nieco dostane. Pracujem uz 12r a ani raz som nebola pn,ocr,jedinu davku som mala tehu,tak myslim,ze som to bohate vyvazila...no a o dochodku uz anj nesvivam..tak preco aspon toto nemat?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika a tu cast o DB si asi nemyslela mna,lebo o tom som sa nebavila

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika dobre píšeš, radšej nereagovať, lebo toľko nezmyslov, čo ta ženská dokáže natarať. A môžeš vysvetľovať koľko chceš, všetko považuje za útok a nenávisť.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@adelusha brigad je habadej ,,moja dcera od 17 tich brigadovala pre seba ,,cize mala na svoju utratu a nepytala od nas ,,preco by sa taketo zdrave deti nemohli aspon trosku zacat osamostatnovat ??,,ja som takuto moznost nemala,kedze tych brigad na kazdom rohu nebolo

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika a zasa nemoze sa vsetko zrusit,ako chcu podporit buduce generacie a zakladanie rodin? Ano,malo byt to byt viac podmiene pracou a odvadzanim dani,ale nie zrusene

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@demartka pýtaj na deti od rodičov Tinki, podľa jej logiky, ja už rodičov napr.nemam, asi popýtam od susedy dôchodkyne 😂

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@alexandra_saska prečo nie ?
Ako podpora nech sa zlepšuje pracovné podmienky, vytvorí viac predškolskych zariadení...ako podpora nech sa zlepšia podmienky pre živnostníkov...a nie nejaké blbé sociálne dávky, to nepomôže nikomu - iba lenivým na chvíľu

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@alexandra_saska prorodinna politika a podpora porodnosti vyzera inac ako vyplacanie "odmien". Na to treba inac nastavit celu hospodarsku politiku statu a podporu ekonomiky aby sa ludia mohli spolahnut na to, ze svoje deti uzivia a budu im moct zabezpecit strechu nad hlavou a vzdelanie.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika to samozrejme,akonahle by sa zacalo riesit to,co pises,tak v tom momente by to davalo zmysel zmysel zrusit vyssie spomenute. Ale zial,tu sa toho nedockame.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@alexandra_saska lenže to by mnohí ľudí za pomoc nepovažovslo

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@viestta ano,plati,co som pisala vyssie,vtedy to dava zmysel,no nateraz kym je to podmienene pracou a odvodmi,tak budis. Akonahle ,,zadarmenko" toto ma tiez vytaca

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@petulda333 neviem, či robí za minimálku, ale podľa otázky logicky neplatila také odvody, aby jej tá maximalna podpora vyšla. Pointa je v tom, že platia minimum a chcú maximum

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 starí rodičia,ktorí žijú len z dôchodkového majú dať vnúčatám? A z čoho? Veď ledva preziju

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika tie vase navrhy s
@viestta chcu ale uplne ine zmyslanie ako ma polovica Slovenska,co nas sem dostala

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@lalenka33 tak mohla zarabat viac,len nedostatocne na maximalku. Pointu chapem,ale mohla si to len napisat a nepoukazat na nu

Odpovedz
3. feb 2025
avatar
Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@lalenka33 joooj a este kde su vsetky tehu,co zrazu na zaciatku tehu zmenia pracu na ,,lepsie platenu"(k strykovi,ockovi,tete),aby mali lepsiu matersku. Jasne,zrazu plno firiem hlada prave tehotnu zenu za vysoky plat,aby o pol roka mohla ist na matersku.🤦‍♀️

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika ved ja som tiez pisala, ze tehotenske je blbost, preco mne pises "ze kľudne môžete zrušiť kocikovne, tehotenské, predĺženy rodičak"
Kto vy mozete zrusit?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@janinah ako mne tu minule napísala jedna veľká obhajkyňa ficka a podržtašky, že dieťa po dovŕšení 16. veku života má ísť na brigádu a podieľať sa na chode domácnosti - hypotéka, inkaso, potraviny, dopravu do školy a stravu v škole 🤮🤔
Môj bude mať za chvíľu 20 rokov a ešte rok bude na strednej škole, chodí na brigádu v sobotu, lebo cez týždeň kvôli cestovaniu nestíha. S jeho 200 eur, čo zarobí mi mám zobrať ?!? Ani by ma nenapadlo... Ešte aj to by bolo málo...

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@luba28 moj najstarsi je extremne skromny, vyslovene na svoje zaluby nepotrebuje takmer nic. Ale jest musi, obliekat a obuvat sa musi, do skoly cestovat musi, skolske potreby tiez nieco stoja. Prerastol uz aj muza, cize vsetko oblecenie a obuv nanho “dospelacke” musim kupovat nove. On je velmi setrny a rad by nam financne prispel, ale manualne je zial nesikovny, cize brigadovat ako casnik, pomocna sila a pod. unho nepripada do uvahy. Navyse niektore predmety v skole mu davaju zabrat a musi sa v prvom rade zamerat na to, aby ju vobec uspesne dokoncil.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@0silvia0 omylom, prepáč

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

Raz, ked sa koncom roka o tejto teme debatovalo na MK som uvadzala pripad syna mojej kamosky, ktory denne cestuje na strednu 2 hodiny tam, 2 naspat, z domu odchadza po piatej rano, niektore dni sa vracia pred osmou vecer, okrem ucasti v skole musi stihat este pripravu na vyucovanie tak som sa jednej mudrlantky spytala, ze kedy ma stihat tie brigady aby si zarobil som dostala odpoved, ze ma volne vikendy a prazdniny. No a od buduceho skolskeho roku bude moct pracovat aj cez polrocne prazdniny. Vsak to je aky uzasny pocin tejto vlady, ked ich zavedu... Ked odmaka 10 hodin v ten den, za 4,69 (co je hodinova minimalka) tak mame vykryje skoro cely danovy bonus aspon januari...

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@viestta ficofilky dokazu obhajit vsetko co sudruh urobi 🤦

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@viestta moje decka ako stredoskolaci to mali tak isto. Ked chceli byt v skole na osmu, museli o siestej uz stat na zastavke. Cize vstavali o 5:30 a 2 hodiny cestovali tam a 2 hodiny naspat. Chodili zniceni domov, este stihat pripravu do skoly. Brigadovali aspon cez letne prazdniny, cez skolsky rok nebrigadovali. Asi som ich prilis setrila, ine matky by ich pekne skasirovali, nech makaju, co tam po skole.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@luba28 je to DB na nezaopatrene dieta. Co vysokoskolak stale je.
Tvoja dcera studovala brigadovala tak ze zarobila 700e nesacne a vyzila na intraku.
Moj niekde robi chybu lebo 700e veru nezarobi a este aj som ja rodic co peniaze z brigady nechava na jeho lubovolnu utratu. Zivym ho stale ja.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@kavasmliekom to si ho ešte pekne nazvala, ja mám nepublikovatelné slová ohladne neho len

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@mariabol ako kto ako kto, su aj dôchodky okolo 135000 nad 1000€ ,možno číslo nie je presne ale bolo dost vysoké
ano su aj minimálne dôchodky ,tie ano nech tahaju hore ale načo dávat niekomu 13 dôchodok pri 1000 € ?
ja im tie dôchodky nezavidim aj ked mi jasné že my dostaneme neskutočnu almužnu a ak krachne štát kto si to zase vyžerie ? ktorá čast ?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@sara07 krachnutie statu jedna vec, a este pred krachnutim sa vyrabuje 2 a 3 pilier, a to uz sa mozeme ist vsetci past.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@natalka13 nebola na intraku ,,ten bonus tu nie je dlho a zili sme ,,prispevok pre prvakov tiez ,,OCR pri zatvoreni skoly ci skolky tiez nebol (okamzite by som to zrusila) ,,to su uplne zbytocne “zrace” penazi z rozpoctu ,,ten kto mal vtedy ma aj teraz 😊

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@0silvia0
@viestta môj ráno tiež vstáva po 5 a z domu odchádza o 5:50 ...

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@luba28 aha takze vlsstne ziaden vydavok ste nemali ked bola na VS.
Vies aky je rozdiel medzi ocr prispevkom pre prvaka a DB?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 ty das z coho svojim vnucatam? dufam ze si na dochodok sporis aj inde ako v 2. a 3. pilieri, ktory nam stat zachvilu zabavi. myslis ze pri takom dlhu aky rocne produkujeme bude raz na nase dochodky?
do toho ze sme najchudobnejsi lud v eu ide trump zaviest cla na tovary z europy. klesne predaj aut, slovensko to pociti zo vsetkych najviac. kto bude moct, odide. neostane tu vela ludi, co bude robit na tvoj dochodok, ak dovtedy slovensko neskrachuje.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@thinna33 keby tebe spadol daňový na 0 inak by si tu kopala nožičkami. Ja chapem že ty miluješ Fica a budeš sa za neho bit aj do krvi,ale niekedy je naozaj mlčať zlato a v tvojom prípade to platí dvojnásobne.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@lucyliu opravím ťa, už v roku 2023 mali nizko príjmové skupiny dôchodcov 600e ... prvých 300 dostali v novembri to bol vianočný , poberateľom vyšších dôchodkov bol krátený presne podla pravidiel roku 2022 a potom v decembri vláda mimoriadne poslala všetkých dôchodcom 300e .. čiže niektorý už v roku 2023 mali 600e dôchodok.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@zalka aha, dakujem, na ten doplatok som veru zabudla👍

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@natalka13 a bol niekedy takyto prispevok ci nejake bonusy??,,boli rozne ulavy podla poctu deti ,ale nic viac ,,

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@luba28 och prepána, voĺakedy ĺudia aj v jaskyni bývali, aj 8 ĺudí v jednej izbe...ide úplne o iné. O to, že vláda, ktorá sa prezentuje ako prosociálna, nie je ochotná nechať jeden daňový bonus pre mládež, ktorá študuje. Keby vláda okresala svoje platy, výdavky a neulievala si z našich peňazí, tak by bonus problémom nebol. Bez bonusu moje deti budú ďalej chodiť do školy,ok, ale prečo za moje peniaze letí špeciál pre zločinca, minister na zápas a podobne? Naozaj je to v poriadku?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar
janinah
autor

@demartka presne tak...len take " super efektivne" ministerstvo športu zhltlo 240 milionov ( zatial)....
Ale to osoby ako @luba28 nepochopia nikdy...
Mozeme len hadat preco nie...

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@demartka presne, dost bolo prispievania tejto vlade na ich vymysly.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@luba28 ty si nikdy nepoberala danovy bonus na dieta?

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

Rakusko, podľa google

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

Čechy, tiež google
Na slevu na dítě máte nárok do 18. narozenin dítěte. Pokud bude dítě nadále studovat, nárok na na slevu platí až do jeho 26 let. Tyto výhody mohou čerpat i OSVČ, které uplatňují výdajové paušály, nikoliv však paušální daň.

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

@nyusika Dobrý neskorý večer
Prepáčte neviem prečo by to mali zrušit ja som napr.robila na dohodu boli sme na umelé oplodnenie a malá som rizikove tehotenstvo a pn-ku som dostavala 30€ a tehotenské som mala 250 a to bolo všetko a ešte zadarmo starala o chorú mamu ktorá potrebovala 24hodstarostlivost bola som doma 2roky a starala sa nu a už som nemala narok na lepšiu pn-ku z predošlej roboty takže asi tak

Odpovedz
3. feb 2025
avatar

Hľadala som aj Nemecko, Maďarsko, Polsko, ale nenašla som žiadnu stranku s prehladnymi, aspon trochu čerstvymi informaciami

Odpovedz
3. feb 2025
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@luba28 lenze danovy bonus nie je prispevok od statu. je to ulava na tvojej dani- o to menej zapltis statu na daniach. je to cast tvoje mzdy, ktoru ti stat nevezme, lebo si ho podporila tym, ze mas deti. ano ja viem, potom to v tom rozpocte chyba(chybalo by keby sa nekradne?). ale keby clovek aspon videl, ze z tych dani sa nieco prenho robi. ale tento stat vie len brat...
navyse spominany Matovic. ano, sice ten bonus zvysil ale aj povedal odkial nanho zoberie. ano, zobral samospravam ktore potom podvihali poplatky, ale ten bonus "bol vykryty". vrati fico tie peniaze co ziska naspat samospravam? viem si predstavit..

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@ingridd inak v Rakusku sa sice znizi danovy bonus, ale zvysia sa pridavky na deti od 19 rokov, resp.teda maju viac hranic na zvysovanie, ale tie najstarsie studujuce deti dostavaju najviac.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@luba28 niektoré dospelé deti sú múdre a cieľavedome...a ich rodičia považujú kvalitu vzdelanie za najlepšiu investíciu do budúcnosti.
Takže na nejaké nejaké to privyrobenie si nevzniká priestor.

Samozrejme, niektoré deti proste skončila (príklad) duálne vzdelávanie a vybavené. Tam možno si brigádovať od obeda do nevidím

Väčšina ľudí prežije by že daňového bonusuqle som si istá, že väčšinu voliči v koalície by na lopatky položilo zrušenie ostatných sociálnych dávok .

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@chillibubble toto im nevysvetliš 🙈🙈🙈

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@ingridd hej ale majú po delené výšky a v prepočte ten rodič co ma jedno dieťa dostane cca 50e. Ten co ma 2 deti dostane spolu 125e (50+75) a ten co ma tri deti dostane spolu cca 218e (50+75+93).
Nedostanu 420e na tri deti po starom, a ani 300e po novom na deti do 15 rokov.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@luba28 a kedy si bola bez neho?

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika to ano ,,aj to je pravda ,,

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka prepáč teraz neviem, to píšeš o danovom bonuse v čechách?

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@chillibubble ano ,,ved to ani netvrdim ,,pisem,ze je to ulava nie davka,,zle som sa vyssie vyjadrila

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@luba28 proste brigáda je naozaj fajn vec pre puberťákov...ale nie ako príspevok do rodinného rozpočtu - ale v rámci možností ako privyrobenie si k vreckovému.
Čiže dieťa dostane v každom prípade vreckové a k tomu má navyše to, čo si zarobí na brigáde

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika ale ti zmrdi sa nazdavaju, ze to dieta ma prispievat do rodinneho rozpoctu. Dalsia moznost je, ked nema rodina na to aby "vydrziavala" dieta na studiach, tak nech nestuduje. Vsak na co by studovalo? Nech ide makat do fabriky (nie, nemam nic proti tym co makaju fo fabrikach, aj ti su rovnako hodnotni ako vystudovani). Nevzdelana masa sa ale lepsie ovlada.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@viestta veď toto musí byť každému jasné...

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika nie kazdemu je toto jasne, vsak vidime aj v tejto debate... Su taki, co to budu aj obhajovat. Sice jediny argument je acohentizmus, ale obhajoba musi byt

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@ingridd áno reagovala som na to ci si ty uviedla.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka oki, ale bonus v Čechách maju, a uľavia si aj rodičia deti nad 18 rokov

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@ingridd áno, len vo svojej podstate keby sa z rátali všetky DB od narodenia po koniec vyplácania v ČR a tu tak možno by sme boli na rovnakej sume.
Ved v ČR tiež i rodičovský majú ináč riešený a vo svojej podstate vyplatená suma tam sa rovna sume tu.
V ČR sú znevyhodneny rodicia jedináčikov. Keď tak vezmeš... Dostanú do napr 25 rokov DB 50e x12x25rok = 15000e
Na svk 100x 12x15 + 50x12x3 = 19800e
A tak sa to dá všetko preratat, ono nie je všetko zlato co sa blisti.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka a v CR je ti tiez vyplacane tak, ze od istej vysky prijmu nemas narok na bonus ?
a cim viac zarobis - tym menej dostavas

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika máš pocit. Ze ovládam ich zákony? Som bola celý čas v tom, že reagujem na zverejnené info.
Mimochodom mam pocit, že v ČR ani prídavky na deti nedostávajú "dobre zarábajúci" rodicia. Oni to tam nemajú plošné ale skúmaju príjmy aby dali dávky.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka ja som ani nechcela prerátavať, nechcela som porovnať sumy, to nejde, plakali by sme porovaním s nemeckom, rakuskom, išlo mi hlavne o 18+ nezaopatrené deti, a princíp

avšak celkom by ma zaujímala tabulka, ako to vyzerá v EU štátoch tak celkovo, prídavky, bonus, atd

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@viestta ono tu mohym nieje ani jasne odkedy sa poskytuje DB, vsetky ho objavili az ked sa zacal volat matovicov bonus. zrazu aky zaujem, ked je vuac ako 20€

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika 4. Vznik nároku
Nárok na přídavek na dítě má nezaopatřené dítě, jestliže rozhodný (čistý) příjem v rodině je nižší než 3,4násobek životního minima rodiny.
https://www.mpsv.cz/-/pridavek-na-dite

Takže dobrý pocit som mala

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka nehladaj za tym nic ine, ako moju zvedavost 🙂

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@ingridd to by zaujímalo aj mňa. Ved nie tak dávno začali Rakúšan ia vymýšľať s pridávkami na deti, dosť to ovplyvnilo opatrovateľky tam.

A porovnanie som spravila len kvôli uvedomenie si, že každá krajina ináč ma nastavený systém podpory a dávok.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika vidíš, vlastne aj u nás po rozdelení republiky bol taky systém, že sa skumala odkázanost rodiny a jej príjem.
A čo si pamatam, tak kanikova reforma dávok počas dzurindovej vlády zotrela rozdiely medzi vyplacanymi dávkami, začali vyplácať plošné, bez skúmania príjmov.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

U nas detto. Syn konci 3rocnik, ide na nadstavbu, v auguste 18r a potom veľké prd dostaneme

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka kanikova reforma bola naprd, preto aj dlho nevydrzala.
pausalne davky boli tirez naprd.
ale aj tak dodnes ostalo vel pausalnych davok, co uz, niecim si musia volicsku zakladnu podchytit
ked sa konecne zaviedlo nieco, co vacsine vyhovovalo - danovy bonus z vlastnych odvodov - v zavislosti od vysky prijmu - tak to proste zrusia, aby nemakacenkom dokazali, aki su ini socialni...

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika no vidíš a toto ja za spravodlivé nepovažujem...
Zvyhodnovalo to rodičov jedného dieťaťa. Ublizovalo to jednorodicom, tiež szco a tiež ľudí, kt. mali nízke prijmi, a zabudla som na ľudí čo ochoreli a boli na PN, a tiež mnoho početné rodiny.

I teraz vidím, 3 deti a DB v roku 2024 v priemerne 230e mesačne.
Preratala som, DB v roku 2025 pri rovnakom prijme 3 deti a DB bude 300e.
Jednorodic.

Ale ty všetkých, co nemajú aspoň dvojku na páske považuješ za nemakacenkov. Pritom mrte ľuďom sa mzdy motaju okolo min. mzdy. A pritom makajú v robote a snažia sa.
Nenatrcaju ruky na dávky.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka a ako sucasne socialne davky pomahaju jendorodicom ?
a ako pomahaju bezdetnym ?

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika je ich viac oproti minulosti? Ten jednorodic dostane viac DB napr. ako som písala vyššie.
A bezdetnym? Od kedy sa bezdetny riešia? Oni doplácajú aj na tie DB... Mesta zdvihli poplatky co platia i bezdetny, keď si kompenzovali nižšie príjmy skrz DB schváleného predošlou vladou.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka na DB nedoplacaju. DB s apozita z vlastnych odvedenych dani, nie pausalne, ako ostatne nemakacenko socialne davky.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika áno ale tie dane odvedené z príjmu patrili obciam a mestám.
Takže bezdetny platí viac za smeti napr.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka a ten s detmi plati za smeti rovnako ako bezdetny a este aj plati za deti a plati aj za to co pred tym preplacala obec, napriklad v skolkach, kde je obec zriadovatelom, a ten bezdetny tieto sluzby aj tak nevyuzival, takze bol ukrateny o nejake vyhody...

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@viestta no vidíš ta môžu bezdetnym dávky vymýšľať.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka hej, hej... Aj zdravym kompenzacie, pretoze navyuzivaju bezbarierove pristupy do verejnych budov, ktore boli vybudovane zo "statnych" penazi... 🙄

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@viestta no vidíš... Akurát pointa bola inde...
Rodič co platí za smeti za seba i deti mal ten DB... Ten bezdetny dostal nič... A tie smeti dane a pod zvýšené platil...

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka este raz a znova, DB sa nedostava, DB sa uplatnuje. DB je znizenie dani, ktore platis. Dani, na ktore si si zarobila. Kto nezaraba DB nema, pretoze neplati dane. DB nie je davka, je to ulava na dani. Ulava na dani pre toho kto vychovava dieta, ktore sa pripravuje na to aby z neho bol danovy poplatnik (teda nie pre vsetkych, lebo uz je to obmedzene vekom). Bezdetny bud ziadneho buduceho danoveho poplatnika nevychovava, alebo uz ho vychoval a danovy poplatnik plati dane zo svojich prijmov.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@viestta ešte raz a znova co riešiš? https://e.dennikn.sk/3092005/vyssi-danovy-bonus...

A mimochodom začala som reagovať na porovnávací koment s iným štátom.... Na nic iné.
Ze nie je všetko zlato co sa blysti.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka to česko ma teraz prekvapilo, dik 😎

do diskusie o danovom bonuse ale ludia ktorí nemaju prijmy na zdanenie , napr. na PN nepatria, prepáč

každé rozhodnutie niekomu ublíži, ja sa teraz fakt cítim ublížená, a to hlavne kvoli hláškam, aby 18 ročný študent šiel brigádovať , však je dospelý, niekedy to proste nejde... a ked sa obzriem dokola , a nikto z našich "vedúcich" nám nejde prikladom ,o to viac to bolí
ja by som rada veľmi skromne zahlasovala sama sebe za vrátenie DB aj pre 18+, tak ako si vláda schválila sama sebe +5000€ mesačne, nezdanených... toto je to čo ma najviac hnevá na týchto novinkách

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@ingridd áno rozumiem ti, ale ktorý systém je spravodlivý. Podľa mňa žiaden. Vždy budú nejaký ľudia pociťovať krivdu.
Ak máš časť roka príjem a časť si na PN tak zdaniteľné príjmy máš, myslela som to tak. Nie ze si bez príjmu a niekto ti niečo platí. Predtým bol DB nízky ale dostal ho i ten co robil na pol úväzok a i ten co zarobil par tisíc v hrubom.
Potom sa to zmenilo. A teraz je zase zmena. Možno by bolo lepšie aby všetci dostali po 50e a nesortirovalo sa... Ktohovie. Potom by zase boli nespokojný tí čo by im DB vyšiel tých 100e. Hovorím nikdy sa neda byt spravodlivý... Vždy bude niekto nespokojný.
Do min roka napr pracujúci v ČR si uplatnil DB v ČR a tiež aj na SVK, bolo to spravodlivé? Teraz za rok 2025 si už na SVK neuplatní. Bude to spravodlivé?

Posielať mladých pracovať, tiež som brigadovala hádam od 15 rokov, cez víkendy a prázdniny no nikto ma neposielal, sama som chcela. Nie každý sa cíti na brigády a brigáda nemá nahradiť príjem rodiny. Ale ak dieťa brigáduje a kúpi si co chce, tak vlastne rodicia ušetria, napr. na tom vreckovom.

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka nie, myslim že mi nerozumieš 😒

prijmem akekolvek rozhodnutie vlady, ktore je pre dobro nas všetkych, a dokonca som ochotna zniest aj negativa tych rozhodnuti, a dokonca neočakavam riešenia hned zajtra, viem počkať a trpezlivo znášať zlé dni, ale ti čo su tam hore musia konať v prvom rade uprimne, spravodlivo, triezvo, zodpovedne

A myslim, že nehovorim len za seba

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@zalka veď nech brigádujú - keď môžu a chcú.
Ale nie preto, lebo musia prispieť do rodinného rozpočtu.
Ale preto, aby si prilepšili k vreckovému.
To je sakra rozdiel

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@nyusika a píšem niekde niečo iné?

Odpovedz
4. feb 2025
avatar

@thinna33 a k čomu je to dobré takéto prelievanie penazi ? aky to ma zmysel

Odpovedz
5. feb 2025
avatar

@sara07 tinka opustila diskusiu davno po mojom prispevku...🙂

Odpovedz
5. feb 2025
avatar

@thinna33 jaaj a este k tej podla teba dobrej konsolidacii a dobrym verejnym financiam, tuto pani a damy, nase asi najvacsie kapacity, maju na to iny nazor:
VÝZVA EKONÓMOV (NIELEN) PREMIÉROVI A VLÁDE

Tak už aj ekonómovia si povedali, že dajú verejné NIE takémuto smeru a budú varovať pred jeho ekonomickými dôsledkami.

Po iniciatíve a návrhu textu Martin Mlynek sme s Radovan Ďurana, Richard Durana a Ján Oravec dali dokopy text výzvy a 50 základných signatárov.

Výsledok nájdete tu: https://lnk.sk/gmd1 .

Ak súhlasíte, môžete tam výzvu podporiť svojim podpisom.

Vzhľadom na závažnosť situácie a napriek vnútorným problémom v EÚ a NATO totiž s obavami o ekonomickú a celkovú budúcnosť Slovenska pozorujeme domácu a zahraničnú politiku vlády a kroky vládnych predstaviteľov.

Tie podľa nás nebezpečne posilňujú vládne intervencie, autoritársky populizmus a zároveň podkopávajú civilizačné základy našej spoločnosti.

Upozorňujeme, že odkláňanie Slovenska od týchto základov civilizačného priestoru Západu spôsobí vážne negatívne dôsledky na podnikanie, ekonomickú výkonnosť, životnú úroveň a slobodu ľudí. Ešte viac to zhorší ekonomickú situáciu v našej krajine.

Za osobitne nebezpečné považujeme otváranie náruče dnešných politických zástupcov Slovenska autoritatívnym režimom, dokonca aj putinovskému Rusku, ktoré rozpútalo vojnu proti Ukrajine...atd.

Odpovedz
6. feb 2025