jankavivien
21. mar 2017
1481 

Potrat nie je počuť.

Minule som sa zarazila nad anonymným pripevkom jednej slečny 23r... Žiada si radu ci ma podstupit interupciu, lebo rodičia ju do toho nutia lebo je posledný rok na výške, frajer ju nechal ale platit bude, atd.Komentáre za komentárom vela ľudí ju odhovaralo aby si to dietatko nechala ale našli sa aj take ,, ženy" ktore jej radili aby na ten potrat šla. Ze este je mlada, ze ma zivot pred sebou, ze uz sa tazko vydá a ze si jednoducho povedane dieťaťom pokazi život.  Bolo mi z toho do plaču... Dievca 23r . mladé na dieta? Ved fyzicky je na tom najlepsie, porodit zdrave dieťa,  a kolke tu su mamicky ktore si dieta nechali a mali 16-17r. Jasne je to velka obeta..ale ked to mam tak sprosto povedat tak na sex mlada nie je? Kazda zena ktora ma vazny vztah sa ma chranit a ak ,, ujde" tak prebrat za svoje ciny zodpovednosť.  Je to vrazda cloviečika ktorý si myslí ze ste jeho vesmír, nema nikoho len svoju mamicku ktora ho chce zabiť.  Dietatko mamku lubi uz v brusku a tesi sa na tento svet a matka ktora mu ma ten svet pomahat spoznavat mu ho zoberie... ale nie len tak hoci ako ale najprv mu odtrhnu koncatiny a potom mu rozmliazdia bolesťou kričiacu hlavičku a vsetko to povysavaju a vyhodia do biologickeho odpadu ku inym odpadom ako su bradavice, kúsky sadla, atd. Prepacte za moju uprimnost ale tak to je... co si budeme nahovarat. Ved normálny clovek toto nedokaze urobiť,  ani psovi nie to este vlastnemu babatku. Ludia by sa mali zamysliet, pridavaju prispevky ako steniatka potrebuju domov a vsetci sa tam rozplivaju a ked niekto napise ze chce ist na potrat tak ,,sak choood" ,, deti boli, su a budu" sak chuda ta zena..nie? A ci to dieta? Ono nie je chuda? Stipka súcitu tam nieje. Keby som dala pripevok ze chcem dat utratit psa lebo nan nemam peniaze, cas, studujem, rodicia su proti, som na neho sama, atd.,ale nie len tak hociako, ale najprv mu odtrhnem kocatiny a tak ho zakopem u seba na dvore tak vtedy by ste videli tie komentare...ach jaaaj co som to ja za ludsku bytost, nadavali by mi az by som sčernala ,ze co ma to vobec napadlo,aka som bezcitna...atd. ved si viete predstaviť.  Ale zene tam nikto nenapise ze co ju to napadlo? Ze je bezcitna ludska bytost... sak to je jej vec, nie?   Deti treba vraždiť ale slepých,  chorých psov ( zviera je tu pre cloveka nie naopak) treba adoptovat aby neboli utrateny( ijekciou po ktorej psik kludne zaspi neciti bolest). Ja mam tiez rada zvieratá aj psíkov ale nie viac ako ĽUDÍ. A to je na zamyslenie aka je dnesna spolocnost bezcitna k nenarodenemu dieťaťu,  len preto ze ho v lone matky nie je počut kričať.  

Súhlasim s tebou.. aj ja som nedavno čitala v diskusii, že či ma ist vydata dospela žena na potrat, že bola už na troch.. akože prosim? A par, ktory nemôže mat detičky byy dal čokolvek za drobca.. maš čistu pravdu v tomto..

21. mar 2017

A ako sa rozhodla nakoniec?

21. mar 2017
Komentár bol odstránený

ja len toľko na túto tému...snáď sa tu tá mamička nájde... ísť na potrat kvôli tomu, že prvému dieťaťu by sa nedokázala plne venovať a má pocit, že mu ukradne detstvo...je choré ako aj samotná osoba, ak druhé neplánujem, tak sa chránim a nespolieham sa na to, že dojčenie je antikoncepcia..myslím, že v jej prípade nešlo o detstvo už narodeného syna, ale o jej pohodlie...vtedy som jej napísala len jednu vetu : dúfam, že jej syn jej raz odpustí, že jeho detstvo stálo život jeho súrodenca..snáď si to prečítaš a nájdeš sa v tom s...

21. mar 2017

Ach ja jedno nepochopim ze ked zena nechce dieta preco nepouziva ochranu a ked otehotnie ohen je na streche chce ist na potrat... ☹😢 Kolke zeny si nevazia ten dar ze cakaju babo pod srdcom a kolke zeny by dali zato aby mali aspon jedno babo a nemozu ho mat😢☹

21. mar 2017

Neviem ako sa rozhodla, dufam ze správne :( 😢

21. mar 2017

Mam pochopenie pre interupciu z nejakych velmi vaznych skutocnych problemov ale co som minule pocula od sestry ze jej kamoska uvazuje ci nepojde na potrat lebo by chcela byt znova tehotna v rovnaky cas ako jej sesternica,ako toto ma zabilo,toto zvrateny svet uz 😵

21. mar 2017

@20erika07 Boze to je strasne zle sa to pocuva ☹ Velmi zvrateny svet toto

21. mar 2017

Potrat, ktorý nie je kvôli zdravotnému stavu matky, alebo dieťaťa (veľmi vážne ochorenia nezlučiteľné zo životom) je iba nájomná vražda. Matka zaplatí doktorom aby zabili jej dieťa v jej lone. To je celé, nedá sa to inak definovať.

21. mar 2017

Veľká pravda v tomto clanku.Kebyze interupcia zo zdravotných dôvodov tak to je iné ale aj tak keby to prišlo na mňa celý život by som nemohla kľudne spávať a myslela na to bábätko ktoré by som zabila.prave na mne sedí môj synček a je môj celý svet aj keď je občas riadny čertík.Ta predstava zabiť takého človiečika a koli malichernostiam je hrozna

21. mar 2017

@20erika07 to je zmýšľanie 5 ročného dieťaťa. Aj to som urazila...

Súhlasím s článkom, ale ak nad tym len uvažovala a nespravila to tak este fajn, urcite ju to zaskocilo. Aj vam sa urcite stalo, ze ste sa nieco dozvedeli vybuchli ste, povedali ste to co ste povedat nechceli...a nie nezastavam ju, len sa snazim vcitit do situacie.

21. mar 2017

Na FB som v jednej českej skupinke o dvojčatách a neraz tam prebehla diskusia o potrate. Nemala som tú odvahu napísať svoj názor, že potrat = vražda. Veľa žien to tam brali ako banálny zákrok. Niektoré tam podstúpili redukciu - čakali napr. trojičky a chceli len dve. Čo mňa úplne rozhodilo, bolo, keď sa jedna takáto žena rozčuľovala, že lekar, ktorý jej vykonával potrat neprejavil žiadnu empatiu, súcit, nič. Nemala som tie ,,gule,, jej napísať, že kde mala súcit ona, keď dala zabiť svoje dieťa???!!! Je mi jasné, že by mňa tam rozniesli na kopytach....

21. mar 2017

ja som plánovane otehotnela v 22 rokoch a to fakt nie je na dieťa málo som rada že som do toho šla a nikdy to neoľutujem niekedy si prídem skôr ako jeho sestra než mama 😀 každopádne o takej vážnej veci ako je potrat by sa nikto nemal radiť na internete s cudzími ľuďmi to je choré...už nech sa rozhodne akokoľvek je to jej voľba ale potraty neschvaľujem

21. mar 2017

Mne blizka osoba musela ist na potrat zo zdravotnych dovodov😭😭bolo to strasne,plakali sme spolu..velmi sa snazila,aby to nemusela urobit,len zial neprezila by to😢velmi ju to poznacilo...ked si na to spomeniem...ach

21. mar 2017

@zuzana1997 ja som otehotnela ako 22r.s byvalim frajerom, prvacka na výške, bez penazi a ani som nad tym neuvazovala. S frajerom sme sa dali zase dokopy, vzali sme sa, porodila som nadhernu Adelku, a ver never dostudovala som prve 3roky na Bc.denne studium a na Mgr.externe. Po materskej som si nasla dobre miesto a po prvej dcerke prisiel pred rokom syncek a som rade ze som deti stihla do 30r. Tak sa mozem este aj ja realizovat ked pojde mladsi do skoly. A nelutujem ani jeden jediny den s mojimi detmi. A aj keby prislo tretie aj stvrte dieta aj siedme vzdy sa rozhodnem rovnako. Neodsudzujem tie interupcie ktoré museli zeny podstupit kvôli zdravot.problemom...chapem to a je mi to luto.

21. mar 2017

@jankavivien ja som otehotnela ako 18. ročná tiež prvy rok na výške takze viem o com pises.
A nelutujem toho. Kef sa chce, vsetko sa da. Mas moj obdiv koli skole 🙂

21. mar 2017

@zuzana1997 tak len dufam, ze uvazovala ale ja som chcela poukazat na to ze sa to deje denno denne.. nechcela som konkretne na jednu osobu... chcela som poukazat na to ako sa ludia divaju na potrat..ako keby to bolo nieco normalne..

21. mar 2017

@jankavivien ja ta rozumiem. Ved velmi dobre si to napisala

21. mar 2017

@zuzana1997 ja som tiez ako 18rocna ale planovane aj ked som mala este rok skoly,hrozne som po detoch tuzila . Neskor dva potraty,jeden po operacii krcka kde sa nevedelo este ze som tehotna a druhy nato rok spontanny. Ale nastastie mam uz aj druhy poklad. No tá bolest pri potratoch sa neda opisat ☹ revala som ako slon az kym som na operacnom stole nezaspala a po zobudeni taka velka prazdnota vo mne...no hrozne ☹ a niekto to berie tak povrchne...nechapem

21. mar 2017

Krasne napisane, ale kazda jedna co ide na potrat si neuvedomuje ze to s nou pojde cely zivot, nikdy nezabudne, kazdym rokom si povie "Uz by malo rok, dva, dospelost, bolo tom dievcatko?chlapcek? Nepisem o vlastnej skusenosti, ale o tych ktore sa mi zdoverili.. Zeny premyslajte dobre, lebo sa to uz nikdy neda vratit a tie vycitky...☹

21. mar 2017

Suhlas uplny do bodky,tiez tvrdim,ze ludsky zivot nicime miesto ochrany ale ked ide o psa ci macku ludi do basy chceme dat,chore,zahubime sa tak sami

21. mar 2017

Konečne to niekto všetko pomenoval pravými slovami... Tak ako to je. Zachraňujeme zvieratá pred bezbolestným utratením, ale sme schopní zabíjať vlastne deti. Našťastie nie všetci...

21. mar 2017

Ja som otehotnela v 2.ročníku na strednej....a dieťa je tu,živé a zdravé a hoci mohlo prísť o niečo neskôr,ono vedelo,prečo prišlo tak skoro....ja by som nemohla dieťa len tak zabiť, ako keď niekto odhodí od koša vreckovku...

21. mar 2017

Ja som si presla peklom nez sa mi podarilo donosit naseho druheho syna, o vela nenarodenych deticiek som prisla, ale neodsudzujem zeny ktore sa pre interupciu rozhodli, nech uz to bolo z akychkolvek dovodov...kazda zena ma na to pravo a vzdy je to lepsie ako potom dietatko niekde pohodit, nedokazat sa on postarat a nedajboze mu ublizit

21. mar 2017

@rachel36a a ked mu vezme zivot? Tym mu neblizi? Ked mu necha za ziva odtrhnut rucicky a nozicky? Je vela a v dnesnej dobe velmi veka bezdetnych parov ktore by tomu dietatku dali vsetko co len dokazu a budu ho vychovavat ako vlastne a s laskou. Nech len mu da ta matka sancu na zivot... Ak mu ona nevie ponuknut nic tak nech to necha na inych rodičov. ..

21. mar 2017

@jankavivien ja ti tvoj nazor neberiem, sami cakame na osvojenie, ja len pisem ze je to rozhodnutie zeny a neda sa porovnavat vrazda narodeneho dietatka s potratom plodu...samozrejme ze je !epsie sa dopredu chranit ale zial nie vzdy to tak funguje...cez to vsetko by som si nikdy nedovolila taketo rozhodnutie odsudzovat...

21. mar 2017

Wau ty mas presne take iste myslienky ako ja!!!! Presne suhlasim aj ja si presne toto myslim....raz ked som tiez napisala svoj nazor ze potrat je vrazda tak mi bolo dobre vynadane.....

Zial nejaky pes ma dnes vacsiu hodnotu ako clovek...
Ak nevadi budem zdielat clanok a skopirujem nan link

21. mar 2017

kazdeho osobna vec... z mojho pohlade to nie je vrazda.. take veci akoze tak nech nesexuje to je fakt no, to co je za nazor... ano jasne ma sa chranit ale v dnesnej dobe sa sexuje skoro a aj nezavazne.. tak bohuzial je to tak.. aj ked z 20tis potratov na svk rocne su zvacsa zeny po 30 s uz 2 detmi... hm
zeny su vystavovane natlakom rodiny, kariery, ovplyvnovane mediami/forami (ber HAK/ neber budes mat emboliu), financne zalezitosti atd.... nemyslim si ze rozhodnutie ist na potrat je len tak- ale je to rozhodnutie a bodka ( a nema to nic spolocne so ziadnou druhou osobou ako s tou konkretnou zenou)

21. mar 2017

@bbarboraa ano, je to kazdej slobodne rozhodnutie... Bohužiaľ. Ja so len chcela poukazat na to ze spolocnost ma vacsi súcit nad psom ako nad nenarodenim dietatom. To je cele a z toho je mi do placu.

21. mar 2017

Suhlasim s autorkou...myslim ze zivot ma najvacsiu hodnotu ale ludiadia si uz vsetko prekrucaju a ospravedlnuju ako im vyhovuje. Treba sa zastat tych nenarodenych babatiek ked ony same nemozu.

22. mar 2017

A nemám rada, keď niekto napíše, že žena má na to právo. Podľa mňa je prvoradé právo na život ! Každý človek by mal mať právo na život. Tak vrahov a zločincov sa nesmie zabíjať, pretože majú právo na život a nevinné bábätko, ktoré už vníma a cíti bolesť sa zabiť môže ? Ono nemá právo na život? Nech si tie ,,ženské,, predstavia ,že ich matky zrazu povedia : o týždeň ťa dám zabiť, veď som tvoja mama , mám na to právo. Dovolili by jej to? Asi ťažko. A to dieťa v bruchu to žiaľ povedať nemôže.

22. mar 2017

Ja som nedavno citala clanok, kde sa zena priznala k tomu, ze sla na potrat kvoli nespravnemu pohlaviu dietata. Manzel podnikatel chcel len syna a ona cakala dcerku. Na druhy pokus sa podaril syn.

22. mar 2017

@katuskas84 tak to ale asi nebolo na Slovensku..lebo u nas ti nemozu povedat pohlavie dietatka az po 12 tt prave kvoli vyberu pohlavia

22. mar 2017

ešte že nesedíte v parlamente... nepoviem tie detinské dôvody, ale ako môžete posudzovať cudzí život... ako to tá druhá žena cíti a vníma, či sú jej dôvody správne(to by sme dopadli, keby ženy na koníku posudzujú opodstatnenosť dôvodov...)... by som to dieťa priniesla k vám domov, nech sa páči, starajte sa. pre niekoho nie je dieťa v živote všetko, alebo si chce najprv zabezpečiť na jeho výchovu dostatok peňazí, aby potom nemusela čakať, kedy jej príde rodičák a vypisovať tu, či už prišiel druhým...
a porovnávať to so živým cítiacim psom/zvieraťom... (áno áno, už vidím tie argumenty že to nie je len zhluk buniek... do určitého týždňa je a neverím, že priemerne inteligentná žena príde na to, že je tehotná až v treťom mesiaci) - na vysvetlenie, ja proti uspávaniu psov niesom, radšej uspať ako by mal stráviť život na ulici/týraný alebo v útulku nemilovaný.... keby sa tu niekto pýta, či vziať kotnej fene štenatá v bruchu, lebo ich potom majitelia nemajú kam umiestniť, nemajú ich čím živiť a pod. tak by bolo asi len veľmi málo odpovedí takých, že preboha nie, veď to je vražda...

23. mar 2017

@rachel36a to tam pisane nebolo

23. mar 2017

@katuskas84 no lebou nas sa to neda zo zakona 😉

23. mar 2017

@chillibubble mate pravdu... dovod sa stale najde.. potrat sa vykonava od 8t.t do 12t.t tak ze to uz nieje zhluk buniek..na zhluk buniek staci tabletka po.. mimochodom. Jasne ze to nie je vrazda len sa zena zbavi skodcu v jej tele ktoreho si tam sama dovolila vlozit a potom samozrejme ze ma pravo si ho vybrat... ved ano ano mate pravdu.. vo vsetkom. Treba byt inteligentna zabezpecena, na urovni, zo splnenymi vsetkymi snami a potom moze prist dieta... do vtedy nepouzijem kondom ani antikoncepciu a budem chodit na potrat ako na klavir lebo sak treba sa zbavit toho parazita. Ja som chcela poukazat ako sa spolocnost diva na potrat a ako na utratenie psa... !!!

23. mar 2017

Hlavný omyl je - potrat nie je prerušenie tehu., ale je to ukončenie tehu.
Ukončenie nie narodením ale zabitím.
K tomu nič viac netreba dodávať.

11. máj 2017

Dobre napisane.ale ako sama vidis v niektorych komentaroch sa potvrdzuje to co pises. Ale vsetko ma svoje cierne stranky,ako aj upt. Tazko sa vzit do zeny,ktora je napr.tehotna po znasilneni. Ale to je ina kategoria,verim,ze takychto pripadov je male mnozstvo z tych vsetkych.takisto ak ma babo vaznu vyvojovu vadu. Ostatne dovody su vzdy riesitelne a tym riesenim by nemal byt upt.

11. máj 2017

Uplne presny je tento clanok,moj nazor.Celá tá spločnost je chora nainfikovaná vsetkym naoko dokonalym.

11. máj 2017

@bbarboraa z tvojho pohladu to nie je vražda? ved to dieta má inú DNA ako matka, to ti ešte nestačí?

11. máj 2017

Úúúplne s tebou súhlasím do BODKY! Bohužiaľ, ľudia vedia byť strašné beštie! Veď to zviera bude bojovať za svoje mláďa a človek bez mihnutia oka spraví takú ohavnú vec. Do plaču mi je z toho :(

11. máj 2017

Netreba tie ženy súdiť, to je pravda, na to nemáme právo, treba odsúdiť "len" ten čin - ten je zlý a Bohužiaľ nejedna tam ide nie celkom z vlastnej vôle a vysporiadaná s tým.
Sú ľahtikárky, ktoré to berú ako nič, ale sú aj ženy, ktoré na to nikdy nezabudnú, čo urobili, trápia ich výčitky do konca života.
Pre také ženy je tu možnosť vysporiadať sa s tým napr . takto : http://rachel.rodinabb.sk.

Ale v prvom rade by mala byť prevencia pred takýmto rozhodnutím - v rodine ( podpora manžel, rodičia ... ) a na ambulancii - lekári by nemali zabúdať tak ľahko na Hipokratovu prísahu.

11. máj 2017

Nasmu vytuzenemu babatku prestalo bit srdce, missed, 9 rokov sme spolu chodili a ,,planovali,, ake to bude po svadbe krasne..bohuzial to nevyslo AL co ma dostalo boli reakcie okolia. Znama kt. o tom vedela mi ani nie mesiac potom napisala nieco podobne ze ak je tehotna nevie co urobi nechce to teraz..myslela som ze mi pukne srdce aka bezcitna zena sa z nej vyklula vedela komu pise.. cela spolocnost by sa mala zamysliet ..ale clovek ktory o dieta nepride to uplne nepochopi nikdy..😢

11. máj 2017

@gabik21 Tak, tak, kto raz stratil, už si navždy bude život vážiť od počatia.
Jedna oplakáva svoje dieťa, lebo odišlo priskoro, pre druhú to ani nie je dieťa. Aký rozdiel v postoji mamy. Žena musí chrániť život, lebo je jeho nositeľkou.

12. máj 2017

@jankavivien perfektne si to napísala, presne tak to je!

13. máj 2017

Nech si ludia nazyvaju pocate dieta ako chcu...zhluk buniek zygota plod atd....vzdy je to ludskeho povodu a tym padom logicky clovekom a usmrtenie cloveka je vzdy vrazdou...ale spolocnost si to nazyva inymi pojmami aby si to prikraslila. Ale pravda je taka ze aj deticky pred narodenim maju pravo na zivot. A to pravo im beru tí, ktori sa uz narodili.

13. máj 2017

Začni písať komentár...

Odošli