juraj867
12. júl 2018
584

Prvýkrát v Chorvátsku- Poreč 2016

Letná dovolenka autom do Chorvátska je z roka na rok populárnejšia a tento rok sme sa aj my rozhodli vyskúšať relax na pobreží Jadranského mora v Poreči na Istrii.
Z cesty som mal trochu aj obavy, pretože 730 km som ešte nikdy nešoféroval v jeden deň a bola to moja prvá návšteva Chorvátska.

Budík zazvonil o 3:00 a pri predstave že budeme popoludní bolo skoré vstávanie úplne v pohode.Ťažšou úlohou už bolo uložiť batožinu do auta, ale nakoniec sa všetko zmestilo a po pol štvrtej ráno sme vyrazili. Prvú zástavku sme si urobili na benzínke v Bratislave, kde sme si kúpili diaľničnú známku do Rakúska (vystačila nám 10 dňová) a na benzínke za Viedňou zase známku do Slovinska (30 dňová). Na pumpe pri Maribore sme natankovali, lebo mali lacnejšiu naftu ako u nás doma. Cesta nám ubiehala celkom rýchlo, ale potom sa na diaľnici vytvorili kolóny kvôli nehode a vyše hodiny sme stáli a robili si na diaľnici piknik. Tým sa náš čas príhodu predĺžil o jednu hodinu a o ďalšie dve po tom ako skončila diaľnica pri meste Koper a my sme sa pár km k chorvátskej hranici vliekli hodiny. Po chorvátskej diaľnici sme sa opäť dostali do normálneho tempa a do nášho cieľa sme dorazili cca 15:30.

Náš denný program sme mali kombinovaný, aby si každý prišiel na svoje. S mojou polovičkou sme sa zvyčajne budili skoro ráno aj bez budíka a šli sme si ráno zabehať, zacvičiť si na workoutovom ihrisku pri pláži alebo sa len tak prejsť a kúpiť k raňajkám čerstvé pečivo z neďalekej pekárne. Po výdatných raňajkách sme prvú polovicu dňa cestovali a spoznávali okolité mestá a krajinu.

V Chorvátsku sme z miestnych špecialít ochutnali pljeskavicu, čevabčiči, špagety s morskými plodmi, rizoto s mušľami a lasagne marinara.
Všetko nám chutilo 🙂

O rok sme sa do Poreču vrátili, pridali sme výlet do Motovunu a celodenný výlet trajektom do Benátok :
Ak sa ti môj príspevok páči, like alebo komentár poteší.
#porec #poreč #istria #pula #vrsar #rovinj #chorvatsko #autom #dovolenka #relax

Ach jaj, stale zapchy v Koperi? Snad to bude v septembri uz volnejsie, ideme do Banjole.

13. júl 2018

Vlani neboli zapchy, aj ked sme boli v podobnom termine ale mali sme poruchu motora na aute tak sme isli bez turba sotva 40 km/h v tych kopcoch kde uz nebola dialnica ale nakoniec som to opravil stahovacimi paskami a celu dovolenku sme odjazdili normalne

@juraj867 My sme boli pred dvoma rokmi vo Funtane. A to sme dosli do Koperu a odtial az po hranice suvisla kolona. Nazad to bolo zacpate az v Koperi a to sa nam podarilo nejako poobchadzat bocnymi ulickami. Krpec odvtedy vie, co je to kolona :D