icon

Ahojte dali ste deti ockovat proti covidu? Moje 7 a 11 rocni su na zajtra prihlaseni, zatial sme sa kovidu vyhli, ale boli v karantene kvoli pozitivnym spoluziakom, dakujem

avatar

nie prekonali kovid ako 2 dni soplik takze nie nedam ich ockovat. Budeme dalej ako do teraz posilnovat imunitu.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Už by som nedala a 7 ročného ani nedám 15 ročný týždeň po 2 dávke skončil v nemocnici A nechápem na čo keď deti ani soplik nemaju

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Nie nedávam, imunitu im budujeme stále, za takmer dva roky sme neboli ani raz pozitívny a to sme boli v kontakte s viacerými pozitívnymi, nevidím dôvod očkovať ani nás rodičov tobôž nie deti.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Ja mam rovnaky vek a zajtra ide ale len ten 11 rocny. 7 rocny sa mi zda este moc maly.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Nie nedám.Za 2roky sme covid nemali nikto.Niektoý ockovaný už stihli mať covid aj 2x..

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

nedám

Odpovedz
5. jan 2022
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

Áno dávam očkovať.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Ano pojde, nemienim kazdy druhy tyzden sediet doma v karantene a riesit pims alebo postcovid, s kazdym dalsim variantom maju deti vacsie a vacsie problemy

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Deti určite očkovať nedam

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Dám ale až niekedy na jar, keď bude stále potreba. Ináč nie.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Aj my dáme, hlavne kvôli post covid syndrómu.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Tiez rozmyslame ze dame 7 rocneho hlavne pre post covid.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Nie, mladsi syn sa nakazil od ockovanej ucitelky v skolke ... mal 1 den teplotu a tri dni nadchu, starsi syn to ani nechytil, ani len pozitivny, 2x pcr test. A to bol s nami celu dobu doma, ja som kaslala, mladsi kychal a spali spolu v jednej izbe celu dobu a nic.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

Nie, dva roky ho nechytila napriek cestovaniu, ak si chytí s vysokou pravdepodobnosťou prekoná v pohode. Vakcinacia nezabráni nákaze, ani prípadným komplikáciám. Tak nevidím dôvod.
Pôvodné vakcíny sú na nové mutácie prakticky neúčinné, preto Omikron valcuje i vysoko zaočkované populácie.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

ano, termin mame zajtra. Deti 8 a cerstvych 6r.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Nie , prekonal bez príznakov takze nevidím dôvod . Mladší ho ani nechytil , takze tiež nie

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Nie som doktor,virolog ani imunolog.
Ak mi moj pediater povie,ze mam dat deti zaockovat tak dam.
Doverujem mu.Ockoval moje deti povinnymi a zatial 1 nepovinnou.Nikdy som sa nad tymito vakcinami ktore detom uz dal nezamyslala,nevidim dovod preco by som sa teraz mala…

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

naši (6 a 8) boli zaočkovaní medzi prvými na Slovensku a sú ok. Očkovali sa kvôli mladšiemu bračekovi s vážnou diagnozou ..

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

15. rocnu som dala. Zial, covid nie je iba soplik pre vsetky deti, mali sme v skole pripad, ked dieta malo 41 stupnove horucky a mame aj pripady, ked su postcovidove problemy 😖

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Nie niedam, za 2 roky sme zatiaľ klopem nemali a nemyslim nato ani to neriesim, otestujem a bodka. Ak by prisiel omicron, budeme liecit tak ako ine choroby, plus vakciny nemaju ucinost a toboz nie na nove mutácie. Povacsine mam z môjho okolia pocit, ze prave ockovaní maju covid a poniektorí uz aj 2 x a tak isto mozu mat aj post vakcinacie ako post covid a kto tu ma byt budem to ze su teraz ok neznamena ci nebudú mat problemy za 3-5-10-20 rokov

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Zvazujeme.
Odradza ma, ze dva tyzdne po kazdej davke by sa mal vyhnut fyzickej aktivite, co pri jeho kazdodennej sportovej aktivite (hra hokej) nie je zrovna kratky vypadok…

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Áno dám. Syn má 9 rokov, a dcéra 6.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Mám skoro 9 ročného a 5 ročnú a neexistuje ich očkovať.
Covid sme mali, prvýkrát oficialne, druhýkrát len podľa výšky protilátok usudzujem. Boli sme aj v 3h kontakte s rodinou, ktorá bola na druhý deň ráno po našej večernej návšteve pozitívna. Deti sa ani raz nenakazili, resp.mali ľahký priebeh, ak za neho rátam jednodňovú nadchu alebo 2h vracanie dcérky.
Čiže dávame vitamíny, veľa sa prechádzame, neprekurujeme atď

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Ja sa chcem len spýtať? Je dokázané že ockovani Ľudia , ktorí chytia covid NEMAJU postcovid?

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

nie a ani nedam ,,,nevidim ziadne plus

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Dcéra bola pozitívna a ani ten soplík nemala, nie je na to dôvod

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Za posledné dva mesiace som mala okolo seba skoro rovnaké množstvo ockovanych- pozitívnych ako neocko- pozitívnych s približne rovnakými príznakmi....prečo si teda niektoré myslíte, že očko nebudú mať postcovid?

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

My máme 15 ročnu a 9 ročného a nedávame očkova. Pred Vianocami mali obaja covid dcéru dva dni boleli oči, syna jeden deň hlava 🤷‍♀️

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@zuzidr aby mali ospravedlnenie na dovod vakciny 👍

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@luba28 preto ma to zaujima nie som ani antivaxer alebo zástanca vakcíny ale ale tieto reakcie má zaujímaju

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@zuzidr Kazdy hovori zo svojej skusenosti. Tebe niekto na covid umrel?

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Nie, nedám, nikdy.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@adri266 dieta umrelo niekomu na covid??…

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@adri266 píšeš úplne niečo iné....ja sa pýtam na skúsenosti s postcovid syndrómom či očkovaní ho nemajú

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

moji chalani 9 r. a 13 r. pred 2 mesiacmi spolu so mnou kovid prekonali, bez vážnejších zdravotných problémov a to sa drobec lieči na astmu a je aktívny sportovec - futbal. Očkovať ich neplánujem, ani jedného.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@zuzidr
Ockovat sa predsa davas pre seba aj pre to, aby si znizila riziko nakazy inych.

A nehnevaj sa, ale reagujes ako uplny antivaxer 😖
@luba28 Chces povedat, ze doteraz ziadne dieta, rozumej do 18 rokov, na covid nezomrelo? 😖

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@zuzidr A este k tomu napisem.
V aute dufam mas zapnuty pas. A veris tomu, ze Ta zachranit. Moze sa stat, ze prave kvoli tomu pasu ostanes zakliesnena v aute. No napriek tomu, je to mensie riziko ako to, ze pri naraze vystrelis cez predne sklo.

Rozumies?

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@adri266 kolko ich zomrelo??

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@adri266 miesas hrušky s jablkami . Ju zaujíma len postcovid syndróm . A o tom som pokial viem nic nezazrela , takze by to aj mna zaujímala nejaká ta studia čo sa toho týka ….

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@adri266 odpovedas úplne na nico iné....a nikde som nenapísala či očkovana som alebo nie som...vyššie boli odpovede že dávajú očkovať deti preto, aby predišli postcovid syndrómu....čakam na nejakú odpoveď či očkovaní človek po prechodeni nedostane postcovid syndom

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@jenny257 poscovidom trpi zhruba 30percent prekonanych, este v lete som kdesy videla statistiku, uz npamatam kde

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@evula1984 a o ockovanych nič nepíšu ?

Odpovedz
5. jan 2022
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

Neurobila som to sebe, nie tak dieťaťu. Pozrite si štatistiky a prečítajte niečo o vakcinach všeobecne

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@adri266 to prave sa neznizuje moc. Ockovany nakazi kludne.. sama som to videla u syna. Uz v cr vyplavala no povrch,ze ludia vo vlade vedeli pred rokom,ze nechranis druhych ale len sam seba.. ludia su nastvani.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@adri266 miesas hrušky s jablkami... ak naburam, je skoro 100% šanca, že bez pasu vyletim cez okno a budem na tom veľmi veľmi zle.
Ak sa nakazi dieťa covidom, je percentuálne strašne mala sanca, že bude mať veľmi ťažký priebeh, nedajbože smrť

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

My máme tiež na zajtra termín a v pondelok pozitívny pcr :( tak blízko sme boli... Keď teraz vidím tie teploty a bolesti hlavy,toto sme si mohli ušetriť :(

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@eebee ale ved ak budete mat takéto priznaky tak to je ôk. Nemôžeš sa zas pred všetkými chorobami úplne chrániť a mat všetko bez problémov. Dávať si do seba všetko možné.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Mám 10 ročného syna. Očkovať som ho nedala. Akurát pred mesiacom mal covid, ale očkovať ho ani neplánujem.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Nedam deti,ani my s muzom nie sme a ani nebudeme. Covid sme prekonali,deti testovane neboli,no urcite ho mali aj oni..

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@eebee bud rada,ze prirodzene budete mat chranenu imunitu a nemusis dat pichat do detí ktoviečo

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Babenky ,dakujem za nazory,neviem ako sa da odpovedat vsetkym tu na MK

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@katikaba musis kazdeho oznacit😃

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@bibyke presne vieme co

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@bibyke akoze kazdemu jednotlivo ? Neda sa odpovedat vsetkym naraz?

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@stanno to vážne???? Ja by som sa bála, že môžu úplne rovnako nakaziť ľudí okolo seba tzn aj súrodenca a tobôž, keď by boli bez príznakov. Oveľa, ale oveľa bezpečnejšie je testovať, ak teda máte záujem chrániť.
Naozaj ma zaujíma, že či neexistuje postcovidovy syndróm po očkovaní....
My sme rok po prekonaní aj syn a nič. Žiadne post. Takže my očkovať nedame

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@maciatkolulu testovat ano, ale pcr. Ag vychadzaju negaticne aj lidom uz s prizbaimi

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@evula1984 áno, môj syn je pcr 2x do týždňa, kebyže mam doma dieťa, čo je vysoko rizikové, riešim to určite radšej takto ako očkovaním starších, ktorí môžu byť bezpriznakov aj vďaka valcovne, všakže. Takže tento argument považujem za úplne mimo

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@maciatkolulu ani pcr ti to nevyriesi. Prve tri dni nezachyti.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@evula1984 keď sa testuje pravidelne, zachytí. Určite viac ako očkovanie. Rozumieš tomu co píšem? Zaočkované deti z kolektívu môžu dovliect jedna radosť covid. A opäť píšem, môže byt priebeh bezpriznakov. Môj syn mal bezpriznakovy, ale úplne. Kebyže sa netestuje, tak nevieme, že mal.... Ale nakaziť druhých mohol.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

Je to svinstvo proste, ako každá vakcína a táto teda tobôž. Kto chce nech sa dá ockovat, kto nechce, nech sa nedá, ale treba rešpektovať názor každého. 99 % ľudí, ktorí sú zaočkovaní, si neprecitali ani vetu o ockovani a ani teraz a ani nikdy napríkad pri detských ockovaniach. Ja ľudí, co sú zaockovani nechávam žiť, iba ich nechápem, ako toto môžu dobrovoľne so svojom telom robiť a ešte deťom od 5 rokov preboha. Problémy nebudú dnes ani za mesiac, ale za 2,5,10 rokov a kto potom dokáže, že z očkovania? Nikto. Ľudia budú neplodní, budú mat rakoviny o x krát rozšírenejšie. Ďalšia vec, je tu vraj další variant, koľko bude tých dávok 5-10-15, každý mesiac? Kde to skončí. Covid je tu dva roky, my sme ho nemali a to sa nestranime teda vôbec. Fakt nechápem. A keby sme ho dostali, určite nebudeme mat žiadne príznaky. Maly nebýva chorý vôbec a ja som nikdy nemala teplotu pri chorobe. Len ľudia sú cely pobláznení a každá choroba je už len covid. A prežívajú to tisíckrát horšie, ako keď tie iste príznaky majú pri chrípke.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@maximkoalex pozri, ja nie som tiež očkovaná, ale žiaľ keď ti to dajú povinné budeš mat skôr, či neskôr okolo 10000 na pokuty? Predpokladám, že nie si v práci. Vieš koľko ľudí sa dalo očkovať, lebo proste museli, vieš koľko ľudí prestalo baviť sa dat testovať XY x za tyzden? Ja už teraz rozmýšľam, čo bude v lete. Nemôžem ísť s dieťaťom na miesta kde mam ročný vstup a kde sme boli zvyknutí chodiť. V lete sa nepohnem nikam. Chcem upozorniť, že som v krajine, kde ísť na niečo sfalalsovane sa fakt neoplatí riskovať. Takže ja úplne rozumiem tým očkovaným, ktorí sa museli z nejakého dôvodu dat. A ver tomu, že čítali a modlili sa a modlia sa. Ale väčšina týchto ľudí si deti očkovať nedá. Lebo našťastie ZATIAĽ to ovplyvňuje iba decká od 15 rokov.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@maciatkolulu 10tis neni pokuta ani pri bežnom povinnom ockovani , je to 331€ presne . Aj to len maximálna výška , davaju menej (vlastná skúsenosť ) 😜 (ak teda nemyslíš slovenské koruny )

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@jenny257 nie myslím eur v at.... Smiešne to teda nie je. Absolútne. Pretože prvou pokutou nekončia.... A verím tomu, že po rakúsku, ak to všetko prejde zveselá budú pokračovať ďalšie krajiny. Takže by som sa nerehotala. Akože viem, že Slovensko je krajinou neobmedzených odrbavani, ale....

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@maciatkolulu áno ale nemôžeš porovnávať Rakúsko kde sú niekde o level vyššie platovo , kde zivoria častokrát za minimalku . Pokutu zaviest môžu ale nebude tak likvidačná podľa môjho názoru .

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@maciatkolulu povinné očkovanie nikdy neprejde a hold toto akurát prerieduje spoločnosť buď podľahnes a zaockujes sa alebo proste pretrpis a vydržis s čistým telom čistou krvou počkáš na lepšie časy. Moje deti pochopili prečo teraz nikam nechodíme chápu to a akceptujú. A radšej sto krát testovať ako raz očkovať. Ale hold každý má iné priority a nie každý je ochotný za je bojovať.

A k tým ktoré ste sa rozhodli dobrovoľne deti očkovať skúste si preštudovať nejaké materiály z USA kde deti veselo ockuju už nejaký ten čas koľko detí má problémy zo srdcom koľko detí náhle po vakcíne dostalo mŕtvicu koľko ich zomrelo má trvalé následky a podobne. Vážne toto chcete riskovať? Lebo presne ako
@zuzidr načrtla kde máte istotu že očkovanie dieťa covid nedostane? Že nebude mať očkované dieťa následky ako postcovid syndrom a podobne?

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@jenny257 myslíš?..... Hold mýliš sa. Je mi fakt úprimne smiešne, ako si stále ľudia myslia, že Rakúsko) obrovkse platy... Hold platy sú vyššie ale aj náklady. Vieš čo mňa vyjde štátna škola? Keď chcem družinu? 218 eur s obedmi. Vieš čo nás vyjde na bežné auto zákonná poistka mesačne? 91 eur. Mesačne anoooo. Mam písať ďalej? Veľa ľudí je na minime na kurzarbeite atď. Takže je ta suma devastacna a vedia to. Tí hore

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@mary86 bodaj by si mala pravdu, zatiaľ prechádza... A moje dieťa tiež veľa rozumie, ale keď začne byť vytlacane zo spoločnosti, môže nastať problém a to už teraz sme. Zatiaľ je chladno, dá sa, aj keď nemôžeme múzeum, kino, klzisko nič, teda dieťa môže, ale ja nie. Nuž a v lete to začne byť väčší problém. Ja oddolavam, ale keď mi príde prvá pokuta 669 s následným novým termínom, ktorý keď nebudem akceptovať a tak dokola, to už problém bude.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@maciatkolulu ja pevne verím že to neprejde proste toľko lekárov je proti tomu vedia že je to škodlivé neúčinné že veľa ľudí má vážne nežiaduce účinky a tutlu, donekonečna sa to však nedá raz to vyjde všetko na povrch... Mimochodom sami lekári väčšina z nich nie je vôbec očkovana prečo asi? 🤔 Proste toto nie je spása aby sa to nikomu vnucovalo ako povinné.
A deti? Treba s nimi rozprávať vysvetľovať my sme celé leto robili výlety iba také mimo ľudstvo a deti boli nadšené... Nie vždy všetko čo nam príde ako zle tak vnímajú aj oni 😉 treba len vydržať zdravie máme iba jedno, neohrozme si ho tou "vakcínou"

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@mary86 ja bojujem, my sme aj prekonali, v lete sme normálne žili, lebo však prečo by som dieťa obmedzovali, keď sa normálne žilo, family park, kúpaliská, hotel, všetko normálne fungovalo. Ale proste ta pokuta by sa zvládnuť x 2 dala veľmi ťažko, anoooo, napriek rakúskemu platu....tiež dúfam a čakám.

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@maciatkolulu ja som nedávno počúvala rozhovor v rádiu kde o Tom debatili a sám Matovič Kolár aj Sulík s a vyjadrili že sú rozhodne proti povinnému očkovaniu. Takže nádej tu je. Verím tomu

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@mary86 nádej umiera posledná

Odpovedz
5. jan 2022
avatar

@maciatkolulu očkovanie nie je povinné a žiadala by som písomne, že sa mám dať zaočkovať lebo má vyhodia z prace. Aj my sme chodili na dovolenky, do centier a kade tade, ale ozaj nie je dôvod, ani toto všetko, aby som sa dala zaočkovať. Nikto nemusel, lebo žiadny zákon to neprikazuje, žiaľ, ale taky sme národ, ale je to na každého slobodnej vôli. Ja som sa za tie dva roky ani raz netestovala a dôvod? Žiadny. Nemala som ho. Sme všetci zdraví a naozaj si nenechám zničiť ešte aj nosnú prepážku, prípadne dieťaťu. A keby bola aj pokuta, ok, ale je smiešne, ako sa vyhrážajú ľuďom, že bude opakovaná. Haha nemôžeš byť za jeden a ten isty skutok opakovane potrestaná.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maximkoalex som veľmi rada, že "haha" poznáš všetko a "haha" vieš všetko... Moje dieťa by nemalo prístup do školy bez testovania a ani je veľa profesii, kde proste to očkovanie "musíš" absolvovať, je veľa profesii, kde podmieňujú nástup očkovaním. A hold za povinné očkovanie ak ho schvália, tak calujes a calujes. Som veľmi rada, že tebe to príde vtipne, mne nie. Ja som neickovana, ale bez testovania, by sme sa v lete MY nepohli a to dokonca deti, ale ako som písala, na Slovensku je všetko možné. Hocičo by som v tejto dobe robila, no VÝSMECH A IRÓNIU by som vynechala.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maximkoalex a k moru chceš ísť, hej? Vieš, že bez testu to nepôjde? To sa už testovať das? Aj rodinu, to je dobreeeee, čo im povieš? Na letisku, na hraniciach Ze ste zdraví....? Držím palce. Najmä ten mauritius, mrkni podmienky. Len mi to príde také zvláštne, pokrytecke.. Na dovolenku sa testovať a dajme tomu decká v škole to už nie. My sme neboli tento skolsky rok ani raz zatvorení. Všetko sa pod chytilo a bol kľud. Žiadne karantény, stresy zamestnaných rodičov a dištančné. Ja som proti očkovaniu, ale keď niečo treba dodržiavam a najmä sa NESMEJEM, lebo viem, že anooo, existujú prípady, ktorých tento variant chrípky zabil a nie, nebojím sa, že test ublíži mne, alebo mojej rodine. To, že sme my prekonali bez problémov, je fajn. Ale upozorňujem, že bez príznakov, nebyť školského povinného testovania, nevieme to. To sme boli my. Apropo kebyže sa v takomto stave ocitnete deň pred odletom na dovolenku ste v parádnej.... Prepáč, nemám rada, keď je niekto prenáramne múdry a ešte sa smeje. Kopec ludi ostal reálne bez práce, kurzarbeite atď. Nech je to čokoľvek, je to prinajmenšom dosť veľká katastrofa. Gratulujem, že ste zvládli bez testovania leto, my v rakúsku a iných krajinách nie. Som ochotná akceptovať testovanie, vybrala som si túto cestu. Ale vykrikovať ako načo testovať a vzápätí písať o tom ako chceš ísť na dovolenku k moru.... No dobre.. Niekedy rozumiem inteligentnym príspevkom očkovaných, že poukazujú na "druhu" stranu, že teda....

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maximkoalex, toľko tlachov do jedného príspevku, šikovná...
Si predstav, ze tu neockovanie JE zákonným dôvodom na vyhadzov. Kľudne to dostaneš písomne a sťažovať sa môžeš na lamparni. Bez testu nepustia decko do školy, na kúpalisko, klzisko ci vyskúšať v obchode topánky. Zákon o očkovaní bude zrejme platiť od 1.2.2022. A odkiaľ máš tu koninu s tým istým skutkom? Vraveli v americkom filme? Skus s tým argumentovať policajtom, keď to pošlú druhu a ďalšiu pokutu za rýchlosť, že takú už si platila. S očkovaním detto. Dostaneš pokutu, že si sa nezaockovala do termínu x a máš sa doockovat do termínu y. Neurobíš to, máš ďalšiu pokutu. A tak do aleluja. Nepáči sa mi to a ani s tým nesúhlasím, ale nebudem trepať blbosti, ako to stačí ignorovať a nebude to pravda.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@vroni rodicom co nedali ockovat deti (nie covid)chodi pokuta kazdy rok??..neviem o tom

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@luba28 si myslia , že to tak bude fungovat , neasy 😀 aby si išli dať včeličku a nevymýšľali …

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maximkoalex to ze vy ste sa s rodinou nemuseli testovat a ste zdravi je sice skvele ale to ste vy..
To ze vy si myslite ze vas covid nikdy nestretne to je vas nazor a neberiem vam ho..
Premyslali ste niekedy aj nad inymi ludmi ako ste vy? Mozno tolko stastia ako vy nemaju.
.Ale to vas asi po precitani vasich komentarov nezaujima,lebo sudiac vasu ironiu vas zaujima iba vasa rodina..
Nemam rada sebeckych ludi….

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@luba28 neviem, si nepochopila, skus čítať ešte raz, jedna sa o Rakúsko, kde ti nepríde pokuta za neockovanie dietata(nie covid) vôbec. Tu nikto nepíše o o detskom očkovaní a to si myslím, že ešte ani na sk netušia ako bude vyzerať, ver tomu, že nie ako pri bežných detských, tak veľa zdaru.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@jenny257 ja som si a predpokladám, že ani @vroni vcelicku nešli dat a vôbec si nemyslím, že to bude ľahké a najmä nie pre neockovanych... V budúcnosti. Ale samozrejme dúfam.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

Inak som úprimne v šoku ako neickovana sa reálne nečudujem očkovaný, že si myslia, že neockovani sú mimo.... Doteraz som mala iný názor, ale žiaľ konštatujem, (ako neickovana), teda nekonstatujem, nemám slov. Ziram... Ono to už útočia aj na neockovanych a presviedčajú o kravinach. A co je nadesivejsie, myslia si, že majú pravdu.... A ďalej to podsuvaju. Je to hrôza. Vivat dievcence

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maciatkolulu teba som sa nepytala

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@luba28 som ti odpovedala.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@luba28, nehovorím o základnom očkovaní ale o očkovaní proti covidu a zákone, ktorý má platiť po 1.2 2022. Ale čisto teoreticky by ta za neočkovanie mohli predvolavat a pokutovať opakovane, keď by si v určenom termíne dieťa nedala do očkovať. Ale zase takí usilovni úradníci nie sú. A nestojí im to za to, lebo súhrnná pokuta je nízka.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@21914477 Tvoje očkovanie chráni len teba, aj to len odtiaľ potiaľ s pri Omikrone sa zdá, že vôbec. Ty dáš na radu vašej pediatričky. A ja som rada, že naša pediatrička má na toto očkovanie názor ako my, čiže rázne nie. To, že sa niekto nezaočkoval a netesttoval sa dookola, neznamená, že je sebecký. Možno bol len lepšie informovaný a skôr prekukol to, čo teraz postupne sa ukazuje byť pravdou.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maciatkolulu a povedala som, že sme boli? Že ideme? Doma sa mame ako na dovolenke a predstav si, neboli sme, lebo si nenechám zničiť prepážku a už vôbec sa nedám ockovat kvôli dovolenke ako niektorí. A teda ja žiadne obmedzenie extrémne až tak nepociťujem. Za život sme už pochodili toho veľa, tak chvíľu ešte vydržíme. A v prípade potreby to pôjde na súd a nech je to tam aj 10 rokov, mne je to jedno. Nikto ma o opaku nepresvedčí, že je to svinstvo a nikto má ako zdravú neprinúti pchať paličku do mozgu. Logicky keby sa niekto zamyslel nad úplne jednoduchou vecou, že aký má význam, že sa netestuju ockovani a prenášajú to kade tade. Tak aký je rozdiel, že sa nebudú zdraví testovať? Veď to je to iste. Ale niekomu sa to vysvetlit nedá.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@vroni čítaj prosím s porozumením a skus sa zamyslieť nad tým, čo som napísala. Mna nezaujímajú iné krajiny, ale tá, v ktorej žijem.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@21914477 ja nikde nepíšem, že sa ľudia nemajú ockovat alebo testovať. Ale práve preto, že si vážim svoj život a zdravie sa ja osobne ockovat nedám a snad mám právo rozhodovať o svojom tele. S dovolením.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@abbey1 fakt obdivujem ľudí v dnešnej dobe so zdravím úsudkom.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@abbey1 moje ockovanie nechrani len mna!
Ockovanie chrani vsetkych pred smrtou a tazkym priebehom.Ja verim tomuto.Comu verite vy je vasa vec.
Odporucam precitat si knihu “Epidemie v dejinach ludstva”
Skor ci neskor tak ako proti osypkam,ciernemu kaslu,tyfusu sa budeme povinne ockovat aj proti koronavirusom…
Ludia sa tiez vtedy branili,neverili vakcinam..
Mohli sme si usetrit kopec casu..
Mne sa najviac paci,ked niekto napise ze “svinstvo”do seba neda..
Vacsie svinstvo pchame do seba v podobe mäska napichaneho antibiotikami,pesticidovou zeleninkou,plastami,kozmetikou a podobne..
Pekny den🍀

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@21914477 Viete, že hovoríme o očkovaní proti vírusu? Áno, ja môžem veriť, čomu chcem.
Ale ja Vám píšem, čo hovoria odborníci a politici. Viete, keď však niekto napíše, že očkovanie chráni všetkých pred smrťou a ťažkým priebehom, pochybujem o jeho inteligencii, zdravom úsudku a vzdelaní. Vy ste sa zasekli niekde pred rokom, keď vám toto s príchodom vakcíny sľubovali. Ale verte, čomu chcete. Vaše právo. Len to prebudenie do reality asi zabolí. Radšej budeme ďalej sebeckí. Lebo keď ide o život a zdravie, ide o všetko.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@abbey1 viete o tom ze aj OSYPKY SU VIRUSOVE INFEKCNE CHORENIE? asi nie..
Nemusite mi pisat co hovoria odbornici a vobec nechapem,preco sa vobec pozastavujete nad tym,ked napisem,ze verim svojmu pediatrovi..
Vy si verte svojmu a ja zase svojmu.
Nikde som sa nezasekla a vobec nechapem,preco mate tendenciu posudzovat kto comu veri,akym slubom a preco sa dal ockovat.
Kazdy ma iny dovod.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@abbey1 a okrem ineho,citajte prosim s porozumenim👆Ked som reagovala na komentar a napisala som pani,ze nemam rada sebeckych ludi nemyslela som tych,ktori su neocko!
Mam vela priatelov ktori su neocko a respektujem ich rozhodnutie.
Reagovala som jej na komentar typu: my covid nedostaneme,my sme sa netestovali a za kazdou vetou haha haha.. takyto vysmech ja nemusim teda,lebo pani nechape,ze je vela ludi,ktori sa proste dat zaockovat museli aj proti ich presvedceniu bohuzial a nebudem predsa pisat haha..
Takze len tolko k tomu aby ste pochopili,preco som napisala ze nemam rada sebeckost😉

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maximkoalex ale od začiatku píšem o at...

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@21914477 keď budete citát s porozumením, pochopíte, že to nie je o sebeckosti. Nikto sa nemusel dať ockovat. Keď o tom človek nie je presvedčený, tak sa proste nedá a tak je to so všetkým, nie len s očkovaním. Ja keď mám na niečo striktný názor, tak ho nebudem meniť každý deň, ako komu bude pasovať.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maximkoalex nuž, ale skus porozumieť, že žiaľ sú pozície, kde sa musíš dat. Aj napríklad hepatitídu.a nájsť si prácu je takmer nemožné... A za hranice sk sa proste nedostaneš. Je fajn, že si pocestovala, ale reálne hrozí, že deti ti nebudú môcť študovať atď. A áno, dá sa existovať tu a teraz. Len je smiešne tvrdiť, že nemusíš, keď osobná skúsenosť hovorí, že musíš.ak chceš mať zamestnanie a príjem, neviem co a kde robíš, ale sú pozície, kde vyžadujú a môžeš ísť do Bruselu kam chceš, za ten čas, čo si mimo ti poplatky bude platiť kto? Áno, v iných štátoch, ale príde to aj na sk. A ako to poznám v horšej a v neprehladnejsej forme. Nové nariadenia at hovoria samé za seba.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maximkoalex nejde o nazor. Ide o nariadenia v krajine kde zijes. Robit si len to co chces je anarchia.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maximkoalex nikto sa nemusel dat ockovat?
Tak mi napiste ako by zdravotnictvo zvladlo napor ludi ktorych by tento virus nakazil a museli by ist na UPV..
Prosim riesenie.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@21914477 riesenie je: Nech sa daju ini, ja sa nebudem. A ked mi nieco bude tak ja platim odvody a musia kolo mna skakat.....

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

Samé extrémy aj na jednej strane aj na druhej, nedá sa to už čítať, veľa šťastia....

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@21914477, akože ako? No podobne ako doteraz, padni komu padni. Len tie čísla padnutych by boli vyššie. Ja by som bola za dobrovoľne rozhodnutie každého človeka ci si zvolí prirodzene prekonanie ci očkovanie. S tým, že nemocničné kapacity sú obmedzené. Viem o tom, zratam si to a dám alebo sa nedám očkovať. Je moje riziko, že sa pridám na nesprávnu stranu. (tak ako môžem zarevat na coronu môžem zarevat aj na vakcínu)

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maciatkolulu my aj testujeme, napriek ockovaniu, nemajte strach

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@stanno prosiiim? Ja nerozumiem.🤣🤣🤣🤣 Ale teší ma, že sa testujete pcr testom. Lebo domáce antigen....

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@21914477 Ja sa nepozastavujem, že veríte svojmu pediatrovi. Len som podotkla, že aj pediatri majú rôzne názory. A ak raz napíšete, že vakcína chráni každého pred ťažkým priebehom a smrťou, tak ste sa zasekli niekde v začiatku vakcinacie. Dáta ukazujú, že tomu tak bohužiaľ nie je. To je všetko.

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@abbey1 tak vakcina nezachrani kazdeho pred smrtou a tazkym priebehom..
Mala som tam vynechat “kazdeho”
Myslim,ze data som videla,zatial su stale v prospech vakcinacie.
Taktiez som videla aj data neocko/ocko v nasich nemocniciach.
Stale je to okolo 80% ku 20%.
Data som pozerala cez stranku ministerstva zdravotnictva,ale bolo to pred Vianocami.
Takze zaseknuta som pred Vianocami,nie na zaciatku vakcinacie..

Odpovedz
6. jan 2022
avatar

@maciatkolulu ahoj..jasne, že netestujeme PCR, ale len antigenom. Ak by som mal k dispozicii PCR, testujem nimi. Ale snažíme sa robiť maximum čo sa dá - dodržiavame opatrenia, sme zaočkovaní, využívame Ag testy, s nikym sa nestretávame. Neviem vlastne kam mieriš v svojom statuse a čo sa Ti nepáči? Nepáči sa Ti, že som dal zaočkovať svoje deti? Ja viem, že sa môžu nakaziť aj tak, viem, že môžu nakaziť aj svojho mladšieho súrodenca, pre ktorého to je obrovské riziko. A čo mám podľa Teba robiť?

Odpovedz
7. jan 2022
avatar

@stanno otazka: fakt sa s nikym nestretavate? 😳

Odpovedz
7. jan 2022
avatar

@lizatko1009 dva roky sme takmer s nikym neboli - žiadna navšteva v interieri..v poslednom čase sa sem tam vidíme so starými rodičmi, prevažne vonku, na Vianoce sme boli u starých rodičov na krátkej návšteve - sú trikrát očkovaní. Už sme museli povoliť, lebo deťom to psychicky robilo veľmi zle. Viac info radšej v sprave..

Odpovedz
7. jan 2022
avatar

@stanno a co konkrétne je najmladšíe mu, akú vážnu diagnózu ma?

Odpovedz
7. jan 2022
avatar

@maciatkolulu písal som do správy

Odpovedz
7. jan 2022