icon

Ja znesiem celkom dosť ohľadom gramatiky. Niekedy si musím dať sama sebe po prstoch, aby som nenapísala prispievateľovi pár ironických slov a niekedy moje sebaovládanie úplne zlyhá. Keď čítam: "Moja céra vravý tomu ujovi, že má veľký pupýk a ešte sa ma spýtala však maminka? Išla som sa prepadnúť od hamby!"
Nuž, pravdupovediac, ani sa nečudujem. Ale z iných dôvodov...🙈🙉🙊

avatar

no mňa včera zabil koment známej na FB / ukončená Vš / , že jej slnko sviety do záhradky at´d... 😨🙄😕

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Kriste pane 😣😣😣😣😣😣😣😣😣

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Joojj na toto.mam aj ja.nervy...ale tak nepomozem.si

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Viete co baby? So mnou na strednej sedela baba, ze toto je slaby odvar co vy pisete. Ale fakt ona je sikovna, ucila sa dobre, aj VS vystudovala. Len ta gramatika je proste u nej brutal. A no a co 😀😉...

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@liv1 ja napríklad nepochopím, ako môže niekto s mizernou gramatikou vyštudovať VŠ. Veď keď mu do toho mozgu vlezú informácie nutné k štátniciam, tak by tam mohli vliezť aj tie, ktoré sú nutné k ukončeniu 3-ho ročníka ZŠ.
Za mňa to teda "No a čo" nie je. Je to základ.
Samozrejme niekedy "uletí y/i" takmer každému, ale čo je veľa, je veľa...🙈🙉🙊

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

No ja nepochopím, ako môže niekto vyštudovať VŠ s takou katastrofálnou gramatikou 😔To už v dnešnej dobe asi nevadí, že? Smutné 🤐

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@lubka484 Ja mám kamarátku lekárku, s gramatikou má problém a vyštudovala Karlovu v Prahe. Za mňa tiež no a čo teraz.

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Poznám osobu s titulom Ing. a napísala slovo TYCHO ( v preklade ticho), toto bol pre mňa ten najvyšší level

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

No aj mna niekedy oci zastipu... vydlicka, bycykel, vydim ta, a pisanicka typu pis ako pocujes...no ale tak stane sa oPcas kazdemu 😜

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

No predstavte si, ze existuje mnoho velmi schopnych ludi s mizernou gramatikou. Volakedy som sa nad tym pozastavovala, ale dnes uz viem ze existuje nieco ako dyslexia, dysgrafia a pod. a ludi som prestala odsudzovat. Ani vam by nezaskodilo 😉. Velmi zalezi ze ci je clovek celkovo "blby", alebo proste len gramosku nezvladol uz z hocijakych dovodov...

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Najlepsia bola reklama na taxi - preprava osvob 😂😂😂

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@liv1 presne!

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

..na predajnom stánku pol metrový nadpis..detské pižamá🙈

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@miskakyska 😀👍

Odpovedz
20. aug 2017
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@dadica no, mne to proste vadí. Ako je možné, že jej v hlave ostalo milión latinských pomenovaní kúskov ľudského tela a nedokáže sa naučiť vybrané slová?
@liv1 predstaviť si dokážem všeličo, ale aj ty si predstav, že dyslexia nemá s gramatikou absolútne nič spoločné a dysgrafia iba veeeeeľmi okrajovo. Pri dysgrafii ide o neúhľadné písmo, písanie zrkadlovo, kostrbato a v pár prípadoch aj o zamieňanie písmen.
Ale hodiť to na "poruchu" je jednoduchšie...😉

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@miskakyska no vidis ako dobre si si ich zapamatala?
@lubka484 je to celkovy problem ma ho moj brat ktory ma dnes 38 rokov. Si si nastudovala co? Ale prax je taka, ze ano, maju casto problem s gramatikou... Bud rada ze tou poruchou netrpis, ale zjavne trpis poruchou tolerancie...

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@liv1 z akého dôvodu má ideš obviňovať z nejakej poruchy?
Nepotrebujem si nič naštudovať, dyslektikov máme v rodine dvoch. Pre tvoju informáciu. A celkom v pohode sa začlenili do spoločnosti.
A k tej tolerancii, nuž, skutočne nie som tolerantná voči takýmto veciam. Je to niečo, čo sme už na ZŠ proste museli vysypať z rukáva. Inak by som doteraz neprešla prvým stupňom ZŠ. A za svojím názorom si stojím. To, že ho ty nedokážeš akceptovať mi je viac menej jedno. Možno je to nejaká porucha u teba😉
Dobrú noc

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Budem hnusna ale v takych pripadoch kde zena s diplomom dava take hrubky ze az ..vzdy ma napadne bohuzial jedine: ej dievca ty si zrejme studovala tvrde a makke v kabinete 🤦🏻‍♀️🤷‍♀️😃

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@liv1
@lubka484
Osobne aj mne to vadi. A napriek tomu, ze ucim aj deti s roznymi poruchami. Problem je podla mna v lahostajnosti ludi. Lebo ano, existuju rozne poruchy a vsetko mozne, no dospely clovek, si vie najst a vygooglit ( ak prispieva do for, lajkuje a kde kade co, tak aj toto dokaze), ako sa co pise, a predisiel by tak hambe a vsetkemu inemu. Pravdou vsak je, ze to ani nepovazuju za dolezite. A to je problem. To je moj nazor.

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@liv1 chodím 2x denne okolo,keby sa to dalo odlepiť,tak to tam už nie je 😀

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@liv1 ľudí, ktorí dokážu vyštudovať VŠ a trpia pritom niektorou z porúch, ktoré ovplyvňujú schopnosť písať, je mizerne málo...to je niečo ako tuční ľudia, ktorí sú tuční, lebo nemôžu chodiť do fitka z dôvodu choroby srdca 😅 Tiež ich je mizerne málo, aj keď vieme, že sú...očividne si na odsúdenie analfabetov citlivá kvôli bratovi (ako spomínaš), ale treba otvoriť oči a priamo si uvedomiť, že 95% ľudí, ktorí neovládajú gramatiku, nie sú chorí, ale jednoducho sprostí...osobne, ak mám hodnotiť z hľadiska gramatiky človeka, tak je mi sympatickejší tisícnásobne ten, ktorý vie pekne a správne písať, hoci je skladníkom v hypermarkete, než atestovaný gynekológ pracujúci ako advokát s PhD. z makronómie, ktorý nevie, či sa má hanbiť alebo hambiť 😅😅

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@miskakyska kole oci co 😀

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Žijem na juhu a poznám množstvo ľudí, čo vyštudovali napr. technické smery, no chodili na maďarské stredné školy, preto je ich gramatika na slabšej úrovni. No sú skvelí vo svojom obore. To len na vysvetlenie, že aj so zlou gramatiku sa dá skončiť VŠ.
Mne to tiež "kole oči". No nie každý má bunky na gramatiku a učil sa na jednotky. Možno sa nabiflili vybrané slová, no v praxi ich používať nevedia.

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@renatik91 trochu silné slová...

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@blondiee83 preto ak pisu na verejne portaly, treba si trocha pozriet, ci je to spravne. Je to tak- ci onak vizitka cloveka

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Nie každý, kto nevie pravopis, je dement, ale každý kto je dement, nevie pravopis.

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@mariamatusko ak niekto nevie gramatiku a mal by zakaždým googlit, tak sa na prispievanie môže rovno vytoto..
A keďže je to jeho vizitka, nám ostatným to môže byť jedno, no nie?
Každopádne by som človeka určite neposudzovala podľa jeho gramatiky (nakoľko slovenská gramatika je extrémne ťažká a často sa mení, dopĺňa. Čo platilo včera, zajtra je úplne ináč).

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

@blondiee83 urcite je v tom pravdy co pises. Som rozvedena, a aj na niekolkych zoznamkach. No kazdopadne na mna velmi negativne vplyva profil s gram. chybami, nech uz je obsah hoci ako zaujimavy. Ano, je to ich vec, ale predsa...
Z pismen sa nikdy neda vediet, co je clovek zac. Ci to je naozaj porucha alebo nieco ine. A ja osobne som si uz nie raz googlila, v com som si nebola ista. Ale vsetci sme ini.

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Nemožme súdiť človeka podla gramatiky ,ale mňa baby vie trhať keď svokra mi napiše gde sú deti ? 🔝ide ma poraziť vtedy 😤a ona ovláda päť cudzích jazykov ústne aj písomne .Ja nechápem...

Odpovedz
20. aug 2017
avatar

Ja sa pripajam k tym, co maju s neovladanim gramatiky problem...tiez neviem akceptovat hrubky a pod....podla mna ide o uctu voci vlastnemu jazyku....gramatika kazdeho jazyka je dolezita, ci lahsieho alebo tazsieho...plne suhlasim s @renatik91....ked sa niekto dokaze naucit to mnozstvo vsemoznych informacii na vs..tak gramatika je to najmenej a co sa "madarov" tyka...sorry @blondiee83..to je ich ignorancia...ked zije na sk..ma slovencinu ovladat, ci bol na strednej madarskej alebo slovenskej..ved nasim statnym jazykom je stale slovencina

Odpovedz
20. aug 2017
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Tak nedá mi nenapisat. Mam dysortografiu. Vybrané slová odrapocem aj o polnoci ale keď ich mám použiť vo vete čosi mi v hlave vypne a netuším ake i/y napísať. No napriek tomu mám titulov pred menom aj za menom. To že neviem kde dať dlzen alebo čiarku vo vete neovplyvnilo to že mám úžasnú pamäť. A áno všetko čo píšem si najprv tri krát skontrolujem vygooglim a aj tak sú tam chyby. A áno niektoré statusy ktoré čítam aj mne dvyhaju tlak lebo keď už ja vidím chyby v texte musia byť ale feeeest veľké. Nevravím že všetci ktorí píšu s gramatickymi chybami majú hneď dysortografiu ale sem tam sa treba trošku povzniesť a radšej sa venovať príjemnejším veciam ako opravovaniu chýb a dokazovaniu si ktorá je lepšia slovenčinárka 😉

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@zvedohud do budúcnosti... dvíhajú, nie dvyhaju 😊

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

Nemyslím si že tento príspevok nieje o pár y/i alebo s/z a podobné somariny aj mne ujde najlepšie keď mi telefón sám zamieňa slová 😂 ale ide k totálnu ignoráciu slovenského jazyka...Už istý čas žijem v maďarskej dedine a niektorých čítať sa ani nedá a iní píšu lepšie ako ja a všetci chodili do rovnakej školy ....
@zvedohud ale to je všetko o tom kto chce tak si nájde spôsob aby vedel.....Ja poznám toľko ľudí čo píšu brutálne a podľa mňa to je o ich IQ lebo im to je jedno ...Lebo nevedieť napísať základné slová ako dcéra 🙈 ako môže niekto taký vyjsť zo školy to naozaj v tej škole nič neučia a dávajú známky za nič? Ja som mala pravidelne 5 za diktáty kvôli čiarkam a blbostiam a neviem si predstaviť moju učiteľku ako by reagovala keby v našej triede niekto píše jak v príspevku ....

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

A presne prvá chyba čo mi prepísal telefón prvé slovo malo byť myslím 😂😂😂

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

Ja som mala večne veky zo slovenského jazyka 4 (sa čudujem že som neprepadla 😀) ale diktát a gramatika na 1. Strašne mi to kole oči, tie gramatické chyby.

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

Ja poznam tolkych sikovnych a uspesnych ludi v zivote, ktorym gramatika nesla (len ze kedysi sa poruchy ucenia neriesili tak ako teraz), a tolkych, co gramatiku ovladaju a v praktickom zivote su uplne strateni a neuspesni. Takze ja sa tiez pridavam do skupiny "no a co gramatika".
Mimochodom, mm sa ma stale pyta na gramatiku a odkedy sme spolu, sa v nej zlepsil, ale stale robi chyby, pritom si dokazal sam postavit a naprogramovat 3d tlaciaren. Znalost gramatiky nie je meritkom inteligencie 😉

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@erikavesela Zle si to napisala. Na juhu Slovesnka Ti ludia povedia, ze oni su tu doma,a oni neposunuli hranice, a tak budu hovorit tak ako oni chcu a nie ako im to stat nakazuje. Ale musime byt tolerantni.....😨🙄 Kebyze vies ako sa oni "ucia slovencinu ",asi by si odpadla. Vsetky deti maju zo slovenciny jednotku a ani jedno nevie plynule povedat ani dve vety po slovensky.

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@mariamatusko bum , tak si vygoogli slovo- hanba

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

Niekto nevie gramatiku. Niekto nevie pozdravit. Niekto neriesi ako ide von obleceny ako vyzera. Niekto neriesi ako sa sprava k detom ci inym ludom. Niekto neriesi milion inych veci, ktore by podla inych riesit mal. Vsetky tie "tolerantne" si dajte sami sebe otazku, ci nahodou nie je kopec inych veci, co by si ini pomysleli co by ste mali alebo nemali robit vy a podla nich je to zaklad. Mate vsetky doma upratane? (Pre niekoho je to zaklad). Nie ste pribrate? (Niekto by si pomyslel, zaklad je nemala ny tolko jest). A tak dalej a tak dalej. Az sa dostaneme do uplne inych dimenzii. Vsetko je o tolerancii a slusnosti. Vzdy mi bude clovek, ktory aj hoci neovlada dobre gramatiku je mily a slusny blizsi, ako clovek ktory gram ovlada ale vyvysuje sa nad ostatnych...

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@lubka484 existuje viacero dys nielen tie dve a veru ze to ma velmi vela s granatikou..mnohi su aj od pisania diktatov oslobodeni a dokonca sa im znamka oproti inym o stupen zlepsuje..ak je potvrdena diagnoza

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@lilinka17 mas pravdu. Dakujem 🙂

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@mariamatusko aspon, ze si to zobrala sportovo 🙂

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@zuzin78 tak to potom nepoznaju dejiny..ale to je pre madarov tejto oblasti typicke...Staromaďarské kmene, ktoré sa v Podunajskej (Karpatskej) kotline objavili v 9. storočí, mali oveľa chudobnejšiu slovnú zásobu ako tunajšie, prevažne staro slovenské obyvateľstvo. Stari Maďari (starí Uhri - z ôsmich turko-ungrijských kmeňov sa len jeden volal Meder-Megyer-Magyar, zrejme podľa náčelníka) nevedeli obrábať pôdu a živili sa iba lovom, chovom dobytka a lúpežnými výpravami. Takmer vôbec nepoznali remeslá a staviteľstvo a o organízácii štátu, kresťanstve, právnej tradícii a európskej vzdelanosti nemali ani potuchy.
Ich pôvodná kultúra bola taká biedna a "nekonkurencieschopná", že sa zakrátko takmer bez stopy rozplynula....tolko k madarom, ktory sa na nasom uzemi usidlili....

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@erikavesela :.)
Poviem Ti len este "jednu vetu" k "madarom ". Ak by isli do Madarska tak by ich tam nechceli, pre nich su "slovensky madari " nic. a tu si myslia, ze mozu vsetko. Mohli by mat aspon tolko snahy,aby sa naucili statny jazyk krajiny, v ktorej ziju, ktora im dava aj pracu,( zdravotnictvo, skolstvo. )Ale podla jedneho politika mame byt k nim tolerantni....

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@erikavesela škoda, že si nepochopila pointu.

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@zuzin78 uplne suhlasim
@blondiee83 ale pochopila...😉

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@zuzin78 ja teda po madarsky neviem ani slovo, ale vraj ich madarcina a skutocna madarcina nemaju nic spolocne...

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@oddrobceka tvoja posledná veta je úplne pravdiva-hned tu máme na ňu zopár príkladov.

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@mariamatusko a ako inak. Nikto nie je dokonaly 😉

Odpovedz
21. aug 2017
avatar
Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@erikavesela tak isto ako vychodniarcina alebo zahoractina nemajú veľa spoločného so slovenčinou. Aj maďarčina na juhu je skôr ako nárečie

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@blondiee83 isto mas pravdu😉

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@zuzkat1 treba čítať pozorne. Bola spomenutá dyslexia a dysgrafia. Tak som sa ohradila, že konkrétne tieto dve poruchy nemajú s gramatikou až tak veľa spoločného. Sú ľudia, ktorí "na to majú papier", určite áno. Aj my máme v rodine dyslektikov a ešte aj ďalšie dve deti, ktoré sú integrované a tie už majú iné diagnózy. Ale to je už o inom. Podstata je, že tie detičky zrejme nebudú pomýšľať na VŠ.
Pre mňa je znalosť gramatiky základ.

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@liv1 veci, resp. činnosti, ktoré spomínaš sú dielom výchovy. Tie nepotrebuješ na to, aby si prešla Základnou školou. Gramatika je už iná vec... Ak je niekto arogantný blb, nepomôže mu ani gramatika. Ale za to, že nevie pozdraviť, je tlstý, arogantný, nemá upratané, za to nemôže škola, ale rodič...😉

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@liv1 kašli na to, podaktorym už z tej gramatiky poriadne prepína.

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@lubka484 ty necitas pozorne. Napisala som dyslexia, dysgrafia a pod....

@blondiee83 asi tak 🙂. Zaverecna v tejto premudrelej diskusii boze moj 😀 😀 😀
Je az neuveritelne, ako si niektori ludia ktori sa biju za nico do prs neuvedomuju, ze velmi lahko sa to stane aj im, a zrazu maju dieta ktore niecoho nie je schopne. Napriklad gramatiky... A vdaka Bohu ak je to jediny problem a nie nieco vaznejsie...

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

Mat tak vas problem, svet by bol super! 🙂 ako jasne, ovladat gramatiku by mal kazdy ale zeby ma to nejak vyvadzalo z miery ked vidim hrubku, zasmejem sa, zastipu ma oci a idem dalej. Ale hadat sa tu kvoli tomu dva dni...😂

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@zuzin78 cest vynimkam... manzel je madar, zakladka aj gympel madarsky a slovensku gramatiku teda ovlada perfektne...😉 myslim, ze casto je to o prioritach... u nas patri gramatika medzi najdolezitejsie casti vyucby prveho stupna zakladnej skoly... podla mna, v dnesnej dobe mailovej komunikacie, to o cloveku velmi vela povie 🙂

Odpovedz
21. aug 2017
avatar

@sofinkasofinka ja take vynimky nepoznam.a denne sa tu stretavam s totalnou ignoranciou. ale o tomto tu nebola zacata diskusia. Tesim sa den,ked odtialto odidem. 🙂

Odpovedz
21. aug 2017