icon

Strasne nieco ....uprimnu sustrast pozostalym a skore uzdravenie zranenym :(

https://www1.pluska.sk/krimi/aktualne-obrovska-...

avatar

stale ozrani za volantom. nevinnych mrtvych pribuda. tresty su u nas velmi mierne a policia nekona.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Presne. A urcite jeto niekoho kamos a dostane len pokutu.....🤮

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Malo by byť - raz keď niekto je prichytený pod vplyvom za volantom - koniec, vodičský zobrať a už nikdy, nikdy nedať späť. Tieto smiešne pokuty a žiadne tresty. Výstraha.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@petulienka1 alebo mu zoberu vodicak a o mesiac vratia za dobre spravanie. a co je pokuta, aky treast? ziadny. mne to pride azsmiesne, ked clovek na 50 tisicovom aute dostane pokutu 800e. to akoby nam beznym ludom dali 5e pokutu. nikto si z toho nic nerobi.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

😭 4 zivoty. Ak dobre rozumiem, stála tam partia mladých ľudí, niečie deti. Keby moje lezi pod tym igelitom.... Vinník neexistuje aby nedostal na tvrdo basu! A ak bol opitý, ... Tomuto sa budú médiá venovať, toto nieje ze poodbijal spätné zrkadlá na zaparkovaných autách, tu zabil ,zranil...a on nena isto ani škrabanec!

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@mariejenka ozranovi sa nikdy nic nestane. spravodlivost neexistuje. strasna predstava, ze dieta sa domov uz nevrati, lebo nejaky kreten ozraty, zfetovany a kadejaky, co si mysli, ze je nedotknutelny si len tak jazdi po cestach.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Tak je ale rozdiel keď je niekto ožratý a keď si niekto dá pohár šampanského. Ja by som nechala nejakú toleranciu. Vy píšete o ozranoch, ktorí si nezaslúžia dostať viac vodicak. A ja súhlasím, je to absolútne nezodpovedne a neodpustiteľné. Ale poznám naozaj zopár žien, matiek, ktoré sú proste len prepracované a bez auta sa takmer nepphnu v neustálom kolotoči. A raz za čas by si po práci dali pohár vina. Aj ja by som si dala. Keďže u nás to povolené nie je, musím to riešiť inak, ale je to ozaj komplikácia, lebo do mesta sa bez auta často nemám ako dostať. Nikoho absolútne neobhajujem. Ale nepacia sa mi takéto prehnane reakcie, kedy všetkých hadzete do jedného vreca a už nikdy nevrátiť vodicak.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik nikto predsa prepracovanej matke nezakazuje dať si po práci pohár vína. Ale pardón, chcieť, aby bolo v poriadku potom sadnúť za volant, je dosť mimo. Skús si zistiť, čo dokáže s pozornosťou a reakciami aj jeden pohár šampanského a zvlášť u človeka, ktorý je unavený.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik však nech si dá prepracovaná matka pohár vína, ale potom nech si nesada za volant.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Nulová tolerancia alkoholu,nulová tolerancia omamných látok.
My sme tak zázrakom skončili s deťmi ok,keď do nás narazil mladý chalan,ktmbil XY krát obvinený z prechovávania marisky,aj vtedy mal v aute balíčky. Odtrhnuta zadná náprava u nás,ďalšie 3auta obuchane. Aaaa?chlapec si veselo funguje ďalej,lebo očko policajt.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik a akú toleranciu by si nechala?

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik nijaká tolerancia. Keď si raz niečo dam,ok.
Ale nesadnem za volant. Auto vie byť zbraň.
A akákoľvek naša indispozícia vie ublížiť.
Už len to,že mnohí nenosia okuliare pri šoférovanie by som pokutovala.
Ako môže niekto nad 2dpt sadnúť za volant a najmä v noci?

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

ja som isla okolo do prace a teda riadne mi stiahlo hrdlo, este tam stale fotili aj tela zakryte. je mi to velmi luto

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Tiez si myslim,ze nikto -ani prepracovany si nemusi davat pohar vina a potom soferovat....len idiot to urobi.
Tento pojde do vazenia podla mna,byt nim,idem tam sama. jedneho mrtveho este ututlas,tolkoto snad nie...zaujimave,ze o vodicovi sa nikde nic nepise.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@terezka1947 niekedy vo vodičáku bola kolonka "dioptrické okuliare" - tak nejak. Len keď mnohi ľudia už ani na tie oči nedbaju.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

čo je on za charakter,ked sa policajtom vyhrazal, že kto je on! on je vrah,a dufam ze mu to neprekde len tak,😥

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Súhlasím s komentom vyššie. Zobrať vodicak a nikdy im ho nevrátit !!!! Za žiadnych okolností. Myslím ze by si to viac ludi premyslelo. Za volant alkohol nepatrí a to v žiadnom prípade ani poharik šampanského ako tu bolo spomenuté 🤦‍♀️

Hrozne ma mrzí co sa stalo,😔 úbohý rodicia/ rodina , nechcem si ani predstaviť ako sa cítia 😭😭

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik no ono pohár vina a pohár vina je tiež rozdiel. U niekoho má 2 dl u niekoho 5 dl. A tiež niekto reaguje bez zmeny správania a niekto je doslova na mraky ak nie je zvyknutý na alkohol. Takže absolútne žiadna tolerancia. Ak si dám čo i len deci k obedu jednoducho nesadnem za volant... bez pardonu a výhovorky

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik ako to myslis vazne???
Takze ked budem unavena. A dam si pphar sampanskeho. Pojdem bars kde bo si to zmyslim zabijem ti niekoho pribuzneho tak povies okej nic sa nestalo lebo som bola len unavena?????

Niekedy aj pohar vina moze narobit skodu co skodu katastrofu ☹
Toto ja absolutne nesuhlasim.
Ani len nealko pivo si nedam ak viem ze idem autom!!!!

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

alkohol,ale podľa mna on musel ist ako prasa

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Neskutocnu rychlost musel mat 🙈😭

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik na Slovensku sa oplatí jedine nulová tolerancia. A všetci vieme prečo. Arogancia za volantom je u nás veľmi vysoká. V iných štátoch ma zmysel nejaká tolerancia. U nás by to bolo veľké zlo.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@amel .. ako zatiaľ ako pri tej nehode co zomreli požiarnici. Ide to do stratená.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Strasne, ides z prace a uz neprides, lebo niekto sa ozral. Ides na internat a viac ta rodicia neuvidia. Chceme zit ako na zapade a chovame sa ako hovada. Jasne, ze to bol "slovensky prominent", som zvedava na to meno, ohrozoval este aj policajtov. Za mna za alkohol exemplarne tresty, ale to by sme nemohli byt na Slovensku, kde sa slope ako o zivot, doslova. A po pohari vina by som si nesadla ani na bicykel, ani kolobezku, ani do auta.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Alkohol a drogy nemôžu byť pardonovane za volantom.
Ten človek si sada za volant s tým,že vie,že čo robí a čo má v sebe. Keby mu náhle prišlo zle,dostal infarkt,či niečo podobné,toto je iná vec. Toto ovplyvniť nikto nevie

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@tanapeta súhlasím, že je to otazne. Ale to je len o individuálnej zodpovednosti. Kto sa chce ozrat, ozerie sa aj tak. A kto si chce dať prípitok na firemnej oslave (príklad), tomu to pomôže, pretože mu za blby pohár šampanského nezoberú vodicak. Arogancia za volantom je aj u triezvych.
Mnohé tu píšete ako sk to predstavujem a pritom samé píšete o tom, čo urobí napríklad keď niekto nenosí okuliare a mal by… a čo s takými čo si dajú nevhodne lieky a sadnú za volant. Alebo len proste nevedia poriadne šoférovať, pretože sú majstri sveta a pritom ani predpisy nepoznajú. Alebo lekári po 24-kach alebo akákoľvek ina robota ak je človek extrémne unavený. Toto už nevadí nikomu… potom sa tak pozerajme na všetko, nie len alkohol.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik ja nesúhlasím s ani 0,001 alkoholom v krvi za volantom. A neda sa na to pozerať rovnako, na opitého s jednym posratym pohárom šampaňa a na niekoho kto dostal mikrospánok,infarkt,...lebo ti druhí to neurobili zamerne, kdežto ten co musí si vypiť! No nemusí,a nesmie ked planuje šoférovať. A mamička kludnej si daj pohár vinka,ale az doma,ked deti mas na poriadku,...kvoli opitému, práve teraz maju 4 matky deti v márnici

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

celkovo je problem so zlahcovanim pitia na Slovensku, odporucam dnesny podcast Dobre rano na SME...

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik auto je svojim spôsobom zbraň. Nič viac ti k tomu nemám co dodať.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@79viktoria79 A kto je on ? Urcite nejaká vplyvná osoba, keď policajti aj média o totožnosti mlčia.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik ale vadí.
Alkohol a omamné látky nulová tolerancia. Toto sa zákonom podchytiť sa. Extrémna únava,či okuliare,zlá kombinácia liekov,atď je tiež vec,kto.sa dá pri vyšetrovaní nehôd zistiť.
Lenže právnici vedia chodiť v právnych kluckach a čím viac toho bude dovolené ho,tým viac ľudí sa podarí do tých "správnych" kľučiek dostať a dosiahnuť ich beztrestnosť.
Ale súhlasím s tebou v jednej veci.
Som žena,šoférka začínajúca. A musím povedať,že niektoré ženy by si zadať za volant nemali. Ak má žena silné auto,automaticku prevodovku,myslí si,že je pani na ceste,je nad dopravnými predpismi.
Spolieha sa na cuvacie senzory,obrazovku na palubovke,atď.
Smutné,lebo takto si ženy samé robíme hanbu. A práve my,matky,by sme mali byť v Tom aute max ohľaduplne,vedome si toho,čo dokážeme a čo nie. Lebo toto,čo sa deje na parkoviskách pri školách a škôlkach je neskutočne.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@dadkam akože aký dôvod mlčania mali????? nechápem,veď v článku nič nie je

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@dadkam čítaj s porozumením prosím ťa...

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@dadkam takto vznikajú bludy, že niekto nečíta s porozumením 🤷‍♀️

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

to je tak nespravodlive, ze takito idioti ublizia druhym a im sa nic nestane. aj ja ked soferujem viem, ze ja si mozem davat pozor ako chcem, staci aby nejaky pako co sa ponahla vrazil do mna ☹
a ze bol na policajtov agresivny... ak je to niekto znamejsi, dufam ze sa meno dozvieme, aby ho aspon spolocnost odsudila ak sa on z toho nejako vyseka...

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@dadkam policajný prezident to komentoval. Nikde sa tam nepíše, že to bol policajný prezident. Presne takto vznikajú bludy, keď hlupáci píšu hlúposti.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@gabika252
@terezka1947
@barus26
@melanta Pardon baby, tak ma to nahnevalo, že zasa opitý šofér, že ani nečítam poriadne.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@melanta Nemusíš hneď nadávať do hlupákov, kazdy sa môže pomýliť.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Teraz som počúvala vyjadrenie policajného prezidenta, ktorý vravel o tom, ako agresívne vystupoval šofér voči policajtom, ale z toho vôbec nie je zrejmé, žeby to mal byť niekto známy alebo vplyvný. Podľa mňa to bol nikto.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

Podľa informácií TV JOJ za volantom sedel generálny sekretár deaflympijského výboru Dušan Dědeček.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@melanta ja som niekde citala, ze sa "vyhrazal" policajtom, ze ich vsetkych povyhadzuju. takze z toho som usudila, ze minimalne v ba je asi znamejsi. ale samozrejme nejde o to, ci je znamy ci nie. ja sa len bojim aby si to nejako nevybavil...

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@mariejenka keď dostane niekto mikrospánok nie je to jeho vina? Tak keď som unavená, nemám čo robiť za volantom. Rovnako ako bez okuliarov.
@terezka1947 no veru, neskúsený šofér, ktorý si mysli že je majster sveta, je nebezpečnejší ako opitý profík. Kvitujem, keď si dávajú Z nálepku a idu ozaj opatrne. To aj ostatní šoféri vedia, že si majú dať pozor.
@tanapeta áno, v akýchkoľvek nesprávnych, či neskúsených rukách.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

A ďakujem tomu, kto sa za mna modli, áe nie je to potrebné 😂 nie som alkoholik a deti mám na poriadku 😂

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@chillibubble zabitie 4 ľudí si nevybaví.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@dadaa1234 ach jaj, nie Dušan Dedek ale Dušan Dedeček. Dušan Dedek je niekto iný (zápasník MMA), netreba ho obviňovať.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik neexistuje alkohol za volantom ani len pohár šampanského. Kto si ho dá nech nesadá za volant. To je už čo aky dôvod, únava tak si ešte šlahnut do seba za pohárik a sadnúť za volant.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@simka1454 presne, ospravedlniť alkohol za volantom, že som unavená matka, tak si dám pohárik, choré úplne.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@simka1454 únava sa nerieši šampanským, ani vínom. Ak si práve toto vydedukovala z môjho komentára, tak asi zle…

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@melanta ospravedlňujem sa, mobil mi to ,, opravil,,. Mažem.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik tak si to prečítaj po sebe čo si napísala

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

V KE pár mesiacov dozadu na zastávke MHD vystúpil z auta mladík "pod dávkou",začala kopať,mlátiť ženy,deti,mužov,čo tam stáli. Záchranári prišli skôr ako policajti,tak sa ho snažili spacifikovať. A viem od známeho,že ten chlapec bol úplne mimo. Keď mu dal známy facku a spacifikoval,tak sa mu vyhrazal,či vie,kto je jeho otec,že ho rovno zavrú. Ten chlapec dieťaťu rozbil sánku,jedna žena skončila s rozbitou hlavou,atď,atď....
Čiže papaláši boli,aj budú a vedia si veci ututlať.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik 7:44 si napísala, že
Ale poznám naozaj zopár žien, matiek, ktoré sú proste len prepracované a bez auta sa takmer nepphnu v neustálom kolotoči. A raz za čas by si po práci dali pohár vina. Aj ja by som si dala. Keďže u nás to povolené nie je,

Takže hej, písala si o unavených matkách, ktoré si po práci chcú dať pohár vína, ale u nás to nie je povolené. Takže nepíš teraz, že si nič také nenapísala.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@melanta áno, je iné keď má človek psychicky dosť všetkého, chce vypnúť a iné keď je fyzicky unavený. Takze nie, nepisala som to. Ak nerozumieš, nepomôžem ti 🤷‍♀️

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@simka1454 alebo ty ešte raz…

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik toleranciu? absolutne ziadnu. nema si co davat ani pohar vina a sadnut zavolant. teraz je nulova tolerancia a jazdia opity, keby bola tolerancia, bolo by ich este viac. za vonat alkohol nepatri. 0,0 jedina mozna prijatelna alternativa a postihy by mali byt omnoho prisnejsie.
ja nepijem a zijem a netreba mi to. ked chce niekto pit, nech nesoferuje.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik žiaden alkohol za volantom, žiadna tolerancia nie je prípustná. Skus to povedať rodičom čo prišli o svoje dieťa že schvaľuješ nejakú toleranciu alkoholu.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@simka1454 presne, nech to skúsi teraz povedať utrpením rodičom. 😭

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik ako môžeš porovnávať ozrale arogantne hovado a lekára po službe? Áno stávajú sa tragédie, vodič dostane napr.mikrospanok, príde mu zle, atď...je to podľa teba rovnaká miera zavinenia? Takže za mňa tolerancia alkoholu a iných látok nulová!!!

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik ono existuje aj autobus,vlak či taxík. Ak chcem ísť s kolegyňami na pohar vína tak si zabezpečím odvoz. Mimochodom niekomu stačí 3 dcl vína a má dosť a takého človeka by si v pohode posadila za volant? A ak by takýto človek zrazil tvoje dieťa, ostala by si taka tolerantná? Veľmi silno pochybujem.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@simka1454 Áno, pripadne aj tým rodičom, ktorým dieťa zabil vodič s mikrospánkom alebo starší, ktorý kvôli veku nemal čo robiť za volantom.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@katka2602 každý snáď vie koľko zvládne. Mne to nevysvetľuj prosím. Cely život bývam mimo mesta a nie je to ani náhodou take jednoduché ako si predstavuješ, ale tu som. Toto nie je podstatne…

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik miešaš hrušky s jablkami. To akože chceš ospravedlniť alkohol za volantom? A dokonca tak že keď bývaš mimo mesta, tak akože maš právo si preto dat za pohárik a sadnúť za volant potom, lebo potrebuješ ísť do mesta?

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik prosím ťa, už viac k tejto nepíš. Lebo to sa už nedá ani čítať.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@simka1454 zrlelativnila si všetko....takýmto štýlom sa zo všetkého vysekavaju papaláši.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@simka1454 nevies citat s porozumením?
@terezka1947 Čo s tým majú papaláši? Pravidla by malo platiť pre každého. Či bohatého či chudobného a bez ohľadu na to z akého dôvodu zabije človeka…
@markaterka veď to necitaj, nikto ta nenúti.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik nemá zmysel už reagovať.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@terezka1947 iste, lebo na to argument neexistuje. Teraz sú zli ozrani. Keď zabije dieťa dedko, budú zli oni, stále je to tak. Ale meter by mal byt rovnaký na všetkých…

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik vieš,mať na všetko názor ešte neznamená,že je ten môj správny.
A nie,ozran za volantom je niečo iné ako dedko za volantom. Ozran sada za volant s tým,že je mu jedno,či robí,ignoruje zákony,predpisy,úplne arogantne,alebo hlúpo.
Výsledok je rovnako bolestivý,rozdiel je úmysel a tá bezbreha arogancia,či videnie západných vymoženosti v podobe istej tolerancie alkoholom,či ľahkých drog.
Alebo je to iba totálne ignoranstvo a egoizmus,čo mi kto môže.
Lebo nikto normálny si ožratý za volant nesadne.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@terezka1947 súhlasím, nikto normálny si ožratý za volant nesadne. V tom sa zhodneme. Ale môžem ti menovať niekoľko seniorov, ktorí si rovnako arogantne sadajú za volant a potvrdenia o zdravotnom stave si “vybavujú” u lekárov, na vlastne oči som videla niekoľko takých “nehôd” (píšem C úvodzovkách, lebo to boli tukance, ale nemuseli bohužiaľ byt), pričom samy dobre vedia, že už nemajú dobre reflexy, pri dnešnej premávke nestíhajú. A rovnako arogantných mladých a neskúsených vodičov, ktorí sa tvária ako majstri sveta a pritom nezvládnu jednoduchú križovatku ani parkovisko. Ale nikto z nich sa auta pre svoju hrdosť, ignorantstvo a egoizmus nevzdá.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik no to nevieš ty a zrejme si sama sadaš za volant aj napriek tomu že si dáš ten pohárik keď to tu tak veľmi obhajuješ. A ja ti tisíc krát napíšem ze neexistuje žiadna tolerancia alkoholu za volantom. Keď si vypiješ nesadaj za volant, existuje autobus, taxík, vlak. A rovnako neexistuje ospravedlnenie že bývaš mimo mesta. Nie si totižto sama,preto to nikoho neospravedlňuje že si môže vypiť.
Rodičia prišli o svoje deti a ty tu trepeš o tolerancii alkoholu za volantom.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik veď jasné. Aké jediné,čo ti tu kazdy vyčíta je ten tvoj názor na alkohol

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@simka1454 gratulujem, to si fantasticky zhrnula. Verím že má veľmi dobre poznáš, keď dokážeš niečo take vypustiť z úst, ue si určite ja sadám za volant po poháriku, možno aj ožrata. Dúfam, že teraz ti je už lepšie, keď si nasla ten najlepsi argument. Odporúčam ale nabudúce pozornejšie citat komentáre, mpzno trochu s porozumením, aby si sa nemusela znižovať k takýmto ubohostiam.
@terezka1947 Názor nemôžeš niekomu vyčítať. Môžeš s ním súhlasiť alebo nesúhlasiť. A ja neobhajujem absolútne to čo sa tu udialo a ani ozranstvo za volantom. Ja píšem p niečom úplne inom. Ale tu sa zbehol doslova hon na čarodejnice, dokonca som tu už ja ta, ktorá si zjavne sada za volant ozrata 🤷‍♀️

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik úbohá si tu jedine ty, každý tvoj komentár je toho dôkazom

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik ja názor nikomu nevyčítam. Lebo mať názor je nejaké všeobecné právo,čiže má ho každý a vyjadruje sa úplne ku všetkému. Ale je to iba názor.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@terezka1947 a takto je to vporiadku. Pre každého…

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik bohužiaľ nie...bohužiaľ.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@terezka1947 takže netreba mat názor? Alebo potom nerozumiem…

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

@bubushik Môžeš mať názor, aký chceš. Ak by si sa však chcela správať podľa tohto tvojho tolerantného názoru o alkohole za volantom, porušila by si zákon.
Ak sa nevieš zaobísť bez auta, budeš sa musieť zaobísť bez pohárika pred šoférovaním. Dá sa to úplne v pohode. Alkohol ti nič pozitívneho do života nedá, pokojne (a spokojne) bez neho môžeš prežiť celý svoj život. Naozaj nerozumiem tvojmu postoju. Načo obhajovať konzumáciu niečoho, čo nie je nevyhnutné, ale môže to byť potencionálne nebezpečné. Treba sa vždy snažiť o maximálnu bezpečnosť a nie zbytočne pokúšať, kam až sa dá zájsť.

Odpovedz
3. okt 2022
avatar

inak celkom sa mi pozdava ta iniciativa, ktora vznikla poza politikov. ktora spociva v prevencii a nie v obrovskych trestoch. lebo niektori ludia si podla mna pod vplyvom sadnu aj ked by im hrozilo neviem co. opiti sa presvedci ze ho nezastavia policajti, nic sa nestane. a potom jeho vinou zomrie niekolko nevynnych ludi a im je jedno, ci jemu zoberu auto, vodicak alebo pojde sediet na 25 rokov...
keby sa konecne zmeni povedomie ludi o alkohole. ze nie je nutnost dat si na rodinnej oslave alkohol, ze to nemusim, ze nie som tehotna ani lieky neberiem ale proste si dat nechcem. keby alkohol nie je pristupny v kazdom obchode, este aj na pumpach, kde sa vyskytuju hlavne soferi 🤦‍♀️
a tiez by mi nevadila vyssia dan z alkoholu.
pitie mamiciek a zien doma je podla mna tiez "problem". poharik vina denne je pre niektore "povinna" jazda na odreagovanie z tazkeho dna.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@zuzitko74 hhmm? Ja zákony poznám… preto píšem o malej tolerancii. O alkohole mi písať nemusíš, nie som ožran za volantom, hoci tu zjavne vznikla taka mienka. Takze úprimne netuším čo si vlastne chcela povedať svojim komentom.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@bubushik Svojim komentom som chcela povedať to, čo je z neho zrejmé - nulová tolerancia alkoholu v záujme maximálnej bezpečnosti.
O tebe si myslím len toľko, čo si sama o sebe napísala. Zároveň si myslím, že sa tu snažíš obhajovať neobhájiteľné. Alkohol za volantom nemáme tolerovať vôbec. Osobne jeho použitie tolerujem len na technické a medicínske účely.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@zuzitko74 ja nič neobhajujem. Ja konštatujem, ue je množstvo iných nebezpečných veci, ktoré sú za volantom nebezpečne bohužiaľ tolerované. Asi sa tiež musí stat nešťastie, aby sa o tom začali hovoriť. Potom sa znesie vlna kritika zas má nich. A myslieť si môžeš absolútne čo chceš. Je mi to absolútne ukradnute. Nepotrebujem nič schvaľovať.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@bubushik Ja dobrovoľne nešoférujem kvôli vysokým dioptriám. Bez auta sa zaobísť viem. Nemám problém debatovať aj o iných nebezpečných veciach za volantom, ale nemienim nimi obhajovať ,,malú toleranciu" alkoholu za volantom.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@zuzitko74 a to ti slúži ku cti. Presne o tom som aj vyššie písala. Ja sa bez auta nwzaobidem. Mam 2 zamestnania, 2 deti a bývam mimo mesta kde bus chodi pomaly každé 2 hodiny a taxík stojí cez 10€. A nie, nikdy nepijem keď šoférujem, ako tu už niektoré písali, dokonca si to zjavne aj ty sama myslis. Ale je rozdiel keď ožran nafuka 2 promile, alebo rano o 7 nafúkas zostatkovy alkohol 0,0001 promile alebo co ja viem koľko to vôbec môže byt. O čom vpodstate ani nevies ak by si to neskontrolovala. A za to tu niektoré chcú brat vodicak na cely život. O tom ja píšem.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@bubushik Ty si napísala, že niekedy by si si to vínko aj dala, ale nedáš si, lebo tak nechceš šoférovať. Na druhej strane však chceš vedome privierať oči pred tou umiernenou konzumáciou pred šoférovaním, podľa teba to nerobí takmer žiadne riziko. Problém je však v tom, že ľudia si dovolia tie zákony porušovať aj pri nulovej tolerancii. Nechci vedieť, aké peklo, by tu vypuklo, ak by sa tá tolerancia zvýšila.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@zuzitko74 áno, nedám si, lebo to hovorí zákon. Vínko možno ani nie. Ale ja osobne mám príležitosti kedy je napríklad prípitok a potom recepcia. Ak by existovala tolerancia, čiste hypoteticka situácia, pripila by som si a môžem vpohode sadnúť za volant. Ak by som si fakt chcela sadnúť na vínko, tak proste auto neberiem, lebo sa nechcem striehnuť pri pohári či ešte môžem alebo už nie. Ale to hovorím čisto príklad z môjho vnímania. Ja si to práve nemyslím, že by bolo peklo. Lebo kto chce porušovať, bude porušovať tak xi tak. A takýto ozrani ako tento by tu zostali. A ti, ktorí si zákony ctia a správajú sa podľa nich, by si dali pozor. Akurát by mali širšie hranice. A znížil by sa počet “delikventov” presne s takýmto napríklad zoatatkovym alkoholom. Lebo to čo bol moj point bolo, že oni si naozaj nezaslúžia zobrať vodicak na cely život ako tu navrhovali.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@bubushik Aj tak nerozumiem tomu, prečo by sa mali týmto smerom ,,rozširovať hranice". Načo je vlastne potrebný ten prípitok, či pohár vína? To naozaj tí ľudia bez toho nemôžu byť? Pre mňa osobne je to úplná zbytočnosť, bez ktorej sa dá žiť.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@zuzitko74 ja netvrdím, že to tak má byt. Píšem len, že je to na úvahu. Povodne má skôr zarazilo, ze ozaj niektoré hádžu všetkých do jedného vreca. To čo sa stalo, je absolútne neospravedlniteľné. A súhlasím úplne, ze takýto človek si nezaslúži vyjsť z basy. Ale zároveň je to neporovnateľne s tým, ak niekto nafuka ráno zostatkovy alkohol. A ani nemôže byt rovnako potrestaný.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@bubushik Nuž, ja ti neviem, podľa tejto tabuľky, ten kto ráno nafúka zostatkový alkohol, musel byť v noci riadne na šrot. Radšej by nemal riskovať. Ani svoj vlastný život a ani životy ostatných.

Orientačný čas odbúravania alkoholu v krvi:
U muža s hmotnosťou 85 kg. v hodinách
U ženy s hmotnosťou 60 kg. je odbúravanie alkoholu z krvi približne 1,6 x pomalšie
PIVO 10 ČAS PIVO 12 ČAS VÍNO ČAS LIEHOVINA ČAS
0,5 l. 2:15 0,5 l. 2:45 0,2 l. 2:48 0,5dl. 2:10
1 l. 4:30 1 l. 5:30 0,4 l. 4:56 1 dl. 4:30
1,5 l. 6:45 1,5 l. 8:15 0,6 l. 7:24 1,5 dl. 6:45
2 l. 9:00 2 l. 11:00 0,8 l. 9:52 2 dl. 9:00
2,5 l. 11:15 2,5 l. 13:45 1 l. 12:20 2,5 dl. 11:15
3 l. 13:30 3 l. 16:30 1,2 l. 14:48 3 dl. 13:30
3,5 l. 15:45 3,5 l. 19:15 1,4 l. 17:16 3,5 dl. 15:45
4 l. 18:00 4 l. 22:00 1,6 l. 19:44 4 dl. 18:00

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

Ach, jaj, toľko som sa s tým natrápila, aby som porobila medzery medzi tými stĺpcami a počítač mi tú tabuľku odoslal takto nečitateľne.😖

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@zuzitko74 nevadí 😉 myslím že kto by to potreboval si to nájde. Ja ti neviem. Ja mám 40kg aj s topánkami. Ja mám ráno obavu. A teda na šrot som asi nikdy nebola, ak náhodou niečo oslavujeme, nepije sa veľa, ale dlho. A je teda rozdiel ked pijem ja so 40kg a kolega s pomaly 90kg napríklad. Ja sa radšej budem bat ako sa potom neprijemne prekvapiť.

Odpovedz
4. okt 2022
avatar

@bubushik ja s tebou plne suhlasim. Kopec europskych krajin ma toleranciu 0,5 promile na soferovanie, ALE na strankach policajneho zboru je aj presne vysvetlene kolko to je, casovy odstup od pitia a ake pokuty hrozia za nedodrzanie. Nad 1,1 promile, co je na sk dost casty jav, tu uz nemas vodicak-mozno dozivotne, pokutu vo vyske 3-5 nasobku platu, povinne psychologicke vysetrenie (bez ktoreho nemozes ist ani do prace- a cvakas si ho sama) a mozno aj podmienecne- zalezi, kde a ako ta chytia. Preto si ludia 2x rozmyslia, kolko budu pit a ci im to naozaj za to stoji. Ale pri slovenskych pokutach, korupcii a zakonoch som absolutne za nulovu toleranciu. A este jeden zasadny rozdiel- slovaci (cest vynimkam) nevedia jazdit- nedodrzuju odstupy, nezohladnuju premavku a vo velkej casti ignoruju predpisy - to je tiez velke minusove zavazie, aby na sk tolerancia bola absolutne nulova.
A u "nas na vychode", co som castokrat zazila, je ako v tom vtipe- ked si das 3 panaky na zapade, si opity, ked na vychode, si vodic🤐🤐🤐🤐

Odpovedz
5. okt 2022
avatar

@vevesh a plus si treba pozriet aku spotrebu alkoholu maju staty na zapade a aka je u nas a v okoli. ked je raz narod zvyknuty pit, tak zvysenie hladiny tolerancie podla mna spravi viac skody...

Odpovedz
5. okt 2022
avatar

@vevesh úplne súhlasím. V prvom rade je potrebna zmena legislatívy čo sa týka trestov. To určite. Kultúra národa je druha vec. Všímam si ale pozitívnejšie zmeny už u mojej generácie. Aspoň vo svojom okoli mám ľudí, ktorí by za volant nesadli ak pijú, dokonca jeden kolega nosí v takých prípadoch dreger, aby napríklad ráno vedel či môže šoférovať. Zas na dedine (možno to vyznie ako klišé a možno aj zle, ale je to realita), je najnovšia móda chodiť do krčmy autom 🤷‍♀️ Takze len vychova a vplyv okolia môžu ovplyvniť zmeny k lepšiemu.

Odpovedz
5. okt 2022