icon

Dojcila som pri detskom ihrisku. Prislo k nam take asi 5-6 rocne dievcatko. Zacali sa s mojou malou na seba rehlit . Prisla mamina dievcatka, ze pod prec nevyrusuj babo. Tak som povedala, ze nevadi, nas nerusia. Dievcatko sa ma pyta: "Teta, to co robi babatko?"
tak som jej vysvetlila, ze mam v prsku mliecko a babatko papa, aby nebolo hladne.
Dievcatko sa pyta svojej maminy: " To aj ja som takto papala?"
Mamina jej vravi: " Nie, ty si mala mliecko z flasky."
Dievcatko na to zacudovane: "A preco nie takto? Ved to je take pekne."

avatar

krasne

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

heh aj nale dieta vie co je krasa 😉

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

🙂 Mozno mamina porozmysla a ked bude mat druhe dietatko, tak bude kojit 😉

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

krasne deti maju viac rozumu ako dospeli

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

ja mám štyroch a ani jeden zas nepozná fľašu 🙂 🙂

Odpovedz
28. sep 2012
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

krasne svedectvo...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

aj také malé dieťa vie čo je pekné a dobré 🙂

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

prirodu neoklames,vsak? 🙂

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

no nech mi este raz niekto povie ze deti su hlupe...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

nie každa mamička nekoji schvalne...viete existuje aj take niečo že zdravotne problemy a tie su väčšinou príčinou prečo maminky nekoja...su aj take čo nechce,ale to je ich osobna vec...takže neosočujte hned maminky ktore kojit nemohli...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@ajkalc ja som tiež nemohla kojit a dieta mam zdrave a nič mu nieje,papala iba z flaše ,ved za to sa neumiera....

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@patulu kto tu niekoho osocuje? :o

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

uživatelky svojimi priblblími komentarmi....

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@patulu netreba hned reagovat podrazdene, vsetky velmi dobre vieme ako to je. Kto chce koji, kto chce kojit a nemoze: skoda, ale svet sa nezruti a kto nechce nech nekoji. Strapco dal len status nic viac nic menej 😉

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@patulu ktory konkretny komentar? ..nech citam akokolvek, kazdy komentar komentuje ze dojcenie je krasne a ziaden neosocuje zenu ktora nekoji
uprimne..az tvoje komentar e to tu kazia :(
takze ..ako autorka spravy vymazem komentare ktore tu budu poburovat a rozvirovat hladinu a je mi jedno ci to napise nedojciaca, ci dojciaca
tento prispevok bol o krase, nekaz to tu

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

prave som citala tento status na FB ... mile 🙂 ale ako pozeram, maminky ktore nemohli kojit sa ich to asi dotklo ☹ prirodzena reakcia, len sa nehadajte ...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@bublina83 takyto status na fb? ja som tam nic nedavala a toto je moj realny dnesny zazitok :o

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@strapco13 No dali to tam asi tu od konika, mi to nahodou padlo do oka tu a potom pozeram na FB .. sa mi tam zobrazuje vsetko od MK a tento status tam teraz zavesili 🙂 oni to tam volaju, ze zo zivota mamiciek 🙂

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@bublina83 jaj myslis co je konik na fb..ved nech..len ma to zarazilo v prvej chvili, ze len dnes sa to stalo, a uz si to niekto "kradne" ale konik moze :D

Odpovedz
28. sep 2012
avatar
Odpovedz
28. sep 2012
avatar

velmi krasny status musim sa priznat , ze Tvoje zazitky sem tam okopirujem velmi sa mi paci ako pises... a mna by tiez zaujimalo ktory komentar je tu priblbly?? asi len ten jediny..... aj my kojime 17 mesiacov a viem ze to nie je jednoduche ale kto chce koji kto nechce najde sa vyhovorka ...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@dia18 no, myslim, ze presne tento komentar patri medzi tie "priblble" ☹ su zeny ktore skutocne kojit nemozu a ver, ze to nie je vyhovorka a Ty im len zbytocne ublizujes podobnymi poznamkami. chcelo by to troska tolerancie 😉

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@soldi no pokial viem tak zo skutocne vaznych (zdravotnych) dovodov nemoze dojcit len cca 4% mamiciek - tak vobec nerozumiem tomu, preco tu na koniku je to min. kazda tretia...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@ninan2 v prvom rade, myslim, ze Ti to moze byt uplne jedno kto nekoji a preco nekoji 😉 a v druhom rade, nielen zdravotne dovody mozu byt pricinou nekojenia- moze to byt zla informovanost, psychicke vycerpanie matky, atd.

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

ja som mala prednedavnom podobny zazitok. prisiel ku mne na oslave 4 rocny chlapcek ked som dojcila malu. so zaujmom obzeral, chodil z kazdej strany a sledoval ako to funguje🙂 potom sa zacal vypytovat co babatko robi, tak som mu to povysvetlovala...so zaujmom pocuval a pritom hladkal malu po hlavicke. bol zlatunky🙂 zabavili sme sa az vecer, ked ho jeho maminka isla ulozit spinkat. mlady muz zahlasil ze pojde spat az ked mu mamina da papat mliecko tak ako Laurinka papala...ze on chce tiez tak...tak mamine neostalo nic ine iba vysvetlit ze mliecko uz v prsniku nema, co teda mlademu muzovi vooobec neprekazalo🙂 prinutil maminu vylozit prsnik, zatulil sa k nemu a zaspinkal🙂

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

Je to síce krásne, ale nie každá matka dojčiť môže :/ ... ťažký pôrod, neskoré prisatie, lieky, je toho veľa .... Určite by som nesúdila mamičky ktoré nedojčia. Osobne mám skúsenosť že keď som prestala dojčiť prvé sa na mňa ohradili matky ktoré dojčili dva roky a nič pre to ani neurobili, jednoducho mlieko tieklo ako z vodopádu !

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@ferihegy asi tak 🙂 ja som kojila, kym sa maly sam neodstavil (9mesiacov mal) a to kojenie som si tvrdo vybojovala. mala som uzasnu laktacnu a velke odhodlanie. nie kazda ma take stastie, ci volu

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@dia18 kto chce koji kto nechce najde sa vyhovorka ... ??????? HHAHA ! Ako prepáč, ale poznám XYZ mamičiek ktoré kojiť veľmi chceli a NEMOHLI, nie že NECHCELI ! Nezažiješ - nepochopíš.

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

nebudem už písať k téme mohla som / nemohla som dojčiť, toho je na koňovi dosť.. ale včera môj 2,5 ročný videl papať takto ročného chlapčeka u kamošky, kde sme sa boli po škôlke hrať.. užasnuto stál, pozoroval, magickosť chvíle sa stratila, keď sa kamošky spýtal, čo to robí? pije PIVO? 😀 😀 ( a nedal sa presvedčiť, že pije mlieko.. ostalo to pri tom pive )

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

ja mam pocit,ze prave tie co nekoja lebo to prilahko vzdali a teraz maju vycitky - tak tym taketo statusy vadia. Tie co koja su OK a tie co objektivne nemohli kojit su s tym vyrovnane,lebo ked to objektivne na 100% neslo,tak sa nezabijem predsa..ale ked to aj mohlo ist ale....tak sa nastvem pri kazdej mamicke , ktora kojenie vyzdvihne .. 🙂 , tiez som mala zdravotne problemy- dva krat zapal bradaviek a raz silny zapal prsnika -antibiotika,injekcie ... maly pytal kazdu hodinu a pol dlllho prso (co mi vtedy mudre hlavy kazali radsej prikrmovat- nedala som sa) a som tu a kojim stale a som na seba nesmierne pysna ze som to cele zvladla...a to nemam okolo seba ziadny zastup pomocnicok babiciek ani teticiek 🙂 ale objektivne - poznam osobku ktora bohuzial tyzden po porode musela ist na dalsiu operaciu takze ona objektivne nemohla dalej kojit ....

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

no mna taketo prihody privadzaju iba do negativnej nalady a dojcenie mi znechucuju ... to precenovanie dojcenia ma uz obcas privadza do zufalstva :( ... esteze neplanujem uz dalsie dieta, lebo porodu by som sa bala teda menej ako dojcenia

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@katkaajurko kojila som, bojovala som o to, ale vzhladom na to, ze mam viac empatie nez niektore prispievajuce, tak sa zdrzujem nemiestnych poznamok 🙂

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@zuzanockamt presne tak...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@katkaajurko zdržím sa aj ja...pozri sa,mne je u riti či som kojila alebo nie...mala mi je ešte viac zdravšia ako tie čo su kojene..nemam pocit menejcennosti,ani nič take,nepoburuju ma matky čo koja,ale tie čo kojenie vyzdvihuju ako keby to neviem čo bolo....som rada že moja malá bola na Nutrilone a ja som nekojila....za 2 roky mi spinka celu noc,nemam vytahane bradavky....takže ked chcete byt uštipačne tak sa vynervujte na svojich mužoch a nam nekojacim dajte pokoj...
@dia18

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@patulu ved si sa chcela zdrzat 🙂 ale zda sa ze najviac ustipacna a vynervovana si tu ty 🙂 ked je ti to u riti ako sama hovoris preco ta to tak rozculuje .. @soldi ak som sa niekoho dotkla tak sa ospravedlnujem ale bola som prekvapena tou aroganciou pri tak peknom statuse, mozno sa to dalo napisat aj inak...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

jeeeej to je mileeee:o)skoda len ze niekto tu to tak kazi!

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@lennnyka podla mna to rozbehol komentar @blau ze mamina porozmysla a druhe bude kojit. ten jednoznacne vyvolal dojem, ze zeny, ktore nekoja to robia len tak z rozmaru. a uplne chapem, ze niektorich nekojacich sa to dotklo.
@dia18

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

apropo kojenie nie je len o imunite - ale aj o vztahu matka - dieta atak dalej a tak dalej - treba si o tom vela vela precitat,nebudem menovat vsetky pozitiva kojenia 🙂 sama som o nich nevedela,ale bolo prijemne zistit -ze instinkt nesklamal... a spanok? :D boze co je to par mesiacov z celeho zivota- to tomu babatku velmi velmi rada obetujem - presne to som aj myslela -ze vela matiek to vzdalo ,lebo sa im nechcelo v noci 6x vstavat - tak a potom ze su vynervovane z vyzdvihovania kojenia. a veru ja si to dovolim vyzdvihnut do vysin,lebo rozkojit sa a udrzat si to bolo tazsie ako porod. Porodit zena musi lebo inak to nejde... kojit nemusi-da sa najst aj lahsia cesta (okrem tych 4% zo zdravotnych dovodov ) a preto si dovolim tvrdit-ze minimalne ja mam sama u seba METAL za to-ze som to zvladla...a vsetky ostatne mamicky ktore to nevzdali a tvrdo si kojenie vybojovali popri tomto vsetkom a hlavne starej generacii -ktora je totalne odrastena na sunare a nic insie nevie poradit ako je dokrmovanie,alebo vety typu "slabe mlieko" a podobne nezmysli,vsetky take ktore to tvrdo,cez slzy a casto bolest vybojovali si metal zasluzia. lebo pozitiva kojenia casto nie su vidiet na prvy ani druhy pohlad-ale su tam a o to je to cennejsie. A este dodam,ze mamicka ktora velmi chcela kojit ale ozaj sa to nedalo nijako - ta urcite stale povazuje kojenie za cislo 1 a preto by nikdy neopovrhovala takymto krasnym statusom...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@katkaajurko prepac, ale si uplne mimo. tym statusom nikto neopovrhuje, ten je krasny, vlna sa tu rozbehla az po uz spominanom prispevku @blau. vies, co? toto iste by som mohla pisat o vsetkom. o prikrmoch, posadzovani, vychove, atd. je krasne, ze si na seba hrda, ale nemusis tym predsa zhadzovat niekoho, kto nekojil, nie? to mozem rovno napisat, ze matka ma byt doma tri roky s dietatom, a ked ide do prace skor, tak je zla matka. ☹

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

Krásny príspevok, inak mám aj ja skúsenosť ako čumia sestrine deti na môjho dvojročného dojčiaceho syna 🙂)) Možno niektoré kojíte iba napr. 6 mesiacov. Ja som 6 mesiacov bojovala so zápalmi a upchatými mliekovodmi každučký týždeň pomaly. Začalo to keď mal malý 5,5 mesiaca a skončilo v roku po vyliečení na kandidózu. Takže horúce vane, nervy v ritke a neskutočné hodiny odsávania upchatého miesta. Nuž každá máme inú vôľu pokračovať pri problémoch. Pre mňa problémy nie sú nič v porovnaní s tým, aké je krásne dojčenie. Uľahčuje mi to život. Tie čo sú vyčerpané by mali dojčiť 🙂 Ľahnete do postele dieťa si cucne kedykoľvek v noci, matka spí pritom a neviem si predstaviť v noci vstávať na zarábanie umelého mlieka. A predstavy o náročnosti dojčenia sú úplne z cesty. Dojčenie je proste jednoduchšie. Preto som nikdy neprestala aj keď som si svoje preskákala. A stále dojčím už 25 mesiacov, som tehotná a budem pokračovať po narodení dieťatka tandemovo - teda obe deti naraz. Je to pre mňa spôsob starostlivosti o dieťa a moc jednoduchý 🙂))) Upokojiť, uspať, nakŕmiť a xy funkcií dojčenia........ Keď je malý chorý, teplotu má tak deň vďaka dojčeniu. Keď mal hnačky a vracal, napojený síce dva dni, ale hospitalizácia na dehydratáciu sa nekonala. Preto budem dojčiť za každú cenu. A to čo tu píšete o tom že po sekcii, pôrode, že dieťa hneď nedoniesli..... bla bla to je chyba matky, že to dovolila. Všetko je možné, len matka v pôrodnici musí byť dostatočne asertívna 🙂))) Ak niečo zlyhalo, len preto, že sa poriadne na dojčenie nepripravila. Ja aby som mohla pokračovať v dojčení som prešla kus cesty, na začiatku predpôrodná príprava, potom frustrácia z neschopnosti lekárov a nakoniec certifikát laktačnej poradkyne. Teraz keď mám všetky potrebné vedomosti je mi jasné, že všetko je možné 🙂))) A v prírode zvieratká nemajú kočíky, cumle, fľaše a ani umelé mlieka a funguje im to. Lebo nie sú tam mylné predstavy a umelé zásahy dnešnej doby.....

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@dia18 som sa tiež zasmiala, kto nechce nájde sa výhovorka.............?????? Moja prvá nechcela, bolo to novorodeniatko a NIKDY sa neprisala, ako by si riešila takúto výhovorku??? lebo nevyriešili ju ani v pôrodnici, ani pediatrička, ani laktačné poradkyne, ani kamarátka, ktorá kojila predtým už 3.mesiace a vedela ako na to....poprosím info, kde sa stala chyba, kde bola tá výhovorka.......a len pre info, malého som kojila plne až do 19.mesiaca, a to od prvej chvíle čo bol na svete, prisal sa sám, nepil ani vodu z flaše.....teraz zahraj múdru a napíš mi kto a akú výhovorku si našiel pri prvej dcérke keď odmietala 4.mesiace prsník (toľko času som jej odsávala)......rada by som sa to po tých piatich rokoch konečne dozvedela 😀

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@ironka aj po sekcii sa da rozkojit a kludne na 5ty den... treba na to odsavacka,teple srchy,vytrvalost,prisavanie babatka,kapustne listy...som toho prikladom,dva dni toto a zacalo mlieko tiect krasne

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@simonavanova nehovorim ze kazda sa vyhovara ale ja poznam len dve kojace mamicky v mojom okoli co je zalostne malo a neverim ze kazda druha nema mlieko tomu proste neverim... a co sa tyka tvojho problemu mojej sestre sa takisto mala neprisavala lebo mala vpadnute bradavky takisto vrieskala .. ale sestra to nevzdavala neodsavala len prikladala plakali obe a casto kym sa to naucili... :D ja som takto reagovala na tu pani co je hrda na nutrilon a ze nema vytahane bradavky a dieta jej prespi ... ako som napisala uz predtym mohla som to napisat inak resp. ani nereagovat no nedalo mi...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@dia18 jj, napísala si to blbo.....ale mňa to skutočne neurazilo, hlavne keď viem, že je to aj o dieťatku ako u nás, ja nemám tie pradavky vôbec padnuté, v ničom nikto problém nenašiel, iba ak v dcérke. Ako čítaš pri malom no problem! Moja švagrina tiež nekojila ani jeden deň, lebo chcela fajčíť a chudnúť, malý od narodenia bol na Nutrilone, krásne spal, a zdravý ako kojené dieťa....ja už takéto veci neriešim, veď je to zbytočné......dôležité je hlavne ZDRAVIE ( a to sa skutočne nezakladá na kojení, mám doma príklad, malá zdravá bola ako buk, synček plne kojení a od tretieho mesiaca často chorý a na antibiotikách) a SPOKOJNOSŤ so svojím životom, a to ani jedno ani druhé na MK nenájdeme...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@dia18 xixixi Bradavky.....možno pri malej boli pradavky, preto to nešlo 😀 😀

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@soldi nechapem preco sa tu stale odsudzuju?ved dietatko predsa musi papkat a je jedno ci um alebo mm...oba maju + a - predsa.niekomu fakt nejde mliecko a co ma nechat hladne babo?to urcite nie!Ja stale kojim ale keby mal byt na um tak by bol no A?ved hlavne ze su spokojne....a maju plne bruska

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@katkaajurko to áno, mne hneď ráno mlieko tielko prúdom aj po sekcii oba razy. Je to aj o psychike.....

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@lennnyka palec hore!!! presne tak však, ale čo by potom riešili, na MK sú naj témy:
- kojenie a hon na nekojace matky
- bio potraviny
- neočkovať
- next oblečko
O tomto je celý úžasný MK, ešteže ho zmenili a nebaví ma to už tu.....

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@simonavanova mas pravdu je to uplne zbytocne tu riesit... staci ze si sem tam precitam pekny status od strapco13 a hotovo...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@lennnyka tiez tomu nerozumiem ☹ myslim, ze odsudit niekoho je velmi lahke a ten, co odsudzuje sa vlastne vyvysuje a citi urcitu nadradenost. je to jednoduchsie nez snaha niekoho pochopit.

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@simonavanova sice sa ma tykaju 3 z vymenovanych tem, ale kedze mam cele mk v pazi, tak mi to vobec nevadi a suhlasim s Tebou 🙂

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@simonavanova :o)))) fakt pravda!sa az fakt cudujem co sa tu riesi....ale "rypadlam"sa tu veeeeelmi paci ocividne:o)len striehnu

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@simonavanova konecne to niekto vystihol o com je cely kon ... ja uz budem len bazar kukat

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@soldi stale sa to moze kedykolvek otocit proti kazdej...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@lennnyka to ano. ale vies kolkym ludom dovtedy poublizuju? ☹

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@soldi ved vsetko sa vracia neboj:o)myslim ze im nieco chyba a tak budu robit naprieky aspon tu.

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

vsetkym Vam dakujem za pokazenie krasneho dna :(
Bol to status o laske o krasnom zazitku, kde nikto nikoho neurazil a vy ste to zvrhli na nieco nechutne :(
Taku dyku aku som teraz dostal do chrbta, to uz davno nebolo :(

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

Ja som nekojika, lebo to proste kvoli hormonom neslo, ale pre mna je tento status velmi krasny! Hlavu hore a trapky si nevsimaj...aj ked je logicke, ze sa ozvali matky, ktore z roznach pricin nekojili...niektorym matkam sa tazko vyrovnava s tym, ze svojmu dietatu nedali to najlepsie, zvlast ak chceli, preto je logicke, ze reaguju ako reaguju...nic si z toho nerob...netreba ani citat...

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

tu sa to vzdy zvrhne na hadku pretoze vela zien nedokaze prijat iny nazor ako je ich... no co ja som tiez nekojila..dokonca na porodnici uz malemu na 4 den po narodeni dali nutrilon lebo zo mna vyslo len mledzivko a dokopy som odsavala 6-11ml mlieka dokopy... som po cisarskom reze a vobec to neslo...maly pil nutrilon...aj moje samozrejme kazde dve hodiny ale nic z toho nebolo len rozkusane bradavky krvave a maly sa mi potom uz aj odtahoval.. nutrilon mu robil dobre... bol uzastne spokojne babatko....ale kojenie aj ked som odsavala sa nedostavilo... a tie co koja len nech dakuju ze mali tu moznost..kazdy ju nema no nemyslim si ze je o nieco horsi ako tie co kojili...na laske to neubera....!!!!!!

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

Tak toto nechapem nejako. Niekto tu napise mily zazitok z dna, ktory ho vazne potesil a uplne sa to tu "zopsuje na vojnu". A to som si precitala len zaciatok debaty, lebo fakt nemam chut si pokazit den este aj ja. Len neda mi nereagovat, kvoli tebe strapco13. Nepozam ta, ale velakrat si mi pomohla, uz len tym, ze som si precitala tvoje prispevky, kde si radila inym mamickam v podobnych situaciach. Hlavu hore, je tu urcite vela mamiciek, ktorym pomahas ani o tom nevies... Musela som ti to teraz napisat.... Dakujem a pekny vikendik 😉

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@ironka drzim palce s tandemom, my sme so starsou vydrzali cele tehotenstvo a presli sme plynule do tandemu a je to krasne ako ich to zbyzuje,navzajom.

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@simonavanova ja by som ju riesila podla protokolu pre neprisavajuce sa dieta, ale to som ja 🙂 @strapco13 krasny status, a tie ostatne komentare si nevsimaj. Za ich pocit viny ty nemozes 🙂

Odpovedz
28. sep 2012
avatar

@strapco13 ozaj si nevšímaj tie komentáre. Krásny status!!!! Baby každá môžete dojčiť, niektoré aj keď s cievkou celý čas. A aj neprisávajúce deti môžu byť prisávajúce. Stačí dobrá poradkyňa pri dojčení 🙂))

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@dugyna Ďakujeme, dúfam, že sa nám to teda podarí ten tandem. Bude to najkrajšia chvíľa v živote matky. A tie dve malé detičky sa budú držať za ruky!!! Ach jaj, ozaj to bude nádhera!!!

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@strapco13 Tvoja práca má obrovský význam! Si úžasná, pokračuj v tom, čo robíš! Moc ťa obdivujem a ty to vieš 🙂))))))))))))))))))) Si skvelá matka, lekárka a poradkyňa. Okrem toho veľmi dobrý človek ako osôbka. A takých ako ty je moc málo.!!!!

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

Krasne.... usmev od ucha k uchu

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

bože ženy, večer som to celé čítala, ale už som nemala energiu tu niečo písať, lebo som bola z niektorých komentárov dosť rozladená, to čo už sú za móresy, že mamička nemôže ani napísať zážitok z dňa, to sme kde dospeli, veď je to krásny status, vôbec tam nevidím ani jedno slovo, ktoré by niekoho urážalo alebo osočovalo, tak fakt nechápem, čo tu niektoré riešia, mne keď sa nejaký status nepáči, tak radšej nereagujem, ako by som mala mamičke nejakým spôsobom ublížiť, ja som tiež dojčiaca mamička a nič zlé na tom nevidím, keď by som niečo také napísala, a presne ako píše @ironka dojčiť môže každá mamička, či má prsia malé alebo veľké, alebo sa bábätko neprisávalo hneď od začiatku, my sme mali tiež problémy s prisávaním a až laktačná poradkyňa nám pomohla, robila som všetko preto, aby som dojčila, je pravda, že syna som dojčila len 3 týždne, bola som mladá, hlúpa, nemala som toľko možností a informácií aby mi niekto pomohol, ale teraz pri dcérke som si vravela, že spravím preto všetko, aby sa to podarilo, len treba chcieť a ísť si za tým

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

Našu 5 ročnu to od furt fascinovalo a tiež nebola kojená. Ja som nekojila. Obe deti som prijala z domova. @stanka79 a nemože každá mamka kojiť, ked je prijaté babo moc velke, tak sa už nemusí naučiť nekusať....... Iba s jedným dieťaťom sme skusili priložiť kamoške na prso a jak zahryzlo.......
Zabudli ste, že aj také mamičky su, ktorým sa bábo nenarodilo z bruška 😉

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

velmi krasny status...zrejme to dietatko bolo bud kratko dojcene alebo nebolo vobec, lebo mojim detom to nejako nepride zvlastne (moj 4r pouci o dojceni vrele kazdeho a 2r dcerka dojci doma sucasne so mnou babiku) 🙂

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@najjulinka ale o takýchto mamičkách som nepísala 🙂

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@ajkalc ja mam 18..dcerku som mala v 16tich..tiez som mlada...ale kojim doteraz..a mala uz ma 2 a pol

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

ahoj, si to velmi pekne napisala, je to detska uprimnost a naozaj si nevsimaj , co pisu tie baby, ten kto nepozna ten krasny pocit pri kojeni, to nepochopi, kazdy ma narok na kojit, alebo nekojit, je to pravda,a je jasne, ze ty si tym nic nechcela povedat proti tym, co im to neklaplo...

Tak isto ako kojenie sa tu robi aj osveta, co sa tyka nosenia a tiez to je kazdeho osobna vec - prave preto sa tu nad jednym prispevkom - nemenujem cudujem, lebo na nosenie je mega osveta a podpora dojcenia je zla? Co to dava za zmysel? Obe sa doplnaju . A nemusia. My sme to zvolili - vztahovu vychovu a nieco krajsie sa neda prezit, bohuzial som to u dcerky nepraktizovala, ved vies.. Dufam, ze nas neopustis koli niektorym, ktore sa nevedia dockat, ako niekoho zhodit...

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@blau niektoré mamičky nemajú to šťastie,že sa im kojiť dá aj keby veľmi chceli...

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

ten status bol o niecom inom..nemal byt o hadkach kto kojil, kto nekojil..a dôvod preco ano, preco nie..toto je taka momentka zo zivota..a tym, ze sa tu vadite, ste ju celkom zatienili..skuste si to precitat este raz....a skuste sa usmiat..

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@simonavanova teraz si to vystihla🙂)

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@strapco 🙂
Krasny status Strapco....Skoda, ze jsem si ho neprecetla drive...IHNED by mne napadlo "nebezpeci", ktere z jeho KRASY prameni...
p.s. Neodchazej...Jsme radi, ze tu jsi..Je tu SPOUSTA lidi, kterym konkretne na TOBE zalezi a MOC ..a veer tomu, ze je nas VETSINA.

Pro mensinu:
Naucte se cist a nedelejte z krasnych pismenek "handicapovane zavery" - zamerne!!
Pekny vikend VSEM 🙂

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

neviem kolko tu bolo z toho vymazane, ale myslim, ze @patulu reagovala na kometar od @blau "Mozno mamina porozmysla a ked bude mat druhe dietatko, tak bude kojit" (ktory tento zazitok odtiahol od "krasy" k porovnavaniu a a myslim, ze to myslela tak, ze CO AK ta mamina ktoru si stretla na ihrisku kojit nemohla? aj ked chcela?
Preto ten prispevok od "blau" prisiel taky jemne osocujuci 😖
ja som este len zacala citat a hned ma napadlo, ze mamina mozno kojit nemohla, alebo nemala mliecko a len ti chcela dopriat sukromnie, nie kazda mamina moze kojit (aj ked chce), nie kazda je odhodlana kojit takto verejne a nie kazdy sa rad verejne na to aj pozera, alebo pri tom "vyrusuje" aj ked je to KRASNE 🙂

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@soldi pre pana to o com tu tocis? a naco sa vlastne zapajas do tejto diskusie??
@irriss dakujem napisala si to za mna. Ja ked ma status irituje, nezaujima , netyka, tak nan nereagujem a ked , tak urcite nie takto uboho!

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@hajanka no evidentne som sa zle vyjadrila, citaj aj nizsie, ze ja nikoho neodsudzujem nikdy som neodsudzovala ani nebudem. Preco by som mala? Ja nemam pravo. A ani som neosocovala, ospravedlnujem sa ☹ mrzi ma ak som sa tymto niekoho dotkla.

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@linea22 ano mas pravdu aj to som tu napisala.

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@blau evdidente ano a evidentne velmi zle 🙂
... a evidentne @strapco13 tvoj spustaci komentar uplne prehliadla a otocilo sa to cele proti @patulu ktora len branila mamicku ktore kojit nemohli aj ked chceli

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@blau tocim? to je nejaky novy vyraz? a preco sa zapajam? Ty si tu nejaky sef prispevkov, ze rozhodujes, kto sa moze zapojit a kto nie? Tvoj prvy komentar vyznel tak ako vyznel- odsudzujuco a namyslene. vela dievcat sa to tu dotklo, takze prepac, ale tu vlnu skaredych prispevkov si bohuzial skutocne spustila Ty.

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

status bol krasny, a ani jedna negativna reakcia nan nebola. negativne reakcie vznikli az na koment blau, ktora naznacila, ze ta zena nekojila z rozmaru. neber si to vobec osobne 🙂 vsak lajkov bol niekolkonasobne viac nez negativnych komentov 🙂

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@strapco13 to je pre Teba ten prispevok vyssie 🙂

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@soldi 😉 zelam ti pekny den aj tebe
@hajanka

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

panebože to kam sa tu zvrhlo???ja osobne som sa dostala do stavu,že som nekojila bola som z toho neštastna,vyčitala som si ,že som citlivka asi..ALE tento status bol pre mna fakt mily a pekny..nevšimla som si tam nič,ale nič čo by malo niekoho poburit ................

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

ty kokos 🙂 jeden status a uz sa vyberaju zbrane Hruza :((((
kto koji koji kto ne tak ne... a co teraz nic... co z toho mate ked sa tu urazate :((((
HRUZA :(

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

neodchadzaj, budes tu chybat...P.S.: neoplati sa rozculovat nad ludskou blbostou...mne je luto ze som nemohla kojit...

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

zeny toto je otras ...cely mk!zenska sem da svoju milu skusenost zazitok a vy to dokazete tak znechutit az to pekne neni...sorry za vyraz ale ste vy vobec normalne?to v kazdom pripade musite vsade spravit zo vsetkeho hadku?toto uz zachadza do inych extremov..zavidite si tu aj nos medzi ocami...bozzeee jedna koji jedna nekoji jedna da flasu druha enda sak je to kazdeho vec...ano aj kazdeho nazor ale viete si uvedomit jak takym sprostym ustipacnym tonom viete ublizit?ja mam dve deti starsia kojena pol roka mladsi 2m a coooo?ani jedna neviete preco...presne ako tu niekto spomenul nikto nevie preco zena nekoji alebo prestala skor neskor..ale riesit to uzz viete vsetky....je mi z tohoto uz fak na grc...nic sa tu nemoze alebo resp ano moze ale zakonite je to hadka,stopnutie sprav,bloknutie uzivatela alebo sa spravia dve skupinky!!!!!! ZAMYSLITE sa nad sebou vsetky!

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@blau nemyslela som to v zlom,aby si si nemyslela🙂)

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

ani ja 😉

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

Jééj toto sa stalo aj mne keď som kojila malého 🙂 Dcérkin malý kamarát prišiel tiež popozerať že čo mi to bábätko robí .-)

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@ironka hej presne to ako sa obe baulky drzia za rucky a starsia mladku hladka 🙂 uzasne

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

mozno sa jej nepodarilo kojit a preto nekojila netreba hned odsudzovat mamicku

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@dia18 jéééj v našom malom mestečku dojčia skoro všetky a čo nedojčia poznám presne 2. Wau... možno by sme vyhrali aj nejakú štatistiku. 🙂

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

taketo statusy by sa mali sirit,pretoze mnohe maminky nevedia,ake je dolezite dojcit,a ze je to ovela viac,ako dat dietatu mlieko...ja som patrila k tym malo informovanym,no nastastie moj instinkt mi nedal,citala som,citala a nakoniec dojcim a mrzia ma nazory niektorych mamiciek,ze maju slabe mlieko a podobne nevedomosti :(

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

chcela by som prispiet ale nechcem ani nikoho urazat ani nic... len sa chcem podelit o svoju skusenost... na babatko som sa neuveritelne tesila, ani vo sne by ma nenapadlo co bude nasledovat po porode... pocas tehotenstva som sa pripravila na vsetko ... na vsetko okrem pitia nutrilonu... ani by ma nenapdlo ze kojit nebudem moct... mozno tu uz nieco take pisal ale chcem prispiet aj ja 🙂 malicka sa narodila...prvy krat mi ju doniesli na izbu... a zacal sa boj ...boj s mojimi bradavkami... okrem toho ze mi mlieko nie a nie nabehnut - pravdepodobne to bolo aj koli tomu ze som mala ploche bradavky a boj s klobucikami bol dost burlivy kedze sa stale odlepovali mala sa hladna zlostila ze jej mliecko nejde hned... no bojovali sme dalej... a mlieko stale nikde... no ja som sa z malej stale tesila a kazdy vecer sa modlila nech mam konecne dostatok mliecka... nic nebolo horsie pre mna ako zvonit na oddeleni s fyziologickymi roztokami a cakat s placucim babatkom aby mi dali mlieko niekoho ineho lebo ja nemam svoje... vzdy som prisla na izbu s placom... ze som neschopna ze nemam smliecko pre malu... na treti den som asi po 4Otich minutach bolestiveho odsavania odsala prve kvapky... ta radost bola neopisatelna... volala som mm, mojej mamci kamoskam lebo som bola statna ze konecne mozem dojcit... no to som netusila co nastane potom... na druhy den sa mi mliecko zacalo nalievat a ja som sa velmi tesila no zacalo mi byt divne... bola som v strese ked mi malu maju doniest a vseobcene velmi zvlastne stavy... na piaty den ma pustili domov a zacalo pre mna najhorsie obdobie ake som zazila... vzdy ked sa mi mlieko nalievalo som sa cela roztriasla, s panickym placom som kricala na draheho aj na moju mamcu nech malu beru prec ze ju nechcem vidiet ze mi ju netreba ..plakala som nejedla a nespala som skoro DVA tyzdne... no vzdy ked som mlieko dala z tela prec sa mi aspon na chvilu ulavilo... ked som zavolala lekarovi ten ma okamzite poslal za psychologickou a okmazite mi predpisal lieky na odstavenie... poviem vam plakala som opat ze som neschopna ze mi je na vracanie z vlastneho mlieka... no jedneho dna to moj kricuci drahy nezvladom a razne mi povedaôl ze chce matku pre nase dieta nie pripad pre psychiatra... mlieko som odstavila a zacalo mi byt kazdym dnom, po kazdej jednej tabletke na odstavenie lepsie... no po tyzdni sa mi mlieko opat vratilo a opat to znova zacalo... no hned to lekar podchytil s liekmi a ja som sa z toho chvalabohu dostala... uvedomovala som si ze bud budem za kazdu cenu dojcit no moze mi sibnut... ono sa to ludovo vravi ze mlieko udrie na hlavu... je to stav kedy sa laktoza dostava nejakym zvlastnym sposobom dostava do krvy ....tym som chcela povedat len to ze som stastna ze mala nutrilon prijala ze pribera ze kaka tri krat do dna ze mi krasne spinka... no na to obdobie nikdy nezabudnem ...nikdy nezabudnem na to ako som to krasne vonave a hlavne MOJE babatko nechcela vidiet pocut nic s nim mat spolocne... moj stav hranicil s laktacnou psychozou a ja som stastna ze som to vcas podchytila... nechcem napisat ze som stastna ze nedojcim aby sa tu niekto do mna neobul 🙂 no v podstate je to tak lebo mozem povedat ze to zachranilo moj psychicky zdravotny stav kt bol aj podla lekarov velmi vazny a som stastna ze som matka ktorej nesibe a ktora je ok... a inak status je nadherny... dojcit je podla mna uplne nadherna vec... aj ked nie vzdy to ide a nie vzdy su to len vyhovorky 🙂 prajem vam krasny vecer a sa nehadajte uz 🙂)) a pozdravuje vas moja nutrilonova saska 🙂

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@katkaajurko a matka ktorá nekojí a nekojila nemá alebo nemôže mať krásny vzťah s dieťatkom ? asi si v tehotenstve čítala veľa románov...a lacno sa tu chvasceš.čo si ty všetko dokázala,obdivujeme ťa všetky,je ti lepšie ??

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

To, že niekto nekoji nie je vzdy preto , že nechce ale preto , že nemože!

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@strapco13 je to krasne a mne sa stala podobna situacia,pred par dnami bola u nas sesternica s malou,2,5 roka,a tiez sa pozerala na moju ako ju dojcim a sa spytala..vy co robite? a jaj jej,ze papa mliecko,a jej mamka,hovori,ze ty take nepapas,bola dojcena kratko,lebo jej mama nema info o dolezitosti dojcenia a mne to normalne v tej chvili prislo luto..ze ake to je krasne a moja mala sa krasne upokojila a to som nevedela,ze ten vecer bude horuckovat a budem ju vediet upokojit uplne lahko. A co sa tyka dojcenia na zaciatku,tiez sme sa natrapili,tyzden dokrmovali cez cievku a niekedy uz som to fakt chcela vzdat ,ale vdaka vam laktacnym poradkyniam dojcim do dnes a pozeram sa na to uplne inymi ocami 🙂

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@strapco13 je to krásne, škoda, že ja som nemala takú možnosť, resp. len krátko. Prvú dcérku som dojčila tri mesiace, dvojčatá dva mesiace, pre ne mliečko nestačilo. Určite by som kojila aj dodnes, lenže bolo to dosť náročné. Viem, že niektoré mamičky dvojičiek kojili dlho a závidím im. Bolo to také krásne, keď som ich dojčila naraz, keď mali tú malú pacičku na mojom cicíku, pozerali na mňa tými maličkými očičkami. Stále si to pamätám. Bohužiaľ, nebola som obdarovaná množstvom mliečka...☹.

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@poleva
@angela1981 presne tak baby,tie mamičky ktore nekoja asi nemaju dobry vztah k SVOJMU vlastnemu dietatu....
@hajanka ano mas pravdu,to ma "poburilo"..je mi to vlastne jedno,len nechapem prečo by som mala mat zly vztah alebo iny ako maju tie čo koja.....

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

Takto,je mi jedno kro kde a ako koji,je to kazdeho osobna vec,dokonca aj pre take mamicky ktore NECHCU kojit....neumiera sa za to,deti sa za to nehnevaju na mamy....neosudzujem kojenie....Ale ho ani nepreferujem a nevznasam do nebies že ake je kojenie užasne a bla bla.....
ja som nebola kojena a mam taku imunitu,že som bola chora asi 2 krat za 23 rokov....moje dieta nieje kojene a klop klop je zdrava....asi mojich 20 znamych len tak medzi rečov povedalo/matky/že napr.1 dieta kojila a je nonstop chore a druhe nie a je zdrave ako buk....ja viem to nič neznamena....ale nehnevajte sa,za to že jedna mamka na ihrisku nekojila,neznamena že je zla matka že k svojmu dietatu nema pekny vztah a možno ešte lepsi ako ta čo koji,alebo že je nonstop chore,že ma žaludočne problemy...proste že je cele "ine" ako kojene...je take iste!!!a to aky ma vztah s matkou sa nezaklada na kojeni!!!

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

ja len tolko, ze tie najarogantnejsie pisatelky, ktore nedojcia a dojciacimi matkami pomaly az opovrhuju, by boli prve, co by dojcenie vynasali az do nebies, keby to robili. to je proste ludska povaha, budem si obhajovat to svoje.
zaraza ma len, ze napriek kvantu informacii a vedeckych poznatkov, ktore mame, je niekto este schopny povedat, ze dojcenie je precenovane.

Odpovedz
29. sep 2012
avatar

@strapco13 nie len dieťa, ale priznám sa že aj mňa, ktorá som nekojila, ma pohľad na dojčiacu matku dojíma. pri mojej práci ich stretávam celkom dosť, a vždy je to veľmi milé. Mám kamarátku ktorá kojí, a pýta si rady odo mňa, ešte že ťa stíham občas čítať že jej viem "poradiť" tvoje rady.Určite neodchádzaj, mnohým ľudom tu budeš chýbať.tebe na tomto fóre patrí jedno VEĽKÉ ĎAKUJEME

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@poleva ano,dojcenie podporuje vztahovu vazbu medzi matkou a dietatom,dojcenim dieta si naplna svoju extremnu potrebu blizkosti,dojcene deti vdaka tomu byvaju prave vyrovnanejsie a samostatnejsie ked treba sa od matky odputat. Podla dalsich odbornych poznatkov citujem: maju jasnejsie myslenie a vyssiu inteligenciu,lepsi zrak,menej infekcii stredneho ucha,zdravsie zuby a menej poruch postavenia zubov,zdravsie srdce,menej infekcii dychacich ciest,lepsie travenie,menej infekcii traviaceho systemu,zriedkavejsiu zapchu,mensie riziko obezity a cukrovky,zdravsiu pokozku ,menej alergickych ochoreni,lepsiu imunitu a zdravsi vyvoj a rast. Ked sa ti to nepaci chod sa stazovat tam kde robia vyskumy. Ja som reagovala na hlupy prispevok pisatelky,ktora napisala-ze "aspon nemala vytahane bradavky a lepsie sa vyspala a jej dieta aj tak nebolo chore" . A tie romany sa volaju odborna literatura - to je taka hruba kniha,co pisu ludia -ktori nieco v zivote dokazali na zaklade poznatkov,ma male pismenka a zvacsa minimum obrazkov. Neurazaj nabuduce.

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@katkaajurko ale to vobec nie je pravidlo a je xxx pripadov,skutocnych, ktore tieto studie a vyskymy poprieraju 🙂 takze az tak im verit netreba.
ja by som to napr. vedela lahko popriet, syn kojeny len 2 mes (nie ze som nechcela), neterka vobec (nie ze nechcela), obe deti mali dostatok blizkosti, dostatok lasky, rovnako boli nosene, rovnako tulene v nasich naruciach, o synovi mozem povedat ze je samostany az-az, vyrovnany, mimoriadne intelektovo nadany, takze jeho myslenie a inteligenciu nemusim popisovat, ziadne hysaky pri odputavani, krasne si zvykol na skolku aj skolu (a to zacal ako 4rocny chodit do skoly v Anglicku, kde bol posadeny do uplne noveho prostredia a jazyka), sice chodi do imunologickej amb. ale to len kvoli poslednemu ockovaniu 😠 ktore mu tak krasne dorantalo imunitu, dovtedy (do 5r.) skvela imunita, otuzovanie od malicka. Neterka aj syn, obaja rastu ako z vody a to doslova, neterka v 18mes. prerastla 2-3 rocne deti... atd atd... obaja su velmi rozumni.
jaaaaj tie vyskumy 😀

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

nemyslim si ze je nie co zle na tom ked niekdo napise takyto status ved je to jej vec sa spamatajte kdo nechce nech necita.

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@hajanka vyskumy sa nerobia ako pravidlo ale ako percentualne zastupenie,ked je sanca 90:10 - ze ak moje dieta bude dojcene-bude mat viacero z menovanych prinosov,tak snad o tom nebudem polemizovat, su vynimky,to je jasne,ale percentualne sa to proste neda popriet. Jednoducho to takto je...

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@katkaajurko proste ako z rozprávky 🙂) ale tam my nežijeme ...

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@katkaajurko neverim tymto vyskumom, v mojom okoli je vela deti uplne nedojcenych (z akykolvek dovodov) a nie su z nich ziadne "trosky" ani nic podobne.
.. a na vyssie spomenute vplyva xxx dalsich faktorov, nie len dojcenie
ale aj genetika, strava, prostredie v ktorom dieta zije, rodina, pristup a vychova, aj napr. ockovanie, lieky, pobyt a pohyb na cerstvom vzduchu...... takze nie je vsetka veda len v dojceni, ano, je prospesne, to sa neda popriet, hlavne kvoli protilatkam, cize urcite ma vplyv na imunitu, ale nie je to jediny faktor, dieta moze byt dojcene aj 2 roky, ak nie su zastupene zvysne faktory, tak ani vyskumy nepomozu.
Mozno o tom by mohla nieco napisat autorka.

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

... a ked uz si s tymi poznatkami zacala, najlepsie je ked matka dieta dojci pomaly do 3 rokov, v tom ze mu dava to najlepsie (co je pravda), naprirodzenejsie, najcistejsie, najprospesnejsie pre imunitu, chrani ho od akykolvek liekov, antibiotik, od skolivych latok v potrave, stravuje sa zdravo, chodi pravidlene na prechadzky, ziadne ecka, ziadne umeliny a potom suhlasi s napichanim vsetkej tej chemie... tak to je je riadna rana pod pas.

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

sorry ze som mimo temu, ale vsetko so vsetkym suvisi

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@strapco13 mne si svojimi radami velakrat pomohla začo ti nesmierne dakujem a pomohla si nam zachranit dojcenie a dufam že ta nevyštvu odtialnto niektore zakomplexovane mamičky ktore si svoje komplexi riešia cez mk či dojčiacie či nedojčiace každa chce byt skvela matka verim že aj je je mi strašne smutno že s mk si niektore spravili ventilačny system tu sa vyhadaju,vyuzažaju,vybiju zlu naladu a doma potom ako med je to smutne bohužial otom je internet v reali by nam ty ludia nemuseli sadnut a nikdy by sme sa s nimi nerozpravali a taketo urazky,vyčitky by si už len s rešpeknu nikto do oči povedat nedovolil ja osobne mam kamošky dojčiace aj nedojčiace ale nikdy nikdy sme si nevnucovali svoje nazory ak chcela radu ok ak nie tak nie!neverim že by si dovolil niekto takuto komunikaciu pri osobnom rozhovore...ja osobne reagujem len na statusi ktore ma oslovia ktore nie ignorujem ja sa ventilovat nepotrebujem na nikom!

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

ženy už by ste mohli prestať, aspoň z úcty k autorke statusu..založte si diskusiu a tam sa hádajte

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@katkaajurko nemyslis si že si to trosku prehnala?ty ako môžeš tvrdit že nedojčene deti nemaju tolko lasky ako dojčene?už si na smiech......to je sila..to akože ja svoje dieta alebo ona mna nemiluje tak ako dojčene?

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@hajanka presne tak.

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@hajanka čitaš tie statusy vyššie?

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

Vy nemáte čo na práci baby? Tak krásny a nikoho neosočujúci príspevok. Nemáte sa s kým doma pohádať, že z takejto nevinnej veci vyrobíte takýto "škandál". Choďte si zacvičiť....🙂))))

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@slavka36 skoda, ze vacsina ludi poklada akukolvek vymenu nazorov za hadku

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

Výmena názorov má byť slušná. A toto tu nebolo slušné, aspoň podľa mňa 🙂

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@katkaajurko no ty si pekne mimo,prečítaš si jeden článok o kojení a teraz sa tu oháňaš výskumom ako keby si na nejakom " výskume o vplyve dojčenia" pracovala ty sama !!! dobre som sa pobavila

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@ironka 2 rocne dieta by uz malo prespat celu noc a nie cucat mamin prsnik 😉

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@raa2 moje 2 ročné dieťa už dávno spí celú noc, myslela som obdobie, keď bol maličký. Takže noci sú už rok no problém 🙂)))

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

krasne...ja sama som strasne moc chcela dojcit..po vsetkych trapeniach,neprisati po cisarskom, plochymi bradavkami,nepriberani...sme skoncili na flasi..uz viac ako tri mesiace odsavam a davam mm...aspon nieco.....hadam nam aspon toto vydrzi co najdlhsie...inak obdivujem kazdu zenu,ktora dojci a chcela by dojcit..je to uzasne...a samozrejme neodsudzujem ani tie co davaju umele...kazda mama robi to,co si mysli,ze je najlepsie pre jej dieta...

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

pekne napisane 🙂

Odpovedz
30. sep 2012
avatar

@ironka uff...dobre si to napísala🙂)ja mám 18 mesačné dieťa, tiež ho kojím, ale s pochopením sa moc nestretávam, radšej to ani nevravím, v mojom okolí sa veľa matiek čuduje, pritom malého kojím len doma a to väčšinou, len pred spaním, teda cez obed a večer. Keď je chorý, umrnčaný a pod...tak viac. Aj keď som ho nosila, tak ma každý len ľutoval, že nechce sedieť v kočíku.

Odpovedz
1. okt 2012
avatar

To je tak krásne.To nie je otázka,netreba reagovať.Taká zlá doba a ešte si pridávate vrásky.Radšej sa tešte.A to je jedno či kojíte alebo nie.Ved sme ludia.

Odpovedz
2. okt 2012
avatar

@katkaajurko super, mozes mi prosim napisat ako si to robila?prvy syn bol sekciou a mlieko mi neislo ani na 5.den v porodnici-odsala som si mozno 20 ml z oboch prsnikov. chcem vediet kde som robila chybu a ako to napravit.dakujem krasne 🙂

Odpovedz
2. okt 2012
avatar

@pami2 rovnako som odsala aj ja - maleho som prikladala ale nic neslo ..resp.zacala som odsavat a bolo to 10 az 20ml - aj ked maleho vazili - ukazalo vzdy len 10ml... az dokym som nesla z porodnice prec stale tak...tvrdili-ze to je malo-ze na 5ty den dieta vypije 50ml a nie desat dvadsat..no ale som odsvala kazde dve hodiny a potom sa zrazu preplnili prsia az stvrdli,tak som zacala chodit pod teplu sprchu,vypytala som si oxitocin na nakvapkanie do nosa (to uvolnuje mlieko) a prikladala kapustne listy do podprsenky , ked som prisla domov z porodnice - spustilo sa mlieko a prsia zmakli..dokonca tieklo - ALE ked som odsavala aj tak islo na jeden krat len tych 20ml...som bola nervozna,ci maly dost pije - ale zacal tak strasne krasne priberat-ze proste muselo mu to evidentne stacit a prestala som to riesit,aj ked je pravda-ze ja som velmi dlhu dobu kojila velmi velmi casto - aj po hodinach a pol - dlhe mesiace - asi proste na jeden krat sa mi do prs viac nenatvorilo - lebo aj casom sami podarilo na supu odsat asi okolo 60-80ml -co vraj deti vypiju naraz 200 -ale kedze maly mi priberal 400g za tyzden,nezatazovala som sa tym,jednoducho to u mna asi takto priroda nastavila,tak to tak bolo,...bolo to namahave-lebo ist von medzi dve kojenia po hodine a pol (od zaciatku kojenia) sa obliect,vychystat maleho aj seba a vratit sa spat znova na kojenie (bola zima,vonku by sa nedalo) bolo narocnejsie ale v pohode... proste som mu davala prso vzdy ako sa vravi "na poziadanie" a to bolo vlastne cele tajomstvo 🙂 tak od vtedy viem-ze netreba riesit mnozstvo na ML -ale pokial babo zacne normalne priberat-tak je vsetko ako ma byt ....

Odpovedz
2. okt 2012
avatar

@pami2 kazdopadne drzim prsty do buduca, mam asi 4 kamosky-rodili sekciou a vsetky sa rozkojili 🙂 sice to nastupuje vzdy neskor ale nastupilo 🙂

Odpovedz
2. okt 2012
avatar

@katkaajurko no tak nas nechceli z porodnice pustit, lebo maly schudol viac nez je "norma", tak detska lekarka na vizite nariadila dokrmovanie nutrilonom.som sa triasla pred kazdym vazenim, ked mudro pokyvkavali hlavami, ze nuz nevyzera to dobre, skoro nic nevysal...uplne ma to zdeprimovalo, citila som sa ako strasna matka, ze nedokazem nasytit svojho syna...a to bola si myslim ta najvacsia chyba, lebo pri kojeni zohrava psychika velku ulohu ( aspon si to myslim). druhe babo chceme o rok a ja som maximalne rozhodnuta spravit vsetko co je v mojich silach, aby som co najdlhsie vydrzala kojit...preto uz teraz hladam priciny neuspechu a studujem dopredu..mozno az prilis skoro, ale nejak ma to stale mata..

Odpovedz
2. okt 2012
avatar

@katkaajurko inak, este na margo toho schudnutia: az o 3 tyzdne, po upornych hnackach nam pediatricka zobrala vyter a krv a zistila , ze ma v crebach 3 druhy bakterii...dostal ich uz v nemocnici

Odpovedz
2. okt 2012
avatar

@pami2 hej ani nas nechceli presne koli tomuto pustit z porodnice - lebo vela schudol a nie a nie zacat normalne priberat - dokrmovali ho materskym ale potom bohuzial aj nutrilonom (co si vycitam-ma totiz zatial asi alergiu na bielkovinu kravskeho mlieka a ja myslim,ze prave koli tomuto ) no jak som stale kazde dve hodiny odsavala-kadze dve hodiny sa mi podarilo tych 20ml - som si to chodila dat do chladnicky a potom mu to dala naraz - plus nutrilon - tusim 6,7 den konecne kustilincek pribral-a ja som povedala ze MUSIME ist domov aj keby co bolo a pustili nas....treba naslubovat-ze ho pojdes dat prevazit k doktorke. Lebo mne sa az doma ulavilo (presne tvoje pocity chapem-mala som rovnake a citila sa pred sestrickami ked som sla pytat ten nutrilon ako najvacsi zlocines a neschopacka) no a doma sa to urcite pustilo viacej-nehovorim-ze bolo tych ml zrazu dvesto - ale akonahle som mala chvilu pokoj,nikto ho nesiel vazit - zrazu na kontrole u doktorky mal o sto viac a potom uz kazdy tyzden o 400 - az vtedy sa mi totalne ulavilo...takze si myslim,ze je to viac menej standardny stav,len sa to asi musi nejako prekonat

Odpovedz
3. okt 2012
avatar

@pami2 este to som chcela,so mnou na izbe bola tiez baba po cisarskom a mala skoro uplne rovnaky priebeh ako ja...my sme tam mali jednu sestricku,ktora vedela poradit a kedze den predomnou "riesila " tuto spolubyvajucu s tym odsavanim,nahrievanim a kapustnymi listami-tak som to od nej vlastne prevzala...ahaa a este si spominam-ze som si tam pozicala tu lampu na nahrievanie -taka s cervenym svetlom-nespominam si ako sa to vola... ale mali to v porodnici erarne na poziciavanie... a ked som chodila si to mlieko davat do chladnicky-tak tam takych bolo velmi vela-vela mamiciek si to odsavalo a "zbieralo" a potom to davali detom... tak sa da asi najlepsie rozkojit -lebo moj sa budil malo casto - kazdych 5 hodin-to bolo malo na prikladanie aby sa to spustilo podla mna... keby bol problem-pytat sa laktacnych poradkyn,vzdy som si tu hladala odpoved,mala som potom aj zapal prsnika - dost silny - lebo pri tych rastovych spurtoch co su (v 3 a 6 tyzdni babatka ..potom su az treti a siesty mesiac - tak v 6 tyzdni som dostala zapal-lebo tak casto a vela pytal-ze si to "roztahal" tak silno-ze ked prestal a sa to akoze ustalilo na jeho potrebu tak prave som mala asi prebytok a to sa mi tam zapalilo... ale aj to sa da...

Odpovedz
3. okt 2012
avatar

@katkaajurko no a este dve zasady som sa snazila dodrzat a to je podla mna dolezite (lebo kto to nedodrzal,uz nerozkojil ...) nedat ani odsate mlieko flaskou -ale striekackou, a nepouzivat klobuciky....

Odpovedz
3. okt 2012
avatar

@hajanka ale ved ju nechaj nech sa vyrozpráva 🙂)

Odpovedz
4. okt 2012
avatar

krasne, priroda to vie najlepsie a nie vsetky tie vymozenosti co nam ponukaju ako nahradu. Ja som bola svedkom v porodnici ako jedna "matka" prisla za sestrickou a pytala si injekciu na zastavenie mlieka lebo nechcela dojcit - to je smutne! A ja som pri prvom syncekovi potila krv vyse mesiaca kym sme sa konecne rozkojili a nelutujem tu namahu a vyzeralo to ze nemam sancu a kazdy mi radil nech to vzdam...takze neviem ale tento svet ako keby prial pohodlnym rieseniam, cest vynimkam ktore naozaj nemozu.

Odpovedz
28. okt 2012
avatar

sa to tu zvhrlo z takého milého príspevku ja poznám obe strany mince
ja som tiež kojila všetky deti až do 2r skoro okrem prvej tiež koli tomu že všetci tvrdili že mám asi malo mlieka ked plače a to prišli len bolesti bruška a tak sme dali nutrilon a kojili sme stale menej a menej :(takže chápem obidve strany myslím že nikto neodcudzoval matky čo nekoja ale matky čo sa rozhodli nekojiť aby si nevyťahali prsia alebo aby dieta lepšie spalo alebo len tak lebo sa im nechce nikto nemôže odsudit niekoho za niečo čo by chcel urobiť ale nemohol Co sa týka prs ja mám po 4 kojených detoch ukážkové prsia ktoré mi môžu len zavidiet a malá spí celú noc ked porovnám moje deti tak rozhodne je rozdiel medzi prvou ktorá bola kojená len do pol roka skor ochorie a má stále problemy so soplami narozdiel od surodencov tí skoro nebývaju chorí alebo len lahký priebeh najväčší problem ale vidim v tom že tieto umele mlieka ani nevieme čo obsahuju aj ked v reklame narozprávaju ake su super to predsa tvrdia aj o coca cole takže tažko vediet čo svojmu dietatu davame napr v turecku bol škandál kde na detské mlieko od nestle zomreli deti všade su riziká ale myslím si že predsa len najlepšie ked človek vie čo dietatu dava preto radšej robim aj zahradku aj ked by bolo jednoduchšie kupit takto viem že tam nieje chémia tak isto tie prikrmy čo predávaju maminky davate to detom ja viem že im chcete to najlepšie ale človek sa môže mýliť jedna doktorka na to upozornila minule v tv že ju vždy zarazí ked su u nich hospitalizovane detičky a maminky im radšej daju takého jedlo z pohára zavarené ako čerstvé z nemocnice :(ja viem že si myslia že je to lepšie ale predsa je to len jedlo ktoré bolo uvarené pred mesiacom a je zavarené v pohári plus pridaju niečo aby sa to nepokazilo:(

Odpovedz
9. nov 2012
avatar

@strapco13 dyku do chrbta mozete dostat len od cloveka nakom Vam zalezi a ublizi Vam! Netreba si vsimat tabulkove maminy, vzdy sa najde niekto kto sa s tym tazko vyrovnava a ventiluje si to tu na MK!

Odpovedz
6. jan 2013
avatar

@strapco13 takyto status je na koniku ozaj odvaha napisat 😀 ja som sa nauerazila, aj ked mi prislo trosku luto, ako je to napisane, viem, ze takyto clanok tu uz koloval...ja som prve dieta chcela dojcit, nepodarilo sa, len 2 mesiace a este som mesiac odsavala, trapilo ma to, aj ked som to nedavala najavo, teraz mam druhu dcerku, a tu kojim stale, za 10 dní ma 7 mesiacov 🙂 kojit je nadherne, je to krasny zazitok a je to ,,pohodlne" nemusim v noci vstavat z postele a rozrabat mlieko...skor si myslim, ze nikoho to neurazilo, ale trosku ,,ranilo" mozno tie maminky, ktore kojit chceli a nemohli...osobne si myslim, ze len malo mam sa dobrovolne vzda kojenia, hlavne kvli zbytocne naviac vyhodenym peniazkom a aj kvoli nepohodlnemu rozrabaniu mlieka, a najma, ze maloktora sa vzda toho uz len pre samotne dieta, ale je to pekny clanok - tak ho beru maminky, ktore kojit mohli a mozu 🙂

Odpovedz
27. feb 2013
avatar

neuveritelne ako z nicoho nic niektore vedia narobit .:DD..a zobrat to uplne inak ako to je...ja som dojcila dva mesiace a co je mi jedno kto kolko preboha , niektore zeny su fakt psycho..ale chapem to nervy z detiii,nechava to asi nasledky...ja mam tiez🙂

Odpovedz
28. feb 2013
avatar

Dieťa povie to je krásne a vy sa tu hneď hádate... to čo ste za ľudia?

Odpovedz
28. feb 2013
avatar

Och, opat sa tu riesi (i ked nepriamo) dojcenie......uz asi po milionty raz

Odpovedz
2. mar 2013
avatar

A inak dobre zazitok, bolo eplne videntne aku vyvola diskusiu - ja som kojila 26 mesiacov, nemam potrebu to kazdemu zdoraznovat a vobec neriesim, ci druhe mamicky kojili - celkovo prepac, ten fanatizus ohladom dojcenia sa mi zda uz nezdavy.

Odpovedz
2. mar 2013
avatar

Nekojila som, lebo som to psychicky nezvladala. Mozno som mala byt vytrvalejsia. Zavidim tym mamam, ktore koja, lebo ja som to vzdala. Ale horsie ako nekojit/kojit je jed, nenavist a surova bezcitnost zien ku komukolvek, kto je iny ako ony. Najradsej by som tie jedovate a bezcitne bestie bila a bila a bila, lebo ich jed, ktory vypustaju zo svojho nechutneho oralneho otvoru nam vsetkym otravuje dusu. Kvoli hysterickym bestiam na MK nam odisla strapco a kopec kvalitnych ludi.
Pre jedovate bestie: Kupte si niekolko vybratorov, tym sa uspesne lieci hysteria u zien. Vy ste tie, ktore kazia ludstvo a kvoli ktorym je clovek cloveku vlkom. A je mi uplne jedno co si o mne myslite, pretoze pre mna ste horsie nez vrahovia, pretoze zabijate to krasne co tvori cloveka. A tym je cit, laska a porozumenie. Vyhnali ste odtial dobreho cloveka a predpokladam, ze mna vymazu. Lebo na MK sa tusim nemazu uz len bestie. Prajem vam, bestiam, vsetko zlo, ktore plujete svojimi jedovatymi slinami.
To @strapco : Dobri ludia by sa nemali vzdavat aby zlo nevitazilo.

Odpovedz
13. mar 2013
avatar

mne sa dojčenie zhnusilo po tom všetkom čo som sa napočúvala aká som zlá matka ak nedojčím... Vidieť si hystericky plačúce dieťa ktoré odmieta a vypľúva prsník. 3 laktačné sa u mňa prestriedali.. a môžem povedať že mňa dojčenie netešilo. Tŕpla som keď sa malí zobudí a zas bude hladný. Zas bolesť, smútok, stres a plač. Dojčenie má byť o šťastí nie smútku. čiže trubky čo tu tvrdia že len výhovorky výhovorky buďte radi že dojčíte nie každý to zvládne tak super. Ja dúfam že pri druhom dieťati sa mi to už zlepší. A autorka tohoto príspevku kašli na tie ktoré sa tu vadia, noačo, je to prirodzená ženská vlastnosť. Oni sa nezmenia. Robíš super, že tak dlho dojčíš 🙂

Odpovedz
12. jún 2013
avatar

@ajsenz aj ja som toto prežila pri svojich detoch.pri prvej plač plač a stale plač ked bola hore,prešli sme na umele a akoby seklo.nemala som z neho radosť lebo som ho spájala so stresom plačom anervozitou a malá sa stale od prsníka odťahovala.Prešli sme na humanu vtedy aakoby zázrakom bolo z nej usmievavé bábo.Po krátkom čase mi dojčenie začalo chýbať aja som bola smutná,že nedojčím.Ale povedala som si,že ked bude druhé tak sa nato pripravím.Celé tehotenstvo som sa velmi tešila na dojčenie.Vnemocnici mí pri prepustení kázali kúpiť nutrilon,že malá si málo ťahá.Nekúpila som adobre som spravila malá si doma vytiahla tolko kolko potrebovala ,krásne priberala až prišlo v rodine ťažké obdobie a dojčenie si to odnieslo v 3mesiaci sme museli prejsť na nutrilon,lebo malá tak ako prvá stale plakala odťahovala sa nepriberala.S prikrmovaním som aj jednu aj druhú kojila do 5mesiaca.Aspon tolko .

Odpovedz
21. aug 2013