icon

Trápi ma jedna vec.. Dcéra 7rocna, nastúpila teraz do prvej triedy. A začala byť strašne náročná, absolútne sa nevie zmestiť do kože.. Správa sa ako stará žena.. Odmalička si potrpim na tom, ako chodí oblečená.. Chodí lepšie ako ja.. Nakupujeme v tých bežných obchodoch. Zara, next, h&m, reserved atď.. Ako žena, matka, musím uznať, že je štýlová slečna.. Ale poslednú dobu čo to dieťa začalo robiť. Nechápem, neviem,nevyznám sa.. Odkedy chodí do školy to začalo..Ona prosím pekne, že chodí oblečená ako zebrak.. Doslova takto mi to povedala. Ona by chcela chodiť značkovo.. Ako značkovo? 😳Ona si prosí Balenciaga topánky a bundu, že nevie akú značku, ale je tam vlasaty ujo s okuliarmi.. Asi Lagerfeld... Lebo aj jej kamoška tak chodí a aj ona chce.. A ak tak nebude chodiť, tak s ňou Saska nebude kamoška.. Akože... Padla mi sánka.. Povedala mi to teraz, pred spaním, ona spí a ja sedím v kuchyni s otvorenou hubou a nechápem, čo tie deti tí rodičia učia.. Akože akým hodnotám? Normálne ma odpalilo a prvý krát som neveriacky bez odpovede odišla z detskej izby....... 🤨😳🤦‍♀️

avatar

Aj moj to zvykne hovorit,presne balenciaga topanky,adidas yeezi a co ja viem ake niekolko 100 eurove veci chce,som mu povedala ked si na to zarobi bude mat,odo mna take nedostane urcite

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Vysvetlila by som dcére, ze značka nie je absolútne podstatná. To, co ma niekto iný, neznamená, že to bude mat aj ona. Škoda, ze niektorí rodicia ucia deti takýmto veciam a zabúdajú na tie najdôležitejšie hodnoty. A este by som jej povedala, že keď začne zarábať, môže si kúpiť 😊

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

To je proste dnešná doba... teraz su deti také aj moj brat ma 16 a nikdy som nemala take značkové veci ako on a ten ma taku mikinu aj ja chcem tenisky za 100€ Takže katastofa

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

prepac, ale ty sama pises, ze si potrpis na to, ako chodi tvoja dcera odmalicka oblecena. Tak sa kamosi s rovnako povrchnou kamoskou, s ktorou maju rovnake zaujmy-handry. Sama si ju to naucila a ukazujes na druhu matku?

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Neviem či je zara a hm a RESERVED top extra najdrahšia značka 😁🤣 ja tam vo výpredaji niekedy kúpim take kúsky svojim deťom, že radosť @0silvia0

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Nemam este dieta, ale moja rada neberte to v zlom... Rychlo jej to vysvetliť, a vybit z hlavy take nieco. Viac ju smerovat k inym prioritam, mozno chceli ste pre nu viac a prave tam nastala chyba lebo to zacala zneuzivat. Deti nepoznaju hodnotu penazi, tak mozno by som to neriesila. Ale skor riešiť ze nech si zakladaju na inych hodnotach. U nas to neexistuje v nasom kraji take nieco, tak bohužiaľ je to niekedy aj dobou kam smerujeme a mozte sa niekedy snazit.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@gejbrel ja som ale nenapísala, že je to drahá značka😳 ja som napísala, že nakupujeme v bežných obchodoch ako je zara, next atď.. 🤷‍♀️ Aši sme sa nepochopili

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@gejbrel aha, ja že to mne 🙂

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@zoeazari však ja tá chápem!! Pre mna je to bezny obchod! Nebudem deťom nakupovať v cinaku 😁 aj keď tam sú niekedy lepšie handry ako má samotný gucci 🤣😁

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

No teda, ja už teraz ráno penim keď si slečna nechce do škôlky obliecť to čo jej dám a to sa ako tiež snažím nakúpiť všetko ružové a koníkové 😒. Porazí ma ak to bude ešte horšie.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@gejbrel ten cinak ma uz pomaly také ceny, ze raz toľko si kúpim v reserved alebo hocikde inde 🤣

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Nastastie moja dcerka chce take tricka co maju spoluziacky z pepca 😂

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Toto je dnesna doba ...bohuzial bola som svedkom ako "odvrhli" dievcatko lebo nemala znackove oblecenie ..... no deti su povrchne a strasne ...proste jej to pekne vysvetlit ze jednoducho aj ked nema znacky ale je sylova a ma si co obliect to.je hlavne

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@0silvia0 áno, potrpím, ale chodí v bežných značkách.. A nechcela som tým povedať, že ju k tomu učím.. Ale, že chodí pekne oblečená odmalička a nechápem, prečo mi povedala, že chodí ako nejaká chudera... Za to, že nemá topánky za 600€?prisla som sa sem vyrozprávať... Lebo ozaj nechápem, čo mi povedala a snažím sa to spracovať

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@lubica285 presne 🤣🤣🤣

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@gejbrel ja nekomentujem zaru a reserved ako znacky, ale to, ze matka riesi, ze mlada chodi ohaknuta lepsie ako matka. Cize riesi jej handry a potrpi si na nich

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@0silvia0 aj ja si potrpim na tom aby moje deti dobre vyzerali. Deti sú môj obraz!!!😬🤪

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

normálne jej vysvetli, že sú aj deti, čo majú jedny deravé topánky a keď je ta jej kamarátka taka povrchná, nestojí to za to sa s ňou kamarátit. Ze kamarátstvo nie je o značkovych handrach, ale o tom, či nám na niekom záleží bez ohľadu na to, čo ma na sebe... Dôležité je, aký je človek vo vnutri.. dcere by som vysvetlila, že môže byť rada, že nechodí v teplákoch a mala by si trosku vazit, že jej kupuješ pekne šaty..

Inak tie značky ani nepoznám, našťastie u nás ani pubertak si nezakladá na znackach

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

by som jej to vysvetlila v takom zmysle, že aj skutoční milionári chodia častokrát oblečení úplne skromne, proste sebavedomie nie je o značkách, ale o človeku a len hlupák hodnotí podľa oblečenia iných

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@povuma jaaa???

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Treba to zatrhnúť hned! Kym je este cas! Som ucitelka, aj triedna ucitelka, velmi dobre poznám pomery medzi deckami. Sama mam 5-ročnú slečnu. Dnes to maju rodicia ovela tazsie ako kedysi. Za mna H&M, Zara a pod bezne obchody, niekto si nemoze dovoliť ani to, iny oblieka dieta do skolky do Guessu, Gantu atd. Nezostáva ine, iba dookola vysvetľovať prave hodnoty v živote. Je to o ludoch. Ty ako rodic to mas v rukách. Teraz este ano. Btw. otec mojej dcéry nie je priemer co sa tyka príjmov, prave naopak, ma postavenie, super kariéru, známe meno, napriek tomu nechceme v dcére pestovať materializmus a povrchnost. To je cesta do pekla.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@zoeazari to nepochopís. Kazdy rodič ma iné hodnoty, priority. Mozno radšej dieťaťu kúpia drahé, značkové oblečenie a nakoniec mu chýba niečo iné 🤔

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@gejbrel sorry, zle som označila 😂

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@povuma 😁😁😁

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

pomože jej len vysvetlovať - ale asi skôr príkladom. Akože len tak, pomedzi reč. Rôzne príbehy jej povedať, postupne, kludne aj vymyslené, ale nech znejú dôveryhodne. Ako sa pekne oblečený človek šakredo zachoval a opačne.
A svojim deťom sa budem snažiť nehovoriť, že keď budú mať vlastné peniaze, nech si kúpia za svoje. Skutočne som zažila, ako chalan zo sociálne slabej rodiny išiel na brigádu, zarobil 380 € a za to si kúpil 200€ šiltovku. Zvyšok mesiaca už nemal čo jesť a požičiaval.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@gejbrel ved si potrp, kedysi sa hovorilo, ze chlap je obraz zeny, tak si vyber. A mne je zasa smiesne, ked zeny tu na mk fotia satniky svojich deti, decka maju 5,6 rokov, ohaknuti jak mali dospelaci v nastajlovanych handrach a slnecnych okularoch v pozach ze dovi dopo. Decko v tomto veku sa ma hrat a nie riesit ci mu horcicova farba ladi s tmavomodrou a este aj s teniskami🙄

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Kokos to 7rocne toto riesia?neverim🙈mna by asi urvalo.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Načo je tento modrydebil, keď sa tu len ženy hádajú pidcuju osocuju... na hlavu!! Tu sa radšej len opýtať a nič neriešiť 🤣🤣🤣🤣

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@0silvia0 tak toto tzv “OOTD” nikdy nepochopím ani ja 😁😁😁😁

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@0silvia0 tiež neuznávam tento štýl komzumu a myslím že tie deti to ani nevynosia ale neverím aby sa kvoli tomu nemali možnosť hrať to uz
musí byť taká matka úplne mimo

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@gejbrel inak ja doteraz meviem čo známena ta skratka 🤣

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@ouwecka ani ja neviem čo to je v preklade 🤣🙈🤦🏼‍♀️

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@gejbrel pouc ma prosim, ani ja neviem co ta znacka znamena. 🥰

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@ouwecka
@0silvia0
Outfit of the day- outfit dnesneho dna dievcence 🙂

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@0silvia0 neviem čo to je... iba viem keď si matkyinfluencerky takto označujú príspevky 😁😁😁😁

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Teda, tiež mám 7-ročnú, ale len čumím 😯 Zatiaľ s takou požiadavkou neprišla, ešte pozerá rozprávky a Spievankovo 😅 a žiadne značky zatiaľ nerieši. Asi záleží aj z akého kraja ste, ak BA alebo nejaké väčšie mesto, tak je trochu iný životný štýl ako napr.na dedinách.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@luckynat vdaka❤️

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Tato doba je sibnuta matky fotia svoje deti v znackovych outfitoch,instragram je plný takych fotiek,ako su deti zladene a na kazdy den ine oblecenie.. ja mam rada kom bazar lebk najlepsie veci su z lidlu a biem.ze aj z bzara vydrzia moje agresívne prania, ja túto povrchnosť nepochopim nikdy

Odpovedz
14. nov 2020
avatar
Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Tazko vysvetlovat takto veci dietatu, ale cim skor začneš tym lepsie. Aj ja ked sim bola decko bol frajer ten kto mal značkové tenisky, super tricko atd. A samozrejme aj ja som chcela mat, aby som zapadla. Nebuď z toho smutna, robis co najlepsie vies, len jej to treba vysvetlit. A ona sa musi vediet postaviť sama za seba, ked je je kamoska taka povrchna ...tak nech sa s nou nekamaráti

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@luckynat s sme múdrejšie
@0silvia0 🤣🤷🏼‍♀️😬

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@ouwecka ani ja, moje deti chodia v zdedenych veciach, veciach zo sekaca 😂 pre mňa sú to len handry, uplne nepodstatná vec... Jedine športové veci si potrpím, aby boli funkčné...

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Ľudia sa vrstvia. To je celé. My sa držíme basic štýlu, neriešime trendy. Boh chran môjho syna, keď bude chcieť balenciagy. By skončil. Tiež by som mu povedala, čo všetko chcem 😂

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@zoeazari a pockaj ked pride s tym ze Saska doniesla do triedy najnovsi iphone 12 pro max a ona ma supacky huawei alebo podobne 🙂 proste od zaciatku to musis zatrhnut, celkom razne a vysvetlit, ze peniaze sa zarabaju a niektori ich maju viac a ini menej...

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

No vďaka bohu moje trojky toto neriešia...ale je to aj tým že odmalinkata obliekam to čo máme a na čo máme,resp. dostaneme...chodia v čistom a basta.....nám je dobré aj f&f či Lidl...ale máme veľa aj Benetton...ale to vďaka istej nahode

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@zoeazari no vies, ty pises, ze si potrpis, ale ze ju to neucis. My nepozname, co je to potrpiet si u teba. Je to tak ako to je, je najvyssi cas ucit dievca skromnosti, aj za cenu drastickejsich opatreni, lebo ti vylezie za chvilu na hlavu

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@zoeazari Pred 10timi rokmi som riešila niečo podobné s dcérou druháčkou, keď sa jej posmievali deti, že nemá značkové tenisky Adidas, ona mala Protetiku. Ukázala som jej na teniskách nápis Protetika, vysvetlila, že to je značka a povedala, že na svete je veľmi veľa značiek, nech povie kamoškám, že ona má značku Protetika, že a keď to oni nepoznajú ich problém a odkiaľ vedia, že Adidas je nejaká super značka a nič lepšie neexistuje, že to že majú adidasy ešte nič neznamená. Už mala potom s nimi pokoj, neposmievali sa jej a časom boli dobré kamarátky.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

pri tomto mi napadol príbeh matky a dcéry (tuším z Anglicka). Matka bola slobodná, dcéru vychovávala sama a kúpila jej nový peračník, ružový s obrázkom. A malá sa najedovala, že taký nechce a hodila ho do koša. mama ten peračník vybrala, dala tuším do charity a dcére dala do školy na pomôcky igelitové vrecko namiesto peračníku. Keď si nevážila čo mala, nemala teda nič.
Myslím, že to dieťa časom pochopilo.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@kaja01 presne...a tie adidasy su tiez vyrobené v Číne

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Vdaka panu bohu za uniformy - v zivote som neriesila kto ma co oblecene kto koho neprijme alebo prijme koli handram - tym deckam je to uplne ukradnute lebo vsetci chodia rovnako a ked chodia mimo skoly tak ich to absolutne netankuje.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Aspoň školy čo majú uniformy nemusia riešiť tieto problémy, švagriná tiež mala s deťmi takéto problémy , hneď by prijala uniformy, pritom aj oni nosili Adidas a Nike...

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Oblečenie je len na určitú funkciu, aby bolo v tom teplo, aby to bolo čisté a aby to nebolo roztrhané.. nejaké oblečenie by malo byť peknejsie, do školy.. ďalšie oblečenie na doma, ktoré sa prezlieka, keď sa príde domov.. to je pre mňa oblečenie.. daj si pauzu, do obchodov nechoď a nezaujimaj sa o handry, dieťaťu kupujem, na jar - leto a potom v jeseni a na zimu to už na jeden sup.. takže zhruba 2-3 krát za rok, pretože rýchlo rastie.. topánky 2 krát za rok.. malo by to byť pohodlné a funkčné, hlavne na šport.. no a slečnu zober na dlhé prechádzky do lesa, ukazuj jej prírodu a radosť z pohybu a medzitým jej vysvetlí, že hodnota človeka sa nezakladá na handrach a že taká kamoška, ani není kamoška - to sa ukáže aj neskôr, povrch sa neprejaví len v handrach, ale aj v iných situáciach

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Prepáč ale nemyslíš že to nie je len čo tí rodičia učia tie ich deti, aké hodnoty aké aj o tom že napr.ty si niekde urobila chybu - sama píšeš potrpím si ako chodí oblečená , chodí lepšie ako ja.Neutočím prosím neber to tak , ale každý len nadáva ako je tá generácia vychovaná ale kto ju vychováva? Aj ty, aj ja, my všetci

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@prasiatko30 uniformy by som veru aj ja prijala. V škole sa nemá riešiť kto má čo oblečené.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Pozri moj ocino mi dal tričko...vyhral ho na kongrese..nic moc to tricko..videl ze sa mi nepacilo az tak - nic mi nepovedal a ked som sa učila dal ho mamine...dalsi den prisiel domov moj brat vtedy chodil na výšku a isiel von - bracho čo robis to je oje tričko a mamina nie moje...prisiel ocino a hovorí - vy dve ste sa absolutne netešili tak som ho dal synovi a keby ste videli ako sa on tesil - dakoval mi ako keby v živote nedostal krajsiu vec.
Odvtedy u nas doma panuju 2 vyroky
- málo si sa tešila
- kto si málo neváži, veľa mu netreba !
Pribeh je skutočny, bracho nakoniec z toho trička vyrastol ( nosí ho zasa mamina 😂😂😂😂😂)

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Ja mam 5,5rocneho a uz dlho sa bojim chvile ked pojde do skoly🙈 fungujeme hlavne na pepce a sinsay🤣🤣🙈 zaklad u mna je,ze ide do skolky v cistom a neroztrhanom.A aj ja do prace.Nie raz som mu vysvetlovala,ze za cenu niektoreho oblecenia mozme mat 3 veci🤣aj tak z toho zachvilu vyrastie,zo skolky chodi s polievku na tricku,hned diera na kolene takze neriesim.Riesim jedine nech sa citi pohodlne.Jedine na co si potrpim su topanky.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@darinka121 Ono je rozdiel ako sa to dieťaťu podá. Aj ja si potrpím ako chodia moje deti oblečené. Tiež lepšie než ja. Ale oni neriešia čo majú oblečené. Nikdy som im nebránila vyváľať sa v piesku, zababrať sa blatom, alebo hádzať sa po parku aby si neozelenili kolená. Neprizvukujem im že majú značkové oblečenie, že to stojí toľko a toľko. Takže aj keby má decko tie Balenciaga topánky, tak by bez toho aby sa mamička vychvaľovala ani netušili čo je to za značku.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Mam 12 rocneho a co chcel boli vans tenisky, inak je mu jedno ci pepco, tesco, zara, neriesi, dufam aj dcera bude na tom rovnako, ma 5 ale niekedy pride tiez ze chce ong karavan, jasne 100 eur, ale da si vysvetlit peniazky sa zarabaju a taketo veci sa nekupuju len tak, vzdy sa spyta ci to nie je drahe a ako ano, chape ze vsetko nemoze mat. Dufam im to vydrzi

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@kacenka1302 no a čo, chalani majú byť aj špinavý, aj s deravym kolenom, veď žijú svoje detstvo a raz sa stanú mužmi.. ale teda ženy priťahujú skôr drsný chlapi a nie nastajlovane kvetinky z instagramu

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Super debata. Má napadlo, ze môj syn ani netuší akú značku topánok má. Ale jeho kamarát vždy povie - idem si obuť najky. Majú tri a pol roka. A tam niekde to začína s tými vrstvami a značkami. U nás sú to topánky - čierne, hnedé, modré atď. Podľa mňa je to aj o tom ako sa ty sama správaš. To máš ako s autami, raz mi jedna kamoška vraví, že X5 majú. Ja som si myslela, že je to nejaká playstation 🙈... Aj autá sú pre mňa len farebné a nie značkové. Takže takto vychovávam aj syna.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@slimstar tak ja si ako dieta pamatam aka som chodila domov zasvinena🤣🤣🤣🙈 ono to patri k detstvu ci u baby ci u chalana

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

jednu dobu chodila po nete taka fotka sedel na nej Bill Gates a Mark Zukerberg. obaja mali obycajne vyzerajuce rifle a triko alebo sveter uz neviem ale na prvy pohlad z toho nekricala ziadna znacka (aj ked verim ze kvalitne oblecko to bolo ale ziadne oci klajuce napisy. a popis k tomu bol ze jedni z najbohatsich ludi sveta a ziadne znacky. neviem presne ako ale toto bola pointa.
ja od detstva znacky neznasam. aj ked mam nejake znackove vei vzdy vyberiem len take z ktorych to nekrici a je to max na stitku vzadu vo vnutri.
ja nastastie zatial u deti s tymto problem nemam ale jednu dobu mi syn na vsetko jedlo hovoril fuj tak som sa nastvala posadila ho za pocitac a ukazala som mu tie ubohe hladujuce deti vo svete. kukal ako puk. bolo to drasticke lebo ja sama mam s tymito fotkami problem ale zabralo. pochopil. toto by som urobila aj v tomto pripade. porozpravala som mu o tom ako male deti 4 rocne uz dru 12 hodin denne na skladkach v indii, ako malicke deti zbieraju boby na coko farmach a tak ze my sa tu mame dobre ale aj na slovensku su deti ktore si nemozu dovolit kupit obycajnu ceruzku. ked je dostatocne velka riesit znacky (ktore mimochodom ani ja stara tapa nepoznam) je dost stara vediet ako to vo svete je. a samozrejme by som jej vysvetlila ze toto je povrchne a ze v priatelstve je podstatne kto ma ake vnutro. kto pomoze, poradi, podpori. dala by som jej kludne priklad ze co si mysli ze je dolezitejsie to ci ma nieko znackovu bundu alebo ci ju niekto rozosmeje ked ma zly den. ci ma niekto znackove tenisky alebo ci sa jej niekto zastane ak by jej niekto iny krivdil. da sa o tom pekne pokecat. dieta to nepochopi asi uplne hned a verim ze ona vlastne ani nechape tu znackovost tak ako my ale treba si to vyrozpravat kvoli buducnosti. myslim ze ani nazor ze chodi oblecena ako chudera nema z vlastnej hlavy. jednoducho jej musis stale hovorit ze hodnota cloveka nespociva v tom kolko penazi ma ani v com chodi obleceny ale ako zije svoj zivot a co znamena pre ludi vo svojom okoli. byt milovany je viac ako mat majetky. inak medzi nami ked niekedy vidim fotky drahych znaciek niekedy su take otrasne kusky ze by som ich nechcela ani keby oni tu cenu co to stoji dali mne aby som si to na seba vzala :D

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@barny určite vydrži, keď ich takto učíš odmala, aj moja 12-stka je s tým v pohode,že nemôže mať všetko, nemusí to byť značka , ale hlavne sa jej to musí páčiť.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@pralinka25 moj doniesol zo skolky na jedlo slovo fuj a hnus.Z duse nenavidim ked sa tak hovori na jedlo-proste nechuti mi a nie takto.Vysvetlila som mu,ze nie vsetci maju jedla dostatok a pustila kusok Cenkovej deti.A teraz v skolke napomina deti,ze to hovorit nemozu

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@misiaknunu s tym autom som na tom rovnako 🤩 ja mam po mamine Fabiu moju Fabulienku a to auto zboznujem 🙏 na nom som sa jazdit naucila..viem iba v nom aj pozdlzne cuvat, vsade priecne cuvanim parkujem ako fakt 😎 na dovolenky jazdime manzelovym autom ale do roboty stale fabulienkou a jazdu si uživam 🤣 Sbskari v robote ma raz zastavili a ja ze co snad mi svetla nejdu ci co a oni ze uz vsetci vedia moju spztku a ze sa tvarim tak pri soferovani akoby som porche cayenne alebo jaguar soferovala 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 proste ked mi vypovie toto auto kupim si dalsie ale pre mna znacky ako nic extra mi to nehovori..ako dobre keby zarobim 7 tisic eur mesacne mozno uvazujem aj nad brutalnym autom ale ja neviem asi by som si radsej kupila chatu v lese keby som bohata ako Bentley 😂😂😂 ale tak kazdy je iny no

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Čo si zasiala, to žneš..je to úplne logické, povrchnosť si v nej cielene pestovala a nerozumiem, čomu sa teraz čuduješ.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

@blankaj to zasa nieeee ja mam len 4 mesacnu a tiez ju vkuse čačkam a fotím a budem ju aj potom pekne česať a obliekat ked bude velka aj ked ja vyzeram ako šupačka dakedy ( ja som v aute 2 minuty a prezliekam sa v praci ) ale za to ze budem malu pekne obliekat tak nebudem ju ucit povrchnosti...moze byt krasna zvnutra aj zvonka ved to tak moze byt 🤩🤩🤩 ja poznam tolko krasnych žien co su aj dobre aj sa pekne obliekaju aj su mudre 😍😍😍😍😍

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Tie exkluzivne znacky, co si napisala, vidim prvykrat v zivote a to netom surfujem denne. Ostatne pre teba bezne, mam len nejake kusy. Napr. taky Next ma sice pekne oblecenie, ale podla mna drahe. Zila som dlhy cas v UK a ani tam som tuto znacku nekupovala, akoze tie ceny dovidopo. Pri obleceni si potrpim hlavne na to, aby to pekne vyzeralo a nebola to nejaka umelina. Deti rychlo rastu a nema podla mna vyznam minat stovky eur na oblecenie. Ak uz budu vacsie, to je ine. Navyse moje aj dost nicia veci, takze pre mna su to vyhodene eura. V UK som kupovala vela nosenych veci na ebay-i (baliky). Usetrila som tym kopec penazi a veci boli naozaj pekne, niektore dokonca nove alebo nosene minimalne.
Dcera 9r. je dost kreativna, stale nieco vymysla a dooblieka sa - stylovo z toho, co najde v skrini. Myslim, ze nikdy som z jej ust nepocula nejaku modnu znacku, ktoru by chcela. Az teraz si pyta ponozky dedoles, lebo ich maju spoluziaci. A to je tak vsetko.
Keby si ty tak neriesila je oblecenie, tak ver, ze teraz by si tuto spravu nepisala.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Moja má 13. chodí do 7. a absolútne neriesi akú značku má na sebe....asi preto že nikdy sme ako píšeš "stylovanie" neriešili.....ruku na srdce, trošku si ju vedieš aj ty tomu podľa toho čo si napísala. Napr. Naša nikdy nemala ani len tenisky Adidas či Nike (a to teda by mohla chodiť v takýchto handrach od gatiek po vetrovku)

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Prepáč, akú radu čakáš? Pravda je taká, že na vine nie je dieťa ale rodič. V 7 rokoch mať nároky na značkové oblečenie, z dôvodu, že sa s ňou nebude niekto kamarátt je vizitkou rodičov..Možno keby ti doteraz nebolo tak záležalo na oblečení, dcéry aby bola lepšie oblečená ako ty, tak si to nemusela teraz riešiť. A našla by si kamarátky s inými hodnotami ako sú šaty.

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

A to se tes, az se v 9 postavi na vahu a zacne resit, ze je "moc tlusta". A ne, nemyslim si, ze je to vsechno tvoje chyba, jak se ti tady snazi namluvit. Vliv a tlak okoli je vyrazny faktor, ktery nase deti ovlivuji. A nejen okoli, ale brzo i socialni site.
V tomto veku je nasim ukolem pomoci jim vyselektovat, ci nazory jsou a ci nejsou vporadku, dat jim stabilitu a operny bod, o ktery se odrazi, az jim jednou zase nejaka Saska bude vyhrozovat, ze se s nimi nebude kamaradit.
To co ti dcerka rekla jen prevzala zvenku, protoze ma dojem, ze nema jinou moznost, nez se prizpusobit tomu tlaku, ktery na ni "kamaradky" vyviji. Nemysli to spatne ani vuci tobe, ani vuci tomu, co pro ni delas. Jen se v tom proste ztratila...

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

Joooooj presne som vedela keď som uvidela koľko komentárov tu je že čo tu bude.
No niektoré čo tu píšete dakujem pekne..,.zmeňte dílera.....

A čo že si potrpí? To neznamená že musí byt všetko drahé a značkové ale potrpí si na kvalitu alebo si potrpí ja to aby to lahodilo jej oku a peňaženke! Vy tu hneď idete robiť z nej matku čo povrchne vychováva svoje dieťa.
Aj ja si potrpim! Áno! Snažím sa vždy malú pekne obliecť aj zladiť a za to nie som horšia matka ako vy čo tu viete len moralizovať lebo aj keď sa snažím ju pekne obliecť tak ľudskosť, zdravie a hodnoty ktoré sa za peniaze kúpiť nedajú mame na prvom mieste!!!! Ale vidím že vy niektoré si nepotrpite na to ako vaše dieťa chodí oblečené ok vaša vec ja sa nestaram ale na to jak sa hneď do niekoho “obuť” alebo zaútočiť na to si potrpíte....expertky🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Odpovedz
14. nov 2020
avatar

ja by som jej vysvetlila, ze nedám celú svoju výplatu na 2-3 veci nejakej značky, pri niektorých by mi ani celá výplata nestačila, že to určite nie sú veci, ktoré nenosia všetci, len tí ktorí na to majúa a že keď sa s ňou kamoška len kvôli tomu prestane baviť, tak to nieje skutočná kamoška a určite si nájde inú

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Po precitani sa normalne vytesujem, ze syn chodi do skoly, do ktorej je zakazane prist s logami, nazvami, oblecenim putajucim pozornost, sperkami atd. Aby to neodvadzalo pozornost. A hej, mobily su zakazane. Ani rodicia nesmu pouzivat na pode skoly 😀

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@gejbrel deti sú síce tvojim odrazom, ale vacsinou sa to hovorí práve v zmysle správania. 🙂

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Ja som veľmi vďačná za uniformy ale aj keby nie, tak by som dala dieťa veľmi rýchlo neporiadok. Fakt sú deti čo majú dve jablká na tyzden, tak mi nebude fnukat kvôli balenciaga.

Ja som pindala na oblečenie asi raz a to keď mi naši kúpili síce drahšie rifle, ale boli mrkvaky a nie zvonaky a to sa vtedy nenosilo 😅

A treba jej vysvetlit, že taku kamaratku čo si kladie podmienky jej netreba.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

.... Tak ja som už asi úplne z inej planéty lebo tu značku ani nepoznám.... Adidas, Nike neberiem ako extra značky pre mňa sú to značky športového oblečenia...
Aj moja 7,5rocna sa rada parádi ale našťastie si vyberie z bežných znaciek H&m, C&a..... Osobne neznášam veci kde značka je v popredí... Kvalitné a je jedno ci "značkové" al. "neznackove" veci nemusí byť na milé vidieť z akej dielne pochádzajú....
Deti treba viesť k hodnote peňazí a ze nie je všetko zlato co sa blisti... Aj keď teda sa nečudujem ze u veľa rodín to tak nie je... Hlavne u niekt mamiciek stačí sa prejsť kolo ihriska...
A ja dcére keď príde s niečím takým že ten alebo onen sa s ňou nechce hrať lebo..... (DÔVOD úplne nezmysel)... Tak jej vravím ze skutočný kamarát ju bude mať rád takú aká je a s tým co ma...

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Vy co píšete ze autorka je na vine pretože si potrpí na to ako je jej dieťa oblečené, vy vaše deti ako obliekate? Ako príde? Nepozerate na to aby boli vaše deti pekne oblečené? 🤦🏻‍♀️

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Uznavam,ja rada stylovo obliekam deti, to je pravda...malemu po vacsine co sa mi paci,nezalezi ci sinsay,terranova,h&m..alebo psr kuskov z eshopov mirau, despacito, rebel atd...ano chodi v tom aj do skolky, aj vonku na ihriska a nema zakazane zjest zmrzlinu alebo hrat sa v kamienkoch. Operieme.Denne ma ciste. Stredna druhacka ta by najradsej chodila ako mala kocovnicka. Jej je tak 20 ci ma desat farieb na sebe. Kupujem jej hlavne veci s trblietkami,jednorozcov, mikiny s usami a viem,ze bude mat radost..nerozumie este hodnote penazi ale nastastie maju v skole predmet financnu gramotnost a vedu ich rozoznavat hodnotu penazi uz teraz...postupne...nike,adidas kupujeme aj my..lebo nema zmysel pre mna kupit pomaly do 20e tenisky, vyrobene v cine, kt.neviem vyreklamovat v cinaku ak mozem za tu cenu kupit tenisky deckam v A3 sporte...a prichadzam k tretej najstarsej.tu vidno uz u jej spoluziakov rovesnikov rozdiely. Bohu vdaka za moje skromne rozumne dieta.ano, prisla puberta je vysoka a stihla. Rada sa uz oblieka. Ale ma rifle s vysokym pasom, po kt.tuzila zo sinsay za 12e a najradsej ich nosi 🙈 ma basic tricka z new yorkeru,terranovy a nema problem vziat si z vlastnych a kupit si...ked jej poviem kupim, ty len si setri...lebo napr.maluje velmi pekne aj na zakazku ked je zaujem tak setri na graficky tablet...prosto rozumne,ucelovo.zlate dieta.je spokojna s obycajnymi teplakmi a tak sa vie nakombinovat,ze len pozeram a pritom nic extra nema ale vyzera super a stale na svoj pubert. vek...(nie ze vystrihy a hola rit) fakt vela robi ako je dieta vedene.mojim kupime veci ale su vdacne,vazia si to.nemame znackove veci..kupujeme za normalne ceny co sa nam paci a je ucelne..napr.ja...naucila som sa sit aby som malemu robila co sa mi paci a nezrujnovalo by mi to rozpocet 🙈 prosto vidia,ze nic nie je zadarmo.ta najstarsia 13r ma spoluziakov ze konecna...jedna sa hadze o zem,ze ona chce vans lebo ona obycajne adidas nosit nebude...bola som svedkom v obchode..moj muz hned na to povedal,zeby chodila bosa a nie,ze sa jej matka doprosovala,ze adidasy za 49e su dobre...vans mali za 80e, bundu zimnu v akcii 140e a pritom nie su nic extra ale radsej co zarobi (muz jej nerobi) kupia dcere drahe ako slak na jednu sezonu lebo mlada povie,ze ona by v tricku z takko vonku nechodila...no by nechodila veru nikam.moze si zarobit a potom prosim...naroky ma mladez neskutocne ale chyba je v nas.posuvame si aj im limity..

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@225lenka25 veď dieťa môže byť oblecene pekne a stylovo a pri tom nemusí vedieť čo ma na sebe za znacky, keby rovno aj gucci.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@domak2 ved práve.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@blankaj ja nerozumiem tvojmu komentu.. Ako si prišla na to, že som v nej cielene pestovala povrchnosť? Fakt ma to zaujíma 🙂

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

po nastupe do zamestnania som zazila nieco, co som povedala, ze svojim detom v zivote nedovolim.

videla som ziaka, ktory tahal mobil po schodoch. Ked som ho oslovila, co robi, ze ho rozbije, kyvol plecami, ze otec mu kupi novy.
Ten chlapec bol tusim tretiak alebo stvrtak a stalo sa to pre skoro 20 rokmi, ked tie mobily dost vela stali.

Naucit dieta hodnotu penazi je velmi dolezite. Na druhej strane, mozno ze autorka zaraba 10 000 E, tak 500 E za jedno tricko je pre nu to, co pre mna 5 E.

Suhlasim s komentami, ze niektore matky vychovavaju zo svojich deti narcisy. Obliect sa pekne, to ano. Ale fotit sa kazdy den? Urobit si denne 10 fotiek z toho, co mam oblecene? Nosit na tricku napis vacsi ako je tricko same? Pre mna nepochopitelne.

Pekne sa da obliect aj bez drahych znaciek a bez napisov.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Tak si definujme, co je to potrpiet si...
Ked som mala deti male, riesila som, aby mali dostatok kusov oblecenia, aby mali oblecko v primeranej kvalite na von, do skolky, skoly atd. Neriesila som ani znacky, ani to, ci moje ohaknute decko bude niekto obdivovat, ani sme nebehali po obchodakoch a nevyberali outfity. Jednoducho bolo oblecenie na okraji zaujmu a bralo sa ako spotrebna vec. Kopu veci sme si dokonca posuvali v ramci rodiny, lebo sme mali plno deti vtedy v rodine.
Oblecenie deti zacali riesit az s nastupom puberty, co mi pripada primerane, ale rozhodne nie jevprimerane, aby 7 rocne deti riesili znacky.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@zoeazari A Tebe by som radila s dcerou sa porozpravat, vysvetlit a vysvetlovat donekonecna. Ked si raz bude sama zarabit, moze si kupit, co bude chciet. Kym ju zivis Ty, budes jej kupovat to, co Ty uznas za vhodne a na co mas peniaze.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Take “stale dieta” si moze tak akurat meno pre babiku vyberat. Nie znacku oblecenia.
Ja som v tomto razantna. A nastastie moje deti netusia ze nejake znacky existuju.
Ja sama neuznavam znacky a robenie reklamy. A na zaklade toho si budovat nejaky status.

Ak nebude mat kamaratku? Posim. Svet je dost velky na to aby si nasli sebe rovnakeho priatela.

V oboch pripadoch plati-vrana k vrane sada....

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Toto ale nie je vína deti, to je vina rodičov. Ja si tiež potrpim aby moje dieťa chodilo pekne oblečené. Každý deň má oblečenie niečo iné. Ale nám stačí Pepco, Kik... Mna na 90% oblieka Lidl. Ale také dieťa ktoreho mama si potrpí na značky si časom na značky potrpí tiež. Jedine do čoho som ochotná investovať viac je obuv. Mne príde zbytočne kupovať hlavne našej 5,5 ročnej dcére drahé značkové oblečenie keď jej 2x do roka musím meniť celý šatník lebo čo jej je dobre v januári jej je v októbri už malé. No stačí jedno také decko v škole a tvoje má úplne iný názor. Sama som zvedavá ako to bude keď bude chodiť do školy. Mňa obliekal číňan keď som bola školáčka, ale vtedy nič iné ani nebolo. Teda možno áno, ale nie tak dostupné ako teraz. A že si matka potrpí aby bolo dieťa pekne oblečené je úplne v poriadku, my s mužom tiež chceme aby naša dcéra mala viac ako sme mali my. Ale zas aby bola od hlavy po päty v značkovom určite nie. Tiež znacky o ktorých sa tu píše ja ani nepoznám, a mám 34 takže nie som ešte daka starena

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Ufff niektoré komentáre. 😡
Ešteže napíšete že treba dieťa učiť hodnotám.
Aj ja si potrpim na to co máju moje deti oblečené. Ale to neznamená že som povrchna. Len chcem aby boli pekne oblečené. A neznamená to, že musím kupovať drahé veci. Kombinujem im hm, zaru atď ale aj pepco a sekac. Už som im tam našla také veci 😯. Nejde o to žeby si to človek nemohol dovoliť, ale aj syn vie, že jednoducho za takú vec toľko nevyhodim. Je to len vec. Radšej tie peniažky investujeme do spoločných zážitkov. Učím ho že z veci a hraciek vyrastie, ale spomienky na to, čo zažijeme mu ostanú navždy. Tak vychovavam ja.
Ozaj by ma zaujímalo, či tie mamičky, ktoré tu píšu ze hlavne aby bolo čisté, nechcú aby boli ich deti pekne oblečené.
Hodnotu peňazí sa snažím vysvetľovať na nejakých príkladoch. Ale nemôžem očakávať že to 8 ročne dieťa hneď pochopí. Dieťa také veci ešte nerieši. Pre neho je dôležitá škola, kolektív, aby tam zapadol. To je jeho svet. A je normálne ze sa porovnávaju a chceli by čo iní. Len treba určiť hranice. A ze hodnota človeka sa nemeria výškou sumy za outfit.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

ono staci sa ist pozriet na fb do nejakych skupiniek s detskou modou a zasli by ste co su schopne mamy svojim detom nakupit.bezne mamicka foti aj 10/15 veci, ktore jej prisli naraz a tipujem ze celkova hodnota toho balicka nie je ani 100, ani 200e.ja sa stale pytam naco je to dobre??dieta z toho vyrastie a jemu je uplne jedno ci ma na sebe vec za 5e alebo za 65e, co bezne stoji jedna mikina.ano, aj ja svojho rada paradim, som namakko ked ho vidim aky je fesak, ale prepana vsetko s mierou.niektore radsej ani jest nebudu, len aby mali na handry a mohli sa pretrcat co kupili svojmu dietatu..cize je to o matkach, ako svoje deti naucili

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Ja mam deti 3 najstaršia už chápe peniaze a ich hodnotu mladšia ta ma 8 a sak to je iba toľko.. Tak sme si sadli a vysvetlili že napríklad na niečo co stoji 100e ja musím 5dni chodit do prace aby len ona sama mohla mať niečo v tej hodnote... To je také príkladne.. Pochopila to a som rada... Mam aj 11r dcéru a nikdy s ničím takým neprišla že značky a podobne... A tiež sem tam objednávam deťom HM keď sú zľavy že sa to oplatí..
Treba sa s dcérou porozprávať ma 7r to ešte sa riešiť a vykomunikovat dá.. Nečakajte... Bude mať 12-14-15r a vtedy to už nenapravite bude vám to vyše hlavy.. Držím palce a pevne nervy 🙂

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Moja má tiež 7r takže viem že už čo to pochopí. Treba jej vysvetliť že kamaratov si nevyberáme podľa oblečenia, takže ak sa jej spolužiačka rozhoduje podľa toho tak si nezaslúži jej kamaráctvo. Vysvetly že nie každý si môže dovoliť značkové oblečenie. Ja svojej kupujem od pepco až k lagerfeld, ale nikdy som jej nepovedala že toto je drahšie alebo značkové.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

..obliekam deti aj do značkoveho,aj obyčajne..dopĺňam..ale nemyslím si,že sú preto povrchné,alebo ,že by boli náročné..aj "značkové" oblečenie sa dá zohnať za pár eur..sledujem vždy výpredaje a vtedy kúpim..alebo využijem bazár,kde sa dá natrafiť na fakt pekne kúsky za dobré ceny a nemám problém kúpiť ani v pepcu,tescu a doladiť napr.u nás už decká chcu pod stromček len oblečenie,takže čo sa niekto za hračky ,ja dám za oblečenie a možno má vyjde ešte menej..ale deti si oblečenie vážia,je pravda,že potom v podstate celý rok neriešim,alebo len minimálne dokúpim..po staršom niektoré veci odkladám a zdedí aj mladší..veľa veci potom predám a peniaze potom točím..prípadne posuniem chlapcovi ,ktorý sa tomu vždy poteší..a čo som tým chcela povedat..že niekedy sa môže človeku zdať,že pane bože,koľko dá za oblečenie..a pravda je,že to tak nemusí byť..na dieťati predsa nie je cedulka,že to oblečenie bolo kúpené vo výpredaji,bazariku a pod.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@zoeazari bohužiaľ doba je taká. Len skus dcére vysvetliť že hodnota priateľstva sa nemera hodnotou oblečenia. A hlavne nepocuvaj tie reči že je to tvoja vina. Nie je! To len niektoré matky majú potrebu zhadzovať iné prv než sa pozrú na seba

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@lenkavalova jedno je obliect dieta pekne. To chce kazda matka.
Druhe je ucit tym hodnotam. Ze ked mam “lacne” tricko uz nie si moj kamos?!
Alebo aby 7-rocne dieta malo STAROSTI s tym ze nema nejaku znacku?
Toto ozaj nema nic spolocne s tym aby bolo dieta oblecene pekne.
Lebo pekne veci maju aj v HM. Aj v tescu. A nie je to extra vychyrena znacka za 1000€.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@maryetta no ale ved to som napísala! Či? Veď aj autorka píše ze nakupuje v týchto obchodoch. Ale bola napadnutá že je povrchna a učí to dcéru. Len treba vysvetliť ze hodnota človeka je inde a nie v oblečení. A ze ak ak je to podmienka priateľstva, tak také priateľstvo za to nestojí

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@lenkavalova ak v tom deti chce niekto podporovat ano je to povrchne. Alebo ze to niekto od nas proste vyzaduje aby sme si takto budovali svoj status.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@maryetta ale ved ona ju v tom nepodporuje. Nekúpila jej tie drahé veci.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@lenkavalova pisem vseobecne nie konkretne autorku. Je na nej ci bude piskat ako to dcera chce 🙂

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@maryetta skôr myslím ze chyba je v tom druhom dievčatku. Je vecou každého rodiča ako a do čoho oblieka dieťa. Ak si môže dovoliť a je ochotná dat toľko za oblečenie fajn. Ale učila by som ju že sa nesmie preto povysenecky správať k deťom ktoré sa tak neobliekaju

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Tiež si potrpim na oblečení a to mám syna.
Od kedy chodí na strednú tak mu kupujem aj znackovejsie veci, ale je aj vychovany a jeho kamaráti mať značku na sebe mať nemusia. 😃

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@fadama v dnešnej dobe je normalne že na strednej chce všetko značkové ved aj ja im chcela a postupom casu mala ale ked som bola v tom roku ako to dievča našli vtedy nemali peniaze bola som rada že mam drahú šušu aj mna obliekali draho stych detských obchodíkov aj to len občas ale podla mna je to dobov celkovo teraz maju 10 rocne deti i phoni a nevážia si ako ostatní dakedy...tak dufam že ja nebudem musiet kupovať o par rokov balenciagy za 2000€ 7 ročnej dcére lebo jedine čo spravim a čo deťom treba im aj dat trochu po riti nie to len lulkat a maznať

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@ninusa221 on ani nepýtal. Je ešte len prvak, ale rad ich nosí, nie len pre značku, ale materiál je skvelý.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Vieš, napísala si, že si potrpis na to, v čom chodí oblečená, ale nakupujete v bežných značkách a príde ti to v poriadku. Čo keď pre jej kamarátku sú bežné značky tie drahšie, ktoré si spomínala?
A to zrazu už v poriadku nie je. Prečo? Lebo oni si ich môžu dovoliť?
Máš dvojaký meter, hoci sama robíš to isté, tú druhú matku za to odsudzujes.
Ja tiež rada deti obliekam pekne a kvalitne, ale oni ani netušia, že oblecko existuje značkové aj neznackove. O tomto sa s nimi absolútne nebavíme, názvy obchodov im nič nehovoria a ak ich raz budú poznať, tak len od iných.
Nakupujeme im my dvaja s manželom, zatiaľ nie je tak, že by si oni vyberali. Čo im oblečiem, to nosia, na štítky nepozeráme...

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Ja nechapem, preco by mali deti byt stylovo oblecene 😅 deti maju byt oblecene ucelne a pohodlne. Mne sa na takychto malych skolakov hodia pestrofarebne a obrazkove veci, nie zmenseniny dospelackych handier. Vsak to je smiesne, ked je 7 rocna ohaknuta jak 30 rocna 😂

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@ninusa221 nie, nie je normalne, ze na strednej chcu decka vsetko znackove. Mam druhacku a stvrtaka na strednej. Syn ma tusim jedny tenisky nike, lebo su mu pohodlne, ma uz druhe tie iste. Momentalne ziadnu inu znackovu handru nema. Dcera ma tusim jedny ruzove conversy, ktore som tu v bazare kupila. Inak chodia po sekacoch, aj tu na bazare nieco obcas kupim, v bonprixe objednam, a neznasaju oblecko, kde je vycapena znacka "aby vsetci videli". Cize oni maju toto "znackovanie" spracovane a nepodporuju to.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@thoughtfulweirdo no presne, ja ked tu vidim tie deti nastajlovane ako mali dospelaci, mne sa vzdy z hlavy vynori myslienka: chudatko male, mama z teba robi cirkusovu opicu...

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

Akoze myslim si,ze kazda matka si potrpi na to v com chodia deti aj rodicia obleceni,ci uz v znackovom alebo neznackovom,kazdy urobi tak ako mu penazenka dovoli.. mna ale skor zarazilo to,ze sa s nou Saska nebude kamaratit ak nebude chodit v znackovom? To uz kde sme? Ja by som tvojej dcere povedala,ze nech sa s takymi dievcatami ani nekamarati. Lebo tiez sme na zš mali spoluziakov vela co nosili znackove veci,no nikdy sa tym nechvalili a nevyberali si podla toho kamaratov a to je hlavne o vychove..cize asi skor vysvetlit jej nech si najde kamosku,ktora sa s nou bude kamaratit kvoli tomu aka je a nie kvoli tomu co ma na sebe

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@0silvia0 tak ako nam kúpia naši pretože tenisky mi skôr vydržia... a zas peniaze mame a vela ale mamina vzdy s mierou dopriala radsej sme vzdy isli na dovolenku ale ako som si začala zarabat popri vš hned som zhodnotila čo si kupim...

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@blondiee83 uplne suhlasim, vyborne si to zhrnula. Ked s detmi budeme komunikovat pod zlatko, ideme kuknut do zary a do nextiku, ci nam tam nieco nepadne do oka, tak podvedome decku vstepujeme zaujem o znacky, aj ked to vyzera celkom nevinne. Ine je, ked decku kupim oblecko, nebudem komentovat ci je to next ci nike ci co, decko to ani riesit nebude.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@0silvia0 presne tak.
Ako ja priznávam, že moje deti majú veľa značkových veci, takych tých skutočných značiek, či ako ich nazvať.... Ale ani o tom netušia 😁 pre nás je to modré tričko a čierne tepláky...apropo tepláky..
Syn v nich chodí do školy, to ma tu raz skoro za to zožrali, ale mne je prvoradé, aby mu bolo pohodlne a on od detstva neznáša nohavice či rifle. Samozrejme, sme na dedine, tu tak chodi väčšina deti do školy.
Keď pôjde do mesta, prispôsobí sa tamojsim pomerom...

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

No. Tak ja môžem povedať, že ja fakt toto som v dieťati nikdy nepestovala. Áno páčilo sa mi, keď bolo menšie, že som obliekla niečo pekné. Šetrila som si vždy nejaké pekné oblečenie a vyfintila si ho. Ale financie nepustia. Takže inokedy malo oblečené to čo bolo doma.
A žiadne , či sa hodí táto bunda k tejto čiapke. Táto mikina k tymto teplákom. Ja pri takýchto otázkach vždy len hlavou krútim, či je to tak strašne dôležité? Prípadne mám takýto kočík, hodí sa táto deka k nemu? A tak podobne. Čo sa to páči maminkam alebo nie, podvedome.tie.deti učia, že byť dobre oblečení je dôležité. A už je len tenká čiara, či to bude viac dôležité, alebo nie.
Pre moje dieťa to dôležité nie je, ale to je len tým, že to nie je dôležité pre mňa.
Kamarátka chcela kúpiť gumáky synovi, keď som jej ukazovala moje nápady (podľa ceny, vzhľad som až tak neriešila), tak na väčšinu odpovedala, že toto je otrasne obrázkové, takúto farbu otras, to v žiadnom prípade. A prekvapujúco syn sa rovnako vyjadril, prečo asi? Predsa to počúva od rodiča, tak reaguje rovnako.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@blondiee83 tak to je super, u nas deti nesmeli chodit v teplakoch, len v skolke. Skolaci museli v nohaviciach, tak si to riaditelka skoly vyzadovala, ale mozno uz su nejake zmeny aj u nas na dedine, neviem, deti uz nemam na zš

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@0silvia0 ano, zatiaľ to máme tak...ale máme len 1-4, tak možno preto to nie je problem.
Od 5.roc.musia deti dochádzať do mesta alebo vedľa dediny. Takze tam už určite budeme musieť riešiť nohsvice.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@blondiee83 nikdy som sa s malou nebavila o tom, čo má oblečené.. Ale parádi sa rada, ako asi každé dievčatko... Napísala som preto, že podľa mňa chodí dobre oblečená v tom kontexte, že mi nejde do hlavy, prečo mi povedala, že dobre oblečená nechodí... A áno, súdim druhé mami nie za to, že obliekajú deti do drahých vecí, ale za to, že mojej dcére povedala, že s ňou nebude kamoška, ak nebude mať vyššie spomenuté značky.. Za to súdim, to mi normálne nepríde.. Nikdy to moja neriešila, akonáhle spoznala toto dievča v škole, nechápem, čo rozpráva.. Moja to z vlastnej hlavy nemá a určite sa povrchne nespráva z vlastnej hlavy ani tá jej 7rocna spolužiačka... Asi to počuje doma.. A to mi už odsúdenia hodne príde🤷‍♀️

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@0silvia0 aj môj chodil aj v teplákoch...veď dnes tepláky výpadku ako nejako Cargo nohavice...takže v pohode...nech mi dokáže ,že to nie sú nohavice

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@zoeazari ešte ma napadlo, že by som možno skúsila pohovorit s tou druhou mamou. Nie ze nekupuj Saske drahé handry lebo je to povrchné 😂ale ze sa stala taká nepríjemná vec a ze tvoja malá je kvôli tomu smutná, že sa chce kamaratit so Saskou ale ze si dala takú podmienku a nevieš co robiť. Možno mamka nevie o tom a dá ju do laty. Alebo uvidíš čo ti povie

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@zoeazari chápem...No snáď je dcérka rozumná a budeš jej vedieť vysvetliť, že toto chovanie nie je v poriadku a ozajstné kamarátky si podmienky na kamarátstvo nedávajú, ale sa majú radi aj v deravých teplakoch. viem, je to ťažké, ale asi okrem dohovarania a opakovania, čo je dôležité, iná rada nie je.
Vieš, sú to len deti, sú ešte hlupucke, veľmi ľahko ovplyvniteľné, nielen reklamou, ale hlavne kamarátmi a okolím a je len na nás rodičoch, aby sme to nejako ustáli.
Držím palce.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@zoeazari myslim si,ze zacina priprava na pubertu a budovanie svojej pozicie v skole...kto ma lepsie,je vacsi frajer....u dievcat o to viac....neporadim ti,moj je este maly....drz sa a opakuj jej,ze to nie je v zivote vsetko,co potrebuje

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@ludka86 je mi z toho smutno... Čo to je za dobu.. Ja som si to doteraz akosi neuvedomovala... Teraz to vidím, na dcére.. A môže sa človek snažiť akokoľvek vstepovat pravé hodnoty, príde do veku, alebo kolektívu, kde mu tie hodnoty padnú a nastupuje povrchnosť, pretvárka... Preboha, kam sme sa to dostali.. Ale asi si tým musí prejsť každé dieťa a je len na rodičovi, kam ho nasmeruje... No už teraz viem, že to bude náročné

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@zoeazari vela robi partia kamaratov u deti. V puberte je aj jedno,co mu rodicia vsetpovali,vtedy je dolezitejsia partia kamosov-sudim podla mojej puberty.
Uz len to zvladnut,predychat....a opakovat hodnoty. Je to veru smutna doba,v tom mas pravdu.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@zoeazari podľa mňa by sa mali nosiť uniformy, tak by si deti nenávideli

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@zoeazari poviem ti, zvykaj si. Čím bude staršia, tým bude toho viac.
Mám doma 9-taka a iné značky ako balenciaga, gucci, lv, thrasher, Supreme ani doma nepočúvame. Tiež bolo nedávno, že chodí jak posledný žebrák a chudák 🙈
Ono to ani nieje o výchove, skôr je to o tej partii a dostupnosti internetu. Teraz decká sledujú len youtube a tam len o značkách a peniazoch točia 👎

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@sashabb ta devina je take vyvrcholenie znackovych chticov, to sa casom zasa ustali a decka zacnu mysliet viac kriticky a v sirsich suvislostiach. Teda sudim podla mojich deti, oni znacky na strednej uz vobec neriesia, uprednostnuju no name oblecenie. A znacka na obleceni uz je trapas a pritom v devine syn rad nosil trasher napriklad, dnes by to neobliekol, lebo je to trapne a detinske.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@zoeazari fuu to som teda prekvapena, tiež mám prváka a teda u nás všetko musí byť len s dinosaurom na značke nezáleží , najobľúbenejšia mikina je čo mu babka usila 😁držím palce ja veru sama by som bola vytata z toho lebo teda značkové veci sa u nás nenosia a chalani našťastie ani nevedia či sú značkové a neznackove

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@mmoni89 tak to ma byt, asi z oblecenia nerobite vedu🙃

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@0silvia0 no tak ja som zo 4roch sestier a nás mamina obliekala u cinana alebo sila sama takže som z oblečenia nikdy vedu nerobila .A nasi chalani, sú síce ešte malý ale teda im je to absolútne jedno , aspon zatiaľ, dokonca si už obliekol aj rifle naopak a vôbec si to nevšimol, ešteže vstávam ráno ku chlapom než idú do školy 😬😂

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@0silvia0 tak jeho to už drží pár rokov a v podstate sa to stupňuje. Ale tak budem dúfať, že to bude tak ako píšeš 🙈

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@sashabb pride na strednu, ini spoluziaci, ine podnety, moje decka sa na strednej velmi zmenili, hlavne zivotne hodnoty a iny pohlad na vsetko.

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

7 rocne slecny sa bavia o balenciaga a lagerfeld??hm .....v kazdom pripade,nema dieta chodit oblecene lepsie nez rodicia...skus sa jej opytat,ze ked sa ona citi ako zebrak,ako vnima inych spoluziakov...este len vtedy ostanes prekvapena....

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@jikol18 Ja mamičku príspevku nesúdim či svojej dcére vysvetľovala správne ,,značkové,, , ,,neznačkový veci,,.Ja lem poukazujem na to ako každý chce súdiť hneď toho druhého - jej dievča to nemá zo svojej hlavy ale z hlavy svojej spolužiačky, naozaj? Ako to ty vieš? Ani ty to nemôžeš vedieť.Môže to byť, aké keby to tak bolo tak jej dievča by nikdy toto neriešilo lebo má vštepené tie správne hodnoty a mamička má dosť času jej vštepiť hodnoty aké chce.Ide o to že všetci nadávajú na spoločnosť, generáciu ale kto je spoločnosť? Kto je tá nová generácia? To si ty, ona, ja, my všetci.Keď každý začne sám od seba tak hneď je tá spoločnosť a tá generácia lepšia

Odpovedz
15. nov 2020
avatar

@kacenka1302 moja teta raz povedala:"co fuj, to mnam, co mnam to ham!" Furt si na to spomeniem! ;)

Odpovedz
26. nov 2020