Přidá se někdo k nám ??? Ve čtyřech se to lépe táhne.
    Na břehu Pašmanského kanálu, obklopeného historickým městem Zadar a královským městem Biograd, leží malebné město Sv. Filip a Jakov 🇭🇷 Se svojí dcerou Mariannou miluji Chorvatsko jako celek, má všechno co si srdce žádá. Jiná zem, jiný mrav, respektuj to a bude ti lépe. Jsem šťastný, když na okamžik mohu svou lásku obejmout a jsem smutný, když ji opouštím 🙁 Letos opět v červenci i srpnu 🚣‍♀⛵️🛥 V srpnu máme volno v autě i ve svém apartmánu (doprava grátis) Od ZA po BA 🙂 Termín 9. - 18. 8. 2024 .... Zlín - NmNV - BA - HU - CRO 13 let stejné místo, stejný apartmán, písečná pláž s fast foodem #chorvatsko #svetifilipijakov #regionzadar

(4 fotky)
    sabusik321
    Správa bola zmenená    20. jún 2022

Ranný tréning ☑️
    Mať takýto výhľad pri cvičení každý deň …🌞
    #drvenik #chorvatsko #chcemdomprimori #fitshaker

folklornica
    Správa bola zmenená    7. jún 2022

Zistite koľko zaplatíte za použitie chorvátskej ďialnice jednoduchou a rýchlo:

#croatia #chorvátsko #chorvatsko #diaľnica #koľkostojí #chorvátska #použitie #mýto

martinaon
    Správa bola zmenená    10. júl 2021

Naša dovolenka v Chorvátsku 6/2021

Cesta zo Slovenska nám tvala asi 10 hodín aj s prestávkami je to tak 800km.

Išli sme prvý krát do mobilného domčeka. Boli sme ubytovaní v Privlake v autocampe, tak na okraji, len pár metrov od mora a od pieskovej pláže. S pozvoľným vstupom do mora, ideálne pre deti.

Privlaka je menšia obec, a moc tam toho nezažijete. Ale budete tam mať svoj pokoj a bez rušného nočného života.

Kúpať sme sa chodili aj do Ninu. Pláže v Nine sú vzdialené od Privlaky asi 10 min autom. Tam sme chodili aj do obchodu a na pečivo. Pláž je tam dlhá, piesková a tiež dlho málo vody. Ideálne pre deti. V Nine sa nachádza aj liečivé bahno, pre deti aj na exémy.

Nin – má pekné staré mesto, ideálne na večerné prechádzky, reštaurácie, obchodíky.

Zadar- mesto od Privlaky a Ninu vzdialené asi 12 km. Nájdete tam všetko. My tam chodíme aj na rybí trh, pri ňom je aj trhovisko so zeleninou a ovocím. Treba prísť tak do 9 hodiny ráno, ako nám poradili domáci. A ryby si určite vyberiete čerstvé.

Ostrov Vir – vzdialený kúsok od Privlaky a dostanete sa naň cez most. Urobili sme si po ňom okružnú jazdu, je tam rušnejší život ako v Privlake, majú aj pekné pláže,aj také, ku ktorým sa treba trochu prejsť a nie je tam toľko ľudí.

Biograd na Moru – krásne turisticky veľmi obľúbené mesto. To je hneď vidieť ako tam prídete. Najrušnejšie zo všetkých, čo sme navštívili. Pekná veľká kamienková pláž s krásnou vodou, pekné pláže. S množstvom kaviarní, obchodov, reštaurácii okolo prístavu.

Sukosan.Naše druhé ubytovanie v meste Sukošan. Asi 10 km pod Zadarom. Ubytovanie sme si našli cez booking.com. Tiež bolo na konci mesta s blízkou kamienkovou plážou a krásnym výhľadom na more. Taká tichšia oblasť, čo nám vyhovovalo. Ak chcete ubytovanie priamo pri mori tak sa nám páčila SUNCANAVILLA. Môžete si pozrieť.

Sukosan. pekné mesto s najväčším jachtarskym prístavom v Chorvátsku. Tiež je tu nekoľko reštaurácii a pláži na výber. je to také tichšie mesto.

A teraz Covid 19 – moc to tu neriešia. Turistov viete rozoznať podľa respirátorov. V obchodoch treba mať na tvári masku.

#chorvatsko #dovolenka #chorvatsko2021 #zadar #nin #privlaka #sukosan #piesok

(19 fotiek)

#chorvatsko s deťmi

Ahojte, rozhodli sme sa, že po prvý krát navštívime Chorvársko. Chceme si cez booking zarezervovať nejaké ubytko, len nevieme ktorú destinaciu hĺadať, tak aby bola pekná pláž s pozvolným vstupom do mora - ideme s 1 a 4 roc detmi.
    Ak viete odporučiť aj nejaké pekné ubytovanie blízko mora budem povďačná 🙏🙏😊

Nin,Vrsi,Zadar,blízke okolie kam sa dá isť čo zaujímave navštíviť aj pre 5r. dieťa
    Vyhliadkove lode, nejaka pešia zona s obchodíkmi.Ako je to tam s teplotou mora?dá sa kupať?

Vyhliadkove lode, nejaka pešia zona s obchodíkmi

viva13
    Správa bola zmenená    5. júl 2020

Vyhliadkove lode, nejaka pešia zona s obchodíkmi

emkalienka
    11. jan 2020    Čítané 297x

Neskutočná radosť, ktorú som cítila naposledy keď sa mi narodili deti

Radosť najväčšia hádam slovami ani nemôžem opísať ten pocit.. Prečo čítajte nižšie

v termíne od 20.1 do 26.1 ma uvidíte v tv markíza telerano.. Budem hovoriť o mojom druhom domove #vir #chorvatsko #ostrovvir a mojej knihe, taktiež bude článok v Petržalské noviny a rozhovor v reg tv Bratislava Petržalka.. na veľtrhu cestovného ruchu na Inchebe budem v čase štvrtok a piatok za prítomnosti združenia Croatia full of life a veľvyslanca Chorvátska v Bratislave od 🕒 15.30h do 18.hod (obidva dni) a teraz v pondelok 13.1.2020 live na rádiu fitfamilyradio.com o 10tej hodine rozhovor... veľmi sa teším, že konečne aj na Slovensku (nie iba chorvátske média noviny tv) ocenili moju záľubu a lásku ku krásnemu miestu akým je môj druhý domov #zažiteVirSnami #vašelajkysúmojekrídla #beautifulcroatia #dalmacia#vir #ostrovvir

Naozaj neverím že som dokázala prejsť takú cestu a celé moje úsilie môjho hobby sa vyplatilo.. niekedy dávno môj profil nahlásili tu na MK aj keď bol súkromný iba som sa sem tam pochválila, v diskusiách v komentároch poradila ale všetko bolo nahlásené nie nie je to reklama vôbec

Ja totiž ne podnikám nemusím ako občan SR (vydatá za občana HR) vôbec szco ani sro ani podobne ako tomu je na Slovensku legislatíva v Chorvátsku je iná a keďže tu žijem trvalo už 11 rok platim tu cez manžela (aj to je iný systém) zdravotné poistenie. Jednoducho nemám povinnosť byť podnikateľský subjekt.

Dokonca som si prešla aj udaniami Slovenky ktoré zaslala sem do Chorvátska.. Toto celé je pre mňa neskutočné zadosťučinenie

Lebo nakoniec pravda vyjde na javo.. áno je mi ľúto že nemám tu na MK už svoj pôvodný profil ale nevadí

Stále som to ja

Osoba ktorá vám Slovákom niekoľko krát počas každého leta počas 11 rokov zadarmo pomáha nájsť ubytovanie riešiť problémy lekárov operácie poisťovne vám pre vaše detičky tlmočiť

alebo aj požičať peniaze na cestu späť či poradiť kde opraviť auto

Aj o tomto bývajú vaše dovolenky v Chorvátsku.

a viete čo kľudne mi nahláste aj tento príspevok alebo profil.. ja som si dokázala pravdu

#zažiteVirSnami #vašelajkysúmojekrídla #beautifulcroatia #dalmacia #vir #snivatjekrasne #dovolenkasdetmi #kniha #enjoylife #milujemmore #kedmorujenebohranica #ibatak #ostrovvir zazivir.sk

a 25.1. Pokrstím svoju knihu 👏 ☺️ 💕 🐬 🌊

aj toto je jeden z mojich nápadov ktorý som s podporou obce Vir dokázala zrealizovať pre vás pre celé Slovensko https://youtu.be/6FsavoaVtYQ

Ale za najkrajším a najčistejším morom netreba chodiť vôbec ďaleko 💦💙😊

(3 fotky)

Nedeľná olovrantová pauza na pláži 😊

#chorvatsko #sunar

Čo sa týka hľadania nových kamarátov, nemá absolútne žiadny problém 😁

#chorvatsko #leto #kamarati #sunar

dankaa78
    15. aug 2018    Čítané 219x

Cestuješ do Chorvátska? Tak toto si prečítaj.

Polícia radí: Ak idete do Chorvátska na požičanom aute, treba mať potvrdenie

Ak sa vyberiete do Chorvátska požičaným autom, je dobré mať pri sebe potvrdenie od majiteľa auta, že auto bolo zapožičané.

V prípade, ak sa vyberiete do Chorvátska požičaným autom, je dobré mať pri sebe potvrdenie v angličtine alebo chorvátčine od majiteľa auta, že auto bolo zapožičané. Ako ďalej TASR informovala hovorkyňa Prezídia Policajného zboru SR Denisa Baloghová, vodiči musia mať takisto platný vodičský preukaz, technický preukaz, ako aj doklad o poistení, tzv. zelenú kartu.

Svoje pravidlá má takisto prevážanie maloletých detí. Pri ceste autom musí sedieť dieťa do päť rokov v autosedačke. "Podľa platnej legislatívy je možné maloleté dieťa prevážať pripútané v detskej autosedačke len na zadných sedadlách, ak sa vo vozidle nachádza druhý rad sedadiel. Na prednom sedadle je možné prevážať v detskej autosedačke len dieťa vo veku do dvoch rokov pri splnení zákonom stanovených podmienok," vysvetlila Baloghová.

Chorvátske ministerstvo vnútra zároveň vyzýva vodičov, aby nejazdili v kolónach, a teda dve či tri autá za sebou, ale aby išli individuálne. Jednou z najčastejších príčin dopravných nehôd a tragických následkov je podľa jej slov práve nedostatočná vzdialenosť medzi autami, čo sa stáva najmä na diaľniciach. Ďalšou z najčastejších príčin nehôd je nevenovanie sa šoférovaniu. Dôvodom môže byť únava vodičov, ktorí šoférujú dlho bez prestávok na oddych, poznamenala. "Počas cesty je preto vhodné odpočívať na vyhradených miestach alebo pumpách v pravidelných intervaloch," vysvetlila hovorkyňa policajného prezídia s tým, že pred cestou je dobré si naštudovať trasu, ako aj miesta na oddych. V obci je najvyššia povolená rýchlosť 50 km/h, mimo obce 90 km/h. Na cestách, ktoré sú určené len pre motorové vozidlá, môžu ísť autárýchlosťou 110 km/h, na diaľniciach 130 km/h.

Polícia upozorňuje i na viaceré povinnosti v prípade, že sa slovenskí občania stanú účastníkom dopravnej nehody. V prvom rade treba podľa Baloghovej upovedomiť políciu na čísle 192. V prípade, ak je na vozidlách len malá materiálna škoda, políciu volať netreba. No je potrebné vyplniť a podpísať Európsku správu o nehode alebo iným spôsobom si vymeniť osobné údaje, ako aj údaje o aute.

V prípade, že polícia na miesto dopravnej nehody ide, treba si obliecť reflexnú vestu, za autá postaviť výstražný trojuholník a počkať na príchod polície, aby nebola ohrozená bezpečnosť cestnej premávky. V prípade škody na aute si treba od polície pýtať záznam o dopravnej nehode, bez ktorého nie je podľa nej možné prejsť cez hranicu. Potrebovať ho bude aj slovenská poisťovňa. Záznam o dopravnej nehode, v chorvátčine "Zapisnik o očevidu", však vodiči nedostanú na mieste nehody. Treba si poň ísť na príslušné policajné oddelenie, ktoré nehodu riešilo. Vyjde to na 20 chorvátskych kún, čo je niečo cez 2,5 eura. Spravidla trvá vystavenie záznamu dva až tri dni.

Autor: © Zoznam/jh

Zdroj: TASR

juraj867
    27. júl 2018    Čítané 810x

Chorvátsko a Benátky 2017

Ak ste čítali môj blog z prvej dovolenky v Poreči tak už viete, že toto miesto sa nám veľmi páčilo a preto sme sa tam rozhodli vrátiť aj o rok. Ak nie tak je tu link, pretože nebudem písať dvakrát o tom istom ale viac sa zameriam na to čo sme zažili a videli nové.

Páčila sa nám destinácia aj ubytovanie, ktoré sme si museli v dostatočnom predstihu (začiatkom roka) rezervovať cez booking. Apartment Peloža 1 je pre nás TOP. Aj termín sme si zvolili podobný, iba sme namiesto soboty vyrazili až v pondelok posledný augustový týždeň.

V skorú nočnú hodinu 03:00 vozidlo naložené aj s pasažiermi a vyrážame zo ZM smer BA-Vieden-Graz-Maribor-Ljubľana-Koper-Poreč.

Cesta ubiehala pokojne až do momentu, kedy sa na prístrojovke zasvietila červená kontrola a naše plne naložené vozidlo začalo spomaľovať. Ja sa snažím zachovať chaldnú hlavu,presuvam sa do pravého pruhu, manželka v strese a panike, že dovolenka skončí skôr ako začala nastanú iba samé nepríjemné situácie. Na prvom odpočívadle otváram kapotu a snažím sa zistiť či tam nastala nejaká viditeľná zmena. Nafrŕkaný olej, keď pozriem bližšie tak prasknutá hadica od turba. Aj som sa trochu potešil... predsa keď už viem kde je porucha, môžem sa pokúsiť opraviť ju. Miesto úplne to najhoršie, žiaden prístup, z kufra vyťahujem univerzálnu lepiacu pásku, ako odmastňovač využívame domácu pálenku. Provizórne zalepíme a s malou dušičkou startujem a po chvíli sa pohýname. Blížime sa ku Koperu a červená kontrolka znovu svieti. Prešli sme hranicami a naše auto sa tempom slimáka- plne naloženej Avie tiahne ledva 40 Km/h po kľukatej a kopcovitej ceste za prechodom Kaštel.

Zastavili sme na najbližšom odpočívadle. Kým zvyšok posádky sa občerstvuje, ja ako správny kutil vyberám z cestovného kufra sťahovacie viazacie pásky, ktorými sme mali zaistený zips ešte keď me leteli do Ríma.
    Uťahujem ich na prasknuté rebrovanie plastovej hadice, nakoľko páska pri tom teple aké je pod kapotou nemala šancu držať.
    TOTO nám zachránilo dovolenku!!! Prežilo to každodenné jazdenie aj cestu domov.

Na ubytko sme došli niečo po obede a pani domáca nám pripravila drobné občerstvenie, ktoré nám dobre padlo po náročnej a komplikovanej ceste.

O pol piatej sme už boli na pláži a dopĺňali vitamín SEA.

Takto vyzerali raňajky aby sme mali dostatok energie na každý deň.

Jedno popoludnie sme boli na výlete v meste Umag, kde boli na dovolenke naši známi a požičali mi okuliare a šnorchel a svet pod vodnou hladinou ma očaril.

S výletom do Benátok sme dlho váhali. Ale keď sme si pomysleli, že sme tak blízko a katamaran chodil každé ráno s Poreča rozhodli sme sa. Naši známi sa ku nám pripojili ale pre nich prišiel do Umagu ráno bus a doviezol ich ku nám do prístavu. Lístky sme si rezervovali v cestovnej kancelárii priamo v prístave. Inak ich ale predávali aj rôzny pouličný priekupníci.
    Po prejdení colnej kontroly (Chorváti nie sú v Schengene) sme si našli miesta na lodi a pár minút po ôsmej ráno sme vyrazili.

Cesta trvala asi dve hodiny ale celkom to ušlo, na lodi bol bufet - káva, koláčik, bageta.
    V cene sme mali na naše prekvapenie aj sprievodcov, asi 8 a každý hovoril inými jazykmi. Počas plavby sme teda dostali výklad (v češtine nakoniec, najskôr sme počúvali kto ako vedel anglicky/nemecky/rusky) kam ideme, čo nás čaká a kúsok histórie.
    Ako sme sa približovali k pevnine, už bolo čo pozerať, loď spomalila a otvorili nám vyhliadkovú hornú palubu.

Benátky majú určite svoje čaro, ja mám celkovo rád Taliansko, hlavne dobré jedlo a zmrzlinu. V prístave sme opať prešli kontrolou a dostali sme pokyny s kým a kam máme ísť a hlavne sa vrátiť včas naspať na termiinál. Rozhodli sme sa pre pešiu prehliadku, aj keď bola možnosť ísť aj gondolou ale to niekedy keď bude viac času. Aj orientovanie sa podľa smerových tabuliek v meste bolo zaujímavé.

Centrom mesta je samozrejme Námestie Svätého Marka
    , to bol aj náš hlavný cieľ a miesto kde sme dostali dalšie okienko do histórie.
    Ešte na lodi sme dostali možnosť objednať si obed v reštaurácii, tak sme ušetrili dalšie cenné minúty. Bolo prestreté, nealko + fľaša bieleho a červeného vína, odovzdali sme kartičky z lode a dostali tanier s tromi druhmi cestovín. Ako správny Slováci sme všetko zjedli a vypili 🙂

Potom sme sa boli pozrieť v sklárskej dielni a predajni výrobkov z benátskeho skla a potom na most Rialto.

Potom už bolo treba vrátiť sa do prístavu, cestou samozjerme nesmela chýbať talianska zmrzlina a zopár foto.

Ďalší deň sme si v požičovni požičali bicykle spoznávali sme pobrežie a okolie. Vybrali sme sa opačným smerom ako minulý rok ale neľutovali sme. Skalnaté pobrežie a rozbúrené more majú svoje čaro.

A následne prišla búrka.

V predposledný deň sme si vymysleli výlet do mestečka Motovun. Očarilo nás lebo to bolo zase niečo iné. Mesto na kopci uprostred lesov, malé uličky a na každom rohu produkty z hľuzovky, lebo to je ich najväčší poklad.

Posledný večer už patril prechádzke večerným mestom, dobrej večeri, skompletizovaniu suvenírov a foteniu.

#porec #poreč #istria #benatky #venice #motovun #chorvatsko #autom #dovolenka #relax

#chorvatsko #pag #paklenica/starigrad baby nevieme sa rozhodnúť poraďte s malými deťmi 2a4 roky začiatok septembra ?🤔

Jedno krásne ráno v chorvátsku v zátoke 🙂 už ste po dovolenke ? aké top zažitky ? aj gastro zažiiitky ma velmi zaujimajuuuuu 🙂
    #dovolenka #chorvatsko #more

Milujem rana pri mori!
    Len nechapem preco tolko ludi radsej beha hodinu slimacim tempom ako by si efektivne zaplavali 15 minut v cerstvej vode . 😉 Ale asi vsetci robime co nas viac bavi
    aké su vaše ranne ritualy pri mori / vode ? 🙂
    #more #chorvatsko #dovolenka #spamujeme #beh #sprint

Prvy dovolenkovy den a hned sme sa tahrali na Jamie Olivera.
    Teply salat z cukety, baklazanu, papriky a cerstveho balkan syra.
    Nic viac netreba 😉
    Oki tak pohar vinka este ...🙂
    #dovolenka #obed #chorvatsko #rodina

2.7.2016/8 dní, Pobytový, Bez stravy, doprava : vlastná
    #apartman
    cena pre 4 osoby = 507€
    vhodné pre rodiny s deťmi 🙂