Otehotnenie, dojčenie, tehotenstvo

tinaslukaskom
1. apr 2018

Ahojte, mam 15 mesačného syna, stále kojím a snažíme sa o druhé. Gynekologička mi povedala, že ak chceme druhé mám prestať kojiť ☹ A preto otázka na Vás,určite sa tu nájde mamina ktorej sa podarilo otehotnieť aj počas kojenia. 🙂 napíšte mi ako dlho Vám trvalo otehotnieť? Kojili ste aj počas tehotenstva? Aj keď sa narodilo malučké? Ako to prebiehalo? Ďakujem za rady a skúsenosti 🙂

margaretka_
1. apr 2018

Mne sa cyklus vratil ked mal maly rok a 3 mesiace. Teraz ma 2 roky a 2 mesiace, dojcim stale a cakame druhe.

lieskovyoriesok
1. apr 2018

Ja som otehotnela nečakane 15 mesiacov po pôrode na prvú uvulaviu, čiže som nedostala ani menštruáciu... a kojím stále.

zuzu1122
1. apr 2018

@tinaslukaskom ja som otehotnela počas kojenia, malá mala rok a tri mesiace. žiaľ, potratila som na začiatku šiesteho týždňa. oslovila som jedného odborníka gynekológa zo zahraničia, lebo názory sa rozchádzali. kým niektoré ženy tvrdili, že počas kojenia jednoducho neotehotnieš, iné zas boli opačného názoru. aj ja mám kamarátku, ktorá otehotnela počas kojenia bez problémov. tento lekár mi vysvetlil, že aj keď je menštruácia a dochádza k ovulácii, príroda to proste tak zariadila, že žena neotehotnie. samozrejme, sú prípady, kedy to neplatí, ale vraj sú to len výnimky.

alobalka
1. apr 2018

Osobne si myslím, že otehotnenie počas kojenia je možné, ale ak má starší už 15 mesiacov, ja by som ho prestala kojit. Tehotenstvo je istá záťaž a ešte keď popri tom chceš kojit, to je už "dobrý hormonalny mix ". Ale je veľa mamičiek, čo to urobili ako planujes, ale ja osobne som proti tomu. Kdesi som čítala, že popri kojeni neotehotnies len ak je dieťa výlučne dojcene, minimálne každé 3 hodiny a má do 6mesiacov veku. Tiež to nemusí vždy platiť. Mne sa cyklus obnovil cca 5mes po pôrode a sú baby, že aj po sestonedeli. Hoci výlučne dojcili.

myjusiatko
1. apr 2018