Chcem otehotnieť. Aké vyšetrenia musím podstúpiť?

anlady
1. nov 2010

Ahojte,potrebovala by som Vašu radu. Aké všetky vyšetrenia by som musela podstúpiť,aby mi gynekológ vedel povedať,či som zdravá a spôsobila na otehotnenie. Tento rok som bola u neho a povedal mi,aby sme sa snažilkovali a ak to nepôjde rok,mám prísť.Ale nechcem sa rok snažiť,potom mi zistí,že mi niečo je,tak zase sa budem len nejakú dobu liečiť.
Prosím poraďte mi-potom,len prídem za ním a poviem,čo chcem...Ďakujem
A prosím okrem názvov vyšetrení,čo všetko obsahuje,či bolí,nebolí a čo sa tým zistí.V týchto veciach som laik ☹

nechsazadari
1. nov 2010

ahoj @anlady - ja som ten prípad, čo sa rok snažil a až potom išiel k lekárovi. Určite Ti tu dajú baby aj lepšie rady, ale úplne prvú vec, ak sa Ti bude dať, je, aby si dal vyšetriť tvoj patrner spermiogram. Vyšetrenia ženy sú náročnejšie a menej príjemné a 50 % úspechu v súčasnosti stojí na mužovom zdraví ( v minulosti bola neplodnosť troška nad polovicu na strane žien). Mne potom robili vyšetrenie hormonálnej hladiny z krvy - musia zistiť, či žena ovuluje a zisťovali mi aj priechodnosť vaječníkov - to sa robí buď laparoskopicky, pod roentgenom s vstreknutím kontrastnej látky, alebo sonom. Ja som mala to sono. Dali do mňa - do maternice akúsi tekutinu a potom cez sono pozerali, či sú cestičky k vaječníkom priechodné. Nebolo to nič moc, ale z tých možností najmenej invazívne a vraj nejmenej bolestivé. Viem, že si baby dávajú vyšetriť aj štítnu žľazu aj endometrióza býva potvora... Držím palce, aby ste sa k vyšetreniam vôbec nemuseli dostať! 😉

petula22
1. nov 2010