Ako riešite vplyv reklamy na deti?

smilla_jaspersen
29. jún 2015

Ahojte dievčatá, ako riešite vplyv reklamy na deti? A čo značkové produkty? Našu malú (5 rokov) zatiaľ
hypnotizujú len reklamy na hračky, v obchode neomylne zamieri k my little pony a littlest pet shop, pritom
sa s tým v živote nehrala, len zbiera. Ale všimla som si, že v škôlke sa už dosť riešia značky, jeden
krpec mi minule dôležito prezradil, že jeho mamina nosí len kabelky michael kors, pritom to nevedel ani vysloviť 😎

janickacrazy
29. jún 2015

@smilla_jaspersen Moj starší má 15 a značky ho veľmi netrápia, jediné, čo mu kupujeme značkové sú tenisky, botasky. Mladší má 4 roky a jemu vysvetlujem, že niektoré veci sú len v reklame, nie naozaj, napr. dojenie žirafy - cukríky. Akurát tie decká pletú, moj všetko rieši. Jediné, čo som mu kúpila podľa reklamy sú cukríky Verbena želé, nejako sa mu v reklame zapáčili a veľmi ich chcel. Kedže sú bazové, myslela som, že ich ani nezje, ale kupodivu ich zjedol.

rakywanda
29. jún 2015

moja vie určité reklamy naspamäť, na vianoce chce všetko, čo vidí v reklame, ale vysvetľujeme jej dokolečka dokola veku primerane, minule mi sama povedala, mamina to je hlúposť, nemíňajme si korunky, odložme si ich na dovolenku
raz si muž kúpil pálivé čipsy, malá ich poznala z reklamy, tam ich jedol taký chlapík a potom z úst šľahal plamene, malá začala plakať, že to bude robiť aj tatino

monhla
29. jún 2015

Kedže nepozeráme doma moc TV, tak reklamy našťastie neriešim. 🙂
Samozrejme keď vidia baby v TV reklamu na hračky, tak hneď tú hračku chcú - bez ohľadu na to, čo to je 😀
No kedže na to za pár minút zabudnú, tak je to o.k.
V škôlke skôr riešia namiesto značiek orázky na tričkách. Či má tričko Frozen, My little pony, Hello Kitty a pod.
Kupujem veci primerane rodinnému rozpočtu a tak má 90% tričiek dcérenka obyčajných, no a ostatné "značkové" či skôr obrázkové, lebo na narodky, meniny či Vianoce jej urobíme radosť buď my, alebo krstná či starí rodičia. Malá sa poteší a nevadí jej, že ostatné veci sú bez obľúbených postavičiek.
Hračky jej kupujem podľa toho čo ju baví - s koníkmi my little pony sa pekne pohrá, tak prečo nie. Pet shop -áci ju nebavia tak nekupujeme. S bábikami sa hrá občas a tak je spokojná aj bez značkovej Bárbiny či Byba born a pod.
Mylsí, že raz za čas kúpiť aj "značkovú" vec po ktorej dieťa túži je fajn /napr. Vianoce/ ale kupovať veci len podľa značiek je blbosť. Hlavne ak kvalita je často horšia ako u neznačkových.

Napr. topánky adidas a pod. deťom nekupujem, no za kvalitnú obuv som ochotná priplatiť aj viac, lebo máme problém s nožičkami.

luludia
29. jún 2015

@smilla_jaspersen dobrá otázka 🙂 od kedy pracujem v oblasti veľmi blízkej reklame, veci na ktoré vidím reklamu nekupujem. Je to paradoxné, no výrobok ktorý je dobrý a zákazníkom odskúšaný a cenený, reklamu takmer vôbec nepotrebuje. Teda minimálne tú platenú reklamu. Dobrý výrobok a služba potrebuje podporu reklamy na začiatku, inak sa predáva takmer sám. Výrobky s reklamou sú zväčša drahšie ako tie bez reklamy - výdavky na reklamu sú zarátané v cene výrobku a zaplatí ich zákazník. Reklama je z veľkej časti veľmi šikovná manipulácia a treba nakupovať s týmto vedomím. Výrobky s podporou reklamy sú šikovne podsúvané na dobre viditeľné miesta. Stačí sa naučiť zohýnať a nehltať celú návnadu aj s navijakom. Stačí myslieť triezvo a dostatočne kriticky a potom človek zistí, že "značka" je mnohokrát len šikovne podsúvaná manipulácia.

rakywanda
29. jún 2015

reklama je navoňaná zdochlina ...

ichbinich
29. jún 2015

Deti reklamu ako taku vlastne nepoznaju, lebo pozeraju na 99% DVD 😉 Ale na Slovensku u starkej maju vynimku, ze pozeraju TV uz z postele 😀 Nastastie su reklamy na MiniMaxe v ramci normy. Akurat syn spoznal Billu, tak to komentoval.
On ma vzdy doma Lego katalog, aj Siku katalog (anglicaky), a to samozrejme by chcel takmer vsetko odtial.
Inak jasne, ze chce mat na tricku Lightning McQuenna alebo Planes. Tak mu aj take kupim, ale nie iba take.
Podla mna, ak nie su rodicia nejak extra zatazeni na znacky a nie su tak (negativny) priklad pre deti, tak detom je to suma fuk, ci tam je na visacke H&M alebo D&G 😉 Zablatia sa aj tak aj tak...
A merchandizing (napriklad od Disney) do istej miery dovolim, napriklad aj ja sama mam tricko Minions 😉 😀
Ale snazim sa vyvsetlit, ze to je iba reklama, a tiez suhlasim, co povedal raz kolega: to, co ma najvacsiu reklamu, urcite nekupovat 😀

smilla_jaspersen
autor
29. jún 2015

mne sa napríklad zdá, že ak sú rodičia prehnaní brandisti (či ako to nazvať), bude také aj dieťa. A naopak. Ale pripúšťam aj výnimky, že sú deti, ktoré až prehnane inklinujú k značkám, pritom rodičom sú ľahostajné...Naša krpaňa je napríklad neskutočná parádnica, pritom netušíme, po kom to má 🙂

smilla_jaspersen
autor
29. jún 2015

@ichbinich vidím, že si ma predbehla 🙂

nyusika
29. jún 2015

mna najviac stve, ze do reklam na sladkosti davaju zdravo vyzerajuce deti 😀 😀 Myslim si, ze omnoho vhodnejsie by bolo obsadzovat hnusne, tste decka so zhnitými zubami, nech deti vidia, ako dopadnu, ked to budu casto jest 😀

ostatne nas netankuje, kupujeme to, co uznávame za vhodne bez ohladu na reklamu.

natalym
29. jún 2015

@smilla_jaspersen Akí rodičia také deti. Naše deti poznajú značky, vyznajú sa v móde, hračkách, v čomkoľvek.
Kúpime si len to na čo máme, inak sa nedá. Neriešia to nejako špeciálne.

katarinamarkova
29. jún 2015

@smilla_jaspersen tu len jednoznacne plati, ako si dieta vychovas, tak mas.
ak ho odjakziva ucis, ze absolutne nie je dolezite co ma clovek na sebe, ale to, ako sa sprava, aky je, ak ho ucis od malicka zdravemu sebavedomiu - tak nikdy problem mat nebudes.
treba deti ucit ze kvlalita - nerovna sa - znacka

taky super priklad su napr. vsetky detske napoje 🙂
od malinkata som detom vysvetlovala, pri kazdom jednom nakupe, ze ta super vyzerajuca flaska z reklamy vlastne vnutri nema nic dobre, len vodu a nejaku tu kyselinku citronovu a farbu......ze ten duzs vedla je z ozajstnych jablcok, ze zoberieme ten........tu super krasnu flasu sme brali vynimocne....perco? len pre tu flasu, nie pre jej obsah 🙂 deti odpili par glgov a sami pytali do tej flase cistu vodu, alebo ozajstny dzus 🙂

tak isto to funguje aj s oblecenim - od malinkata vediem deti k tomu,ze to co na pohlad vyzera super a ma nejaku ikonku znacky, moze byt uplne neprakticke, nekvalitne a zbytocne predrazene......
vzdy sa obzeram za tym, ci je vyzrobok kvalitny, prakticky - je uplne totalne jedno ci je tam znacka ci nie.

ale - napr. co sa topanok pre deti tyka mam krasne osvedcene vystriehnut zlavu v znackovych predajniach na posledne cisla 🙂 a kupit mozno este za menej ako v nejakom divnom cinskom obchode.
ale- znackovych veci maju moje deti aj tak vela.....preco? second hand, kde kupim detom oblecenie ako nove, co mali este pred rokom v predajni za 50€.....za 5€.....priklad
ale- aj tak im je jedno co maju na sebe 🙂 teda az na tie moje baby, tie samozrejme radsej ruzovu a suknicky ako modru a rifle.....
a- vzdy ked som ja ci deti dostala kompliment - super tricko, nohavice, topanky, kde si kupila? tak su to vzdy veci, co znacku bud nemaju a maminka ich mozno trosku popresivala, aby tak super sadli.....alebo mozno aj znacku maju, ale stali par korun 🙂

nie je totiz podstatne ako sa co vola......ale ake to je, ako to chuti, ako to vyzera a ci to je vobec pouzitelne 🙂

smilla_jaspersen
autor
29. jún 2015

@katarinamarkova super odpoveď, presne o takuto osvetu sa snažim aj ja a zatiaľ funguje, uvidíme, ako v puberte 🙂 Inak niekde som čítala, že niečo podobné (mediálna výchova?) majú deti aj na základnej škole ako súčasť voliteľných predmetov, ale nie som si istá, či sa to praktizuje...