Otočný športový kočík s vyšším sedením, priestranný s veľkou strieškou, úplný ľah, akýkoľvek terén a ideálne aj skladný do menšieho kufra

Zodpovedané
5. nov 2020

Ahoj.

Prosím poraď mi športový kočík, ktorý má vyššie sedenie. Myslím sedadlo vyššie. Čo som pozerala, tak Cybex niektore modely mal také, ak sa nemýlim. Mám doma Mutsy Nio, ešte po prvej dcérke ako 2kombi, kočík super, ale maličký. Vanička fajn, vydržala pri babách - a mladšia má teraz necelých 8 mesiacov, má 70 cm a cca 8 kg a športový je už podľa mňa dosť nadoraz.

Vyhovujú mi tu kolesá, prejdem s ním asi fakt všade, tiež mi vyhovuje otočné sedadlo. Ale chcela by som niečo priestrannejšie, keď jej sem dám aj fusak. Plus mi hlavne ide o to, aby to sedenie bolo vyššie.

Takze aby som to zhrnula:

  • vyššie sedenie
  • priestrannejší, ale aby nepôsobil taký obrovský
  • nie korýtko
  • otočný
  • úplný ľah
  • veľká strieška
  • aby dobre zvládal akýkoľvek terén
  • bonus by bol, keby bol aj skladný do kufra menšieho auta


Ďakujem. 😊

Ahoj,

máš strašne moc požiadaviek. Obvykle už len požiadavka, aby dobre zvládol akýkoľvek terén, plus teda skladnosť, je v podstate oxymoron, teda protichodné tvrdenie. Veď ani Mutsy Nio nie je nejaký úplne najskladnejší, aj keď je to nižší kočík.

Mutsy Nio

Mutsy Nio je elegantný športový kočík či kombinácia na konštrukcii v tvare L. Vychádza v roku 2018. Kombinuje výhody modelov Nexo a IGo. Vďaka odpruženiu predných kolies a pružiacej konštrukcii zvládne lepší i horší, prevažne však mestský terén. Výhodou je aj nový - väčší a hlbší nákupný košík s dobrým prístupom. Nio sa dá jednoducho zložiť na pomerne kompaktný rozmer, a to aj s nasadeným skladacím sedadlom. V zloženom stave ho môžeš ťahať za sebou ako batožinu.

Pohodlné sedadlo s mäkkými bočnicami sa dá otáčať a polohovať až do ľahu. Ležiaca pozícia je zatiaľ najplochejšia zo všetkých Mutsy kočíkov. Pre plnohodnotnú kombináciu od narodenia je dostupná aj nová hlboká vanička, pomocou adaptérov dokážeš na konštrukciu pripojiť aj autosedačku. Nio si tiež môžeš vyskladať podľa potreby zakúpením podvozku a želanej nadstavby. V ponuke je v dvoch kolekciách: North a Nature inšpirovaných svetom okolo nás. Konštrukcia v striebornej farbe je doplnená koženkovými detailmi v koňakovej farbe.

To vyššie sedenie, no to by asi aj išlo, ale zasa veľa kočíkov to nemá. A aj táto samotná vlastnosť kočík zväčšuje, aj znižuje jeho skladnosť. A k tomu požiadavka, aby nepôsobil obrovský. Hmmm. Úplný ľah a veľká strieška, to je relatívne rozumné, aj keď tiež teda neviem, či to podriaďovať tomu, alebo naopak radšej splniť niečo iné a toto nie je také podstatné.

Každý kočík totiž niečo má a niečo nemá a z tvojho popisu by pre teba bol ideálny taký, čo má všetko. No taký žiaľ neexistuje. Je asi dobré si určiť, čo je pre teba najdôležitejšie a ostatné brať trochu ako kompromis splnenia tej najdôležitejšej jednej dvoch požiadaviek. Napríklad do Nia som ja pomerne bez problémov dala môjho vtedy trojročného syna. A to moji krpci nie sú nijakí drobci. Nepríde mi primalý, akurát by som ocenila dlhšiu opierku nôh. To je asi kompromis práve tohto kočíka.

Moja prvá rada preto je, neostaneš radšej pri kočíku, ktorý sa ti tak dobre šoféruje? Možno ešte chvíľu počkať a potom kúpiť ideálnejší, skladnejší neotočný model pre ročné, rok a štvrť staré dieťa dáva zmysel skôr.

Ale ak teda trváš na zmene, rátaj, že otočný kočík vždy bude menej priestranný. Je to dané - veď mu uberá šírku to, že sedák je otočný a na vlastnej konštrukcii plus s mechanizmom upínania v oboch smeroch.

Ak by bol super priestranný, bol by kočík obrovský a strašne široký. Ja ti preto poradím asi niečo ako Stokke Scoot (V3). Je to vyšší nekorýtkový kočík a s kolesami aj na nerovnosti, ale nemusí ti vyhovieť ťažisko.

Stokke Scoot V3

Stokke Scoot V3 je tretia generácia dizajnového mestského kočíka s pomerne robustnou konštrukciou s veľkým nákupným košíkom, no zároveň kompaktným skladaním. Od predchádzajúcej V2 sa líši predĺžiteľnou XXL strieškou, ktorá sa ku základu - rámu a sedadlu dá dokúpiť aj osobitne, takže si môžeš farebnú kombináciu kočíka tiež vyskladať. Novým je tiež presunutie výroby z Číny do Holandska pre lepšiu kontrolu kvality.

Scoot je jediný model značky s hlavným nekorýtkovým sedadlom, ktoré sa tiež dá zložiť. Originálny sedák je ergonomicky tvarovaný a na konštrukcii umiestnený vyššie. Môžeš ho nasadiť v oboch smeroch a rozopnutím popruhov sklopiť do poloľahu či úplného ľahu vhodného od narodenia. Vetracie otvory v sklopenej polohe umožňujú komfortné používanie aj v teplých letných dňoch. Sedák nemá opierku nôh, k dispozícii však máš pre značku typický pultík na nohy nastaviteľný v protismere do jednej výšky, v smere jazdy do dvoch. Pre novorodencov sa sedadlo dá doplniť novorodeneckou vložkou či fusakotaškou Softbag. Dokúpením autosedačky a/alebo hlbokej vaničky sa dá z kočíka vytvoriť plnohodnotná kombinácia. Scoot si vieš prispôsobiť sadami poťahov, vymeniteľnými strieškami či dokúpením ďalšieho príslušenstva.

Novší Beat je tiež fajn, ale určite nie na každý možný terén. A tiež tam nie je najdlhšia opierka nôh.

Stokke Beat

Stokke Beat je novým, mestským modelom značky z roku 2019. Je, na to čo dokáže, veľmi ľahký (iba 9,5 kg) a relatívne kompaktný. So šíkrou 53,5 cm zvládne každé mestské zákutie i uličky obchodov. Pre hladkú jazdu každým povrchom je naviac plne odpružený, a vybavený tiež topánky šetriacou kolískovou brzdou. Napriek viackrokovému skladaniu ho zvládneš aj jednou rukou.

Športové sedadlo je plne otočné, typicky pre značku pohodlné, a polohovateľné do úplného ľahu v chrbtovej i nožičkovej časti taktiež jednoručne. Výhodnou je aj predĺžiteľná UV strieška či obrovský nákupný košík s nosnosťou až 10 kg. Vysokou 22kg nosnosťou sa pýši aj sedacia časť. Dá sa používať aj pre nesediace bábätká, no pre najmenších si môžeš zaobstarať aj plnohodnotnú hlbokú vaničku (taktiež s predlžoivacou strieškou) či adaptéry k známym autosedačkám s koncovkou Maxi-Cosi. Ku kočíku automaticky získaš pláštenku a UV moskytiéru, no k dokúpeniu je dostupné množstvo voliteľného príslušenstva vrátane držiaka na nápoje.

Super kočík je aj Emmaljunga NXT60 F, ale nie je ani vyšší, ani nemá XXL striešku. Inak by asi aj sedel.

Emmaljunga NXT60 F

Emmaljunga NXT60 F je menším bratom modelu NXT90 F. Je to praktický športový či voliteľne kombinovateľný kočík s rovnakými nadstavbami ako jeho vyšší model, no s o niečo menšími, mestskejšími kolesami. Rovnaký kočík s korýtkovým ergonomickým sedadlom nájdeš pod názvom NXT60. Vďaka šírke 58 centimetrov zvládne i užšie uličky napríklad v obchodoch, stabilná konštrukcia s odpružením a kvalitnými kolesami pritom prejde aj ťažší terén.

Pri kúpe kočíka si vyberáš okrem farebného prevedenia aj typ konštrukcie, ktorá sa okrem farby líši najmä typom kolies. Competition je najmestskejšia variácia v elegantnej čiernej (vrátane koženkového madla) vybavená užšími, bezúdržbovými gumovými kolesami. Lounge je chrómová strieborná konštrukcia s čiernou koženkou a robustnými terénnymi nafukovacími kolesami s bielym detailom. Outdoor je čierna konštrukcia s využitím kontrastne hnedej koženky a terénnych nafukovacích kolies s výrazným dezénom. Rúčku každej z nich si môžeš prispôsobiť otáčaním aj teleskopicky, takže si tú správnu výšku nájde skutočne každý.

Plne otočné sedadlo môžeš sklopiť v troch polohách až do úplného, rovného ľahu. Individuálne sa dá prispôsobiť aj opierka nôh. Pre využívanie od narodenia si ku koočíku môžeš zaobstarať hlbokú vaničku alebo adaptéry pre autosedačku. Vanička je dostatočne priestranná a dobre odvetrávaná, ponúka tiež možnosť napolohovať opierku pod chrbátikom. Namiesto klasickej vaničky je dostupná tiež vložná vanička, ktorú jednoducho zaistíš o sedák. Ku kočíku je v ponuke množstvo ďalšieho doplnkového príslušenstva.

Geslsein FX4 Classic spĺňa dokonca asi všetko (!), ale nejak je u nás dostať najmä v dvojkombi s vložnou vaničkou. Skús sa informovať, či ti vedia objednať iba športový kočík… Ten si myslím, že ti vyhovie asi najviac.

Gesslein FX4 Classic

Gesslein FX4 Classic je novinkou pre rok 2020. Brat korýtkového FX4 Life, model FX4 Classic ponúka klasické - do rovného ľahu polohovateľné a plne otočné sedadlo s možnosťou výškového nastavenia, ku ktorému môžeš okrem pridať vložné vaničky - mäkkej C1-Lift či pevné C2 či C4-Nex. Samozrejmosťou je aj možnosť samostatnej hlbokej vaničky či adaptérov pre autosedačky (vlastnej značky, či tých s úchytmi typu Britax Römer či Maxi-Cosi).

FX4 konštrukcia je plne odpružená a naviac podstatne kompaktnejšia, než je na túto značku a typ kočíka bežné. Kolesá z tvrdenej gumy so zabudovanými vzduchovými komôrkami umožňujú nižšiu celkovú váhu, jednoduchú ovládateľnosť, priľnavosť na povrch a pritom dostatočnú odolnosť s vlastnosťami blízkymi nafukovacím pneumatikám. Voliteľne s môžeš doobjednať aj ručnú brzdu a kopu ďalšieho príslušenstva vrátane vymeniteľných Loop vložiek.

A ak by váha bola dôležitá, kuk možno aj Valco Snap Ultra Trend, ale pre každý terén asi len s dokúpenými nafukovačkami. Super tam bude strieška, ale priestor klasický pre otočné sedadlo nebude nekonečný. Plus teda nie je to odpružený kočík.

Valco Baby Snap Ultra Trend

Valco Baby Snap Ultra Trend je novinkou roka 2019. Je vyššou - Trend verziou pôvodného Snap Ultra a neskoršieho Snap Ultra Tailormade s novým typom kolies, elegantnou matnou čiernou konštrukciou, Tailormande melange poťahmi a dvojnásobne predĺžiteľnou XXXL strieškou s pridaným náhľadovým okienkom. Okrem nich k nemu patrí aj bonusový ‘bootinet’ - zvýšený ochranný nánožník s predĺženým madlom a integrovanou sieťkou, ktorý vytvára bezpečné miesto aj pre najmenších pasažierov v športovom sedadle. Patentovaný jednoručný systém skladania, 2x predĺžiteľná strieška a ultra nízka váha (5,6 kg) sú už, ako v celej rodine Snap, samozrejmosťou. Kočík tiež môžeš zložiť aj s nasadeným sedadlom, a to v oboch smeroch. Ku kočíku, okrem známych značiek autosedačiek s adaptérmi, môžeš tiež dokúpiť Snap Ultra Trend hlbokú vaničku v zladených farbách.

Sedaciu časť možno sklopiť do pomerne hlbokého ľahu, vhodného aj pre nesediace deti. Pre novorodenca je vhodnejšie s vložkou/hniezdom, ale deklarované je použitie od narodenia aj bez neho. Výhodou je aj jednoručný pásový mechanizmus opierky chrbta, ako aj množstvo polôh opierky na nohy (vrátane zvýšenej).

Prajem to najpohodlnejšie kočíkovanie,
Eli