Je fajčenie plus užívanie antikoncepcie život ohrozujúce?

Zodpovedané
18. jan 2022

Dobrý deň,

užívam hormonálnu antikoncepciu Belara. Beriem ju už 6 mesiacov ,no pred nedávnom sa mi vyskytla hrčka na ľavej strane na boku, ktorá zmizne a opätovne sa vráti.

Môže to byť z antikoncepcie?

Alebo je to preto, že som počas užívania fajčila?

Je naozaj fajčenie plus užívanie antikoncepcie život ohrozujúce?

Ďakujem

Dobrý deň,

hrčka pod kožou je zvyčajne tukový útvar, tzv.lipóm. Najlepšie bude doplniť sonografické vyšetrenie brucha.

Všeobecne fajčenie a hormonálna antikoncepcia sa označuje za kombináciu, pri ktorej je zvýšené riziko napr. tvorby tzv. fokulárnej modulárnej hyperplázie.


Pekný zvyšok dňa želám.
MUDr. Milada Madleňáková


Union zdravotná poisťovňa prináša svojim poistenkám a poistencom množstvo benefitov. Získajte výhody v podobe príspevkov na zuby, oči či operáciu kŕčových žíl.
www.union.sk/zmena-zdravotnej-poistovne