Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
Zodpovedané

Syn užíva dlhodobo antibiotiká a má žltý povlak na prvých zúbkoch. Ako mu pomôžem?

AntibiotikáZubný povlak
24. nov 2019

Dobrú deň,

môj synček sa narodil s problémom obličky. Má reflux na obličke a od narodenia užíva antibiotiká večernú dávku a bude ešte stále až 1,5 roka. Vyšli mu už spodné 2 zúbky a už majú taký žltý povlak.

Doktorka povedala, že to má z tých antibiotík.

Ako mu mám tie zúbky vyčistiť?

Ako predídeme povlaku?

Za odpoveď ďakujem

Dobrý deň,

príčinou vzniku žltých škvŕn je najčastejšie ukladanie pigmentov z jedál alebo nápojov. Súvis s užívaním antibiotík môže spočívať v zmene tvorby bakteriálneho povlaku, alebo v ukladaní farbiva lieku, najmä pri sirupovej forme antibiotika.

V budúcnosti tvorbe podobných povlakov predchádzajte tým, že necháte dieťa po jedení/pití/užití antibiotika ešte vypláchnuť ústa čistou vodou.

Pokiaľ sú zuby zafarbené bližšie pri ďasne (akýsi golierik okolo krčku zuba), ide o ukladanie farbiva na mieste nedočisteného povlaku, ktorý je ťažko odstrániť mäkkou detskou kefkou. Na dočisťovanie skúste u synčeka používať jednozväzkovú kefku, má malú hlavičku a o niečo tvrdšie štetinky, čím lepšie a detailnejšie odstránite povlak.

Až bude synček väčší, odporúčam skúsiť profesionálnu dentálnu hygienu = odstrániť zafarbenie špeciálnou čistiacou/leštiacou pastou, prípadne skúsiť "spršku" ultrazvukom, ktorý takéto škvrny odstraňuje najúčinnejšie.


Želám krásny deň,
MDDr. Alena Záhumenská