icon

Uvedomte sa, najme tie co prechadzate mimo prechodov pre chodcov. Velakrat s kocikom a dalsimi malymi detm, ze vodič moze mat na cestu napriklad aj taky vyhlad. Je vela pripadov ktore koli slnku maju fatalne nasledky.Stojo Vam to za to?

2
avatar

Ale aj tak bude na vine vodic!Lebo on musi vidiet aj dozadu aj nabok aj späť 🙂

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@denisa1986 A hlavne predvídať ! 😜👏🏼

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

presne tak, a ešte lepší sú noční chodci, celí v čiernom bez reflexného označenia, najlepšie idúci popri ceste

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Tak, tak. Niekoté mamičky si myslia, že kočík v rukách ich automaticky robí nedotknuteľnými. Je to strašne nezodpovedné.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Bože minule som skoro zrazila presne pre toto deda.. A išiel úplne mimo prechod pre chodcov.. Ja som musela zastať a predychat..

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Rada šoférujem ale toto sú tie momenty kedy by som radšej auto nenastartovala...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

V takomto pripade odporucam mat vzdy v aute pripravene polarizacne okuliare, nezabudnite ze aj slniecko odrazene od snehu vie pekne oslepit🙂 ale suhlasim,ze predvidat by nemal len vodic ale aj chodec ci uz s kocikom ci bez, ved je to tak isto ucastnik cestnej premavky

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Žiaľ, chodec, ktorý nie je zároveň aj vodičom, sa nevie vôbec vžiť do situácie šoféra a neuvedomuje si dôsledky takýchto situácií. ☹

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Tak za tento prispevok mas u mna 100pacitok! Obcas mam pocit, ze ludia uz uplne prestali rozmyslat....nie len soferi ale aj chodci! Mna mama ucila, ze plech sa da narovnat, ale zlomeny ludsky zivot uz vela-krat nie.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

presne trefa do čierneho. Práve v piatok som sa rozčulovala, ked "matka" s tromi malými deťmi (jedno malo na rukách, druhé držala za ruku a tretie šlo pri nej) prechádzala v dopravnej špičke cez 6 prúdovú cestu...hlavne, že o 15 metrov mala prechod so semaformi...fakt nepochopím toto riskovanie ☹

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Bingo!!!! 😉

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

presne toto som si uvedomila včera,keď ma takto oslepilo slnko,že človek môže niekoho aj zraziť.....hrozne,a presne vždy je na vine šofér.....

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

nechapem to ani ja. priechod prechodcov 20 metrov a oni si to šibu inde....
moje cacorky teraz ked sa skor stmieva uz nosia poobede aj reflexne vesty.
moje inde ako po prechode neprejdu... od malicka ich to ucim....

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

jajaj, veru byt vodicom nie je jednoduche a aj vecer v obci, ktora je osvetlena tmavoodetych chodcov velmi nevidiet ☹ a treba davat obrovsky pozor. a neverili by ste, ako dlho mi trvalo naucit moju mamu chodit cez prechod, ktory "nakreslili" asi o dvadsat metrov stareho pouzivaneho prechodu. a neverili by ste, kolki stale chodia kusok pred alebo kusok za... aj vrhanie sa na prechod s istotou, ze ved sofer zastavi mi uz neraz sposobilo zastavu srdca na dve sekundy...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@sutiakova ja som sice neni vodic ale ako spolujazdec tiez zazivam velmi vela takychto situacii, kedy len pozeram, coho vsetkeho su ludia schopni len aby niekde boli o par sekund skor.. Ja si vzdy len poviem,ze sa ponahlaju akurat tak do hrobu

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

a najlepšie ked prebehuju cez cestu, kde su 2 jazdne pruhy a tesne pred prechodom na križovatke a pusita voičov na zelenu. Takých nezodpovedných ludi by som fackala. Minule u nás jedna pani tak prebehla, ale vedla stal policajt tak mastila 100€ pokutu. Verim, že už nikdy prebehovať nebude.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@fanyke ach ti poviem ze minule vecer. Mimo dediny. Mamicka v tmavom. Dietatko malinke-teda viac ako rok nemalo. A neosvetleni. Prechadzala cez cestu mimo priechod. Mimo obce. Proste tma jak na konci sveta. Manzel ako sofer ich fakt nevidel. Len tak tak ze to skrutil. Ja som skricala jak blazon.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@maryetta ja to vídam strašne často a prefackala by som tých ľudí...a chudák potom šofér, nielen problémy ale aj strašné výčitky nadlho

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@janka_v presne chodec si asi neuvedomuje, že je ťažšie zastaviť tonové auto ako sám seba

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Ja som tak raz stala na prechode s malym, ktory mi sedel v sedacke na bicykli a cakali sme, frekvent.cesta, kopa aut...a pristavi sa pri mne postarsi panko a povie mi, vsak podte oni musia zastavit a drb ho rovno pred iduci kamion..tak mu vravim, ze vy asi nie sofer ze???!!!oni si snad myslia, ze su nesmrtelni ci co...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Presne dnes ako vodic som mala takyto vyhlad, bol to riadny madaker...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Ja nechcem vyzniet ako bezcitny sofer. Fakt sa snazim predvidat co najviac, a rovnako sa snazim spravat aj ako chodec. Ja som bola taka poctivka, co nas naucili v skole - dopravna vychova - to muselo byt, ale kym som nesoferovala, tak taketo situacie a uvedomenie si, ze niekedy fakt nevidiet som nepoznala...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Nie som vodič, ale toto z duše nenávidím, keď niekto nejde po prechode.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

No manžel minule vychádzal z parkoviska a keby nemal parkovacie senzory stane sa tragédia... za autom malý chlapček na odrazadle ... jeho .mama nabehla až keď manžel vystúpil ze co tam je ......bola zakecana s nejakou kamarátkou

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

prave som prisla domov a uz po neviem kolky krat mi prebehla pred autom na hlavnej ceste mamicka s kocikom, podotykam stale ta ista! Ona si mysli ze je nesmrtelna a nedotknutelna, ani sa neobzrela!! ci ide auto a jasne ze nesla po prechode. Poznam ju z videnia a viem ze chodi aj autom a takato nezodpovednost. Najblizsie ked ju stretnem ked pojdem pesi asi sa nezdrzim.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Tisic likov!!!!

Odpovedz
24. nov 2015
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Bolo to už dávnejšie. Ked som odbočovala autom z hlavnej cesty, veľká križovatka a hneď prechod...normálka ...a tu pozriem..dve ženy s kočíkmi sa bavili a tá jedna kočík nechala priamo na prechode, rukou ho síce držala ale ani nepozerala na kočík, len hlavu otočenú k tej druhej ženskej a vykecávala sa. Zastavila som, ten prvý moment som nemohla ani zatrúbiť, lebo by to dieťa infarkt chytilo v kočíku ale ja som mala sto chutí tu ženskú zabiť.
Bola som mladá a len som počkala kým si ma všimne a dá kočík preč z prechodu. Teraz keby sa mi to stalo, tak by som vyšla z auta a to čo by som jej povedala by si zapamätala.
Ludia si na seba nedávajú pozor...len to nechápem u mamičiek.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Ale ono to nie je len o prechode!!! Aj tam treba byt opatrny a nie sa tam hodiť ved auto zastane ja som na prechode ☹

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

nestojo 😀

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Suhllas...dnes cele doobedie takyto vyhlad z auta...som doma už a som rada že som dnes nikoho nezrazila...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

tí chodci, ktorí nešoférujú mali mať povinné experimentálne základy fyziky, také veci ako brzdná dráha, optika a podobne... lebo často fyzika naozaj nepustí- zákony štátu môžu porušovať, ale zákony fyziky sa obísť nedajú...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

vodič má/musí podľa vyhlášky prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky ..ak ho oslepuje slnko, treba dať dole tienitko, ak je pokazené, treba ho opraviť a celkom pomáhajú aj slnečné okuliare 🙂
Mňa viac ako slnko (ktoré vidím skôr ako do auta sadnem) vytáčajú vodiči s dlhými svetlami na diaľnici (skoro všetci!), event. s neprispôsobenými krátkymi..na diaľnici šlo za mnou bmw 1, predbiehala som, jasne že už bol na mne nalepený, svojimi "úžasnými" LED svetlometmi preblikol na dlhé, skoro som oslepla, ako sa tá milisekunda len odrazila v mojom spätnom zrkadle... 🙄

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@katja78 asi si este nezazila situaciu, kde ti nepomohli ani okuliare ani tienitko, ked toto pises, lebo predpisy vacsina z nas ovlada

Odpovedz
24. nov 2015
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

ja mám z trochu iného súdka, ale základom je tiež totálna neznalosť fyziky a reakčných časov vodičov- ved ten vodič má nervy, ktorými musí spracovať to, čo vidí.... chalan šiel na bicykli a išiel síce cez prechod, ale rýchlo na bicykli a vyšiel spoza búdy a stromov... čo znamenalo, že v jednej sekunde som videla prázdnu cestu a nikde ani človiečika a hneď v druhej sekunde som videla chalana na bicykli vprostred cesty priamo pred mojimi kolesami ... tentokrát to skončilo dobre, ale dlho som to predýchavala..

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

presne som dnes takto (ne)videla za volantom... hruza...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

prosim pooze mi nekto

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@katuska1144 vidíš, a to jazdím skoro denne, už 10 rokov, bez nehody, dokonca s vlastnými deťmi..

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@katuska1144 zas mám šťastie na blbcov za volantom-dnes mi jeden skoro nedal prednosť..vyslovene skúšal, či ho (ja idúc po hlavnej a on z vedľajšej na hlavnú) náhodou nepustím😅 ešteže klaksóny fungujú 🙂

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@fra no tak cyklistov prechadzajucich po prechode na bicykli by som najradsej vyfackala...kua...ked chces ist po prechode, zosadni a tlac!!!!

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@katuska1144 pozri, akúkoľvek koninu peší účastník dopravnej prevádzky spôsobí, alebo by chcel, vačšinou skončí horšie ako vodič, ak vodič nešoféruje tak, že chodcov považuje za možné ohrozenie...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@janka_napr Hlohovec je s tym vrhanim sa pod kolesa na povodnych miestach kde boli prechody(napriek zabradliam)znamy siroko-dalek, aj v Ba. :((( potom sa cez msto ide 15 km/h aj tak mam pocit ze ich clovek zrazi.Najlepsie je ked tak skocia do cesty kamionu.Minule som videla ako dedko o palicke zdvhol ruku a vrhol sa kamionu do cesty mimo prechodu-highlander

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@katja78 ja jazdim tiez pravidelne a dialky a bez nehody a stalo sa mi to so slnkom minimalne 3krat.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@fra a toto je nr.2, bicyklisti jazdiaci po chodnikoch od 15r.-80r., ktori bez varovania plynule prejdu cez prechod...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@katuska1144 tak potom si relatívne malá na veľké auto..ja mám 183cm a žiadne SUV teda nemáme😀
Používaš tienidlá a dobré brýle? Ja si len sadnem za volant ...viď foto z autodromu 😀

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@katja78 mam 173 a passata takze si nemyslim ze som nejaka mini okuliare mam dobre 😉 ide tu len o to ze sa to to moze stat aj tebe 🙂 o nic ine

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@katja78 môžem ti povedať že jazdím podstatne viac rokov, podľa predošlej práce viac km, ale je jedno miesto 5km od domu kde môžem mať x tienitok, okuliare neviem aké a to slnko ma oslepí stále. Začínala som ešte na škodovke, teraz mám SUV a nevidím v tom slnku žiaden rozdiel

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

@martina2001 tak môžeš predvídať a prispôsobiť jazdu. A napriek tomu, že slnko svieti rovnako (ako aj Ty píšeš) a autá sú stále rýchlejšie a početnejšie, dopravných nehôd za posledných 20 rokov je celkovo menej, menej usmrtených, ľahko aj ťažko zranených, menej mŕtvych cyklistov aj chodcov (niekoľko-krát), menej alkoholom zavinených dopravných nehôd, a okrem najpočetnejšej, no rôznorodej skupiny príčin nehodovosti "Ostatné" vedie tabuľku "Porušenie povinností vodiča" (strana 25):
http://www.minv.sk/swift_data/source/policia/do...
Vodič je ten, ktorý musí predvídať...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Keďže počítačovo záručná teda nie som..pdf-ko (6,26 MB)sa dá otvoriť tu:
http://www.minv.sk/?statisticke-ukazovatele-slu...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

A predstav si, ze mne sa dnes stalo toto iste, ale z pohladu chodca. Vchadzala som s oboma detmi na priechod, nic neslo, tak som vykrocila, znova sa otocila, oslepilo ma slnko a par metrov pri nas zastalo auto. Keby som ho videla, tak tam urcite nevstupim. A hlavne, pocas jazdy sa treba venovat riadeniu a nie fotit 😉

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Ked nevidi nema co ist, vodic musi vidiet stale, za kazdych okolnosti, ked nie musi zastat.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

No ale za tym slnieckom ako vies ze nie je prechod prave?

Odpovedz
24. nov 2015
avatar
30lenka
autor

@bbarboraa lebo tadial chodim kazdy den tam a spat

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

nadarmo musi vodic predvidat, pozerat...bla bla bla...no kto si to zlyze, ked je havarka, urcite nie on... ale chodiaci... je to len a len na nich, ci im to stoji zato riskovat...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

ja som tak raz vynadala jednej mladej žene čo prechádzala s kočíkom cez cestu mimo prechodu, kedže som pomaly postupovala ku križovatke tak som mala čas stiahnuť okienko a ....videla som že je zahanbená ked som jej frflala.

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Mňa najviac vytáča (a to nešoférujem, stačí, že som spolujazdec), keď ešte niekto nielenže ide mimo prechod, ale ide mimo tak, že napr. 20 m vedľa ten prechod je. A dotyčný/á sa ani neobzrie, či niečo ide a vrúti sa doslova do cesty. Minule sme šli s mm s deťmi v aute, na takej málo frekventovanej ceste u nás v meste. Pred nami šla asi 15r. baba na bycikli. A zrazu, keď sme boli asi 10m za ňou, sa z ničoho nič, bez obzretia, bez toho, že by si skontrolovala, či niečo nejde, tobôž dala signál, odbočila krížom popred naše auto na druhú stranu, kde bol chodník. Manžel zaal brzdiť, no ale auto zastaviť... vytočil to do protismeru, do toho trúbil na ňu, zastal prednými kolesami na chodníku na druhej strane. Mladá zbadala kamošku, tak sa za ňou vyrútila. Chvalabohu, že mm zareagoval...

Odpovedz
24. nov 2015
avatar

Uplne suhlasim a to plati pre vsetkych aj nemamiciek dedkov babky.To by trebalo aj do medii dat ze nie len vodic ma davat pozor ale aj chodec.Ale musime uznat su aj vodici ktory ma na ceste preteky F1.

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

súhlasím... a nechápem hlavne osoby s malými deťmí/kočíkmi ...že chodia mimo prechodov. ja odkedy mám deti, chodím iba po prechode ... a samozrejme, že na vine je vodič ... aj ked nie vždy oprávnene ... je to veľmi nebezpečné ... sama šoférujem a ide ma šľak trafiť z týchto nezodpovedných dospelákov ...

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

A co pomoze chodcovi, ze je na prechode, ked ma vodic kvoli slnku takyto vhlad? Prd. Aproposito... ked zrazi auto chodca na ceste mimo prechodu, na vine je chodec... ak to prezije, plati skodu (ak daku sposobil) aj pokutu (-: Kade ludia prechadzaju, je ich vec, a velakrat su aj tie prechody dane uplne na figu, dobre viem, kedy a preco idem radsej cez cestu ako cakat nekonecne dlho na zeleneho panacika - ujde mi tak aj posledny bus... s kocikom som nikdy nesla inak ako po prechode a teraz ak idem s dietatom, idem, len ak neriskujem, ak su vsetky auta daleko a prechod na figu... zametme si radsej kazdy pred vlastnym vchodom a zamyslime sa nad tym, ako sa spravame, ci uz na peso, alebo za volantom ... obcas aj dat smerovku pomoze chodcovi, aby vam nevbehol do cesty, vazeni... lebo darmo sa vodic zlosti, ze mu niekto skoci do cesty mimo prechod, ked chodec si mysli, ze auto ide rovno, ale auto bez smerovky odboci... kto je potom vacsi chumaj?

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

presne tak skvely príspevok hádam si uvedomí aspoň pár ktore sa v tomto našli že v prvom rade má byť ostražitý chodec a nie vojsť do cesty lebo šak prechod tak idem mám prednosť

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

Darmo si budeme nadávať do ignorantov a hlupákov. Chodci budú tvrdiť, že stelesneným zlom sú vodiči. Vodiči zas krútia hlavou nad nedostatočným pudom sebazáchovy chodcov. Takého vzájomné obviňovanie nikomu nepomôže. Riešenie je však vskutku jednoduché. Stačí, ak vodiči budú častejšie dávať chodcom prednosť a peší účastníci premávky si naštudujú svoje povinnosti a budú sa nimi riadiť. Práve teraz, v zimnom období, je to dôležitejšie než kedykoľvek predtým.
Zdroj: http://autobild.cas.sk/

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@ivkadracova stačí keď všetci budeme myslieť a vidieť ponad špičku svojho nosa a predvídať ... A ak už človek niečo podcení a tá druhá strana mu zachráni život a zdravie tak aspoň zdvihnúť ruku a poďakovať ...

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

Aj ja chodim výlučne po prechodoch ale v tomto uzasnom meste je všetko rozkopanw a tam kde je prechod rovno pracuju takze tiež som bola nutena ist s kocikom mimo a este z takeho miesta ze dovidenia a soferi este zazerali a ani len ma nepustili takze vsetko ma dve strany...

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

Inak som sofer, chodec, cyklista, bezec, korculiar, kocikova mama, nosiaca mama ... co len chcete.. ale NEZNASAM netolerantnych vodicov. Chodcom zastanem aj mimo prechodu. Ved nie su prechody kazdych 10m, a poznam milion miest kde ani prechod nevidno siroko daleko. Ked nevidim poriadne, ako na obrazku (ano stalo sa mi to, som co-to najazdila po svete), 300x sa uistim, ze ci tam neni ani macka na vokol. A ked mam blizko ludi pri ceste, ktori vidim, zeby mohli vkrocit na vozovku tak vzdy idem pomalsie a davam sakra pozor. Ked idem spoza rohu detto. Spoza muru, pod mostom atd, detto. Odbocujem, detto! Nikdy ale naozaj nikdy neviete kto a aky samovrah vybehne. Ani neviete aky debil do Vas narazi, a vy zrazite na prechode len preto lebo narazi do Vas odzadu, takze aj tam si nechavam odstup. Arogancia vodicov na slovensku nepozna hranic. Ako, mozeme sa porovavat, bud s Egyptom, a jazdit bez pravidiel, alebo s USA a stat nie len na kazdom prechode, ale aj spomalit na ulici, na ktorej vidim evidentne, ze sa hraju deti s loptou. DUPLOM ked svieti slnko ako na obrazku.
A co tie stlpy kde na chodniku ani kocik neprejde, nie to este dvojkocik a vodici su v trupke z toho, ze zena ide po ceste? To uz je ina tema, ale tolerancie veru chyba u velmi velmi vela vodicov. Arogantni su vraj aj chodci? OK, ale ja mam tank, ja mam plech, ja budem davat pozor aj keby pes psa .ebal. Tolko moj nazor k tomuto.

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@ivkadracova si mudra jak radio... prajem ti aby sa ti v tvojom neomylnom živote nič take nestalo....a aj nam ostatným.... tak ako ty pišeš aj ostatne su ostražite... a dalej sa nevyjadrujem...bolo tu už popisaneho dosť...

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@pixma321 :DD k mojej neomylnosti: kvoli takemu slnku som platila pokutu, hoci nic neslo, ale pre to slnko nebolo absolutne vidno semafor, a na to presne policajti striehli ; ) lebo to poznali, ja som to miesto nepoznala a bola to moja chyba...
Nikto nie je neomylny, a za nazorom vyssie si stojim. Nevyjadruj : ) ja som sa vyjadrila dostatocne za vsetkych slabsich v premavke.

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@ivkadracova 🙂 🙂 🙂

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@ivkadracova ž mi je jasné prečo nadávam za volantom, mimo prechodu zastať je aj pre teba nebezpečné, čo ak ťa niekto narazí zo zadu? s tým nepočítaš? Prechody sú označené, mimoprechody nie.

Odpovedz
25. nov 2015
avatar
30lenka
autor

@ivkadracova ja som dnes tak zastavila bo svielili zdalo sa mi vsetky 😀 a ked som videla ze opacne si kludne inu tak som sa pohla aj ja 😀

Odpovedz
25. nov 2015
avatar
30lenka
autor

@ivkadracova ja mimo prechodu zastavim starym ludom ked ich ovsem vidim 😀

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@ivkadracova presne si to vystihla 😉 vodič šoféruje "potencionálnu zbraň" ..nielen pre seba, ale hlavne pre okolitý svet... sklerotický dôchodca má svoje starosti...jeho svet, keď ešte nebol sklerotický, sa točil podstate pomalšie a zrejme aj tolerantnejšie...
Minulý týždeň som zistila, že z hlavnej ulice v jednom ani nie okresnom mestečku si chodci aj bicyklisti spravili "bulvár" 🙂 proste obchody na každej strane a prechod na začiatku...ja to nezmením, proste pribrzdím na 25 km/h (hoci obmedzenie rýchlosti tam nie je) a trochu si srandisticky zažartujem na ich triko... Ale určite ma nevytočia toľko, ako ten arogantný vodič, čo som ho tu včera spomínala...to som vyskočila z auta a niečo mu povedala 😖

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@martina2001 vsak nezastanes jak trupka : ) pozvolne, poblikas brzdou skor aby za Tebou vedeli ... a co mas robit ked ti dakto v behne? radsej ho zrazit ako nechat do seba narazit? .. no u mna jasna volba .. a ver mi ze prechody na vela miestach nie su kde ludia musia krizovat .. chodec moze v podstate prejst kdekolvek, su miesta kde ani nie su chodniky, treba naozaj brat ohlad, nie len vidiet svoju stranu

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@katja78 ja ti rozumiem ... na nasej ulici kde je aj 20tka pririchlo, kde kedykolvek vybehne z brany dieta, lopta, zamysleny clovek, pes... a dakto tu ide 40, tak ma ide drbnut ... lebo aj moje deti uz po tej ulici behaju, ale ked mam byt uprimna, kym som nemala deti, tak ma to netankovalo, inac sa tearz na to pozeram. Zivot ma naucil : ) aj tolerancii..

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@katja78 pardon, beha iba jedno :D ... aby som nepredbiehala, ale chapes ako to myslim.. sme mimo premavku, a nie je to miesto na santenie

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@ivkadracova iné je keď ti vbehne, vtedy neriesis ani rozbité auto, iné ja zastať mimo prechodu.

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

@ivkadracova chápem, bývam na obdobnej ulici, lebo dlhé roky to bol tankodróm, kde ísť nad 20 km/h znamenalo riskovať defekt..a zrazu sme sa dočkali nového koberca..ó, aké šťastie..a máme pred domom "rýchlostnú" cestu 🙄 mám 3..tak chápem, lebo úzkostlivo zamykáme bránu, a sami na ulicu nemôžu..žiaľ.

Odpovedz
25. nov 2015
avatar

Mam vodicak , nie som sofer, ale chodit mimo prechod je tabu, kvoli bezpecnosti a aj prikladu detom, ako ich chceme vychovavat k dopravnej gramotnosti, ked ju same nedodrzime?

Odpovedz
26. nov 2015
avatar

SUHLAS!

Odpovedz
26. nov 2015
avatar

juuuj, minule sme išli na aute a jedna mamička sa rozbehla na cestu (našťastie nie pred nás, bola na druhej strane cesty), kočík prvý a strmhlav! už som sa prežehnávala, no hrôza... 😖

Odpovedz
26. nov 2015