icon

Zienky ako to vyzera s tym rodicakom? Bude vyssi ci nie? 🤔 kamoska onedlho rodi a nevie sa dopatrat k vysledku 😅

avatar

Vraj ano.370 tie co pracovali

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Od jan 2020

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

270 tie co nepracovali

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@alyn dakujem, teda ona 270€. No super, sa tesit bude 🙂 hehe mohli to aj skor spravit, aj mna by to potesilo v casoch rodicaku.. 😁

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Netes sa. Niekto to zaplatiť musí a ten niekto sme my všetci ostatní... Úbohý predvolebny pevný ťah

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Bez pevný -to slovo netuším, ako sa tam dostalo 😁😁

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna Zatiaľ to nie je schválené, ale je vysoko pravdepodobné, že to schválené bude.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Este to mohli skratit na 2 roky.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@blondiee83 ale nenamahaj sa sa . Väčšine žien je to fuk alebo len vidia zvýšenie a nič čo je za tým .

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@jenny257 Presne, jednym uchom dnu , druhym von 🙄

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

NIC este neschválili. Skúste čítať aj nieco ine ako bulvár a počúvať Kvetu v teleráne. napr pozrieť stranky Narodnej rady.
A suhlas s
@jenny257
@blondiee83

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

a dokedy sa vyplaca rodicak? do 3rokov dietata? lebo moj ma 6.2. tri roky, ale na MD som isla v decembri, tak neviem ci si to este aspon mesiac "uzijem" 😀

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@lubka261 prvý zvýšený ak to prejde príde vo februári .

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@jenny257 ja viem, ale ci mi este budu vyplacat rodicak, myslim ci sa rodicak vyplaca do 3rokov veku dietata alebo 3roky potom co som nastupila na matersku?

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@lubka261 hej . Do 3 rokov a keďže chodí spätne v marci dostaneš za február .

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

*dietata

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@jenny257 diky za info 😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@jenny257 pozri sa na to aj inac.. Si snad myslis ze keby ho nezvysili tak nam pridaju na vyplatach ci znizia odvody alebo ceny? Isto nie.. Aspon nieco aj pozitivne robia pre mlade rodiny okrem miliona somarin.. Mna sa to uz netyka a aj keby raz ano budem mat ten nizsi nakolko som nikdy narok na matersku nemala a to som rodila ako 26 a 28 rocna.. Hold VS moja nekonecna.. Kvoli zdravotnemu stavu starsieho syna pracovat nemozem teda keby som rovno este rodila a mala by som davno po 35 aj tak budem mat ten nizsi.. Muz pracuje samozrejme, odvody plati a nie male, ale aj tak je rad ze aspon nieco sa pre mlade rodiny spravi.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna no nepozriem sa na to inak . Na čo je take zvýšenie keď okrem toho dačo iné zvýšia ?

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna Nic pozitívne na tom nevidim. A neverím že priemerne inteligentný clovek ano.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@jenny257 a keby nezvysili rodicak ale zvysili vsetko ostatne to by bolo lepsie? Snad si nemyslis ze ak by ho nezvysili tak by ani ceny, odvody, energie, atd. nezvysili 😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Hlavne mohli celú sumu RP, ktorá patrí poberateľovi do troch rokov veku dieťaťa, rozrátať na dva roky a tak by každý poberateľ RP bol na sume cca 300,-/330,- mesačne a nezasiahlo by to štátny rozpočet tak ako navrhovaná novela. Tie peniaze sa mohli použiť rozumnejšie...

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@evittam tak myslim ze sprosta nie som a ja to teda pozitivne vidim, aj ked sa to uz len kamosiek tyka a mna nie 🙂 podla teba maju vsetko len dvihat a preistotu rodicak zrusit, ci? Nie kazdy moze/chce/ma ako robit pomaly od porodu.. A ver ze tych 50 ci 100€ ozaj vie pomoct a isto by vsetko zvysovalo sa aj keby rodicak nezdvihali.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@renatik91 Ale nie kazdy chce 2 rocne dieta ,,odkopnut" na cely den do jasli 😉 ale suhlasim, aj tu vidim vela mamin ktore sa ,,trasu" kedy im konecne deti vypadnu do skolok aj napriek tomu ze su doma, teda mohli dat na vyber 🙂

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna to nemeni nič na tom , že je to jeden veľký nezmysel . Tu vôbec nejde o to , že čo je lepšie ale o to ako to konkrétne zvýšenie RP bude vyzerať . Zvýšia RP, zvýšia cenu niečoho a bude tam prilepšenie 0 . Take zvýšenie len na oko aby ľudia volili 😅👏🖕

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna To si napisala ty nie ja. Tvoj názor ti neberiem a dovoľ mi vyjadriť moj. Btw.myslis ze keby nešli voľby tak vôbec niečo podobné riesia?!
Konecne nech sa tento narod zobudí-najskor balamutit dôchodcov teraz matky na RD. No co uz. Vyzera ze im to vyjde.... Radosť vládnuť takému narodu

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@jenny257 To mas zbytocne.😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna Odkopnúť?! Ach jaj....

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna
to ti nikto ani nekaze.
ale prečo by to za to mal niekto platiť?
ostaň doma koľko len chceš.

o čo je lepšia matka, ktorá má na starosti iba dieťa a domácnosť od matky, ktorá navyše ešte aj pracuje.

čo myslíš, ktorá si zaslúži viac uznania a podpory??

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@evittam máš pravdu . Nejdem plytvať časom 😅

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@jenny257 lenze ak by nezvysili RD zvysili by vsetko aj tak teda nebolo by navysenie o 0 ale -..

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna Takže vsetky matky v Europe aj mimo "odkopávaju" svoje deti a tie strašne trpia lebo nevidia matku 3roky a viac 24/7.👍😂😂😂😂😂

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna čítaj s porozumením . A potom možno pochopíš , že vôbec nejde o ten minus . Papa

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@jenny257 Vsetci sa zložíme. Len aby nemuseli matky roka odkopávať.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@evittam ano ,,odkopnut".. Mam skolku pod domom a ked vidim tie chudence deti ako vrestia a ucitelky ich matkam trhaju z ruk je mi zle.. Ale ich vec a moj nazor.. Peace 😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna Moje deti nevrestia a ani nevrestali. Ale ano tvoj názor.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Zaujimave že dnes tu čítam už asi 10ty raz že je to schválené a pritom nie je. Kde je problém v tomto prípade? Žeby ľudia nevedeli čítať, alebo čítajú nesprávne stránky? Ktovie 😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna ty si čarovná 😁😁😁

dokonalá ukazka toho, že dlhá izolácia od práce ženám škodí

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna Takze 3rocne dieta a viac uz spokojne "odkopnes"...ved uz štát neplatí tak v pohode...

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika Tak, tak.😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@nyusika budes snad ty tych 50 alebo 150€ posielat priamo rodicom? Ci si myslis ze by si mala nizsie ceny a odvody? 😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@klarissa25 ja sa niekedy zamýšľam, ako je možné, že trafili vôbec na koňa

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@evittam 3 rocne dieta je isto zrelsie ako 2 rocne 😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@evittam tvoje nie, ine ano 🙂

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna ničomu nerozumies...

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@klarissa25 To je ta inteligencia naroda-citat "trapky" a počúvať trápnu Kvetu v teleráne.😂😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna 2rocne nechodia do škôlky

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@nyusika pozri z mojho pohladu aj prepracovanost skodi.. 😋 a ver ze s postihnutym dietatom byt doma je daleko narocnejsie ako hocaka praca (pokial nekopes v bani 😉)

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@evittam nič neodkopne, existuje retazovy pôrod a predĺženy rodicak

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@evittam ja som reagovala na prispevok ze skratit rodicak na 2 roky.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Ved dobre tvoja kamoska sa tesi z tych 50€ navyse ale jej manzel/priatel to zaplati niekde inde chapes? Tak isto ako vsetci pracujuci ludia..

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna a kto tu píše o postihnutých deťoch???

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Super je to schvalene

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nadherna
😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@nyusika ty ma urazas ze skodi byt dlho v izolacii.. Ja mam to postihnute dieta.. Teda nesud kym ma nepoznas a ani moju situaciu.. Neizolujem sa pretoze som leniva ale preto lebo nemam inu moznost.. Mna sa aj tak rodicak uz netyka a pri nasom starsom synovi s x diagnozami asi ani nebude kedze mam co robit s nim.. Zistovala som to pre kamaratku a ano som rada ze bude mat viac rovnako ako moj muz ktory tie odvody plati a zvysuju sa mu ci ten rodicak hore pojde alebo sa zrusi uplne..

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna Podľa tejto logiky "odkopnúť" dieťa, keď má tri, je už ok? Deti môžu "vrešťať" v škôlke aj ako päťročné...To však nemení nič na tom, že otázka nestojí tak, že kedy má dieťa začať navštevovať škôlku či jasle, ako skôr tak, že do akého jeho veku sa na to máme všetci skladať a v akej výške.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nadherna omg 😅🤦🏽‍♀️

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@mell_k manzel moj aj jej aj kazdy pracujuci clovek plati stale a vsade.. A ako moj muz povedal radsej tie odvody alebo cokolvek zaplati s pocitom ked vie ze sa mladym pomoze ako na ine veci..

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nadherna to je irónia ci to myslíš vážne 🤣😂🤦‍♀️🤷‍♀️

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@renatik91 platit budeme vzdy ci rodicak ci nieco ine..

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

Zeny ked je to teda take hrozne ak to definitivne schvalia, chodte vsetky co ste proti tie peniaze navyse vratit alebo ich dajte na charitu ci obnovu pralesa ked ich teda nepotrebujete 😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Podla mna to je uplne jedno kto ti tu co napise, ty si pojdes aj tak svoje

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Ženy ale po jednej strane má tianna pravdu ..keď budú chcieť zvysovat odvody atď urobia to aj tak bez ohľadu na to či bude alebo nebude vyšší rodicak

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Ja by som bola radšej, keby tie peniaze využili na zlepšenie a viac možností práce pre matky s deťmi..

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Tak je zvysenie ci nie? 😀

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@vvveronikaaaano je teraz som citala

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
Odpovedz
11. sep 2019
avatar
Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Ked myslite

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

Damy vidim ze to tu ide zlym smerom.. Mne je to v podstate jedno kedze na rodicak uz pomerne davno narok nemam.. Vzhladom na to ze mame aj postihnute dieta aj napriek tomu ze by sme si este babatko priali zrejme to uz nepojde kedze mame s nim strasne vela starosti aj prace.. Pytala som sa kvoli kamaratke, respektujem vase nazory, kazdy sme iny. Ja s tym suhlasim, rovnako ako moj muz ktory odvody plati a nie male. Suhlasim ale aj s nazorom ze by malo byt na vyber bud 3 roky a menej alebo 2 roky a viac. Kazda rodina, kazda matka, kazde dieta je ine.. Jedna chce byt s dietatkom doma ako najdlhsie sa da, ina nevie doma vydrzat ani rok.. Rovnako jedno dieta vrieska celu skolku, ine vrieska ked ma ist z nej domov.. Nesudme a nepisme komenty na to co sa autor prispevku nepyta.. Vazim si vase nazory, ale jemne povedane mna zaujimalo ci je schvaleny a nie ci je to podla vas kravina alebo skvela novinka.. A ozaj sa tu urazat ze niekomu skodi izolacia atd. .. No obcas mam pocit ze aj ta socializacia je obcas naskodu lebo skolkarske spravanie a urazanie sa pretrvava az do dospelosti.. 😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nadherna sú 3 kroky , ktoré vedu k úplnému schváleniu .

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@vvveronikaaa 😁😉

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@miri1992 som rada ze si ma pochopila.. 😙

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
Odpovedz
11. sep 2019
avatar
Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Ženy štát (nás) to zvýšenie bude stáť ročne okolo 140 milionov eur ,ale netrápi Vás že odklepli nákup stíhačiek za 1.6 miliardy eur? A za druhé keď rodina s dvomi deťmi poberá dávku v hmotnej núdzi a ak sa to zvysenie rp odsuhlasi (nezabudajte je pred volbami takze odsuhlasi) tak rodina pride o vsetky vyhody v hmotnej nudzi a koniec koncov štat nieco este aj ušporí ...

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna ja nemám doma vestecku guľu...mrzi ma vaša situácia, debata sa však týka všeobecne rodičakov.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna vieš otázka ohľadom rodicaku na koňovi je ako strčiť hlavu do osieho hniezda

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
tianna
autor

@nyusika v pohode 🙂 len nabuduce nesud ze izolacia skodi atd. ked nevies ako zije autorka prispevku. A ozaj som nechcela takuto diskusiu rozputat, len som pre nu chcela zistit ako to teda nakoniec je/bude..

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@evka1996 vôbec nerozumiete podstate.
štát ma podporovať hlavne pracujúce matky, aby mali moznist pracovať na skrátené úväzky, zriaďovať škôlky a podobne.

toto je iba populistický návrh, voľby sa blížia

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika podstata je taká že keď by sa tie peniaze rozdelili na zriaďovanie tak by sa skôr rozkradli ako niečo urobilo tak ako to je zvykom ...tak rozmýšlajte realisticky

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@evka1996
podstata je taka, že máloktorá z nás má vedomosť o tom, ako sa tvorí štátny rozpočet.
preto je nemudre porovnávať nákup stíhačiek s rodicakmi.

múdre však je poriadne zvážiť, komu vyslovujeme vo voľbách nasu dôveru - aby sa tie peniaze rozdeľovali lepšie

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@evka1996 ale áno, mna trápi a dosť. Ale neviem s tým nič robit ☹ okrem toho, že tých dementov nebudem voliť...
A že rodina s dvomi deťmi pobera dávku v hmotnej núdzi? Nech sa hlava takej rodiny spamätá a ide pracovať...ako kazdy normálny a zodpovedný rodic!!!!!

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika prečo nemudre ?Plati sa to z našich daní či si myslis ze stihacky zaplatia politici?

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@evka1996
teba je škoda v domácnosti 😁😁

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika samozrejme 🙂

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna Kto chce byť doma s dieťaťom do jeho troch rokov alebo aj dlhšie, tak si to jednoducho musí vedieť zariadiť a nespoliehať sa na pomoc od štátu, pretože potom to tu tak aj vyzerá. Píšeš, že si na materskú nárok nikdy nemala, pretože hneď po VŠ si otehotnela a druhé dieťa si mala v 28 rokoch. Keďže sa Ťa RP už podľa Tvojich slov netýka, tak môžeš mať minimálne tých 31-32 rokov a ešte si nikdy nepracovala a štátu nič neodviedla. Je preto logické, že nedokážeš alebo nechceš pochopiť, že zvyšovanie RP ako aj predlžovanie doby jeho poberania, nie je dobrým krokom.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Kriste ako v dnesnej dobe vobec mozu byt ludia kt.sa spoliehaju v niecom na tento štát ! Aj na tom fb to denne vidim ako matky šomru este aj na to ze LEN o 150e viac a ze je to nefer ked maju viac deti ako ine :D. Kokos na hlavu by po 150e nechceli? Deti narobit a potom fnukat
Vsak same si vytvorili svoje rodiny, nik im nedrzal pistol pri hlave a museli si spravit 1,2,3,4 .. Deti . Ja budem pri malom doma dokedy sa mi zachce, prijmi mame vyborne a na nikoho ineho sa nespoliehame, uplne nam to tak vyhovuje. Aby 4 clenna rodina brala davku v hmotnej nudzi to je hanba strasna ! Ked sa nieco stane tak co potom, nic na učte
Sorry autorke to nebol ziadny utok ,len som sa nad vsetkym tak zamyslela ked to tu denne citam, ach 😁

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@ivik4
v podstate súhlasím...no netreba hádzať do jedného koša všetkých, ktorí sa ocitli v hmotnej núdzi.
naozaj nie sú všetci nezodpovedni flákači.

ale do vyvrtky na vytacaju taki ti večne naťahujúci ruky a iba "daj-daj-daj"....a potom to mínu ba cigaretu a elodie čiapky...

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika nie to nie, myslene to bolo na povalačov

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@evka1996 tak toho chlapa by som za vajcia do prievanu dala, ked sa nevie o svoju rodinu riadne starat. Ak je zdravotne v poriadku tak nevidim prekazky, teda okrem svojej lenivostu

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Lenivosti

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
tianna
autor

@renatik91 ja sice nie, ale moj muz odvadza od svojich 19, teda uz 14 rokov a zaujimave ze mu navysenie vobec nevadi, prave naopak je rad..

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Ja keď čítam tieto diskusie,vždy ma napadne,koľke z tých,čo sú tak zásadne proti zvyšovaniu sa to zvyšovanie aj konkrétne tyka🙂Ja neverím,že by naozaj nasralo nejakú mamičku,že jej zvýšia rodicak

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@kittyjuliette

jasné, že nenaserie...ale naserie ich princip "zapchat hubu h.vn.m"

celkovo toto choré fungovanie

vlaky "zadarmo", obedy "zadarmo"...

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Ja si zasa myslim ze preco by nemohli dostat mamicky co sa staraju o dieta ked dovtedy cely cas robili a potom aj budu..
Hlavne ked aj tak splacame milion inych podvodov navysenych tendrov a neviem co vaetko platime....bohvie kam komu a za co..

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika jasné,že je to predvolebný tah,však to všetci vieme.Ale fakt,že keď sa vieme zložiť na stíhačky,vlaky zadarmo a aj tie obedy akože zadarmo,tak prečo nie aj mladým rodinám?Veď tých našich 200e bolo vzhľadom na ceny fakt na zaplakanie.Taka slobodná mamička si to môže akurát tak hodiť.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@alyn a ja si stále myslím, že treba pomôcť tým matkám, ktoré okrem starania sa o deti chodia aj do prace

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@kittyjuliette byt doma tri roky je LUXUS, nue

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika aj s tým súhlasím.Ja napr.makam od malého dvoch rokov napriek tomu,že malý má mentálnu poruchu a má schválený predlz.rodicovsky do 6 rokov zo zdravotných dôvodov.Rodila som ako 29 ročná a od 19tich makám,poctivo odvádzam dane a teda si nemyslím,že si tie peniaze nezasluzim.🙂

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@kittyjuliette
hlavne - ako pomôže mladej rodine stovka navyše?

nepomohlo by im viac trebárs to, že ženám môže pracovať na polovičný uvazok a ma isté miesto pre dieťa v skolke ??

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika áno je,to uznávam a ako som písala vyššie,nie každá si to môžeme dovoliť.Ale pokiaľ žena makala pred materskou,tak nech ma

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika kto chce makať,tak si robotu nájde.Moj syn nechodí do škôlky,má mentálnu poruchu,chlap robí na 3 smeny a ja napriek tomu pracujem od malého 2 rokov.Sice sa nadriem ako mulica a s chlapom sa vidím tak vo dverách,keď sa striedame pri malom,ale keď sa chce,všetko sa da

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika stovka?Dosť pomôže.Za stovku vystavujeme rodinu na 2 týždne,alebo zaplatím malemu terapie na mesiac

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@kittyjuliette
o tomto píšem - takmer nulová podpora pracujúcich žien
kks, makaju ako otrokyne ...

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika nevyberies si a vláda neviem,ako by v tom mohla pomôcť.Tazko vytvoria dostatok pracovných miest.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@kittyjuliette ale dá sa pomôcť.

po troch rokoch rodicaku príde som v podobe nutnosti sa zamestnať - málokto zamestná matku na skrátený úväzok, umiestniť dieťa do predškolského zariadenia takmer mission impossible.

ideš na OCR a kolektív ta preklína.
viac volna na lekára pre matku ? hahaaa

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika to je a aj bude všade tak.Nikto zamestnávateľovi nemôže prikázať zamestnať si matku a ešte aj na skrátený úväzok.Kazdy zamestnávateľ vie,že je to preňho riziko,pretože dieťa choré atď.Taktiez kolektív bude vždy zazeraju,hlavne tí,ktorí sami deti nemajú.Ja som za 2 roky bola raz na OCR a využila 2 priepustky na malého a tiež sa tvárili,akoby som im neviem ako ublížila.Lenze neviem,či tu vie vláda nejako pomôcť,hoci by aj dali zamestnávateľom príspevky za zamestnanie matky,tak si každý hlavne súkromník dobre prepočíta,že sa mu to neoplatí a radšej si vezme bezdetnu,prípade.s odrastenymi deťmi.Cize pre nás matky a ešte so špecializáciou poziadavkami ostávajú len podradnejsie roboty,kde sú radi,že má kto vôbec robiť.Mne ešte aj so zmenami vyhoveli tak,aby som sa vedela s mužom prestriedat pri malom.
So školkami úplne súhlasím,to je úplný des

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@kittyjuliette
ale môže.
presne o to ide.
zamestnávateľ môže dostávať od štátu príspevok na vytvorenie takýchto miest ..ulavu na daniach.

a to sú tie peniaze, ktoré rafsej dajú na zvýšenie rodičakov....ako krátkodobé riešenie

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nyusika uznávam,že to by bolo určite efektívnejšie využitie peňazí,ale obávam sa,že tam by sa nestretli s toľkými nadšením.Toto sú rýchle prachy a v podstate zadarmo.Nie každej matke sa chce ísť do práce čo i len na 2 hodiny,radšej povie že sa nedá a vtedy ma ide šľak trafiť.
Ešte sa tie,čo v živote nerobili budú cítiť ukrivdene,že dostanú len o 50 viac.
Furt schvaľujú samé magoriny nezmyselné sa vyhadzujú prachy von oknom a ak si mám vybrať,či tie prachy pôjdu na stíhačky a trápny stožiar,alebo sa pomôže matkam,hoci tvoj nápad je určite lepší a efektívnejší👍som jednoznačne za zvýšenie rodicaku

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@kittyjuliette a presne o tom to je, absolútne presne si to pomenovala

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

Povedzme si otvorene a dajme si ruku na ❤️ ze v dnwsnej do e doatavju najviac ludia co nikdy nerobili a su na socialke ked si vezmem ze ja zmuzom sme dostavali vyplatu obaja menej ako taky co fostavali socialku mam dost vsak nepracujica 4clenna rodina ma viac socialnych davok ako dvaja pracujúci vsak je to choree

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nadherna aké sociálne dávky majú?Max tak ten rodicak a prídavky na 2 deti,lebo keďže nepracovali,tak podporu nedostávajú.Chces mi tvrdiť,že obaja s mužom robíte a dokopy máte menej ako 270e?Pretože toľko Max dostáva 4 členna rodina,kde rodia nepracovali.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@kittyjuliette bola s tam ked 4 clenna rodina dostala nieco cez 500e v tom samozrejme prispevok na by anoe a ostatné

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nadherna nema viac dávok, ako rodina, kde aspin jeden z rodičov ma aspoň minimálnu mzdu

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nadherna co v tom mali to však neviem zrejme aj nejake bonusy zrejme jwdnorazovo tazko povedať

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

V dnešnej dobe je mozne všetko bohužiaľ

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@nadherna to je nemožné.Jedine ak mali napr.rodicak za dva mesiace,že spatne vyplatene,ináč neexistuje

Odpovedz
11. sep 2019
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@nadherna ale🤦never takým dristom,čo kolujú na internete.Ked vybavujes dávky,neexistuje kolonka-biely,čierny,zelený....nemôžu schváliť niečo,na čo nemajú nárok a dávky sú rovnaké pre všetkých.Ked nemáš odrobene,podporu nedostaneš,ani keby si bola avatar a prídavky a rodicak su tiež pre všetkých úplne rovnake

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

nevie sa dopatrat k vysledku? staci si precitat spravy.

Odpovedz
11. sep 2019
avatar

@tianna prosim ta,zvaz dalsie dieta.. prave preto,ze mas ppstihnute jedno..chod na testy,ale maj dieta.. bude to pre neho prinosne a vy tu nebudete tiez vecne... kazda ,co ma druhe zdrave dieta ti povie,aby si do toho sla.. a keby bolo postihnute druhs,co prve nevychovas a das do domova? Chapes co myslim, ? V dobrom to pisem. Drzim palce.😉

Odpovedz
12. sep 2019
avatar
tianna
autor

@katrin21 dakujeme.. 😘 my mame chvalabohu aj zdrave dietatko, syn ma mladsieho brata a dalsie by sme chceli pre oboch.. Najma mladsi drobec velmi tuzi mat este jedneho surodenca s ktorym by sa mohol normalne hrat 😊

Odpovedz
12. sep 2019