Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
    zuzkalujza
    26. mar 2020    
    Mám dieťaťu zabezpečiť 5 hodinovú výučbu denne a pripraviť ho na skúšanie a písomné práce, čo zašlú učitelia. Jasné v pohode...... tak chcem aj učiteľský plat........ ja nie som učiteľ, nemám na to kvalifikáciu, vzdelanie, prax.... nič. Pracujem 9 hodín denne aby som mala s čoho žiť, čiže keď skončím prácu o 17:00 a sadnem si s dieťaťom k učeniu skončím o 22:00, potom môžem ísť variť, upratovať, ožehliť..... Myslí niekto aj na nás rodičov? Že nie každý má možnosť celý deň sa dieťaťu venovať? Že nie všetky deti sú natoľko zdatné aby si učenie zastrešili samé???? Je mi z tohto prístupu na grcanie......

      Ani mi nevrav.a ked si predstavim toto vsetko stvrt roka😏

      26. mar 2020

      A co by si navrhovala ako riesenie? Otvorit skoly? Nechat deti stvrtroka tak bez ucenia? Alebo mas nejaku inu lepsiu alternativu riesenia sucasnej situacie?

      26. mar 2020

      Keby miesto blbosti v telke dávali vyuku,nebolo by to zle... Ja tiež s mužom pracujeme,síce väčšinou s domu,ale áno + 3 deti s úlohami a skolkarka medzi to je celkom dosť.

      26. mar 2020

      @lucilaines mne sa viac pozdavalo to riesenie,ze budu oznamkovani a vysvedcenie urobene so znamok co mali doteraz.ucivo prebrat v dalsom rocniku,alebo im skratit prazdniny o mesiach

      26. mar 2020

      Aj dlhšie pidla mňa, nie jednotná smernica ako vyučovať ja hovorím teda hlavne to najnutnejšie aby clovek mal svoj kľud a aj tak to nebudú kontrolovať... Sa to musí hlavne vykázať.

      26. mar 2020

      a dieťa máš celé dni samé doma? Ak áno, tak je už asi dosť veľké na to, aby tú domácu výuku zvládlo a ty po príchode domov preskúšaš, skontroluješ tak ako za normálnych podmienok.
      Ak je doma s niekým, tak nech sa mu venuje ten niekto.
      Ja mám gymnazistku, jej učivo neovládam ani náhodou, alebo teda nie tak, aby som ju to mohla učiť, takže maká sama.

      26. mar 2020

      @lucilaines no napríklad vypustiť všetky výchovy, prirodopis, zemepis, dejepis, občiansku náuku, nech sa učia len sjl, mat a anj. Tie ostatné predmety hravo dobehnú
      Ja proste nechápem úlohám z výtvarnej a podobne

      26. mar 2020

      Suhlasim s tebou, niektorym ucitelom riadne zasibava. Je to krizova situacia, to neznamena poslat ulohy a nech doma rodic preberie cele ucivo. Maju vediet co je nosne a ostatne absolutne vypustit. Nie ako tu citam ze ma dieta vyrobit papierovu sochu, skoze wtf. Je mnozstvo online nastrojov, muzu sa ucitelia aj takto venovat, len to by sa asi niekomu muselo chciet...

      26. mar 2020

      @lucilaines to samozrejme nie, to som nepovedala, len možno vyselektovať z učiva len to najdôležitejšie. Načo musia teraz robiť projekty.... učiť sa totálne facoviny....

      26. mar 2020

      @sissy27 nie je sama doma, je somnou, ale ja mám home ofice, čiže som v práci nie na dovolenke

      26. mar 2020

      @lahela no my mame ešte aj náboženstvo k tomu všetkému 🤦‍♀️

      26. mar 2020
      26. mar 2020

      Pozeram, ze dcera ma 10 rokov, to este nie je schopna sa ucit sama? Ako sa doteraz pripravovala na vyucovanie?

      26. mar 2020

      @chiara264 my zas z etiky projekty

      26. mar 2020

      @adri266 pisat ulohy a preberat novu latku je predsa rozdiel

      26. mar 2020

      Rodicov mam ucitelov a moj oco na ten system povedal len jedno, chore, a potom pip pip pip
      @sissy27 nesranduj nezvladne my mame 10 rocneho a ako zvladne ked prvy x vidi genitiv akuzativ najprv mu to musime vyavetlit my! Najprv mu musom vyavetlit ako sa v anglictine pouziva was a were ako sa tvoria otazky, zapor atd a vies kolko rodicov neovlada jazyk? Ani ten nas nie este cudzi... Neznasam ked niekto napise, to fakt si nerobi sam? Nie nerobi a neni ani debil

      26. mar 2020

      @adri266 požiadavka učiteľky je: rodič sa má plnohodnotne venovať dieťaťu a výučbe 5 hodín denne. Jasne, že sa aj doteraz učila sama, ale to je iné, učivo mala riadne vysvetlené a potom zvládla úlohy aj sama. Lenže teraz jej učivo nikto nevysvetlí, myslím odborne a to je to o čom hovorím

      26. mar 2020

      @adri266 ako?hadam im to ucitelka na kazdej vyucovacej hodine vysvetlila a ucivo ich naucila.na to chodia do skoly,lebo ich to tam ucitelka UCI!neucia sa tam predsa sami?

      26. mar 2020

      Toto je extremna situacia, pre vsetkych nova a ty tu riesis plat ucitela? Aj ti ucitelia by radsej ucili deti standardne, mozu? Nuektorym ludom NIKTO a nijak nevyhovie. Dieta nevie urobit nic same? 🙏 kolki su aj v horsej situacii? Uz si zacinam priat, aby kvoli takymto rodicom zrusili letne prazdniny, lebo slovakom sa clovek nikdy a nijak nazavdaci.
      Chovajte sa prosim ako dospele s ohladom na situaciu🤐🙏

      26. mar 2020

      @datanka Baby, dokoola to opakujem. Ak je nejaky problem, treba to riesit s ucitelom. To, ze to takto vykricite na MK, komu to pomoze? TEbe? Dcere? Vesmiru?
      Ucitel by mal poslat ucivo tak, aby si to dieta precitalo a pochopilo. Bez toho, aby tam bol zasah rodica.
      Ak sa vam zda, ze to tak nie je, kontaktujte vedenie, piste ucitelovi.
      @zuzkalujza

      26. mar 2020

      @lahela presne, ulohy z Vv, hudobnej, z telesnej, techniky, dokonca uz aj z etiky mame?? nemam slov, nech mi nikto nehovori ze toto je teraz podstatne 🤦‍♀️

      26. mar 2020

      @mentolka28 aj tieto predmety sú povinné a ako inak ich majú učitelia klasifikovať? Dať známku z ničoho?

      26. mar 2020

      @mentolka28 Podstatne je to, ze nie su PRAZDNINY. A musia to pochopit aj deti, aj rodicia. Dieta by malo mat rezim podobny ako v skole. jasne, ze neocakavam, ze teraz stravi 5 hodin akoby bolo v skole a dalsie dve hodiny riesenim uloh. To je nemyslitelne. Ale aj mne sa zacina ukazovat presne ten stav, ked som videla u svojich ziakov, ze si len opisovali ulohy od spoluziakov a ktori ich robili poctivo. Lebo mnohe deti neboli naucene pripravovat sa pravidelne do skoly.

      26. mar 2020

      @feferonkan vo vynimocnej situacii nemozu dat absolvoval? ved nie ze doteraz nic nerobili....

      26. mar 2020

      @feferonkan kludne mozu vymysliet sposob ako napisat do vysvedcka absolvoval miesto znamky, len treba pohnut rozumom

      26. mar 2020

      A este raz, baby, bez spatne vazby si ucitel bude mysliet, ze je to ok. Nechcem teraz, aby ste pisali anonymy riaditelovi ci ucitelovi. Ale ozvite sa, mate na to predsa narok a pravo 🙏

      26. mar 2020

      Som učiteľka na materskej, tak neviem, aké majú učitelia aktuálne pokyny. Ale mne by sa zdal dobrý nápad, že by sa učili cez Skype, to sa nedá?
      Lebo súhlasím, že predmety ako matematika alebo jazyky sa ťažko budú učiť len z poznámok :/ prípadne nejaký live stream alebo niečo

      26. mar 2020

      @ddaassuullaa ten plat bol myslený ako vtip, ide mi o ten princíp.... ale zjavne si nepochopila. Nejde o to niekomu vyhovieť, alebo nie, ale myslieť aj na to že nie všetci vedia riadnu výuku zastrešiť........

      26. mar 2020

      Btw, ak chcete, aby vase deti boli klasifikovane, rad radom kazdy predmet musi mat vyuku.
      Ano, uz dcera robila referat z telesnej, ulohu na vytvarnu a priska aj z hudobnej.
      Ved si poziadajte o odklad rocnika, preskusanie, inu formu...ale nevinte ucitelov, co to oni sposobili?🤦‍♀️

      26. mar 2020

      @zuzkalujza A s tym platom, zas dookola omielam, ako ucitel riesim aj veci, ktore by mali riesit rodicia. Ale asi by bol rovnako zly vtip teraz pytat pridavky za rodicov, nie? 😎

      26. mar 2020

      Inak ja nechápem, aký je problém s úlohami z výtvarnej telesnej a pod. Veď to musia byť dajake kreatívne zadania isto. Čo tam vlastne rodič pomáha?

      26. mar 2020

      @adri266 prepac, ale to co je za otazka, ze ci sa doteraz nepripravovala sama na vyucovanie ? To potom naco su ucitelia...ved by stacilo, aby sa deti pripravovali same, nie ? 🤦‍♀️

      26. mar 2020

      @adri266 ved ja tu nehovorim o beznych predmetoch, aj tam je toho kopu ale beriem to tak ze proste ucivo treba dobrat... nielen ze preberame nove ucivo, potom vselijake pracovne listy, testy a neviem co este... tak aspon tie momentalne menej podstatne predmety by mohli nejak inak vyriesit.

      26. mar 2020
      26. mar 2020

      prave mame online poradu, ako deti nepretazovat, hladame milion rieseni, ako ich klasifkovat, ucit , skusat...mame obmedzene zadavania uloh etc. Ucitelia robia co mozu, ucime denne online, cez rozne platformy...normalne...Mne tu do toho tiez behaju moje male deti pod 5 rokov...a muz chodi do roboty. Vsetcu su z tejto situacie nestastni...a my zvlast. Fakt sa snazime a chapeme, ze mate stres...my tiez. My nemozeme skrtnut predmety, to nam musi nariadit ministerstvo....nemozeme samovolne.

      26. mar 2020

      @cammille presne tak 👍

      26. mar 2020

      @mentolka28 No nemohli. Lebo minister predsa nepovedal, ze nemame ucit obciansku, TV a pod. Vyucovanie bezi nadalej, akurat distancne.

      26. mar 2020

      @zuzkalujza v podstate zuris. Ale nie si jedina co to nechapes, opakujem extremna situacia si vyziadala extremne riesenie. Co by ti bolo dost dobre? Univerzalne dobre riesenie neexistuje. U nas pozitivne hodnotim, ze samostatna praca sa fakt zdokonalila

      26. mar 2020

      @adri266 tak mozno treba apelovat na ministerstvo... ci aj to musia rodicia? 😅

      26. mar 2020

      @adri266 mňa by stale zaujímalo to, že čo za úlohy dostávajú napríklad z výtvarnej, že im s tým musia pomáhať rodičia.

      26. mar 2020

      @cammille Skusim po bodoch, dobre?
      1, Dieta ma vysvetlene ucivo v skole ucitelom.
      2, Dieta pride domov, urobi si domacu ulohu, precita si latku, bez pomoci rodica. Chapes?
      3, Dieta ovlada ucivo.

      26. mar 2020

      Niektori stale nepochopili,ze je mimoriadna situacia. Mozno to mnohym pomoze pochopit,ze ta neschopna ucitelka,co hovno robi a neocenuje genialitu vasho dietata,ze predsa len nema lahke povolanie. My ked sme chybali v skole,doucili sme sa sami a bez internetu. Potom sa vufujete,ze mate nesamostatne deti.
      @cammille s tebou sa dokedy rodicia pripravovali??

      26. mar 2020

      @mentolka28 A kto ma s tym problem? Nie rodicia?

      26. mar 2020

      Inak ja tu absolutne nevinim ucitelov, robia len to co im prikazali ... tak nebudte vztahovacne 🙂

      26. mar 2020

      @cammille cize deti sa ti doma na vyuvovanie vobec nikdy nepripravovali? Jedinecne deti....

      26. mar 2020

      @feferonkan Tak musim sa priznat, ze aj moja dcera mavala ulohy, s ktorymi sme jej museli minimalne pomoct tak, ze sme sa inspirovali internetom. Napr vytvorit nieco z kovoveho drotiku a pod.

      26. mar 2020

      @stanulienkat so mnou vobec, ja som bola vzdy samostatna a vzdy som mala same jednotky. Ale je vela deti, ktore take nie su
      Btw, ako to suvisi ? Povedz, ak sa deti maju ucit doma same, tak naco su ucitelia ???

      26. mar 2020

      @cammille Este raz:
      @cammille Skusim po bodoch, dobre?
      1, Dieta ma vysvetlene ucivo v skole ucitelom.
      2, Dieta pride domov, urobi si domacu ulohu, precita si latku, bez pomoci rodica. Chapes?
      3, Dieta ovlada ucivo.

      26. mar 2020

      @ddaassuullaa a co rodic to sposobil?. Treba najst konsenzus a nie vsetko hodit na pracujuceho rodica

      26. mar 2020

      @feferonkan do určeného času musí napríklad poslať fotku vytvoru, si predstav mamu predavačku v lidli ako 11 ročnému dieťaťu, ktoré bohužiaľ nie je úplne samostatné cez deň z prace vysvetľuje minulý čas v angličtine a preposiela fotku výkresu. Prečo sa tu vždy vidí len ten svoj pohľad na vec
      Ja mám deti samostatné, šikovné, stíhajú
      Ale vidím že na niektorých školách to preháňajú a rodičia, ktorí chodia do práce nemajú šancu to oducit

      26. mar 2020

      a inak, to nie je len o tom ze ja synovi 10r. poviem ze tu mas na internete ulohy a rob... potom to poposielaj ucitelom... a vybavene, asi tak by to malo byt a chyba je vo mne ze to tsk nie je 😬 chapem

      26. mar 2020

      @evula1984 Ak je rodic pracujuci a dieta je samo doma, tak je asi dostatocne samostatne, aby si dokazalo najst informacie na nete, v knihe, a pod.

      26. mar 2020

      @ddaassuullaa prosiiim ?? Jasne ze ano, ale 5hodin su v skole, kde sa naucia vacsinu toho, co maju vediet.
      Je rozdiel robit s dietatom ulohy, alebo vacsie ked si spravi samo, a je rozdiel, ked ma rodic dietatu vysvetlovat vsetko nove ucivo. Nie vsetky deti to pochopia len z ucebnice. Ak by to tak bolo, tak opakujem - ucitelov by sme vobec nepotrebovali.

      26. mar 2020

      @cammille ucitelia ucia v skole vtedy,ked NIE JE MIMORIADNA situacia. Ak si nepostrehla,tak teraz taka situacia je. Aj ony maju deti a rodiny o ktore sa boja.

      26. mar 2020

      @stanulienkat viem pomôcť s predmetmi, ktoré som mala v škole, ale napr. pri jazyku nie, keďže som sa ho nikdy neučila, čiže si to najskôr musím sama doštudovať a potom by som vedela pomôcť
      ja napr. problém s matikou nemám (mám technický smer VŠ) a mat. II. stupňa pre mňa nie je problém aj vysvetliť aj naučiť, ale keby som bola napr. upratovačka (nechcem sa nikoho dotknúť) tak to asi vysvetliť a naučiť nebudem vedieť
      čiže podľa mňa by učitelia mali vyučovať cez Skype alebo niečo tomu podobné, žiakom to vysvetliť
      a súhlasím s tým, že všetky výchovy úplne vypustiť

      26. mar 2020

      @adri266 no ano, tak to ma byt. Ale teraz sa od rodicov chce, aby suplovali ucitelov. Co nie je vzdy mozne.

      26. mar 2020

      @adri266 okej, to beriem, ale stále mi to pripadá skôr ako voľnočasova aktivita. Pochybujem že zrovna nad vytvarnou rodič strávi dve hodiny a s dieťaťom trpí.
      @lahela a 11 ročné dieťa si nevie poslať fotku?

      26. mar 2020

      Moj syn ma spoluziaka 7trieda on ma same jednotky a doma nemaju ziadne vymozenosti techniky TV,PC,INTERNET...atd.mysli sa aj na taketo deti?Ano su aj take rodiny v dnesnej dobe.Pre tie co by chceli byt mudre.Ocino mu zomrel tragicky a mamina prezila,len je na vozicku.My mu to tlacime a hadzeme do schranky 😢

      26. mar 2020

      @cammille to že dieťa sa väčšinu toho čo má vedieť nauci v škole je asi najväčší nonsens čo som dnes počula. Bez urážky.
      Inak vo veľa bodoch súhlasím aj s vami avšak toto je absolútne nerealne

      26. mar 2020

      @stanulienkat ano, postrehla som. ALE mali by brat ohlad na to, ze mnohi rodicia pracuju, alebo maju viac deti a je nemozne postihat take absurdnosti ako referaty z telesnej ci hudobnej🤦‍♀️ a teda nehovorim o ucive napriklad fyziky u osmakov...to by som ja uz asi velmi vysvetlit nevedela...a to blba rozhodme nie som.

      26. mar 2020

      @feferonkan Este su aj ine typy rodicov.
      Zadam domacu ulohu. A ver mi, ja ju fakt zadavam v bodoch ako vyssie 😎
      Teda napisem detom: Vypis clenov rodiny. Nakresli k nim obrazok. Napis k nim, ako sa volaju a kolko maju rokov.. To je vsetko.

      A potom mi dieta donesie vypracovany projekt, na ktorom sa na sto percent podielali obaja rodicia a mozno aj nejaky stryko z USA, kde mam rodokmen do stvrteho pokolenia.
      A to dieta mi to odovzdava, stastne, ze ma super projekt, a ja rozmyslam, preco rodicia kazia to dieta! Toto ucitel nechce.

      26. mar 2020
      26. mar 2020

      @zuzkalujza súhlasím s tebou. Ja som sama s dcérou do práce chodiť musím nakoľko som samozivitelka. Pracujem ako opatrovateľka a pracovný čas mám doobeda 5hod a na večer 2hod.keďže neopatrujem na sídlisku kde bývam musím dochádzať. Večer padám na hubu a to ešte učiť sa s dcérou a koľko krát tomu nerozumiem sama.Viem, že to učitelia nemajú ľahké, ale ani my rodičia už bon koncom nie. Nemáme na to kvalifikáciu a najlepšie, keď učiteľ povie pripravte si dieťa doma.

      26. mar 2020

      @adri266 jasne a 10 rocne si nastuduje matiku anglictinu, no problem ze ano

      26. mar 2020

      @lizatko1009 10 ročný je sám doma alebo s niekým? Sám samozrejme nemá šancu, ale ten "niekto" by mu mohol vysvetliť také základné veci ako spomínaný akuzatív (ale súdiac podľa úrovne gramatiky mnohých užívateliek mk - chápem, učivo zš je obrovský problém 🙈). Cudzí jazyk neovláda každý - ale do prdele, internet je, tak snáď sa nájde nejaká ochotná osoba, ktorá to zvládne ako-tak cez skype (dnes som videla na fb ponuku ZDARMA, že ochotná osoba doučí fyziku matiku, moju dcéru takto doučuje spolužiačkin otec, lebo proste matika z gympla nie je to v čom som doma). Okrem toho mi nehovor, že učitelia len zadajú úlohy a viac nie sú k dispozícii - lebo viem, že sú.

      26. mar 2020

      @evula1984 to moj teraz brali kolmice, v zivote ani to slovo nepocul a ma si to nastudovat sam, no jasne 😅

      26. mar 2020

      Jaj, ja mám dcéru
      na VŠ , na SŠ dcéru a syna ...ale keď mi včera dcéra povedala /3. ročník SŠ/, že píšu v piatok písomku z TV som skoro porodila od rehotu...no, proste už i učiteľom z toho je....e 🤣🤣🤣

      26. mar 2020

      @samosebi Neboj sa, mysli sa aj na tieto deti, Su ucitelia, ktori roznasaju ulohy do schranok, vcera som videla prispevok o tom, ako Romom nosia prefotene materialy.

      26. mar 2020

      @adri266 tak ale nie vsade

      26. mar 2020

      @evula1984 ano, zrusit prazdniny, ucitel si oduci. A som zvedava kolko ludi nasrdim

      26. mar 2020

      @samosebi V novych pokynoch to je, takze pride aj na to. Ja takisto nemozem odniest ulohy niekomu, kto byva 20 km od PO. Ale postupne sa tie data tiez daju dokopy.

      26. mar 2020

      @feferonkan tak pre mna je nonsens, co si napisala ty. Moj piatak napriklad sa takmer vobec doma neucil, napise ulohy a hotovo. Ucivo si pamata zo skoly. A ja takisto ako decko som sa vibec doma ucit nemusela. Stacilo mi pocuvat na hodine. Takze to, ze ty si sa musela doma ucit a takisto tvoje deti, nevztahuj laskavo na vsetkych.
      Je totalna absurdnost, aby im davali referaty z telesnej ci hudobnej.
      A k tomu mam prvacku a druhaka a teda tym sa treba venovat, proste neda sa trom detom robit vyucko akoby boli v skole.

      26. mar 2020

      Nejdem obhajovat ani rodicov ani ucitelov,dostali sme sa do tazkej situacie,je fakt tazke stihat vsetko od ucenia varenia prania zehlenia upratovania atd.,a davat nezmyselne ulohy ale aspon rodicia konecne pochopia ze ani ti ucitelia to nemaju lahke ked musia ucit ich deti.,tymto pozdravujem susedu kt.od rana huci po deckach tym ze sa s nimi akoze uci..

      26. mar 2020

      @cammille ale skus uz konecne pochopit, ze toto je extremna situacia, nie je bezna prax🙏🤦‍♀️🤐

      26. mar 2020

      Baby, nebudem tu viac prispievat, ale dajte na moje slova.

      Dva tyzdne v juli bude oslavovat, ze konecne je po skole a na treti tyzden tu bude vacsina vyplakavat, ze neviete, co s detmi.

      Ak neverite, skuste si precitat svoje vlastne prispevky z minuleho leta.

      Tak drzim prsty, a este raz, prosim, ak mate problem, kontaktujte vyucujuceho.

      26. mar 2020

      @suve99 lenze pochop, aj mne je to smiesne, ale ministerstvo nepovedalo, toto teraz nehodnodte...a ako ten ucitel ma hodnotit, co maju deti nahravat video ako robia kotul...musi mat podklad na akom zaklade dal znamku...u nas telocvikar dal detom referat...na temu akeho sportovca obdivujes a preco.

      26. mar 2020

      Z môjho pohľadu:
      U mladších detí verím tomu, že sa naozaj väčšinu naučia v skole a pre rodiča je extrémne ťažké to teraz zvládnuť (prvý stupeň)
      Ale staršie deti sa v škole samozrejme že nenaučia podľa mňa ani polovicu.
      Ja som učila anglický jazyk. Na hodine som žiakom vysvetlila napríklad novú gramatiku, dali sme si pár príkladov, precvičili sme si to.
      Ďalšie možno dve hodiny sa tá nová gramatika opakovala a trénovala na hodine. Ale samozrejme že to samo o sebe nestačí na to, aby sa to naučili.
      Preto sa dávajú úlohy a žiaci sa majú učiť a precvičovať to doma. V škole majú vysvetlenie a opakovanie, prípadne odpovedajú na otázky ak je žiakom niečo nejasné. Ale žiaľ musí podľa mňa spraviť väčšinu doma. Keby im malo stačiť to, čo majú v škole, tak by musel byť ten školský rok dvakrát tak dlhý aby sa to stihlo 🤷.
      A verím tomu, že učitelia tu časť, ktorú zabezpečovali v škole, zabezpečujú aj doma. Teda posielajú vysvetlenia, dávajú úlohy na precvičenie a odpovedajú na otázky. A zvyšok musí žiak zvládnuť sám, tak ako aj cez školský rok

      26. mar 2020

      @adri266 uz si budem vazit ze tu pobehuje a sa nudi 😅

      26. mar 2020

      @stanulienkat áno, ale velka cast rodicov robi z domu, takze kym ucitel uci doma svoje dieta a napise, co maju ostatní prebrat, tak rodic pracuje este 8 hodin do prace a tam je teda velky rozdiel. Ja mam zatial predskolacku, takze tej povytlacam pracovne listy, kreslenie a hra sa (natahuje sa s mladskou sestrou)., starsi sa uci sam - konci gympel. Rodicia teraz supluju aj pozicie ucitelov - tak je to bohuzial - kedze kym v triede bolo 20 ziakov - teraz tych 20 rpodicov musi ucit svoje deti a venovat sa im pocas dna. Syn mal napriklad dnes hodinu cez skype, kde im vysvetlovovali ucivo - takze tak by som navrhovala aj ine skoly aby riesili - detom povysvetlovali ucivo on-line a deti si urobili potom domace.... aby to nehádzali na rodicov. Ucitel má na to priestor - rodic ak pracuje musi pracovat. a to ja este viem vysvetlit kazde ucivo dietatu - kedze som vystudovala kadeco a aj ma to a zaujima (aj prirodovedne predmety, aj humanne, aj jazyky) @adri266

      26. mar 2020

      Opakujem dnes som online cez Teams oducila 5 hodin a tiez mi tu behaju moje deti...

      26. mar 2020

      a od 14.45 sme mali online poradu. btw.

      26. mar 2020

      https://www.youtube.com/watch?v=rrMCOA4FuHA
      gramaticke pady Hevier
      ak si neviete poradit ako vysvetlit nejake ucivo, treba trosku po googlit

      26. mar 2020

      Tak ako sú UČITELIA a učitelia, tak sú aj DETI a deti, rovnako ako RODIČIA a rodičia
      Sú učitelia, ktorí pošlú poznámky, napíšu čo si dokedy majú naštudovať a potom pošlú test
      Sú bohužiaľ aj učitelia, ktorí zadávajú len úlohy
      Sú deti šikovné, samostatné a zodpovedné
      A sú aj deti, ktoré aj v 14tich potrebujú dozor a pomoc
      A sú rodičia čo majú čas a vedia vysvetliť, no a potom tí, čo čas nemajú, alebo nevedia a v najhoršom prípade nemajú záujem

      26. mar 2020

      @ddaassuullaa ale ved ja to chapem...a prave to co pises, by mali pochopit aj ucitelia.

      26. mar 2020

      @lahela presne tak, súhlasím a tu nájsť otimálne riešenie asi nejde, postupne sa to utrasie a o mesiac nejako nabehneme na systém a rutinu

      26. mar 2020

      Takto-mám dvoch žiakov,ktorí nemajú net a nebudem im doručovať úlohy-sú v karanténe a majú variant A,pričom ich rodičia nevedia čítať-aj na ne niekto myslel?netuším...
      Mám žiakov,ktorých rodičia pracujú,deti si úlohy robia počas dňa a večer mi ich rodičia posielajú...
      Online vyučovanie?vážne?dieťa,ktoré nemá mobil a tablet?áno,aj také sú...
      Online budeš o 9? Fakt?a ak mám tri deti a jeden mobil?ktoré z nich dostane 5 lebo nebolo online?a keď mám malé deti?kam ich zavriem,aby bolo ticho pri online vyučovaní?a keď ako učiteľka mám tri deti doma mám vyučovat online svojich žiakov-to budeme styria online?je to realbe?najlepší signál v obývačke...všetci?
      Mimoriadnu situaciu rieši celý svet a nemyslím si,že tu budú deti hlúpejšie,keď dva mesiace budú robiť úlohy z domu,podľa svojich možností.treba vybrať to,čo doma deti zvládnu a nezaťažovať deti a rodičov blbosťami...písomka z telesnej,test na čas a pod...empatia,ohľaduplnosť a tolerancia...niektorým to nič nehovorí..

      26. mar 2020

      Toto sem davala jedna mamicka...a tak by k tomu mali pristupovat vsetci ucitelia...😊

      26. mar 2020

      Ja dakujem Bohu ze toto vaetko sa stalo v case kedy moja dcera je prvacka 🙏 sice nebude mat dooonaly sklon pismen. ale precitat s nou kazdy den slabikar a napidst. Diktat, spocittst priklady do 20 je fajn. Anj sa s nou uci muz, ale naozaj si neviem predatavit akoby som ucila napr fyziku.
      Ano,.je to mimoriadna situacia ale napisat rodicovi ktory musi v tejto mimoriadnej situacii pracovat, 8-12h denne aby zvladal dalsich 5h s dietatom je cez.
      A tie komentare typu aspon rodic vidi ze ta ucitelka to nema lahke, vobec nie su na mieste, pretoze ta ucitelka to studovala, ked raz som mala fyziku na zakladke tak potom sa to vlastne musim znova naucit aj ja aby wom to dokazala vysvetlit (ked sa to vobec podari) kebyze to takto fungovalo tak ucitel ani nemusi studovat pedagogiku, ale rovno. Ulice chodit ucit.
      Ja by som to urcite komunikovala aj s ucitelom, co dokazem zvladnut doma a co nie. Ani rodic bohuzial nie je stroj a vsevediaci.

      26. mar 2020

      @zuzkalujza a čo tak hľadať nejaký spôsob, ako to zmáknuť? Osloviť spolužiakov, ich rodičov, určite sa niekto z nich doma učí, tak nech sa tvoja pripojí cez skype napríklad. Alebo potom využi iné možnosti, trebárs opakovať ročník, ako tu bolo spomenuté. Aj to je možnosť.
      Každý máme teraz nejaké obmedzenia, učitelia si toto proste nevybrali, nikto z nás si to nevybral. Tiež musia improvizovať, hľadať spôsoby, pripraviť tie materiály tak, aby boli použiteľne v online podobe, sú v kontakte s deťmi, s rodičmi, so zamestnávateľmi. A môžeš pindať a trucovať ako sa nedá a nechať tvoje dieťa opakovať ročník, alebo nejako zabojovať a dáte to. Myslím, že táto situácia preverí skryté možnosti nás všetkých a je len na nás, ako sa k tomu postavíme.

      26. mar 2020

      Dakujem bohu, ze moja dcera ma taku pani ucitelku, ktora nevyzaduje od nas nejake extremne ucenie. Chape, ze nie vsetci rodicia su doma na ocr.Zeby sa mohli detom venovat 5-6 hodin ako v skole. A nie vsetci rodicia vedia vysvetlovat ucivo tak, ako ucitelia.

      26. mar 2020

      @kikuska555 niektorim tu toto nevysvetlis. Tie si pojdu stale svoju verziu.

      26. mar 2020

      @demartka velmi dobre i to napisala 👍

      26. mar 2020

      Nemam sice skolaka, ani komenty som necitala ale ked ucitel berie teraz plat, mohol by kludne natocit kazdu vyucbu na video pre ziakov a rozposlat .. Aspon tie tazsie predmety, matika, jazyk
      Horsie je ked je ucitelka zaroven aj mama 🤕

      26. mar 2020

      @sissy27 opakovat rocnik, kvoli mozno necelym dvom mesiacom vymeškanym? 🤦

      26. mar 2020

      @feferonkan ja si viem tuto sitiaciu predstavit...nas syn je siedmak..a ani nahodou nevie kreslit...presne tak ako ja a moj manzel...na vv dostava za vykresy 2,3 ..vzdy s komentarom typu..to je strasne, na to sa neda pozerat, kreslis ako tretiak...a presne v tejto situacii si viem predstavit, ze rodicia detom pomahaju...nas syn teda ulohu este z vv nedostal...ale neviem, co pride..v kazdom pripade.. ucitelia vv nie su kritikmi vytvarneho umenia a uz vobec nie jasnovidcami, takze kludne krezby nasich deti jedneho dna mozu byt hodne milionov...tolko moj pohlad na realizaciu dolezitych uciteliek vv

      26. mar 2020

      Ja mám školopovinné jedno dieťa..ségra ma tri 1,3,4 ročník k tomu chodí denne do práce...vravela mi,že do Veľkej noci ju určite porazí

      26. mar 2020

      No nezávidím, ja mám doma 12 rocneho, ktorý potrebuje vysvetlit a nedá všetko ľavou zadnou. Keby ho učitelia takto zavalili tak to sám nedá a musela by som ho učiť. Ešte neviem, ako bude učenie prebiehať u nás, lebo momentálne mame jarné prázdniny, ale podľa dostupných informácií sa bude učiť v 4. až 6. Ročníku matematika a angličtina, spoločenské a prírodné vedy budú zakomponované do týchto dvoch predmetov, výchovy ako hudobná, telesná, výtvarná v súčasnej situácii naozaj nie sú potrebné a nič sa nestane, keď sa ich deti nebudú 3 mesiace učiť. Celková dĺžka učenia je pre 10-12 ročne deti stanovená na 5 hodín týždene. Všetky deti dokončia ročníky a v septembri (dúfajme) postúpia do ďalšieho ročníka
      Podľa mna treba brat do úvahy, že nie všetky deti majú IQ 130, nie všetci rodičia majú IQ 130 a K tomu nekonečne veľa hodín voľného času (niektorí ešte stále pracujeme) kedy môžu doma suplovať učiteľa a deťom vysvetľovať všetky predmety, očakávam, že učitelia zabezpečia vyučovanie tak, že deťom aj niečo vysvetlia nielen zahrnú domácimi úlohami. No uvidím, ako to zvládnu tu....

      26. mar 2020

      @chiara264 tak ak si ho prihlásila na náboženstvo, tak je logické, že máte náboženstvo, nie? My máme aj telesnú, aj hudobnú, aj výtvarnú 😄

      26. mar 2020

      @irusa ja mam tiez 3 skolakov 1,2 a5, a k tomu este troch mensich, takze ja sa zameriavam na to, aby sa deti ucili to, co treba. Matiku, SJ, AJ. Blbosti ako vytvarnu, telesnu ci hudobnu neriesim. Nastastie uz prisla z nasej skoly sprava, ze ulohy z vychovnych predmetov su nepovinne. Tak som rada aspon za to😊.

      26. mar 2020

      @cammille aspon ti dcerini toto myslim chapu, no tlaky na nich su zhora. Pisu im, co si maju nastudovat, poslu video hodinu a spravovane materialy...a ak teda nepocjopia, dovysvetluju - ale treba sa pytat konkretne. A dalsi extrem - vacsina spoluziakov mojej dcery to ma v pazi. Co na toto povedat? A to najprv mali len ulohy, cize opakovanie (ano fakt vela, ma co robit cele dni,okrem toho 2x denne trenuje), no pochopila ze toto je cosi nestandardne a uplne nove. Diky za nu🙏

      26. mar 2020

      @cammille fuha....

      26. mar 2020

      @caterine ale no. Pracovala som snucitelmi 10 rokov. Kazda skola ma kazdy rok projekty. To ze ucitel teraz zistil ze existuje nejaky skype neexistuje.

      26. mar 2020

      @ddaassuullaa tak iste, mat v pazi nie je spravny pristup...ale ani cakat od rodicov, ze plnohodnotne nahradia skolsku vyucbu, tiez nie je uplne ok. Ideal je niekde uprostred. Ucit sa treba. Nie zbytocne pretazovat deti hlupostami, ale nech sa ucia to podstatne😊.

      26. mar 2020

      nedomyslené, niektoré deti idú na 200 percent, niektoré flákajú a budú na tom rovnako, kedže vraj chcú slovné hodnotenie a v dalšom ročníku budú trpieť za tých čo na to kašlali a budú mať možno polku vedomostí čo by mali keby táto situácia nebola, lebo polka triedy nebude stíhať. Radšej im mohli zobrať letné prázdniny a teraz nechať doma prípadne len posielať nejaké úlohy na nejakú hodinu-dve týždenne aby si zopakovali čo vedia. Ale nepreberať novú látku. Pre mňa to že je teplo nie je relevantné, teplo je teraz už aj od mája do polky oktobra a deti napriek tomu chodia do školy. Mohli im skrátiť potom vyučovanie cez leto a začínať skôr napríklad o siedmej a dalo by sa to zvládnuť aj v lete.

      26. mar 2020

      @huahua hej prihlásila som ju som si toho vedomá predstav si že sa nečudujem ale evidentne nevies k čomu to bolo písané tak si všetko prečítaj a nerýp mi tak isto mame aj hudobnú,výtvarnú a pod.😂😂😂😂😂😂👍👍😂

      26. mar 2020

      @renata37 nuž, tak keď "sa nedá" doma, tak čo už... ak dieťa nesplní podmienky na to, aby mohlo byť klasifikované, tak budú nasledovať ďalšie kroky - možno komisionálne skúšky, možno opakovanie ročníka, ťažko povedať. Zatiaľ je možnosť, aby splnili podmienky na riadnu klasifikáciu a postup do ďalšieho ročníka, záleží od detí a rodičov, ako sa k tomu postavia.

      26. mar 2020

      @ddaassuullaa máme tuším rovnaké deti 😀 moja tiež poctivo maká čo sa týka školy a plus k tomu každý deň online tréning a stíha popritom aj seriály na netflixe a vykecávačky s kamoškami 😀

      26. mar 2020

      Podľa mňa, by na stránke ministerstva alebo podobnej správnej špeciálne na tento účel malo byť vysvetľujúce video na každú tému z každého predmetu pre každý ročník. Čiže ak by aj dieťa neučila jeho učiteľka,ale napríklad aj z druhej strany republiky, stále by to malo odborné vysvetlené.
      Určite by si z toho množstva učiteľov našiel každý (aj ten čo je doma so svojimi deťmi) čas aby nahral 1 40 minútové video. 😉Rovnako by som na konci potom dala každému ročníku test celoslovensky (na štýl monitoru a maturity) z každého predmetu a uzatvorila známku.

      K tým pracujúcim rodičom
      Moja švagriná je vdova, zdravotná sestra, robí má 11 ročného syna, piataka, čiže na rozhraní prvý/druhý stupeň,úloh vyše hlavy, malý je celé dni u babiek, obidve 70 tnicky, sú rady, že mu navaria a robia spoločnosť, nie mu ešte vysvetľovať školské učivo. Ani jedna z nich nemá internet. Takže keď švagriná príde z práce ide sa učiť so svojím synom, ktorý je priemerný žiak, takže nepochopí všetko hneď...

      26. mar 2020

      @sissy27 😂veru asi ano, len ma otoceny rezim den/noc

      26. mar 2020

      a co by sa stalo, keby vsetky deti si opakovali uz prebrate ucivo?

      26. mar 2020

      Nečítala som diskusiu celú. Ja mam stvrtaka, majú denne úlohu zo SJ, MAT, v stredu iba prirodovedu, žiadne projekty, písali jeden test z matiky, jeden zo slovenčiny. Z angličtiny dostali na celý týždeň naraz a majú si pripraviť čitateľský. Za hodinku ma všetko urobene, čo nevie, dovysvetlujeme (ak nevieme, pomôže triedna). Synovec dostal za úlohu projekt z telesnej, na 3 strany o Saganovi, to už je cez. Vdaka Bohu my máme normálnu triedu, ktorá chápe že rodičia pracujú, hlavne predmety ideme v pohode.

      26. mar 2020

      @marsmykkok ved to, u nas sa kazdy den pracuje a ucitelka vzdy kazdemu posle mail kde su mena co nepracuju a ak mame na nich kontakt mame im to povedat a hned tam svietilo meno susedy co byvaju cez dvere na chodbe, bola som jej zaklopat v dobrom, ci vedia o tom, ze maju posielat a pisat ulohy dostala som odpoved a? Ja ziadne ulohy pisat nebudem, dievcata som peipravila, ze budu opakovat rocnik, pisala som staznost a bla bla bla v mojim ociach ostala ako egoista, ale ona je aj taka problemova osoba a doma sedi na ocr, babka co je doma tiez byva na rovnakej chodbe a niesu schopny urobit ulohy, ano je ich dost, ale mna by hanba fackovala a to my makame co sa teraz da, varim, peciem susedom, rodine pecivo, nonstop zvoni telefon, dezinfikujem, savujem, ucim, v noci peciem dalsiu varku a niekto sedi pred telkou a ma to u prdele a neni to fer

      26. mar 2020

      @kika_konec opatrenie, ktore popisujes potrebuju cas a peniaze... Videa, kde sa vysvetluje ucivo najdes na mraky na nete...to, co ty chces by slo, ak by sme rok dopredu, nie staci polrok, mozno aj tri mesiace vedeli, ze tento stav nastane...teraz to nepojde, resp, kym by sa to urobilo, budu letne prazdniny, alebo uz deti v skole v lepsom pripade.

      26. mar 2020

      @feferonkan Da sa, cez Microsoft team je uplne super. Tu je jedna cvicna hodina: https://www.youtube.com/watch?v=MXHaGc29Rwo

      26. mar 2020

      @ddaassuullaa presne ako u nás 😂 ale nevadí mi to, ja som bola taká istá a vlastne aj stále som 🤷‍♀️

      26. mar 2020

      @chiara264 nerypem, len mi to prišlo smiešne...ze boli vymenované výchovy a ešte dokonca aj náboženstvo. 🙂 Tak ako posielajú z iných vychov, tak posielajú aj z tejto. My tiež dostávame zo všetkých úlohu, ale sama triedna učiteľka nám povedala, že h nech sa deje co sa deje, matematiku stihnúť musíme, ostatne by sa dalo spravit aj potom. Ja mam len druhaka a dvoch drobcov a občas mám chuť skočiť z balkóna. Mam home office a doteraz som neurobila absolútne nič, a ďakujem Bohu, že na moju robotu momentálne nikto nečaká.

      26. mar 2020

      @huahua prepáč len som myslela že rýpeš .vsetci toho mame dosť ale snáď to zvládneme

      26. mar 2020

      @marsmykkok a co ucitelia?maju pravovat bez naroku na dovolenku?

      26. mar 2020

      Dneska som bola taka zúfalá že už som plakala ale vážne. Kazdy deň úlohy všetko fotiť k tomu testy na alfbook, kozmix. anglictinarka posiela online testy. Doma behám od rada co vstaneme raňajky malá treba dat dokopy, navariť porobiť aj prerábame kým je muž doma, stavali sme sklad na náradie a muzove nástroje. Už dávame dvor dokopy na jar plus záhradu treba už to zrobiť a niečo zasadiť. Malý není schopný sám nové učivo plus ani to staré robiť koľkokrát sám je dyslektik a potrebuje k tomu dosť často mňa (muž mu to tak nevie vysvetliť) čiže už mám nervy na dranc. Každý boží deň vypisujem učiteľka že určitý formát v com nám posielajú úlohy nás notebook nepodporuje lebo mame ten sprostý Windows nový. Už len z toho mi je doplacu že každý jeden deň jej to píšem a to je triedna učiteľka mohla by si zapamätať. Robili sme úlohy tak aby ich mal ešte do 12:25h ako mu má vyučovanie končiť ale nie koniec sama učiteľka im dala včera voľno lebo nestíhajú deti keď majú rodičov v robote. Ú nás je po novom teraz úlohy majú zadávať od 8-10h a keď sú zadané po 10h tak je úloha bezpredmetna🙏 plus nás ešte aj dobrovoľne úlohy robil a vyplatilo sa mu to zakaždým dostal zato známku co som vdacna😉

      26. mar 2020

      @sissy27 no ved toto, len nas tata je iny ako ja s deckami, pol dna sa nevidime😂🙏

      26. mar 2020

      @sissy27 ja som nikde nenapisala, ze ucitelia len zadavaju ulohy, neviem odkial so to vzala, uzavrime to, ty mas naj naj naj najsikovnejsie dieta ktore sa uci samo a zvysne co to nedokazu su asi zaostalci, prepac svoje povinnosti si plnime, nikdy sa nestalo aby nemal ulohu, ale je toho fakt strasne vela, su ludia co momentalne aj pracuju. Od nas vyzaduju aby pod kazdu ulohu sa rodic podpisal a este to mame na cas kedy co mame odovzdat a ano vysvetlujem, ucim, preberame, piseme spolu, co zvladne sam si robi sam a ver mi neni debil

      26. mar 2020
      26. mar 2020

      @sissy27 a od ucitelov, kolko na nich navalia. Minister sam povedal, ze sa svet nezruti, ked sa nenaucia vsetko, co maju v osnovach. Ze to dozenu buduci rok. Len veľa ucitelov to, zda sa, nechce pochopiť.

      26. mar 2020

      Momentálne robím do 15,00 h.
      Prídem domov, upratať, navariť oprar. Nie som kôň ani stroj.
      Dievčatá 9 a 10 rokov sa musia učiť samé. Nainštaloval a som im môj edupage až si vedia úlohy porobiť ak niečo nevedia pomôžem to je jasne inak len skontrujem ci maju všetko hotové. Ak nestíhajú nič sa nedeje, dodá na druhý deň. Našťastie nepreberá ju zatiaľ nič nove, skôr len opakujú, pripadne biológia atď poznámky co tiež zvládnu.
      Musia aj deti byť samostatnejsie.
      Veľa krát som úlohu odfotenu poslala aj o 22,00 h a hneď mi aj učiteľka odpísala, čiže ani oni v tomto režime ti nemajú ľahké. Musíme vydržať.

      26. mar 2020

      keby som nemala "stastie" (teda uplne ironicky myslene - ze moj muz musel ostat doma lebo jeho sef musel zavriet podnik) tak neviem kedy byt som mala ucit 4 deti po praci. uplne nepochopitelne. a kolko im nalozili, nasim malym. to co maju len matematiku tak to nechapem kedy maju dalsie predmety. lebo kym to pochopia a porobia ulohy tak to trva tych 5 hodin. a to nehovorim pisanie a citanie.

      27. mar 2020

      Ja si nemyslím, že učiteľky by boli nejako premotivované, skôr si myslím, že samé nevedia ako to robiť (prirodzene, veď tiež to zrejme zažívajú prvý raz). Školy sa zatvorili na dva týždne, čiže stačí opakovať? Alebo budeme doma dlhšie, ale niekedy v máji to dobehneme, tak stačí pomalšie tempo? Alebo treba ísť podľa osnov, lebo deti už možno do školy nepôjdu? Bude sa učiť cez letné prázdniny? Alebo to budú musieť samy naštudovať doma?
      Problém je, že limitujúci faktor je žiaľ čas rodičov, pretože hlavne menšie deti si to isto samé nenaštudujú. Ja mám home office a veru večer padám do postele ako zbitý pes a cez deň rozhodne knižky nestíham čítať. Klobúk dole pred rodičmi, čo to musia stíhať a ešte chodiť aj do roboty.

      27. mar 2020