Výsledky vyhľadávania pre slovo adhd

Čaute mamičky. Chcem sa vyrozprávať ale aj dúfam že my pomôžete. Dcérka Atypicky autizmus ADHD,dnes bola dosť dobrá,až nato že sa hrala zo sestrou a keď prehrala lebo hrali hru tak sa zlostila,a mala nervy lebo prehrala. Len že prišla noc a treba ísť spinkať. Tak si išli ľahnúť do izby len že som počula krik tak sa ide spať pozrieť a ona beha po chodbe. No dobre išla si ľahnúť nechala som dvere otvorené a počujem ako bije staršiu dcéru 10 ročnú. Tak som išla tam oni ako normálne noc u nej že nespí a ešte sa aj bije no fakt to sa nedá vydržať stále to isté robiť w, každú noc máme to isté nespí skáče behá bije sa. Nechcela som jej dať tabletku ale musela som lebo by išla späť o 12 alebo až nad ránom,je plná energie . Tak som ju zobrala pri sebe a ešte nespí vrti sa na posteľ. Stále robi z nosom ako keby že má nadchu čo ju nemá. Do kedy to tak bude zmeni sa niečo či bude musieť byť iba na lieky. 😞.. Niekedy nemám sily nanu. Česanie prenu je niečo veľmi zlé,ale vlasy má dosť dlhé má ich až po zadok nechce sa dať ostrihať cesat a to nehovorim o úprave tých vlasov.

avatar
anonymka11
11. nov 2025    Čítané 2471x

Moje dieťa ma nepočúva, ale čo ak počúva, len inak?

V posledných týždňoch som sa s viacerými rodičmi rozprávala o tom, ako často majú pocit, že ich dieťa ich ignoruje.

„Poviem mu trikrát, aby sa oblieklo, a ono – nič. Akoby ma vôbec nepočulo.“

Znie vám to povedome? A pritom... dieťa často neignoruje. Ono jednoducho nevládze spracovať všetko, čo sa deje okolo.

Prečo to tak je? Niektoré deti (najmä tie so zmyslovou precitlivenosťou, ADHD či PAS) vnímajú svet intenzívnejšie. Hluk, svetlo, dotyky, pachy – to všetko zaplaví ich nervový systém tak, že sa „vypnú“. Mozog je zahltený a nedokáže rozpoznať, čo z tých desiatok podnetov je dôležité.

A tak keď mu hovoríte: „Poď, ideme!“, ono to možno aj počuje, ale informácia sa jednoducho „nespracuje“.

💛 Čo pomáha:

Ahojte všetci.. mám otázku,z dcérkou sme v nemocnici. Malá vysoké CRP 118 . Bolesti trošku do bruška viac nič. No malá má Atypicky autizmus ADHD veľmi ťažko zvladame nemocnicu. V piatok nas priali a od včera nám nic nedavaju iba atb. Viac nič výsledky prišli že má infekciu močových ciest. Môžem sa vypýtať z malou doma lebo to uz sa neda ona tu bojuje aj zo sestrickami..opytam sa dr.ked tak aj doma jej dam ATB.a ráno k našej na kontrulu a aj keby som mala tak chodit tak budem len nech je spokojná a kľudná. Lebo fakt nevladzem bude sa dať tak nejak vybaviť..

avatar
bjnr
5. sep 2025    

Môj syn má ADHD. Rodičia iných detí nám volali a žiadali, aby sme ho dali inam: Pre systém nič neznamená - je neposlušný, zlý a môže za to jeho matka...

Začali nám telefonovať rodičia iných detí, aby sme si naše dieťa okamžite vyzdvihli zo škôlky, a žiadali, aby sme ho vzali do inej. Môj syn má ADHD, čo pre systém v podstate nič neznamená. Je neposlušný, zlý, môže za to jeho matka. Jedenásťročný chlapec mal dokonca samovražedné myšlienky.

https://najmama.aktuality.sk/clanok/oxqKm3h/moj...

Čaute všetci.. Chcem sa poradiť.. Ako by ste reagovali vy na mojom mieste... Dcérka Atypicky autizmus ADHD .. Navštevuje základnú školu normálnu... Stým že má úľavy a má asistenta..
Do družiny nechodí je tam hluk viac ako na hodinách.. No a dnes keď som ju čakala von tak prišla plačúce stým že učiteľka nanu vrieskala že domov nepôjde lebo ostáva v družine a keď pôjde preč tak jej dá poznámku. No malá sa rozpralakala a učiteľka jej že je veľmi rozmaznané decko že ona jej dá výchovu akú si zaslúži.. Malá prišla von ale to tak plakala že sa nevedela ani nadýchnuť...
Tak som ju počkala a povedala som jej že to bolo prvý a posledný krát čo nanu dvihla hlas,do družiny nechodí a ona je len vychovovatelka a nie je tu od toho aby ona davala mojej malej výchovu.. Mala je v škole už 2 rok.. tak že ju pozná..A tá drzá učiteľka mi iba povedal že ona sa k nej bude správať tak aj keď ma nejaké dg.lebo je v normálnej škole ako ostatný... Pozerám na ňu hovorím jej vy nie ste normálna choďte sa radšej liečiť...

avatar
bjnr
6. júl 2025    

Čo je porucha pozornosti (ADHD) V SKUTOČNOSTI?

Toto je, minimalne na slovenské pomery, jedinečný prístup k ADHD ako k poruche exekutivnych funkcii. Prečo porucha pozornosti nie je poruchou pozornosti.

Kto máte dietko, čo má ADHD a máte aj skúsenosť s nejakou dobrou knihou o tejto diagnóze, ktorá by to celé uľahčila, ozrejmila, poradíte, prosím? 🙏

Ahojte,vedeli by ste mi,prosím,odomknúť tento článok? Ďakujem
https://dennikn.sk/4651591/adhd-u-dievcat-casto...

avatar
bjnr
14. apr 2025    

Prosím prestante mínať peniaze a energiu na neurofeedback - v žiadnom prípade nelieči ADHD a ani nefunguje.
A neverte ľudom, ktorí vás budú presviedčať o opaku.
V žiadnom prípade nemusíte chodiť na desiatky sedení každé za 30-50eur - môžete v podstate zadarmo doma trénovať relaxáciu, alebo všímavosť.
Toto je výsledok SYSTÉMOVÉHO PREHĽADU A META-ANALÝZY, ktorá bola publikovaná pred 19timi hodinami. Takže veľmi kvalitný a aktuálny dôkaz.

https://www.facebook.com/Radovan.Kyrinovic/post...

Prosím vás, na vyšetrenie ADHD u dieťaťa je lepší neurolog , alebo psychiater? Ako približne prebieha toto vyšetrenie? A viete aj niekoho poradiť? Trenčiansky, žilinský alebo bratislavský kraj.

Dovolila som si citovať a zdieľať príspevok ohľadom monitoru - testovaniu 9. Veľmi pekne napísané:
Každý rok si v tomto čase prečítame k Testovaniu 9 rôzne názory, ponosy...
Pridám aj môj pohľad 😉 ....
Keď si pozorne prejdete všetky testy za posledné roky zo slovenčiny aj matematiky tak zistíte, že dieťa musí počas celého testu ČÍTAŤ!
Musí čítať presne a musí prepájať prečítané informácie, musí vedieť vybrať kľúčové slovo z vety, musí vedieť identifikovať pojem, o ktrom musí vedieť fakty....a toto všetko musí mať zautomatizované... Úspech v Testovaní 9 je postavený na spojení čítania s myslením.... Dobrý čitateľ je ten, ktorý rozmýšľa počas čítania, ktorý sa vie aj zastaviť pri čítaní... Len, bohužiaľ, väčšina detí tohto nie je schopná. Deti čítajú mechanicky a pri úlohách jednajú impulzívne. Impulzívne nie je len správanie, ale impulzivita sa prejavuje aj pri testoch, na úrovni myslenia a čítania.
Každý rok mám v starostlivosti aj deviatakov, ktorí majú rôzne objektívne jazykové problémy, dyslexiu, narušenú komunikačnú schopnosť, ADHD a podobne... pracujeme presne na to, aby vedeli rozmýšľať o čítaní, aby vedeli pracovať s textom na jazykovej úrovni, lebo aj v matematike si to zadanie musí vedieť najprv prečítať...
Jedného deviataka sa štvrtok pýtam:
Ja: "Tak ako?"
On: "Veľmi dobre, možno som to napísal aj na 90%"
Ja: Paráda... A čo ti najviac pomohlo?
On: Že viem čítať...
Čítaniu sa nevenujeme adekvátne a to je celý problém... Tri mesiace pred Testovaním 9 sa nedajú dohnať roky... Dieťa po vedomostnej stránke viete naštopať vedomosťami....Ale skutočné čítanie spojené s myslením je dlhodobejší proces...
https://www.facebook.com/100057498428031/posts/...

avatar
itmama15
13. mar 2025    Čítané 295x

Raketa v škole…

Ahojte známi aj neznámi.

Po dlhej dobe prišla dlha chvíľa a ja mám čas Vám opäť niečo napísať. Možno niekoho povzbudit, že to nemusí byt tak zlé ako to vyzerá v dvoch rokoch. 

Vtedy som prežívala jasnú temnotu🫣 To nebola MD, to nebolo náročné obdobie s dvomi malými deťmi, to bola proste moja mala raketa… Svojská a už vtedy iná.  A prečo to viem až teraz? Lebo kde sa vzalo, tu sa vzalo, mám už tretie dieťa (to je na iný príbeh😬 hlavne nechodievajte opité a poddajné domov)🤌.  A keďže mám toto tretie dieťa, viem presne, čo bolo iné pri tom druhom.

Nie, nie je to inou povaha… Je to pohľadmi, reakciami, chovanim, takým iným a zároveň takým typickým pre deti, že ja každý deň s otvorenou pusou pozerám na toto dieťa číslo tri🫣 Z mojej rakety doslova šľahali plamene diagnóz od jej 0 mesiacov, jasne výkričníky od 18 m. Ako viete skončili sme “len” s ADHD a NKS, a aj keď si poviete, “uff vyhli sme sa autizmu”, iba sa Vám zmenila nálepka. Chovanie a charakter sa iným pomenovaním nezmenil.

Rakete už ťahá na 8 rokov, sme v prvej triede v normálnej základnej škole. Bol jej pridelený asistent. Myslela som naivne, že ešte schovame diagnózy, ale našťastie za mna a bezomna rozhodla špeciálna pedagogička, ktorá o neho požiadala, keď nám písala správy pre školu. Asi to klasické slovenské ego mi to nechcelo nejak v hlave dovoliť, ale teraz s rukou na srdce, ďakujem za ňu. Teraz ju síce viac nemá ako ma, ale v prvých týždňoch jej veľmi pomohli s adaptáciou.

Jej diagnózy jej výrazne zasahujú do chovania a vystupovania. Už som musela čeliť xy situáciám s pedagógmi, učiteľmi, detmi, že tomu budem musieť venovať zvlášt článok😁 Vždy idem taká napálená na ňu, poviem si, tak teraz jej tak vynadám, čo tam zas stvarala, ale ona ma ako vždy prekvapí a zase ma čosi naučí z jej pohľadu…

avatar
bjnr
11. mar 2025    

O ADHD

ADHD u dospělých pacientů a klientů v adiktologii je stále výraznějším klinickým i výzkumným tématem.

avatar
bjnr
15. jan 2025    

Práce s dětmi s ADHD

V této epizodě se dozvíte více o tom, jak efektivně pracovat s dětmi s ADHD, jaké techniky a metody jsou nejúčinnější a jak podpořit jejich rozvoj a úspěch.

Ahojte, keď ma človek svoje zvyky: vypínať mikrovlnku pri presnom cisle, pripadne keď niečo rátal alebo si dava niečoho určitý počet vždy tam musela byt rovnaká číslica.
Pred tým ako sa naje musí ísť na malu potrebu a dať si kvapky do nosa aj keď ma nos úplne voľný..
Keď ráno vstane a neosprchuje sa tak sa nedokáže ani hýbať ani obliect až kým si nedá aspoň krátku sprchu a tak funfuje už roky?
Radi sa to skôr pod OCD alebo ADHD? Alebo to ešte stále môže byt iba zvyk?

avatar
martin_koller
16. nov 2024    Čítané 73x

Případová studie: Dítě má na konci 1. třídy většinu případů správně, ale přesto neumí počítat.

Studie je z mé psychologické praxe. Uvádím jí jako ukázku skutečnosti, že i správné výsledky v matematice nemusí být vždy dokladem porozumění matematice. 

Na konci první třídy mi zástupkyně ředitele přivedla chlapce. Chlapec podle jejích slov neposlouchal instrukce a dělal si, co chtěl. Učitelka ho musela několikrát vyhodit za dveře, protože rušil ostatní děti. Situace byla už natolik neúnosná, že chlapec trávil několikátý den před ředitelnou. Chlapec podle výpovědí „vydržel“ poslouchat instrukce učitelů nebo rodičů pár vteřin, a pak si zase jel podle sebe. Kromě toho však byl chlapec inteligentní a vše včetně matematiky bez problémů zvládal. Snížený intelekt a z něho vyplývající neporozumění okolnímu světu bylo tedy spíše možné vyloučit. 

Obvyklým pachatelem bývá v tomto případě ADHD nebo jiná porucha pozornosti. Udělal jsem proto testy na pozornost a paměť, ale ty vyšly v normě. Pozornost ve smyslu narušení nervových spojů měl tedy chlapec v pořádku. Paměť vyšla dokonce výrazně nadprůměrně. Přesto však projevy chování připomínaly narušenou pozornost ve smyslu „dítě se nezvládne soustředit, a proto zlobí.“ 

Když jsem vedle chlapce seděl na pozorování, tak se ukázalo, že pozornost je schopný za určitých podmínek udržet. Poruchu pozornosti tedy bylo možné vyloučit. Někteří lidé by prostě přišli s myšlenkou, že je chlapec nevychovaný, protože mu rodiče nedali pevné hranice. Rodiče však podle mého názoru působili na chlapce přísně. Často dokonce velmi přísně, aby zvládli korigovat jeho chování. 

Protože se specializuji na vývoj myšlení, rozhodl jsem se udělat diagnostiku myšlení. Základním předpokladem totiž byla úvaha, že chlapec nevyhodnocuje situace správně, a to poté projevuje ve špatném chování. Nesprávné vyhodnocování by se mělo projevovat i ve výsledcích diagnostiky myšlení. 

Když jsem zjišťoval zvládání příkladů v matematice, tak mě překvapilo, že chlapec u některých příkladů uvádí, že neví, jak je má vypočítat. Přitom se však jednalo o principiálně stejné typy příkladů (šlo o sčítání a odečítání do dvaceti bez přechodu přes desítku). Navíc se ukázalo, že chlapec zvládne vyřešit některé těžší příklady a jiné lehčí zase nezvládne. Časté jeho otázky zněly: „Jak se to počítá? Jak to mám vypočítat?“ Až jsem narazil na jeden příklad, o kterém žák prohlásil, že „ví, protože ho dělali dnes ve škole.“ V té chvíli jsem si uvědomil, že žák nepočítá příklady ve smyslu myšlenkové operace, ale vybavuje si z paměti příklady i s výsledky. Na první pohled byla reakce stejná, protože v obou případech řekl žák správný výsledek téměř hned po zaznění příkladu. Až vysvětlení počítání však ozřejmilo, že si příklady vybavuje z paměti.

Ahojte. Poraďte mi nejaké knihu o ADHD. Synovi diagnostikovali, tak by som si chcela o tom niečo naštudovať.

Dobrý deň. Syn má nks a adhd. Chodí do prípravného ročníka. Teraz pôjde do spádovej školy do prvého ročníka. Na rediagnistike v CPP mi špeciálna pedagogička napísala do správy pre školu aby som išla či má alebo nema autizmus. Že tam vidí črty autizmu. Až teraz má niekedy že mu vadí nejaký zvuk. On to len povie nemá nejaké stavy. Doteraz bol u viacerých lekárov. Neurológ psychológ a nič nepovedali len že je trochu pozadu. A mám s ním ísť ešte k pedopsychaterovi ktorý mu potvrdí alebo vyvrati adhd čo si o Tom myslíte ?
Ďakujem a prajem pekný deň

"Dobrý deň. Chcela by som vedieť či som jediná čo má taký skúsenosť. Spádová škola môjho malého by najradšej neprijala. Podala som prihlášku do dvoch alebo troch škôl nks . Všade majú plno . Jedna škola mi poslala rozhodnutie že ho neprijima . Druhá škola ešte so všetkými deťmi nerobila pohovory lebo sa hlási 80 deti Bola som v jeho spádovej škole ukázať že ho neprijali a povedala som že nastupuje do spádovej školy lebo taka je situácia. Pani učiteľka mi povedala že bude 25 deti a málo asistentov. Že budú volať do školy nks. Môžu som sa snažila ako som mohla. Malý okrem nks čo zle niekdy skloňuje a trochu šušle tak ma napísané v správe z cpp že má adhd čo pani psychologička nenapísala aké tak sa ma minule pýtali tak som im povedala že sa vrtí len na stoličke. Ďakujem za každú odpoveď. Mám momentálne všelijaké pocity."

Ahojte . Syn zle vyslovuje dve písmenká a niekedy ránou není dobre rozumieť aa napísané nks a má aj adhd. V spádovej škole sme boli na stretnutí. Pro zápise som dala im spravy z minulého roka. Už boli na syna pripravení Odpísali na stretnutí len nejaké veci čo sme hovorili. Tlačili máš aby išiel radšej kde jeensi kolektív. Že asistent možno nebude stíhať a keď nebude stíhať a syn nebude vedieť alebo bude pomaly tak môže opakovať ročník. Na konciaja pôjde na pohovor na Hrdličkova no tam není isté či ho zoberú keďže majú prihlásených viac detí ako na Vlasteneckom námestí. Úplne ma zdeptali a odvtedy nemyslím na nič iné.

Dobrý deň. Syn 7 ročný . Od troch rokov mu píšu do papierov adhd . Napísal mu to neurológ z 10 minútového sedenia. Minule som si všimla u logopedičky že sa vrtel na stoličke. Pani učiteľka v škole mi to tiež povedala. No nebehá po triede. Len sa vrtí na stoličke. Toto je adhd ?
1. Adhd bez hyperaktivity
2. Adhd s hyperaktivitou
Ďakujem za každú odpoveď

"Dobrý deň. Syn bol na zápise do prvého ročníka v spádovej škole. Podľa nich není zrelý a potrebuje menší kolektív. Má nks a adhd . Momentálne chodí do prípravného ročníka. Povedali že mám vybaviť školu pre deti s NKS kde je menší kolektív. No ako to je ? Ak mi ho neprijmú na školu s nks tak Spádová škola mi ho musí prijať ? Povedali že to potom budú riešiť ak ho neprijmú nikde. No ako to je ? Ďakujem za každú odpoveď. Som zúfalá a nešťastná lebo syna chvália v prípravnom ročníku a vôbec mení v škole taký ako ho opísali tu."

ADHD

(6 fotiek)
Strana