Adopcia zo Slovenska do zahraničia

dievca_z_hor
11. dec 2022

Ahojte, byvame v zahranici, budeme si podavat ziadost o adopciu do viacerych krajin a chcela som sa vas opytat, ci mate niekto skusenosti s adopciou slovenskeho dietatka do zahranicia. Zaujimalo by ma, ake deti je mozne takto od nas adoptovat - mali by to byt take, ktore sa nepodarilo umiestnit na Slovensku. Chcela by som vediet, ci to znamena aj 2 rocne zdrave romske dievcatko, alebo vyslovene iba starsi romsky chlapci s vaznymi psychickymi/fyzickymi problemami. Vsade, kde som telefonovala, mi neboli ochotni vela povedat. Ak mate niekto osobnu skusenost, alebo aj z druhej ruky od znamych, prosim, podelte sa. 🙂 Dakujem 🙂

dievca_z_hor
autor
11. dec 2022

Nasla som jedine komentar od @aksuram z roku 2021: pracujem ako profi mama a pred par rokmi som odovzdavala deti na medzinárodnú adopciu.
Boli to super šikovné,zdravé dievcatka...ale boli dve a rómky....tak sa im na SK nepodarilo nájsť rodinu.
Aj co viem o iných deťoch, tak neboli zavazne choré. Ale všetko to boli rómske deti. A staršie ako rok. Male bábätka na medzinárodnú adopciu reálne nemôžu ísť, lebo každé dieťa sa najskôr ponúka na SK a až keď prejdu urcite procesy a s tým spojený čas, až potom sa môžu ponúkať na medzinárodnú...a teda už ich vek bábätka prešiel.

kacena4
11. dec 2022

zalezi do ktorej krajiny, ta musi mat podpisanu medzinarodnu zmluvu o "adopcii" ale je to individualne, male deti idu na Sk ako rozky, aj romske, najma ak sa jedna o adopciu, vacsinou nie je mozne umiestnit chore deticky alebo starsie po 6r. medzinarodna adopcia je az posladna stanica

aksuram
14. dec 2022

@dievca_z_hor tak ako písala kacena, je dôležité kde aktuálne bývaš, odkiaľ by si o osvojenie žiadala. Ci vôbec ma Slovensko s danou krajinou zmluvu.
A 2 rocne, relatívne zdravé si myslím by aj mohlo byt reálne. Ale asi by bolo fajn zvážiť napr. Súrodencov. Alebo niečo, čo môže dieťa znevyhodnovat. Cosi prečo sa mu na SK nenasla rodina.