Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Počítate kalórie?

doda818
Moderátor
31. júl 2020

Ahojte, ste zástancami počítania kalórií a teda zjedenia čohokoľvek, len aby to sedelo do príjmu, alebo naopak ste zástancom vynechania určitých druhov potravín? Poprípade je tu niekto,kto sa stravuje intuitívne?

Poteším každú odpoveď 💙

janka_266
5. aug 2020

Vynechanie potravín u mna nikdy nefungovalo, počítanie kalórii áno, a keď už som ich aj nedodržala, aspoň má to nakoplo nejesť úplne všetko, lebo aj keď sa nestáva často, ale dám si sem-tam čokoládu a nahodim to do tabuliek, tak si rozmyslím množstvo 😂

junyk
5. aug 2020

@doda818 ja taktiež mám len dobre skúsenosti s počítaním kalorii. Mohla som jest všetko len som musela rovnomerne rozložiť tuky sacharidy bielkoviny a vlákninu a kilá išli pekne dole a to som nemala ani nadváhu len som sa chcela cítiť lepšie a šport som nemala vôbec.

littleslovak
5. aug 2020

@doda818 ked som zacala cvicit tak pocitanie kakorii a sledovanie toho co zjem islo spolu s tym. Bez toho mi to nedavalo zmysel. U mna to funguje, ked sledujem kaloricky prijem viem si udrzat hmotnost bez cvicenia (pripadne chudnut dalej ak je to ciel). Prveho pol roka to bolo tazke a vazila som porcie a suroviny skoro non-stop. Casom som ziskala dobry odhad na mnozstvo a stalo sa z toho intuitivne stravovanie. Resp ked si to chcem plus minus sledovat hadzem to do appky My fitness pal a nemusim vazit, hmotnosti zaznamenavam orientacne.
Kazdopadne pocas cvicenia som nepila alkohol, ziadny, nejedla sladke resp len prirodne osladene a ovocie. Svedomie ma nepustilo, po hodine makania vo fitku som si to skratka nechcela pokazit trebars kremesom 😉

kittykat22
5. aug 2020

Vzdy som bola super stihla bez pocitania kalorii. Teraz som prvy krat v stave ze potrebujem schudnut a zistila som ze pocitanie kalorii a kontrola toho co si davam jest, vo mne vyvolava velky vnutorny stres. Vdaka tomu, som nedokazala schudnut ale som v kolotoci schudnem/priberiem, schudnem/priberiem. Ale napriklad len 1-2kg. Zaseknuta v kolotoci. O vycitkach ked si dam nieco sladke ani nepisem. Ked veci necham tak a namiesto receptov a planov idem na zeleninovy trh kde kupim zeleninu, pridem domov a neplanovane dam na tanier len zdrave veci, tak nemam problem zhadzovat vahu. Citim sa fyzicky aj psychicky lepsie. Pocitanie nie je pre mna. Skor mi to skodi ako pomaha.

merickat
5. aug 2020

Mna pocitanie kalorii brutalne demotivuje a stresuje. Stravujem sa (co som sa dozvedela, tak po novom sa to takto vola) flexitariansky a cvicim. Vahu si drzim. Ale kalorie si neratam a ani to nemam v plane

kristinka88
5. aug 2020

Podľa mňa má počítanie kalorii rozhodne opodstatnenie... Človek totiž vôbec nemá sajn a odhad koľko toho zje a koľko to ma kalorii... Mne osobne počítanie veľmi pomohlo... Mam nastavene v kloriickych tabuľkách koľko chcem prijať a hlavne rozloženie tuky/bielkoviny/sacharidy.... A človek je občas veľmi prekvapený co co obsahuje.. Nastavila som si to podla seba lebo viem ze sacharidy mne moc nevyhovujú zato potrebujem kopu tukov a bielkovín (som masozrut)...ale ak chceš chudnúť treba byť proste v kalorickom deficite a aj keby zješ 4 kremese denne a nič iné a si v svojom limite tak budeš chudnúť.. Zdravé to ale určite nie je.. Podstatné vyskúšať aspoň mesiac vážiť a nahadzovať nech vidíš zhruba koľko čoho aby ti to vyšlo... Moz o zistíš ze ješ príliš málo a preto nechudnes...alebo máš pocit ze ješ zdravo a ze ssi nič moc nezjedla ale v skutočnosti zabudneš počítať trebárs olej, maslo atď a to idú tie kalórie rýchlo hore... Človek si neuvedomí koľko toho zje kaloricky kým to nevidí... Takže za mňa určite áno. Teraz už si nezapisujrm lebo viem približne koľko čoho aby som sa neprezierala a len udrzovala váhu.

donnam
5. aug 2020

Ja som vdaka zapisovaniu kalorii zistila, ze jedavam malo. Kazdy stale riesi to, aby sa clovek neprejedal, aby jedaval primerane porcie, ze pocitanie kalorii je ciel, ako schudnut. No nikto vam nepovie, ze aj podvyziva sposobuje naberanie na vahe a stagnovanie. Momentalne sa stravujem podla jedalnicka, pretoze sa snazim schudnut. Kalorie si vsak zapisujem, chodievam pravidelne cvicit a trener uz bude postupne tie kalorie korigovat (pridavat/uberat). Jedalnicek vsak nemam od neho, preto to riesim takymto kombinovanym sposobom

lentak1223
5. aug 2020

Ja som si stiahla appku a priznám sa, otvorilo mi to oči. Po 3 mesiacoch som už jedla viac menej intuitívne. Keď si dám tanier cestovín, tak idem minimálne na hodinu na bycikel. A aj tak to nespálim🙂. Mne kalorické tabuľky a pravidelné cvičenie naozaj prvýkrát po rokoch rokúcich zmenili pohľad na jedlo a jedenie. Cítim, že som našla svoj životný štýl a bez depky, čo všetko si budem musieť odopierať...tak nejak sa z toho proste stalo "len jedlo".

teleskop
5. aug 2020

manzel 25 kg pocitanim kalorii dole, ja 15 kg...je to fantasticka vec, malo by sa to ucit na skolach, nebolo by tolko obezity, chorob, depresii...pocitanie kalorii cloveka vzdelava o tom co papa aj o tom ako sa hybe...

miskap2111
6. aug 2020

Ja som zástanca počítania kalórii - aspoň na určitú dobu, kým sa človek nenaučí čo a koľko toho zje. Ono tu ide o 2 veci. Celkový príjem a či je v súlade s našou kalorickou potrebou. A to sa netýka len chudnutia. Týka sa to aj udržiavania dosiahnutej hmotnosti (lebo človek schudne a ľahko sa vráti do zlých / pôvodných koľaji, ani si to neuvedomí), alebo niekto ide za iným cieľom - napr. budovanie svalovej hmoty a keď je vo fáze naberania. Tiež sa vtedy oplatí počítať. Druhá vec je sledovanie makro nutrientov. Telo potrebuje mať na svoje fungovanie určitý pomer / množstvo bielkovín, sacharidov a tukov (a samozrejme aj mikronutrienty, ale pre zjednodušenie sa nebudem o mikronutrientoch teraz rozpisovať). Nie je vôbec jedno, koľko týchto makronutrientov zjeme a pokiaľ si nenahadzujeme jedlo do tabuliek (a hlavne keď sme to nikdy predtým nerobili), tak nemáme vôbec ponatie, koľko makronutrientov konzumujeme. Napríklad pre naše telo sú esenciálne bielkoviny. Potrebujeme ich určité množstvo na kg svojej hmotnosti. Ak ešte k tomu aj cvičíme a budujeme svalstvo, tak je ich množstvo ešte viac potrebné (od 1,5g na kg hmotnosti - s určitými výnimkami pre obéznych ľudí) . Ľudia sú väčšinou zaslepení veľkým množstvom mýtov ohľadom bielkovín, ale tie moderná veda vyvrátila a skutočne sa nemusíme báť ich jesť viac. Bielkoviny naviac lepšie zasytia, majú lepší termický efekt (čiže už len ich trávením spalujeme viac energie ) a celkovo sú potrebné pre tvorbu našich buniek. Oplatí sa naozaj vedieť, koľko ich jeme a či nám netreba trochu v nich pridať. Aj sacharidy a tuky sa oplatí sledovať z viacerych dôvodov (bolo by to na dlhé rozpisovanie ). Takze suma sumárum - sledovanie kalórii a makronutrientov má význam a každý človek by si to mal aspoň vyskúšať na určitú dobu, lebo by mu to pomohlo nasmerovať svoje stravovanie nielen smerom k schudnutiu, ale celkovému lepšiemu životnému štýlu.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli