• Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO
  • Odporúčame: Mojasvadba.skModrastrecha.sk
  • Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO

Kto ide s nami pomaly a zdravo chudnúť v termíne od 2. júna?

25. mája 2009 
danieli - smie - ale musis si vediet vybrat tu spravnu - treba citat obsah zmrzlinky :wink:...najlepsie asi tvarohovy nanuk, a ked tak bez cokolady :grinning:....a max jeden za den :slight_smile:...daj si do googlo "zmrzlina a chudnutie" a vyhodi ti to stranky, kde sa o tom pise a ako si vybrat "spravnu" zmrzlinu :wink:
2. jún 2008 o 08:31  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
merať ...ach tá moja slovenčina
2. jún 2008 o 08:31  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
googlu :grinning:
2. jún 2008 o 08:31  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
juloviatko nemyslela som nanuk ale normálnu takú čo predávajú v stánku a volila by som skôr ovocnú a nie smotanovú
2. jún 2008 o 08:32  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
julova ide nám od rána že ?? :grinning: :grinning: :grinning: :grinning:
2. jún 2008 o 08:33  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
asi teda skor tu smotanovu - je tam viac bielkovin a max. dva kopceky za den a ked budes mat zmrzlinku, tak v ten den uz ziadnu inu sladkost :wink:

http://wanda.atlas.sk/zdravie-a-chudnutie/chudnutie/114068/zmrzlina-%E2%80%93-jest-ci-nejest-

kuk sem
2. jún 2008 o 08:34  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
danieli - zeby od hladu? :grinning: :wink: :grinning:
2. jún 2008 o 08:34  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
julova a sticker keby som vám obom dala zo seba po jednom čísle tam hore, ešte by mi ostalo požehnane. :unamused:
ja mám opačný problém a trápi ma to.
2. jún 2008 o 08:34  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
žienky ja normálne nestíham čítať nebola som na koníku od piatku a vy ste stihli popísať 15 strán to snáť nie je možné. Ja som hore celkom v poho len dole stehná a to moje brudoooo ako válov. Teraz som v práci no večer to bude riadna makačka. Cvičiť so mnou začína aj manžel tak budeme aspoň dvaja z rodiny. Ešte sa ozvem ale rátam že muž nevydrží dlho má problém aj zo zašnúrovaním si topánok " asi dobre varím ". Musím asi menej mäsa a viac zeleniny. Idem papať raňajky a potom si pobehať po schodoch tak na zahriatie. Majte sa papa klongi
2. jún 2008 o 08:35  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
aha čo som našla zmrzlinovú diétu :grinning:
2. jún 2008 o 08:35  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Zmrzlina zoštíhľuje!
V Kalifornii vynašli zmrzlinovú diétu. Zmrzlina je nielen osviežujúcou lahôdkou, ale aj zdravým pokrmom pre tých, čo dbajú na zdravú životosprávu.

Vedci teda konečne menia zaužívané predstavy o diéte ako o mučivom hladovaní, odopieraní si dobrôt a ponúkajú diétu, na ktorú sa mi už zbiehajú slinky. Odpadajú pri nej stresy, prísne zákazy a pocit viny, keď podľahnem studenej maškrte.

Dôležitý prvok vápnik
Podmienkou zmrzlinovej diéty je dobré trávenie kravského mlieka. Diéta nie je pre tých, čo neznášajú laktózu. Pri výrobe zmrzliny sa používa veľa mlieka, z ktorého získavame najmä vápnik. Najnovšie výskumy ukázali, že vápnik zohráva kľúčovú úlohu nielen pri tvorbe a udržiavaní kostí v dobrom stave, ale aj pri spaľovaní tuku. Vápnik totiž „vypudzuje“ tuk z buniek do krvného obehu, kde sa potom spáli. Ak telo nemá dosť vápnika, začne tuk hromadiť, čo zbadáme na utešených tukových vankúšikoch. Zmrzlinová kalciová kúra sa tak stáva vhodným doplnkom každej diéty na zoštíhlenie.

Plný žalúdok
Ženy by mali prijímať denne 1000 – 1200 mg kalcia. Najúčinnejšie je získavať kalcium v prirodzenej podobe, teda v mlieku a mliečnych výrobkoch. A ešte chutnejšie v zmrzline. S požehnaním vedeckých kapacít si môžeme bez výčitiek svedomia niekoľkokrát za deň dožičiť riadnu porciu zmrzliny, a nebudeme priberať, ale chudnúť. Vedci dokázali, že ani väčšie množstvo zmrzliny nikomu neuškodí. Ba práve naopak, osoží, lebo urýchľuje chudnutie. Navyše zaháňa chuť na ďalšie sladkosti. Zmrzlina zasýti a odoberie chuť na ťažké kalorické jedlá.

Studené jedlo
Zmrzlinová diéta je založená poznatku, že telo spotrebuje okolo 60 – 80 kalórií na to, aby zohrialo studené nápoje na telesnú teplotu. V teplom počasí sa prirodzene žiadajú chladné jedlá a nápoje. Nezohrievajme teda jedlo preto, lebo sa to patrí. Ak budeme dávať v lete prednosť studeným jedlám, šanca zbaviť sa nadbytočných kilogramov je veľká. Kalifornskí výskumníci odporúčajú piť studené nápoje, mrazený čaj, ľadovú kávu. Pravda, treba dať pozor na obsah cukru. Aj zmrzlina obsahuje cukor. Čo by to bolo za zmrzlinu bez cukru? Zdravšia je, keď sa ako sladidlo použije med, melasa, trstinový alebo hroznový cukor. S umelým sladidlom sa v tejto diéte nepočíta. Zato vyhýbať sa treba alkoholu. Ten, hoci aj studený, je veľmi kalorický.

Zelenina a ovocie
Pri zmrzlinovej diéte treba dodržiavať všeobecne známe zásady zdravej výživy. To znamená jedávať striedmo, vyhýbať sa vysmážaným a mastným jedlám, používať olivový olej, jesť veľa zeleniny a ovocia, obmedziť zemiaky a cestoviny, a to aj tie z celozrnnej múky. Zmrzlinu si možno dožičiť kedykoľvek, hoci aj na raňajky. Rozdiel medzi pohárom kakaa a porciou čokoládovej zmrzliny nie je takmer žiadny. Navyše odborníci tvrdia, že horúce mlieko je veľmi ťažko stráviteľné. Ak nemáte chuť meniť svoje návyky, nevadí. Dajte si po zvyčajnej ovsenej kaši a rannej kávičke malú dávku obľúbenej zmrzliny. Zdá sa vám zmrzlina prisladká? Premiešajte ju s mäkkým tvarohom alebo s nesladeným jogurtom, ozdobte banánom a iným ovocím, posypte nepraženými orechmi, mandľami, lieskovcami. Chutný a zdravý pokrm obsahuje zvýšenú dávku kalcia, čo je pre chudnutie dôležité. Hoci je zmrzlina mrazená tekutina, výskumníci odporúčajú napiť sa po jedle čistej studenej vody kvôli hydratácii.

Studené lieči
Ak dávate prednosť čiernemu alebo celozrnnému chlebu s maslom, nemusíte svoje zvyky meniť. Pridajte si k nemu zeleninu, napríklad papriku, paradajku, mrkvu, cibuľku, pažítku. Ani teplý nápoj si nemusíte ráno odoprieť. Moderná medicína však odporúča skončiť prvé jedlo studeným nápojom. Dokázalo sa, že aj pokazenému žalúdku dobre spraví chladený nápoj. Naša predstava, že chorému dieťaťu treba dať teplý harmančekový čaj, vyvoláva v Amerike údiv. Pri bolestiach bruška, aj pri nevoľnosti tu dostanú deti za pohár Ginger Ale, nápoja z ďumbiera, a to rovno z chladničky. Napočudovanie tento liek nikdy nesklamal a je všeobecne uznávaný.

Zmrzlina a zase zmrzlina
Na desiatu opäť zmrzlina. Tí, čo ju nejedli na raňajky, môžu sa smelo do nej pustiť ešte predpoludním. Tí, čo sa ňou hostili už ráno, si ju nemusia odoprieť. Nech sa páči zmrzlinový pohár s ovocím! Zajedať zmrzlinu sladkým pečivom, koláčikmi či inými sladkosťami je zakázané. V lete si obedňajšiu polievku možno odpustiť a radšej si po jedle dať zmrzlinu. Obed môžeme začať pohárom studenej vody a veľkým tanierom šalátu z viacerých druhov zeleniny. Usporiadame ju tak, aby tanier hýril farbami. Zeleninu pokvapkáme panenským olivovým olejom, ochutíme citrónom alebo bazalkovým octom, posypeme ovčím syrom a hostina je hotová. Ak sme veľmi hladní, môžeme si pripraviť kúsok mäsa so zeleninou. Nezabúdajme jedlo výdatne zapíjať. Najlepší je pohár riedeného ľahkého vína alebo čistej studenej vody. Zlatým klincom obeda bude veľká porcia zmrzliny. Mňam. Navrch uložíme trochu čerstvého ovocia. Namiesto zmrzliny si môžeme niekedy dať dobre vychladený žltý alebo červený melón.

Večer striedmo
Lepšie je zakončiť deň ľahkým jedlom, napríklad jemne udusenú zeleninu pokvapkáme olejom alebo citrónom. Na dojedenie je vhodná porcia zmrzliny s jogurtom a ovocím, alebo jabĺčko či mrkva. Podľa odborníkov z oblasti výživy by sme mali zjesť denne deväť malých dávok rôznej zeleniny a ovocia. Mali by to byť nielen rôzne druhy, ale aj rôzne časti rastlín, napríklad list, plod, koreň. Len rôznorodou stravou sa podarí zásobiť telo všetkými živinami. Ale sú tu aj iné okolnosti. Rozličné farby potešia oko, rozličné štruktúry dávajú pocit uspokojenia z jedla a pocit sýtosti. Potravu tak „prijímame“ viacerými zmyslami a máme z nej oveľa väčších pôžitok.
Ako vidno, zmrzlinová diéta si nevyžaduje ani priveľa námahy, ani priveľa obetí. Žiadne odopieranie, premáhanie, mučenie hladom ani namáhavé cvičenie. To však neznamená, že treba jesť všetko, čo vidíme. Aj tu platí: všetko, ale s mierou. Cvičenie, chôdza, plávanie nikdy nezaškodia, sú dobrým doplnkom každej diéty.

Zmrzlina pochádza zo starej Perzie, odkiaľ prenikla do Číny. Odtiaľ ju cestovatelia priviezli do Benátok. V 17. storočí sa stala obľúbenou pochúťkou na francúzskom kráľovskom dvore. Odtiaľ sa zakrátko rozšírila po starom kontinente. Z Anglicka sa dostala aj do Ameriky. V 19. storočí už nebola ničím výnimočným. V masovom rozsahu sa začala vyrábať a predávať o storočie neskôr a odvtedy ju nájdeme takmer v každej cukrárni a vo väčších mestách hádam na každom rohu. V každej rodine sa tradovali recepty na domácu zmrzlinu.
2. jún 2008 o 08:35  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Nahraďte obed!

Chcete v lete ľahko schudnúť a pritom sa osviežiť? Odborníci na výživu odporúčajú nahradiť obed veľkou porciou zmrzliny. Zasýti vás, zaženie chuť na sladké a zároveň osvieži. Zmrzlina vám dodá vitamíny B1, B2, A, D, E a K, tiež sodík, fosfor, vápnik a železo. Organizmus tak získa dostatok výživných látok a ľahko schudne.
2. jún 2008 o 08:39  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
2. jún 2008 o 08:39  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
danielik - v podstate môžeš všetko :grinning: :grinning: :grinning: Je len na Tebe ako rýchlo a koľko chceš schudnúť. :sweat_smile:
2. jún 2008 o 08:42  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
ja viem ja som vás chcela len trošku poštekliť :slight_smile:
2. jún 2008 o 08:44  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Maškrtné jazýčky – pozor! Osladíme vám vaše chudnutie. V našom perfektnom zoštíhľovacom programe sa už nemusíte zriekať sladkého. Počas tejto diéty si môžete dovoliť zamaškrtiť aj na malom množstve zmrzliny.

PRVÝ DEŇ

Raňajky
Zmixujeme 1 banán s 250 ml mlieka a 5 PL pomarančovej šťavy. Podávame s ryžovým chlebíkom.

Obed
Na panvici podusíme 125 g brokolice, pridáme 1 vylisovaný cesnak, 35 g hrachu, 160 g uvarených cestovín a celé podlejeme 5 PL vývaru. Habarkou vymiešame jedno malé vajce s 2 PL mlieka, soľou a čiernym korením. Zalejeme, necháme zovrieť a odstavíme.

Večera
100 g uvarenej ryže vymiešame s 250 g fenikla, 50 g papriky a 1 jablkom nakrájaným na kocky. Zalejeme dresingom z medu, pomarančovej šťavy a oleja.

Sladký recept k tomu: Jablkové slimáky
Na 8 slimákov potrebujeme 250 g polohrubej múky, sušené kvasnice, 100 ml mlieka, 50 g masla, 1 vajce, 30 g cukru, 1 ČL odstredenej citrónovej šťavy. Všetko zmiešame a cesto necháme odležať asi 45 minút. Popritom si pripravíme 3 jablká – bez šupiek, jadierok a nakrájame ich na kocky. Zmiešame ich so škoricou a 3 PL cukru. Cesto dôkladne vyvaľkáme, vrch potrieme rozpusteným maslom, posypeme nakrájanými jablkami. Stočené cesto nakrájame na tenké slimáky, poukladáme na plech a pečieme asi 25 minút pri 200 0C.
DRUHÝ DEŇ

Raňajky
Dve hrianky potrieme horčicou, obložíme 25 g morčacej šunky a 1 nakrájaným kivi.

Obed
Opražíme 1 cesnak s 2 nadrobno nakrájanými paradajkami. Na nich (asi 10 minút) podusíme 150 g hrášku, pričom celú zmes podlejeme 75 ml zeleninového vývaru a dochutíme podľa vlastnej chuti. Osolíme a okoreníme 2 plátky bravčového stehna (150 g) a restujeme ich v 2 ČL oleja. Podávame s fazuľkou a 100 g ryže.

Večera
Krajec ražného chleba s 20 g bravčového mäsa na prírodno podávame so šalátom zo 100 g uhorky, 60 g papriky, 70 g kukurice a francúzskym dresingom.

Sladký recept k tomu: Marhuľový koláč
Na 12 kúskov koláča potrebujeme 100 g sušených marhúľ nakrájaných na kocky, ktoré necháme vylúhovať v jablkovej šťave asi 30 minút. Cesto vyšľaháme z 80 g ľahko roztierateľného masla a 100 g práškového cukru. Primiešame 2 vajcia, 300 g polohrubej múky, 1 ČL prášku do pečiva, 50 g nízkotučného jogurtu, 2 PL mletých lieskových orechov a celé to premiešame s jablkovou šťavou. Cesto nakoniec zmiešame s marhuľami a dáme ho do vymastenej bábovkovej formy na pečenie. Pečieme 50 minút pri 180 stupňoch.
TRETÍ DEŇ

Raňajky
125 g nízkotučného tvarohu zmiešame so 75 g jogurtu, 150 g nastrúhaného jablka, medom, citrónovou šťavou a troškou škorice.

Obed
Na 1/2 ČL oleja opražíme 1 cibuľu, 200 g zemiakov nakrájaných na kocky, 125 g hovädzieho mäsa nakrájaného na menšie kúsky, pridáme 210 g paradajok a všetko podlejeme 50 ml vývaru. Nakrájame čínsku kapustu, pridáme do zmesi, ochutíme a podusíme.

Večera
1 arabský chlieb (placku) naplníme 75 g nízkotučného tvarohu, 150 g na pásiky nakrájanej papriky a reklama

50 g koliesok cibule, uhoriek a paradajok. reklama


Sladký recept k tomu: Čerešňové mafinky
6 mafinov pripravíme zo zmesi 75 g čerstvých alebo zaváraných (odkvapkaných) čerešní, 50 g rozdrveného suchára, 75 ml kakaa a 15 g rozpusteného masla. Na cesto potrebujeme dotuha vyšľahať 1 bielok s 1 vrecúškom vanilínového cukru a do zmesi pridáme vymiešaný žĺtok s 20 g kryštálového cukru. 2 PL polohrubej múky, 1 ČL prášku do pečiva a 15 g nastrúhanej čokolády postupne vmiešame do zmesi zo suchára. Sneh ešte prešľaháme. Cesto rozdelíme do papierových košíčkov (ako na kokosové guľky), vrch ozdobíme čerešňou a pečieme pri 180 stupňoch asi 30 minút.
2. jún 2008 o 08:45  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
No danielik - normálne slincem. Vymením kúsok torty za zmrzlinu.Nájde sa niekto? :grinning: :grinning: :grinning:
2. jún 2008 o 08:46  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
ahojte tak dnes začíname ja som dneska na šťavách mám mrkvovú a jablčkovú tak od rána ich pijem. :wink:

kukenzio IP - miery :grinning:
2. jún 2008 o 08:52  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
sticker ale to snáď nie somnou to ani nehlo len to beriem ako dobrý tip počas nejakek krízy ...teraz papám ryžu s kečupom :wink:
2. jún 2008 o 08:54  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
ja mám ešte k raňájkám cca 1,5l čaju :grinning:
2. jún 2008 o 08:55  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
ozaj a cvičíte pred papaním alebo až potom ???
2. jún 2008 o 08:58  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
používate niektorá z vás aj rotanu ?? myslíte že cvičením na nej môžem nahradiť behanie ??
2. jún 2008 o 08:59  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
asi ste ma tu nechali samú :frowning2: :frowning2: :frowning2:
2. jún 2008 o 09:00  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
ale newa samomluva občas nieje na škodu
2. jún 2008 o 09:00  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
ale takto pred počítačom asi velmi nenachudnem že ???
2. jún 2008 o 09:01  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
2. jún 2008 o 09:01  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
danielitka ale aj tukaním do klávesnice idú mini pidigramy dole takže sa aj chudne :grinning: :grinning: :grinning: :grinning: :grinning: :grinning: :grinning: tak to musíš ťukať viac :grinning: :grinning: :grinning:
2. jún 2008 o 09:08  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
kocky - idem s malou von..potom nas caka mrkvicka a potom nakup a ockovanie...takze sa sem dostanem asi az poobede...tak majte pekny dnik a vela sil na odolavanie maskrtam :wink:
2. jún 2008 o 09:13  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
elise :slight_smile:)

julova ahojček

tak idem aj ja ozvem sa neskôr ..zatial papa
2. jún 2008 o 09:20  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
ähojki, jen se chci zeptat, jestli se mam poslat nekomu IP s mou ranni vahou nebo jak :slight_smile: a komu...kukenzi? :confused:
2. jún 2008 o 09:20  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Choď na stranu:   Zruš
Tvoj príspevok