Z rodičovskej na ďalšiu rodičovskú. Ako to prebieha?

veronika426
7. nov 2012

Zdravím, v oktobri mi skončila rodičovská dovolenka, ja som nepoberala materskú, nakolko som doteraz bola študentkou na VŠ a nemám nič odpracované, ale minulý mesiac som sa bola nahlásiť do zdravotnej na predĺženú rodičovskú nakoľko som tehotná a pojdem na dalsiu rodičovskú v decembri. Papier z nástupom na MD mi moj gynekolog vypísal, kde je uvedený datum nastupu 28.10.2012, tak som s ním bola na zdravotnej, oni ma poslali na UPSVaR a odtial na Sociálnu poistovnu. Tam si nechali ten papier od gynekologa a mne dali len prefotený (aj to len predná strana). Poradíte mi prosím Vas, načo je moj papier o vypísaní rodič. dovolenky práve sociálnej poistovni, ked ja som este zamestnana nebola a dávky som poberala len od UPSVaR? Ked porodím, mám prísť na UPSVaR a oni mi začnú vyplácať dávky rodič. prípsevku, ale ako budú vedieť, že som bola na tu rodič. dovol. vypísaná, ked ten papier od gynekologa si nechali na Sociálnej poistovni a tým pádom UPSVaR nemá ani len číslo účtu, kam mi to majú vyplácať, ktoré je napísané na tom papieri od gynekologa, ktorý majú v Soc. poistovni a mne ho ani neofotili, lebo sa to nachádza na opačnej strane...ako to teda ide byť? Hadam nebudem musieť s malým babatkom behať po uradoch odznovu, lebo teraz oni niekde urobili chybu. (Aj dnes mi na zdravotnej poist. povedali, ze sa zmýlili, ze ma poslali do sociálnej poistovne, ze si mysleli, ze poberám matersku) a ja behaj v 9.mesiaci...Dakujem za radu velmi moc.

pajerchinova
7. nov 2012

Z mojej skusenosti - najprv som bola urade prace, tam si ofotili to potvrdenie od gynekologa anechali si kopiu a az potom som isla do socialnej. ak nechces chodit po uradoch, zavolaj na urad prace, najlepsie konkretnej pani co ta ma na starosti - aj si na RD zrejme uz mas nejake pisomnosti odtial a tam byva kontakt - a spytaj sa na postup.

xlucia
7. nov 2012