Výber univerzálneho kočíka a autosedačky s multifunkčnou bázou pre prvé dieťa, v Nemecku

22. máj 2019
Ahoj,

čakáme prvé dieťa. Termín je koncom septembra, čiže bude to zimné dievčatko. Začali sme sa obzerať po kočíkoch a poprave zostali sme trochu "šokovaní" - jednak z obrovského výberu, a tiež z množstva informácií, často aj protichodných.

Žijeme v Nemecku, preto pozeráme po značkách, ktoré by sme vedeli kúpiť a potom aj prípadne servisovať tu. Navyše viaceré značky, ktoré sa dajú kúpiť na SVK tu vôbec nie sú a nevieme si ich ani pozrieť. Sme obaja vysokí (ja 178 cm, manžel 196 cm), čiže aj to jeden z faktorov, ktorý potrebujeme zohľadniť. Snažila som sa čo najviac si o kočíkoch prečítať, a z toho mi vychádza, že hľadáme dobrý športový kočík, na ktorý sa bude dať aj vanička a tiež vajíčko. Kvôli dlhým cestám premýšľame o kúpe ISOFIXU (teda bázy a vajíčka na začiatok), tak aby sa na tú jednu bázu dala dokúpiť aj neskôr autosedačka. Chápeme to správne, že jedna báza sa dá použiť do max. 4 rokov? Premýšľali sme nad značkou Cybex (konkrétne typ Aton M), bola by to dobrá voľba?

Čo sa týka samotného kočíka, chceli by sme, aby bol vhodný jednak do mesta a na prechádzky aj po asfalte (je tu veľa ozaj dobrých kvalitných asfaltových cyklochodníkov), ale zároveň aj do terénu - máme hneď za rohom Bavorský les a blízko aj Alpy. Aby zvládol poľné aj lesné cesty (prechádzať aj cez korene alebo menšie skaly) a tiež aby zvládol sneh. Premýšľam aj o behu s kočíkom, ale to nie je podmienka (viem, že tam sa výber dosť zúži). Myslím, že na vysokohorskú turistiku je zase najlepší nosič.

Včera sme boli pozrieť nejaké kočíky. Ja trochu pokukujem po trojkolke TFK Joggster Adventure/Trail, ale manžel je k trojkolke trošku skeptický (kvôli stabilite, rozmerom, váhe..). V bežnom dni by bol určite viac využívaný na asfalte a cez víkendy v prírode. Skúsili sme si ho manévrovať v obchode, ide pekne, ale čítala som aj príhody, že sa prevrátil. Neviem, ako sa s ním dajú prechádzať napríklad obrubníky alebo schody. K nemu sa dá dokúpiť vanička buď multiX alebo quickfix, s tým že tá prvá sa dá polohovať chrbátik a prerobiť na prvý športiak, ktorý môžme nasadiť v oboch smeroch - je samozrejme aj drahšia. Neviem, či je to až tak podstatné, či sa to polohovanie v reáli aj využíva. Ako nevýhodu vidím, že sa už samotný športiak nedá nasadiť tak, že dieťatko pozerá na mňa. Aké sú v tomto tvoje skúsenosti? Je to dôležité pre dieťatko? Alebo je to len otázka zvyku?

Pozerali sme potom ešte na značku Gesslein, konkrétne mali vystavený typ F4 Air+ . Manévrovanie nám prišlo ešte jednoduchšie ako s TFK (úplne hladko aj s jednou rukou) a človek má nejak pocit, že tie 4 kolieska sú trochu stabilnejšie... Ale zase na tomto type boli podľa nás malé predné kolieska - neviem, či je do terénu vhodný... prípadne iný typ (F6, F10)? V tejto značke sa dalo vybrať, či chceme vaničku ktorá je akoby pevná, alebo druhý typ bol s takou vyberateľnou vaničkou, pod ktorou bola už športová časť. Čiže by som akoby stále musela mať so sebou aj športovú časť. V tomto sa nejako neviem zorientovať, čo je výhodnejšie.

Sme otvorení aj iným značkám. Len by sme potrebovali poradiť, na ktoré sa ešte prípadne pozrieť, aby splnili naše kritéria. Sme ochotní zaplatiť aj viac (max 1000 eur), ale aby mal už všetko čo potrebujem (fusak, tašku.. neviem, čo je ešte dôležité, lebo napríklad pri TFK treba veľa príslušenstva ešte dokúpiť) - a hlavne, aby bol univerzálny. Keď kúpime drahší kočík, nechcem investovať do ďalšieho do terénu.

Veľmi pekne ďakujem už vopred za odpoveď a ospravedlňujem sa za dĺžku textu 🙂
Ahoj!

TFK Joggster Adventure i Joggster Trail sú výborné, aj do terénu vhodné kočíky. Mne osobne, kvôli modernejšiemu a praktickejšiemu dizajnu, vyhovuje Trail, ale ani jeden určite nie je zlá voľba. Dali by s tebou aj ľahší beh. Jediné, čo si možno trochu budeš zvykať, je vykladanie na obrubníky - to je asi ten moment, kde sa trojkolka líši od štvrokolky - ale inak, na terén, beh, sneh sú určite trojkolky výbornou, snáď aj vhodnejšou voľbou. Jednoznačne. K vaničkám - tá polohovateľná je lepšia. Nie kvôli samotnému polohovaniu vo vaničkovej forme - sama nie som veľmi zástancom tejto funkcie, a má pre mňa opodstatnenie len pri bábätkách s refluxom (aj to len veľmi mierne). Skôr z druhého dôvodu - obávaš sa, či je ok mať len neotočné sedadlo. Takto, s vaničkou multiX, si vieš na prechodné obdobie vytvoriť z vaničky protismernú formu SEDADLA, takže na nejaké mesiace budeš mať kočík aj v protismere, aj ako ne-vaničkový. Podobnú funkcionalitu ponúkajú aj kočíky Mountain Buggy - z nich pre teba jednoznačne odporúčam Terrain. Sú to však drahšie kúsky… Dieťatko si vie zvyknúť aj na smerovanie čisto vpred, ale niekedy je to aj otázka potrieb mamičky 😉

Gesslein F4 nie je vôbec zlý model, a dá aj nejaký ten terén. Ak ale skutočne plánuješ aj náročné trasy, F6 bude, za mňa, z Gessleinov najlepšia voľba. Má totiž menšie, do mesta vhodnejšie predné kolesá, ktoré však dokúpením voliteľnej prednej nápravy môžeš striedať s veľkými neotočnými, čím bude kočík vhodný aj do spomínaného lesa či snehu. Stane sa tak z neho prakticky model F10, ale s dvoma možnosťami jazdy. Čo sa vaničky týka, obe možnosti sú dobré. Vložná taška sa vkladá na sedadlo, ale zasa je “bližšie k dieťaťu”, takže ho dobre obalí - skoro ako fusak. Vanička je akoby priestrannejšia a dizajnovo kočík vyzerá čistejšie, ale zaa po dopoužívaní skladuješ väčšie hebedo. Ani jedna z možností však nie je zlá a riaď sa asi najmä svojím pocitom - k čomu tvoje srdce ťahá. V rámci úspory peňazí možno skôr zvážiš tú tašku…

Jednou z ľahších, no stále dobrý volieb (čo poteší aj relatívnou skladnosťou a pomerne nízkou cenou), by bola ABC Design Salsa 4 - prípadne, do terénu, jej vyššia verzia s nafukovacími kolesami Salsa 4 Air, ktoré by som zvážila ja. Z ťažších, robustnejších modelov, najmä ak si naklonená aj vložnej vaničke, by ťa mohol zaujať aj Tereno.

Okrem toho, z drahších verzií, ktoré aj v Nemecku určite zoženieš a zoservisuješ, je Britax Go/Go Next/Go Big. Je to drahší kočík, ale dajú sa na neho nájsť aj dobré akcie a ponuky - najmä na rôzne minuloročné kolekcie a pod. Je to naozaj výborný, funkčný kočík, s ktorým prejdeš asi všetko, plus poteší výborným odpružením a kopou dobrých funkcií (ktoré ale odráža aj jeho na funkčnosť zameraný vzhľad).

Čo sa rozpočtu a ‘všetkého v ňom’ týka, jednoznačne budeš musieť dokupovať minimálne fusak, ae obvykle aj prebaľovaciu tašku. Jednoducho to tak funguje - tak si na tieto dve položky aspoň okolo 100 eur (môže to byť aj viac, ale aj menej) vyhraď.

Vysokohorská turistika a nosič alebo šatka - jednoznačne najlepšia kombinácia, aj za mňa 😉

Poslednou záležitosťou, ktorú chcem prejsť, je autosedačka. Ak som to správne pochopila, chceš autosedačku so základňou (btw, tu si priprav aspoň 200-300 eur, v závislosti od autosedačky) - s tým, že základňu potom využiješ aj na vyšší “stage” autosedačky. Máš pravdu, že z báza Aton M bude potom sedieť aj na Sironu - výborná voľba. Okrem nej by som zvážila aj Maxi-Cosi, ktorých 3wayFix (alebo 2wayFix) systém by som na začiatku využila s viacerými autosedačkami - Pebble, Rock, či autovaničkou Jade, Rock, a neskôr pripojíš model pre väčšie deti Pearl. Prípadnou je aj voľba FamilyFix základne s Cabriofix - jedným z najpriestrannejších vajíčok, a neskôr Pearl. Cybex i Maxi-Cosi sú výborné sedačky - Maxi-Cosi radím, lebo nám materiálovo i pohodlím vyhovovali o čosi viac. Cybex majú ale zasa podstatne lepšie striešky.
Polož anonymnú otázku

Tu začni písať odpoveď...

Odošli